W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 670
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: To 10.08.2017 12:16
Legge kirjoitti:Noissahan ei kuitenkaan viat liity Rellun moottoriin.


Juu ei.
Vm 2014 B180 CDI 1,5 rellun koneella manuaalina oli 98 tkm ajossa ennen C:tä - ilman pienintäkään vikaa moottorissa tahi koko autossa.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Kuva



Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 02.05.2011 20:42
ViestiLähetetty: Pe 11.08.2017 21:57
anntti kirjoitti:Tässä vähän kahden vaiheilla, mieluummin 2.2 ottais mutta amg line pitäis löytyä ja tällä hetkellä c200d löytyy parhaiten näitä. Kai suurin ongelma tuossa koneessa on se fakta että rellu tehny sen..


Kannattaa käydä kokeilemassa molempia. Minulle tuo rellun kone oli pettymys väännöltään ja ääneltään. Olen ollut tyytyväinen 220 koneeseen, ei mitään harmeja.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 887
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: La 12.08.2017 06:58
Esitellänköhän facelift vielä tämän vuoden puolella:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... ibeam-led/ ?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22
ViestiLähetetty: Su 13.08.2017 04:15
Legge kirjoitti:
simosami kirjoitti:
Legge kirjoitti:200d:tä on tehty sekä Rellun 1.6-litraisella koneella että Mersun omalla OM651-moottorilla. Tälläkin hetkellä business-mallit on OM651:llä ja perus karvalakki Relllulla. Emmää tiedä, onko tuo Rellun konekaan täysi susi. Kovasti noita on takseissa...ei kai niillä ammattimiehet ajelisi, jos koko ajan huoltamolla seisoisivat.



Pitäisi varmaan kysyä omistaja-kuskeilta, kumman ottaisivat, tai ottivat.
Ne jotka ajaa jonkin muun autolla, joka on ehkä vielä huoltoliisattu, ilmaisella vara-autolla, on varmaan eri juttu.
Kyllä olen kuullut paljon negatiivista nimenomaan rellu koneisista.


No kerro nyt ihmeessä, mitä negatiivista. Minäkin olen nähnyt paljon nenän nyrpistelyjä kyseistä mottia kohtaan, mutta kukaan ei ikinä listaa konkreettisia ongelmia. Foorumillakaan ei taida olla ketjuja katastrofaalisista hajoamisista. Itsekin ottaisin toki OM651:n, mutta lähinnä viripotentiaalin vuoksi.


Tällaisia kokemuksia takseissa on rellun koneista kirjoitettu tälläkin palstalla.
Näistä rellukoneisista c180d/200d alkaa olla jo kollegoilla (taksi) hyvin kokemusta. Tielle jättäviä vikoja useita jopa alle 100tkm (laturi, turbo). Koneita mennyt takuuseen 200-300tkm. Mersun koneilla varustetuissa ei ongelmia.

Vastapainoksi sitten taas w212 facelift 200/220cdi koneellisella ajettu kollegoiden toimesta jopa 600tkm kirjaimellisesti ilman ongelmia, mitä nyt joku laturi mennyt ja kulutusosia tietenkin. Meilläkin vielä kaksi w212 220cdi:tä, toisessa karvan verran alle, toisessa karvan verran yli 300tkm; ei ongelmia.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.03.2017 14:59
ViestiLähetetty: Ti 22.08.2017 08:18
S205 (2015) varustelistaa ihmettelen. Taitaa olla ihan perusmalli ilman ylimääräisiä herkkuja? Voiko joku auttaa, löytyykö tutkat, kamerat, kaistavahti yms.?

000A FABRIC
001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
02B OPERATORS MANUAL AND SERVICE BOOKLET GERMAN
03A OIL OFFSET AMOUNT +300 ML OIL
64 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
06U MBCONNECT - BASIC SERVICES
19P DISCOUNT, QUANTITY DISCOUNT CUSTOMERS
1P6 CONTROL CODE MARKETING
229L GERMANY
235 ACTIVE PARK ASSIST
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
258 COLLIS.WARN. SYS. W/ ACTIVE BRAKE INTERV. FCW STOP
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
270 GPS ANTENNA
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U6 SHORTENED COOLING MODULE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
350 MBCONNECT - ECALL EUROPE EMERG. CALL SYS. GEN. 2
355 PREINSTALLATION FOR NAVIGATION RETROFITTING
357 SD CARD NAVIGATION
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
39R 16" LIGHT ALLOY WHEEL 10-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
3U1 EUROPE/CIS COUNTRIES/MONGOLIA HEAD UNIT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
522 AUDIO 20 RADIO NAVIGATION CAPABLE NTG5
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5P6 CONTROL CODE MARKETING
620 HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
720 ROOF RAILING
805 YOM 24/1
818 CD SINGLE DRIVE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890U CAVANSITE BLUE METALLIC FINISH
916 FUEL TANK WITH GREAT CAPACITY - VOLUME 1
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
969 COC PAPER EURO6 TECH. W/ REGISTRATION CERT. PART 2
A09 CO2 OFFENSIVE
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B51 TIREFIT
B59 TRANSMISSION MODE SELECTOR LEVER (AGILITY SELECT)
F205 MODEL SERIES 205
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H80 TRIM PIECES - PLASTIC
HA REAR AXLE
J7A DSM: STAR2 ELIMINATION I/O-ERROR-CONTROL CODE W 10
J81 JUNE RELEASE
JVM PLANT CONTROL CODE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M020 BLUETEC
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
P65 ERGONOMICS PACKAGE
P75 BASE PACKAGE, INTERIOR
P76 BASE PACKAGE, EXTERIOR
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U10 FRONT PASSENGER SEAT WITH WEIGHT SENSING
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U77 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 2
U85 LARGE SCR TANK RESERVOIR
V08 SPEED- + LOADINDEX 92V
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 02.05.2011 20:42
ViestiLähetetty: Ti 22.08.2017 08:50
-mIDE- kirjoitti:S205 (2015) varustelistaa ihmettelen. Taitaa olla ihan perusmalli ilman ylimääräisiä herkkuja? Voiko joku auttaa, löytyykö tutkat, kamerat, kaistavahti yms.?



Aika karvalakkimallilta vaikuttaa. Ei peruutuskameraa, perusvakkari (ei adaptiivinen), ei kaistavahteja yms, ei navia, ei Led-valoja. Puhumattakaan erikoisemmista varusteista, HUD, Airmatic yms.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.03.2017 14:59
ViestiLähetetty: Ti 22.08.2017 10:00
jols kirjoitti:
-mIDE- kirjoitti:S205 (2015) varustelistaa ihmettelen. Taitaa olla ihan perusmalli ilman ylimääräisiä herkkuja? Voiko joku auttaa, löytyykö tutkat, kamerat, kaistavahti yms.?



Aika karvalakkimallilta vaikuttaa. Ei peruutuskameraa, perusvakkari (ei adaptiivinen), ei kaistavahteja yms, ei navia, ei Led-valoja. Puhumattakaan erikoisemmista varusteista, HUD, Airmatic yms.


Tässä pitäisi kuitenkin olla pysäköintitutkat, pysäköintiavustin, Speedtronic-nopeudenrajoitin, mäkilähtöavustin, vireystilan valvonta ja BAS-hätäjarruavustin. Onko nämä kaikki karvalakkimallissa jo vakiona? Kaistavahtiako ei siis kuitenkaan ole? Autossa on myös Garmin Map Pilot navigaattori.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22
ViestiLähetetty: Ti 22.08.2017 10:37
Kaistavahti ei ole vakiovarusteena, nuo muut luettelemasi löytyy ainakin Suomi malleista. Tuo aktiivinen pysäköintiavustin taisi kuulua kyllä Premium business pakettiin, aivan varmasti en muista.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 887
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ti 22.08.2017 16:30
C-sarjaan erikoisversiota ennen faceliftiä:
https://www.motor1.com/news/177407/merc ... -versions/

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 02.05.2011 20:42
ViestiLähetetty: Ti 22.08.2017 20:22
-mIDE- kirjoitti:
jols kirjoitti:
-mIDE- kirjoitti:S205 (2015) varustelistaa ihmettelen. Taitaa olla ihan perusmalli ilman ylimääräisiä herkkuja? Voiko joku auttaa, löytyykö tutkat, kamerat, kaistavahti yms.?



Aika karvalakkimallilta vaikuttaa. Ei peruutuskameraa, perusvakkari (ei adaptiivinen), ei kaistavahteja yms, ei navia, ei Led-valoja. Puhumattakaan erikoisemmista varusteista, HUD, Airmatic yms.


Tässä pitäisi kuitenkin olla pysäköintitutkat, pysäköintiavustin, Speedtronic-nopeudenrajoitin, mäkilähtöavustin, vireystilan valvonta ja BAS-hätäjarruavustin. Onko nämä kaikki karvalakkimallissa jo vakiona? Kaistavahtiako ei siis kuitenkaan ole? Autossa on myös Garmin Map Pilot navigaattori.


Kuten Monsterikin totesi, nuo ovat perusvarusteita. Kaistavahtia ei listan mukaan ole ko. autossa. Garminin navigaattoriin on valmius, toimii muistikortilta joka siis lienee autoon hommattu. On varmasti parempi kuin ei mitään mutta häviää nopeudessa ja käytettävyydessä Comandille reilusti.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 887
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: To 24.08.2017 21:06
Mielenkiintoista nähdä, millaiseksi AMG:n keula uudistuu:
Kuva
http://www.motorauthority.com/news/1112 ... =100618921 :roll:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.03.2017 14:59
ViestiLähetetty: Pe 25.08.2017 12:41
Vielä pari lisäkysymystä...
Näkeekö varustelistasta, onko autossa suurempi AdBlue-säiliö?
Onko Comand jälkiasennettavissa kohtuullisilla kustannuksilla?
Onko Mercedes Me -palvelun (adapter) käyttäminen maksutonta?
Miten pitää toimia Junge Sternen kanssa omistajanvaihdoksen jälkeen?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22
ViestiLähetetty: Pe 25.08.2017 23:14
-mIDE- kirjoitti:Vielä pari lisäkysymystä...
Näkeekö varustelistasta, onko autossa suurempi AdBlue-säiliö?
Onko Comand jälkiasennettavissa kohtuullisilla kustannuksilla?
Onko Mercedes Me -palvelun (adapter) käyttäminen maksutonta?
Miten pitää toimia Junge Sternen kanssa omistajanvaihdoksen jälkeen?


Näkyy, esim. tuossa ylempänä U85 large SCR tank. Mielestäni järkevämpi ostaa auto, jossa jo comand, jos se omasta mielestä välttämätön varuste. Garmin navillakin pärjää. Mercedes me palvelu on maksuton, itselle ei ole sitä tarjottu huollossa, enkä sen perään ole kysellyt. Junge sternestä löytynee haulla ohjeet.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 544
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: La 26.08.2017 10:04
Junge Sterne on liitetty autoon, ei omistajaan. Seuraa automaattisesti autoa. Ja loppuu sitten juuri täsmälleen määrättynä päivänä.
Ei kannata miettiä ja siirtää, jos on jokin ongelma, johon ajattelee takuuta tarvittavan.
Auton mukana tulee paperi, jossa takuu näkyy. Ilman sitä takuuta ei ole.
Veho taitaa laskuttaa suoraan mersua, mutta pienemmät narikat pitää itse maksaa, ja hakea korvaus jälkikäteen mersulta. Rahat tuleva sitten n. viikossa pankkiin. Toimii erittäin hyvin.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4759
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: La 26.08.2017 18:12
simosami kirjoitti:Junge Sterne on liitetty autoon, ei omistajaan. Seuraa automaattisesti autoa. Ja loppuu sitten juuri täsmälleen määrättynä päivänä.
Ei kannata miettiä ja siirtää, jos on jokin ongelma, johon ajattelee takuuta tarvittavan.
Auton mukana tulee paperi, jossa takuu näkyy. Ilman sitä takuuta ei ole.
Veho taitaa laskuttaa suoraan mersua, mutta pienemmät narikat pitää itse maksaa, ja hakea korvaus jälkikäteen mersulta. Rahat tuleva sitten n. viikossa pankkiin. Toimii erittäin hyvin.

Itselläni oli ainakin tuollainen luottokortin näköinen ja kokoinen läpyskä, jossa oli VIN ja JS päättymispäivä. Sitä vilauttamalla homma toimi Veholla.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.03.2017 14:59
ViestiLähetetty: Ma 28.08.2017 06:39
tj86430 kirjoitti:
simosami kirjoitti:Junge Sterne on liitetty autoon, ei omistajaan. Seuraa automaattisesti autoa. Ja loppuu sitten juuri täsmälleen määrättynä päivänä.
Ei kannata miettiä ja siirtää, jos on jokin ongelma, johon ajattelee takuuta tarvittavan.
Auton mukana tulee paperi, jossa takuu näkyy. Ilman sitä takuuta ei ole.
Veho taitaa laskuttaa suoraan mersua, mutta pienemmät narikat pitää itse maksaa, ja hakea korvaus jälkikäteen mersulta. Rahat tuleva sitten n. viikossa pankkiin. Toimii erittäin hyvin.

Itselläni oli ainakin tuollainen luottokortin näköinen ja kokoinen läpyskä, jossa oli VIN ja JS päättymispäivä. Sitä vilauttamalla homma toimi Veholla.


Joo, läpyskä löytyy, mutta ei siis ilmeisesti ole välttämätöntä tarvetta siirtää omiin nimiin?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00
ViestiLähetetty: Pe 01.09.2017 15:19
C-sarjaan tullut ihan hyviä varustepaketteja tarjolle. https://www.veho.fi/uudet-autot/kampanj ... tepaketit/ Pari tonnilla saisi ihan kohtalaiset varusteet.
Varmaan ennakoi että facelift tuloillaan 2018 aikana.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.03.2017 14:59
ViestiLähetetty: Ti 12.09.2017 11:29
Lisää tyhmiä kysymyksiä: Ilmeisest S205:ssa on suora TPMS-järjestelmä? Nyt kun pitäisi hankkia uudet nastarenkaat, niin pitääkö niihin hankkia uudet anturit, vai voiko olemassa olevista kitkoista vaihtaa anturit uusiin? Mahtaisiko nämä (http://www.ebay.de/itm/112357952265) toimia?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 993
Liittynyt: Ma 22.09.2008 20:17
ViestiLähetetty: Ti 12.09.2017 17:02
anturithan on vanteissa venttiileissä että jos kumit uusii niin ei tarvitse vaihtaa . vanteet jos vaihtaa niin sit tarvii ottaa vanhoista tunnistimet tai laittaa uudet olettaen ettei halua varoitusta järjestelmän toimimattomuudesta joka käynnistyskerralla

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 12.03.2017 20:49
ViestiLähetetty: Ti 12.09.2017 20:23
Jyri1387E kirjoitti:
Äskaks05 kirjoitti:BMW E61 vaihtui alkuvuodesta C-Meseen. Itsellä nyt 4000km takana S205 220D Premium Business kulkineella, mittarissa 58tkm.

Plussat:
- Ajettavuus etenkin ohjausasetuksen ollessa sport-moodilla. Ajettavuus lähentynyt hyvällä tavalla BMW:tä.
- Ulkonäkö ja sisätilat viihtyisät
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
- Ajoasento ja penkit sopivan sporttiset.

Miinukset:
- Tuulen suhinat nyt varsinkin kesärajoituksilla. Autosta takuu ehtinyt loppua ja menee ensi viikolla Mega-Autoon, jolloin koeajavat auton ja lähettävät goodwill-kyselyn. Vika/ominaisuus taitaa olla hyvinkin tuttu tämän ketjun lukijoille.
- Rengasmelu ei ole mielestäni Premiumautolta odotettavalta tasolla, ero on jäätävä vanhempaan BMW:hen verrattuna, etenkin nastarenkailla. Toivottavasti asiaan tulee parannusta uusien renkaiden myötä.
- Herjaa joskus pesun jälkeen "tail lights left hand" ongelmaa, vaikka kaikki valot perässä toimii. Häviää, kun auto kuivahtaa, toivottavasti vettä ei pääse mihinkään kriittiseen paikkaan.

Tiedossa olevat kampanjat ja korjaukset matkan varrelta:
- Kun ostin auton, kuuntelin sattumalta miltä moottori kuulostaa tyhjäkäynnillä. Kierrättäessä moottorista kuului kova suhina, ajattelin aluksi että päästää ahtoja pois tyhjäkäynnillä mutta vein huoltoon ja selvisi että välijäähdyttimeen menevän putken tiiviste päästää paineet pihalle. Tiiviste oli vain jotain euroja, mutta vaati päivän työn purkamista, onneksi meni vielä myyjäliikkeelle piikkiin.
- Ahtovuodon korjauksen jälkeen huomasin, että perökontin yllä olevasta ledijarruvalosta oli melkein kaikki pisteet pimeenä. Tämäkin meni vielä onneksi myyjäliikkee piikkiin, mutta tehtiin muualla kuin merkkiliikkeessä halvemman hinnan takia.
- Matkan varrelta jakoketjun kiristävän tiiviste uusittu jonain kampanjana ja tehty ohjelmistopäivityksiä.

Hyvä ja hieno auto, mutta onhan tässä hieman liikaa kiinalaatua tämän hintaiseksi kulkineeksi. Onko muilla ollut samanlaisia huomioita, ominaisuuksia, vikoja?


Kovan vertailukohdan otat, kun 5-sarjaan vertaat. :wink: Valitettavasti kehitys ei ole mennyt eteenpäin meluasioissa vaan sekä ajotuntuma, että painon vähentämistarve molemmat johtavat ennemminkin kabiinin melun lisääntymiseen, kuin sen vähenemiseen. W205 220d omapaino on sen mitä tuo viitonen keveimmillään - toki korimallit vaikuttaa tuohon mutta noin yleistäen voisi todeta, että se on tuo keveys mikä sen suorituskyvyn saa aikaan. Vaihteisto on kanssa ihan ok ja ainoastaan eco -moodi on vähän rasittava ajettava, kun se kaasupoljin pistää vastaan ja kaikkea alkaa tapahtumaan vasta, kun lappu on ns. lattiassa.

Noihin suhinoihin on käsittääkseni löytynyt tehtaan ratkaisu, joka on yhdistelmä oven säätöä, tiivisteiden vaihtoa ja niiden akustolasien vaihtoa. Aloitetan helpoimmasta (säätö) ja mennään kalleimpaa kohti (lasit) ellei edellinen korjaus auta. Valitettavasti tämä voi johtaa useaan korjaamokäyntiin, mutta ei niitä suhinoita pitäisi kuulua (minulla ei esimerkiksi kuulu mitään ylimääräistä siltä suunnalta).

Rengasmelun suhteen ainakin farkku on aika herkkä renkaalle ja tien pinnalle. Toki kaikki vaikuttaa kaikkeen ja minulla on kokemusta vain Avantgarde S205:sta 17" ja 18" vanteilla. Sillä pienellä pippuroinnilla maustettuna, voin sanoa, että alkuperäisellä 17" Conti SC5:lla (kesä) tai GY UG Ice2 (kitka) renkaalla tuo ei ole kohtuuttoman meluisa. Kokemusten perusteella aika tunteeton pinnalle ja melu semmoista tasaista huminaa ja pientä kuminaa. Uskallan jopa väittää, että perusmalli 16" renkaalla on hiljainen Suomalaisillakin teillä.

18" rengas on sitten selkeästi meluisampi. Voi olla, että tuo johtuu valitusta vanteesta tai renkaasta, mutta melua on selkeästi liikaa. Erityisesti herkkyys tien pinnalle lisääntyi ja mukaan tuli todella ärsyttävä "kaiku". Ei semmoista normaalia kuminaa vaan oikein kunnon resonanssi - huh! :o :shock: Koepallona alla pyörii OZ Leggera HLT ja GY Eagle F1 Asymmetric 3.


Loppukevään jälkeen on tullut melkein 10tkm lisää Ceemelin mittariin, ja ajattelin päivittää hieman tuntemuksia.
Auto on toiminut hyvin (KopKop), edelleen miellyttää silmää ulkoa ja sisältä, kulki kesällä nätillä ajolla n.90km/h tiellä parhaillaan 4.4l/100km ajotietokoneen mukaan, motti ja vaihteisto miellyttää 220d a Bluetech. Mutta se yksi asia mikä edelleen jurppii, on se melu. Ikkunoiden välistä motarilla tulevaan suhinaan on alkanut jo jollain lailla tottua - ei ole ollut aikaa, enkä oikein jaksanutkaan enää reklamoida, kun eivät takuun päättymisen jälkeen vaihtanut enää laseja laminoituihin - , mutta rengasmelu tuntuu etenkin Kouvolan tiellä liian kovalta tämän luokan autoon. Vaihdoin heinäkuussa kesärenkaat uusiin matalamman nopeusluokan (210km/h) Misukoihin. Tilanne parani hieman, mutta ei merkittävästi.

Tänään kokeilin huvikseni tiputtaa rengaspaineet 2,6->2.3 baariin ja tuntui että rengasmelu olisi hieman pehmentynyt. Täytyy kuulostella vielä huomenna uudelleen, kun tulee n. 150km lenkki ajettua, että,oliko ensituntumalta pelkkää lumevaikutusta. Kysymys kuuluukin, minkälaisia rengaspaineita olette pitäneet farkku ceemelissä, alla 17" orkkisvanteet. Tuo tällä hetkellä 2.3bar lukema on auton oman rengaspaineanturin mukaan.

Onko muuten porukalla ollut ongelmia 220d 170 ja 7gtronic tekniikan kanssa?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 887
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Pe 15.09.2017 15:42
C-faceliftin kojelauta:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook
-Auto paljastetaan Detroitin autonäyttelyssä ensi tammikuussa.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2485
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Pe 15.09.2017 16:34
Tuon iPadin saisivat heittää jo mäkeen. Ei kai se niin paljoa maksa ylimääräistä kopioida Ässän tuplanäyttöä?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 887
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Pe 15.09.2017 20:11
Hage kirjoitti:Tuon iPadin saisivat heittää jo mäkeen.

Kaipa tuolla tablettinäytöllä kosiskellaan alle 3-kymppisiä asiakkaita. CD-soitinkin on taidettu jättää pois E:n tavoin. :roll:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 02.05.2011 20:42
ViestiLähetetty: Pe 15.09.2017 20:47
Jossain aiemmin oli että kojelaudan olisi pitänyt muuttua E:n tyyppiseksi, harmi ettei niin taida tapahtua, vielä. Eipä tuossa juuri muuta muutosta ole kuin mittaristo digitaaliseksi.

Kiinnostava tieto oli tämä: Diesel Plug-In Hybrid
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 887
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Pe 15.09.2017 20:53
Nykyinen 2,1-litrainen OM651 tulee todennäköisesti korvautumaan E:stä tutulla 2-litraisella OM654:lla. Jokohan nähtäisiin myös huhuttu 230 hv -versio moottorista :?: :problem:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: Pe 15.09.2017 21:02
Minäkin tein kaupat C250d:stä: :)

Kuva

Entä onko toiminnallista eroa Distroniceilla 233 ja 239?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41
ViestiLähetetty: La 16.09.2017 08:12
Laaksonen kirjoitti:C-faceliftin kojelauta:
[ http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-cb4ef-content/uploads/2048_MB-IAA2017_308-1.jpg ]
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook
-Auto paljastetaan Detroitin autonäyttelyssä ensi tammikuussa.
Tuo on siis GLC F-CELL kojelauta ymmärtääkseni, mutta on varmaan ihan todennäköistä, että samanmoinen voi löytyä myös faceliftistä. Minusta tuo näyttää tyylikkäältä eniten jännittää miten tuo pelkkä kosketuslevy toimii, kun sitä käyttää ajon aikana.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 19.09.2012 16:58
ViestiLähetetty: Ma 18.09.2017 10:46
tn62634 kirjoitti:Minäkin tein kaupat C250d:stä: :)

Entä onko toiminnallista eroa Distroniceilla 233 ja 239?

Jos autossa on Fahrassistenz-Paket Plus (koodi 23P) on Distronic koodilla 233. Jos autoon on otettu pelkkä Distronic, on se koodilla 239. Tuossa sun autossa oli toisella foorumilla olleen varustelistan mukaan otettu hiukan hassusti pelkkä Spur-Paket (koodi 22P) ja siihen päälle tuo Distronic erikseen. Toiminnallisesta erosta en suoraan osaa sanoa, mutta tässä vielä Ajoavustinpaketti Plussan ja pelkän Distronicin, sekä Kaistapaketin kuvaukset Saksan hinnastosta 2/2015.

Eli osaako tuo 233 sitten lähteä itsestään liikkeelle jonon pysähdyttyä? Ilmeisesti se osaa ainakin hitaassa vauhdissa seurata jonoa, jossen ihan väärin ole käsittänyt?

22P Fahrassistenz-Paket Plus inklusive DISTRONIC PLUS mit Lenk-Assistent und
Stop&Go Pilot
, PRE-SAFE® Bremse mit Fußgängererkennung, BAS PLUS mit
Kreuzungs-Assistent, Aktivem Totwinkel-Assistenten,
Aktivem Spurhalte-Assistenten und PRE-SAFE® PLUS

239 DISTRONIC PLUS Abstandsregeltempomat inklusive
COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS und Stop&Go Funktion.

22P Spur-Paket inklusive Spurhalte-Assistent und Totwinkel-Assistent .
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: Ma 18.09.2017 11:07
Kiitos. Enköhän pärjää tuolla hyvin.

Entä oliko niin että 205-korissa Distronicin saa kytkeä pois ja käyttää tavallisena vakionopeudensäätimenä ilman tutkaa? Muistelisin näin. Ainakin 204-korissa syttyy valoja, jos ottaa tutkat pois. Olen kokenut Distronicin moottoritiellä lähinnä haitaksi.

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8792
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ma 18.09.2017 18:35
Ei kai missään mersussa saa Distronicia kytkettyä pois, siis jostain valikoista tai napista. Olisi kyllä monesti eduksi.
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: H.E. von Kuusi ja 15 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi