W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: Ti 23.01.2018 10:39
W205 kirjoitti:
Muke78 kirjoitti:Hei!
Täällä ihan uutena utelen muutamaa asiaa kun C-sarjalainen on alkanut kiinnostamaan.
Onko kellään kokemuksia C300 hybridistä? Kuinka tuo sähkö tuossa toimii? Lähinnä ihan alkumetreillä pelkästään ja latautuu jarruttaessa?
Yksi käytetty yksilö kiinnostaa jossa ei ole käsittääkseni webastoa. Se pitää siihen jälkiasennuksena ottaa. Tässä mallissa ei taida olla samanlaista lämmitystä kuin plug-in hybridissä? :eh:

Webaston asennus on siinä suhteessa haasteellinen koska sitä ei saatu toimimaan mun autossa 3 vuoteen.Vieläkään ei toimi kunnolla.On tehty vaikka mitä ja vaihdettu osia.Kaha tietää ongelmista.


Onko sulla 300 hybridi vai onko jälkiasennetun webaston toiminta ylipäätään huonoa?
Luulisi että tänäpäivänä ei olisi mitään ongelmaa asentaa toimivaa webastoa Suomen olosuhteissa.

Muutoin tuo 300h kiinnostaa voiman ja kulutuksen suhteen koska auto tulisi ns. työkäyttöön ( 20-30t km/v)
Mutta ei ilman lämmitintä selviä talvesta kun on tottunut muuhun jo monien vuosien ajan.


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ti 23.01.2018 16:40
Tyhjä
Viimeksi muokannut SakariH päivämäärä Ma 26.03.2018 20:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: Ti 23.01.2018 16:56
OK, kiitos tiedosta!
Mielenkiintoista että premium autolla olisi tällaisia ongelmia.. vai onko ongelma kyseessä vain jälkiasennetussa webastossa?

Ilman mitään lämmitintäkään ei kehtaisi olla.. aikamoinen rääkki niin itselle kuin autolle.
Noh pitää miettiä kun/jos ko. yksilön ostoajankohta tulee kysymykseen.
Jos ei stten päädy 250d 4-maticiin tai 350e malliin. Tosin plugari ei taida vielä olla järkevä pitkille matkoille.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 15:08
Muke78 kirjoitti:OK, kiitos tiedosta!
Mielenkiintoista että premium autolla olisi tällaisia ongelmia.. vai onko ongelma kyseessä vain jälkiasennetussa webastossa?

Ilman mitään lämmitintäkään ei kehtaisi olla.. aikamoinen rääkki niin itselle kuin autolle.
Noh pitää miettiä kun/jos ko. yksilön ostoajankohta tulee kysymykseen.
Jos ei stten päädy 250d 4-maticiin tai 350e malliin. Tosin plugari ei taida vielä olla järkevä pitkille matkoille.

Eiköhän tehdas asennettu Webasto lämmitä vain ja ainoastaan kabiinia.Ei moottoria.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 16:32
Mielenkiintoinen toiminto jos ei moottoria lämmitä.
Nyt kuitenkin mietin juurikin jälkiasennettua webastoa autoon jossa ei siis ole lämmitintä.

Itse olen ollut pitkänlinjan Volvo mies tähän saakka niin outoa että tällaisessa premium autossa kuin mersu, niin aika monet perusjutut loistaa poissaolollaan jotka taas muissa merkeissä on itsestäänselvyyksinä vakiovarustetta tms.

Huoltoväli taitaa olla noin 25000km tai 1v.
Mites mm. jakohihna tai vaihteistoöljyjen vaihto ym.?

Mikä muuten on mersulla periaate että takapyörät on ns. eri sarjaa kuin etupyörät? :eh:

Käsittääkseni Comand Online / infoteinment systeemiä ei ole suomenkielellä vaan pelataan lontoolla?

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9167
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 16:47
Kerro esimerkkejä Volvon vakiovarusteista jotka vastaavasta mersusta puuttuu? Omasta mielestä kyllä karu perusvarustus on hyvä asia. Silloin voi itse valita vain ne varusteet jotka haluaa eikä tarvitse maksaa niistä mistä muut pitävät (ja ovat vakiona Volvossa).

Jakohihnaa näissä vaihdetaan harvemmin kuin volvoissa. Puhut varmaan E350e mallin rengastuksesta, oikeita AMG-malleja lukuunottamatta muissa on kyllä samat pyörät edessä ja takana.

Ainakin W213 COMAND Online on suomenkielinen, eri asia onko sillä jotain merkitystä. Vanhemmissa ei kielivalikoista suomea löydy. Lontoolla ei ole pakko pelata, onhan siellä pitkä lista muitakin vaihtoehtoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 17:03
DBFI kirjoitti:Kerro esimerkkejä Volvon vakiovarusteista jotka vastaavasta mersusta puuttuu? Omasta mielestä kyllä karu perusvarustus on hyvä asia. Silloin voi itse valita vain ne varusteet jotka haluaa eikä tarvitse maksaa niistä mistä muut pitävät (ja ovat vakiona Volvossa).

Jakohihnaa näissä vaihdetaan harvemmin kuin volvoissa. Puhut varmaan E350e mallin rengastuksesta, oikeita AMG-malleja lukuunottamatta muissa on kyllä samat pyörät edessä ja takana.

Ainakin W213 COMAND Online on suomenkielinen, eri asia onko sillä jotain merkitystä. Vanhemmissa ei kielivalikoista suomea löydy. Lontoolla ei ole pakko pelata, onhan siellä pitkä lista muitakin vaihtoehtoja.


Jos aikaisempia malleja vertaa niin Volvossa on ollut mm. lämmitettävät etupenkit vakiona, vakionopeudensäädin jne. mutta enemmän eroa on käytetyissä. Ehkä siksi että Volvon lisävarusteet maksavat paljon vähemmän mitä mersulla.
Uusissa Volvoissa (90/60 sarja) on paljon enemmän vakiona.

Mitä nyt olen tutkinut ja ottanut selvää mersuista (C ja E) niin omaan käyttöön pakollisia olisi Comand Online, ajoavustinpaketti plus, Burmester ja lisälämmitin.
Lämmitettävä ratti olisi hyvä mutta taitaa vaatia muistipenkit

Mutta ei siinä.. C malli on kyllä alkanut kiinnostaa todella paljon ja myös E.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 17:10
Vakionopeudensäädin taisi tulla väyrysessä vakioksi (automaatteihin) reilu 20 vuotta sitten, penkinlämmittimet jo aiemmin 124-aikaan (suomiautoissa)?
W251 R 280 CDI
W220 S 500 L
W115 220 D
entisiä mersuja: W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 17:18
luokyio kirjoitti:Vakionopeudensäädin taisi tulla väyrysessä vakioksi (automaatteihin) reilu 20 vuotta sitten, penkinlämmittimet jo aiemmin 124-aikaan (suomiautoissa)?


Okei! :D Olen ehkä katsonut sitten väärin selaillessani nettiautoa. Hyvä niin.. :)

Kävin viime viikolla koeajamassa 4-matic kiertueella C:tä, E:tä ja GLC:tä niin onhan ne huikean hyviä ajettavia ja kun ehti hiukan tottua vaihdevalitsimeen niin jäykkä keppi keskikonsolissa vaikuttaa kivikautiselta.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1659
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 18:03
Saahan näihin sähkökäyttöisen lämmittimen ja ainakaan minulla se ei ole sytyttänyt vikavaloa C250d:ssä. Oli helppo asentaakin.

(Jos käytetty takaveto kiinnostaa, laita viestiä. :) )

Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 19:23
tn62634 kirjoitti:Saahan näihin sähkökäyttöisen lämmittimen ja ainakaan minulla se ei ole sytyttänyt vikavaloa C250d:ssä.


180d kiertovesipumpullinen aiheutti ongelmaa, mutta paistinpannu ei + sisälämppärillä kabiini lämpimäksi.

205 ei ajossa lisälämmitintä tarvitse, lämmintä riittää ilmankin.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Kuva

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 19:38
tn62634 kirjoitti:Saahan näihin sähkökäyttöisen lämmittimen ja ainakaan minulla se ei ole sytyttänyt vikavaloa C250d:ssä. Oli helppo asentaakin.

(Jos käytetty takaveto kiinnostaa, laita viestiä. :) )


Niin.. voihan sen lohkolämmittimen ottaa + sisätilanlämmitin. Mutta jotenkin webasto on niin helppo.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 19:53
Muke78 kirjoitti:Niin.. voihan sen lohkolämmittimen ottaa + sisätilanlämmitin.


+ Remuc niin johdon kytkemistä lukuunottamatta ihan yhtä helppo. Webaa varten autoa sitten pitää tankata... :sick:
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 20:18
Juu tästä on ollut aikaisemminkin vääntöä lämmittääkö tehdas weba moottoria. .Itsellä kyseinen tehdas asenus ja voin varmasti sanoa moottori lämpee kans.-20 pakkasilla täydessä lämmössä noin 5min ajon jälkeen.Ero on suuri jos ei kytke webaa päälle

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 20:30
Joo jos nyt yhden X yksilön tulen ostamaan niin webasto siihen tulee kylkiäisinä. Ei ilman sitä tarkene. :)
Ainoa mikä pieni miinus on että ei ole lämmitettyä rattia. Sitä ei osaa kaivata jos ei ole koskaan ollut mutta voi prkl kuinka hyvä se on!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1945
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Ke 24.01.2018 20:58
luokyio kirjoitti:Vakionopeudensäädin taisi tulla väyrysessä vakioksi (automaatteihin) reilu 20 vuotta sitten, penkinlämmittimet jo aiemmin 124-aikaan (suomiautoissa)?
Eikä ne penkinlämmittimet Volvollakaan kaikkialla maailmassa vakiovarusteisiin kuulu

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 05:53
lohipene kirjoitti:Juu tästä on ollut aikaisemminkin vääntöä lämmittääkö tehdas weba moottoria. .Itsellä kyseinen tehdas asenus ja voin varmasti sanoa moottori lämpee kans.-20 pakkasilla täydessä lämmössä noin 5min ajon jälkeen.Ero on suuri jos ei kytke webaa päälle


Johtusko tuo siitä että kun se tehdasweba lämmittää kabiinin lämpimäks, nii sillo lämpee ajoon lähtiessä konekkin nopeasti kun ei tarvitse koneen lämmöillä hyttiä alkaa lämmittää, kun taas jos et webaa käytä ja lähet ajoon niin koneen täyteen lämpöön nouseminen kestääkin pidempään koska käytät sen lämpöjä hytin lämmitykseen... Ei se tehdasweba sitä konetta lämmitä. Ihan saman ilmiön saa tehtyä autoon kun autoon vaikka sisätilan lämmittimen avulla, lämmittää sillä hytin lämpöiseksi ennen lähtöä nii varmasti kone lämpee nopeemmin mitä jos et ole hyttiä lämmittäny...

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 09:26
Kuinka moni vielä ajaa autolla jossa ei ole lämmitintä? :shock: (jos jätetään ne muutaman tonnin pommit pois laskuista)

Mitä eroa on muuten Comfort puhelinvarustuksella ja kalliimmalla Bluetooth-puhelinmodulilla (SAP-profiili) ?

Onko mitä erikoisuuksia joita kannattaa ottaa huomioon?
No mercedes me adapteri pitää hankkia jotta saa tietyt jutut puhelimeen.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4879
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 11:07
Muke78 kirjoitti:Kuinka moni vielä ajaa autolla jossa ei ole lämmitintä? :shock: (jos jätetään ne muutaman tonnin pommit pois laskuista)

En tiedä kuinka moni ajaa, mutta itse voisin ihan hyvin ajaa sellaisellakin, kun pidän autoa sekä kotona, mökillä että töissä lämpimässä tallissa. Kauppareissuilla jne auto ei ehdi niin paljon kylmetä, että pitäisi lämmittää. Toki joskus jätän weban päälle kaupassa käynnin ajaksi jos sataa lunta/räntää tms, muttei se mitenkään välttämätön varuste ole.

e: nettiautossa on myynnissä 50812 autoa, joiden hintapyyntö >= 10000. Näistä 11339:ssä on ilmoitettu olevan lohkolämmitin, ja 10663:ssa polttoainekäyttöinen lisälämmitin ja 1212:ssa molemmat. Näin ollen siellä on 30022 autoa (59%), joissa ei ole kumpaakaan.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 11:39
tj86430 kirjoitti:
Muke78 kirjoitti:Kuinka moni vielä ajaa autolla jossa ei ole lämmitintä? :shock: (jos jätetään ne muutaman tonnin pommit pois laskuista)

En tiedä kuinka moni ajaa, mutta itse voisin ihan hyvin ajaa sellaisellakin, kun pidän autoa sekä kotona, mökillä että töissä lämpimässä tallissa. Kauppareissuilla jne auto ei ehdi niin paljon kylmetä, että pitäisi lämmittää. Toki joskus jätän weban päälle kaupassa käynnin ajaksi jos sataa lunta/räntää tms, muttei se mitenkään välttämätön varuste ole.

e: nettiautossa on myynnissä 50812 autoa, joiden hintapyyntö >= 10000. Näistä 11339:ssä on ilmoitettu olevan lohkolämmitin, ja 10663:ssa polttoainekäyttöinen lisälämmitin ja 1212:ssa molemmat. Näin ollen siellä on 30022 autoa (59%), joissa ei ole kumpaakaan.


Tyhjentävä vastaus! :clap:

Joo toki jos itsellänikin olisi auto sisällä aina niin ei tällöin välttämätön ole. Joskus kyläreissuilla voi auto tosin seistä muutamia tunteja ulkona pakkasella niin kyllä silloin kiittää webastosta ja siitä että voi puhelimella laittaa sen päälle.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1659
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 13:09
Minulla itsellä on kolme käyttöautoa. Yhteen ostamalla Webaston vuokraan lämmintä hallipaikkaa työpaikkakunnaltani 2,5 vuotta. Satunnaisiin kauppareissuhin se ei auta, mutta Webaston järkevä käyttöaika lienee maksimissaan kolme-neljä kuukautta vuodessa? Sen sijaan auto seisoo joka työpäivä hallissa kesät talvet.

Mutta pakollisia varusteita ovat mielestäni led-valot valonvaihtajalla, automaattivaihteisto, Comand, sisustuspaketti, Mercedeksen moottori ja sitten kaikki muu plussaa.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 22.01.2018 18:44
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 13:29
Taitaa suurimmassa osassa W205 olla ILS Led valot?
Nyt kun on tottunut aktiivisiin led valoihin, ei haluaisi enää mitään muuta.

Onko mersujen pienimissä koneissa muun valmistajan moottorit? Onko 250d/300h:ssa mersun oma kone?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1659
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 13:53
Valoja on halogeenit ja ledejäkin kahta eri mallia. Ja lisäksi vielä valonvaihtaja lisävarusteena.

220d ja 250d ovat Mersun dieselmoottoreita. Uudemmissa kuten 2016 kaiketi myös 200d?

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 24.10.2017 13:49
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 16:50
Olisko jossain faktaa tuohon Webaston moottorin lämmittämättömyyteen? Vai onko väitteet vain omaa käsitystä tai kaverin kertomaa?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1659
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 17:08
Tässä keskustelu aiheesta: viewtopic.php?f=2&t=169469

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12
ViestiLähetetty: To 25.01.2018 17:48
Onkohan mulla erikoispainos mezestä.voi olla että olen väärässä mutta kun mulla on weba päällä noin 25min. Niin ylä ja ala vesiletkut ovat suorastaan kuumat,ja laittaessa virran päälle lämpömittari näyttää noin 80c.Täytyisi päästä mittaa lohkosta suoraan niin selviäisi tämäkin mysteeri (W205 200C Nelimatic 2016)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ma 02.05.2011 20:42
ViestiLähetetty: Pe 26.01.2018 13:56
Muke78 kirjoitti:Kuinka moni vielä ajaa autolla jossa ei ole lämmitintä? :shock: (jos jätetään ne muutaman tonnin pommit pois laskuista)

Mitä eroa on muuten Comfort puhelinvarustuksella ja kalliimmalla Bluetooth-puhelinmodulilla (SAP-profiili) ?

Onko mitä erikoisuuksia joita kannattaa ottaa huomioon?
No mercedes me adapteri pitää hankkia jotta saa tietyt jutut puhelimeen.


Toisessa mersussa ei ole Webastoa koska autot on tallissa ja kun toisessa on lämmitin niin se on riittänyt Ei siitä haittakaan olisi, kesällä jäähdytys jne.

SAP-profiilissa on ymmärtääkseni oma korttipaikka, saa netin toimimaan paremmin yms. Ostin GLK:ta varten tuon lisälaitteen mutta se olikin väärä versio ja en ole saanut sitä toimimaan. Comfort taitaa sisältää myös jonkun puhelintelineen, onkohan se specifioitu, en tiedä. Mutta mersuissa Bluetoothkin toimii todella hyvin. Silloin ei tosin ulkoantennia ole ilona. Onkohan mersuissa vielä langatonta latausta, joihinkin merkkeihin on jo tarjolla, ja se ottaa vieläpä yhteyden ulkoantenniin. Siinä on järkeä!

Mercedes Me on alkuinnostuksen jälkeen jäänyt itsellä tosi pienelle käytölle.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 23.07.2013 17:24
ViestiLähetetty: Pe 26.01.2018 21:21
tn62634 kirjoitti:[ [url=http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/Mobile%20Uploads/_20171231_210001.jpg] ][/url]

Hyvää joulua ja auringonpaistetta 205-sarjasta kiinnostuneille ja toki kaikille muillekin! OM651 tikittää pihalla.

On muuten makean näköinen peli! W205 on edelleenkin huomiota herrättävä ilmestys liikenteessä, vaikka facelift painaa päälle.Eikä muuten perä roiku tyyliin China car!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1659
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: La 27.01.2018 09:06
ennentauti kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:[ [url=http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/Mobile%20Uploads/_20171231_210001.jpg] ][/url]

Hyvää joulua ja auringonpaistetta 205-sarjasta kiinnostuneille ja toki kaikille muillekin! OM651 tikittää pihalla.

On muuten makean näköinen peli! W205 on edelleenkin huomiota herrättävä ilmestys liikenteessä, vaikka facelift painaa päälle.Eikä muuten perä roiku tyyliin China car!


Kiitos! Koitin ostaa siihen rahaan mahdollisimman hienon mitä oli käytettävissä. Pihassa seisoo kaksi Mersua koko ajan niin hienompiin malleihin ei ole varaa. Jotenkin tuo ökynokka näyttää omaan silmään hienolta. Alan tulla vanhaksikin, mutta silti. :)

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 24.10.2017 13:49
ViestiLähetetty: La 27.01.2018 12:32
Onko Airmatic:sa jotain muistitoimintoa, kun usein auton startatessa on muuttanut profiiliksi Comfortin. Eli jos haluan sen pysyvän vaikka Sportissa, onko jossain joku nappi mikä pitäisi ruksia?
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa




AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

lukitusturva.fi

www.merteil.fi