W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1666
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: La 27.01.2018 13:15
RedBull kirjoitti:Onko Airmatic:sa jotain muistitoimintoa, kun usein auton startatessa on muuttanut profiiliksi Comfortin. Eli jos haluan sen pysyvän vaikka Sportissa, onko jossain joku nappi mikä pitäisi ruksia?


On siinä muisti, mutta oliko muistaakseni vain neljän tunnin ajan. Sitten menee Comfortille.

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola
ViestiLähetetty: La 27.01.2018 15:50
RedBull kirjoitti:Olisko jossain faktaa tuohon Webaston moottorin lämmittämättömyyteen? Vai onko väitteet vain omaa käsitystä tai kaverin kertomaa?


Ei lämmitä moottoria eikä sen Mersun mukaan tarvitsekaan lämmittää. Se lähtee oikeilla valmistajan määrittämillä öljyillä kunnossa olevalla akulla käyntiin -35 astetta saakka ainakin ja riittää kun auto on aina lämmin, moottorin ei tarvitse olla ja moottori kestää muutamista kymmenistä -15 ... -35 asteen paklasen käynnistyksistä huolimatta riittävän pitkään eli auton paalaukseen saakka 30v. ja 500-600tkm ikään saakka. Webasto toki vähentää kulutusta ja päästöjä ja säästäähän se tietenkin moottoriakin, mutta niin hirveä kikkailu 25 kpl vikakoodien ja vikatilojen poistoineen ja muine vaivoineen sekä kustannuksineen että kannattaa unohtaa koko homma, ei maksa ikinä itseään takaisin säästyneenä polttoaineena vaikka pitäisi samaa autoa 20v. ja kuka edes pitää, pois lukien harrasteautot (omalla SLK:lla tuli tässä kuussa 9v. täyteen omassa omistuksessa, pidempään kuin mikään auto aiemmin, ja siitä en luovu). Tuossa V40 T2 Volvossa Webasto lämmittää moottorin ja kabiinin, Volvo on nähnyt asian tarpeelliseksi taas edelleen.
Talvella:

Volvo V40 T2 automaatti vm. 2016

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3597
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: La 27.01.2018 16:17
Simo M. A. kirjoitti:
RedBull kirjoitti:Olisko jossain faktaa tuohon Webaston moottorin lämmittämättömyyteen? Vai onko väitteet vain omaa käsitystä tai kaverin kertomaa?


Ei lämmitä moottoria eikä sen Mersun mukaan tarvitsekaan lämmittää. Se lähtee oikeilla valmistajan määrittämillä öljyillä kunnossa olevalla akulla käyntiin -35 astetta saakka ainakin ja riittää kun auto on aina lämmin, moottorin ei tarvitse olla ja moottori kestää muutamista kymmenistä -15 ... -35 asteen paklasen käynnistyksistä huolimatta riittävän pitkään eli auton paalaukseen saakka 30v. ja 500-600tkm ikään saakka. Webasto toki vähentää kulutusta ja päästöjä ja säästäähän se tietenkin moottoriakin, mutta niin hirveä kikkailu 25 kpl vikakoodien ja vikatilojen poistoineen ja muine vaivoineen sekä kustannuksineen että kannattaa unohtaa koko homma, ei maksa ikinä itseään takaisin säästyneenä polttoaineena vaikka pitäisi samaa autoa 20v. ja kuka edes pitää, pois lukien harrasteautot (omalla SLK:lla tuli tässä kuussa 9v. täyteen omassa omistuksessa, pidempään kuin mikään auto aiemmin, ja siitä en luovu). Tuossa V40 T2 Volvossa Webasto lämmittää moottorin ja kabiinin, Volvo on nähnyt asian tarpeelliseksi taas edelleen.

Edellisessä volkkarissa webastolla lämpeni sekä kabiini että moottori, nykyisessä ensi alkuun vain kabiini. Hoksattuani asian, tekivät merkkihuollossa (ilman kustannuksia) jonkin uudelleen ohjelmoinnin, jonka jälkeen näillä etelän nollakeleillä jo vartin lämmitys vetää lämppärin viisarin yläviistoon :thumbup: . Ei mitään ongelmia ollut tuossa sen jälkeen.
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9259
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: La 27.01.2018 18:14
Simo M. A. kirjoitti:
Ei lämmitä moottoria eikä sen Mersun mukaan tarvitsekaan lämmittää.


Siis Mersun mukaan nykymalleissa ei tarvitse lämmittää moottoria mutta vielä muutama vuosi sitten tarvitsi. Haiskahtaa vähän...

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 03.12.2017 21:27
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Su 28.01.2018 14:08
Muke78 kirjoitti:Hei!
Täällä ihan uutena utelen muutamaa asiaa kun C-sarjalainen on alkanut kiinnostamaan.
Onko kellään kokemuksia C300 hybridistä? Kuinka tuo sähkö tuossa toimii? Lähinnä ihan alkumetreillä pelkästään ja latautuu jarruttaessa?
Yksi käytetty yksilö kiinnostaa jossa ei ole käsittääkseni webastoa. Se pitää siihen jälkiasennuksena ottaa. Tässä mallissa ei taida olla samanlaista lämmitystä kuin plug-in hybridissä? :eh:


Touko-kesäkuussa alkaa olemaan kokemuksia, webasto on tehdasasenteisena vain mukavuusmallia (ei siis lämmitä moottoria). Akku on nimellinen, kait sillä voi kilometrin päästä, latautuu jarrutuksissa ja moottorijarrutuksen aikana.
Tulossa C300h ”black bird”
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1666
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: Su 28.01.2018 14:19
Zone-nappi on ollut ennen kojetaulussa ja nyt en löytänyt sellaista valikostakaan? Millä säädetään takatilan lämmitys samaksi kuin edessä Thermotronicissa?

Edit:

Löytyikin tällaisen Sync-rastituksen takaa:

Kuva

Sikäli kyllä huononnusta tässä 205:ssä edelliseen 204:n verrattuna, että kaikki toiminnot ovat valikoiden takana.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ma 02.05.2011 20:42
ViestiLähetetty: Su 28.01.2018 22:20
tn62634 kirjoitti:
RedBull kirjoitti:Onko Airmatic:sa jotain muistitoimintoa, kun usein auton startatessa on muuttanut profiiliksi Comfortin. Eli jos haluan sen pysyvän vaikka Sportissa, onko jossain joku nappi mikä pitäisi ruksia?


On siinä muisti, mutta oliko muistaakseni vain neljän tunnin ajan. Sitten menee Comfortille.


Samaa mieltä, neljässä tunnissa nollautuu, samoin viime kulutukset yms.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 27.09.2017 11:03
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 15:13
Olen tässä katsellut eri vaihtoehtoja mersuista ja kovin kiinnostaisi tuollainen C 220 vm.2015 diesel. Niitä näyttäisi löytyvän saksasta niin automaattina kuin manuaalina. Itse haluaisin manuaalin mutta kävi mielessä että millainen tuo mersun manuaali on tuon kovin kehutun 7G-tronic automaatin rinnalla? Olisi kiva kuulla kokemuksia myös autosta näin yleensäkin,onko kyseisessä mallissa ilmennyt jotain vikoja josta olisi hyvä olla tietoinen tms.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 20:45
Tyhjä
Viimeksi muokannut SakariH päivämäärä Ma 26.03.2018 20:16, muokattu yhteensä 1 kerran

Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 15:52
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 08:26
W205 facelift eli mersukielellä mopf julkistettu:

https://www.germancarforum.com/threads/2019-mercedes-benz-c-class-facelift.58011/#post-873662
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 17:58
Eldokin vielä elävien kirjoissa :!: :wave:
Eipä näytä olevan kovin radikaali C:n facelift tällä kertaa. Tekniikkapuolella taitaa suurin uudistus olla OM651-dieselin korvautuminen 654:lla. :roll:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 27.09.2017 11:03
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 19:33
SakariH kirjoitti:Vaikka olen satoja 205 korisia autoja huoltanut/korjannut niin IKINÄ ei ole tullut manuaalia vastaan. Miksi? Kukaan ei sellaista halua, eli jos ostat niin voi olla aika hankala saada joskus myydyksi. Työkaveri sano että oli kerran manuaalimallilla joutunu ajamaan, haukkui huonoksi ja sanoi että selkeästi auto suunniteltu enemmän automaatiksi.

Ja se mersun 7 lovinen automaattiaski on oikein mainio.

205 korisessa ei oo kummempia vikoja ollu, samoja juttuja mitä jokaisessa mersussa. Alatukivarsien pallonivelet heikkoa tekoa näissä mut se nyt tuskin auton ostoa estää. Rellun koneella olevaa ei kannata ostaa (pienin diesel) kuulemma ihan romuja eivätkä oo taksikäytössä kestäneet ko on kuluneet väljäksi ja alkaneet syömään öljyä.


Selvä. Täytyy siis ostaa automaatilla mikäli asia näin on. Tässä 220 diesel mallissa ei taida onneksi rellun konetta ollakkaan.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 21:50
TM kirjoitti:Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.

Jos tätä on uskominen, niin V8 tulee jäämään pois:
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -parannus/

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00
ViestiLähetetty: To 15.02.2018 10:03
Eldorado kirjoitti:W205 facelift eli mersukielellä mopf julkistettu:

https://www.germancarforum.com/threads/2019-mercedes-benz-c-class-facelift.58011/#post-873662


Aika vähäiset on tosiaan muutokset. Pieni pettymys että farkun takavalot jäivät ennalleen. Ovat melkeimpä ainoa kohta josta en pitänyt. Olin aika "toiveikas", että olisivat muuttuneet samanlaisiksi kuin GLC- tai E-sarjassa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 15:52
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 15.02.2018 12:46
Laaksonen kirjoitti:
TM kirjoitti:Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.

Jos tätä on uskominen, niin V8 tulee jäämään pois:
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -parannus/

Jostain haastattelusta luin että C-sarjaan ei tulisi tarjolle uusia suoria kuutosia (OM 656 ja M 256), mutta jos on tulossa "53"-malli, niin siinähän pitäisi sitten olla uusi M 256 bensa rivikuutonen..?? No, nämä ennakkotiedothan on usein vielä huhuja, virallinen ensiesittelyhän on Geneven näyttelyssä ja tarkemmat tekniset-/moottorivaihtoehtotiedot tulenevat kohtapuolin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: To 15.02.2018 22:27
Laaksonen kirjoitti:
TM kirjoitti:Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.

Jos tätä on uskominen, niin V8 tulee jäämään pois:
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -parannus/


Toisaalla taas väitetään, että nykyisestä 4,0 V8:sta tulisi R niin kuin rajumpi 575 hv -versio, mutta ensi kuun puolella olemme tämän suhteen viisaampia. :geek:
https://www.autozeitung.de/mercedes-amg ... 35910.html

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 27.09.2017 11:03
ViestiLähetetty: Ti 20.02.2018 17:26
Tervehdys! Ollaan tällä hetkellä saksassa ja nyt ollaan seitsemää eri 2014 vuosimallin c 220 w205 mersua käyty katsomassa. Ainakin viidessä on kuulunut korvia raastava natina kun rattia kääntää. Osaako joku sanoa mistä tämä johtuu ja voiko kyse olla vaan ohjauspyörän rasvojen huonosta kunnosta. Narina ei kuullu ulkoa kuunnellessa. Nyt tarvitsisi pikaista apua,huomenna tarkoitus tehdä kaupat.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ti 20.02.2018 17:31
Tyhjä
Viimeksi muokannut SakariH päivämäärä Ma 26.03.2018 20:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 27.09.2017 11:03
ViestiLähetetty: Ti 20.02.2018 19:38
SakariH kirjoitti:Natinaan rattia käännellessä on selkeä korjausohje olemassa, tehtaan TIPS löytyy siitä. Ekoihin tuollaisiin vaihdettiin ratin alapään läpivientikumi ja ne tulivat kuntoon sillä, mutta jossain vaiheessa Tips ohje muuttui niin että vaihdetaan myös alapään rattiakselin pätkä/nivel.

En kuitenkaan ole täysin varma siitä että meneekö akseli+läpivienti tiettyihin malleihin ja vain kumi taas joihinkin toisiin malleihin, riippunee varmaan auton valmistusajankohdasta.

Kumi ja akseli molemmat helppoja vaihtaa. Kumi joitain kymppejä kun taas akseli joitain satasia(?)

Sitten on muutamia tapauksia tullut vastaan joissa äänen aiheuttaa hammastanko. Tarkemmin ottaen hammastangon sisällä jokin laakerivälys (muistaakseni) oli vääränlainen. Korjaantuu uusimalla hammastangon, mutta ne tapaukset ovat olleet harvassa.

Kiitos nopeasta vastauksesta! Huojentavaa kuulla että ei tule kalliiksi. Missäköhän hinnoissa pyörii veholla tuon ongelman poistaminen vai onko tuon läpivientikumin vaihto mahdollista tehdä itse? Sain parhaan tarjouksen juuri sellaisesta autosta mistä narina kuului.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ti 20.02.2018 19:43
Tyhjä
Viimeksi muokannut SakariH päivämäärä Ma 26.03.2018 20:17, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 27.09.2017 11:03
ViestiLähetetty: Ti 20.02.2018 23:04
Jees kiitos selkeistä ohjeista. Kävi mielessä että mistäköhän tuollasia kumeja kannattaisi lähteä etsimään? Aikaisempaa kokemusta ei ole mersuista niin en ole tietoinen mistä verkkokaupasta mersuun käyviä varaosia olisi myytätävänä.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ke 21.02.2018 17:37
Tyhjä
Viimeksi muokannut SakariH päivämäärä Ma 26.03.2018 20:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ke 28.02.2018 08:18
C43:een tehopäivitys 367->390 hv:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... ellpflege/
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ma 05.03.2018 11:26
Kuva
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... m=facebook

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16
ViestiLähetetty: Ma 05.03.2018 21:51
Omasta C220 meni juuri takuu umpeen kun huollon yhteydessä pyysin tutkimaan toistamiseen sirisevää/särisevää ääntä joka tuli hihnan suunnalta. (Edellisen kerran asiaa tutkittiin 2017 helmikuussa). Nyt vika löydettiin, laturi hajalla. Viimeksi oli suihkittu jotain ihme ainetta hihnaan joka poisti äänen joksikin aikaa. Yllätys oli suuri, kun huolto liike totesi että tehdas ei korvaa vikaa takuuseen. Tämä viimeisin huolto siis 2 viikkoa siitä kun takuu umpeutui. En saanut huoltoaikaa aikaisemmin.
Nyt sitten odottelen selitystä sille, että miksei vikaa korjattu jo vuosi sitten kun käytin autoa heillä huollossa ja kerroin viasta. (Auto on muuten ostettu ja huollettu samassa paikassa).

Muilla merkeillä on ollut joustoa näissä takuu asioissa, mutta Mersulla on näköjään aika tiukka linja. :oops:
Onko kenelläkään kokemusta mitä laturi ja sen vaihto kustantaa jos joudun maksumieheksi?
Jännä nähdä miten autoliike aikoo hoitaa tämän asian.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ma 05.03.2018 21:58
Tyhjä
Viimeksi muokannut SakariH päivämäärä Ma 26.03.2018 20:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16
ViestiLähetetty: Ma 05.03.2018 22:14
SakariH kirjoitti:Kyllä noita takuuseen menee kalliimpia juttuja vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin. Tai ainakin tulevat vastaan. Joitain osia menee vielä 5-7 vuoden jälkeenkin takuuseen ja esimerkiksi jarrujen sbc yksikötkin menevät edelleen takuuseen kunhan on täydellinen huoltohistoria ja ne ne vasta vanhoja ovatkin.

Olisivatko vaan kokeilleet kepillä jäätä? Pyydä heitä näyttämään virallinen valmistajan antama takuupäätös asiasta, he pystyvät näpyttelemään sellaisen 2 minuutissa tietokoneella ja ohjelma antaa vastauksen samantien.

Jos olet varannut ajan/ilmoittanut korjaamolle viasta ennen takuuajan umpeutumista, niin silloin viallinen osa menee automaattisesti takuuseen sillä se on todistettavasti ollut rikki/oireillut vielä takuuaikanakin. Ei se silloin sinun vikasi ole ollut jos heillä ei ole vain ollut vapaita aikoja. Tuollaiset asiat pystyy takuukäsittelijä sitten hoitamaan vaikka osa vaihdettaisiinkin ”takuun jälkeen”

Vikana aika outo. Onko dieseli vai bensa? Itse vähän epäilen tuota että olisko laturissa vika... kuitenkin noin kauan toiminut ja harvemmin laturin laakerit niin väljänä noin uutena että vetäis hihnapyörän vinoon ja aiheuttaisi sen vinkumisen. No kuitenkin laturi orkkiksena varmaan 1300 luokkaa, tarvikkeena ainakin puolet. Vaihtotyö 1-2h riippuu vähän onko tää dieseli vai bensa.


Kiitos Sakari näkökulmasta sekä vinkistä. Kyseessä on Diesel. Jatketaan vääntämistä ja kerrotaan lopputulos aikanaan kansalle.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2018 09:53
Jännä, ettei C43:n tehoa "kehdattu" nostaa aivan isoveli E43:n tasolle, vaan tehorakoa jätettiin turvalliset 11 hv. :roll:
Viimeksi muokannut Laaksonen päivämäärä Ti 06.03.2018 13:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ke 08.09.2004 18:17
Paikkakunta: Uusimaa
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2018 12:58
Voisiko E43 jäädä pois kokonaan ja tilalle E53 AMG ?

Tuleekohan jossain vaiheessa C 53 AMG ?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: Ma 16.04.2012 17:09
Paikkakunta: Hollola
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2018 13:32
1,5-litraiset bensakoneet perusmalleihin:
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=1 :!: :wtf:
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi