Kenestä Hakkapeliitta-testikuljettaja?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1249
Liittynyt: Su 23.04.2006 20:52
Paikkakunta: Keski-suomi
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2013 15:38
No niih, se oli sitten siinä :thumbup: Huomenna on sitten marssittava rengaskauppaan kun näytti nuo renkaat olevan siinä kunnossa etten viitsi niillä enään koko talvea ajella!
Laittakaahan tänne sitten linkkiä kun testi alkaa niin pääsee sitä sitten seurailemaan, onnittelut valituille :thumbup:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu

Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 18228
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2013 18:50
Voithan kysellä arnolta ja Jari Ke jos he lahjoittaisivat vanhat renkaat sulle kun on tulossa testi renkaat alle :D
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Mersumies
Mersumies
Viestit: 519
Liittynyt: To 09.09.2010 09:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
ViestiLähetetty: To 17.10.2013 12:21
Talvella ollaan liikkeellä misukoilla, eihän vesiliirtoakaan tunnettu ennenkuin Nokia aloitti renkaan valmistuksen. Minä millään ryssän renkailla rupea periaatteesta ajamaan ennenkuin miehitetyt alueet palautetaan takaisin.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4299
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: To 17.10.2013 15:06
atlas kirjoitti:Voithan kysellä arnolta ja Jari Ke jos he lahjoittaisivat vanhat renkaat sulle kun on tulossa testi renkaat alle :D


Käytännön jutut on nyt sovittu ja renkaat tulee lähiaikoina tuon 250DT:n alle. Alla siinä on nyt Good Yearin kitkat. Ostin muutama vuosi takaperin ihan piruuttani.

Pito niissä oli 2v erittäin kilpailukykyinen jos vertailukriteerinä pitä sitä että miten liikennevaloista pääsee liikkeelle. Miinuspuolena voisi mainita sen että polanteisen kaistanvaihdon yhteydessä rengas tuntui myötäävän ja ilmeni "käärmemäisenä" menemisenä jos nyt asian niin voi ilmaista.

Pintaa niissä on vielä reilusti (ennen viimetalvea mitattu noin 9mm) mutta pito kumiseoksen kovettumisen myötä ei ole enää uudenveroista. Lähettelemään en ala mutta jos joku haluaa ne niin hakemaan vaan ja omantunnon hinnalla lähtee :D Jos ei keksi omantunnonhintaa niin avitetaan senverran että esim. koppa ohrapirtelöä toimii oikein mainiosti :lol:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: To 17.10.2013 17:01
Mä en jaksa muistaa aivan sataprosenttisesti, että kuinka paljon nastoja on jäljellä vanhoissa renkaissa, mutta vahva mielikuva on viime renkaanvaihdolta että olisin todennut tänä talvena olevan uuden rengassarjan aika. Kokoluokka on sitten 235/40R18 & 255/35R18, ettei taida jokaiseen menopeliin mennä perusvanteisiin. :P
E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi
ViestiLähetetty: Pe 18.10.2013 19:51
enpä edes huomannut yrittää päästä kokeiluun mukaan. mutta hakkapeliitta 8:t tuli alle laitettua ilman blogejakin. :lol: kolmas sarja putkeen hakkapeliittaa satalankussa, neljä talvea yleensä max aina ja uudet alle... :roll:

talvirenkaissa ei säästellä, kesällä menee mitkä vaan kunhan sateella ajaa järki päässä. :D
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi
ViestiLähetetty: Pe 18.10.2013 20:30
tuli kahdesti vahingossa.... :oops:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."

Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ke 08.05.2013 18:26
ViestiLähetetty: Pe 18.10.2013 21:25
juha1 kirjoitti:enpä edes huomannut yrittää päästä kokeiluun mukaan. mutta hakkapeliitta 8:t tuli alle laitettua ilman blogejakin. :lol: kolmas sarja putkeen hakkapeliittaa satalankussa, neljä talvea yleensä max aina ja uudet alle... :roll:

talvirenkaissa ei säästellä, kesällä menee mitkä vaan kunhan sateella ajaa järki päässä. :D

Niinpä, just näin se on, ei tartte kallita testejä, osaa ajaa omaa autoaan sään mukaan :thumbup:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4299
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: Pe 18.10.2013 21:51
juha1 kirjoitti:enpä edes huomannut yrittää päästä kokeiluun mukaan. mutta hakkapeliitta 8:t tuli alle laitettua ilman blogejakin. :lol: kolmas sarja putkeen hakkapeliittaa satalankussa, neljä talvea yleensä max aina ja uudet alle... :roll:

talvirenkaissa ei säästellä, kesällä menee mitkä vaan kunhan sateella ajaa järki päässä. :D


Olihan sinulla renkaat 195/65/15 koossa? Jos oli niin aivan loistava tilanne siinä mielessä että päästään vertailemaan oikeasti näkökantoja kadella eri "perstuntumalla" :clap: Toki koitan hiukan tieteellisempääkin lähestymistapaa asiaan ja jos se tuottaa ns. informatiivista tulosta laitan kuvia tänne siitä. Jos rengaskoko on eri niin ainakin itte oletan että niistä lähtökohdista ei täysin yhteneväistä vertailua voi tehdä?

Meinaan avata uuden topiikin asiasta jahka tulevalla viikolla saan rekaat alle. Odotan innolla kokemuksiasi renkaista ja uskon että keskustelua aiheesta saadaan aikaiseksi nimenomaan todettujen sekä koettujen kokemusten pohjalta ei niinkään "ei mulla hakkapeliittoja ole koskaan ollu mutta luulen että".... (olipahan taas lausehirviö) Ja lisätään vielä että provosoitumatta :thumbup:

Ittellä ei hakkapeliittoja ole koskaan ollu mersuaikana mutta ko. merkin kitkoista on sellaisia kokemuksia että nastarengasukot kuten minä aikoinaan kalpeni kerran ja oikein kunnolla.

Isäukolla oli uudet kitkat ja kehu et on muuten hyvät. No niitähän tietysti piti kokeilla kun ittellä oli uudet testivoittaja nastarenkaat. Tietyllä kelillä testivoittajanastat hävisi jarrutustestin sekä myös kiihdytystestin selvästi ja vielä ylämäkeenkin. (ei sula keli) En alkuun uskonu millään ja sitä muuten testattiin urakalla molemmila kuskeilla ja autoilla. Samat autot mulla ja ukolla 200D. Pakko oli myöntää tappio ei auttanu mikään. Siksi mulla on muutamat kitkat ollutkin ja ei huonoilla kokemuksilla. Nyt kuitenkin valitsin nastat contien testivoittajanastojen rinnalle. (ovat vaimon E300D:n alla)

Edit kirotusvihreitä :wink:
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 18228
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: La 19.10.2013 08:24
Mutta eikös nämä testi renkaat ole seuraavaa sukupolvea että saako niistä tehdä juttua täällä eli oliko ne salaista tietoa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4299
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: La 19.10.2013 09:14
atlas kirjoitti:Mutta eikös nämä testi renkaat ole seuraavaa sukupolvea että saako niistä tehdä juttua täällä eli oliko ne salaista tietoa?



Tällähän haetaan julkista käyttäjäkokemusta että siinä mielessä asia on kunnossa. Kysyttiin minne haluaisin bloggailla ja valinta oli "yllättäen" aika luonteva :) Saul:in mielipidettä täytyy myös kysyä asiaan ja käsittääkseni sitä on jo kysyttykin? Mistään mainosjutusta tässä ei kuitenkaan ole kysymys.

Toisaalta kirjoitus, kuva tms. on aina enempi tai vähempi veteen piirretty viiva että onko se mainos vaiko eikö ole riippumatta siitä onko ilmaisu positiivinen / negatiivinen. Yhteen aikaan puhuttiin paljon telkkarin piilomainonnasta. Sujautellaan kuvia sekä brändimerkkejä sopivasti sinne tänne kuvattavan kohteen alueelle.

Niin ja renkaat ovat kasit eli näitä renkaita lie on enempikin autojen alla.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48
ViestiLähetetty: Ke 23.10.2013 17:52
prkl ku en huomannu tätä viestiketjua aikasemminkin, hyvällä tuurilla ois ehkä osannu perustella jopa ittensä mukaan, tullee pohjois-savossa kierettyä muuteni joka helkkarin pimee hiekkatie nii olis ainaki tullu säältä kuin säältä arviointia ja sen lisäksi kun päivittäiset työajot hoituu nykyään omalla autolla pelkästään :D. Tällä hetkellä edessä uudet Hakka-7 ja takana vanhemmat kleeberi 5...

Mutta innolla odotan Jari Ke ja Arnon blogihommia :thumbup:
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 27.10.2013 23:37
osku1619 kirjoitti:prkl ku en huomannu tätä viestiketjua aikasemminkin, hyvällä tuurilla ois ehkä osannu perustella jopa ittensä mukaan, tullee pohjois-savossa kierettyä muuteni joka helkkarin pimee hiekkatie nii olis ainaki tullu säältä kuin säältä arviointia ja sen lisäksi kun päivittäiset työajot hoituu nykyään omalla autolla pelkästään :D. Tällä hetkellä edessä uudet Hakka-7 ja takana vanhemmat kleeberi 5...

Mutta innolla odotan Jari Ke ja Arnon blogihommia :thumbup:



Mielenkiinnolla itsekin odotan testiin noita Hakka kaseja, koska jo seiskat ovat olleet aika vakuuttavat vitosten jälkeen.

Omalla kohdalla testin aloitus hieman venyy, koska Helsingissä ei mielestäni ole talvi, eikä talvirenkaita käytetä kesäkelillä.
E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48
ViestiLähetetty: Ma 28.10.2013 12:18
Arno kirjoitti:

Mielenkiinnolla itsekin odotan testiin noita Hakka kaseja, koska jo seiskat ovat olleet aika vakuuttavat vitosten jälkeen.

Omalla kohdalla testin aloitus hieman venyy, koska Helsingissä ei mielestäni ole talvi, eikä talvirenkaita käytetä kesäkelillä.


Joo ei Savossakaan oo kovin talvi mut en viiti enää vaihella kesärenkaita alle ku kesävanteet tuli jo kiilloteltua...

Oon tässä harkinnu ostaisko takarenkaiks Hakka-8. Valintaa on vaikeuttanut se että väistämättä tulee välillä käytyä tietyillä ""suljetuilla alueilla"" ottamassa luisua ja sen vaikutus nastojen pysyvyyteen. Hakka-8 olis eniten nastoja hukattavaks(190) joka tois ikää renkaalle vaikka nastoja kerkeis hävitä, olis luultavasti silti parempi rengas kuin monet kilpailijat.

Ja toisaalta Testeissä kun kehuttu että Hakka-8 ei tule yllättäviä pidonmenetyksiä niin olishan siinä ilo vähä luisua ottaakkin :wink: .
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 18228
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Ti 29.10.2013 07:46
Itse olen jo suoraan alkanut kallistumaan tähän neliö tai ovaali nastan käyttöön eli tutkitaan missä renkaassa ne on ja sitten ..hentten,tentten ....valitaan mikä ostetaan :D
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: La 01.05.2004 20:51
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ke 06.11.2013 20:40
Jari Ke kirjoitti:.. Esim. Continental testivoittaja nastarenkaita en suositele ainakaan 195/65/15 koossa vaikka ovatkin TM testivoittajat en ostaisi uudelleen enkä suosittele hankintaa ko. rengaskoossa.


Olin juuri ostamassa ko. renkaat, ko testin perusteella. Mutta nyt tulikin äkkipysähys tuon kommentin johdosta. Voitko valaista mitä on huonoa? Auto on tyttäreni C124 300CE vm1988.
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1001
Liittynyt: To 14.09.2006 18:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2013 00:21
Mua ei kiinnosta pätkän vertaa. Noilla soikioilla en aja metriäkään enää. Mulla on tallissa soikeita noita ihan tarpeeksi jo muutenkin. Miksi pitää tehdä soikeita renkaita ihmisten kiusaksi. En ymmärrä. Mutta onneksi voi ajaa muilla merkeillä sitten. Sinänsä äärimmäisen harmi, kun mielellään ostais tossa nurkalla tehtyä tuotetta. Mutta ei enää jaksa, kun kymmeniä tuhansia kilsoja kärsiny sitä tärinää.

EDIT: Jos ketjun aloittaja haluaa takasin näitä tuotoksia tsekkailtavaksi, voin tuoda kyllä Nokialle. Ajelen siitä sillon tällön muutenkin ohitte.
Työkalu: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 40 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4299
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: Pe 08.11.2013 16:18
trauha kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:.. Esim. Continental testivoittaja nastarenkaita en suositele ainakaan 195/65/15 koossa vaikka ovatkin TM testivoittajat en ostaisi uudelleen enkä suosittele hankintaa ko. rengaskoossa.


Olin juuri ostamassa ko. renkaat, ko testin perusteella. Mutta nyt tulikin äkkipysähys tuon kommentin johdosta. Voitko valaista mitä on huonoa? Auto on tyttäreni C124 300CE vm1988.


Pito on huono. Viimetalvena tuolla automaatilla vaikka kuinka varovasti lähti pyrki takaset sutimaan ja kun oikein varovasti lähti niin lähdössä ei mutta kuitenkin aina jokaikinen kerta sutaisu kun vaihde vaihtu 1 --> 2 Laatikko vaihtaa napakasti mutta vaihtokohta on hyvin matalilla kierroksilla kun lähtee varoen.

Toki kadut oli jäässä mutta kun nuo kitkat mielestäni oli täysin kilpailukykyiset ja itseasiassa paremmat pidon kanssa toisesa lankussa ja eikä olleet uudet :o Kävin oikein vartavasten ajamassa että onko kadut oikeasti niin liukkaat. Contit myös vetelee urissa ainakin tuota E300D:tä Renkaat tosiaan on vakiokokoiset.

Nastojakin näemmä oli lähteny nyt jo ja vaimon ajolla :shock: Ei kyllä mulle tule enää ikinä conteja. Voihan se olla että jokin toinen koko toimisi paremmin kuin 195/65/15 ? En muista koskaan aiemmin ostaneeni nuin huonoja talvirenkaita. Testivoittajat olovinaan ovat

Olisko nuo contit sitte jotenki maanantaikappaleet ? Takuuta tuskin kuitenkaan on Miten sen nyt perustelee että pito on huono? Keskustelu menee kuitenkin siihen että vikaa onkin autossa ei renkaissa Suuntaukset pielessä tai jotain? Ne kuitenkaan ei kyllä ole se on varmaa :wink:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22
ViestiLähetetty: Ke 13.11.2013 10:54
Kyllä continental icecontact on yksi kaikkien aikojen pitävimpiä nastarenkaita ja tasapainoiset ajettavat kaikissa keleissä. itselle sellaiset asennetaan joulukuussa koossa 235/45 18.
http://safewintertyre.eu/fi/tyres

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4299
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: Ke 13.11.2013 20:18
monsteri kirjoitti:Kyllä continental icecontact on yksi kaikkien aikojen pitävimpiä nastarenkaita ja tasapainoiset ajettavat kaikissa keleissä. itselle sellaiset asennetaan joulukuussa koossa 235/45 18.
http://safewintertyre.eu/fi/tyres


Niin kokoluokalla voipi olla vaikutuksia asiaan.

Ainakaan nuo contit mitä mulla on niin ei hyvällä tahdollakaan voi kehua. Kuten jo edellä totesin niin jos jällä lähes uudet renkaat käyttäytyy noin kuin minulla niin eipä sitä kehun aihetta kyllä olekkaan. Ja kun vielä parin talven kitkat pieksi pidossa :o

Ei nuin kyllä pitäisi käydä oli pakkas tai suvijäätikäs.

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5059
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Ke 13.11.2013 20:35
Itellä CIC:t koossa 225/50R17, eikä valittamista. Toki neliveto vaikuttaa, ettei välttämättä pieniä puutteita vetopidossa edes huomaa.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20
ViestiLähetetty: Su 24.11.2013 21:25
Täälläpäin suomea (MÄNTSÄLÄ) tarvittaisiin kanssa renkaita äidille. Ajetaan joka toinen viikko Mäntsälä-Siilinjärvi väliä noin 356km suunta ja viime talvena äiti sanoi että on erittäin huonot renkaat alla ja tarvittaisiin testiin renkaat. äitillä vielä kun oli toi lonkkaleikkaus niin joutuu kävellä kepeillä niin lisäksi ei varmaan haluta autokolaria huonojen renkaiden takia... . :P

Renkaiden koko on 185/55/16 ja talvivanteet on 185/60/14 :)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Ke 19.10.2011 17:34
Paikkakunta: Gäddvik
ViestiLähetetty: Pe 13.12.2013 16:00
marsumersu2013 kirjoitti:Täälläpäin suomea (MÄNTSÄLÄ) tarvittaisiin kanssa renkaita äidille. Ajetaan joka toinen viikko Mäntsälä-Siilinjärvi väliä noin 356km suunta ja viime talvena äiti sanoi että on erittäin huonot renkaat alla ja tarvittaisiin testiin renkaat. äitillä vielä kun oli toi lonkkaleikkaus niin joutuu kävellä kepeillä niin lisäksi ei varmaan haluta autokolaria huonojen renkaiden takia... . :P

Renkaiden koko on 185/55/16 ja talvivanteet on 185/60/14 :)


Kannattaa kysellä rengasliikkeistä, siellä osaavat varmasti auttaa uusien renkaiden hankkimisessa.
S 320 w220 '99
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2783
Liittynyt: Pe 05.08.2011 17:42
ViestiLähetetty: La 14.12.2013 10:51
H.E. von Kuusi kirjoitti:
marsumersu2013 kirjoitti:Täälläpäin suomea (MÄNTSÄLÄ) tarvittaisiin kanssa renkaita äidille. Ajetaan joka toinen viikko Mäntsälä-Siilinjärvi väliä noin 356km suunta ja viime talvena äiti sanoi että on erittäin huonot renkaat alla ja tarvittaisiin testiin renkaat. äitillä vielä kun oli toi lonkkaleikkaus niin joutuu kävellä kepeillä niin lisäksi ei varmaan haluta autokolaria huonojen renkaiden takia... . :P

Renkaiden koko on 185/55/16 ja talvivanteet on 185/60/14 :)


Kannattaa kysellä rengasliikkeistä, siellä osaavat varmasti auttaa uusien renkaiden hankkimisessa.


Joo noita testirenkaitahan ei enää jaeta. Niiden suhteen oot jonkun viikon myöhässä.
E55AMG&A140

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: Ke 18.12.2013 09:29
osku1619 kirjoitti:
Arno kirjoitti:

Mielenkiinnolla itsekin odotan testiin noita Hakka kaseja, koska jo seiskat ovat olleet aika vakuuttavat vitosten jälkeen.

Omalla kohdalla testin aloitus hieman venyy, koska Helsingissä ei mielestäni ole talvi, eikä talvirenkaita käytetä kesäkelillä.


Joo ei Savossakaan oo kovin talvi mut en viiti enää vaihella kesärenkaita alle ku kesävanteet tuli jo kiilloteltua...

Oon tässä harkinnu ostaisko takarenkaiks Hakka-8. Valintaa on vaikeuttanut se että väistämättä tulee välillä käytyä tietyillä ""suljetuilla alueilla"" ottamassa luisua ja sen vaikutus nastojen pysyvyyteen. Hakka-8 olis eniten nastoja hukattavaks(190) joka tois ikää renkaalle vaikka nastoja kerkeis hävitä, olis luultavasti silti parempi rengas kuin monet kilpailijat.

Ja toisaalta Testeissä kun kehuttu että Hakka-8 ei tule yllättäviä pidonmenetyksiä niin olishan siinä ilo vähä luisua ottaakkin :wink: .


Olethan huomioinut että Hakka 7 on huomattavasti paljon vähemmän nastoja kuin Hakka 8. Nastojen määrän ero ei saa olla yli 25%. Tiedetään jo muutama tapaus et tullu katsastuksessa hylky kun alla on olu vanhan säännön nastoja 2kpl ja sit 2kpl Hakka 8 renkaita....
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 09.05.2013 21:34
ViestiLähetetty: Ke 18.12.2013 16:10
Löytyykö jostain jo jonkin sortin blogia näistä testirenkaista vai miten tuloksia pystyy seurailemaan ?
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Ke 18.12.2013 16:18
Lyllero kirjoitti:Löytyykö jostain jo jonkin sortin blogia näistä testirenkaista vai miten tuloksia pystyy seurailemaan ?


Kyllä,

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=141768&start=0&hilit=hakkapeliitta
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: To 09.05.2013 21:34
ViestiLähetetty: Ke 18.12.2013 20:43
Nozki kirjoitti:
Lyllero kirjoitti:Löytyykö jostain jo jonkin sortin blogia näistä testirenkaista vai miten tuloksia pystyy seurailemaan ?


Kyllä,

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=141768&start=0&hilit=hakkapeliitta


kiitos :D
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48
ViestiLähetetty: La 11.01.2014 20:42
tenzo kirjoitti:
osku1619 kirjoitti:
Arno kirjoitti:

Mielenkiinnolla itsekin odotan testiin noita Hakka kaseja, koska jo seiskat ovat olleet aika vakuuttavat vitosten jälkeen.

Omalla kohdalla testin aloitus hieman venyy, koska Helsingissä ei mielestäni ole talvi, eikä talvirenkaita käytetä kesäkelillä.


Joo ei Savossakaan oo kovin talvi mut en viiti enää vaihella kesärenkaita alle ku kesävanteet tuli jo kiilloteltua...

Oon tässä harkinnu ostaisko takarenkaiks Hakka-8. Valintaa on vaikeuttanut se että väistämättä tulee välillä käytyä tietyillä ""suljetuilla alueilla"" ottamassa luisua ja sen vaikutus nastojen pysyvyyteen. Hakka-8 olis eniten nastoja hukattavaks(190) joka tois ikää renkaalle vaikka nastoja kerkeis hävitä, olis luultavasti silti parempi rengas kuin monet kilpailijat.

Ja toisaalta Testeissä kun kehuttu että Hakka-8 ei tule yllättäviä pidonmenetyksiä niin olishan siinä ilo vähä luisua ottaakkin :wink: .


Olethan huomioinut että Hakka 7 on huomattavasti paljon vähemmän nastoja kuin Hakka 8. Nastojen määrän ero ei saa olla yli 25%. Tiedetään jo muutama tapaus et tullu katsastuksessa hylky kun alla on olu vanhan säännön nastoja 2kpl ja sit 2kpl Hakka 8 renkaita....



Noh kyllä se kävi selväks kun auto tuli renkaanvaihdosta hakka7 alla vaikka hakka8 tilasin :).

Eli nytten alla 4x Hakka7
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 14.01.2014 09:56
Nozki kirjoitti:
Lyllero kirjoitti:Löytyykö jostain jo jonkin sortin blogia näistä testirenkaista vai miten tuloksia pystyy seurailemaan ?


Kyllä,

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=141768&start=0&hilit=hakkapeliitta


Ylläolevasta linkistä löytyy Jari Ke:n blogi, jota hän pitää Mersuforumin sivustolla.
Toinen foorumilaisen (eli allekirjoittaneen) blogi, sijaitsee Nokia Renkaiden Hakkapedia-sivustolla.
E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Edellinen

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi