Kenestä Hakkapeliitta-testikuljettaja?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 24.09.2013 08:08
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 08:19
Tervehdys Mersuforumin keskustelijoille!

Nokian Renkaat tekee kuluttajien kanssa yhteistyötä kerätäkseen tavallisten autoilijoiden aitoja rengaskokemuksia. Kahden vuoden ajan käynnissä ollut bloggariohjelma Hakkapeliitta Test Drivers (http://www.hakkapedia.fi) jalkautuu tänä syksynä autoilusta kiinnostuneiden aktiivien foorumeille.

Etsimme sopivia henkilöitä ottamaan veloituksetta testikäyttöön uudet Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaat. Tavoitteemme on löytää kirjoittajia, jotka kertovat blogimuodossa avoimesti ja rehellisesti omaan käyttökokemukseensa perustuvia mielipiteitään tuotteistamme.

Kiinnostuksensa tuotetestaajaksi ryhtymisestä voi ilmaista vastaamalla tähän viestiketjuun höystettynä muutamalla perustelulla. Pyydämme myös foorumin jäseniä suosittelemaan mielestänne keskustelufoorumin tämän hetken kiinnostavimpia nimimerkkejä, joiden blogia mielellänne seuraisitte. Katsomme tilanteen 15.10. ja teemme päätökset sen jälkeen pikavauhtia!

t. Nokian Renkaat

http://www.hakkapedia.fi | hakkapedia@nokiantyres.com

Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11184
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 10:38
Tervehdys! Jos blogin tekstin luettavuudelle ja asiapitoisuudelle sekä puolueettomuudelle laitetaan painoarvoa suosittelen jäsentämme Juha_M117:aa. Hänellä on kokemusta blogin kirjoittamisesta ja ulosanniltaan kaveri on erinomainen.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=17331

http://126045.blogspot.fi/

Autona hänellä tulisi olemaan youngtimer W126 eli vanhahko iso SEL-edustusmersu johon tullaan talveksi upgreidaamaan 16" pyöräkoko alkuperäisen 15" sijaan. Jos rengasvalinnalla on merkitystä niin kitkat ovat suunnitelmissa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2177
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 11:47
Olen halukas tehtävään. Ajan talven aikana n. 15 tkm. Tienä on usein VT4, minkä kunto vaihtelee sulasta hyvinkin liukkaaseen jäähän. Myös huonosti hoidettuja taajamateitä ja talvista kelkkakärryn kiskontaa on tulevanakin talvena tarjolla. Auto on takavetoinen E200cdi vuodelta 2009.
W213 220d + W201 1.8e
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12996
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 12:19
Minäkin ilmoittaudun vapaaehtoiseksi. Talvikäytössä on kaksi nelivetoautoa, joilla ajetaan pääasiassa maaseudulla erittäin vaihtelevissa olosuhteissa: auraamattomista metsäteistä suliin moottoriteihin. Toisinaan myös perävaunun vetoa. Rengaskoko 195/65-15.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 12:32
Täälläkin on vapaaehtoinen testaaja. Joka arkipäivä 160 kilometriä vaihtelevasti hoidettua kantatietä. Välillä saa itsekin toimia aura-autona. Erämaataipaleilla painetaan peurojen ja raskaan liikenteen seassa vaikka sataisi vihreitä mummoja.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 09.07.2004 18:54
Paikkakunta: Länsirannikko
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 16:09
Ammattiliikenteen puolelta halukas myös. Nelivedolla rullataan vuosisuoritetta ~80-100tkm vuodessa aamuin öin kaikilla keleillä, kaikilla teillä.
Tiedät paikan, kokeile

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1249
Liittynyt: Su 23.04.2006 20:52
Paikkakunta: Keski-suomi
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 17:11
Kyllähän tämä meikäläisellekkin kävisi :clap: Talvisin kilometrejä tulee aika vaihtelevasti noin 10-15tkm, osittain suolaamattomia keskisuomen teitä ja sitten pyörin tuolla tampere- hämeenlinna- lahti akselilla jonkun verran. ajopelinä talvisin toimii 4-veto(235/45 17") bmw. Olisiko blokin tarkoitus olla millainen ja kuinka usein sitä olisi tarkoitus päivitellä? Allussahan sitä olisi helppo päivitellä kun silloin varmasti olisi uusista renkaista paljon tietoa yms..
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: Ma 23.10.2006 08:42
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 22:04
No minäpä ilmoittaudun myöskin halukkaaksi testaamaan (kitkarenkaita).
Käytössä alla mainittu kulkine, jota käytetään pääkaupunkiseudun työmatkaliikenteessä (50-60km/pvä) vuoroin vaimon kanssa, sekä Keski-Uudenmaan teillä iltaisin harrastusten parissa (20-80km/pvä) ja viikonloppuisin kilpailu-/pelireissuilla ympäri etelä/keski-Suomea (200-500km/vkl). Ja tulevana talvena kaksi vahvistettua lapin reissua, mahdollisesti kolme.
S212 E350CDI

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4204
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 23:26
Mielelläni osallistuisin tällaiseen kokeiluun. Tunnen omaavani myös blobgi -tyyppisen raportointityylin nimenomaan tasapuolisesti eri näkökulmista katsoen. Testivoittaja kitka että nastarenkaista on kokemusta samassa rengas koossa samalla automerkillä muutenkin ja olisikikin erittäin mielenkiintoista saada lisää perspektiiviä asiaan.

Osaan myös moittia omia hankintojani. Esim. Continental testivoittaja nastarenkaita en suositele ainakaan 195/65/15 koossa vaikka ovatkin TM testivoittajat en ostaisi uudelleen enkä suosittele hankintaa ko. rengaskoossa.

Toimin muutenkin testausalalla jossa objektiivinen sekä ennakkoluuloton lähestyminen asioihin on ehdoton edellytys totuudenmukaiselle sekä standardienmukaiselle raportoinnille.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: La 04.05.2013 06:30
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Pe 11.10.2013 23:41
Olisin myös halukas, minulla tulee ajettavaksi huonosti hoidettuja sivuteitä , jotka ovat talven aikana sekä peili jäällä ,että auraamattomia, lisäksi tiet ovat huonokuntoisia epätasaisia ja paikoin pyöreä selkäisiä kuten pullo... tieosuudella liikkuu lisäksi eläimiä mm. hirviä jolloin renkaitten pidolla on merkitystä.
Autona W124 ja 15" renkaat.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ke 22.08.2012 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti
ViestiLähetetty: La 12.10.2013 09:48
-
Viimeksi muokannut Kardaaniveto päivämäärä La 18.01.2014 22:00, muokattu yhteensä 1 kerran
BMW 520i -02

"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1240
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Suur-Kuusankoski
ViestiLähetetty: La 12.10.2013 19:05
Lie sai laittaa muunkin alle, kuin mersun..?

Mersut menee talveksi säilöön, mutta toisenlaisena kalustona testiä varten on tarjolla nelivetoinen tuplaturboinen Dodge Stealth, jossa hyvinkin kaikki tulee alustassa vaihdetuksi/uusituksi ennen talvea, joten renkaiden ominaisuudet pitäisi esille tulla, ilman muusta johtuvaa löysää ja väljää.

Rengaskoko 245/45/17" tai mahdollisesti 245/40/18", tuollaisia vakiona tarjonneet. Verrokki renkaiksi jää jo hieman vanhaa paistoa olevat, mutta vähällä ajolla olleet Hakkapeliitta 4:t, jolloin voi vertailua tehdä (oma nosturi käytössä, joten ei kysy motivaatiota vaihdella ulkosalla..)

Kilometriä talvelle tulee 15-30tkm, pääasiassa isoilta teiltä työn takia, mutta myös paljon kaupunkialueilta ja ainahan pitää päästä menemään.

Luonnollisesti työn takia autolla liikuttaessa ollaan jo kontaktissa moniin ihmisiin ja useastihan puheissa tulee autot, sekä niihin liittyvät materiaalit, joten kontaktipinta keskuteluihin muuallakin on olemassa.
V220cdi
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Mini Cooper S 40th Anniversary
Mondeo...
Hilux 4x4
VF750S
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1536
Liittynyt: Ma 04.07.2005 21:36
Paikkakunta: rovaniemi
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 10:06
Suolaamattomien ja perinteisten talvikelien kuljettaja napapiiriltä myös halukas antamaan infoa.Kilometrejä kertyy tasaisesti noin 3500 km/kk
Maantieajoa noin puolet itärajan suuntaa ja loput taajamaa ja vähän kaupunkiliikennettä.
Kokemusta kertynyt työn ja harrastusten puolesta talvirenkaiden lumietenevyyden testaamisessa.
Autona mb w 211 sedan ja rengaskoko 17 tai 18 tuumaa.
Terv.Heikki.A
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4933
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 10:35
Kyllä minäkin voin tarvittaessa moiseen ryhtyä. Auto on allekirjoituksen s211 4matic (nastarenkaat 225/50R17 tai 245/45R17), talvirengaskilometrejä kertyy yleensä vähän reilut 10000/talvi (kolme viimeistä talvea yhteensä 31961km). Normaalisti reitille sattuu Etelä-Suomen pikkutietä, maantietä, moottoritietä ja taajamaa.

En ole autoilun asiantuntija, vaikka kaikkiaan kilometrejä onkin takana jossain puolen miljoonan ja miljoonan välissä, vaan arvioin renkaita ns. tavallisen pulliaisen lähtökohdista. Ulosantini on kieliopillisesti ja oikeinkirjoitukseltaan korrektia, mutta varmasti monen mielestä tylsää asiatekstiä.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8348
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 14:01
tj86430 kirjoitti:Kyllä minäkin voin tarvittaessa moiseen ryhtyä. Auto on allekirjoituksen s211 4matic (nastarenkaat 225/50R17 tai 245/45R17), talvirengaskilometrejä kertyy yleensä vähän reilut 10000/talvi (kolme viimeistä talvea yhteensä 31961km). Normaalisti reitille sattuu Etelä-Suomen pikkutietä, maantietä, moottoritietä ja taajamaa.

En ole autoilun asiantuntija, vaikka kaikkiaan kilometrejä onkin takana jossain puolen miljoonan ja miljoonan välissä, vaan arvioin renkaita ns. tavallisen pulliaisen lähtökohdista. Ulosantini on kieliopillisesti ja oikeinkirjoitukseltaan korrektia, mutta varmasti monen mielestä tylsää asiatekstiä.



Täältä ääni Tj86430:lle.

.
Opel, "weird lieben autos"....

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2500
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 15:53
Ketjun aloittajalle:

Pistäkää hakkapelitat testiin vaikka Päijät-Hämeen pelastuslaitokselle . Kumit alle 20:een ambulanssiin sekä kahteen johto-autoon niin saatte kommentteja sekä näkyvyyttä.
Tai pistäkää talvikumit alle esim 10:een kotihoidon h-autoon.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1973
Liittynyt: To 11.08.2005 15:55
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 16:47
:thumbup:
Viimeksi muokannut cuuno päivämäärä To 17.10.2013 01:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17634
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 18:05
Minäkin voisin ottaa uuden rengas sarjan.
En jaksa tehdä sinne raporttia mutta kävisikö että kerron esson baarissa kehuja kanssa jaarittelijoille? :lol:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 796
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 20:17
Ilmoittaudun ilomielin mukaan!

Itsellä on takana autoilua vuodesta -96 ja suurimmat kilometrimäärät vuodessa ovat olleet noin 50000km. Nykyään talvisin tulee ajettua noin 15tkm ja ajoni aloitan yleensä eteläiseltä Pirkanmaalta. Talvisesta ajosuoritteestani puolet tapahtuu valtateillä ja tuolloin suhaan enimmäkseen Tampere-Helsinki -moottoritietä. Enimmät kaupunkiajoni taasen syntyvät Tampereella. Harrastusten puolesta ajan toki myös maakuntien monenkirjavilla (jotkut sanoisivat huonokuntoisilla) kantateillä, jolloin suuntaan Pirkanmaan lisäksi Satakuntaan tahi Keski-Suomeen.

Tällä hetkellä autona M-B C 220 T Cdi vm. -06, jossa talvisin renkaina maltilliset 205/55 R16. Takavetoisuudesta johtuen suosin nastarenkaita. Pienten lasten isänä arvostan renkaiden turvallisuutta ts. hyvää pitoa ja musiikinkuuntelijana hiljaisuutta, jos sellaista nyt nastarenkailta voi vaatia.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2013 00:04
Kutsusta olen valmis ottamaan osaa,

Ammatistani johtuen kerään vuoden aikana kilometrejä jotain 70-80t kilometrin välille, joista 10-15t km saan pyöräytettyä omalla kulkupelilläni. Ajotottumukseni on kallellaan etenemiseen muiden seuraamisen ja odottamisen sijasta, eikä onneksi virkavallallakaan ole useimmiten asiasta huomattamista. Ripeän etenemisen toteuttaminen on usein helpointa silloin kun muut eivät ole vielä liikenteessä tai ovat jo kotona. Talviaikaan ja kaupunkiolosuhteissa tämä tarkoittaa, ettei se suola- tai aura-auto ole vielä ehtinyt liikenteeseen tai tulee vasta pitkä ajan kuluttua aamulla. Tämä luo mahtavat olosuhteet ilmastolle pakastua aivan piruuttaan, muuttaa vesi jääksi tai parhaimmassa tapauksessa paketoida kauniin musta jää kevyen pakkaslumen alle - juuri siihen mutkaan, johon jää Bentleyt kesäaikaankin. Nämä seikat yhdistettynä keskimääräistä kookkaampiin ja leveämpiin nastarenkaisiin sekä aivan liian arvokkaaseen autoon tuloihin nähden, saavat usein miettimään rengasvalintoja sekä niiden kuntoa.
E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 20.10.2012 19:34
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2013 13:11
Ilmottaudun ilomielin mukaan,

Täällä susirajalla riittää talvella huonokuntoisia/auraamattomia teitä vaikka muille jakaa. On valtion leikkurit osuneet teiden ylläpidossa kohdalleen täälläpäin :lol:
Pääsääntöisesti liikun pienemmillä teillä, joissa ei todellakaan ole kehumista talvella. Näillä teillä ajellessa on TODELLAKIN syytä kiinnittää huomionsa renkaitten valintaan.
Tähän asti on aina luotettu Hakkapeliitta laatuun pettymättä kertaakaan.
Talvikautena mittariin pyörähtää n.10000km
C180 kompressor(S204) vm.2008
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2777
Liittynyt: Pe 05.08.2011 17:42
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2013 13:48
No tottahan toki tälläseen pitää ilmoittautua. Autona -87 Land Cruiser. Ei ABS jarruja, ajonvakautuksia, luistonestoja ym. Vain raaka neliveto ilman tietokoneapuja. Renkaan ominaisuudet tulisi hyvin esille. Kilometrejä tulee reilusti, ihan kaikenlaisilla teillä. Ja välillä sen ulkopuolellakin :wink: Mahtaako vaan mallistosta löytyä niin isoja kokoja :?
E55AMG&A140

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 13.07.2013 19:18
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2013 14:25
No, heitetään nyt omakin arpa vielä joukkoon. Mersun alla pyörinyt pari päivää Contin kitkat ja minusta ne on aika uraherkän oloiset. Lisäksi toinen kuski toivoisi autoon nastoja alle, niin jo vain voisin bloggailla kokemuksia uusista hkpl 8:sta.

Kilometrejä tuohon mersuun on parin kk:n aikana pukattu kohta 13tkm, joten varmasti on blogille ainakin sisältöä luvassa.
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11

Mersumies
Mersumies
Viestit: 523
Liittynyt: Pe 14.04.2006 12:04
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2013 15:58
jamiva kirjoitti:Tähän asti on aina luotettu Hakkapeliitta laatuun pettymättä kertaakaan.


Kuriositeettina täytyy mainita, että sulla tuskin on ollut Hakkapeliittoja kovinkaan pitkään, sillä moni siirtyi muihin merkkeihin kun ensin meni nastat poikki ja sen jälkeen repeili kyljet renkaista.
Sitten loppui usko. :thumbdown:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 20.10.2012 19:34
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2013 21:23
barton kirjoitti:
jamiva kirjoitti:Tähän asti on aina luotettu Hakkapeliitta laatuun pettymättä kertaakaan.


Kuriositeettina täytyy mainita, että sulla tuskin on ollut Hakkapeliittoja kovinkaan pitkään, sillä moni siirtyi muihin merkkeihin kun ensin meni nastat poikki ja sen jälkeen repeili kyljet renkaista.
Sitten loppui usko. :thumbdown:




Mainitsemiasi vikoja ei ole ainakaan omalle kohdalle vielä sattunut. Alkuaikojen hkpl:sta ei ole kokemusta, mutta hkpl 4 ja hkpl 5 on ajettu jo monta sarjaa sileäksi
C180 kompressor(S204) vm.2008
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1973
Liittynyt: To 11.08.2005 15:55
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2013 21:38
Hyvä pojat :thumbup:
Viimeksi muokannut cuuno päivämäärä To 17.10.2013 01:52, muokattu yhteensä 1 kerran

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Pe 05.09.2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu
ViestiLähetetty: Ti 15.10.2013 22:00
No tarjotaas kokeilu ja infoapua täältäkin.
Myyntiedustajan hommissa nyt tulee n60-70tkm vuoteen ajettua itäisen Suomen teitä ristiin rastiin, alueet Jns-Sln-Kuopio-Varkaus karkeasti. Auto nyt 210 korin farkku mersu, johon 16 tuuman nastat jo olemassa, tälläkertaa käytetyt HKPL5set. Ajellu oon v1994 lähtien ja vanhimmat kokemuksia antaneet hakkikset oli sarjaa 06 enkä tarkoita vuotta... Mutta ysit ja kympit oli 18v korvilla "ne" jutut. Ihmisiä jututan työssäni paljon ja kommenttia tulee reilusti, puolin ja toisin... Turvallisuus tärkeää mutta ajotaito ja ennakointi ratkaisee myös paljon, kun alkaa olla kuluneet ja kovat talvikkaat alla. Myös muut paistajat valmistajista on tuttuja kun kumeja menee... Lyhyesti, aina on mentävä jos meinaa leivän saada. Ja nasta on se mun juttu, toki käännytystyötä voi kokeilla.
- Antti
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1240
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Suur-Kuusankoski
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2013 09:17
barton kirjoitti:
jamiva kirjoitti:Tähän asti on aina luotettu Hakkapeliitta laatuun pettymättä kertaakaan.


Kuriositeettina täytyy mainita, että sulla tuskin on ollut Hakkapeliittoja kovinkaan pitkään, sillä moni siirtyi muihin merkkeihin kun ensin meni nastat poikki ja sen jälkeen repeili kyljet renkaista.
Sitten loppui usko. :thumbdown:


Ei ehkä niinkään laadusta johtuva, vaan käyttäjän "tietämättömyys" on omalla kohdalla tuonut hakkapeliitan yhdelle renkaalle referenssin huonoinpana renkaana :D

2000-luvun alussa talvea vasten tuli hankittua 90-luvun Thunderbird, jossa oli alla Hakkapeliitta 1:t ILMAN nastoja, siis jo alun alkaen nastoittamattomina.

Tien liukkauden esim. motarilla pystyi tarkistamaan taustapeilistä:
Kun alkoi kahta kiiltavää viivaa tulemaan tasakaasulla, niin tie alkoi olla jäässä..

Tosin tästä johtuen autolla ajettiin kuten suunniteltukkin, eli herrasmiesmäisesti lipuen.
V220cdi
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Mini Cooper S 40th Anniversary
Mondeo...
Hilux 4x4
VF750S

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 24.09.2013 08:08
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2013 12:10
Se on siinä.

Tuhannet kiitokset kaikille tarjokkaille ja keskusteluun osallistuneille! Teitte valinnan aivan helkkarin vaikeaksi, mutta elämä on, joten tässä päätös sen kummemmin perustelematta: Testikuljettajiksi kutsutaan nimimerkit

Arno
Jari Ke

Ottakaahan yhteyttä privana!

t. Nokian Renkaat/ Anssi
Seuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi