kilometrivero vs vanha systeemi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jos Ollilan/Kyllösen kuvio tulisi toteen niin :

Uusi malli:
E350 coupe vm 2010 hinta n 21 000 euroa ja vuosimaksu n 15 000 km ajoilla 500 euroa !!

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =SportsCar" onclick="window.open(this.href);return false;


Nyky systeemi :
E350 coupe vm 2010 hinta n 40 000 euroa ja vuosi maksu n 400 euroa

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6080657" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

sportsman kirjoitti:Jos Ollilan/Kyllösen kuvio tulisi toteen niin :

Uusi malli:
E350 coupe vm 2010 hinta n 21 000 euroa ja vuosimaksu n 15 000 km ajoilla 500 euroa !!

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =SportsCar" onclick="window.open(this.href);return false;


Nyky systeemi :
E350 coupe vm 2010 hinta n 40 000 euroa ja vuosi maksu n 400 euroa

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6080657" onclick="window.open(this.href);return false;
toi olis hyvä, mut tuo ei ole ainakaan Kyllösen tavoite. Lopulta huomaamme, että autojn hinnat on kalliita ja käyttömaksut kovia, saatika systeemin ylläpitokulut. tienpitoonkaan ei ole luvassa lisärahaa. koko homman tarkoituksena on paikata valtiontaloutta eli velaksi syömistä ja sitä ei tehdä autoilun kustannuksia alentamalla vaan päinvastoin.

nimim. "pessimisti"
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja barton »

Kyllä, juuri noin se menee!
Mitä kalliimman hintaluokan auton pystyt ostamaan sitä enemmän saat alennusta. Kuulostaa hienolta systeemiltä noin äkikseltään.
Tietenkin voi alkaa miettimään kuka nämä alennukset maksaa?
Niinpä, kun joka ainoan kotteron omistaja maksaa hiukka lisää autonsa käytöstä niin saadaan kustannettua kunnon alennukset eliitin autohankintoihin.
Ollilan tausta ja motiivit on tiedossa mutta Kyllönen on varmaan joutunut kusetuksen uhriksi.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

barton kirjoitti:Kyllä, juuri noin se menee!
Mitä kalliimman hintaluokan auton pystyt ostamaan sitä enemmän saat alennusta. Kuulostaa hienolta systeemiltä noin äkikseltään.
Tietenkin voi alkaa miettimään kuka nämä alennukset maksaa?
Niinpä, kun joka ainoan kotteron omistaja maksaa hiukka lisää autonsa käytöstä niin saadaan kustannettua kunnon alennukset eliitin autohankintoihin.
Ollilan tausta ja motiivit on tiedossa mutta Kyllönen on varmaan joutunut kusetuksen uhriksi.
Jos autojen hinnat laskevat niin paljon kuin tuossa esimerkissä, niin paljonko niitä veroja pitää kerätä jotain muuta kautta? Vastaus: aivan helvetisti! Vai kuvitteleeko joku, että tuota määrää ei kerätä mistään ts. verokertymän annetaan tippua? Vastaus: ei tosiaankaan!

Kyllösestä vielä: aikoinaan oli kokous, jossa yksimielisesti päätettiin sosialisoida kaikkien omaisuus. Erimielisyyttä oli ainoastaan siitä, kuinka nopeasti tuo tehtäisiin. Osa porukasta oli sitä mieltä, että muiden omaisuus oli siirrettävä yhteisomistukseen heti. He olivat kommunisteja. Toinen osa porukasta toppuutteli ja lausuivat: "kyllä nei kaikki rahat otetaan pois, mutta otetaan ne pikkuhiljaa, tasaisesti mutta varmasti". Nämä sanat lausuivat muut sosialistit (dem. ja vas.). Eli oli Kyllönen kumpaa porukkaa tahansa, niin tavoite on sama. Kusetusta on ilmassa, mutta Kyllönen ei ole siinä uhrina vaan toimeenpanijana.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6268
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Juu, jonkun selkänahasta se verovaje kerätään. Vuosiveroista; Ainakin siinä graafissa mikä oli jossain iltasnomien sivuilla, ei palkkia mikä sisälsi termit 'väliaikainen autovero', sekä 'käyttövoimavero' muutettu mihinkään uudistetussa mallissakaan. Eli maksetaan vanhat käyttöverot plus kilometrit (mikä meikäläisen 30tkm ja pikkupihin suoran kutosen kulutuksella tekee reilusti yli tonnin). Kuinkahan se uusien autojen myynin imu suomessa oikein alkaakaan kun tehtaiden kompensaatio poistuu ja kun saksasta tosiaan saa muutaman vuoden vanhaa 'sopivasti'?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

barton kirjoitti: Mitä kalliimman hintaluokan auton pystyt ostamaan sitä enemmän saat alennusta. Kuulostaa hienolta systeemiltä noin äkikseltään.
.........saadaan kustannettua kunnon alennukset eliitin autohankintoihin..... Kyllönen on varmaan joutunut kusetuksen uhriksi.
Järjestelmä olisi kyllä pienituloisillekin ja halvemmissakin luokissa ok.
Eliitti ostaa aina hienompia autoja kuin prolet, oli verotusmalli mikä hyvänsä.
Kuinka tyhmää voi kusettaa ?


.
Opel, "weird lieben autos"....
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Meillä on toimiva kilometrivero tällä hetkellä eli polttoaineen verotus missä verojen ja veroluonteisten maksujen osuus on kaiketi 80%:n luokkaa. Mutta kaikesta huolimatta kenenkään yksityisyyttä ei loukata toisin kuin Jorman ja Merjan Pohjois-Korea projektissa. Minä alan vähitellen epäillä Jyrki, Jutta, Merja, .... että noilla kaikilla olisi erään etnisen vähemmistön verta kun kokoajan jonkun käsi on lompakolla.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja barton »

LopenUupunut kirjoitti:
Järjestelmä olisi kyllä pienituloisillekin ja halvemmissakin luokissa ok.
Tavan työläinen ei hyödy tuosta muutoksesta mitään. Jos ostat uuden auton perheellesi, peruskäyttöpelin esim Focuksen tai vastaavan, niin siinä autovero ei ole ongelma. Ilman veroa jää subventointikin pois ja todellinen hinnanalennus jää tonnin kieppeille.

Tuolla Ollilan systeemillä saadaan esim. Lamborghinin hinta tippumaan jotain 300 000 € ja siitä syntyneen verovajeen maksaa kuka muu kuin artisti.

Ei tunnu reilulta että minä saan ostaa uuden auton (50 000€) ja saan siitä mojovan alennuksen mutta lapseni (opiskelijoita) joutuvat sen maksamaan osamaksulla.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

barton kirjoitti:Ilman veroa jää subventointikin pois ja todellinen hinnanalennus jää tonnin kieppeille.
Tässä on se mielenkiintoinen kysymys. Kuten itsekin aikanaan kirjoitin, kaikki tuntuvat olettavan, että uusien autojen hinta tippuisi suoraan autoveron verran. Todellisuudessa näin tuskin kävisi.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

barton kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Järjestelmä olisi kyllä pienituloisillekin ja halvemmissakin luokissa ok.
Tavan työläinen ei hyödy tuosta muutoksesta mitään. Jos ostat uuden auton perheellesi, peruskäyttöpelin esim Focuksen tai vastaavan, niin siinä autovero ei ole ongelma. Ilman veroa jää subventointikin pois ja todellinen hinnanalennus jää tonnin kieppeille.

Tuolla Ollilan systeemillä saadaan esim. Lamborghinin hinta tippumaan jotain 300 000 € ja siitä syntyneen verovajeen maksaa kuka muu kuin artisti.

Ei tunnu reilulta että minä saan ostaa uuden auton (50 000€) ja saan siitä mojovan alennuksen mutta lapseni (opiskelijoita) joutuvat sen maksamaan osamaksulla.
Jo Focuksissa veron osuus on 4-11t€ (halvin ja kallein). Keskiverto myydyin Focus n.6000€. Kyllä se vaikuttaa jo monelle ostajalle jotka nyt pystyvät ostamaan juuri Fokuksen mutta eivät Mondeota....verojärjestelmässä saavatkin jo sen Mondeon.

Kuten tj tuossa kirjoitti, on aivan eri asia kuinka ahneita myyjät sitten ovat mutta auton tuonti helpottuu merkittävästi....uudenkin.

.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti:
Kuten tj tuossa kirjoitti, on aivan eri asia kuinka ahneita myyjät sitten ovat mutta auton tuonti helpottuu merkittävästi....uudenkin.

.
Jo tehtailla on erilainen hinnoittelu eri maihin ostovoiman, verotuksen yms. seikkojen mukaan. Lisäksi tietysti maahantuojien ja myyjien katetavoitteet vaikuttavat asiaan. Se on tietysti selvä, että jos auton voi tuoda yksityisesti maahan ilman veroa, ei paikallisesti kannata pyytää kovin paljoa enempää kuin mitä samanlaisen auton tuominen yksityisesti toisesta maasta maksaisi.

Toisaalta, pari vuotta vanhassa tilastossa (http://ec.europa.eu/competition/sectors ... 7_full.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;) mersujen verollinen hinta Isossa-Britanniassa oli halvempi kuin veroton Suomessa, eikä niitä kai kovin paljon sieltä kuitenkaan tänne tuotu (tietysti ratti on oletusarvoisesti väärällä puolella, mutta kaipa englantilaiselta mersukauppiaalta saisi tilauksesta ratin vasemmallekin).

e: näyttäisi olevan sama tilanne edelleenkin. Katsoin esimerkiksi S212 E300 BlueTec Hybridin, verollinen hinta Englannissa n. 49750, veroton Suomessa 54700
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tj86430 kirjoitti:e: näyttäisi olevan sama tilanne edelleenkin. Katsoin esimerkiksi S212 E300 BlueTec Hybridin, verollinen hinta Englannissa n. 49750, veroton Suomessa 54700
Luultavasti suomen myyntihinta asettuisi melko tarkalleen tuohon ~54t€ tienoille. Suomen maahantuoja pitänee hinnan yksityisen tuontikulujen verran ylempänä. Tuo ~4t€ on maahantuojan extrakatetta, samalla hinnalla luultavasti ostavat likimain kuin muuallakin nykyisin.

.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:e: näyttäisi olevan sama tilanne edelleenkin. Katsoin esimerkiksi S212 E300 BlueTec Hybridin, verollinen hinta Englannissa n. 49750, veroton Suomessa 54700
Luultavasti suomen myyntihinta asettuisi melko tarkalleen tuohon ~54t€ tienoille. Suomen maahantuoja pitänee hinnan yksityisen tuontikulujen verran ylempänä. Tuo ~4t€ on maahantuojan extrakatetta, samalla hinnalla luultavasti ostavat likimain kuin muuallakin nykyisin.

.
Mitä kalliimpiin mennään, sitä isompi ero. S 63 AMG L verollisena UK:ssa 142730, verottomana Suomessa 166700.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3071
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja jysi »

tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:esimerkiksi S212 E300 BlueTec Hybridin, verollinen hinta Englannissa n. 49750, veroton Suomessa 54700
Tuo ~4t€ on maahantuojan extrakatetta, samalla hinnalla luultavasti ostavat likimain kuin muuallakin nykyisin
S 63 AMG L verollisena UK:ssa 142730, verottomana Suomessa 166700.
Täytyy muistaa myös ALV:in osuus - UK:ssa 20%, Suomessa 24%. ALV:ittomat hinnat
E300 FI=44113, UK=41458 (ero 2655 € = 8%)
S63 FI=134435, UK=118941 (ero 15494 € = 13%)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja sportsman »

alvi on myös vero ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3071
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja jysi »

sportsman kirjoitti:alvi on myös vero ...
Niin on, ja uuden auton tuojan on se maksettava siihen maahan jossa auto otetaan käyttöön. Eli hintavertailuissa kannattaa käyttää alvittomia hintoja.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

jysi kirjoitti:
sportsman kirjoitti:alvi on myös vero ...
Niin on, ja uuden auton tuojan on se maksettava siihen maahan jossa auto otetaan käyttöön. Eli hintavertailuissa kannattaa käyttää alvittomia hintoja.
Tuo toki pienentää eroa, kuten yllä oli laskettukin. Kalliimmissa malleissa ero jää silti melko isoksi.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Oikeastihan merkityksellinen ostoryhmä on edelleen 30-60t€ ajoneuvojen ostajaryhmä, noilla ässien ja lambojen veroilla ei ole mitään merkitystä kokonaisuudessa myyntimäärien takia...vähäisten sellaisten. Näiden myyntimäärä tuskin tulee veromuutoksenkaan jälkeen pomppaamaan kovin montaa yksilöä, toki prosentteina saadaan tämäkin näyttämään taas siltä että ökyautojen ostajat pelastaa verottajan ja elättää köyhiä.....kun kolmen nyt myydyn lambon sijasta myydään yhdeksän... :clap: . Tuossa NYKYISESSÄ ~50t€ luokassa uskon tapahtuvan oikeasti myyntimäärällinen pomppaus ja jos myynti tuplaantuu sillä on merkitystä, automyyjille.

Hauskin säätö tulee varmasti käytettyjen hinnoittelussa.... :roll:


.
Opel, "weird lieben autos"....
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja barton »

Jos valtio oikeasti haluaisi nuorentaa autokantaa pitäisi juurikin halvimpien perheautojen hintaa saada alaspäin.
Ne, joilla tällä hetkellä on varaa sijoittaa uuteen autoon, ostavat Ollilan systeemissä vain kalliimman yksilön kuin ennen.
Ne, jotka ovat ostaneet käytetyn, pitäisi saada investoimaan uuteen, mutta perusperheautopa ei halpene tällä systeemillä riittävästi.
Reipas parikymppiä on liikaa useimmille tavan työntekijöille. Sitä hintaa pitäisi saada alemmas, ei 30-60t autojen ja siitä ylöspäin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kenties tulevaisuudessa on mahdollista hankkia tietyllä rahasummalla parempi, uudempi ja/tai vähemmän ajettu auto kuin nyt.
Sen käyttäminen tulee sitten radikaalisti kalliimmaksi.
Ihan hyvä niille jotka ostavat auton pihaan naapurin kadehdittavaksi tai joilla on rahaa riittävästi niin ettei kilometrikustannusten nousu haittaa.

Itse ajattelin että voisi nykyisen tonnin romun sijaan ostaa työmatka-autoksi viidensadan romun, säästyy viisisataa kilometriveroihin ja autohan on hinnanlaskun myötä yhtä "hyvä" vaikka se on puolta halvempi :D
Tietysti vasta sitten kun nykyinen väykky katkeaa tien päälle tai jotain :problem:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
bonkkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 09.05.2013 08:23

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

Ylen Nokiasta tekemässä ohjelmassa asiantuntijat olivat sitä mieltä, että Ollila ja Elop tuhosivat Nokian. (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/11/15 ... ikirjoitus" onclick="window.open(this.href);return false; )Ollilalla ja sen Bilderbergin (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/08/21 ... ikirjoitus" onclick="window.open(this.href);return false; ) kavereilla (mukaan lukien Urpilaisemme) on yksi päämäärä: Saada Suomi polvilleen että he ( Bilderberg tai vastaava) saavat ottaa sen sitten haltuunsa.
Todella sydämettömät ihmiset juonivat meidän tuhoksemme.
Paikannusjärjestelmät ovat yksi askel totaaliseen kontrolliin alistumista. Ennen kuin huomaatkaan, on ranteessasi mikrosiru, ja siinä kaikki rahasi ja tietosi. Ja viranomaiset saavat sen pois päältä yhdellä klikkauksella jos käytöksesi ei heitä miellytä. Mitäs sitten teet? Lue Snowdenin paljastuksia. Miksi luulet hänen jättäneen NSA:n?
Saatko koskaan tarpeeksi hienoa autoa? Oletko koskaan tyytyväinen siihen mitä sinulla jo on? Jätä jotain lastesikin lapsille ja tyydy vähempään.
Autokauppiaat ja autonvalmistajat sanovat mitä vain saadakseen lisää autoja myytyä. Uudet autot kuluttavat melkein saman verran kuin vastaavat 10 vuotta sitten. (http://www.theicct.org/sites/default/fi ... r_2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; )
Sitä paitsi autoa huonompaa investointia ei olekaan.
EI paikannusjärjestelmille!
C209 CLK270CDI A -03
Avatar
bonkkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 09.05.2013 08:23

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/tim ... lila-13645" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotimaa
"Laskusta tulee autoilijoille valtava"
Ilkka Ahtokivi
36 minuuttia sitten (päivitetty 31 minuuttia sitten)

Kansanedustaja Timo Heinonen (kok.) arvelee Facebookissa, että Jorma Ollilan esitysten lasku autoilijoille on valtava.

LKS 20131022 - Kokoomuksen kansanedustaja Timo Heinonen eduskunnan täysistunnossa Helsingissä 22. lokakuuta 2013. LEHTIKUVA Vesa Moilanen

Timo Heinonen kommentoi Iltalehden uutista, jonka mukaan Jorma Ollilan vetämä työryhmä on ostanut konsulttipalveluja yhteensä noin 350 000 eurolla.

Työryhmän sihteeri, liikenneneuvos Tuomo Suvanto perustelee Iltalehdessä, että konsultteja on pakko käyttää.

– Totta kai joudumme käyttämään konsultteja, muuta vaihtoehtoa ei oikeastaan ole.  Konsultit pyörittävät liikennemalleja, eikä liikenne- ja viestintäministeriöllä ole malleja omassa käytössään – eikä henkilöresursseja, hän sanoo.

Timo Heinonen toteaa Facebook-päivityksessään, että ”tämä on vasta alkusoittoa”.

- Laskusta tulee autoilijoille valtava. Suunnitelma (on) siis pysäytettävä. Tästä tulee vielä kallis leikki, missä sisäpiiri rikastuu, Heinonen kirjoittaa.
C209 CLK270CDI A -03
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Teinpä huvikseni oman laskelman siitä, paljonko nykypirssissä (käytettynä Saksasta tuotu) on tähän mennessä maksettu auto- ja ajoneuvoveroa / km

- Autovero ostettaessa 10065,84 (32,7%)
- Jos nyt myisi, tuosta voisi saada ehkä n. 22000
-> Josta veron osuus 7194
-> Autoveroa arvonalenemasta 2871,84
- Ajoneuvoverot 2511,38

-> Verot yht 5383,22

Ajettu 86393 km

= 6,23 c/km
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3071
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja jysi »

bonkkis kirjoitti:Saatko koskaan tarpeeksi hienoa autoa? Oletko koskaan tyytyväinen siihen mitä sinulla jo on? Jätä jotain lastesikin lapsille ja tyydy vähempään. Autokauppiaat ja autonvalmistajat sanovat mitä vain saadakseen lisää autoja myytyä. Uudet autot kuluttavat melkein saman verran kuin vastaavat 10 vuotta sitten. Sitä paitsi autoa huonompaa investointia ei olekaan. EI paikannusjärjestelmille!
Ei helvetti, kyllä tämä 50-vuotias "väliaikainen" autovero on tehnyt tehtävänsä kun autoilufoorumillla ollaan sitä mieltä että uudet autot ei oikein sovi ihmisille.

En kannata paikannussysteemiä enkä nykyistä autoveroakaan kun niitä ilman pärjää suurin osa maailman valtioista ja ihmisistä. Kuubassakin on kohta uudemmat autot kun täällä.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tj86430 kirjoitti:Teinpä huvikseni oman laskelman siitä, paljonko nykypirssissä (käytettynä Saksasta tuotu) on tähän mennessä maksettu auto- ja ajoneuvoveroa / km

- Autovero ostettaessa 10065,84 (32,7%)
- Jos nyt myisi, tuosta voisi saada ehkä n. 22000
-> Josta veron osuus 7194
-> Autoveroa arvonalenemasta 2871,84
- Ajoneuvoverot 2511,38

-> Verot yht 5383,22

Ajettu 86393 km

= 6,23 c/km
Niin, ja kun vielä laskee koron autoverolle osamaksukaupassa joita suomessa autokaupoista taitaa olla 95%?....
Itse olen järjestelmän kannalla, mutta jollain ilveellä nuo vakoilu yms. jutut pitää laein estää ja lisätä lakiin myös maininta "ainoastaan" verojärjestelmän käyttöön !.

.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti:Niin, ja kun vielä laskee koron autoverolle osamaksukaupassa joita suomessa autokaupoista taitaa olla 95%?....
Pääomalla on hinta, oli se omaa tai rahoitusyhtiön. Nykykorkotasolla aika pieni erä kuitenkin (paitsi tietysti sinulle, joka saat 10% riskittömän tuoton vai miten se menikään)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Niin, ja kun vielä laskee koron autoverolle osamaksukaupassa joita suomessa autokaupoista taitaa olla 95%?....
Pääomalla on hinta, oli se omaa tai rahoitusyhtiön. Nykykorkotasolla aika pieni erä kuitenkin (paitsi tietysti sinulle, joka saat 10% riskittömän tuoton vai miten se menikään)
Kaikelle on hinta, suurempi ja pienempi. Lähinnä tarkoitin että nykyjärjestelmään verrattuna useimmat maksavat vähemmän korkoja myös autokaupoistaan. Minulla on rehellistä autovelkaa jäljellä 48 ja rapiat korolla 0% autoliikkeestä, toki kulut per kk on 6€ joten aivan korotonta tuo ei ole....minusta tuon pääoman hinta on pieni, jollei kuukausittaista arvonalenemaa laske.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Itse en tiedä noista autojen veroista (ostettaessa) mitään mutta omasta mielestäni tuo paikannus ja kilometrien perusteella tuleva vero on aikamoista riistoa...

Eli Ollilan ehdotushan oli tämä uusi paikannus järjestelmä ja sitten polttoaine verotus pysyisi ennallaa, voi Helv...

Laskeskelin paljonko 190D:lläni maksaisi omat noin vuoden ajot (3kk ja 10tkm eli 40tkm/vuosi)

Eli Autoni polttoainekulut ekaksi tohon 40tkm

6,5lx400=2600l
2600x1,5e=3900e polttoaineeseen

Sitten keskimääräinen kilometmaksu oli Ollilan mukaan 0,033e/km

40 000x0.033e= 1320e veroa vuodessa tuohon ajomäärään ja oletettavasti kun tuo 3,3senttiä/km on 160g hiilidioksidia päästävälle autolle niin tuo vanha mersun rutkuni päästä varmaan vähän enempi...

Eli nykyään minulla on tuossa vero ja kayttömaksu n.700e vuodessa ja sillä saan ajaa niin paljon kuin sielu vaan sietää! Jotenka ketäs tässä hommassa taas häviää? Tuohon kun lisätään se oma vakuutukseni päälle (n.900e/vuosi) niin verot ja vakuutukset 40tkm/vuosi olisi pelkästään jo 2220e( plus löpöt=6120e/vuos), ei paha varsinkin kun työt ei useimmiten löydy omasta pitäjästä... VANha ja uusi systeemi molemmat ovat ihan naurettavia , uusi mielestäni ehkä vähän enemmän...
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Niin, on tai ei. Nyky järjestelmässä maksetaan autovero kerralla, jormajärjestelmässä osamaksulla....
Lisäksi kun vielä rappavat haittaveron 10cent/km yli 5vuotiaille ajoneuvoille niin ollaan jo lähellä maailma pelastamista.

Kyllä uusi järjestelmä olisi oikeudenmukainen mielestäni, toki ilman "vakoilua"...sehän tässä kaikkia hiertää.
Itselläni ajot vähenee vuosivuodelta joten aloinkin yllättäen kannattaa jormajärjestelmää, saan sitten naapurin katteksi ostettua sen hienon auton pihaan seisomaan....

.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

pake1 kirjoitti:Jotenka ketäs tässä hommassa taas häviää?
Sehän on sanottu ihan selvästi alusta saakka: paljon ajavat häviävät, vähän ajavat voittavat. Se on vähän auki missä break-even menee - luultavasti ei ihan niin korkealla kuin on annettu ymmärtää.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Vastaa Viestiin