kilometrivero vs vanha systeemi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Ongelmaluottojen selvittely ja luottojen vakuuksina olleiden kiinteistöjen realisointi jatkui Arsenalissa vuosikausia. Arsenal työllisti 1990-luvun puolivälissä noin 700 henkilöä. Vuonna 2003 työ oli saatu siinä määrin päätökseen, että henkilöstöä oli enää kymmenen ja yhtiö voitiin asettaa selvitystilaan lopettamista varten.[5]
Varsinaisen pankkituen pääasialliset saajat olivat SKOP, STS-Pankki, Suomen Säästöpankki ja Omaisuudenhoitoyhtiö Arsenal. Tukea annettiin rahallisesti 61 miljardia markkaa ja takauksina 28,3 miljardia. Vuoteen 2004 mennessä takaukset olivat palautuneet kokonaan, mutta rahallista tukea oli takaisin saamatta noin 37,3 miljardia markkaa.[5] Veronmaksajien lopulliseksi kokonaistappioksi pankkikriisistä on arvioitu noin 50 miljardia markkaa.[1][6] Luvussa eivät ole mukana liikepankkien omistajille koituneet tappiot eivätkä välilliset kansantaloudelliset vaikutukset.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_pankkikriisi" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Varsinaisen pankkituen pääasialliset saajat olivat SKOP, STS-Pankki, Suomen Säästöpankki ja Omaisuudenhoitoyhtiö Arsenal. Tukea annettiin rahallisesti 61 miljardia markkaa ja takauksina 28,3 miljardia. Vuoteen 2004 mennessä takaukset olivat palautuneet kokonaan, mutta rahallista tukea oli takaisin saamatta noin 37,3 miljardia markkaa.[5] Veronmaksajien lopulliseksi kokonaistappioksi pankkikriisistä on arvioitu noin 50 miljardia markkaa.[1][6] Luvussa eivät ole mukana liikepankkien omistajille koituneet tappiot eivätkä välilliset kansantaloudelliset vaikutukset.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_pankkikriisi" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Kyllä tuo ero on todellisuudessakin noin hurja . .. . Esimerkin autot ovat ihan normaalihintaisia ja myynnissä olevia. Ei mitään äärilaitoja .jussilampi kirjoitti:sportsman kirjoitti:Jos Ollilan/Kyllösen kuvio tulisi toteen niin :
Uusi malli:
E350 coupe vm 2010 hinta n 21 000 euroa ja vuosimaksu n 15 000 km ajoilla 500 euroa !!
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =SportsCar" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyky systeemi :
E350 coupe vm 2010 hinta n 40 000 euroa ja vuosi maksu n 400 euroa
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6080657" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä esimerkki, joskin ei ero todellisuudessa nuin hurja ole, eli kyseisestä autosta menee nykysysteemin mukaan autoveroa 11000euroa ja jos vero poistuu on säästö 11000euroa tuontivaiheessa. Ollilan mutkikkaan seurantajärjestelmän mukaan kerätty vero olisi 3,3 senttiä/km eli kun autolla on ajansaatossa ajettu 330000km on sama vero maksettu pikkuhiljaa ja todennäköisesti useamman omistajan toimesta! Ajatus varmaan ihan järkevä muttei sen toteuttamiseen tarvita mitään kallista ihmisten liikkumista seuraavaa järjestelmää, sama asia kun valtio nostaa polttoaine veroa 33senttiä litralta ja autovero vekeen ja maksaa Ollilan ja työryhmän palkkiot pois ennenkuin ne nousevat miljooniin! Eniten saavat takkiin uudehkojen autojen omistajat kun hinta tippuu hetkessä 10000euroa,mutta näinhän ajansaatossa käy muutenkin! Väliraha uuteen pysyy kuitenkin samana.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
sportsman kirjoitti:Kyllä tuo ero on todellisuudessakin noin hurja . .. . Esimerkin autot ovat ihan normaalihintaisia ja myynnissä olevia. Ei mitään äärilaitoja .jussilampi kirjoitti:sportsman kirjoitti:Jos Ollilan/Kyllösen kuvio tulisi toteen niin :
Uusi malli:
E350 coupe vm 2010 hinta n 21 000 euroa ja vuosimaksu n 15 000 km ajoilla 500 euroa !!
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =SportsCar" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyky systeemi :
E350 coupe vm 2010 hinta n 40 000 euroa ja vuosi maksu n 400 euroa
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6080657" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä esimerkki, joskin ei ero todellisuudessa nuin hurja ole, eli kyseisestä autosta menee nykysysteemin mukaan autoveroa 11000euroa ja jos vero poistuu on säästö 11000euroa tuontivaiheessa. Ollilan mutkikkaan seurantajärjestelmän mukaan kerätty vero olisi 3,3 senttiä/km eli kun autolla on ajansaatossa ajettu 330000km on sama vero maksettu pikkuhiljaa ja todennäköisesti useamman omistajan toimesta! Ajatus varmaan ihan järkevä muttei sen toteuttamiseen tarvita mitään kallista ihmisten liikkumista seuraavaa järjestelmää, sama asia kun valtio nostaa polttoaine veroa 33senttiä litralta ja autovero vekeen ja maksaa Ollilan ja työryhmän palkkiot pois ennenkuin ne nousevat miljooniin! Eniten saavat takkiin uudehkojen autojen omistajat kun hinta tippuu hetkessä 10000euroa,mutta näinhän ajansaatossa käy muutenkin! Väliraha uuteen pysyy kuitenkin samana.
Ovat eri autoja eri kilsoilla,tuo mun laskelma 11000 ero on samasta autosta josta maksetaan suomen autovero!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Vapaus liikkua ilman viranomaisseurantaa on säilytettävä!
Käykää allekijoittamassa kansalaisaloite aiheesta:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608" onclick="window.open(this.href);return false;
Käykää allekijoittamassa kansalaisaloite aiheesta:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608" onclick="window.open(this.href);return false;
C209 CLK270CDI A -03
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 014450/304" onclick="window.open(this.href);return false;
35000 km taajaan asutulla maaseudulla, CO2 200g/km = 1669,50 euroa lisälaskua.
Sama harvaan asutulla maaseudulla = 1335,60 euroa. Harvaan asuttua maaseutua lienee jossain mihin ei välttämättä mene edes tietä.
35000 km taajaan asutulla maaseudulla, CO2 200g/km = 1669,50 euroa lisälaskua.
Sama harvaan asutulla maaseudulla = 1335,60 euroa. Harvaan asuttua maaseutua lienee jossain mihin ei välttämättä mene edes tietä.
oulaistenliikenne.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
dealer kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 014450/304
35000 km taajaan asutulla maaseudulla, CO2 200g/km = 1669,50 euroa lisälaskua.
Sama harvaan asutulla maaseudulla = 1335,60 euroa. Harvaan asuttua maaseutua lienee jossain mihin ei välttämättä mene edes tietä.
CO2 110, 35000km stadissa n.860€/v. Sama auto samat ajot landella 570€/v...ei kannata muuttaa landelle
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Ja otteessahan Co2 lukee vasta -01 puolenvälin jälkeen tjsp.? Pakettiautoissa vasta -08. Mitähän tuo olisi sitten painon mukaan, veikkaisin että aika paljon esim. pakussa kun mennään kokonaispainon mukaan..
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Pikainen lasku toimitus omilla kilsoilla toisi valtion kassaa lisää fyrkkaa n.1800€/v
Taloudessa E 320CDI Avantgarde Farmari -00
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
1830€/vuosi...aivan sairas systeemi...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Asioikohan Barton SKOPissa vai STS:ssä? Ei ihme jos on vaikea päästä sisään, edes maksamallaLopenUupunut kirjoitti: Varsinaisen pankkituen pääasialliset saajat olivat SKOP, STS-Pankki, Suomen Säästöpankki ja Omaisuudenhoitoyhtiö Arsenal.
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
1786€
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
En saanut tuota laskuria toimimaan, näytti nollaa. Onko nuo luvut siis ehdotetun systeemin mukaiset kokonaiskustannukset vuodessa, vai ehdotetun systeemin mukainen kulujen kasvu nykyisestä vuodessa?Bercedes Menz kirjoitti:1830€/vuosi...aivan sairas systeemi...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Käytä pilkkuna pistettä ja laita ainoastaan veron suuruus (taulukosta) ja ajokm. Kokonaiskulut.tj86430 kirjoitti:En saanut tuota laskuria toimimaan, näytti nollaa. Onko nuo luvut siis ehdotetun systeemin mukaiset kokonaiskustannukset vuodessa, vai ehdotetun systeemin mukainen kulujen kasvu nykyisestä vuodessa?Bercedes Menz kirjoitti:1830€/vuosi...aivan sairas systeemi...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
No niinpäs siellä näköjään neuvottiin. Ei ole kyllä aavistustakaan miten nuo alueet menee, mutta arvelin puolet ajoista taajaan maaseutuun ja puolet kaupunkiin. Ylimmällä taksalla (joka on kuitenkin vain 200g/km, päättyykö taulukko siihen?) tuli 1574,10, mikä on hieman vähemmän kuin autovero arvioidusta arvonalenemasta + ajoneuvovero tällä hetkellä.LopenUupunut kirjoitti:Käytä pilkkuna pistettä ja laita ainoastaan veron suuruus (taulukosta) ja ajokm. Kokonaiskulut.tj86430 kirjoitti:En saanut tuota laskuria toimimaan, näytti nollaa. Onko nuo luvut siis ehdotetun systeemin mukaiset kokonaiskustannukset vuodessa, vai ehdotetun systeemin mukainen kulujen kasvu nykyisestä vuodessa?Bercedes Menz kirjoitti:1830€/vuosi...aivan sairas systeemi...
.
Toisaalta kilometrejä tulee ulkomailla n. 5000/v, joten kotimaan kilometrejä on vähemmän. Jos ulkomaan kilometreistä ei tarvitse maksaa, niin hinta tippuu -> 1311,75. Jos kaikki kilsat olisivatkin kaupungissa, nousisi hinta tuosta hieman, samoin jos taulukko jatkuu ylemmäs (auton päästöt 228) jne. Aika samoihin menee kuin nykyäänkin.
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Juuei, melutasokin on kovemmissa nopeuksissa sitä luokkaaLopenUupunut kirjoitti:dealer kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 014450/304
35000 km taajaan asutulla maaseudulla, CO2 200g/km = 1669,50 euroa lisälaskua.
Sama harvaan asutulla maaseudulla = 1335,60 euroa. Harvaan asuttua maaseutua lienee jossain mihin ei välttämättä mene edes tietä.
CO2 110, 35000km stadissa n.860€/v. Sama auto samat ajot landella 570€/v...ei kannata muuttaa landelle
.
oulaistenliikenne.fi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Olet kyllä valitettavan oikeassa, kuten aina ennenkin.dealer kirjoitti:Juuei, melutasokin on kovemmissa nopeuksissa sitä luokkaaLopenUupunut kirjoitti:dealer kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 014450/304
35000 km taajaan asutulla maaseudulla, CO2 200g/km = 1669,50 euroa lisälaskua.
Sama harvaan asutulla maaseudulla = 1335,60 euroa. Harvaan asuttua maaseutua lienee jossain mihin ei välttämättä mene edes tietä.
CO2 110, 35000km stadissa n.860€/v. Sama auto samat ajot landella 570€/v...ei kannata muuttaa landelle
.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5783920" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Onko kukaan miettinyt sitä että miksi autoilijoiden on ylipäänsä pakko maksaa autoilustaan valtiolle 8 miljardia vuodessa?
Eikö sen systeemin nyt voisi samantien uudistaa siten, että autoveroa kerätään se 900 miljoonaa mitä siitä käytetään infran ylläpitoon, tai sanotaan vaikka 1,5 miljardia että saataisiin sitä seitkytlukulaista infraa myös vähän uudistettua. Ja kerätään sitten se loppu 7 miljardia vaikka samaten kuin yleverokin, jokaiselta kansalaiselta lisäverona. Jos niinkuin koitetaan perustella jotenkin että "se maksaa joka käyttää..."
Eikö sen systeemin nyt voisi samantien uudistaa siten, että autoveroa kerätään se 900 miljoonaa mitä siitä käytetään infran ylläpitoon, tai sanotaan vaikka 1,5 miljardia että saataisiin sitä seitkytlukulaista infraa myös vähän uudistettua. Ja kerätään sitten se loppu 7 miljardia vaikka samaten kuin yleverokin, jokaiselta kansalaiselta lisäverona. Jos niinkuin koitetaan perustella jotenkin että "se maksaa joka käyttää..."
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Verotus ei vaan toimi noin. Osa veroista kerätään tuloista (ansiotulot ja pääomatulot), ja osa kulutuksesta (valmisteverot, alvit jne). Painopisteen siirtely vaikuttaa kansantalouden toimivuuteen. Kulutusverojen sisällä verotuksella on sitten muitakin tavoitteita, kuten haittojen ehkäisy, kulutuksen ohjaus jne.jarskak kirjoitti:Onko kukaan miettinyt sitä että miksi autoilijoiden on ylipäänsä pakko maksaa autoilustaan valtiolle 8 miljardia vuodessa?
Eikö sen systeemin nyt voisi samantien uudistaa siten, että autoveroa kerätään se 900 miljoonaa mitä siitä käytetään infran ylläpitoon, tai sanotaan vaikka 1,5 miljardia että saataisiin sitä seitkytlukulaista infraa myös vähän uudistettua. Ja kerätään sitten se loppu 7 miljardia vaikka samaten kuin yleverokin, jokaiselta kansalaiselta lisäverona. Jos niinkuin koitetaan perustella jotenkin että "se maksaa joka käyttää..."
Valtiontalous toimii vähän "otetaan mistä voidaan ja annetaan mihin tarvitaan" -periaatteella.
Muutama päivä sitten hesarissa oli aika hyvin graafisesti esitetty mistä valtiontalouden rahat tulevat ja mihin ne menevät. Kannattaa tutustua.
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
KANNATETAAN!LopenUupunut kirjoitti:verotuksen voisi edelleenkin hoitaa tasapuolisesti polttoaineen verottamisella. ......
Yksinkertaista ja helppoa.
.
On jo olemassaoleva systemi eikä minkäänlaisia investointeja kenellekkään eikä kukaan saa siivellä suojatyöpaikkoja Puhdasta tuloa valtiolle.
Ehdottomasti parein tietty olis karsia julkisia menoja ja niitä kohteita kyllä olisi yllinkyllin
Esim. Salonseudulla kuulemma vältytään kaupungintyöntekijöitten irtisanomisilta kokonaan kun 5v alkaa lähestyä. Vissiin näin lama-aikanakin on kaikille niille töitä niin etteivät kerkeä niitä kunnolla hoitamaan mutta säästettiin säästettiin On ne sankareita
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Eli nopean googlailun mukaan tollanen 94 vuoden 300d päästää sen 196 grammaa/kilometriltä elikkä ilman nykyistä käyttövoimaveroa mulla kasvais veron maksaminen 640 eurosta (millä saan ajaa koko vuoden) karkeesti 1400-1700 euroon + ajoneuvovero?, aikas näppärää että menee jo nykysysteemillä kaikki rahat siihen että pääsee kouluun. (vaikka luokkakaveri istuukin kyydissä ja maksaa osan polttoaineista)
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288644402050.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tottahan tuo, minullakin on vielä toistaiseksi ollut varaa käydä töissä.Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt vielä rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta.
oulaistenliikenne.fi
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Joo, valtiontalous toimii nykyään noin, mutta pitäiskö sen toimia näin? Mielestäni ei ja tämä nykytoiminta on vienyt meidät metsään. Tuo autoverotus ja siitä kerätyn verosumman jako on mielestäni yksi perversseimmistä tavoista rankaista yritteliäitä ihmisiä ja maksattaa menoja, jotka eivät liity veronkeräämiskohteeseen millään tavalla.tj86430 kirjoitti:Verotus ei vaan toimi noin. Osa veroista kerätään tuloista (ansiotulot ja pääomatulot), ja osa kulutuksesta (valmisteverot, alvit jne). Painopisteen siirtely vaikuttaa kansantalouden toimivuuteen. Kulutusverojen sisällä verotuksella on sitten muitakin tavoitteita, kuten haittojen ehkäisy, kulutuksen ohjaus jne.jarskak kirjoitti:Onko kukaan miettinyt sitä että miksi autoilijoiden on ylipäänsä pakko maksaa autoilustaan valtiolle 8 miljardia vuodessa?
Eikö sen systeemin nyt voisi samantien uudistaa siten, että autoveroa kerätään se 900 miljoonaa mitä siitä käytetään infran ylläpitoon, tai sanotaan vaikka 1,5 miljardia että saataisiin sitä seitkytlukulaista infraa myös vähän uudistettua. Ja kerätään sitten se loppu 7 miljardia vaikka samaten kuin yleverokin, jokaiselta kansalaiselta lisäverona. Jos niinkuin koitetaan perustella jotenkin että "se maksaa joka käyttää..."
Valtiontalous toimii vähän "otetaan mistä voidaan ja annetaan mihin tarvitaan" -periaatteella.
Muutama päivä sitten hesarissa oli aika hyvin graafisesti esitetty mistä valtiontalouden rahat tulevat ja mihin ne menevät. Kannattaa tutustua.
Jossain vaiheessa kaksi asiaa ovat menneet sekaisin:
a) Valtion tehtävänä ei ole maksimoida verotuloja
b) Valtion tehtävänä ei ole tehdä kaikkea vaan hoitaa ne asiat, jotka ovat pakollisia ja joita yksityinen sektori ei ole kykeneväinen hoitamaan tai jota ei haluta antaa yksityisen sektorin hoidettavaksi (poliisi/oikeuslaitos, verottaja, palokunta jne.). Lisäksi tämän julkisen sektorin on toteutettava annetut tehtävät kustannustehokkaasti ja laadukkaasti (hyviä esimerkkejä on mm. Espoon kaupungin Lonkkaliukumäki ja muiden sairaaloiden operatiiviseen toimintaan keskittyneet parannushankkeet). Loput, jos ne nähdään busineksena, menevät yksityisen sektorin hoidettavaksi. Ei, kyseessä ei ole villi länsi vaan lailla ja säädöksillä voidaan määrittää toimintaedellytykset ja rajat, joilla täytetään asiakastarve. Lisäksi kun asiakasta ei ole pakotettu toimimaan vain yhden palveluntarjoajan (tai rajoitetun määrän) kanssa (monopoli tai oligopoli) asiakkaalla on mahdollisuus äänestää jaloillaan, jolloin laadukkuus asiakaslähtöisyys on pakko ottaa keskiöön, toisin kuin nykyisin pääosin julkisella sektorilla. Kun ei ole kilpailua tai verotuksen keinoin subventoidaan tappiot/tehottomuus ja mahdollisesti toimitaan vielä markkinahäirikkönä, niin ei ole edes pakko toimia kannattavasti.
Ongelman ydin on siinä, että meillä ei ole varaa tällaiseen julkiseen sektoriin (58% bkt:sta). Myös sosiaaliturvamme on mitoitettu väärin, se pitäisi mitoittaa keskiluokan mukaan eli keskiluokan sosiaaliturva sama kuin yleinen sosiaaliturvan taso eli ei mitenkään suuri. Sitten erikoistapaukset eli heikko-osaiset saisivat ekstraa ja suurituloiset eivät mitään. Nyt sosiaaliturva on mitoitettu heikko-osaisten mukaan ts. kaikki tarpeesta riippumatta saavat enemmän. Yleensäkin kaikkien tukien perustaso pitää mitoittaa isoimman joukon tarpeiden mukaan, muille (ylemmille ja alemmille desiileille) tehdään ne poikkeusratkaisut. Näin säästyy rahaa, kun raha kohdistetaan sitä tarvitseville, eikä kuten nyt, kaikille.
Mielestäni on järjetöntä, että keskiluokkainen ihminen on tyytyväinen kun saa maksaa 10€ veroja, että saa 5€ takaisin. Palautetaan julkisen sektorin koko sellaiseksi kuin sen kuuluu olla (noin neljännekseen nykyisestä), jolloin voidaan maksaa vähemmän veroja eli maksetaan siitä mitä saamme ja haluamme, niin veroprosenttia voitaisiin vaikka laskea, myös autoveron.
Tuskin näen tämänkaltaisen Suomen (horsma kasvaa hanurista ennen sitä), mutta tuohon suuntaan on pakko mennä, joka vapaaehtoisesti tai pakotettuna. Ei valtionlainaakaan ikuisesti saada nykyiseen hölmöläisen touhuun...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Jos halutaan nykyisenkaltainen koulutus, terveydenhuolto, kirjastolaitos jne, niin pitää. Ei yleisperiaate ole se missä on menty metsään, vaan julkisen sektorin tehottomuus.Bercedes Menz kirjoitti: Joo, valtiontalous toimii nykyään noin, mutta pitäiskö sen toimia näin? Mielestäni ei ja tämä nykytoiminta on vienyt meidät metsään.
Eiköhän perusperiaate ole sama kaikkialla, se mikä vaihtelee on julkisen sektorin vs yksityisen ihmisen välinen "työnjako". Jenkkisysteemisssä yhteiskunta kerää vähemmän veroja ja jättää ihmiset huolehtimaan enemmän omista asioistaan. Uskoakseni sielläkin kuitenkin julkisen sektorin osuus hoidetaan vähän samalla periaatteella, vaikka pienempi onkin. Jos valita pitäisi, valitsisin kuitenkin suomalaisen systeemin, koittaisin vain saada sen kuntoon.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Meillä olisi mahdollisuus saada ihan samat palvelut, mutta paljon halvemmalla, kun toimintoja järkeistettäisiin ja mitoitettaisiin oikein. Tänään viimeksi ehdotettiin, että ainoa keino parantaa vanhustenhuoltoa on saada lisää henkilöitä. Kukaan ei puhu siitä, että miten toimintaa/toimintatapoja/prosesseja voitaisiin parantaa...tj86430 kirjoitti:Jos halutaan nykyisenkaltainen koulutus, terveydenhuolto, kirjastolaitos jne, niin pitää. Ei yleisperiaate ole se missä on menty metsään, vaan julkisen sektorin tehottomuus.Bercedes Menz kirjoitti: Joo, valtiontalous toimii nykyään noin, mutta pitäiskö sen toimia näin? Mielestäni ei ja tämä nykytoiminta on vienyt meidät metsään.
Eiköhän perusperiaate ole sama kaikkialla, se mikä vaihtelee on julkisen sektorin vs yksityisen ihmisen välinen "työnjako". Jenkkisysteemisssä yhteiskunta kerää vähemmän veroja ja jättää ihmiset huolehtimaan enemmän omista asioistaan. Uskoakseni sielläkin kuitenkin julkisen sektorin osuus hoidetaan vähän samalla periaatteella, vaikka pienempi onkin. Jos valita pitäisi, valitsisin kuitenkin suomalaisen systeemin, koittaisin vain saada sen kuntoon.
Jenkkien julkinen sektori on yhtä tehoton kuin tämä meidänkin...näin on pääsääntöisesti kaikkien julkisten sektoreiden kanssa, tosin sama ongelma vaivaa myös yksityisellä puolella, koska resurssitehokkuus on keihäänkärjessä vaikka pitäisi puhua virtaustehokkuudesta (ja asiakaskeskeisyydestä).
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Bercedes Menz kirjoitti:Meillä olisi mahdollisuus saada ihan samat palvelut, mutta paljon halvemmalla, kun toimintoja järkeistettäisiin ja mitoitettaisiin oikein. Tänään viimeksi ehdotettiin, että ainoa keino parantaa vanhustenhuoltoa on saada lisää henkilöitä. Kukaan ei puhu siitä, että miten toimintaa/toimintatapoja/prosesseja voitaisiin parantaa...tj86430 kirjoitti:Jos halutaan nykyisenkaltainen koulutus, terveydenhuolto, kirjastolaitos jne, niin pitää. Ei yleisperiaate ole se missä on menty metsään, vaan julkisen sektorin tehottomuus.Bercedes Menz kirjoitti: Joo, valtiontalous toimii nykyään noin, mutta pitäiskö sen toimia näin? Mielestäni ei ja tämä nykytoiminta on vienyt meidät metsään.
Eiköhän perusperiaate ole sama kaikkialla, se mikä vaihtelee on julkisen sektorin vs yksityisen ihmisen välinen "työnjako". Jenkkisysteemisssä yhteiskunta kerää vähemmän veroja ja jättää ihmiset huolehtimaan enemmän omista asioistaan. Uskoakseni sielläkin kuitenkin julkisen sektorin osuus hoidetaan vähän samalla periaatteella, vaikka pienempi onkin. Jos valita pitäisi, valitsisin kuitenkin suomalaisen systeemin, koittaisin vain saada sen kuntoon.
Jenkkien julkinen sektori on yhtä tehoton kuin tämä meidänkin...näin on pääsääntöisesti kaikkien julkisten sektoreiden kanssa, tosin sama ongelma vaivaa myös yksityisellä puolella, koska resurssitehokkuus on keihäänkärjessä vaikka pitäisi puhua virtaustehokkuudesta (ja asiakaskeskeisyydestä).
Jos joskus käyt jossain vanhustenhuollon laitoksessa niin ehkäpä huomaat nykytilan ... Ei siellä on yhtään liikaa porukaa töissä...
Niin ja niitä prosesseja voit sitten miettiä siellä pissan hajussa .... Järkyttäviä paikkoja hyvinvointi Suomessa ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Ongelmahan ei olekaan, että se varsinainen hoitotyö olisi tehotonta (voi sekin olla, mutten väitä että on), vaan se, että jokaista hoitajaa kohti on x kpl tehotonta byrokraattia.sportsman kirjoitti: Jos joskus käyt jossain vanhustenhuollon laitoksessa niin ehkäpä huomaat nykytilan ... Ei siellä on yhtään liikaa porukaa töissä...
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Taas väärin ... ei noissa hoitolaitoksissa ole mitään moniportaista pomo systeemiä.....tj86430 kirjoitti:Ongelmahan ei olekaan, että se varsinainen hoitotyö olisi tehotonta (voi sekin olla, mutten väitä että on), vaan se, että jokaista hoitajaa kohti on x kpl tehotonta byrokraattia.sportsman kirjoitti: Jos joskus käyt jossain vanhustenhuollon laitoksessa niin ehkäpä huomaat nykytilan ... Ei siellä on yhtään liikaa porukaa töissä...
Pieni vihje ; Julkisen puolen lääkäri menee iltapäivällä yksityiselle lääkäriasemalle töihin, siis kilpailijalle .... Myös johtavat viranhaltijat .... Maan tapa ???
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Ei kai kukaan niin väittänytkään.sportsman kirjoitti:Taas väärin ... ei noissa hoitolaitoksissa ole mitään moniportaista pomo systeemiä.....tj86430 kirjoitti:Ongelmahan ei olekaan, että se varsinainen hoitotyö olisi tehotonta (voi sekin olla, mutten väitä että on), vaan se, että jokaista hoitajaa kohti on x kpl tehotonta byrokraattia.sportsman kirjoitti: Jos joskus käyt jossain vanhustenhuollon laitoksessa niin ehkäpä huomaat nykytilan ... Ei siellä on yhtään liikaa porukaa töissä...
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
"Ongelmahan ei olekaan, että se varsinainen hoitotyö olisi tehotonta (voi sekin olla, mutten väitä että on), vaan se, että jokaista hoitajaa kohti on x kpl tehotonta byrokraattia. " ???
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: kilometrivero vs vanha systeemi
Erilaiset etuuskäsittelyt, palkanlaskenta ja muu henkilöstöhallinto, taloushallinto, kiinteistönhuolto,....sportsman kirjoitti:"Ongelmahan ei olekaan, että se varsinainen hoitotyö olisi tehotonta (voi sekin olla, mutten väitä että on), vaan se, että jokaista hoitajaa kohti on x kpl tehotonta byrokraattia. " ???
Otapa vaikka oma asuinkuntasi ja selvitä sosiaalitoimesta kuinka moni sen työntekijä hoitaa jotain (vanhusta, lasta, mitä vaan), ja kuinka moni tekee jotain muuta.