kilometrivero vs vanha systeemi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tj86430 kirjoitti:
pake1 kirjoitti:Jotenka ketäs tässä hommassa taas häviää?
Sehän on sanottu ihan selvästi alusta saakka: paljon ajavat häviävät, vähän ajavat voittavat. Se on vähän auki missä break-even menee - luultavasti ei ihan niin korkealla kuin on annettu ymmärtää.
Miten vaikuttaa ajoneuvon hinta ?....kalliilla autolla paljon ajoa tai halvalla autolla paljon ajoa jne.... Merkitystä ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
pake1 kirjoitti:Jotenka ketäs tässä hommassa taas häviää?
Sehän on sanottu ihan selvästi alusta saakka: paljon ajavat häviävät, vähän ajavat voittavat. Se on vähän auki missä break-even menee - luultavasti ei ihan niin korkealla kuin on annettu ymmärtää.
Miten vaikuttaa ajoneuvon hinta ?....kalliilla autolla paljon ajoa tai halvalla autolla paljon ajoa jne.... Merkitystä ?

.
On, ja päästöillä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
pake1 kirjoitti:Jotenka ketäs tässä hommassa taas häviää?
Sehän on sanottu ihan selvästi alusta saakka: paljon ajavat häviävät, vähän ajavat voittavat. Se on vähän auki missä break-even menee - luultavasti ei ihan niin korkealla kuin on annettu ymmärtää.
Miten vaikuttaa ajoneuvon hinta ?....kalliilla autolla paljon ajoa tai halvalla autolla paljon ajoa jne.... Merkitystä ?

.
On, ja päästöillä.
Jaa, en olekaan vielä perehtynyt kuinka päästöt vaikuttaa...onko km-maksu sidonnainen päästöihin ?. Eli oikeasti vanhoja 400kg/km tupruttavia aletaan verottaa kunnolla ?...

Katos, olihan siitä juttua...ei hätää alle 160 menee.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17206
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Trafi kirjoitti:Henkilö ja kuorma-autojen käyttövoimavero on laskenut 1.1.2012
Henkilöautojen käyttövoimavero aleni 6,7 sentistä/pvä 5,5 senttiin/pvä auton jokaiselta alkavalta 100 kilogrammalta.
:arrow: esimerkiksi 1950 kilon kokonaispainolla 83 euroa vuodessa.
Trafi kirjoitti:Ajoneuvon perusvero nousi 1.1.2013
Muutos koskee kaikkia perusveron alaisia autoja.
:arrow: vanhemmille, myös bensa-autoille ja pakettiautoille, +50 euroa / vuosi. Uudemmille esim. 200g/km +56,94 euroa / vuosi.


KOSKAAN ei löydy voittajia kun tehdään muutoksia verotukseen ja on kyse autoilusta. Aina otetaan mitä pikimmiten takaisin, useimmiten raskaalla kädellä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

dealer kirjoitti:KOSKAAN ei löydy voittajia kun tehdään muutoksia verotukseen ja on kyse autoilusta. Aina otetaan mitä pikimmiten takaisin, useimmiten raskaalla kädellä.

Tottakai. Mutta minusta Tj:n aikaisemmin laskema näyttäisi siltä että hän olisi voittanut 6,3cent vs 3,3 kilometrille...?
Mutta, jotenkin tuntuu kyllä että verotuksen voisi edelleenkin hoitaa tasapuolisesti polttoaineen verottamisella. Polttoaineen hintaan ilmoitettaisiin valtiolle tilitettävä km-veron osuus esim. ~40cent/litra ja kuitissa näkyy erittely.
Yksinkertaista ja helppoa.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Vain valtio voittaa.

Seuraavassa yksinkertaistettu esimerkki:
Nimeltämainitsematon valtio kerää asukkailtaan autoiluun liittyviä veroja vuosittain 100 yksikköä per autoileva asukas, autoilevia asukkaita on 1000 kpl. Näin ollen veroja kerätään autoilusta 100000 yksikköä/vuosi. Verokertymä pienenee vuosittain, koska käyttäytymistä ohjaavat kulutusverot ovat alkaneet puremaan ja se vaikuttaa virkamiesten yllätykseksi juuri kuten sen sanottiin vaikuttavan, kulutusta vähentävästi. Huomionarvoista on myös se, että näistä kerätyistä veroista vain noin 1000 yksikköä (10%) palautuu autoilijoiden hyväksi tienpitoon jne. Nykytapa verottaa osin kulutuksen mukaan, mutta suuri puute on omistamisen / kulkuneuvon ostamisen suuri verottaminen.

Valtion menot ovat holtittoman toiminnan seurauksena kasvaneet vuosittain ja syömävelkaa otetaan vuosittain reilut 10% valtion budjetista. Kuten jo aikaisemmin mainittiin, myös autoilusta kerättävien tulojen määrä on alkanut laskemaan. Tämän vajeen kuromiseksi tämä nimeltämainitsematon valtio aikoo kerätä lisää autoiluun liittyviä veroja, koska tätä porukkaa on helppo verottaa, onhan autoilu tässä harvaan asutussa maassa pakollista. Valtio keksii uuden tavan kerätä veroja ja naamioi tämän ekologiseksi (kuten kaikkia asioita nykyään kutsutaan), oikeudenmukaiseksi ja muutoinkin hyväksi. Lisänä vielä maininta, että veroja tullaan keräämään saman verran kuin aikaisemminkin. Viimeksi mainittu ei tietenkään pidä paikkaansa. Koska ihmisiä ohjataan käyttämään toimimatonta julkista liikennettä, pienenee myös verotettavien määrä. joten jos näistä 1000 autoilevasta asiakkaasta 100 vaihtaa julkiseen liikenteeseen ja jäljellejäävät 900 kerryttävät vähemmän kulutukseen liittyviä veroja (lasketaan vaikka, että 900 verotettavan tulot vastaavat nykyään 800 verotettavan tuloa), niin saadakseen verotuloja saman verran kuin ennen (100000 yksikköä/vuosi) täytyy jokaista autoilijaa verottaa tulevaisuudessa 125 yksikköä/vuosi. Näin ollen autoilun verotus on noussut 25%. Mutta, pitää vielä muistaa, että valtiontalous velkaantuu koko ajan, joten vanhan verokertymän mukainen verotus ei enää riitä vaan sitä pitää nostaa ja koska autoilijan verotus on helppoa, niin otetaan se heiltä. Verotus siis nousee enemmän kuin 25%, oletettavasti 30-35%, joka taasen vaikuttaa kulutukseen eli kulutusveroihin vähentäen niiden kertymistä. Jälleen ollaan tilanteessa, että veroja pitää kiristää ja karuselli on valmis.

Valtio voittaa aina ts. ahkerat ja valtion muodostavat kansalaiset häviävät, koska valtio ja kansalaiset ovat irtaantuneet toisistaan...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja sportsman »

pake1 kirjoitti:Itse en tiedä noista autojen veroista (ostettaessa) mitään mutta omasta mielestäni tuo paikannus ja kilometrien perusteella tuleva vero on aikamoista riistoa...

Eli Ollilan ehdotushan oli tämä uusi paikannus järjestelmä ja sitten polttoaine verotus pysyisi ennallaa, voi Helv...

Laskeskelin paljonko 190D:lläni maksaisi omat noin vuoden ajot (3kk ja 10tkm eli 40tkm/vuosi)

Eli Autoni polttoainekulut ekaksi tohon 40tkm

6,5lx400=2600l
2600x1,5e=3900e polttoaineeseen

Sitten keskimääräinen kilometmaksu oli Ollilan mukaan 0,033e/km

40 000x0.033e= 1320e veroa vuodessa tuohon ajomäärään ja oletettavasti kun tuo 3,3senttiä/km on 160g hiilidioksidia päästävälle autolle niin tuo vanha mersun rutkuni päästä varmaan vähän enempi...

Eli nykyään minulla on tuossa vero ja kayttömaksu n.700e vuodessa ja sillä saan ajaa niin paljon kuin sielu vaan sietää! Jotenka ketäs tässä hommassa taas häviää? Tuohon kun lisätään se oma vakuutukseni päälle (n.900e/vuosi) niin verot ja vakuutukset 40tkm/vuosi olisi pelkästään jo 2220e( plus löpöt=6120e/vuos), ei paha varsinkin kun työt ei useimmiten löydy omasta pitäjästä... VANha ja uusi systeemi molemmat ovat ihan naurettavia , uusi mielestäni ehkä vähän enemmän...

Maksatko toisiaan vanhan 190d käytöstä 700 euroa vuodessa trafille ???
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja karra »

bonkkis kirjoitti:Ylen Nokiasta tekemässä ohjelmassa asiantuntijat olivat sitä mieltä, että Ollila ja Elop tuhosivat Nokian. (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/11/15 ... ikirjoitus" onclick="window.open(this.href);return false; )

Ollilalla ja sen Bilderbergin (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/08/21 ... ikirjoitus" onclick="window.open(this.href);return false; ) kavereilla (mukaan lukien Urpilaisemme) on yksi päämäärä: Saada Suomi polvilleen että he ( Bilderberg tai vastaava) saavat ottaa sen sitten haltuunsa.

Todella sydämettömät ihmiset juonivat meidän tuhoksemme.
Kuunnelkaas tämä analyysi, kannattaa kuunnella kokonaan. Alkoi aivan pelottamaan ja sääliksi käy jälkikasvua jos ennusteet pitää paikkansa. Omia lapsia minulla ei ole; vaimon vaan ja toinen 1992 syntynyt on jo niistä täys sossun elätti, ei maha mittään... systeemi ruokkii niitä hyödyntäviä olemaan vielä härskimpi ja häikäilemättömämpi.

Kalle Isokallio: "Me ollaan tilanteessa, jota ei pysty enää korjaamaan"

http://areena.yle.fi/radio/1953461" onclick="window.open(this.href);return false;

"Nokian menestys antoi sellaisen harhakuvan, että meillä on varaa kaikkeen. Ei ollut mitään varasuunnitelmaa, jos nokian menestys ei jatku. Rakennettiin sen kokoinen julkinen sektori, johon meillä ei ikinä tulevaisuudessa tule olemaan varaa", sanoo Kalle Isokallio.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

KI on järki miehiä, on jo pidemmän aikaa kritisoinut systeemejä. On kiva kuunnella aamutöllöstä miehen kommentteja, hyvää pahennusta herättää muutamassa naikkosessa aina. Erolan Janillakin on ihan fiksuja kommentteja ja lisäksi ihan pätevä bilemies :wink: .

.
Opel, "weird lieben autos"....
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

tuntuu että tämä auton omistuksen riemu vaan nousee hinnaltaan vuosi vuodelta...ei hyvä :evil: siitä voin maksaa ekstraa että ajan huvikseni,lomat ynms.mutta jos pitää aina vaan enemmän maksaa työssäkäynnistä :evil: 90km päivässä,voi perseen suti,mua rangaistaan vuosi vuodelta enemmän siitä että maksan veroja....voi perkeleen perkele :clap: sillä varmaan saadaan ihmisiä ottamaan töitä jotka nyt sattuu olemaan esim.vaikka 35km päässä :x voi helvetti mihinkä tämä maa on menossa.hyvä että tuo eu rajoittaa vuosi vuodelta suomen päättäjien tekemisiä,vaikka oon ollutkin vastaan tuota liitovaltio mallia.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Keltsi kirjoitti:tuntuu että tämä auton omistuksen riemu vaan nousee hinnaltaan vuosi vuodelta...ei hyvä :evil: siitä voin maksaa ekstraa että ajan huvikseni,lomat ynms.mutta jos pitää aina vaan enemmän maksaa työssäkäynnistä :evil: 90km päivässä,voi perseen suti,mua rangaistaan vuosi vuodelta enemmän siitä että maksan veroja....voi perkeleen perkele :clap: sillä varmaan saadaan ihmisiä ottamaan töitä jotka nyt sattuu olemaan esim.vaikka 35km päässä :x voi helvetti mihinkä tämä maa on menossa.hyvä että tuo eu rajoittaa vuosi vuodelta suomen päättäjien tekemisiä,vaikka oon ollutkin vastaan tuota liitovaltio mallia.
Jos oikeen ketuttaa ni mee viroon tekeen pimeitä hommii.... :lol:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

sehän nyt tämän ratkaisiskin :D mutta mutta,kuka haluaa maksaa lisää työssäkäynnin kustannuksia?hep!!!käsi ylös :wink:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Keltsi kirjoitti:sehän nyt tämän ratkaisiskin :D mutta mutta,kuka haluaa maksaa lisää työssäkäynnin kustannuksia?hep!!!käsi ylös :wink:

Pakko kait sitä on viitata. Työmatka 0 km.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
Keltsi kirjoitti:sehän nyt tämän ratkaisiskin :D mutta mutta,kuka haluaa maksaa lisää työssäkäynnin kustannuksia?hep!!!käsi ylös :wink:

Pakko kait sitä on viitata. Työmatka 0 km.

.
Kuin myös. 0,54km.
Vaimon puolesta jätän kuitenkin viittaamatta, kun sillä on työmatkaa reilu 80km...
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

1 ääni tuli :D kaikilla vaan tuo arpa ei osunut,tiedän :roll: ammatinvalinta :roll: noo mä laskettelin kun muut luki :problem: noo elämä on valintoja täynnä,siksipä valitan :D
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Keltsi kirjoitti:sehän nyt tämän ratkaisiskin :D mutta mutta,kuka haluaa maksaa lisää työssäkäynnin kustannuksia?hep!!!käsi ylös :wink:

Pakko kait sitä on viitata. Työmatka 0 km.

.
Kuin myös. 0,54km.
Vaimon puolesta jätän kuitenkin viittaamatta, kun sillä on työmatkaa reilu 80km...

On tästä talkkarin duunista jotain hyötyä :wink: .
Vielä kun oppis laulamaan.....


.
Opel, "weird lieben autos"....
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

ja kumpulainenkin vielä :D noita lätärin töitä tuli itsekkin joskus nuornapoikana tehtyä,ei siinä mitään.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja barton »

karra kirjoitti: Rakennettiin sen kokoinen julkinen sektori, johon meillä ei ikinä tulevaisuudessa tule olemaan varaa", sanoo Kalle Isokallio.[/i]
Tuo slogan näkyy vähän väliä mediassa, mutta miettikääpä missä tuo valtava julkinen sektori on?
Minä en oo sitä löytänyt, sen sijaan maksuja on tullut kokoajan lisää.
Jos ajatellaan 80-luvulta tähän päivään niin moni asia on muuttunut huonompaan:
- terveyskeskuksiin ei pääse, ehdottavat yksityistä, sama hammashuollossa, yli vuoden jono, leikkausjonoista puhumattakaan plus   maksut päälle.
- päivähoitomaksut nostettu tappii.
- kaatopaikat muutettu maksullisiksi.
- pankeissa liki sisäänpääsymaksut.
- kaikki kunnalta saatavat palvelut on nykyään maksullisia, esim. rakennusvalvonta.
- tv-maksu muutettiin niin, että jo keskituloinen maksaa maksimimaksun, joka on hiukka suurempi kuin ennen. Näin suurituloiselta ei tarvitse periä epäinhimillistä summaa. Periaate sama kuin Ollilan autoverossa.
- vesi- ja sähkömaksuissa kunnolliset perusmaksut.
-pelkästään auton omistaminen muuttunut sikahintaiseksi.
Listaa voisi jatkaa melko pitkään, mutta pääperiaate on selvä, moni asia, joka ennen sisältyi veroprosenttiin, maksetaan nyt tasamaksuna.
Tämä Ollilan veromuutoskin on muutos tasaveroksi.
Kaikki maksaa suurinpiirtein saman summan, joka on hiukka suurempi kuin ennen, niin voidaan poistaa tuo veronmaksukykyisiä haittaava autovero.
Oisko hyvivointivaltion ongelmana se, että ne joilla oikeasti on sitä veronmaksukykyä, eivät enää halua osallistua sen rahoitukseen?
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jos tasaveroa tehdäänkin ilman lakimuutosta pikkuhiljaa valmiiksi,lakimuutos on sitten vain läpihuutojuttu.se että kaikki maksaa vuosivuodelta enemmän,kai se on vaan hyvintason hinta.mutta joku roti on oltava siinä,mitä aina vaan enemmän verotetaan.kuten Autoilu esim.joku roomalainen aikoinaan sanoi,kun vuosi vuodelta verotaakkaa kasvatetaan,jossain vaiheessa verotulot rupeavat laskemaan....nyt on kai kamelin selkä katkennut....tuota ollilan keissiä viittaan.ihmisten silmät auenneet ja raivo vaan kasvaa.saas nähdä mitä poliitikot uskaltaa tehdä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja karra »

barton kirjoitti:
karra kirjoitti: Rakennettiin sen kokoinen julkinen sektori, johon meillä ei ikinä tulevaisuudessa tule olemaan varaa", sanoo Kalle Isokallio]
Tuo slogan näkyy vähän väliä mediassa, mutta miettikääpä missä tuo valtava julkinen sektori on?
Minä en oo sitä löytänyt, sen sijaan maksuja on tullut kokoajan lisää.
Jos ajatellaan 80-luvulta tähän päivään niin moni asia on muuttunut huonompaan
Niin sitähän se Kalle tuosa toi esille eli nettoveronmaksajia on liian vähän. Valtiolla ja kunnilla töissä olevat eivät tuota mitään vaan kuluttavat muiden kokoon keräämiä verorahoja. Eli jonkun pitää tehdä tuottavaa työtä ja osan sen tuotoksista olisi myytävä suomen ulkopuolelle, muuten hukka perii.

Tuo julkinen sektori on kai piilossa ja ne tekee sitä mitä nykyään yrityksissäkin eli luovat muille lisää työtä tuottamatta itse mitään hyödyllistä.

Sekin muuten v*tuttaa ihan oikeesti kun valtion ja kunnan virkamiehet ei aina tajua sitä että ne tekee töitä minun selkänahasta revityillä verorahoilla. Ne tekee minulle töitä, palvelee minua, koska ilman minua niillä ei olisi töitä, karrikoidusti :mrgreen: . Ne itse ei varmaan tajua kuka niiden palkat maksaa.

Meillä töissä suuri osa ihmisistä ei tajua kuka niiden palkat maksaa; sehän taitaa olla se loppuasiakas joka joskus osaa olla ilkeä eikä halua ostaa sitä tuotetta minkä firmamme on heille (hienosti miettitynä valmiiksi) tehnyt.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

barton kirjoitti: - pankeissa liki sisäänpääsymaksut.
Miten pankit tähän liittyy?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

karra kirjoitti:Meillä töissä suuri osa ihmisistä ei tajua kuka niiden palkat maksaa; sehän taitaa olla se loppuasiakas joka joskus osaa olla ilkeä eikä halua ostaa sitä tuotetta minkä firmamme on heille (hienosti miettitynä valmiiksi) tehnyt.
Mä olen aina ihmetellyt tätä sunkin kirjoittamaa mainintaa kuka kenenkin palkat maksaa. Mä voisin vaikka sossupummina sanoa maksavani sun liksan jos ostan sun työpaikan lopputuotteen ?. Sellanen hyrrähän tää palkkaruletti on että käytännössä jokaisen liksan maksaa €uro....eikä joku ihminen, yksittäinen tai joukko. Niitä €uroja on vaan liian vähän että ne pystyis maksamaan kaikille tarpeeksi. Suurin ongelma kaikissa yhteiskunnissa on rahan kasaantuminen pienelle joukolle.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja karra »

LopenUupunut kirjoitti:
karra kirjoitti:Meillä töissä suuri osa ihmisistä ei tajua kuka niiden palkat maksaa; sehän taitaa olla se loppuasiakas joka joskus osaa olla ilkeä eikä halua ostaa sitä tuotetta minkä firmamme on heille (hienosti miettitynä valmiiksi) tehnyt.
Mä olen aina ihmetellyt tätä sunkin kirjoittamaa mainintaa kuka kenenkin palkat maksaa. Mä voisin vaikka sossupummina sanoa maksavani sun liksan jos ostan sun työpaikan lopputuotteen ?. Sellanen hyrrähän tää palkkaruletti on että käytännössä jokaisen liksan maksaa €uro....eikä joku ihminen, yksittäinen tai joukko. Niitä €uroja on vaan liian vähän että ne pystyis maksamaan kaikille tarpeeksi. Suurin ongelma kaikissa yhteiskunnissa on rahan kasaantuminen pienelle joukolle.

.
Juu totta se. Mikä tuossa lauseessani oli epäselvää :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja jysi »

karra kirjoitti:
barton kirjoitti:mutta miettikääpä missä tuo valtava julkinen sektori on?
Minä en oo sitä löytänyt, sen sijaan maksuja on tullut kokoajan lisää.
Niin sitähän se Kalle tuosa toi esille eli nettoveronmaksajia on liian vähän. Valtiolla ja kunnilla töissä olevat eivät tuota mitään vaan kuluttavat muiden kokoon keräämiä verorahoja. Eli jonkun pitää tehdä tuottavaa työtä ja osan sen tuotoksista olisi myytävä suomen ulkopuolelle, muuten hukka perii.
http://en.wikipedia.org/wiki/Government_spending" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivun alaosasta löytyy taulukko "As a percentace of GDP" jossa on 2 saraketta:
-Tax burden eli miten suuri osa bruttokansantuotteesta eli maan kokonaistuotannosta kerätään veroina valtiolle.
-Governement expendure % GDP eli julkishallinnon kuluttama rahamäärä verrattuna maan kokonaistuotantoon.
Kumpaa vaan katsoo niin Suomi keikkuu siellä kärjessä. Virkamies syö pöydässäsi...
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja jysi »

LopenUupunut kirjoitti:Mä voisin vaikka sossupummina sanoa maksavani sun liksan jos ostan sun työpaikan lopputuotteen ?. Sellanen hyrrähän tää palkkaruletti on että käytännössä jokaisen liksan maksaa €uro....eikä joku ihminen, yksittäinen tai joukko. Niitä €uroja on vaan liian vähän että ne pystyis maksamaan kaikille tarpeeksi. Suurin ongelma kaikissa yhteiskunnissa on rahan kasaantuminen pienelle joukolle
Yrityksen kannalta tärkein on asiakas eli maksaja, pummi tai ei.
Valtion kannalta tuonnin ja viennin suhde on tärkeää. Jos ulkomaille vientiä on vähemmän kun tuontia, sossupummien rahat loppuvat ennemmin tai myöhemmin.
Suurin ongelma suomalaisessa yhteiskunnassa on liian suuri julkinen sektori joka heikentää viennin kilpailukykyä ja jättää työntekijälle ja yrittäjälle vähemmän, virkamiehelle ja työtä tekemättömälle enemmän verrattuna naapureihin. Siksi mikään ei kannata ja ketään ei huvita.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja barton »

tj86430 kirjoitti:
barton kirjoitti: - pankeissa liki sisäänpääsymaksut.
Miten pankit tähän liittyy?
No minusta sillain, että ne pelastettiin joku aika sitten täysin veromaksajien rahalla, todella suurella rahalla.
Ja miten pankit sitten osoittaa kiitollisuuttaan meille...
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

barton kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
barton kirjoitti: - pankeissa liki sisäänpääsymaksut.
Miten pankit tähän liittyy?
No minusta sillain, että ne pelastettiin joku aika sitten täysin veromaksajien rahalla, todella suurella rahalla.
Ja miten pankit sitten osoittaa kiitollisuuttaan meille...
Suomalaisista pankeista valtion rahaa taisi jäädä sisään säästöpankkeihin. Muiden osalta pankkituki on tietääkseni maksettu takaisin. (Ja julkista sektoria pankit eivät ole, pankkitukea tai ei.)

Vai asioitko kreikkalaisissa pankeissa?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

sportsman kirjoitti:Jos Ollilan/Kyllösen kuvio tulisi toteen niin :

Uusi malli:
E350 coupe vm 2010 hinta n 21 000 euroa ja vuosimaksu n 15 000 km ajoilla 500 euroa !!

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =SportsCar" onclick="window.open(this.href);return false;


Nyky systeemi :
E350 coupe vm 2010 hinta n 40 000 euroa ja vuosi maksu n 400 euroa

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6080657" onclick="window.open(this.href);return false;


Hyvä esimerkki, joskin ei ero todellisuudessa nuin hurja ole, eli kyseisestä autosta menee nykysysteemin mukaan autoveroa 11000euroa ja jos vero poistuu on säästö 11000euroa tuontivaiheessa. Ollilan mutkikkaan seurantajärjestelmän mukaan kerätty vero olisi 3,3 senttiä/km eli kun autolla on ajansaatossa ajettu 330000km on sama vero maksettu pikkuhiljaa ja todennäköisesti useamman omistajan toimesta! Ajatus varmaan ihan järkevä muttei sen toteuttamiseen tarvita mitään kallista ihmisten liikkumista seuraavaa järjestelmää, sama asia kun valtio nostaa polttoaine veroa 33senttiä litralta ja autovero vekeen ja maksaa Ollilan ja työryhmän palkkiot pois ennenkuin ne nousevat miljooniin! Eniten saavat takkiin uudehkojen autojen omistajat kun hinta tippuu hetkessä 10000euroa,mutta näinhän ajansaatossa käy muutenkin! Väliraha uuteen pysyy kuitenkin samana.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja RAM »

Katsoopas kun Ollila on shellin johtokunnan puheenjohta :crazy:

Jonkun mielestä siis juurikin oikea mies tähän uudistustehtävään :mrgreen:
Joku muu voisi ajatella, että Ollilan intresseissä olisi myydä pirusti polttoainetta ja siksi polttoaineen hintaa ei ainakaan hän ole nostamassa.
Eikä yksikään poliitikko tee poliittista itsemurhaa korottamalla bensan hintaa eurolla per litra.

Suomihan on muka maailman vähiten korruptoitunut maa, mutta antaas olla kun se asia uudelleen tutkitaan pisan tyyliin.

Itse olen sitä mieltä, että homma hoidetaan joko polttoaineen hintaa nostamalla ja autovero poistamalla, tai kilometrimaksulla, jolloin kaikki verot pois autoista sekä polttoaineesta. Mutta koska en ole suuren öljy-yhtiön mies, en varmaan pääse asiasta päättämään.
Saas nähdä kuinka autokauppa reagoi näihin vatulointeihin.

Justiinsa semmoista kuulin radiossa pohdittavan, että jos ihmiset pääsevät vaikuttamaan asioihin, on ne helpompi hyväksyä. Demokratia on vaan silleen jännä juttu, että siinä ei ihmiset pysty vaikuttamaan mihinkään. Pitäisi varmaan pyrkiä poliitikon uralle, niin voisi sitten ajaa vain omaa etuaan, eikä tarttis tämmösistä välittää, nostaa vaan omaa liksaansa ja kahmii lahjukset taskuihin pois kuleksimatta. Välillä pitäisi tosin kehua äänestäjiä ja puhua pehmeitä samalla äänestäjäturoille itsekseen naureskellen.


Hyvää loppuvuotta kaikille :wave:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: kilometrivero vs vanha systeemi

Viesti Kirjoittaja barton »

tj86430 kirjoitti:
barton kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
barton kirjoitti: - pankeissa liki sisäänpääsymaksut.
Miten pankit tähän liittyy?
No minusta sillain, että ne pelastettiin joku aika sitten täysin veromaksajien rahalla, todella suurella rahalla.
Ja miten pankit sitten osoittaa kiitollisuuttaan meille...
Suomalaisista pankeista valtion rahaa taisi jäädä sisään säästöpankkeihin. Muiden osalta pankkituki on tietääkseni maksettu takaisin. (Ja julkista sektoria pankit eivät ole, pankkitukea tai ei.)

Vai asioitko kreikkalaisissa pankeissa?
Juu, ei pankit julkista taloutta ole, ne vaan aina pelastetaan veronmaksajien rahoilla. Ja kreikkalaiset pankit myös. :D
Vastaa Viestiin