w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
94:ssa ainakin on mutta onko jo 93:ssa tai 92:ssa?
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Mikäli olen käsittänyt oikein, nuo murheet alkoivat vuonna 1993, jolloin esiteltiin facelift-malli W124:stä ja uusi C-sarja W202. Ja eikös se ongelma koske eniten kutos- ja kasikoneita, kun taas nelisylinterisisssä tuo johtojen mätäneminen on harvinaisempaa. Ilmeisesti lämmöllä on jotain tekemistä asian kanssa, isommat koneet kun tuottavat enemmän lämpöä ja moottoritila on ahtaampi.
Jos vuosiluvut meni pieleen, niin viisaammat saavat oikaista asian
Jos vuosiluvut meni pieleen, niin viisaammat saavat oikaista asian
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Aikalailla noihin aikoihin kuten Antti mainitsikin, eli noin 93-95 vuosimalleissa näitä bio johtosarjoja käytettiin 124 ja c202 malleissa.
Itsekään en juuri pienempi koneisista ole kuullut niiden johtosarjojen hapertumisesta, vaan yleensä aina on ollut juurikin kutos ja kasikoneisteten johtimiin liittyvät murenemis ongelmat.
Itsekään en juuri pienempi koneisista ole kuullut niiden johtosarjojen hapertumisesta, vaan yleensä aina on ollut juurikin kutos ja kasikoneisteten johtimiin liittyvät murenemis ongelmat.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Kiitos tiedosta
Eli vaunuveturissa ei välttämättä ilmene ongelmia. Tuo 250 täytyypi jossain kohtaa kattella läpi. Toisaalta kilometreja siinä ei vielä paljo takana ole ja termarikin on 82:n joten konehuone ei ehkä ole niin kuumakaan?
Eli vaunuveturissa ei välttämättä ilmene ongelmia. Tuo 250 täytyypi jossain kohtaa kattella läpi. Toisaalta kilometreja siinä ei vielä paljo takana ole ja termarikin on 82:n joten konehuone ei ehkä ole niin kuumakaan?
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Eikö nuo lie tullu moniventtiilikoneitten myötä, vai onko kellä murentunu johot viimesistä M102 ja M103 -koneisista w124:sista? Miulla on omassa E220:ssa aika pelottavan näkösessä kunnossa piuhat, ja just ropasin yhtä pre facelift 220TE:ä, josta oli koneen etupäästä muovisen suojakopan alta lämpöantureitten ja noka-akselin pään piuhat menny poikki ja kuoret mureni käsiin.
Toivoa sopii, että kapeekantisina E-mallinaki säilyneet 4maticit ei oo saanu modernimpia johtosarjoja. Ehkä on parempi, et en ees vilkuile matikin konehuoneeseen sillä silmällä
Toivoa sopii, että kapeekantisina E-mallinaki säilyneet 4maticit ei oo saanu modernimpia johtosarjoja. Ehkä on parempi, et en ees vilkuile matikin konehuoneeseen sillä silmällä
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Aiheesta hieman sivuten eikös M120:n johdot olleet myöskin mullaksi muuttuvaa mallia?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Ei pitäis koskee tota 250 kun on vielä vanhan liiton padalla.Jari Ke kirjoitti:Kiitos tiedosta
Tuo 250 täytyypi jossain kohtaa kattella läpi. Toisaalta kilometreja siinä ei vielä paljo takana ole ja termarikin on 82:n joten konehuone ei ehkä ole niin kuumakaan?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
On.Hage kirjoitti:Aiheesta hieman sivuten eikös M120:n johdot olleet myöskin mullaksi muuttuvaa mallia?
Eli koskee myös ko. vuosimallien W/C140 korimalleja kaikilla moottorivaihtoehdoilla.
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Diesel koneellisen johtosarjasta ei kannata niin huolissaan olla, ei vaikuta käyntiin ja helppo tehdä uus.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Onkos niussa Dieselin johtosarjoissa ns. kovan sähkön kaapeleita muita kuin hehkun johdot?
Ilmastoinnin kompura ja mistä startin heräte mahtaa mennä?
Oikosulku vaaraa vaan mietiskelen?
ECU:sta ei taida niin kovaa sähköä tulla et alkais savuamaan ja näitä ne suurimmaksi osaksi lie ovat mutta varmaan ottaa nokkiinsa siitä jos johonkin maajohtoon menee plussaa Uskoisin että ECU:n perusrakenne antureille on se että ECU:n maat nielee ECU:n antamaa rajoitettua virtaa ja jos menee rajoittamaton virta niin POKS
Suojalakka toiminee ainakin jonkin aikaa ja menetiedä kauankin? Valkeat tais olla pahimmat ja niitä muutaman uusasinkin. Halkeamia kuitenkin oli melki kaikissa poikki ja pitkipäin johtoa. Jokatapauksessa tulen uusaamaan johtoja lähitulevaisuudessa.
Ilmastoinnin kompura ja mistä startin heräte mahtaa mennä?
Oikosulku vaaraa vaan mietiskelen?
ECU:sta ei taida niin kovaa sähköä tulla et alkais savuamaan ja näitä ne suurimmaksi osaksi lie ovat mutta varmaan ottaa nokkiinsa siitä jos johonkin maajohtoon menee plussaa Uskoisin että ECU:n perusrakenne antureille on se että ECU:n maat nielee ECU:n antamaa rajoitettua virtaa ja jos menee rajoittamaton virta niin POKS
Suojalakka toiminee ainakin jonkin aikaa ja menetiedä kauankin? Valkeat tais olla pahimmat ja niitä muutaman uusasinkin. Halkeamia kuitenkin oli melki kaikissa poikki ja pitkipäin johtoa. Jokatapauksessa tulen uusaamaan johtoja lähitulevaisuudessa.
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Mulla oli 1990 300tdt ja siinä alko sähköt sekoilee niinku ihan joka puolelta.Kurkistus sulakerasian alle paljasti juurikin otsikon mukaisen johtosarjan.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Netistä luettuna bensiinikäyttöiset moniventtiilikoneet tulivat w124:een jo vuotta ennenkuin E-malli julkaistiin. Dieseleihin moniventtiilikoneet tulivat vasta E-mallin yhteydessä. Jos näin on, niin sittenhän noita hapertuvia johtoja voi olla myös viimeisissä kakkossarjalaisissa?
EQB 300 4Matic -23
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Kuten sanottu:mamajane kirjoitti:Netistä luettuna bensiinikäyttöiset moniventtiilikoneet tulivat w124:een jo vuotta ennenkuin E-malli julkaistiin. Dieseleihin moniventtiilikoneet tulivat vasta E-mallin yhteydessä. Jos näin on, niin sittenhän noita hapertuvia johtoja voi olla myös viimeisissä kakkossarjalaisissa?
jackie kirjoitti:just ropasin yhtä pre facelift 220TE:ä, josta oli koneen etupäästä muovisen suojakopan alta lämpöantureitten ja noka-akselin pään piuhat menny poikki ja kuoret mureni käsiin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Koskee myös pre faceliftia. Tarkkaa vuotta eos milloin tuli mutta ainakin W140 ja W124 1991 on murentunut em.johtosarja.
, kyse ei ole siitä onko sarja ehjä vai ei, se on taatusti hajalla=siis eristeet murentunut,
jos auto esim. 1992, kyse on vain siitä ottaako piuhat yhteen vai ei. Johtosarja kyllä voi toimia tosin kun lopulta hajottaa boxin niin sitten ei ole halpaa lystiä
Älä vaan siirtele/koske johtoihin jos et meinaa vaihtaa.
, kyse ei ole siitä onko sarja ehjä vai ei, se on taatusti hajalla=siis eristeet murentunut,
jos auto esim. 1992, kyse on vain siitä ottaako piuhat yhteen vai ei. Johtosarja kyllä voi toimia tosin kun lopulta hajottaa boxin niin sitten ei ole halpaa lystiä
Älä vaan siirtele/koske johtoihin jos et meinaa vaihtaa.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Olikos millä koneella tuo w124? Kenties 300E-24 ?illinois kirjoitti:Koskee myös pre faceliftia. Tarkkaa vuotta eos milloin tuli mutta ainakin W140 ja W124 1991 on murentunut em.johtosarja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Ja 500E. Tuossa nyt ainakin auttaa asiaa tuon johtosarjan oleminen hyvinkin lämpimissä oloissa, joten tiedä kestääkö uusi johtosarja sen kauemmin, mutta jos se sen saman 20 vuotta menee, niin ihan ok.jackie kirjoitti:Olikos millä koneella tuo w124? Kenties 300E-24 ?illinois kirjoitti:Koskee myös pre faceliftia. Tarkkaa vuotta eos milloin tuli mutta ainakin W140 ja W124 1991 on murentunut em.johtosarja.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Lankut ainakin moottorillisesti niin 200 -16 vena on ongelmallisin boxin suhteen kun boxien tarjontaa on vähän ja kalleita...eli niiden autojen johtosarjoja kannattaa korjailla jo ennen kun hyytyy.
Muistelen että parempi johtosarja tuli -96
Nelos koneissa samalla tavalla kuoriutuu johdot kuin isompi koneisissakin.
Muistelen että parempi johtosarja tuli -96
Nelos koneissa samalla tavalla kuoriutuu johdot kuin isompi koneisissakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
on ollut ainakin 6-sylinterissä ja 8 sylinterissä W124 bensoissa.
Varmaan se 12 ja 4-mukinen menee samaan sarjaan, tuskin eri johtomateriaaleja käytetty, mutta niistä ei ole kokemusta.
Ainakin tuossa 500E koko johtosarjan sijoitus olisi voitu suunnitella paremmin, vaikka kyllä se sellainen kiuas on ajon jälkeen että
liekö olisi mitään auttanut.
Varmaan se 12 ja 4-mukinen menee samaan sarjaan, tuskin eri johtomateriaaleja käytetty, mutta niistä ei ole kokemusta.
Ainakin tuossa 500E koko johtosarjan sijoitus olisi voitu suunnitella paremmin, vaikka kyllä se sellainen kiuas on ajon jälkeen että
liekö olisi mitään auttanut.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
- special kyydit
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 26.12.2013 11:59
- Paikkakunta: jurva
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
eikös tuo johtojen ns. mätäminen ole pääasiassa m 104 malli juttuja eikä m 103
1977 w 123 mb 250 automatic
1989 w124 mb 300 te automatic
1990 w124 mb 230e automatic
1993 w124 mb 220 ce automatic
1991 s124 mb 300 td automatic
1991 w124 mb 230e automatic
kahtan en vaihda MERKKIÄ ENKÄ VAIHDETTA
1989 w124 mb 300 te automatic
1990 w124 mb 230e automatic
1993 w124 mb 220 ce automatic
1991 s124 mb 300 td automatic
1991 w124 mb 230e automatic
kahtan en vaihda MERKKIÄ ENKÄ VAIHDETTA
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Taitaa samaan sarjaan korjauslistalla tulla ainakin 6 ja 8 sylinterisissä tuo kaasuläppäkoteloon menevä pistoke + johtosarja. On niitä jotkut itsekin korjailleet , taitaa olla suolainen hinta suoraan marmoritiskiltä.
Esim.8-koneissa kahta mallia (vanhempi ennen v.1993 malliuudistusta on isommalla liittimellä ja liitin kyljessä. Uudemmissa taas suora "pistoke".
hyvä linkki. Vaatii kirjautumisen ko.foorumiin :
http://www.500eboard.com/forums/showwiki.php?title=ETA
Esim.8-koneissa kahta mallia (vanhempi ennen v.1993 malliuudistusta on isommalla liittimellä ja liitin kyljessä. Uudemmissa taas suora "pistoke".
hyvä linkki. Vaatii kirjautumisen ko.foorumiin :
http://www.500eboard.com/forums/showwiki.php?title=ETA
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Nyt ei muista, eikä johtosarjoja ole lähellä, mutta eikö tuo kaasuläpän johto ja liitin tule siinä isossa paketissa mukana, jos siis ostaa sen koko yläpuolisen johtosarjan?illinois kirjoitti:Taitaa samaan sarjaan korjauslistalla tulla ainakin 6 ja 8 sylinterisissä tuo kaasuläppäkoteloon menevä pistoke + johtosarja. On niitä jotkut itsekin korjailleet , taitaa olla suolainen hinta suoraan marmoritiskiltä.
Esim.8-koneissa kahta mallia (vanhempi ennen v.1993 malliuudistusta on isommalla liittimellä ja liitin kyljessä. Uudemmissa taas suora "pistoke".
hyvä linkki. Vaatii kirjautumisen ko.foorumiin :
http://www.500eboard.com/forums/showwiki.php?title=ETA
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
PT: Pitää muuten paikkaansa, se on siinä johtosarjassa mukana.
Kuitenkin tuon linkin takaa olevassa jutussa on avattu myös se kaasuläppäkotelo ja sen kotelon sisällä kaikki on pelkkää kuparia...
eristeistä ei tiietoakaan.
Kuitenkin tuon linkin takaa olevassa jutussa on avattu myös se kaasuläppäkotelo ja sen kotelon sisällä kaikki on pelkkää kuparia...
eristeistä ei tiietoakaan.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Jaahas. Ensimmäinen viesti koko foorumille ja ongelmalla liikkeelle.
Elikkäs porukoiden W124 E220 (M111) on kymmenen yhteisen vuoden jälkeen päättänyt sanoa sopimuksensa irti. Korjaamon tuomio oli juurikin johtosarja "biohajonnut". Ja korjaamon tuomio oli sitten uusi johtosarja ja työt päälle. Oma tutkinta juuri mersuista mitään tietämättä oli, että josko vähän tähän saisi kokeiltua kotikorjausta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... f=2&t=9898" onclick="window.open(this.href);return false;. Tuo ottaisi vaan jonkin verran aikaa, mutta ei kokeiluna paljon maksaisi.
Pari kysymystä asia tiimoilta:
- Onko perinteisesti riittänyt konetilan johtojen uusinta? Ja mitä täältä eniten mennyt?
- Onko keinoa todentaa onko johtosarja jo rikkonut ruiskoboxin? Tällä hetkellä auto aina sammuu kun koneen lämmöt nousevat eli konehuoneessa lämpenee.
- Onko puolan johdoissa sama ongelma?
- Milläs poikkipinta-alalla johdot olisi hyvä hankkia? Auto tällä hetkellä eri paikkakunnalla kuin minä ja ajattelin joulun pyhien aikaan kokeilla vähän täsmäkorjata.
Elikkäs porukoiden W124 E220 (M111) on kymmenen yhteisen vuoden jälkeen päättänyt sanoa sopimuksensa irti. Korjaamon tuomio oli juurikin johtosarja "biohajonnut". Ja korjaamon tuomio oli sitten uusi johtosarja ja työt päälle. Oma tutkinta juuri mersuista mitään tietämättä oli, että josko vähän tähän saisi kokeiltua kotikorjausta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... f=2&t=9898" onclick="window.open(this.href);return false;. Tuo ottaisi vaan jonkin verran aikaa, mutta ei kokeiluna paljon maksaisi.
Pari kysymystä asia tiimoilta:
- Onko perinteisesti riittänyt konetilan johtojen uusinta? Ja mitä täältä eniten mennyt?
- Onko keinoa todentaa onko johtosarja jo rikkonut ruiskoboxin? Tällä hetkellä auto aina sammuu kun koneen lämmöt nousevat eli konehuoneessa lämpenee.
- Onko puolan johdoissa sama ongelma?
- Milläs poikkipinta-alalla johdot olisi hyvä hankkia? Auto tällä hetkellä eri paikkakunnalla kuin minä ja ajattelin joulun pyhien aikaan kokeilla vähän täsmäkorjata.
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Ainakin m104 moottorissa puolan johdot menee yleensä ensimmäisenä, kun ovat sielä venttiilikopan muovikannen alla kuumassa. Ne pätkät saa uudet, ei kalliit. Myös ruiskusuuttimien liittimet on niite perus boschin liittimiä. http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/client/index" onclick="window.open(this.href);return false;
tuola on hyvä valikoima liittimiä, lisäksi melkein kaikki liittimet saa tilattua osina. Meinasin joskus rakentaa johtosarjan m104 moottoriin, ilmamassamittarin liitintä ei saanu erikseen. Kyllä tuossa jonkunverran hommaa on, mutta ei mikään mahdoton varsinkaan neloskoneeseen kun jonkunverran vähemmän johtoja ja liittimiä. Motonetistä saa nailonsukkaa ja kutistesukkaa ja muuta sellaista tarviketta, ja jostain sitten laadukasta johtoa joka kestää jatkuvasti sen yli 100 astetta, silikonieristeistä? Metsäkoneissa on sellaista mustaa numeromerkittyä johtoa joka kestää öljyt ja lämmön, pitäis kysäistä mistä sitä saa.
tuola on hyvä valikoima liittimiä, lisäksi melkein kaikki liittimet saa tilattua osina. Meinasin joskus rakentaa johtosarjan m104 moottoriin, ilmamassamittarin liitintä ei saanu erikseen. Kyllä tuossa jonkunverran hommaa on, mutta ei mikään mahdoton varsinkaan neloskoneeseen kun jonkunverran vähemmän johtoja ja liittimiä. Motonetistä saa nailonsukkaa ja kutistesukkaa ja muuta sellaista tarviketta, ja jostain sitten laadukasta johtoa joka kestää jatkuvasti sen yli 100 astetta, silikonieristeistä? Metsäkoneissa on sellaista mustaa numeromerkittyä johtoa joka kestää öljyt ja lämmön, pitäis kysäistä mistä sitä saa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Joo-o. Enää olisi piuhaa vailla (ja laittoa ). Helppo kysymys, millä poikkipinta-alalla nuo vakiot on/millä kannattaisi laittaa? Ja jos joku osaa Pirkanmaalta vihjata mistä saa hyvää piuhaa niin antaa tulla. Motonet/Biltema osasto ei tuottanut tulosta..
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Eiköhän ainakin tampereelta löydy montakin paikkaa mistä saa kunnon johtoa. Oliskohan ne alkuperäiset 0,75-1mm2 johtoa. Ei ne mitään mahdottomia tarvi olla. Liittimet tietysti tinaten.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Joo täällä kanssa w202 c180 vm93. Ainakin moottorin lämpöanturin johot hapertuneet aivan surkeiksi kunnoltaan. Tämän vuoksi moottorin lämpömittari ei toimi. Taitaapa tuossa siis olla sitä vikaa odotettavissa muutenkin.
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Jahas proggis käynnissä. Jonkin verran vaihdan varmuuden vuoksi kaapelia. Tai käytännössä kaikki nuo johdot jotka kulkevat samassa läjässä sytytyksen johtojen kanssa ainakin. Muutama lisäliitin pitää laittaa. Osaako joku sanoa kuinka noita perus liittimiä löytyy Veholta (KL-varaosilta?), esim. koodeja 0115457128/0115458528/0125450428.
Ja on muuten vähän erilainen tuo M111 kun paljon enemmän kuvissa ollut M104. Hattuvakiona sanoisin, että himpun verran ärsyttävämpi.
Mikäs liitin muuten on tuossa imusarjan päällä (kts. kuva)? Lähtee enemmän kuin ärsyttävästi tuonne jonnekin alas..
Nim. Näistä mitään tajua, terveisin bemaristi.
Ja on muuten vähän erilainen tuo M111 kun paljon enemmän kuvissa ollut M104. Hattuvakiona sanoisin, että himpun verran ärsyttävämpi.
Mikäs liitin muuten on tuossa imusarjan päällä (kts. kuva)? Lähtee enemmän kuin ärsyttävästi tuonne jonnekin alas..
Nim. Näistä mitään tajua, terveisin bemaristi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Nyt on vaihdettu (=tinattu tulipellin kohdalla vanhaan siis) kaikki johdot suuttumille ja sytykselle. Ja muutamalle anturille koneen nokalla kun samassa nipussa sattuivat olemaan niin vaihdoin nekin. Ei apua. Erittäin huonossa kunnossa kyllä olivat, että ei siinä..
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Minkä vian takia uusasit johdot?