w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Käytännössä jos liittimelle löytyy varaosanumero, niin sen saa tilattua. Pinnit täytyy myös tilata. Sitten joitain löytyy tuolta finjectorilta minkä linkitin, ja m104 moottorissa suuttimille ja nakutusantureille oli samat boschin jpt liittimet mitä monessa muussakin autossa. Tosiaan m104 sitä ilmamassamittarin liitintä ei saanut erikseen, eikä sitä saanut purettua. Sellaista mukavaa pikku askartelua mutta ei tekemätön paikka.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Tässä hiipuneessa viestiketjussa kaikki olennaisin on jo hyvin katettu. Lisään silti, että Classic Mercedes -lehden numerossa kevät 2015 oli Tony Leachin juttu tästä aiheesta. Hänen mukaansa johtojen mureneminen ei liity niinkään malleihin vaan moottoreihin. Tarkkoja vuosia hänkään ei mainitse. Biohajoavat eristeet eivät kestä kuumaa ja moottorin johtonippuhan saa paikoin toistuvaa lämpöä. Jutun mukaan riskimoottoreita ovat 90-luvun M104, M111, M119 ja M120. Ongelmia saattaa olla dieseleissäkin, mutta niiden johtosarjat ovat yksinkertaisia ja halvempia uusia. M119 ja etenkin M120 johtosarjat ovat tolkuttoman hintaisia.
Viallinen johtosarja saattaa oireilla mitä moninaisimpina vikoina. Huonolla onnella moottorin ECU voi kärähtää. Parisen vuotta sitten tapasin Kangasalla erään 600SL omistajan. Hän kertoi johtosarjan korjaamisen jälkeenkin taistelleensa käyntiongelmien kanssa, kunnes vihdoin hoksasi, että kaksi johtoa oli uusimisen yhteydessä vaihtanut paikkaa. Oma M119:ni on valmistunut vuoden 1992 lopulla eikä siinä ole ollut näkyviä oireita eikä myöskään merkkejä, että johtosarja olisi joskus uusittu.
Viallinen johtosarja saattaa oireilla mitä moninaisimpina vikoina. Huonolla onnella moottorin ECU voi kärähtää. Parisen vuotta sitten tapasin Kangasalla erään 600SL omistajan. Hän kertoi johtosarjan korjaamisen jälkeenkin taistelleensa käyntiongelmien kanssa, kunnes vihdoin hoksasi, että kaksi johtoa oli uusimisen yhteydessä vaihtanut paikkaa. Oma M119:ni on valmistunut vuoden 1992 lopulla eikä siinä ole ollut näkyviä oireita eikä myöskään merkkejä, että johtosarja olisi joskus uusittu.
Re: w124 Mistä lähtien ns. hapertuvat johtosarjat
Onko M111 neloskoneissa ollut myös vikoja puolille menevissä johdoissa, vaikka eivät ole yhtä kuumassa paikassa kuin kutoskoneisissa?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04