ML 400 kokemuksia
Re: ML 400 kokemuksia
En viitsi käynnistää uutta ketjua, kun aiheessa ollaan kumminkin.
Käväsin eka kerran kokeilemassa myynnissä ollutta ML 400:sta ja valitettavasti jäin pahasti koukkuun kasikoneen jylinään. Kyseissä yksilössä oli jotain ihme vapinaa ohjauksessa, jonka myyjä sanoi johtuvan nivelistä - joita oltiin juuri menossa korjaamaan. Enemmän sanomista oli laatikossa, joka toimi pintakaasulla melkein ok, mutta kovemman kiihdytyksen jälkeen juuttui ensin pikkuvaihteeelle ja sammutuksen jälkeisessä kiihdytyksessä katosi kaikki toiminta - jäi D asennossa rullaamaan vapaalle. Sammutuksen jälkeen toimi normaalisti, mutta en ruvennut enää kiihdyttelemään.
Mutta muuten jäi kytemään ajatus 400:n ostosta käyttöautoksi ja nyt kaipaisin vähän järjen valoa asiantuntijoilta.
Ajelen edelleen vajaan 400 kilsan työmatkaa - 70 kilsaa soratietä ja noin 300 kilsaa moottoritietä joka arkipäivä.
Koska tuossa kuviossa ei muutenkaan ole mitään järkeä, niin en kaipaa ohjeita "muuta lähemmäs, jne" vaan tolkun ääntä onko mitään järkeä ruveta ajamaan tuota matkaa 400 möllillä?
- Jos ostaa noin 10 vuotta vanhan, noin 200 000 km ajetun möllin, niin missä kohtaa tulee se iso remontti, joka pistää rasvaamaan köyttä?
Rahaa on juuri sen verran kuin muillakin, eli ei yhtään ylimääräistä. Mikä tahansa iso paukku kaataa koko korttitalon ja sen on sitten siinä.
Yritän perustella tätä sillä, että iso auto ja iso moottori ovat pakottaneet valmistajan laittamaan vähän paksumpaa rautaa sinne ja tänne ja jos ajelee nätisti pintakaasulla, niin paketti pysyy pitempään kasassa. Nyt kilometrejä tulee se 80t-90t vuodessa ja useamman vuoden pitäisi vehkeen kestää.
Onko mitään järkeä?
Käväsin eka kerran kokeilemassa myynnissä ollutta ML 400:sta ja valitettavasti jäin pahasti koukkuun kasikoneen jylinään. Kyseissä yksilössä oli jotain ihme vapinaa ohjauksessa, jonka myyjä sanoi johtuvan nivelistä - joita oltiin juuri menossa korjaamaan. Enemmän sanomista oli laatikossa, joka toimi pintakaasulla melkein ok, mutta kovemman kiihdytyksen jälkeen juuttui ensin pikkuvaihteeelle ja sammutuksen jälkeisessä kiihdytyksessä katosi kaikki toiminta - jäi D asennossa rullaamaan vapaalle. Sammutuksen jälkeen toimi normaalisti, mutta en ruvennut enää kiihdyttelemään.
Mutta muuten jäi kytemään ajatus 400:n ostosta käyttöautoksi ja nyt kaipaisin vähän järjen valoa asiantuntijoilta.
Ajelen edelleen vajaan 400 kilsan työmatkaa - 70 kilsaa soratietä ja noin 300 kilsaa moottoritietä joka arkipäivä.
Koska tuossa kuviossa ei muutenkaan ole mitään järkeä, niin en kaipaa ohjeita "muuta lähemmäs, jne" vaan tolkun ääntä onko mitään järkeä ruveta ajamaan tuota matkaa 400 möllillä?
- Jos ostaa noin 10 vuotta vanhan, noin 200 000 km ajetun möllin, niin missä kohtaa tulee se iso remontti, joka pistää rasvaamaan köyttä?
Rahaa on juuri sen verran kuin muillakin, eli ei yhtään ylimääräistä. Mikä tahansa iso paukku kaataa koko korttitalon ja sen on sitten siinä.
Yritän perustella tätä sillä, että iso auto ja iso moottori ovat pakottaneet valmistajan laittamaan vähän paksumpaa rautaa sinne ja tänne ja jos ajelee nätisti pintakaasulla, niin paketti pysyy pitempään kasassa. Nyt kilometrejä tulee se 80t-90t vuodessa ja useamman vuoden pitäisi vehkeen kestää.
Onko mitään järkeä?
Re: ML 400 kokemuksia
Nuilla kilometreillä ei kyllä ole järkeä laittaa??? Syö nimittäin varmaankin 10 litraa/ 100km tuossa sinunkin ajossa. Mulla pyöri 10 litran nurkilla tuo kulutus vaikka tuli sitä matkaakin ajettua silloin tällöin.
Ja mitä tulee nuihin kilometreihin 200 000 +
Vaihdelaatikko remonttia, jakokettinki ja kaikkea muuta kalliimpaa on luultavasti tiedossa. Ainahan se on melkein 1000€ varattava rahhaa jos joutuu remonttiin viemään johonkin. Jos itse voi/pystyy tekemään, pääsee vähän halvemmalla.
Mutta käyttöautona ei välttämättä ole kaikista järkevin peli.
Ja mitä tulee nuihin kilometreihin 200 000 +
Vaihdelaatikko remonttia, jakokettinki ja kaikkea muuta kalliimpaa on luultavasti tiedossa. Ainahan se on melkein 1000€ varattava rahhaa jos joutuu remonttiin viemään johonkin. Jos itse voi/pystyy tekemään, pääsee vähän halvemmalla.
Mutta käyttöautona ei välttämättä ole kaikista järkevin peli.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: ML 400 kokemuksia
Sorateille tuosta ei ole paskojen niveliensä takia.
ite olen ajanu muutaman kesän sorateitä ja alle 20tkm on ollut lyhin etupään nivelien vaihtoväli...
ite olen ajanu muutaman kesän sorateitä ja alle 20tkm on ollut lyhin etupään nivelien vaihtoväli...
Re: ML 400 kokemuksia
No nyt sitten ruvetaan purkamaan vikalistaa:
Mölli 400 vm.2002 (luulisin) ja comand radio:
Radiossa ei kanava pysy kuuluvilla, vaan kuuluu hyvin jossain mäen päällä maalla ja ihan hyvin kaupungissa. Soitin yhteen autosähköpuljuun ja arvelivat siellä, että vehkeessä saattaa olla joku antennivahvistin (jonka sijainnista heillä ei ole mitään tietoa).
Ei viittis veholle viedä, jos ihminenkin osaa ongelman ratkaista.
S
Mölli 400 vm.2002 (luulisin) ja comand radio:
Radiossa ei kanava pysy kuuluvilla, vaan kuuluu hyvin jossain mäen päällä maalla ja ihan hyvin kaupungissa. Soitin yhteen autosähköpuljuun ja arvelivat siellä, että vehkeessä saattaa olla joku antennivahvistin (jonka sijainnista heillä ei ole mitään tietoa).
Ei viittis veholle viedä, jos ihminenkin osaa ongelman ratkaista.
S
Re: ML 400 kokemuksia
Takaluukussa on sekä antennivahvistin että "taajuuden jakosuodatin" eli Antenna Splitter. Täällä kirjoittelin omasta antenniepisodista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=148540" onclick="window.open(this.href);return false;Susiraaja kirjoitti:Radiossa ei kanava pysy kuuluvilla, vaan kuuluu hyvin jossain mäen päällä maalla ja ihan hyvin kaupungissa. Soitin yhteen autosähköpuljuun ja arvelivat siellä, että vehkeessä saattaa olla joku antennivahvistin (jonka sijainnista heillä ei ole mitään tietoa).
S
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ML 400 kokemuksia
"takaluukussa".... siellä piti olla kuuden levyn vaihtajakin ohjekirjan mukaan, mutta en minä löydä sieltä mitään muuta kuin maton, jossa on yksi rengaskiinnike. Sivuilla on kaksi aukeavaa luukkua, jossa oikeanpuolimmaisessa on jotain rengastyökaluja ja vasemmanpuoleisessa kaksi letkua.
Avaatko vähän "takaluukkua"..., jos vaikka löytäis ne antennivahvarit.
S
Avaatko vähän "takaluukkua"..., jos vaikka löytäis ne antennivahvarit.
S
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML 400 kokemuksia
MuistiSusiraaja kirjoitti:"takaluukussa".... siellä piti olla kuuden levyn vaihtajakin ohjekirjan mukaan, mutta en minä löydä sieltä mitään muuta kuin maton, jossa on yksi rengaskiinnike. Sivuilla on kaksi aukeavaa luukkua, jossa oikeanpuolimmaisessa on jotain rengastyökaluja ja vasemmanpuoleisessa kaksi letkua.
Avaatko vähän "takaluukkua"..., jos vaikka löytäis ne antennivahvarit.
S
Kuvatuksen mukaan pyyhkijän moottorin vieressä on antennivahvisti
eli luukun verhoilu pois
ennen sitä kannattaa tarkisteela luukusta korinpuolelle menvät johdot niistä haitarikumeista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: ML 400 kokemuksia
Cd-vaihtaja oikeanpuoleisen luukun takana.
Sormiruuvi sieltä sisältä auki, ja kääntyy telineessä esiin...
Sormiruuvi sieltä sisältä auki, ja kääntyy telineessä esiin...
Re: ML 400 kokemuksia
Takaluukku on takaluukku, lontooksi tailgate
Katso tästä kuvat, kolmas viesti: http://www.benzworld.org/forums/w163-m- ... oblem.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Katso tästä kuvat, kolmas viesti: http://www.benzworld.org/forums/w163-m- ... oblem.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ML 400 kokemuksia
takaLUUKKU...johan sotkin sen takaKONTTIIN... mutta nyt saattoi löytyä sekä vahvari että cd-boxi...pitää illalla kattella, kiitoksia!
S
S
Re: ML 400 kokemuksia
cd boxi löytyi ja siellä oli 6 cd:täkin valmiina! - ei tosin saanut ladattua niistä kuin kaksi, mutta toimii ainakin semisti.
Tailgaten verhous oli niin hemmetin siisti, että uskaltanut lähteä repimään vielä auki - ajattelin kysyä, että onko siihen jotakin kikkaa vai ruvetaanko vaan repimään jostakin reunasta? Luukussa oli varoituskolmio toisella puolella ja ensiapulaukku toisella puolella. Missään ei näkynyt mitään avattavan näköisiä tai oikeastaan muitakaan lukituksia. suunnilleen kaksi popniitin näköistä oli jossain, mutta muuten oli aivan "sileää". No, ilmeisesti yläosassa oli joku ylöspäin nouseva osa, jonka arvelin liittyvän jarruvaloon.
s
Tailgaten verhous oli niin hemmetin siisti, että uskaltanut lähteä repimään vielä auki - ajattelin kysyä, että onko siihen jotakin kikkaa vai ruvetaanko vaan repimään jostakin reunasta? Luukussa oli varoituskolmio toisella puolella ja ensiapulaukku toisella puolella. Missään ei näkynyt mitään avattavan näköisiä tai oikeastaan muitakaan lukituksia. suunnilleen kaksi popniitin näköistä oli jossain, mutta muuten oli aivan "sileää". No, ilmeisesti yläosassa oli joku ylöspäin nouseva osa, jonka arvelin liittyvän jarruvaloon.
s
Re: ML 400 kokemuksia
Sinulla on siis facelift, koska vanhemmassa ei ole nöita lokeroita takaluukun sisäverhouksessa. Vanhemmassa pitää ensin irroittaa lisäjarruvalon suoja, se taisi liukua ylös/ulos. Sitten itse verhoilulevyn irroitus ihan vaan isoa ruuvitalttaa tai sopivaa kiilasarjaa (saa esim Motonetistä) käyttäen napsuttelee ne kiinnikenastat auki. Itse tein kesällä ulkona mutta talvipakkasella ne saattaa katkeilla, ovat siis muovia kaikki. Lähteekö ne lokerot irti, sisältöineen? Se kannattaa tarkistaa.Susiraaja kirjoitti:cd boxi löytyi ja siellä oli 6 cd:täkin valmiina! - ei tosin saanut ladattua niistä kuin kaksi, mutta toimii ainakin semisti.
Tailgaten verhous oli niin hemmetin siisti, että uskaltanut lähteä repimään vielä auki - ajattelin kysyä, että onko siihen jotakin kikkaa vai ruvetaanko vaan repimään jostakin reunasta? Luukussa oli varoituskolmio toisella puolella ja ensiapulaukku toisella puolella. Missään ei näkynyt mitään avattavan näköisiä tai oikeastaan muitakaan lukituksia. suunnilleen kaksi popniitin näköistä oli jossain, mutta muuten oli aivan "sileää". No, ilmeisesti yläosassa oli joku ylöspäin nouseva osa, jonka arvelin liittyvän jarruvaloon.
s
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ML 400 kokemuksia
Jommassa kummassa lokerossa oli kiinnitysnastan näköinen sisällä - eli kattelen sitten seuraavaksi lähteekö ne lootat irti. (helvetistä kaikkea suorittamista haittaa nämä palkkatyöt - ei pääse heti ropeltamaan - tai siis ropeltamaan pääsee vasta pimeellä kun kaikki muut hommat on tehty)
s
s
Re: ML 400 kokemuksia
Tuumpa tänne sotkemaan, kun täällä ML:än omistaja on. Vittsisikö joku katsoa paljon noilla saa vetää (jarrullista kärryä) 270 CDI:n ja 320 Bensan erot lähinnä. Saa toki kertoa 400 CDI:nkin vetomassan
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: ML 400 kokemuksia
W163 270cdi saa vetää jarrullista 3365kg rek. otteen mukaan. Ohjekirjan mukaan 3365kg+135kg, eli vetokoukkuun saa lisäksi kohdistua tuo 135kg.
W163 270CDI / W639 115CDI 4x4 / W639 115CDI 4X4
Re: ML 400 kokemuksia
W163 320bensa 3500kg jarrullista
W123 200D -84
W203 200CDI -05
S211 200CDI -09
W203 200CDI -05
S211 200CDI -09
Re: ML 400 kokemuksia
3365 kg näkyy olevan 400:n otteessa
Re: ML 400 kokemuksia
Laitan tämä tännekin, ei kuulu sinne päivän kuulumisiin enää...
Pikainen googletus tuotti USAssa suurta hämmästystä, siellä noin 2500 kg ja kuulemma euroopassa (ainakin belgia ja UK) on sen 3500 kg about.
Minun puolalaisessa HAK koukussa tuli tällainen sertifikaatti mukaan:
Towing hitch (without electrical set)
Class: A50-X Cat. no. D23
Designed for:
Manufacturer: MERCEDES
Model: ML
produced since 1998 till 2005
Technical data:
D-value: 15,5 kN
maximum trailer weight: 3300 kg
maximum vertical cup mass: 100 kg
Approval number according to Directive 94/20/EC: e20*94/20*0601*00
Westafalian opus kertoo tällaista:
http://www.aukup.de/anbauanleitungen/ah ... 600001.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
En pysty kopiomaan, tuon on jotekin suojattua tekstiä.
Kumminkin nuo litaniat on koukulle, ei autolle. Autollehan on CoC todistuksessa ilmoitettu vetokyky, ja jenkeissä se on alhaisempi kuin täällä. Tiedä sitten, todella sekavaa hommaa. Onhan tuo 1998 ML EU tyyppihyväksytty kait, kun taas oma 1995 Tahoe ei ole EU tyyppihyväksytty, siihen piti tilata CoC maahantuojan edustajalta koska auto tuli Kanadasta; siinä ei ollut edes sitä FMVSS tarraa vaan CMVSS joissa F=Federal olikin minun autossa C=Canadien.
Pitää vetää sen verran vähän no joo kyllähän tuo ihmeelliseltä kuulostaa. Pitää ensi katsastuksessa kysyä jos saisi painot otteeseen.noroljan kirjoitti:Ai no sittenhän sulla on astetta kovempi veturi, sillä saa vetää ihan omantunnon mukaan Oikeesti toi on kyllä vähän hämärä juttu, mistäs sitä nyt tiedät paljon sillä saa vetää ja milloin menee ylipainon puolelle... No harvoimpa sitä kukaan tarkastelee painoja liikenteessä.
Pikainen googletus tuotti USAssa suurta hämmästystä, siellä noin 2500 kg ja kuulemma euroopassa (ainakin belgia ja UK) on sen 3500 kg about.
Minun puolalaisessa HAK koukussa tuli tällainen sertifikaatti mukaan:
Towing hitch (without electrical set)
Class: A50-X Cat. no. D23
Designed for:
Manufacturer: MERCEDES
Model: ML
produced since 1998 till 2005
Technical data:
D-value: 15,5 kN
maximum trailer weight: 3300 kg
maximum vertical cup mass: 100 kg
Approval number according to Directive 94/20/EC: e20*94/20*0601*00
Westafalian opus kertoo tällaista:
http://www.aukup.de/anbauanleitungen/ah ... 600001.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
En pysty kopiomaan, tuon on jotekin suojattua tekstiä.
Kumminkin nuo litaniat on koukulle, ei autolle. Autollehan on CoC todistuksessa ilmoitettu vetokyky, ja jenkeissä se on alhaisempi kuin täällä. Tiedä sitten, todella sekavaa hommaa. Onhan tuo 1998 ML EU tyyppihyväksytty kait, kun taas oma 1995 Tahoe ei ole EU tyyppihyväksytty, siihen piti tilata CoC maahantuojan edustajalta koska auto tuli Kanadasta; siinä ei ollut edes sitä FMVSS tarraa vaan CMVSS joissa F=Federal olikin minun autossa C=Canadien.
Viimeksi muokannut karra, Ti 11.11.2014 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ML 400 kokemuksia
OK, kiitokset!
Nettiautosta noita kattelin ja nyt siellä näytti lukevan aika monessa 320 bensassa 2650 kg ja 270 CDI:issä tuo 3365 tai 3500 kg. Eli kyllä sillä CDI:llä ilmeisesti saa jonkin verran enemmän vetää. Sellaista sitten ilmeisesti etsimään.
E: Jossain 320 Bensassa oli myös laitettu tuo 3500 kg, mutta tiedä sitten. Ja tosiaan W163:sta on kyse.
Nettiautosta noita kattelin ja nyt siellä näytti lukevan aika monessa 320 bensassa 2650 kg ja 270 CDI:issä tuo 3365 tai 3500 kg. Eli kyllä sillä CDI:llä ilmeisesti saa jonkin verran enemmän vetää. Sellaista sitten ilmeisesti etsimään.
E: Jossain 320 Bensassa oli myös laitettu tuo 3500 kg, mutta tiedä sitten. Ja tosiaan W163:sta on kyse.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: ML 400 kokemuksia
Kaikilla saa vetää ns. täydet (3365/3500) jos tehdaskoukku.
Jos ilmoituksessa on vaikka tuo 2650kg, on sen pakko olla jälkiasennuskoukusta johtuva rajoitus?
Jos ilmoituksessa on vaikka tuo 2650kg, on sen pakko olla jälkiasennuskoukusta johtuva rajoitus?
Re: ML 400 kokemuksia
Millos tolle on tullut Facelift, joskus 2000? Voisikohan se vaikuttaa tuohon.Risto113 kirjoitti:Kaikilla saa vetää ns. täydet (3365/3500) jos tehdaskoukku.
Jos ilmoituksessa on vaikka tuo 2650kg, on sen pakko olla jälkiasennuskoukusta johtuva rajoitus?
Järjestäen on meinaan 98-99 320 malleissa laitettu tiedot:
Kokonaismassa: 2 650 kg, Vetomassa (jarrullinen): 2 650 kg
Ja 00-> on:
Kokonaismassa: 2 870 kg, Vetomassa (jarrullinen): 3 500 kg
Ei sillä, että luottaisin kauheasti nettiauton tietoihin, mutta melkein kaikki siellä on noin, niin ei kait kaikki voi väärinkään kirjoitella
Autosi on varmaan Facelift? (Tai sitten olen taas ihan hukassa ajatuksieni kanssa )jek83 kirjoitti:W163 320bensa 3500kg jarrullista
Sinänsä sillä moottorilla ei mulle olisi juurikaan merkitystä, kunhan saa vetää yli 3000 kg, 25 km päivässä tolla tulisi talvella ajettua ja silloinkin vain silloin tällöin.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: ML 400 kokemuksia
-01 mallia. Kokonaismassa on juuri tuo 2870kg, omamassa 2120kg.noroljan kirjoitti:Millos tolle on tullut Facelift, joskus 2000? Voisikohan se vaikuttaa tuohon.Risto113 kirjoitti:Kaikilla saa vetää ns. täydet (3365/3500) jos tehdaskoukku.
Jos ilmoituksessa on vaikka tuo 2650kg, on sen pakko olla jälkiasennuskoukusta johtuva rajoitus?
Järjestäen on meinaan 98-99 320 malleissa laitettu tiedot:
Kokonaismassa: 2 650 kg, Vetomassa (jarrullinen): 2 650 kg
Ja 00-> on:
Kokonaismassa: 2 870 kg, Vetomassa (jarrullinen): 3 500 kg
Ei sillä, että luottaisin kauheasti nettiauton tietoihin, mutta melkein kaikki siellä on noin, niin ei kait kaikki voi väärinkään kirjoitella
Autosi on varmaan Facelift? (Tai sitten olen taas ihan hukassa ajatuksieni kanssa )jek83 kirjoitti:W163 320bensa 3500kg jarrullista
Sinänsä sillä moottorilla ei mulle olisi juurikaan merkitystä, kunhan saa vetää yli 3000 kg, 25 km päivässä tolla tulisi talvella ajettua ja silloinkin vain silloin tällöin.
W123 200D -84
W203 200CDI -05
S211 200CDI -09
W203 200CDI -05
S211 200CDI -09
Re: ML 400 kokemuksia
Itse vertasin tosiaan faceliftejä, omakin kun on. Voihan se olla, että jostain syystä osassa vanhemmista on rajoitettu.
Miksi, sama voimansiirto, alusta, runko...
Miksi, sama voimansiirto, alusta, runko...
Re: ML 400 kokemuksia
En oo päässy vielä antennivahvariin...cd-boxilla mennään.
Semmosta kysyisin, aamulla -1,5 astetta pakkasta ja lohkolämmittimestä liikkeelle. Ekat 10 kilsaa meni sisälämpöä ootellessa - ei tullut. Auto sivuun, kone seis, 15 sekunnin odotus, käynnistys ja lämmöt toimii. Koneen lämmöt näytti normaalilta (tosin ne on ollut koko ajan vähän yli 80 - eli vähän enemmän kuin c nelikossa).
Radion takaa kuuluu aina välillä jotain ihme narinaa ja koputusta. Ei pysty sanomaan mistä tulee, mutta tuon kylmyysepisodin jälkeen arvelisin liittyvän jotenkin sisälämmitykseen.
Ehdotuksia?
Semmosta kysyisin, aamulla -1,5 astetta pakkasta ja lohkolämmittimestä liikkeelle. Ekat 10 kilsaa meni sisälämpöä ootellessa - ei tullut. Auto sivuun, kone seis, 15 sekunnin odotus, käynnistys ja lämmöt toimii. Koneen lämmöt näytti normaalilta (tosin ne on ollut koko ajan vähän yli 80 - eli vähän enemmän kuin c nelikossa).
Radion takaa kuuluu aina välillä jotain ihme narinaa ja koputusta. Ei pysty sanomaan mistä tulee, mutta tuon kylmyysepisodin jälkeen arvelisin liittyvän jotenkin sisälämmitykseen.
Ehdotuksia?
Re: ML 400 kokemuksia
Vesiventtiili siellä sekoilee.
Usein auttaa kun kääntelee lämmönsäätörullaa eestaas nii alkaa toimimaan.
Ulkomaisia foorumeita kun lueskelee niin aika yleinen vaiva tuntuu olevan tuo vesiventtiilin jumitus.
venttiili on siinä vänkärin airbägin takana, sieltä se äänikin kuuluu.
Usein auttaa kun kääntelee lämmönsäätörullaa eestaas nii alkaa toimimaan.
Ulkomaisia foorumeita kun lueskelee niin aika yleinen vaiva tuntuu olevan tuo vesiventtiilin jumitus.
venttiili on siinä vänkärin airbägin takana, sieltä se äänikin kuuluu.
Re: ML 400 kokemuksia
Kiitos tiedosta!
Hiukkasen on nämä omistuksen ensiajat sellaista kusisukassa menemistä, kun ei tiedä mistä räsähtää jos räsähtää ja paljonko maksaa. Lämmönsäätörullan kääntely korjaustoimenpiteenä kuulostaa mukavan edulliselta.
S
Hiukkasen on nämä omistuksen ensiajat sellaista kusisukassa menemistä, kun ei tiedä mistä räsähtää jos räsähtää ja paljonko maksaa. Lämmönsäätörullan kääntely korjaustoimenpiteenä kuulostaa mukavan edulliselta.
S
Re: ML 400 kokemuksia
"eilinen murhe hymyksi suli, tänään kun suurempi tuli"...Leino
ML 400 kokemuksia:
1. Köyhä - älä osta vanhaa mölliä
2. jos olet köyhyyden lisäksi hölmo ja ostit kuitenkin, niin muista ainakin nämä:
- älä hävitä vanhaa autoasi
- hommaa vakuutus tai muu jäsenyys, joka takaa hinurin ja vara-auton
- tingi ainakin tonni, niin se eka tonni joka menee heti kiirellisiin ja kiirettömiin korjauksiin ei v...ta niin paljon
- nitrot ei olisi pahitteeksi
- harkitse kunnon psykopateria traumaattisen stressin jälkihoitoon
Nyt en oikeasti tiedä sainko pommin vai hyvän laitteen. Hyvin se kulkee, mutta ikinä eivät huoltomiehet ole pyöritelleet näin paljon päätään - aiheesta tai aiheetta, en tiedä.
1. "hirvittävä öljyvuoto" näyttäisi tällä hetkellä olleen öljynsuodattimen kertakäyttötiiviste
2. "täällä on öljyt ja jäähdytysnesteen sekaisin koneen pohjassa" : paisuntasäiliön liitoskohta vuosi - uusi paisuntasäiliö. (jäi tielle kun öljyvuodon etsinnässä sai vissiin lisäkipeää ja itse "korjatessa" vuotavaa liittintä petti loputkin).
3. "ois hyvä jos alustan edes joskus pesisi - öljyä on puoleen väliin pohjaa" : kone pesty viisi kertaa, että varmistui tuo suodattimen tiivisteen vuoto ainoaksi ja ennen huoltoa 200 km kuraisella motarilla
AKUUTIT MURHEET
1. Bixenon säätyy "automaattisesti". No niin säätyi, kun oli kallellaan kun laitoin perävaunun kiinni. Nyt xenonit ja pitkät osoittaa kolmen metrin päähän keulasta pysyvästi eikä säädy minnekään. Onko tähän jotain lääkettä?
2. Varoitusvalojen kolmen sarja vasemmalla ABS, ESP, JNE palaa silloin tällöin ja yleensä silloin kun on pitkät päällä pitempään. Arvelisin huonoa akkua ja se menee viikonloppuna vaihtoon. Voiko olla tämä?
3. Akun vaihto: pitääkö jotain huomioida?
4. Ohjaustehostimen säiliö on vissiin kuskin edessä, koneen päällä. Keulasta katsottuna koneen oikean yläkulman päällä. Onko? Jos on, niin mitä sinne laitetaan - jotain ihan peruslitkua, vai mersun speciaalikamaa?
Taas etukäteen kiittäen,
s
ML 400 kokemuksia:
1. Köyhä - älä osta vanhaa mölliä
2. jos olet köyhyyden lisäksi hölmo ja ostit kuitenkin, niin muista ainakin nämä:
- älä hävitä vanhaa autoasi
- hommaa vakuutus tai muu jäsenyys, joka takaa hinurin ja vara-auton
- tingi ainakin tonni, niin se eka tonni joka menee heti kiirellisiin ja kiirettömiin korjauksiin ei v...ta niin paljon
- nitrot ei olisi pahitteeksi
- harkitse kunnon psykopateria traumaattisen stressin jälkihoitoon
Nyt en oikeasti tiedä sainko pommin vai hyvän laitteen. Hyvin se kulkee, mutta ikinä eivät huoltomiehet ole pyöritelleet näin paljon päätään - aiheesta tai aiheetta, en tiedä.
1. "hirvittävä öljyvuoto" näyttäisi tällä hetkellä olleen öljynsuodattimen kertakäyttötiiviste
2. "täällä on öljyt ja jäähdytysnesteen sekaisin koneen pohjassa" : paisuntasäiliön liitoskohta vuosi - uusi paisuntasäiliö. (jäi tielle kun öljyvuodon etsinnässä sai vissiin lisäkipeää ja itse "korjatessa" vuotavaa liittintä petti loputkin).
3. "ois hyvä jos alustan edes joskus pesisi - öljyä on puoleen väliin pohjaa" : kone pesty viisi kertaa, että varmistui tuo suodattimen tiivisteen vuoto ainoaksi ja ennen huoltoa 200 km kuraisella motarilla
AKUUTIT MURHEET
1. Bixenon säätyy "automaattisesti". No niin säätyi, kun oli kallellaan kun laitoin perävaunun kiinni. Nyt xenonit ja pitkät osoittaa kolmen metrin päähän keulasta pysyvästi eikä säädy minnekään. Onko tähän jotain lääkettä?
2. Varoitusvalojen kolmen sarja vasemmalla ABS, ESP, JNE palaa silloin tällöin ja yleensä silloin kun on pitkät päällä pitempään. Arvelisin huonoa akkua ja se menee viikonloppuna vaihtoon. Voiko olla tämä?
3. Akun vaihto: pitääkö jotain huomioida?
4. Ohjaustehostimen säiliö on vissiin kuskin edessä, koneen päällä. Keulasta katsottuna koneen oikean yläkulman päällä. Onko? Jos on, niin mitä sinne laitetaan - jotain ihan peruslitkua, vai mersun speciaalikamaa?
Taas etukäteen kiittäen,
s
Re: ML 400 kokemuksia
1. Benzworldista kyselin ja arvelivat alustavasti, että auton alta menevä johto voisi olla rikki.
4. Ohjaustehostimeen oli motonetissä täälläkin mainittu Liqui Molyn tuote ja Febin nimenomaan mersulle tarkoitettu litku. molemmat ovat luokituksella MB 345.0
Tuohon absijuttuun näkyi olevan yhtenä vaihtoehtona lokasuojaan hinkkautuva johtopinkka.
4. Ohjaustehostimeen oli motonetissä täälläkin mainittu Liqui Molyn tuote ja Febin nimenomaan mersulle tarkoitettu litku. molemmat ovat luokituksella MB 345.0
Tuohon absijuttuun näkyi olevan yhtenä vaihtoehtona lokasuojaan hinkkautuva johtopinkka.
Re: ML 400 kokemuksia
Ohjaustehostimen paksun letkun tiivistekkin alkaa vuotamaan (letkuholkkin ja muovisäiliön välinen liitos) ja uutta ei saa mistään, myyvät vain uutta paisuntasäiliötä. Kyseinen kumi muuttuu samanlaiseksi kuin ne polttoaineletkujen kumit. Korjauksena toimii 2 tavallista O rengasta: 2kpl 16*2,5mm.
Tuota öljynsuodattimen tiivisteen (O rengashan se on) asennusongelmia en kyllä tajua, tämähän on jo toinen vastaava tapaus tällä forumilla.
Stari se varmaan kertoisi onko siellä CAN väylällä sekoilua, joka voisi johtua sähköjen romahduksista, mutta kai tuo muuten on lähes ominaisuus Akun vaihtoon kurkkaisin ohjeet sieltä staripaketilta, jos joku jaksaisi vaivautua...
Eihän tuossa vielä juuri mitään ikävää ole tapahtunut, facebookissahan oli kuva siitä se 400cdi:stä, josta ensin porattiin hehku irti ja sitten todettiin että sylinteriputki on halki. Siinä kohtaa voi jo alkaa vähän harmittamaan tulevan remontin laajuus. Toki tuommonen moottori on jollekin tojotan 4 pyttyseen tottuneelle vähän haastavampi kohde
Tuota öljynsuodattimen tiivisteen (O rengashan se on) asennusongelmia en kyllä tajua, tämähän on jo toinen vastaava tapaus tällä forumilla.
Stari se varmaan kertoisi onko siellä CAN väylällä sekoilua, joka voisi johtua sähköjen romahduksista, mutta kai tuo muuten on lähes ominaisuus Akun vaihtoon kurkkaisin ohjeet sieltä staripaketilta, jos joku jaksaisi vaivautua...
Eihän tuossa vielä juuri mitään ikävää ole tapahtunut, facebookissahan oli kuva siitä se 400cdi:stä, josta ensin porattiin hehku irti ja sitten todettiin että sylinteriputki on halki. Siinä kohtaa voi jo alkaa vähän harmittamaan tulevan remontin laajuus. Toki tuommonen moottori on jollekin tojotan 4 pyttyseen tottuneelle vähän haastavampi kohde
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: ML 400 kokemuksia
Kiitos vastauksesta.
Minäkään en ymmärrä öljysuodattimen tiivisteen vuotamista. Itse olen vaihtanut kolmeen mersuun kaikki öljyt 700 000 kilometrin verran, enkä ole saanut kertaakaan tuota kohtaa vuotamaan.
Bixenoniin sain kuvan benzworldin kautta viime yönä ja tänä aamuna 3.52 oli tasan kaheksan minuuttia aikaa ratkoa ongelmaa. Suuntauksenohjain -tai mikä lie nimeltään - löytyi oikealta keulasta niin kuin pitikin ja saattoi löytyä vikakin. Ohjaimesta lähtee ohut akseli parin nivelen kera alaspäin ja alaspäin se sojottikin. Roikkui nimittäin ihan valtoimenaan. Alimmainen pala oli jonkinlainen litteä metalli ja nyt päivän aikana yritän selvittää puuttuuko tuosta combosta jotain ja jos ei puutu, mihin se tulee kiinni. Ilmeisesti siinä sähköt toimii, kun se kerran osasi valot alaspäin säätää - en tiedä minkä varassa se oli ollut tähän saakka, kun nyt ongelmia ilmeni. Mitään kummallista rytkytystä ei ajo ole ollut.
Tehostajan säiliö näyttää vuotavan siitä paksun putken kohdalta ainakin jonkin verran, en tiedä milloin lie sinne on jotain ainetta sisään laitettu, nyt oli sen verran, että tikun nuppi vähän kastui. Pitää seurata paljonko se vuotaa.
Automaattilaatikon öljynvaihtajan codet oli: P2600 The voltage supply of circuit 87 has undervoltage
BAS: C1025 ABC CAN BUS signal cannot be transferred
CDI V1: P2033 transmission control 2 EGS fault 6
TAU/KLA/AAC: B1108 M13 (water heating exchange pump)/ m2/2 (adjustement trunk blower motor)
ja sitten ilmeisesti turbiinin lukituksessa on lievää ongelmaa:
P2511 The torque converter lock-up clutch has excessive power consumption.
Minäkään en ymmärrä öljysuodattimen tiivisteen vuotamista. Itse olen vaihtanut kolmeen mersuun kaikki öljyt 700 000 kilometrin verran, enkä ole saanut kertaakaan tuota kohtaa vuotamaan.
Bixenoniin sain kuvan benzworldin kautta viime yönä ja tänä aamuna 3.52 oli tasan kaheksan minuuttia aikaa ratkoa ongelmaa. Suuntauksenohjain -tai mikä lie nimeltään - löytyi oikealta keulasta niin kuin pitikin ja saattoi löytyä vikakin. Ohjaimesta lähtee ohut akseli parin nivelen kera alaspäin ja alaspäin se sojottikin. Roikkui nimittäin ihan valtoimenaan. Alimmainen pala oli jonkinlainen litteä metalli ja nyt päivän aikana yritän selvittää puuttuuko tuosta combosta jotain ja jos ei puutu, mihin se tulee kiinni. Ilmeisesti siinä sähköt toimii, kun se kerran osasi valot alaspäin säätää - en tiedä minkä varassa se oli ollut tähän saakka, kun nyt ongelmia ilmeni. Mitään kummallista rytkytystä ei ajo ole ollut.
Tehostajan säiliö näyttää vuotavan siitä paksun putken kohdalta ainakin jonkin verran, en tiedä milloin lie sinne on jotain ainetta sisään laitettu, nyt oli sen verran, että tikun nuppi vähän kastui. Pitää seurata paljonko se vuotaa.
Automaattilaatikon öljynvaihtajan codet oli: P2600 The voltage supply of circuit 87 has undervoltage
BAS: C1025 ABC CAN BUS signal cannot be transferred
CDI V1: P2033 transmission control 2 EGS fault 6
TAU/KLA/AAC: B1108 M13 (water heating exchange pump)/ m2/2 (adjustement trunk blower motor)
ja sitten ilmeisesti turbiinin lukituksessa on lievää ongelmaa:
P2511 The torque converter lock-up clutch has excessive power consumption.