w115:sen faceliftit?
w115:sen faceliftit?
Niin, jonkinlaista tietoa on w115:sen facelifteistä, muttei oikein tarkkaa, varsinkaan ajankohdista. Milloinkas sileät takavalot vaihtuivat rivoitetuiksi, eikös rattikin vaihtunut samalla malliin "karjalanpiirakka"? Ja sitten taas viimeisimmissä w115:ssa on sivupeilit ja samalla koko etuovet erilaiset, etupuskurikin on erilainen, samoin keulan ilmanottoaukko. Milloinkas nuo vaihtuivat? muutuikos mitään "huomaamattomampaa" facelifteissä?
w115,123,124,126,210 yms.
Facelifti tuli Elokuussa 1973.
http://www.strichachtclub.de/neu/html/unterschiede.htm
Tuosta kun luet niin huomaat että on valmistettu 0.5, 1, 1.5, 2 -sarjoja,
Faceliftit kuuluvat 2 sarjaan.
Edit: Oma mersuni on valmistettu 10.11.73 mutta suomessa rekisteriotteeseen on merkitty käyttöönotto päiväksi 1.1.1974.
Joten aika moni mersu saattaa olla eri vuosimallia mitä omistajansa kuvittelevat, eikö totta
http://www.strichachtclub.de/neu/html/unterschiede.htm
Tuosta kun luet niin huomaat että on valmistettu 0.5, 1, 1.5, 2 -sarjoja,
Faceliftit kuuluvat 2 sarjaan.
Edit: Oma mersuni on valmistettu 10.11.73 mutta suomessa rekisteriotteeseen on merkitty käyttöönotto päiväksi 1.1.1974.
Joten aika moni mersu saattaa olla eri vuosimallia mitä omistajansa kuvittelevat, eikö totta
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: w115:sen faceliftit?
Enpäs ehtinyt pätemään! Melkein 12 tuntia myöhässä...
Lainaan itse itseäni omilta sivuiltani. Ihan omien havaintojen perusteella.jarski kirjoitti: muutuikos mitään "huomaamattomampaa" facelifteissä?
Minulle ei tullut muuta mieleen, mutta varmaan jotain unohtuikin.Uudistetussa mallissa maski oli leveämpi ja matalampi, etulokasuojat ja nokkapelti muotoutuivat myös hieman maskin mukana. Rekisterikilven paikka siirtyi puskurin alta keskelle puskuria ja samalla etupuskurin alapuolella olevaa helmapeltiä muotoiltiin uudestaan. Etuikkunoista poistuivat pienet kolmionmuotoiset tuuletusikkunat, taustapeilit muuttuivat ja niistä tuli sisältä säädettävät. Tuulilasin sivuille lisättiin tuulenohjaimet pitämään sivulaseja puhtaana, ohjauspyörä vaihtui muovisesta "modernimpaan" kumikehäiseen, tavaratilan kannen kahva piteni ja takavalot saivat uuden sittemmin pitkään Mersulle tyypillisen muotonsa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
oho..
Tuo olikin minulle uutta tietoa, että lokauojat, konepelti ja maski ovat hieman erilaiset uudemmissa w115:ssa. No, sen kuitenkin tiesin että etulokasuojissa on eroa, kun se ilmanottoaukko on erilainen. Mutta meilläkin aikoinaan olleeseen yli milj. km ajettuun -70 w115 220D:hen oli laitettu tuo uudemman mallinen lokasuoja kuskinpuolelle. Kävihän se siihen paikoilleen, mutta ilmanottoaukko oli vähän toispuoleinen
w115,123,124,126,210 yms.
Re: oho..
Ei kai se lokasuoja sitten muuten erilainen olekaan. Muffler?jarski kirjoitti:Mutta meilläkin aikoinaan olleeseen yli milj. km ajettuun -70 w115 220D:hen oli laitettu tuo uudemman mallinen lokasuoja kuskinpuolelle. Kävihän se siihen paikoilleen, mutta ilmanottoaukko oli vähän toispuoleinen
Maski on tosiaan ihan reilusti leveämpi eli jotain 5 cm ja "sirompi" eli esim. yläosastaan maskin kromikehys on kapeampi ja maski on muodoltaan "matalampi" suoraan ylhäältä katsottuna. Konepelti menikin sitten uusiksi sen maskin takia.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: oho..
jarski kirjoitti:Mutta meilläkin aikoinaan olleeseen yli milj. km ajettuun -70 w115 220D:hen oli laitettu tuo uudemman mallinen lokasuoja kuskinpuolelle. Kävihän se siihen paikoilleen, mutta ilmanottoaukko oli vähän toispuoleinen
Oon elänyt siinä uskossa että ne lokasuojat ei sovi keskenään, koska maskikin on eri leveinen?saul kirjoitti: Ei kai se lokasuoja sitten muuten erilainen olekaan. Muffler?
klip
Niissä vanhemmissa malleissahan ei ole sitä ilmanottoaukkoa.
Muutenhan ne lokasuojat ovat samanlaiset lukuunottamatta etureunaa.
En ole vertaillut niitä pahemmin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/