211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja RH »

Se on sitten sillä lailla, että tuo farkkupaavo on ollut nurkissa ihan kohta jo kuusi vuotta, ja vaikken ole oikeastaan koskaan ollut erityisen innostunut 211-koppaisista farkuista muuta kuin ulkonäöltään, ja jotenkin olen pitkään ollut siinä ajatuksessa, että skippaan tuon mallin kokonaan, niin sellaiset on kuitenkin pikkuhiljaa alkanut aavistuksen kiinnostaa. Paavoon ei koko kuuden vuoden aikana ole tullut mittariinkaan lisämetrejä kuin joku reilu 40tkm., niin ei sen vaihtamisessa varmaan mitään järkeä ole, mutta kuitenkin ajatus päivittämisestä uudempaan on alkanut kuitenkin vähän koukuttaa/houkuttaa.

212-malliset on vielä perusautoinakin niin "järjettömissä" hinnoissa, ja varsinkin sellaiset "räpistimet", mistä minä alan innostua, että järkevä taipuminen uudempaan malliin päivittämisessä olisi varmaan sitten kuitenkin 211. Näillä ajomäärin, ja vaikka vähän enemmilläkin ei diisseli ole vaihtoehto, vaan ainakin minusta hiukka hienostuneempi bensakone olisi edelleen ehkä mieluisampi. Vaikka ei ole kieltäminen, että esim. nuo uudet V6-koneiset tupaöljyvehkeet käy tosi nätisti. Laiskempihan se bensakone käytännön ajotilanteissa oikeasti vähän on, mutta... Tuommoisen S211- bensamallin voisi varsinkin näihin ajomääriin suhteutettuna saada kotiin sillä lailla järkevähköllä rahamäärällä, että sen pystyisi itselleen (ja varsinkin huushollin hameväelle :wink: ) jo perustelemaan.

Sitten niihin muutamiin ongelmiin, jotka tässä hyppää nenille. Koittanut lueskella noita viestiketjuja ko. asioita koskien, mutten ole oikein saanut muodostettua selkeää käsitystä näistä. Ja kun jo ikäneidoista alkaa olla kyse, niin lie realistista ajatella, että jos tuommoista alan metsästää, niin ajomäärät tarjokkaissa varmaan keikkuu jossain 200tkm molemmin puolin, parempi tietty olisi, jos lähempänä 150tkm kuin sitä 200tkm.

Sitten varsinaiseen asiaan.

Eli ensimmäinen: SBC-jarrut.
Sen tiedän, että että ne poistuu faceliftissä 2006 loppuvuodesta, mutta jotenkin asennoitunut niin, ettei se facelift ehkä kuitenkaan tarjoa minulle mitään sellaista lisäarvoa, josta olisin valmis maksamaan niistä pyydettyjä huomattavastikin noita alkusarjan laitteita korkeampaa hintaa.
Onko sitä millään muulla kuin ehkä auton mukana seuraavalla kuittinivaskalla todennettavissa, että onko ko. jarruyksikkö jo uusittu? Ajomääräthän noiden vaihtamisen ajankohtaan näyttää vaihtelevan ajotyylistä ja -olosuhteista ilmeisesti johtuen kovastikin.
Tai saako *:lla tutkittua ko. laitteen kunnon ja tulevaisuuden? Muutoinhan siitä vaan lävähtää ilmoitus mittariin?

Sitten kysymys n:o 2: 4-matic.
Jotta tässä jotain muutakin lisäarvoa auton vaihtamiselle pystyisi perustelemaan kuin modernimman olemuksen, joka sekin on jo aika vanhentunut... Pitää saada jotain sellaista, mitä ei ole toistaiseksi ollut.
Kuinka vahva tuo noiden neliveto on? Mitä tulee huomioida kyseisenlaista vaihtoautoa tutkiessa? Pahoja pommin paikkoja?

Ja kysymys n:o 3: Airmatic.
Mitä noista nyt lueskellut, niin taitaisi olla viisasta kiertää yhtä kaukaa kuin kuu kiertää maata... Mutta olen semmoisillakin varustettuja ehjiä mersuja joskus ajanut, ja onhan se melkoisen mukava vempain ajoltaan ja toisi sellaisena lisäarvoa autoiluun.
Onko tuommoinen muuten aina molemmissa nurkissa autoa, vai onko vaihtoehtoa, jossa vain takana?
Miten ja mitä siitä pitää autoa hankkiessa tutkia?

Sitten kysymykseen nummero 4: Valeon jäähdytin ja glygolit vaihdelaatikossa.
Jos ongelma on jo päällänsä, niin auto vapisee kiihdyttäessä, eikö?
Jos ei vapise, niin kuskaa sen ennen kaupantekoa glygolitestiin? Antaako muuta varmuutta kuin että ongelmaa ei sillä hetkellä ole?
Saako muuten merkkiorganisaation järjestelmistä tietoa, onko ko. ongelma ko. autossa ollut tai korjattu, jos siis merkkiliikkeessä tehty?
Olen myös antanut itseni ymmärtää, että autoissa, joissa on tehdasasennettu vetokoukku, ei tätä ongelmaa olisi? Sellaisen etsiminen, jos mahdollista voisi olla siis viisasta, semminkin kun tuolle koukulle on säännöllisesti tarvetta.

Tuleeko kenellekään ko. automallista oikeaa kokemusta omaavalle (teitä on kuitenkin aika paljon jo 8) ) mieleen jotain muuta, mitä tulee ottaa huomioon tarjokkaita haarukoidessa ja tutkiessa?
Ruostehan ei ilmeisesti noissa kovin kummoinen ongelma enää ole, ainakaan niin, että siitä olisi sanottavaa kosmeettistakaan murhetta, vaikka ostaisi sen kymmenvuotiaan yksilön ja pitäisi sitä taas 5-6 vuotta?
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja koyama »

sbc=näkee * arvot.Myös sen onko joskus nollattu .
4 maticista tiedän sen ,ettei ole mikään naftapihi.Olisiko tuossakin -06 parannettu versio.
Jäähdyttimen valm.nron ja päivämäärän näkee kun ottaa suojapellin päältä irti.
Ilmaalusta ja lämmin autotalli olisi hyvä yhdistemä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

3: Farkuissahan on aina vähintään perä "Airmaticilla".
4: Paremmat jäähdyttimethän tulee jo 09/03 valmistetuissa muistaakseni. Ei varmaan hirveästi ole enää ajossa noita vanhoilla jäähdyttimillä. Jäähdyttimen päädyistä pystyi päätellä jäähdyttimen merkin. Valeolla on uudemmat korjattuja versioita, mutta niiden erottamiseksi huonoista joutuu jo käyttämään lukkopeltiä raollaan, jotta näkee varaosanumeron.
Avatar
meppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 06.10.2011 15:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja meppe »

2: kyllä se 4matic pitäis ihan kestävä olla. jakolaatikon öljyt taitaa olla yksi huomioitava asia. jakolaatikkoon ois hyvä vaihtaa öljyt säännöllisesti, 60tkm?
tämä öljyn vaihto ei taida huolto-ohjelmaan kuulua. onhan niitä jakolaatikoita vaihdettu 211 korisiin. alkaa rutisemaan tiukoissa käännöksissä. öljyn vaihto voi tässä kohtaa vielä pelastaa tilanteen, ei kuitenkaan aina. uudella jakolaatikolla on sitten hintaa ihan kivasti...

toinen huomioitava asia on se, että kaikkien renkaiden tulee olla just saman kokoiset.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja jarskak »

RH kirjoitti: Sitten varsinaiseen asiaan.

Eli ensimmäinen: SBC-jarrut.
Sen tiedän, että että ne poistuu faceliftissä 2006 loppuvuodesta, mutta jotenkin asennoitunut niin, ettei se facelift ehkä kuitenkaan tarjoa minulle mitään sellaista lisäarvoa, josta olisin valmis maksamaan niistä pyydettyjä huomattavastikin noita alkusarjan laitteita korkeampaa hintaa.
Onko sitä millään muulla kuin ehkä auton mukana seuraavalla kuittinivaskalla todennettavissa, että onko ko. jarruyksikkö jo uusittu? Ajomääräthän noiden vaihtamisen ajankohtaan näyttää vaihtelevan ajotyylistä ja -olosuhteista ilmeisesti johtuen kovastikin.
Tai saako *:lla tutkittua ko. laitteen kunnon ja tulevaisuuden? Muutoinhan siitä vaan lävähtää ilmoitus mittariin?
Jos faceliftillä tarkoitat nk v-keulaista mersua, niin nuo SBC jarrut poistui jo 2006 kesäkuussa näistä viimeisistä ensimmäisen sukupolven w211 malleista.

itsehän olen kans pikkuisen antanut w211 kuumeen kohota, ja katselen lähinnä 350 000-450 000 ajettua, en niinkään vuosimallista ole kiinnostunut. Omalla ajomäärällä (n15000/v) tuollainen 400 000 ajettu menee hyvin sen 5 vuotta. Ja noihin on suurin osa alustan komponenteista jo kertaalleen vaihdettu. Tuo sbc yksikkö on tosiaan kummitus noissa, kun korjauksen hinta voi olla neljännes koko auton hinnasta. tulee ihan mieleen 220d lucas hirviö.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

jarskak kirjoitti: ...tuollainen 400 000 ajettu menee hyvin sen 5 vuotta. Ja noihin on suurin osa alustan komponenteista jo kertaalleen vaihdettu. ....
On ne vaihettu jo neljäänki kertaan. Eivät kestä näissä raskaissa kovin pitkään. Kuulemma osasyy huonoon kestoon on se, että eivät raski laittaa rasvaa noihin niveliin, kannattaa ite laittaa rasvaa niihin, niin ei kuiviltaan hankaa.
APL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:54

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja APL »

RH kirjoitti:
Sitten kysymys n:o 2: 4-matic.
Jotta tässä jotain muutakin lisäarvoa auton vaihtamiselle pystyisi perustelemaan kuin modernimman olemuksen, joka sekin on jo aika vanhentunut... Pitää saada jotain sellaista, mitä ei ole toistaiseksi ollut.
Kuinka vahva tuo noiden neliveto on? Mitä tulee huomioida kyseisenlaista vaihtoautoa tutkiessa? Pahoja pommin paikkoja?

//kerron tänne väleihin omat kokemukset, jos niistä on apua. Mursuni on E320cdi, (W211.089) 2007 ensirekisteröity, ollen nyt toisella omistajalla. Autolla oli ajettu ostohetkellä piirun päälle 90 tuhatta vuonna 2011 helmikuussa. Nyt kolme vuotta myöhemmin 208 tuhatta kuljettu, monenlaisessa maastossa ja säässä. :D :D :D Pienin parannuksin, mm. paremmin virtaava välijäähdytin ja alustan hienosäätö, auto on upea peli! Hyvän ohjaustuntuman ja ajettavuuden varmistaa keulan väljien nivelien vaihdattaminen, ajoissa. Muuten menee fyrkkaa uusiin kumeihin nivelien lisäksi. Nelivetoa on hankalampi saada kunnolla nelipyörä-suunnattua!!

ST Motors:n nelivetodynossa on kahden käyntikerran jälkeen todettu ja saavutettu omien mieltymyksien mukainen tehonlisäys, jonka mahdollistivat foorumin kautta tavoitetut Tuikku ja Timo. 4-Matic toimii ja kestää sen, mitä järkevällä käytöllä ja voiman ulosmittaamisella oletetaankin kestävän. Jos nurkkiin asennuttaa ylikokoiset renkaat, ottaa 200 hv lisää koneesta tehoja ja ajaa tällä setillä katukisoja liikennevalolähdöissä, voi jotain mennäkin rikki.

Säännölliset öljynvaihdot jakovaihteistoon sekä "etuperään" edesauttavat järjestelmän kunnossa pysymisessä.


Ja kysymys n:o 3: Airmatic.
Mitä noista nyt lueskellut, niin taitaisi olla viisasta kiertää yhtä kaukaa kuin kuu kiertää maata... Mutta olen semmoisillakin varustettuja ehjiä mersuja joskus ajanut, ja onhan se melkoisen mukava vempain ajoltaan ja toisi sellaisena lisäarvoa autoiluun.
Onko tuommoinen muuten aina molemmissa nurkissa autoa, vai onko vaihtoehtoa, jossa vain takana?
Miten ja mitä siitä pitää autoa hankkiessa tutkia?

// Farkuissa on takana automaattinen tasonsäätö. Airmatic mahdollistaa tasonsäädön myös etuakselille.
Oma mursu tuli "der Junge Sterne" -takuulla Suomeen. Vaihdatin takuuseen auton alustan osia sekä Airmatic:n apulaitteita muutamalla tuhannella eurolla paikallisella Veh*lla. Olen hyvin tyytyväinen heidän toimintaan asiassa, joskin pienellä varauksella koskien asentajien huolellisuutta. Jättivät kiilaamatta uuden joustintuen yläpään, muunmuassa. Privalla saa nimiä ja lisäinfoa. Takapäälle ei ole tarvinnut tehdä mitään. On muutoinkin uskoakseni jäykempi, johtuen tehdasasennetusta vetokoukusta. Liekkö sitten "kuormaperä".

Huomiota kiinnittäisin korkeussäädön painalluksen jälkeen kompressorin käyntiaikoihin. Ajossa viallinen joustintuki (siis mahdollisesti vuotava sellainen) voi ilmetä huonona ohjaustuntumana. Tällä tarkoitan, että itselläni ennen oikean etu-joustintuen palkeen totaali puhkeamista ajossa esiintyi ylös-alas- suunnassa humppaa. Keula vatkasi.
Aistinvaraisin havainnoin voinee katsella hyvällä fikkarilla etupyörä koteloiden sisälle alusta mökkitie asennossa. Palkeen suojakumin tulee näyttää ehjältä, ei halkeamia. Takana on paine-astiat korkeussäädöille (itselläni kolmas vielä tavaratilan oikeassa verhoilukotelossa), joiden letkuliitännöissä on esiintynyt hapettumaa. Liitännät ja valkoisen härmivän alumiinioksidin näkee auton alta taka-akselin takapuolelta, jos sinne pääsee.


Tuleeko kenellekään ko. automallista oikeaa kokemusta omaavalle (teitä on kuitenkin aika paljon jo 8) ) mieleen jotain muuta, mitä tulee ottaa huomioon tarjokkaita haarukoidessa ja tutkiessa?
Ruostehan ei ilmeisesti noissa kovin kummoinen ongelma enää ole, ainakaan niin, että siitä olisi sanottavaa kosmeettistakaan murhetta, vaikka ostaisi sen kymmenvuotiaan yksilön ja pitäisi sitä taas 5-6 vuotta?
//Ruostetta en ole viel juurikaan tavannut, vaikka monet paikat olen purkanut ja puhdistanut. Takakontin luukku on kriittisiltä osiltaan muovia ja alumiinia. Etupään lokasuojat ja konepeittokin lienee kokonaan alumiinia. Konepeitosta en ole varma. Kynnyskotelot on hyvin suojatut, fiksulla tavalla tehty kulkine, mielestäni. Saas nähdä, kuinka pitkään tuolla viitsii ajella. Parempaa samaan hintaan, ei ole vielä löytynyt. Hieman kova kulutus hiertää toisinaan paljon ajavaa. Tuossa vielä wanha kuva...
Kuva
Edittinä vielä lisäkannustin hankinta-aikeisille, suolojen pois pesun jälkeen tänään:
Kuva
Viimeksi muokannut APL, La 01.03.2014 11:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
E320CDI
211.089
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

APL kirjoitti:
RH kirjoitti:
Sitten kysymys n:o 2: 4-matic.
Jotta tässä jotain muutakin lisäarvoa auton vaihtamiselle pystyisi perustelemaan kuin modernimman olemuksen, joka sekin on jo aika vanhentunut... Pitää saada jotain sellaista, mitä ei ole toistaiseksi ollut.
Kuinka vahva tuo noiden neliveto on? Mitä tulee huomioida kyseisenlaista vaihtoautoa tutkiessa? Pahoja pommin paikkoja?

//kerron tänne väleihin omat kokemukset, jos niistä on apua. Mursuni on E320cdi, (W211.089) 2007 ensirekisteröity, ollen nyt toisella omistajalla. Autolla oli ajettu ostohetkellä piirun päälle 90 tuhatta vuonna 2011 helmikuussa. Nyt kolme vuotta myöhemmin 208 tuhatta kuljettu, monenlaisessa maastossa ja säässä. :D :D :D Pienin parannuksin, mm. paremmin virtaava välijäähdytin ja alustan hienosäätö, auto on upea peli! Hyvän ohjaustuntuman ja ajettavuuden varmistaa keulan väljien nivelien vaihdattaminen, ajoissa. Muuten menee fyrkkaa uusiin kumeihin nivelien lisäksi. Nelivetoa on hankalampi saada kunnolla nelipyörä-suunnattua!!

ST Motors:n nelivetodynossa on kahden käyntikerran jälkeen todettu ja saavutettu omien mieltymyksien mukainen tehonlisäys, jonka mahdollistivat foorumin kautta tavoitetut Tuikku ja Timo. 4-Matic toimii ja kestää sen, mitä järkevällä käytöllä ja voiman ulosmittaamisella oletetaankin kestävän. Jos nurkkiin asennuttaa ylikokoiset renkaat, ottaa 200 hv lisää koneesta tehoja ja ajaa tällä setillä katukisoja liikennevalolähdöissä, voi jotain mennäkin rikki.

Säännölliset öljynvaihdot jakovaihteistoon sekä "etuperään" edesauttavat järjestelmän kunnossa pysymisessä.


Ja kysymys n:o 3: Airmatic.
Mitä noista nyt lueskellut, niin taitaisi olla viisasta kiertää yhtä kaukaa kuin kuu kiertää maata... Mutta olen semmoisillakin varustettuja ehjiä mersuja joskus ajanut, ja onhan se melkoisen mukava vempain ajoltaan ja toisi sellaisena lisäarvoa autoiluun.
Onko tuommoinen muuten aina molemmissa nurkissa autoa, vai onko vaihtoehtoa, jossa vain takana?
Miten ja mitä siitä pitää autoa hankkiessa tutkia?

// Farkuissa on takana automaattinen tasonsäätö. Airmatic mahdollistaa tasonsäädön myös etuakselille.
Oma mursu tuli "der Junge Sterne" -takuulla Suomeen. Vaihdatin takuuseen auton alustan osia sekä Airmatic:n apulaitteita muutamalla tuhannella eurolla paikallisella Veh*lla. Olen hyvin tyytyväinen heidän toimintaan asiassa, joskin pienellä varauksella koskien asentajien huolellisuutta. Jättivät kiilaamatta uuden joustintuen yläpään, muunmuassa. Privalla saa nimiä ja lisäinfoa. Takapäälle ei ole tarvinnut tehdä mitään. On muutoinkin uskoakseni jäykempi, johtuen tehdasasennetusta vetokoukusta. Liekkö sitten "kuormaperä".

Huomiota kiinnittäisin korkeussäädön painalluksen jälkeen kompressorin käyntiaikoihin. Ajossa viallinen joustintuki (siis mahdollisesti vuotava sellainen) voi ilmetä huonona ohjaustuntumana. Tällä tarkoitan, että itselläni ennen oikean etu-joustintuen palkeen totaali puhkeamista ajossa esiintyi ylös-alas- suunnassa humppaa. Keula vatkasi.
Aistinvaraisin havainnoin voinee katsella hyvällä fikkarilla etupyörä koteloiden sisälle alusta mökkitie asennossa. Palkeen suojakumin tulee näyttää ehjältä, ei halkeamia. Takana on paine-astiat korkeussäädöille (itselläni kolmas vielä tavaratilan oikeassa verhoilukotelossa), joiden letkuliitännöissä on esiintynyt hapettumaa. Liitännät ja valkoisen härmivän alumiinioksidin näkee auton alta taka-akselin takapuolelta, jos sinne pääsee.


Tuleeko kenellekään ko. automallista oikeaa kokemusta omaavalle (teitä on kuitenkin aika paljon jo 8) ) mieleen jotain muuta, mitä tulee ottaa huomioon tarjokkaita haarukoidessa ja tutkiessa?
Ruostehan ei ilmeisesti noissa kovin kummoinen ongelma enää ole, ainakaan niin, että siitä olisi sanottavaa kosmeettistakaan murhetta, vaikka ostaisi sen kymmenvuotiaan yksilön ja pitäisi sitä taas 5-6 vuotta?
//Ruostetta en ole viel juurikaan tavannut, vaikka monet paikat olen purkanut ja puhdistanut. Takakontin luukku on kriittisiltä osiltaan muovia ja alumiinia. Etupään lokasuojat ja konepeittokin lienee kokonaan alumiinia. Konepeitosta en ole varma. Kynnyskotelot on hyvin suojatut, fiksulla tavalla tehty kulkine, mielestäni. Saas nähdä, kuinka pitkään tuolla viitsii ajella. Parempaa samaan hintaan, ei ole vielä löytynyt. Hieman kova kulutus hiertää toisinaan paljon ajavaa. Tuossa vielä wanha kuva...
Kuva
Hieno W211 sulla. Sporttipaketti on kyllä tollaseen poikaa puhumattakaa nelivedosta...eipä vilku huutomerkki mittaristossa kun kiihdyttää :D
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Kysymyksiin 1 ja 4 en osaa sanoa mitään, kun itellä on facelifti ilman noita "murheita".

Kysymyksiin 2-3 sanoisin, että omassani on molemmat, ja seuraavassakin tulee olemaan. Jakolootan öljynvaihdoista pitää huolehtia, ja siitä, ettei ajele kovin erikokoisilla fillareilla. Itse vaihdan kesärenkaat kerran kesässä edestä taakse ja toisinpäin. Jakoloota kyllä rupeaa varoittelemaan jurisemalla, jos jos öljyt ovat huonossa hapessa, mutta toki ne kannattaa vaihdattaa säännöllisesti muutenkin. Airmaticissa on ne omat murheensa, lähinnä takajousien lisäilmasäiliöissä (joita ei tavallisissa farkuissa ole, vaikka ilmajouset onkin), mutta kyllä sitäkin pitää kunnossa ihan kohtuullisilla kustannuksilla, jos ei välttämättä halua Veholle viedä. Airmaticin kyyti on ihan omaa luokkaansa, ja "mökkiteillä" mahdollisuus nostaa autoa vähän ylöspäin on myös hyvä ominaisuus.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja RH »

Nonni!
Kivasti tullutkin kommentteja tässä väliin, kun en ole itse ollenkaan forumille kerinnyt. Kiitoksia vain vastanneille.

Siis muutama vuosi kulunut siitä, kun viimeksi 211-korista ajanut. Nyt tässä juuri muutama päivä sitten tarjoutui tilaisuus kokeilla samanlaista airmaticilla varustettua yksilöä, ja ei sitä käy kieltäminen, että onhan sillä kieltämättä mukava ajella.
Mutta muutoin tästä kuumeen nostatuksesta tuleekin sitten vaikeampi proggis, kun tuo nykyinen paavofarkkukin on niin miellyttävä kapistus, että ei se 211 tosiaan oikein kauheasti autona muuta tarjoa kuin modernimmat kuoret. Tuo airmatic on kyllä hieno varuste (toimiessaan :roll: ) ja se nelimaticci tulisi välillä ihan tarpeeseen, että jos niillä sitten sitä auton päivitystä itselleen perustelisi. Eli hyvä farkkupaavo asiallisimmasta päästä olevalla tekniikalla hakenee tässä sitten jossain vaiheessa uutta kotia.

Noista konevaihtoehdoista tosiaan sen verran, että vain bensakone tulee kyseeseen ja taitaa olla niin että se 350 ja ilmeisesti saman ikäluokan 280 on samaa, mielellään jakopäänsä vuoksi kauempaa kierrettävää sorttia. Siis vanhempi 280 (pitkin hampain) tai 320, eikä poisluettu tietenkään ole viissatkukaan. Mobilea jo uteliaisuuttani selailin, ja kyllähän tuota tarjontaa näyttää olevan.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Hintakatto/butjetti olisi kiva, pääsisi sitten ehdottelemaan uusia avensiksia sulle..... :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Jos viissatkun hommaat niin siinähän tulee airmatic aina automaattisesti "kylkiäisenä". Ja eikös 350:n jakopää ongelmakin poistunut jossain vaiheessa -05 mallisissa...? Jos esim saksasta etsit W211 niin ota ehdottomasti avantgardena ja vielä sport-paketilla
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja RH »

tuomkiti81 kirjoitti:Jos viissatkun hommaat niin siinähän tulee airmatic aina automaattisesti "kylkiäisenä". Ja eikös 350:n jakopää ongelmakin poistunut jossain vaiheessa -05 mallisissa...? Jos esim saksasta etsit W211 niin ota ehdottomasti avantgardena ja vielä sport-paketilla
No nyt tuli sitten ihan uusi asia, eli sport-paketti?

Ja uupuneelle terveisiä :D
Kiva kun olet hereillä :wave:
Anjovikset maistuu kyllä paljon paremmalta leivän päällä keitetyn kananmunan kera :mrgreen: .
Budjettia en ole oikeastaan edes miettinyt. Pitää tutustua nyt ensin kunnolla tähän aiheeseen. Mitä se nyt sitten realistisesti voisi olla, joku pari kymppiä?

E: Samaan syssyyn vielä kysymys rengastuksesta? Onko siis niin, ettei nelimaticci siedä edes sitä puolen prosentin heittoa, joka esim. on jos laittaa 245 - 275 -rengastuksen 18-tuumaisena?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5970239" onclick="window.open(this.href);return false;

Se on siinä :wave:


.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

RH kirjoitti:No nyt tuli sitten ihan uusi asia, eli sport-paketti?
Erilaiset pakoputkenpäät, kuminappulapolkimet, rattivaihteet, pikkusen madallettu (muistaakseni) - olikohan jotain oleellista vielä?
RH kirjoitti:Budjettia en ole oikeastaan edes miettinyt. Pitää tutustua nyt ensin kunnolla tähän aiheeseen. Mitä se nyt sitten realistisesti voisi olla, joku pari kymppiä?
Iästä ja kilometreistahan se riippuu, 4- & airmatikkeja saa kyllä jo tuohon hintaan, jos ei ihan uusimpia tai vähiten ajettuja etsi
RH kirjoitti:Samaan syssyyn vielä kysymys rengastuksesta? Onko siis niin, ettei nelimaticci siedä edes sitä puolen prosentin heittoa, joka esim. on jos laittaa 245 - 275 -rengastuksen 18-tuumaisena?
En suosittele, ellet halua vaihtaa jakolaatikon öljyjä suunnilleen samaan tahtiin kuin tankkaat.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 756
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Sporttipaketissa vissihin penkit "kernieläimen" nahkaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

C 124 320 kirjoitti:Sporttipaketissa vissihin penkit "kernieläimen" nahkaa.
Ja ovien nahkaverhoilu on myös erilainen, 18" tuuman vanteet(Kuten APL:n autossa ylemmässä kuvassa), isommat jarrut edessä, hienommat kangasmatot
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tais nää kiikarit olla kaljapulloja :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja RH »

Juon tölkistä.
Hissukseen, sano mummokin lumessa, eikä hoppu hyväksi :wink: .
Pittää sulatella rauhassa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mietinkin tuossa että kannattaisko kuitenkin jumpata yli 211 ja ettiä fiksu 212 tai isokoneinen C 4-matikki ?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6222610" onclick="window.open(this.href);return false;


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja RH »

Joo.
Kun ikää on kertynyt jo vähän enempi kuin Teemu Selänteelle, niin ei ole välttämättä edes mahdollisuutta, saatikka aikaa tai intoakaan pitää asioissa sellaista kiirettä kuin nuorempana. Minä tässä lämpenen ajatukselle hitaasti, ja voipi olla, että takkikin ajan kuluessa kääntyy.
C-koppainen farkku ei kyllä missään tapauksessa tule kyseeseen, koska ajoittainen tilantarpeen käyttökapasiteetin maksimointi on siinä ja siinä, että E-farkku riittää. C on onnettoman pieni elämäntapa-auto, eikä oikeasti mikään perhevankkuri.
Nuo 212-koppaiset on kyllä meikäläisen arvomaailmaan armottoman kalliita kikottimia vielä, vaikka tietty tuommonen nykynuodossaan rapiat 400 hummaa valloilleen päästävä perheensiirtokuljetin voisi olla ihan kiva...
Mobilen halvin, jonka äkkiä löysin:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =EstateCar" onclick="window.open(this.href);return false;

Tietty, jos tyytyisi siihen 200CDI:hin...Se fiksu valinta?
Nettiauton halvin:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6187180" onclick="window.open(this.href);return false;
Kohta 400 takana ja onhan se valkoinen nykyään monen mielestä hieno värikin, mutta, mutta...
Vaikka pistäähän tuo kyllä miettimään.
Toisaalta, ikääntyvässä S210:ssänikään ei ole mitään vikaa ja mittarissakin on vain murto-osa tuon 212:n jo aikaansaatetusta ajosuoritteesta.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Ymmärrän. Noilla sun ajoilla en kyllä välttis edes harkitsisi väykyn vaihtamista....eiköhän ne vähät ajot suju arvokkaan mukavasti kasiväykylläkin ?

Mulla kun tulee taas 5000km/kk ajelua niin pakko vaihtaa kuukauden välein... :wink:
Josko tällä nyt jaksaisi ajella pari vuotta kun sattu hyvä yksilö käsiin jäämään, joka vieläpä vastaa siihen huutoon mitä olen etsinyt autolta pidemmän aikaa.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja RH »

Jep!
Oikeassa lienet. Viime vuonna tuolla farkulla tuli kyllä ajettua poikkeuksellisen vähän, mutta on se ajomäärä joka tapauksessa maksimissaan 10tkm vuoteen meikäläiselä, kun työmatkaa ei autolla tarvitse kulkea.
Tämä nyt on vaan tämmöistä, kun perheessä on jo kaksi paavoa, niin on saanut päähänsä, että vaihtelu virkistäisi. Ja kun on tuota yhteistä aikaa paavojen kanssa tosiaan jo jokunen vuosi takana. Toisaalta pääomakulut ajamiselle alkaa lopultakin myös lähestyä nollaa, jotta miksi vaihtamaan? Auton hankintaan ja vaihtamiseen tosin harvoin on oikeita järkisyitä, vaan yleensä vain itselleen (ja varsinkin vaimolle :wink: :D ) perusteltuja, muka fiksuja ajatuksia hankinnan välttämättömyydestä/järkevyydestä. Tässä tapauksessa osaan kyllä olla itselleni rehellinen ja myöntää, että kyseessä on vain tämän hetkinen päähänpisto. Ja jos näin nyt todella jossain välissä tapahtuu, että tulee hankittua vähän erilainen kikotin, saa joku ennakkoluuloton siinä tapauksessa hyvän herrasmiesvankkurin tuosta paavosta. En minä siitä harrasteautoa kuitenkaan tee, vaikka poika (10v.) silloin tällöin aina sanookin, että saako hän tämän sitten kun tulee ajokortti-ikään...
Mikäs se muuten on uupuneella nyt niin mielekäs peli alla? X5? Vähän ollut ulkona näistä keskusteluista, jos siitä jotain mainintaa jossain on vilahtanut...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:Jep!
Oikeassa lienet. Viime vuonna tuolla farkulla tuli kyllä ajettua poikkeuksellisen vähän, mutta on se ajomäärä joka tapauksessa maksimissaan 10tkm vuoteen meikäläiselä, kun työmatkaa ei autolla tarvitse kulkea.
Tämä nyt on vaan tämmöistä, kun perheessä on jo kaksi paavoa, niin on saanut päähänsä, että vaihtelu virkistäisi. Ja kun on tuota yhteistä aikaa paavojen kanssa tosiaan jo jokunen vuosi takana. Toisaalta pääomakulut ajamiselle alkaa lopultakin myös lähestyä nollaa, jotta miksi vaihtamaan? Auton hankintaan ja vaihtamiseen tosin harvoin on oikeita järkisyitä, vaan yleensä vain itselleen (ja varsinkin vaimolle :wink: :D ) perusteltuja, muka fiksuja ajatuksia hankinnan välttämättömyydestä/järkevyydestä. Tässä tapauksessa osaan kyllä olla itselleni rehellinen ja myöntää, että kyseessä on vain tämän hetkinen päähänpisto. Ja jos näin nyt todella jossain välissä tapahtuu, että tulee hankittua vähän erilainen kikotin, saa joku ennakkoluuloton siinä tapauksessa hyvän herrasmiesvankkurin tuosta paavosta. En minä siitä harrasteautoa kuitenkaan tee, vaikka poika (10v.) silloin tällöin aina sanookin, että saako hän tämän sitten kun tulee ajokortti-ikään...
Mikäs se muuten on uupuneella nyt niin mielekäs peli alla? X5? Vähän ollut ulkona näistä keskusteluista, jos siitä jotain mainintaa jossain on vilahtanut...
Joo noita kannattaa pohtia, mulla menopeli vaihtuu heti "kotteroon" jos ajoa tulee vähän...alle 15tkm/v. Moisen matkan voin ajaa 499€ autolla ja itsetuntokin antaa myöden helposti. Mulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta hienoon autoon enään, auton pitää täyttää jokin tarve ja minulla se on paljot kilometrit tai sitten nakkikioskimatkat.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja RH »

.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 211 KIIKARISSA, EHKÄ?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:.
:thumbup:

..............
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin