212-malliset on vielä perusautoinakin niin "järjettömissä" hinnoissa, ja varsinkin sellaiset "räpistimet", mistä minä alan innostua, että järkevä taipuminen uudempaan malliin päivittämisessä olisi varmaan sitten kuitenkin 211. Näillä ajomäärin, ja vaikka vähän enemmilläkin ei diisseli ole vaihtoehto, vaan ainakin minusta hiukka hienostuneempi bensakone olisi edelleen ehkä mieluisampi. Vaikka ei ole kieltäminen, että esim. nuo uudet V6-koneiset tupaöljyvehkeet käy tosi nätisti. Laiskempihan se bensakone käytännön ajotilanteissa oikeasti vähän on, mutta... Tuommoisen S211- bensamallin voisi varsinkin näihin ajomääriin suhteutettuna saada kotiin sillä lailla järkevähköllä rahamäärällä, että sen pystyisi itselleen (ja varsinkin huushollin hameväelle

Sitten niihin muutamiin ongelmiin, jotka tässä hyppää nenille. Koittanut lueskella noita viestiketjuja ko. asioita koskien, mutten ole oikein saanut muodostettua selkeää käsitystä näistä. Ja kun jo ikäneidoista alkaa olla kyse, niin lie realistista ajatella, että jos tuommoista alan metsästää, niin ajomäärät tarjokkaissa varmaan keikkuu jossain 200tkm molemmin puolin, parempi tietty olisi, jos lähempänä 150tkm kuin sitä 200tkm.
Sitten varsinaiseen asiaan.
Eli ensimmäinen: SBC-jarrut.
Sen tiedän, että että ne poistuu faceliftissä 2006 loppuvuodesta, mutta jotenkin asennoitunut niin, ettei se facelift ehkä kuitenkaan tarjoa minulle mitään sellaista lisäarvoa, josta olisin valmis maksamaan niistä pyydettyjä huomattavastikin noita alkusarjan laitteita korkeampaa hintaa.
Onko sitä millään muulla kuin ehkä auton mukana seuraavalla kuittinivaskalla todennettavissa, että onko ko. jarruyksikkö jo uusittu? Ajomääräthän noiden vaihtamisen ajankohtaan näyttää vaihtelevan ajotyylistä ja -olosuhteista ilmeisesti johtuen kovastikin.
Tai saako *:lla tutkittua ko. laitteen kunnon ja tulevaisuuden? Muutoinhan siitä vaan lävähtää ilmoitus mittariin?
Sitten kysymys n:o 2: 4-matic.
Jotta tässä jotain muutakin lisäarvoa auton vaihtamiselle pystyisi perustelemaan kuin modernimman olemuksen, joka sekin on jo aika vanhentunut... Pitää saada jotain sellaista, mitä ei ole toistaiseksi ollut.
Kuinka vahva tuo noiden neliveto on? Mitä tulee huomioida kyseisenlaista vaihtoautoa tutkiessa? Pahoja pommin paikkoja?
Ja kysymys n:o 3: Airmatic.
Mitä noista nyt lueskellut, niin taitaisi olla viisasta kiertää yhtä kaukaa kuin kuu kiertää maata... Mutta olen semmoisillakin varustettuja ehjiä mersuja joskus ajanut, ja onhan se melkoisen mukava vempain ajoltaan ja toisi sellaisena lisäarvoa autoiluun.
Onko tuommoinen muuten aina molemmissa nurkissa autoa, vai onko vaihtoehtoa, jossa vain takana?
Miten ja mitä siitä pitää autoa hankkiessa tutkia?
Sitten kysymykseen nummero 4: Valeon jäähdytin ja glygolit vaihdelaatikossa.
Jos ongelma on jo päällänsä, niin auto vapisee kiihdyttäessä, eikö?
Jos ei vapise, niin kuskaa sen ennen kaupantekoa glygolitestiin? Antaako muuta varmuutta kuin että ongelmaa ei sillä hetkellä ole?
Saako muuten merkkiorganisaation järjestelmistä tietoa, onko ko. ongelma ko. autossa ollut tai korjattu, jos siis merkkiliikkeessä tehty?
Olen myös antanut itseni ymmärtää, että autoissa, joissa on tehdasasennettu vetokoukku, ei tätä ongelmaa olisi? Sellaisen etsiminen, jos mahdollista voisi olla siis viisasta, semminkin kun tuolle koukulle on säännöllisesti tarvetta.
Tuleeko kenellekään ko. automallista oikeaa kokemusta omaavalle (teitä on kuitenkin aika paljon jo

Ruostehan ei ilmeisesti noissa kovin kummoinen ongelma enää ole, ainakaan niin, että siitä olisi sanottavaa kosmeettistakaan murhetta, vaikka ostaisi sen kymmenvuotiaan yksilön ja pitäisi sitä taas 5-6 vuotta?