124 varustekymysyksiä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

124 varustekymysyksiä

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuossa tähtilubin sivuilla vieraillessani Mauri H:n auton kuvia katsellessa mieleen hieman kysymistä 124:sen varusteista.

Käsittäkseni uutena autoon mallista riippumatta on saanut lähes kaikki varusteet, esim.ilmastoinnin, nahkapenkit jne.Olenko aivan väärässä?Harvempihan tietenkään 200D:iin lisävarusteita on ottanut, ovathan ne olleet aikoinaan melko arvokkaita.Omastani ei esim. löydy kuin vakiovarusteet:ABS, keskuslukko, ohjaustehostin jne.Myöskin pesulaitteiden suuttimien,säiliön ja letkujen lämmityshän taitaa olla kaikissa suomiautoissa?

Noista nahkapenkeistä vielä!Hommasin omaani mustat nahkapenkit joissa etupenkit sähkösäätöiset.Onko tuo sähkösäätökin ollut vielä lisävaruste vai onko se vain jossain tietyssä mallissa?

Turhaa ja joutavaa löpinäähän tämä, mutta ihan vain mielenkiinnosta kyselen!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 124 varustekymysyksiä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Omasta mielestäni varusteista puhuminen yms. on myös erittäin mielenkiintoista.

Lisävarustelista myös W124:ään on nykyisten mallien tapaan ollut erittäin laaja ja monipuolinen. Vóitaneen jopa sanoa, että laajempi kuin nykyään; nythän varusteet kuten sähkölasit ja ilmastointi ovat useimmiten vakiona. Poissa ovat ajat, jolloin vakiona oli vain "kaikki välttämätön".

Penkkien sähkösäätö on lisävaruste. Mielestäni sen on saanut muullakin materiaalilla verhottuihin penkkeihin.

Pesulaitteiden ja peilien lämmitys tuli vakioksi varmuudella pahvikylkien myötä, mutta miitissä tutkailtiin, että useammassa kapeakylkisessä autossa lämmityselementti löytyy pesunestesäiliöstä. En muista, mihin lopputulokseen päädyttiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Joo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Suomeen tuotavissahan tuo talvivarustelu on, mutta mahtaako olla euroopassa vakiona? Ainakin lampunpesimet ja penkinlämppärit puuttuat niistä...

Pesunestesäiliön lämmitys puutui ainakin edellisestä -88 300 TE:stä, sekin oli belgian tuontia ilman lampunpesimiä, vaikka muuten aika täydellisesti varusteltu.

Nykyautoissa on tosiaan niin kovasti varusteita vakiona että kymmenvuotias runsasti varusteltu auto tuntuu peräti spartalaiselta :?
Viimeksi muokannut Mauri H., To 24.07.2003 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JA meillä taas saksantuontiautossa, -89 300TE:ssä on tuo pesulaitteiston lämmitys. Itseni on kyllä vaikea keksiä, mitä näissä nykyautoissa on sellaista mukavuushärpäkettä ainakaan, mitä omassa autossani ei ole. OIkeastaan tuo nykyisin usein vakiona oleva varashälytin on ainoa, mitä kaipaisin -- eikä sekään nyt mukavuutta lisää, vaikka mielenrauhaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:JA meillä taas saksantuontiautossa, -89 300TE:ssä on tuo pesulaitteiston lämmitys. Itseni on kyllä vaikea keksiä, mitä näissä nykyautoissa on sellaista mukavuushärpäkettä ainakaan, mitä omassa autossani ei ole. OIkeastaan tuo nykyisin usein vakiona oleva varashälytin on ainoa, mitä kaipaisin -- eikä sekään nyt mukavuutta lisää, vaikka mielenrauhaa.
Runsaasti varusteltu on eri asia kuin ylenpalttisesti :lol:

Ja henk. koht. mielipiteenä on se että kauko-ohjattu häläri on todellinen mukavuusvaruste, ei tarvitse tökkiä jäätynyttä lukkoa avaimella 4 kauppakassia käsissä...
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ei ainakaan tuossa Saksan-tuonti -88 300CE:ssä ole lämmitettyä pesusäiliötä, "silmäpesureita" tahi persegrillejä, jotka muuten on pääosin täysin turhia vekottimia.
Tyyliä ja kuntoo on sitten niittenkin edestä. :wink:
Mauri H. kirjoitti:Ja henk. koht. mielipiteenä on se että kauko-ohjattu häläri on todellinen mukavuusvaruste, ei tarvitse tökkiä jäätynyttä lukkoa avaimella 4 kauppakassia käsissä...
Niin kauan se on hieno, kun se toimii. Voi sitä riemua, kun temppuilu alkaa. Kiva kuunnella kimeätä huutoa keskellä yötä ja juosta munasiltaan repimään irti johtonippuja, kun ei se kuitenkaan muuten vaikene. :wink: No joo, on se kiva lelu, myönnetään nyt sitten. Ja niihin jäätyneisiin lukkoihin auttaa lukon sähkölämmitys, joka on ainakin jossain Audeissa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Sepekyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Sepekyy »

Pasi M. kirjoitti:Ei ainakaan tuossa Saksan-tuonti -88 300CE:ssä ole lämmitettyä pesusäiliötä, "silmäpesureita" tahi persegrillejä, jotka muuten on pääosin täysin turhia vekottimia.
Tyyliä ja kuntoo on sitten niittenkin edestä. :wink:
Minusta nuo ovat juurikin tarpeellisia vekottimia, penkinlämmitin estää myöhemmät rakkoviat ainakin :) Lämmitetyt peilit on myös erittäin hyvä ominaisuus näissä olosuhteissa. Takalasinlämmitin on sitten neideille, jotka eivät peileistä osaa peruuttaa...
Niin kauan se on hieno, kun se toimii. Voi sitä riemua, kun temppuilu alkaa. Kiva kuunnella kimeätä huutoa keskellä yötä ja juosta munasiltaan repimään irti johtonippuja, kun ei se kuitenkaan muuten vaikene. :wink: No joo, on se kiva lelu, myönnetään nyt sitten. Ja niihin jäätyneisiin lukkoihin auttaa lukon sähkölämmitys, joka on ainakin jossain Audeissa.
Kauko-ohjattu hälytin on tosiaankin hyvä olla. Veljen kanssa asennettiin molempien autoihin Defan hälärit, veli sääti vielä webastonsa toimimaan samalla kakella.

Vai jossain Audeissa on lukkojen sähkölämmitys, minkä tietysti saa päälle virtalukosta :wink:

t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy

MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...

Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Jakkarat

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No ainakin nahkajakkaroilla on vähän hemmetin ikävää istua kovalla pakkasella ilman grillejä, joten kyllä ne on tasan tarkkaan oltava.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Jakkarat

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:No ainakin nahkajakkaroilla on vähän hemmetin ikävää istua kovalla pakkasella ilman grillejä, joten kyllä ne on tasan tarkkaan oltava.
No jos on niin neiti, ettei persaus kylmää kestä... :lol:
Lähes kaikissa meikäläisen autoissa on ollut persgrillit, mutta jostain kumman syystä niitä ei ole tullut vaan käytettyä. Mulle riittää normaali sisätilan lämmitys ja jos olisi tehokas Webasto, niin nuo penkinlämmittimet olisi täysin turhat. Ja myönnetään nyt sitten, että niitä käristimiä on tullut käytettyä yli 20 asteen pakkasilla, eli tooooodella harvoin. :wink:
Jotenkin on vaan tullut totuttua istumaan kylmillä palleilla. :oops:

Mitenkäs se vanha sanonta menikään, "Missä voi sulaa, siellä nahka palaa"...
Sepekyy kirjoitti:Vai jossain Audeissa on lukkojen sähkölämmitys, minkä tietysti saa päälle virtalukosta :wink:
Jostain koeajosta joskus luin moisesta vekottimesta. Ei kai se jatkuvasti voi olla päällä, akkuhan olisi tyhjä alta aikayksikön. Mutta jos se lämmittää aina kun kone on käynnissä, niin eipä sinne lukkoon mitään kauheata määrää voi kerääntyä kosteutta, joka sitten jäätyisi. Tuskin tuokaan systeemi silti on 100%:sen pomminvarma...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Jakkarat

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pasi M. kirjoitti:Lähes kaikissa meikäläisen autoissa on ollut persgrillit, mutta jostain kumman syystä niitä ei ole tullut vaan käytettyä.
Samma här, jostain kumman syystä.

Maurille vielä: mikäs sitten on ylenpalttista. Jos nyt unohdetaan joku nykyinen S-sarjalainen hierovine istuimineen ja navigaatiovehkeineen sentään. Vertailussa näihin nykyisiin "ylemmän toimihenkilön" autoihin (Volvon 80-sarja tms) on 14-vuotias paremmin varusteltu MB vielä kohtuullisen vertailukelpoinen ja uudemmat pätevät lähinnä näkymättömillä varusteillaan, kuten ajonvakautusjärjestelmillä tms.
Mielenkiintoiseksi tilanne muuttuu, kun aletaan vertailla, millaisen UUDEN auton saisi samalla hinnalla kuin tuon "kasiluokkalaisen" mersun. Esimerkiksi tämän päivän Salon seudun sanomissa (tulee näin lomilla luettua rakasta kilpailijaakin...) on Astrumin tarjous Citroenin C3:sta. Malliston hinnat moisesta koppakuoriaisesta ovat alkaen 15 900 euroa eli jo yli 3000 euroa kalliimpi kuin mitä meikäläisen MB. Silläkin rahalla tekee muutaman Tallinnan-matkan ja saa vielä pari kierrosta renkaitakin mersuun. Plus että mersu pesee pikku-sitikan ihan takuulla 6-0 vaikkapa ajomukavuudessa tästä Tampereelle ja takaisin.
Sitikan paremmin varustellussa mallissa kerrotaankyllä olevan airbagit ja takanakin kolmipistevyöt. Toisaalta mersussa taas on ilmastointi ja automaatti ja tilaa muillekin kuin kuskille...

Ai, että miten tämä nyt tähän varusteasiaan liittyi... :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyllä mulla oli kovalla käytöllä persegrillit viime talvena.Ainoa lohtu 30 asteen pakkasilla kun lämmityslaitteessa jotain häikkää niin säätimissä kuin niissä "munissa".Omassani veikeä vakiovaruste on tuo ABS,-89:stä alkaen vakiona kun taas muissa merkeissä joskus 90-luvun lopulla...vielä kun se toimisi 8)
Niin tosiaan hauska vertailla uudempiin autoihin kun saisihan tuon minunkin romun hinnalla jo lähes 10 vuotta uudemman perheauton.Mutta ei oikein nuo Corollat sun muut innosta :lol:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ei kyllä persgrillit nahkapenkkien kanssa ovat ehdottomat. Tai no itse asiassa lampaannahka vielä välissä lämmitti hieman paremmin. Olkoon vaikka minkälainen Webasto tai Ardic, ei se pure penkkiin kovin syvälle, jos ei nyt ole useita tunteja päällä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Jakkarat

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Lähes kaikissa meikäläisen autoissa on ollut persgrillit, mutta jostain kumman syystä niitä ei ole tullut vaan käytettyä.
Samma här, jostain kumman syystä.

Maurille vielä: mikäs sitten on ylenpalttista. Jos nyt unohdetaan joku nykyinen S-sarjalainen hierovine istuimineen ja navigaatiovehkeineen sentään. Vertailussa näihin nykyisiin "ylemmän toimihenkilön" autoihin (Volvon 80-sarja tms) on 14-vuotias paremmin varusteltu MB vielä kohtuullisen vertailukelpoinen ja uudemmat pätevät lähinnä näkymättömillä varusteillaan, kuten ajonvakautusjärjestelmillä tms.
Mielenkiintoiseksi tilanne muuttuu, kun aletaan vertailla, millaisen UUDEN auton saisi samalla hinnalla kuin tuon "kasiluokkalaisen" mersun.
Niin, mä karsastan tuota "ylemmän toimihenkilön" auto - juttua itsekin kun olen sellainen eikä tulisi mieleenkään mikään S80 tai vastaava.. :lol:

Mutta joo, vaikka juuri tuo pissapojan suuttimien ja pesunesteen lämmitys on yksi varuste jota edelleenkään ei pahemmin uusistakaan autoista löydy... Tai peräkorkeuden säätöä farkuista.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Jakkarat

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti: Niin, mä karsastan tuota "ylemmän toimihenkilön" auto - juttua itsekin kun olen sellainen eikä tulisi mieleenkään mikään S80 tai vastaava.. :lol:.
Siinä sitten tämän maan harvoja ylempiä toimihenkilöitä, joilla ei ole leasing-autoa... :wink:

Ei kyllä olisi meikäläiselläkään, jos mahdollisuus autoetuun annettaisiin. Muutama tuhat kilsaa/vuosi työpaikan nimiin liisatulla Octavialla palauttavat aina mieliin sen, miten mukavaa edellistä edellisen korimallin mersulla onkaan ajella...ja kun sitä ne opettajatkin aina jaksavat ihastella. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: 124 varustekymysyksiä

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Timo L. kirjoitti:
Penkkien sähkösäätö on lisävaruste. Mielestäni sen on saanut muullakin materiaalilla verhottuihin penkkeihin.

Kyllä sai, kaverilla oli joskus 300 E, metallinsininen, aivan normaali kangasverhous, mutta sähkösäätöiset penkit 8)

Edit. korjattu lainauksen hakasulut,
T: yks mode vaan
230 C 1978
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Mikä on vakiovaruste?

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Sitä kun ei tullut 80-luvulla uutta mersua ostettua (vaan uusi PV Suzuki, hehe) niin minulle on jäänyt hämärän peittoon että mitkä loppujen lopuksi olivat vakiovarusteita?

Omassa on orggis alipainetoiminen keskuslukitus ja alipainetoimiset takaniskatuet sekä kinkkugrillit mutta ei ABSia tai sähköllä toimivaa ... mitään. Paitsi oikeanpuoleinen peili.

Yllätyksekseni havaitsin vielä poppikoneita asennellessani, että niin alipainehässäkät kuin ilmeisesti niitä ohjaavat releet (pelkääjän jalkotilan alla muovikotelossa) olivat jälkiasennetun näköisiä apicoliittimineen.

Olisiko nyt niin että auto on tilattu ns. neekerimallisena ja joku innostunut jälkikäteen asentamaan noita vähiä "herkkuja" ?

Mielestäni moni W124-kuski on väittänyt olevansa keskuslukoton eli ei sekään varmaan ollut vakoivaruste. Niskatuet eivät ainakaan olleet ja ihrankäristimet penkeistäkin ovat varmasti olleet lisävaruste.

Istumalihaksien hauduttajista puheen ollen; ehkä meikäläisen nippa nappa neuvolassa punnittavassa ruhossa sitten on kunnon vuoraus talven kylmyyttä vastaan, mutta ei ole missään autossa (nahkapenkeilläkään) tullut ko. grillejä käytettyä kuin kokeilumielessä.

Paras Mersun vakiovaruste on mielestäni tuo lämppäri. Keväällä säätää 18 asteeseen ja syksyllä 22:teen ja muuten ei tarvitse ikinä koskea koko vekottimeen, enintään tosi kostealla kelillä antaa föönille vähän enemmän hönkää (ei ole ilmastointia, ei).. Ja vaimoke saa säätää itselleen sopivan lämpötilan.

Eli mitkä olivat vakoivarusteita W124sissa? Lampunpesimet ilmeisesti suomeen tuotavissa malleissa ja siinä se?

T: Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Lay-Tee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 03.05.2003 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lay-Tee »

Oma autoni on vuoden '85 230E, eli ihan ekoja W124:sia (syyskuussa valmistettu). Ainoa lisävaruste, joka siihen ostettiin (Saksasta, suoraan tehtaalta), oli ilmastointilaite, ja tietysti automaattilaatikko. Tosiaan vakiona ei tullut mitään muuta sähkötoimista, paitsi se oikea peili. Keskuslukitus, ABS, sähköantenni yms. ovat pelkkiä haaveita :) Myöskään autossani ei ole takaniskatukia, jotka tulivat myöhemmin vakiona (?).
Life's a beach / then you dive
1985 W124 230 E
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Mulla on 95-mallisessa täkäläisessä: ilmastointi, alkuperäinen hälläri (kuskin ovessa ei avaimenreikää ollenkaan) joka pitää todella ärsyttävää ininää päälle/poiskytkettäessä, sähköpeilit, sähköfönärit ainoastaan edessä (köyhää), anti car jacking (keskuslukituksen säätö sisältä). Lämpöpenkit puuttuu, niin myös lampunpesimet, olin kyllä katsovinani että pissapojanlämmityshärdelli löytyis autosta. Kulutusmittaria ei ole mutta se ehkä johtunee vuosimallista? Hansikaslokero on saannut siirtyä airbagin takia, keskellä on kyllä lukittava boksi joka sais olla vähän korkeampi että sitä vois käyttää käsinojana.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Ai niin, sivuvilkkujakaan ei ole, se onkin outoa koska joissain autoissa täällä on muttei kuitenkaan kaikissa. Onkohan sekin ollut tilauskamaa?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W124:ssä ei paljoa varusteilla herkuteltu sen tullessa markkinoille. Puhun siis ns. mukavuusvarusteista. Keskuslukkoa ei ollut vakiona alusta lähtien, ohjaustehostin oli. Perheen 250 D on aivan perusvarusteinen pl. keskuslukko ja metalliväri. Lampunpesimet olivat tuohon aikaan pakolliset Suomessa, sivuvilkkujen tapaan. Sähköinen oikea peili löytyy.

Ei siis takaniskatukia, automaatteja, ilmastointeja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

Jostain olen saanut sellaisen käsityksen, että Suomeen jo uutena (Veho) tuotujen Mersujen, etenkin W124-koristen, vakiovarustelu on muuttunut joskus jopa saman vuosimallin autojen kesken. Syyksi tälle vakiovarustelun "rukkaamiselle" olen kuullut esimerkiksi valuuttakurssien vaihtelun. Eli siis Veho olisi mieluummin pitänyt Mercedeksen hinnan stabiilina, ja lisännyt tai vähentänyt vakiovarusteita. Toisena vaihtoehtonahan olisi ollut hinnan jatkuva ylös-alas -sahaaminen...

Tuosta jo aiemmin tässä ketjussa mainitusta Audin lukkopesien sähkölämmityksestä. Kyseinen varuste toimii tietääkseni seuraavalla tavalla: Oven ollessa lukossa nostetaan ovenkahvasta, minkä jälkeen sähkövastus lämmittää lukkopesää muutaman sekunnin.

Korjannette, mikäli elän harhakäsitysten vallassa :)
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

J_J kirjoitti:Tuosta jo aiemmin tässä ketjussa mainitusta Audin lukkopesien sähkölämmityksestä. Kyseinen varuste toimii tietääkseni seuraavalla tavalla: Oven ollessa lukossa nostetaan ovenkahvasta, minkä jälkeen sähkövastus lämmittää lukkopesää muutaman sekunnin.

Korjannette, mikäli elän harhakäsitysten vallassa :)
Eikös tuommoinen sähkölämmityskahva ollut bemarissa jo sen 80-luvun loppupuolella esitellyn 700-sarjan (onkos se nyt E32?) varusteena?
Että ei yleisellä tasolla uusi keksintö, Audissa varmaan jotain ennennäkemätöntä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 10.07.2003 04:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja J_J »

No, kukapa sitä Audia tässä olisi kehunutkaan? ;)
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Aku P kirjoitti: Eikös tuommoinen sähkölämmityskahva ollut bemarissa jo sen 80-luvun loppupuolella esitellyn 700-sarjan (onkos se nyt E32?) varusteena?
Että ei yleisellä tasolla uusi keksintö, Audissa varmaan jotain ennennäkemätöntä.
Kyllä, -86 -94 valmistettu e32 700-sarjan BMW sisälsi vakiovarusteena (kaikkien miljoonan muun härpäkkeen ohella) juurikin tuolla tapaa toimivat sähkölämmitteiset lukkopesät. Kunnon pakkasilla kahva ylös, pidä siinä muutama sekunti ja ei kun sulaa lukkopesää avaamaan - jollet sitten jostakin syystä nähnyt tarpeelliseksi avata ovia kauko-ohjauksella. Ennen -92 noissa oli infrapunatoiminen kauko-ohjaus joka ei kyllä kunnon jääkerroksen läpi reagoinut jolloin tuo sisäänrakennettu "lukkosula" oli kyllä käyttökelpoinen ominaisuus.

Henkka
M-B SEKÄ BMW -fani ;-)

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Henri Junkkala kirjoitti:Henkka
M-B SEKÄ BMW -fani ;-)
Kerettiläinen! :evil:
Ban him! :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin