W123 lahoo alle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

W123 lahoo alle

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Piru kun ei pelti kestä. W123:sen taka renkaitten rengas kaari on ihan laho.
Rupesin tutkailemaan miten roiskeläpät on kiinni, kun oli aikeissa laittaa eteenkin roiskeläpät.
Katsoin vähän kieroon ja tutkailin kädellä niin pelti mureni saman tien. Nyt läppä roikkuu tosi rumasti.
Kumma ettei ole vielä ruostunut näkyviin. Tosin vai olla että kromikaaren sisältä pelti on haperoa.
On se kun ei edes 20 vuotta kestänyt. Kaipa vanha lady täytyy viedä kauneusleikkaikseen, hiekkapuhallus, ruosteen poisto ja uusi maali päälle.
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

Hitsaushommiin

Viesti Kirjoittaja Henro »

Eipä tuossa hiekkapuhallukset taida auttaa, korjauspeltejä tarvittaneen.
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Joo, tarvii siihen peltiäkin laittaa, mutta ajattelin jos kaikki pellit puhaltas ja korjais kaikki ruostevauriot ja sitten uusi maali pintaan.
Tai siis teettäisin ton homman. Yksi paja tarjos 4000 mk ikkunoita myöten tollasen remontin. Tosin aattelin laittaa katonkin uusiksi. Kyllä sitten kelpais ajella.
Henro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.04.2003 16:46
Paikkakunta: Helsinki

TÄH?

Viesti Kirjoittaja Henro »

4000 markkaa?? Mitä siihen sisältyy? Yleensä hinta on samaa luokkaa, mutta euroina...
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Riippuu monesta

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Paikallinen maalaamo heitti hinta-arvion 420€ tuon oman kiesin kuppasyynistä ja tervaamisesta vyötärölinjaa myöten. Tosin homma ei edellytä mitään ruostekorjauksia tai muitakaan peltitöitä. Mutta olen kuullut hurjempiakin hintoja maaluutyöstä. Maasturin konepellin ja etuoven maalaus oikomisineen varkaiden jäljiltä kustansi melkein kympin vanhaa rahaa, mutta onneksi vakuutusyhiön piikkiin :lol: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Kannattaa tutkia maalaamon maalaamia autoja, että pääsee perille vastaako ko. maalaamon työn laatu omaa tavoitetta. :!:
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TÄH?

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Henro kirjoitti:4000 markkaa?? Mitä siihen sisältyy? Yleensä hinta on samaa luokkaa, mutta euroina...
Hintaan kuuluu ikkunoita myöten listojen yms irroitus, hiekkapuhallus/hionta, ruosteiden korjaus ja uusi maalaus.

Auto ei ole täysin laho. Kuskin oven sisäalareuna laho, rengas kaaret, edestä "kivipelti" ja muita pieniä paikkoja.

Ja hinnan ihmettelijöille, täällä Pohjois-Savossa saa maalaukset hieman eri hintaan kuin Pääkaupunki seudulla.
Yhden jenkki farkun maalaus olis maksanut Helsingissä 20 000 mk ja täällä sai sen n 4000 mk.

Ja olen tutkinut pajan jälkeä ja hyvää on tehnyt.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: TÄH?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sami S kirjoitti: Ja hinnan ihmettelijöille, täällä Pohjois-Savossa saa maalaukset hieman eri hintaan kuin Pääkaupunki seudulla.
Yhden jenkki farkun maalaus olis maksanut Helsingissä 20 000 mk ja täällä sai sen n 4000 mk.

Ja olen tutkinut pajan jälkeä ja hyvää on tehnyt.
Samma här, kaupunkien hintataso on jotain käsittämätöntä.
Vertailun vuoksi: Salossa maalautin aikanaan E28-bemarin ympäri, autoon vaihdettiin toinen etulokari ja paikattiin toinen takakaari. Hintaa 12 000 FIM.
Samainen homma paikallisella olisi maksanut 5000 mummua, ja kaiken huipuksi tuon kaupungin ison firman maalaus kukki alta vuodessa uudestaan... :evil:

Kustannuksia voi muuten säästää purkamalla/kokoamalla autoa mahdollisimman paljon itse. Viepä pajalle pelkkä listaton, kahvaton ja puskuriton hylsy tai tarjoudu itse riisumaan kori siinä pajan pihalla, niin hep!
Noihin hommiinhan sitä kalliin ammattimiehen aikaa menee.... :!:

Se etuosan "kivipelti" muuten on jatkoa etulokasuojalle, reunoistaan. Eli jos etualakulmat ovat paikkaamattomassa kunnossa, voi eteen tulla uusien lokasuojien osto. Keskikohta etuhelmasta onkin sitten oma palikkansa, mikä on kyllä niin pehmeää ainetta että se on helppo oikaistakin. Edellyttäen, että pelti on peltiä eikä pitsiä... :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin