W212 jurina kiihdyttäessä.
W212 jurina kiihdyttäessä.
Morjes!
Kysytään hieman apua foorumilaisilta, kun sitä nyt tarvitaan. Keissinä siis W212 E350 CDI 7G-tronic 4 Matic, jossa alkanut ilmentyä outoa jurinaa kiihdyttäessä/annettaessa kaasua. Kyseinen ääni/nykiminen/jurina muistuttaa oikeastaan ääntä ajettaessa tien keskiviivan päällä ja ilmiö voimistuu eritoten käännöksissä.
Alusta, nivelet jne. tarkistettu - ei ongelmia. Mittarissa tällä hetkellä 175 tkm..Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa?
Kysytään hieman apua foorumilaisilta, kun sitä nyt tarvitaan. Keissinä siis W212 E350 CDI 7G-tronic 4 Matic, jossa alkanut ilmentyä outoa jurinaa kiihdyttäessä/annettaessa kaasua. Kyseinen ääni/nykiminen/jurina muistuttaa oikeastaan ääntä ajettaessa tien keskiviivan päällä ja ilmiö voimistuu eritoten käännöksissä.
Alusta, nivelet jne. tarkistettu - ei ongelmia. Mittarissa tällä hetkellä 175 tkm..Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa?
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Tarkastanut myös kardaanin tuki laakerin ja rätti nivelet kardaanista
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Mites se jakolaatikko oirehtii?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
En osaa sanoa, onko kardaania tutkiskeltu..Eräs mekaanikko kun asian tuossa ohimennen suoritti. Jakolaatikossa, vai voisiko olla turbon puolella jotain häikkää sitten?
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Ei turbo tuollaista vikaa ainakaan aiheutaWee204 kirjoitti:En osaa sanoa, onko kardaania tutkiskeltu..Eräs mekaanikko kun asian tuossa ohimennen suoritti. Jakolaatikossa, vai voisiko olla turbon puolella jotain häikkää sitten?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Tämä selvä. Jakolaatikosta napsahti mieleen, että olisiko siihen voinut tulla häikkää taannoisen rengasrikon yhteydessä?Muistan joskus aiemmin lukeneeni tapauksesta, jossa 4Maticin jakovaihteisto olisi sekoittunut rengasrikosta, mistä seurauksena narinaa/jurinaa.
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Moi!
Jakolaatikon öljyt vaihtoon. Öljyn lisäaineet "mankeloituneet" pilalle rengasrikon aiheuttaneen etu ja takapyörien pyörimiseron takia. 4maticiin kannattaa vaihdattaa jakolaatikon öljyt joka huollon yhteydessä, w211 vain 0.6 dl öljyä! Mikä lie w212 jakolaatikon öljytilavuus?
Jakolaatikon öljyt vaihtoon. Öljyn lisäaineet "mankeloituneet" pilalle rengasrikon aiheuttaneen etu ja takapyörien pyörimiseron takia. 4maticiin kannattaa vaihdattaa jakolaatikon öljyt joka huollon yhteydessä, w211 vain 0.6 dl öljyä! Mikä lie w212 jakolaatikon öljytilavuus?
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Löytyikö tähän jurinaan selitystä? Tarkistettiinko vaihdelaatikontuki/kannatin-kumit?
200Cdi ja 5-vaihteinen automaatti. Vaihdelaatikon takimmainen tukikumi oli tullut matkansa päähän ja kiihdyttäessä tärinä/jyrinä oli aikamoinen. Tyhjäkäynnillä ei minkäänlaisia värinöitä.
Miten lie vaihteiston kannatus 7G:ssä?.
200Cdi ja 5-vaihteinen automaatti. Vaihdelaatikon takimmainen tukikumi oli tullut matkansa päähän ja kiihdyttäessä tärinä/jyrinä oli aikamoinen. Tyhjäkäynnillä ei minkäänlaisia värinöitä.
Miten lie vaihteiston kannatus 7G:ssä?.
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
uudemmassa 4-matic:ssa jakolaatikko on "integroitu" vaihteistoon ja käyttää voiteluun laatikon ATF:äämirmir69 kirjoitti:Moi!
Jakolaatikon öljyt vaihtoon. Öljyn lisäaineet "mankeloituneet" pilalle rengasrikon aiheuttaneen etu ja takapyörien pyörimiseron takia. 4maticiin kannattaa vaihdattaa jakolaatikon öljyt joka huollon yhteydessä, w211 vain 0.6 dl öljyä! Mikä lie w212 jakolaatikon öljytilavuus?
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Hyvä, että jotain kehitystä tuossakin öljymäärässä on tapahtunut (n. 0,6l w211). Mutta miten lie sitten tarkka mitä öljyä ja siinä olevaa lisäainetta pittää käyttää, jotta se palvelee sekä vaihdelaatikkoa ja jakolaatikkoa? Ja miten usein ne öljyt pitäis sitten vaihtaa? Mutta laittakaa kokemuksia w212 4matic omistajat siitä paljonko on ajeltu ja mitä on täytynyt voimansiirrolle huoltomielessä tehty ja onko vielä särkynyt mitään.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Isällä ihan normi takaveto ja sekin jurisee. Itse olen sitä hälle sanonut ja epäillyt kartaaninlaakeria... Isä vastasi että "viime huolossa kartaaninlaakeri tutkittiin".... noh normaaliajossahan tuo ei tempuile vain silloin kun vetoja on reilusti. Ylämäessä kaasua niin silloin aika herkästi tulee jyrinät.. Ja autohan oli 212w plus ohjelma..
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Montakos kannatikumia/tukea 7g vaihteistossa on yksi vai useampi jotta tietäis tilata valmiiksi kun ei nyt pääse auton alta kattomaan? ? Auto 220cdi -12. Vastaavanlainen jurina vaivaa omaakin autoa, ja ääni kuulostais laatikon seutuvilta tulevan...
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /25425/9/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli montako tuolaista tarvii 1vai 2 ??
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /25425/9/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli montako tuolaista tarvii 1vai 2 ??
W212 220cdi aut. Avantgarde -12
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Mulla kans ohjemoinnin jälkeen alkas jyristämään siinä 1800-2000 kierroksen välillä kun kunnolla vedättää 4-5 vaihteella. Oon epäilly että turbiinin lukituslevyn jouset alkaa pohjaamaan, mutta voisko se vaan olla huono kannatinkumi, kyllähän se moottori varmaan tärisee kun sieltä ihan mukavat lukemat vääntöä otetaanYOUgo kirjoitti:Isällä ihan normi takaveto ja sekin jurisee. Itse olen sitä hälle sanonut ja epäillyt kartaaninlaakeria... Isä vastasi että "viime huolossa kartaaninlaakeri tutkittiin".... noh normaaliajossahan tuo ei tempuile vain silloin kun vetoja on reilusti. Ylämäessä kaasua niin silloin aika herkästi tulee jyrinät.. Ja autohan oli 212w plus ohjelma..
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Vaihteiston kannatinkumi vaihdettu ja ainakin äkkiseltään vaikuttais tilanteen rauhoittuneen.
W212 220cdi aut. Avantgarde -12
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Voisiko tähän vikaan myös vaikuttaa liian hepposet renkaat? Eli jos rengastus on liian pehmeä(korkea profiili) ja ne elää kovissa kiihdytyksissä?
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Selviskö tämä jurina? Itellä tekee mersu nyt samaa.. Pintakaasulla kun koihdyttää tai esim ylämäkeen kun ajaa niin jurisee/tärrää. Ja kyseessä nimen omaan 212 kori ja 350cdi 4matic
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
340000 ajettu W212 4matic farmari E250mirmir69 kirjoitti:Hyvä, että jotain kehitystä tuossakin öljymäärässä on tapahtunut (n. 0,6l w211). Mutta miten lie sitten tarkka mitä öljyä ja siinä olevaa lisäainetta pittää käyttää, jotta se palvelee sekä vaihdelaatikkoa ja jakolaatikkoa? Ja miten usein ne öljyt pitäis sitten vaihtaa? Mutta laittakaa kokemuksia w212 4matic omistajat siitä paljonko on ajeltu ja mitä on täytynyt voimansiirrolle huoltomielessä tehty ja onko vielä särkynyt mitään.
ei rutise, eikä ole ollut häikkää nelivedon kanssa.
Viimeksi laatikkoon vaihdettu öljyt 325000 kohdalla.
Huoltokirjan mukaan ei ole koskettu voimansiirtoon aikaisemminkaan.
Öljynvaihtohan noihin käsittääkseni edellyttää uusien öljyjen lämmittämisen oikeaan lämpötilaan ja sitten lasketaan ylimääräinen pois öljyntäyttöaukossa olevan putken tasalle. Tiedä sitten mitä aiheuttaa jos esim. tuo asia on laiminlyöty ketjun aloittajan autossa.
Jollakin oli ollut vastaavanoloisen ongelman aiheuttajana etuvetarin öljypohjan läpiviennin laakerointi ja koko öljypohja oli vaihdettu... toivottavasti olis joku halvempi vika sulla
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Minulla myös jurina ylämäessä tasakaasulla, samanlainen auto, vähän yli 200000 ajettu.
Asiaan auttoi vaihto pari pykälää pienemmälle jolloin jurina loppui, todennäkoisesti se kyb venttiili sulkeutui kunnolla tai sitten avautui kunnolla pienemmällä vaihteella, en tiedä kumpi mutta jurina loppui.
Lopulta ongelma poistui kun tehtiin vaihteiston huuhteluöljynvaihto. Sen jälkeen tosin risteyksestä lähdettäessä oikealle (ainakin) auto nyypähti, tehot laski ja nyki hetken kunnes lähti taas normaalisti. Siihen auttoi taas uusi normaali vaihteiston öljynvaihto, ehkä sieltä jotain töhnää vielä oli kerääntynyt pienen ajon jälkeen jonnekin.
Nyt toimii loistavasti eikä jurinasta ole tietoakaan.
Tähänkin haettiin ensin syytä kardaanin tukilaakerista, moottorin kumeista yms.
Asiaan auttoi vaihto pari pykälää pienemmälle jolloin jurina loppui, todennäkoisesti se kyb venttiili sulkeutui kunnolla tai sitten avautui kunnolla pienemmällä vaihteella, en tiedä kumpi mutta jurina loppui.
Lopulta ongelma poistui kun tehtiin vaihteiston huuhteluöljynvaihto. Sen jälkeen tosin risteyksestä lähdettäessä oikealle (ainakin) auto nyypähti, tehot laski ja nyki hetken kunnes lähti taas normaalisti. Siihen auttoi taas uusi normaali vaihteiston öljynvaihto, ehkä sieltä jotain töhnää vielä oli kerääntynyt pienen ajon jälkeen jonnekin.
Nyt toimii loistavasti eikä jurinasta ole tietoakaan.
Tähänkin haettiin ensin syytä kardaanin tukilaakerista, moottorin kumeista yms.
Re: W212 jurina kiihdyttäessä.
Juu elikkä tosiaa ei oo jurina tärinä loppunu vieläkään.. vaihettu vetoniveliä, etukartaani kunnostettu, jakolaatikko käytetty auki, moottorin tukikumit uusittu, ja viimeisimpänä turbiini korjattu.. Oisko mahollista että moottorissa ois jotain? Esim. ketji varmaan jonkuverra venyny että voiko vaikuttaa?