W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja fiilistelyä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua. Katsastuksesta läpi!

Viesti Kirjoittaja MercMan »

tahtoomersun kirjoitti:Eilen käyty SEC:in kanssa leimalla ja taas huomautuksitta läpi :thumbup:

Hienoa. :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tänään tuli pitkästä aikaa annettua huomiota SECille, eli poistin säilytyspeitteen päältä asensin ladatun akun paikalleen ja käänsin avaimesta. No käyntiinhän se hörähti, kävi hetken reilua tonnia ja sitten putosi kierrokset n.700/min, eli toimii :!: joten ajoin ulos ja käyttelin kunnolla lämpöiseksi.

Ei ollut edes ilmastointi tyhjentynyt kylmäaineesta talven aikana, vaan alkoi tuuppaamaan kylmää ja kaikki muukin tuntui pelittävän. Ajeleen en vielä lähtenyt, vaan odotellaan, että on hiekoitussepelit saatu kerättyä pois, niin josko pysyisi tuo uusi tuulilasi ehjänä...
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Luin tosta kun säädit simpukkaa...teepäs niin että kuusio ruuvia niin auki kun tulee ja sitten puoli kiinni...nimittäin jos arviolta avaat voit mennä vahingossa liian tiukalle ja lämmettyään leikkaa kiinni ja metsään mennään...toli jos otat varman päälle niin 3/4 kiinni kun otat kaikki auki...sammuksissa ja keski asennossa ratti.
Simpukan säädön kanssa oltava erityisen varovainen ja omalla vastuulla aina..itse olen säätänyt toista kymmentä simpukkaa...tosin itse ajan 1/4-1/2 kiinni mutta jos kuka ei ole tehnyt noita niin enemmän kiinni...käynnissä kuitenkin paine kirii silti enemmän välyksiä lisää pois.
Sitten on sellaisia tullut vastaan ettei auta enää säätäminen ja jää välystä ja roskis kamaa se..toista tilalle.
Kuorma-autoissa taas tullut vastaan että kiristys on päin vastainen kuin ha....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

atlas kirjoitti:Luin tosta kun säädit simpukkaa...teepäs niin että kuusio ruuvia niin auki kun tulee ja sitten puoli kiinni...nimittäin jos arviolta avaat voit mennä vahingossa liian tiukalle ja lämmettyään leikkaa kiinni ja metsään mennään...toli jos otat varman päälle niin 3/4 kiinni kun otat kaikki auki...sammuksissa ja keski asennossa ratti.
Simpukan säädön kanssa oltava erityisen varovainen ja omalla vastuulla aina..itse olen säätänyt toista kymmentä simpukkaa...tosin itse ajan 1/4-1/2 kiinni mutta jos kuka ei ole tehnyt noita niin enemmän kiinni...käynnissä kuitenkin paine kirii silti enemmän välyksiä lisää pois.
Sitten on sellaisia tullut vastaan ettei auta enää säätäminen ja jää välystä ja roskis kamaa se..toista tilalle.
Kuorma-autoissa taas tullut vastaan että kiristys on päin vastainen kuin ha....
Juu, kyllä tuo liikaa tiukkaamisen riski oli siinä mielessä, kun tuota kiristelin ja siksi melko varovainen koitin olla. Keula kun oli kokonaan ylhäällä, niin siinä ainakaan ei mitään ahdistusta tai ylimääräistä ääntelyä kuulunut.

Ihan aiheellinen varoitus kuitenkin, sillä seuraukset voivat olla ikävät, jos pieleen menee :(
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Tässä tehtaan ohjeet 126 ohjausvaihteen säätöön. Tuossa käytetään jotain rattiin kiinnitettävää vääntömittaria.

Ymmärsin noiden ohjeiden mukaan että kääntövarresta irrotetaan ohjaus (en tiedä termiä mikä sinne kiinnittyy) siten että rattia käännellessä ei siis pyörät liiku, vaan ainoastaan simpukan kitka tuntuu. Ohjauksen keskialueella +/- 100 astetta keskialueelta vasemmalle ja oikealle pitäisi olla enemmän vääntöä. Kts. kuvaaja. Säätömutteria kehotetaan liikuttamaan 1/4 kierros kerrallaan ja kokeilemaan säätöä välillä.

Itse en siis ole koskaan simpukkaa säätänyt, mutta olen koittanut selvittää mistä on kyse, sillä todennäköisesti oma SECin simpukka pitää ottaa pöydälle. Mistähän muuten tuo nimi "simpukka"?? No, onhan siellä "helmiä" sisällä, kuulia matopyörällä :lol: Mutta ei minun mielestä muuta simpukkamaista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olen autopuolen amiksessa joskus-90 luvun alussa käynyt noi kaikki läpi ja tolla välys säädöllä jonka kerroin on se niinkuin oikaisten mutta kuitenkin aika lähelle oikein...ja kaikki tullut jees....oikea oppisestihan se tosiaan vetomittarilla säädetään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Veikeitä nuo tehtaan ohjeet, kun niissä on tuota tilaa simpukan ympärillä vaikka kuinka paljon.... kuinkahan nuo työkalut laitetaan tuomnne pakosarjan ja simpukan väliin?, vai pitäisikö simpukka aina nostaa pöydälle :wink:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tiistaina heitetty kevään eka lenkki, reippaat 100km ja kaikki toimii. Lauantaina sitten Lahteen!
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Parit reissut on kerinnyt SECilläkin heittään, eli Lahdessa ja Jyväskylän kuljetusmessuilla on tullut käytyä.

Aina vain jaksaa tuon V8:in kulutus ihmetyttää: Lahteen tuli mentyä Tampereelta Riihimäen kautta (sama reitti takaisin), joten motaria tuli päästeltyä yli 200km nopeudella 120-130km/h ja tuo RMK-Lahti sitten vähän rauhallisemmin, toki tilaisuuden tullessa ohituksia ei mitenkään vältelty... 8) Koko reissun kulutus 12 l/100km :o

Jkylään sitten väkisinkin vauhdit jää alhaisemmiksi ja kulutus 9,5 l/100km

Tanssituomaria voisi tähän siteerata: "ei paha!"

Tuntuisi, että tehotkin ovat säilyneet vuosien saatossa mukavasti tallella, kun ohitukset sujuu ja kuskia naurattaa :D Kyllä bensakoneessa on jotain sellaista herkkyyttä mitä tuon dieselin vääntö ei pysty korvaamaan....
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

tahtoomersun kirjoitti:Parit reissut on kerinnyt SECilläkin heittään, eli Lahdessa ja Jyväskylän kuljetusmessuilla on tullut käytyä.

Aina vain jaksaa tuon V8:in kulutus ihmetyttää: Lahteen tuli mentyä Tampereelta Riihimäen kautta (sama reitti takaisin), joten motaria tuli päästeltyä yli 200km nopeudella 120-130km/h ja tuo RMK-Lahti sitten vähän rauhallisemmin, toki tilaisuuden tullessa ohituksia ei mitenkään vältelty... 8) Koko reissun kulutus 12 l/100km :o

Jkylään sitten väkisinkin vauhdit jää alhaisemmiksi ja kulutus 9,5 l/100km

Tanssituomaria voisi tähän siteerata: "ei paha!"

Tuntuisi, että tehotkin ovat säilyneet vuosien saatossa mukavasti tallella, kun ohitukset sujuu ja kuskia naurattaa :D Kyllä bensakoneessa on jotain sellaista herkkyyttä mitä tuon dieselin vääntö ei pysty korvaamaan....

Silloin aikanaan kun edellinen omistaja sen osti nii heitettii sillä muutama pitkä reissu nii tosiaan kulutus oli sitä 10-12l/100km ja pidin sitä tosi maltillisena. Hyvä kuulla että SEC palvelee yhä hienosti ja on kunnossa. Pitäs joskus nährä jossain täällä pirkanmaalla, olisi hauska nähdä sitä autoa livenä nyt orkkisasussaan..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jussi L. kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Parit reissut on kerinnyt SECilläkin heittään, eli Lahdessa ja Jyväskylän kuljetusmessuilla on tullut käytyä.

Aina vain jaksaa tuon V8:in kulutus ihmetyttää: Lahteen tuli mentyä Tampereelta Riihimäen kautta (sama reitti takaisin), joten motaria tuli päästeltyä yli 200km nopeudella 120-130km/h ja tuo RMK-Lahti sitten vähän rauhallisemmin, toki tilaisuuden tullessa ohituksia ei mitenkään vältelty... 8) Koko reissun kulutus 12 l/100km :o

Jkylään sitten väkisinkin vauhdit jää alhaisemmiksi ja kulutus 9,5 l/100km

Tanssituomaria voisi tähän siteerata: "ei paha!"

Tuntuisi, että tehotkin ovat säilyneet vuosien saatossa mukavasti tallella, kun ohitukset sujuu ja kuskia naurattaa :D Kyllä bensakoneessa on jotain sellaista herkkyyttä mitä tuon dieselin vääntö ei pysty korvaamaan....

Silloin aikanaan kun edellinen omistaja sen osti nii heitettii sillä muutama pitkä reissu nii tosiaan kulutus oli sitä 10-12l/100km ja pidin sitä tosi maltillisena. Hyvä kuulla että SEC palvelee yhä hienosti ja on kunnossa. Pitäs joskus nährä jossain täällä pirkanmaalla, olisi hauska nähdä sitä autoa livenä nyt orkkisasussaan..
Tokihan tällainen onnistuu. Olisi myös kiva kuulla lisää tämän historiasta.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja kevättä odotellessa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kyllähän nuo orkkis kokoiset renkaat on sitten mukavat. Tuli tuossa kunnon vesisateessa päästeltyä pitempi motarilenkki ja aika rauhassa sai ohituskaistaa pudottaa, ei juuri nostellut , vaikka vettä tuli välillä aika reippaasti. :lol:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Nyt kun on tullut ajeltua hiukan enemmän motarilla, niin olen huomioinut epätasapainoa kovemmissa nopeuksissa. Alkaa oikeastaan häiritsemään pahemmin vasta n. 140kmh nopeuksissa, eli käytännössä ei suomessa mitään merkitystä.

Itseä kuitenkin häiritsee jos autolla periaatteessa voisi ajaa reilusti yli 200, mutta täristää jo 140kmh nopeudessa. :evil: Irroittelin siis fillarit alta, pesin vanteet ja poistelin kaikki vanhat painot ja kuskasin vanteet tuohon lähes tallin naapurissa olevaan "Ferrari huoltoon" sillä ajatuksella, että jos saavat 300kmh kulkevan auton vanteet tasapainoon, niin kai sitten SECinkin vanteet.

Yhdessä vanteessa oli hiukan heittoa, muut olivat kuulemma tosi hyvät. Tämä huonoin näytti olevan vanne, joka oli alkujaan oikealla edessä, ei siis ihme, että täristi :problem: Tämä huonoin sai uuden paikan takaa oikealta.

Ennen paikalleen asennusta putsailin vielä töhnät kunnolla napojen kiinnityspinnasta, että asettuvat vanteet kunnolla paikalleen ja sitten kiristely tasaisesti ja tarkasti.

Koeajolla selkisi aika nopeasti, että ei ole koskaan kulkenut yhtä tasaisesti, toki mitään ihan huimia nopeuksia ei päässyt kokeilemaan, kun oli sen verran liikennettä, mutta sen 140 meni kuitenkin nätisti.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
sec 560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Ke 10.09.2014 19:06

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja sec 560 »

Hienoa, että tuo pikkusecci alkoi kulkemaan tasaisesti.
Itse käväsin saksassa baanalla koittamassa kuinka oma kulkee ja 240kmh sitten rupesi audit tukkimaan tien ja porschet vilkuttamaan valoja takana.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ns. laillisilla nopeuksilla tosiaan ei mitään ongelmia ilmennyt, mutta tuo 140 oli sellainen nopeus missä epätasapainoa alkoi hiukan esiintyä. Ei kvoin paha, mutta häiritsevä. Välillä se ilmeni hiukan alle jää välillä hiukan yli tuon nopeuden. Nyt painotuksen jälkeen menee ainakin noilla nopeuksilla tasaisesti.
Olisi ihan kiva joskus käydä Saksan baanalla kokeilemassa millainen tuo on ajaa "isoa kovaa" vähän pidempään, vielä kun se on mahdollista. Varmaan ei saksassakaan enään kovin pitkään vapaita nopeuksia saa ajaa
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Pari viikkoa on SEC seissyt , kun ei ole ollut mökkiremontilta aikaa ajella, mutta tänään tuli oltua liikenteessä jä käytyä "kooällästä" hakemassa öljyn- ja polttoainesuodattimet. Samalla reissulla tuli myös koeajettua R230 500 SL.

Motonetistä poikkesin hakemaan öljyt, mutta Valvoline ei enään kuulunut valikoimaan, niin otin sitten Motulin 4100 Power 15W50 on kuulemma passeli isomoottorisiin youngtimereihin, ainakin Motonetin mukaan ja eikös tämä sellaiseksi voida laskea. Ölpät ja suodatin tuli iltapuhteina vaihdeltua ja päälle vielä pesu ja vahaus.

Mites muuten tuon polttoainesuodattimen kanssa, eli kun putket irroittaa suodattimesta, niin valuuko tankin sisältö tallin lattialle? Ei nimittäin ole tullut pa-suodatinta aikaisemmin SECiin vaihdeltua. Vaihdettu se kyllä on ennenkin, ei siis samalla suodattimella ole kokoajan ajettu!
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

IMG_0911.jpg
IMG_0901 (2)_LI.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja karra »

coooooool

80´s is back
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja MercMan »

On se vaan komia laite :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuli toissapäivänä ryömittyä SEcin alla ihan muuten vaan tarkistelemassa miltä paikat näyttää ja huomasin, että kardaanin takimmaisessä "rättinivelessä" oli murtuma. Etummainen näytti ainakin päällisin puolin ehjältä, mutta tilasin myös sen uuden, sekä kardaanin kannatinlaakerin+kumin.

Sellaisessa hiukan hätäisemmässä lähdössä on kuulunut hetkellisesti sellainen lievä jurina, kokeillaan josko poistuisi näiden vaihdolla.

Myös sellainen outous pisti silmään, että apparin puolen äänenvaimennin oli jotenkin ylempänä kuin kuskinpuolen, eli ei ollut sen kumilenkin varassa, vaan hiukan ylempänä ja kumilenkki roikkui löysänä ja hiukan kun pönttöä nosti, niin kolahti alustaan. Mitään kiinniajon jälkiä ei putkistosta löytynyt. Mistähän tällainen voisi johtua?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jos moottorin kumityynyt on huonot ja moottori hiukan kallellaan, niin tietysti se voisi kammeta myös putkistoa vinoon.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Saako kardaanin rättinivelet pois paikoiltaan ilman koko kardaanin irroitusta? Jos vaihtaisi vaan tuon murtuneen nivelen nyt ja kannatinlaakerin sitten talven aikana , kun vaatii putkiston ja lämpösuojien purkamisen.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja karra »

tahtoomersun kirjoitti:Saako kardaanin rättinivelet pois paikoiltaan ilman koko kardaanin irroitusta? Jos vaihtaisi vaan tuon murtuneen nivelen nyt ja kannatinlaakerin sitten talven aikana , kun vaatii putkiston ja lämpösuojien purkamisen.
Jackie kommentoi että W124 saa takimmaisen lievää väkivaltaa käyttäen. Tästä en osaa sanoa mutta 500E ei onnistunut...

Mielestäni kannattaa tehdä kerralla. Kokeile saako sen jurinan pois muulla tavalla, jos se ei vaikka olekaan tuosta johtuva...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Nonni kesän ajot ajeltu, tänään heitetty viimeinen lenkki ja käyty leimalla. Taas huomautuksitta läpi ja kesän ajotkin sujui ilman häiriöitä: käy ja kulkee :thumbup: Viitisen tonnia tuli rengasta pyöriteltyä kesän mittaan.

Kunnon ässä laatua yhdistettynä hyvään huolenpitoon :wink:

Pesu, vahaus ja peiton alle. Talven aikana voisi koittaa vaihdella nuo kartaanin gummit, niin saisi välillä kädetkin likaiseksi tämän kanssa :lol:

Joulukuussa tallin vaihto, mutta SEC sai mennä jo edeltä uuteen talliin, niin ei tarvi sit joulukuussa suolassa siirrellä :idea:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Pistä jonkinlaista raporttia sitten ton rättärin vaihdosta. Itselläkin ässässä edessä kuitenkin joskus.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

SECistä poistettu tänään peitto päältä, pistetty akunkenkä kiinni ja täräytetty tulille. Lokakuusta asti on seissyt, mutta ei edes tarvinnut akkua ladata :o lähti laakista ja kävi heti nätisti. Käyttelin lämpöiseksi ja pesin, sitten takaisin talliin odottamaan hiekotussepelin ja nastarenkaiden poistumista kaduilta.

Talven aikana piti noita rättiniveliä ja kannatinlaakeria vaihdella, mutta ei ole ehtinyt :|
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Fabbe365
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 15.04.2018 17:47
Viesti:

Re: Secciä puunailemassa +pientä ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Fabbe365 »

tahtoomersun kirjoitti:Tässä vielä kuva eiliseltä ajelureissulta. Pääsiäisen jälkeen saadaan korkeuskin oikeaksi.
vanteet 001.jpg
Hey, Nice!
What goes around comes around
Blog http://www.dackhjalp.se/
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tänään otettu SEC ajoon. Kävin tankilla ja ajelin testilenkin ja kaikki kunnossa talven seisonnan jäljiltä :thumbup: Vkl vois vaikka Lahteen ajella.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämähän oli harrasteparkissa Lahdessa, siinä sivummalla kentällä :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Enpäs nähnytkään! Ajoin omani sinisen 420 SECin viereen, kenen lie se :think:

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Vastaa Viestiin