W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja fiilistelyä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Secciä puunailemassa +pientä ehostusta.

Viesti Kirjoittaja karra »

tahtoomersun kirjoitti:Oli sitten ihan pako tilata Vannetukusta yksi tuollainen kaivonkansi lähempää tutkiskelua varten

Alkuperäinen pyöränpultti näyttäisi uppoavan syvemmälle, kuin alkuperäisissä vanteissa.

Takaa tulee taas liian ulos n.23mm, eli ottaa takana käsijarruvermeisiin kiinni. Eli ihan samoilla muoteilla ei ole tehty. Pitää funtsia, että jättääkö varapyöräksi, vai lähetänkö takaisin.
Onko vanteessa varmasti pallokartio pultille? Tilasin kiinalaiset 15 tuuman barokkikopiot ja niissä onkin suorakartio.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Secciä puunailemassa +pientä ehostusta.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

karra kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Oli sitten ihan pako tilata Vannetukusta yksi tuollainen kaivonkansi lähempää tutkiskelua varten

Alkuperäinen pyöränpultti näyttäisi uppoavan syvemmälle, kuin alkuperäisissä vanteissa.

Takaa tulee taas liian ulos n.23mm, eli ottaa takana käsijarruvermeisiin kiinni. Eli ihan samoilla muoteilla ei ole tehty. Pitää funtsia, että jättääkö varapyöräksi, vai lähetänkö takaisin.
Onko vanteessa varmasti pallokartio pultille? Tilasin kiinalaiset 15 tuuman barokkikopiot ja niissä onkin suorakartio.
Pitääpäs tarkistaa, ei tullut taas sevinpäin mieleen :oops:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja simoks »

Onkos tuo väri 199? W126:seen mun mielestä melkeinpä ainoo oikee väri, tosi hieno se on kyllä orkkiksenakin tuo c126.
W210 E320cdi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

simoks kirjoitti:Onkos tuo väri 199? W126:seen mun mielestä melkeinpä ainoo oikee väri, tosi hieno se on kyllä orkkiksenakin tuo c126.
Aika työläs tuo musta on pitää, mutta kun on puhdas ja kiiltävä, niin on tosi näyttävä. Oli itselle juurikin se ykkösväri.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Secciä puunailemassa +pientä ehostusta.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

touhottaja kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Oli sitten ihan pako tilata Vannetukusta yksi tuollainen kaivonkansi lähempää tutkiskelua varten
vanteet 010.jpg
Etupuolelta menee täydestä kuin väärä raha. Äkkinäinen ei mitään isompia eroja huomaa, kun tuohon alkuperäiseen vertaa, keskimerkki vain uusiksi.
vanteet 006.jpg
Alkuperäinen pyöränpultti näyttäisi uppoavan syvemmälle, kuin alkuperäisissä vanteissa.
vanteet 007.jpg
Takaa tulee taas liian ulos n.23mm, eli ottaa takana käsijarruvermeisiin kiinni. Eli ihan samoilla muoteilla ei ole tehty. Pitää funtsia, että jättääkö varapyöräksi, vai lähetänkö takaisin.
tuleeko kaivonkannen oma pultti noin pitkälle (90mm) :roll:
tällänen :wink:

Kuva
Juu kyllä tulee!
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja MercMan »

tahtoomersun kirjoitti:Tänään tehty sähköpuolen hommia. Tuossa jokin aika sitten, kun vaimo ajoi SECillä edellä ja itse tusinalla perässä, niin kiinnitin huomiota takavalojen erikoiseen toimintaan: jarruvalojen paikalla paloi valot jatkuvasti ja takasumarit toimi jarruvaloina. Ihme, että katsuri ei syksyllä sanonut mitään, vaikka takasumaria ei ollut ollenkaan toiminnassa!

Kun irroittelin takavalojen pohjat, paljastui em. toiminnan syyksi tuuninkikytkentä, jossa jarruvaloon oli laitettu 10w polttimo ja yhdistetty takavalon virtapiiriin ja takasumareista tehty jarruvalot. Kolvi käteen ja johdotukset uusiksi, niin nyt toimii niinkuin pitääkin.

Airbagin merkkivalo taas ei toiminut ollenkaan (polttimo poistettu) autossa aikaisemmin olleen bägittömän puuratin vuoksi (tämäkään ei haitannut katsastajaa). Pistin polttimon paikalleen ja kokeiltaessa vähän jännitti, että jääkö palamaan, mutta muutaman sekunnin jälkeen sammui. :thumbup:

Takavaloissa oli ns jenkkivalo tyyliä siksi niin ne kytkennät olleet ja ei katsuri sano niistä mitään ja myös sai airbaginki poistaa kun autoa oli tuolloin ilman bägiäkin muistaakseni iha kysytty asia.. Värikoodi on muutes 040 EI 199
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jussi L. kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Tänään tehty sähköpuolen hommia. Tuossa jokin aika sitten, kun vaimo ajoi SECillä edellä ja itse tusinalla perässä, niin kiinnitin huomiota takavalojen erikoiseen toimintaan: jarruvalojen paikalla paloi valot jatkuvasti ja takasumarit toimi jarruvaloina. Ihme, että katsuri ei syksyllä sanonut mitään, vaikka takasumaria ei ollut ollenkaan toiminnassa!

Kun irroittelin takavalojen pohjat, paljastui em. toiminnan syyksi tuuninkikytkentä, jossa jarruvaloon oli laitettu 10w polttimo ja yhdistetty takavalon virtapiiriin ja takasumareista tehty jarruvalot. Kolvi käteen ja johdotukset uusiksi, niin nyt toimii niinkuin pitääkin.

Airbagin merkkivalo taas ei toiminut ollenkaan (polttimo poistettu) autossa aikaisemmin olleen bägittömän puuratin vuoksi (tämäkään ei haitannut katsastajaa). Pistin polttimon paikalleen ja kokeiltaessa vähän jännitti, että jääkö palamaan, mutta muutaman sekunnin jälkeen sammui. :thumbup:

Takavaloissa oli ns jenkkivalo tyyliä siksi niin ne kytkennät olleet ja ei katsuri sano niistä mitään ja myös sai airbaginki poistaa kun autoa oli tuolloin ilman bägiäkin muistaakseni iha kysytty asia.. Värikoodi on muutes 040 EI 199
Näinhän se menee, eli jos mallia on saanut ilman tyynyjä, niin ne voi poistaa käytöstä, mutta jos on maininta rekisteriotteessa niin silloin on oltava toiminnassa. Takavalojen läpimenoa hiukan ihmettelin, kun eikös tuo takasumari ole kuitenkin pakollinen varuste? Kyllä, väri on 040 ja onhan se mainittu myös varustelistassakin, jonka joskus tulostin.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja karra »

Wikilähteet kertoo että ennen 1.1.1993 käyttöönotetuissa autoissa ei tarvitse olla takasumuvaloa.

Takaparkkihan SECissä on aika heikko, 5 W ja sehän ei näy mihinkään ennen kuin on hämärää. Mutta jarrutettaessa ero on oltava selvä jarruvaloon, siksi tuossa kai minimitehoinen parkki.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:Wikilähteet kertoo että ennen 1.1.1993 käyttöönotetuissa autoissa ei tarvitse olla takasumuvaloa.

Takaparkkihan SECissä on aika heikko, 5 W ja sehän ei näy mihinkään ennen kuin on hämärää. Mutta jarrutettaessa ero on oltava selvä jarruvaloon, siksi tuossa kai minimitehoinen parkki.
kyllä näkyy ihan keskellä päivääkin, kun vaan takavalon heijastin on kunnossa sekä takapään maadotus :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Komea SEC ja hienoa työtä olet tehnyt.
Ensimmäisen kuvan vanteet on kyllä järkyttävän rumat.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Sain vihdoin tänään hankittua täyden sarjan kaivonkansiin kuuluvia pyöränpultteja. Mukana tuli myös ihan kelvolliset orkkisvanteet.
20151016_160246.jpg
20151016_162821.jpg
Yhtä pulttia kokeeksi hieman puhdistelin, niin tässä noin varttin työn tulos, eli siistit saa pulteista suht helposti.
20151016_162726.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 23:23
Paikkakunta: Länsi suomi

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

Hyvältä näyttää Jarmo museointi prokkiksen eteneminen, eiköhän ne mustat kilvet aikanaan varmasti heltiä. Ilo nähdä että sekki on hyvässä hoidossa! :thumbup:
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jukka L. kirjoitti:Hyvältä näyttää Jarmo museointi prokkiksen eteneminen, eiköhän ne mustat kilvet aikanaan varmasti heltiä. Ilo nähdä että sekki on hyvässä hoidossa! :thumbup:
Moi Jukka! Juu kyllä auton puolesta varmasti mr aikanaan onnistuu, kunhan vaan ikäraja ei mene edellä karkuun :problem: jotain tällaista kai on ollut suunnitelmissa. En kuitenkaan kilpiä vaihda mustiksi, vaan saavat olla nuo valkoiset, jotka tuohon aikakauteen kuuluu. Oletko muuten vielä törmännyt niihin kaiuttimiin, mistä joskus s-postilla viestittiin?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 23:23
Paikkakunta: Länsi suomi

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

tahtoomersun kirjoitti:
Jukka L. kirjoitti:Hyvältä näyttää Jarmo museointi prokkiksen eteneminen, eiköhän ne mustat kilvet aikanaan varmasti heltiä. Ilo nähdä että sekki on hyvässä hoidossa! :thumbup:
Moi Jukka! Juu kyllä auton puolesta varmasti mr aikanaan onnistuu, kunhan vaan ikäraja ei mene edellä karkuun :problem: jotain tällaista kai on ollut suunnitelmissa. En kuitenkaan kilpiä vaihda mustiksi, vaan saavat olla nuo valkoiset, jotka tuohon aikakauteen kuuluu. Oletko muuten vielä törmännyt niihin kaiuttimiin, mistä joskus s-postilla viestittiin?

Vielä ei ole kaijuttimia tullut vastaan. Jossain ne tallin perukalla on, mutta on tuota romua sen verran siunaantunut. Ilmottelen heti kuhan löytyy! :thumbup:
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Jukka L. kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
Jukka L. kirjoitti:Hyvältä näyttää Jarmo museointi prokkiksen eteneminen, eiköhän ne mustat kilvet aikanaan varmasti heltiä. Ilo nähdä että sekki on hyvässä hoidossa! :thumbup:
Moi Jukka! Juu kyllä auton puolesta varmasti mr aikanaan onnistuu, kunhan vaan ikäraja ei mene edellä karkuun :problem: jotain tällaista kai on ollut suunnitelmissa. En kuitenkaan kilpiä vaihda mustiksi, vaan saavat olla nuo valkoiset, jotka tuohon aikakauteen kuuluu. Oletko muuten vielä törmännyt niihin kaiuttimiin, mistä joskus s-postilla viestittiin?

Vielä ei ole kaijuttimia tullut vastaan. Jossain ne tallin perukalla on, mutta on tuota romua sen verran siunaantunut. Ilmottelen heti kuhan löytyy! :thumbup:
ok. Onkos tuo exä vette se sama, josta kuviakin lähettelit?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

20151109_202529.jpg
Pitkiä pultteja saatu puhdisteltua
20151109_202604.jpg
Kyllä kaivonkansi nuo pitkät pultit vaatii, jotta näyttää siltä kuin pitääkin.
20151109_202618.jpg
Pitäisiköhän pultit vielä käyttää niklattavana :idea:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

tahtoomersun kirjoitti:Pistetääs SECistä kuva sen luonnollisessa esiintymisympäristössä :D
oikea ympäristö.jpg
Upea Mercedes, mutta luonnollinen ympäristö tuollaiselle kapitalismin keulakuvalle ja aikakauden lookille lienee ihan jokin muu kuin Sirola-opisto?
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

tn62634 kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Pistetääs SECistä kuva sen luonnollisessa esiintymisympäristössä :D
oikea ympäristö.jpg
Upea Mercedes, mutta luonnollinen ympäristö tuollaiselle kapitalismin keulakuvalle ja aikakauden lookille lienee ihan jokin muu kuin Sirola-opisto?
Eikös tuo Vanajanlinna ollut aikanaan ihan kapitalismin malliesimerkki, sitten myöhempi historia ei välttämättä ole ihan niin kunniakas :wink:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanajan_kartano" onclick="window.open(this.href);return false;
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

tahtoomersun kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Pistetääs SECistä kuva sen luonnollisessa esiintymisympäristössä :D
oikea ympäristö.jpg
Upea Mercedes, mutta luonnollinen ympäristö tuollaiselle kapitalismin keulakuvalle ja aikakauden lookille lienee ihan jokin muu kuin Sirola-opisto?
Eikös tuo Vanajanlinna ollut aikanaan ihan kapitalismin malliesimerkki, sitten myöhempi historia ei välttämättä ole ihan niin kunniakas :wink:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanajan_kartano" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähinnä kuitenkin tuolla luonnollisella ympäristöllä viittasin kartanomaiseen miljööseen, en niinkään politiikkaan, joka vissiin on tällä foorumilla "ei toivottu" aihe. Ihan omana mielipiteenä kuitenkin uskallan väittää, että tahot jotka eniten järjestöjään ja toimintaansa kutsuvat solidaariseksi, taitavat olla ainakin tänäpäivänä suurimpia kapitalistejä... Jokainen ymmärtäköön miten haluaa :eh:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo en siis pahalla sanonut. :) Tuollainen harvinaisuus lienee ollut mahdoton näky valmistumisensa aikaan kyseisen kartanon edustalla. Ajat ovat toki muuttuneet ja ei ollut tarkoitus mitenkään politiikkaan sotkeutua edes. Satuin vaan ihailemaan länsi-saksalaista insinööritaidonnäytettä paikassa, jonka edustalla luonnollinen näky oli varmaan lähinnä Varsovan-liiton maissa valmistetut tuotteet. :)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

tn62634 kirjoitti:Joo en siis pahalla sanonut. :) Tuollainen harvinaisuus lienee ollut mahdoton näky valmistumisensa aikaan kyseisen kartanon edustalla. Ajat ovat toki muuttuneet ja ei ollut tarkoitus mitenkään politiikkaan sotkeutua edes. Satuin vaan ihailemaan länsi-saksalaista insinööritaidonnäytettä paikassa, jonka edustalla luonnollinen näky oli varmaan lähinnä Varsovan-liiton maissa valmistetut tuotteet. :)
Juu, en ottanut tätä vakavasti :wave: Toki Sirolaopiston myötäilemissä piireissä on toiset olleet tasa-arvoisempia kuin toiset :lol:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuli Secci heräteltyä viimein talviunilta ja iloisesti hörähti tulille! Kävi heti kunnolla, aivan kuin olisi eilen ajettu viimeksi :thumbup: Käyttelin lämpöiseksi ja sitten öljyn ja suodattimen vaihto koneeseen. Valvoline MaxLife 10W40 tuli hommattua öljyksi. On vain niin paskakeliä, että ei viitsi ajeleen lähteä, lunta sataa nytkin :thumbdown:

Mitään ihmeitä ei tullut talven aikana tehtyä, kun kaikki on suht jiirissä(no aina jotain pientä löytyy...), mutta tavaratilan- ja poistumisvalot tuli laitettua kuntoon, eli polttimot ja tavaratilanvalon johdoista poistin sokeripalaliitokset.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja terasankka »

Huh... aivan tolkuttoman hieno peli...
W212 E350 CDI 4Matic -12
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tänään pesin talven aikana kertyneet pölyt pois ja tuli myös ajettua n. 50km lenkki, kun näytti kelikin mukavalta. Kyllä vaan maistui SECille maantie talven lepäilyn jälkeen! Kaikki toimi kuten pitääkin, eikä edes syksyllä ajoittain palanut ABS valokaan näyttäytynyt :thumbup:

Vähän ikävämpi juttu on vain se, että kun kulmarauta (tai siis alumiini) pääsee sille omimmalle alueelleen :twisted: , niin on pakko löysätä jalkaa kaasulta, kun kanssa-autoilijat tuntuvat peruuttelevan ohituskaistalla.... :problem: No kun on talven ajellut 200cdi:llä niin on hiukan vaikea pidätellä :oops:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

20160511_190610 (2).jpg
20160511_190643.jpg
20160511_190839.jpg
20160511_190854.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja RH »

Nätti on :)
Erityinen :thumbup: seuraavasta:
tahtoomersun kirjoitti:En kuitenkaan kilpiä vaihda mustiksi, vaan saavat olla nuo valkoiset, jotka tuohon aikakauteen kuuluu.
:arrow:
CMS harrasteparkissa katse (ja sydän) pysähtyi museoidun, ilmeisesti -85 mallin TI merkonomivolvon ilmeisen alkuperäiseen BAC-alkuiseen tunnukseen, kas kun sattui olemaan musta...
Ei kyllä iskenyt pätkän vertaa :thumbdown:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ilmastointi saatiin sitten viimein toimimaan. Pari kesää on mennyt ajellessa ilman kylmäkonetta, kun ajattelin ilmastoinnin vaativan isommankin päivityksen.

Jo edellinen omistaja kertoi ilmastoinnin olleen pimeänä jonkin aikaa ja itselläkin tuo on ollut jo reilut pari vuotta, mutta siitä huolimatta alkoi toimimaan pelkällä täytöllä. Ei edes ollut ihan tyhjä, mutta sen verran vajaa, ettei enään lähtenyt toimimaan. Tiiveys toki testattiin ensin, mutta mitään vuotoja ei Vänttisen mukaan ollut.

Hetken päästä alkoi kuitenkin konehuoneesta kuulumaan jumalaton ujellus, mutta vanha hihna siellä vain antautui kompuran joutuessa taas tositoimiin. Mätänetistä uusi hihna (löytyi hyllystä hintaan 6€) ja johan hiljeni.

KL Osistakin ensin hihnaa kyselin, mutta myyjän mielestä SECissäni ei ole ilmastointia, eikä siis hihnaakaan, joten ei osannut sellaista myydä.... :crazy: Itse väittäisin sellaisen kuitenkin autosta löytyvän ja on ihan varustelistassakin mainittuna. No enivei, nyt kylmää piisaa ja kyllä ilmastointi mustassa autossa on ihan kiva!
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ysikasia tankkiin ja ei muuta kuin kohti auringonlaskua :clap:
20160531_211020 (2).jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut tahtoomersun, Pe 08.07.2016 15:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

On tullut jo jonkinaikaa ihmeteltyä SECin moottorinlämpöjä. Lämpöiselläkin kelillä nousee moottorin lämmöt oudon hitaasti ja aikansa kun on ajanut, niin nousee juuri ja juuri tuonne 80 asteeseen, mielummin hiukan alle kuin yhtään yli.

Eilen sain sitten inspiraation ja vaihtelin termarin uuteen ja ero on kyllä selvä. Nyt nousee lämmöt tuonne hiukan yli 80 ja lämpenee paljon nopeammin kuin ennen.
20160708_142927.jpg
Voisiko noista alhaisista lämmöistä johtua katsastuksessa kiusanneet päästöt? Eli katsuri joutui käyttelemään melko pitkään, ennen kuin päästöt putosivat hyväksyttävälle tasolle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC ehostusta+ paluuta alkuperäiseen.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuosta termarin vaihdosta vielä: Noin yleensäkkin olisi tietysti viisasta etukäteen selvittää missä vaihdettava osa sijaitsee, eikä luulla mitään.
Oletin, että termari on tuon "kuvun" alla, mihin tulee ylävesiletku (nuoli vasemmalle), mutta eipäs ollutkaan... :oops:

No sitten auki tuo mihin alavesiletku tulee (nuoli oikealle) ja sieltähän se löytyi :shifty:
20160708_143112.jpg
Eihän tuo muuten mitään haitannut,mutta tietenkään tiivistettä ei KL-Osissa ollut hyllyssä ja viikonpäästä lupasivat toimittaa :crazy: No, ei muuta kun kohti mätänettiä ostamaan tiivistemateriaalia ja tiivisteliimaa. Itse sitten omin pikku kätösin väsäsin tiivisteen ja ainakin toistaiseksi pitää. Vaihdetaan uusi sitten kun saapuu.

Samalla kun palikat oli irti, olisin vaihtanut tuon lyhyen letkun (nuoli ylös), mikä menee imusarjaan(tai ainakin siihen suuntaan) mutta oli hintaa hauskat 90€ :lol: , (olisi ollut hyllyssä) joten vanha kelpasi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Vastaa Viestiin