W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja fiilistelyä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
seppola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja seppola »

Minulle kävi sillä tavalla, että vaihdatin uuden tukilaakerin + kumin ennen kesäloma reissua Eurooppaan ja niinhän se tuli lievä jurina ja värinä n. 40 ja 80 km/h nopeuksiin tuossa omassa W 126:ssa.

Tutkittiin sitten korjaamolla, kaikki oli asennettu oikein ja loppupäätelmänä arvio, että johtunee "pienestä vetopyörästä"...ehkä uudella kumilla kardaani on nyt hieman eri asennossa kuin ennen, mistä syystä jurinat. Ei olisi siis pitänyt tehdä koko remonttia. No ajeltu on jo kohta 10 000 km ja ei ole vielä jurinat hävinneet eivätkä kasvaneetkaan, onneksi ei nyt aivan hirveästi häiritse.
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en oikein usko tuohon pienen vetopyörän jurinaan, mielestäni kartaanissa jokin ei vaan ole kohillaan :wink:
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Parhaalta veikkaukselta tuntuisi juuri se että kardaanin puolikkaat on hommassa päässeet irtoamaan toisistaan. Sitten kun ne on laitettu yhteen, niin ei ole mennyt samoihin booreihin, mistä syystä se on nyt epätasapainossa. Vaihdoin itse nuo limput aiemmin keväällä, ja meinasi käydä noin. Yllätyin että niitä ei pitele mikään toisissaan, lähtee vetämällä irti. Jos kardaaniin ei ole tehnyt merkintöjä, niin enää ei voi tietää miten ne alun perin olivat.

Taittuuko englanti? Tässä muutama pointti limppujen asennukseen liittyen. Voi myös olla että ne on asennettu väärin.
The flex disc replacement kit comes with hex bolts, lock-nuts and a washer that goes with each bolt. Each washer should be used directly between either the bolt-head or nut and the flex disc. The washers should NOT be used between a bolt-head or nut and the driveshaft or transmission output shaft flange.

All bolt heads should be on the same side of the flex disc, and all bolts should point FORWARD (toward the transmission), and all six nuts should be attached on the forward side of the flex disc and transmission output shaft flanges.

The writing (SGF, Made in Germany, yadda yadda) should face FORWARD, so that it is facing the transmission side.

Both the driveshaft and transmission output shaft flanges have small, circular indentations at the bolt-holes through them. You MUST orient the flex-disc so that the protruding metal bushings in the flex-disc bolt-holes align and insert INTO these indentations in the flanges. It should be apparent when you compare the flange indentations to the flex disc metal bushings that protrude from the flex disc holes.
Alkuperäinen linkki: https://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=4177" onclick="window.open(this.href);return false;

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

tahtoomersun kirjoitti:Itse kun en ehtinyt/saanut aikaiseksi, niin vaihdatin maanantaina korjaamolla SECiin kardaanin kuminivelet ja kannatinlaakerin kumeineen. Syy moiseen oli se aikaisemmin mainitsemani jurina vähän hätäisemmässä liikkeellelähdössä.

No eihän se sitten onnistunut kuitenkaan. Lähdössä kuulunut jurina kyllä hävisi, mutta tilalle tuli noin 50kmh ylöspäin varsinkin vedättäessä kuuluva ja tuntuva jurina/epätasapaino. Tämä on siis pahimmillaan 50-70kmh, mutta ei se hyvä ole missään nopeudessa. Aikaisemmin kulki tasaisesti kaikilla laillisilla nopeuksilla. Itse asiassa häiritsee sen verran ettei edes viitsi kauheasti ajella :(

Mikähän tässä voi mennä pieleen/muuttua näin totaalisesti? Korjaamo kyllä lupasi asian tutkia, mutta kertokaapa, jos jollain on kokemusta/tietoa mikä tämän voi aiheuttaa?
Ei muuta fiksumpaa sanottavaa kuin että tervetuloa kerhoon, oma 300SEL tosiaan kävi pajalla saman jurinan takia, epäiltiin samaa vikaa, tehtiin samat toimenpiteet ja tilalle tuli vaan pahempi jurina. Sen jälkeen tutkittu toisellakin korjaamolla tonnilla autoa ja jurina ei ole hävinnyt mihinkään. Enemmän tietoa (mutta ei ratkaisua) löytyy tuolta oman auton topicista http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2#p1204762" onclick="window.open(this.href);return false;

Mielenkiinnolla odotan mistä sinulla vika löytyy.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

karra kirjoitti:Harmi homma. Olin jo unohtanut nuorempana opitun homman eli if it works don't fix it ja pienen värinän takia huollatin oman 500E:n kardaanin, kävin ihan just kuin sinulla.

Vaihteiston ulostulolaipasta oli poorit kuluneet kun laippa oli löysällä akseliin, siis mutteri oli löysällä. En tiedä miksi toimi silloin niinkin hyvin mutta uudelleen kasattuna ja tiukatulla mutterilla lukitteineeen hakkasi niin perkeleesti ajossa. Homma meni takuuseen, maksoin vaan se uuden laipan, vajaa parisataa. Nyt toimii.

Jos kardaani on katkaistu, kutan varmaan on niin pitää laittaa samaan asentoon.

Omassa 300SEL 6.3 on jo rispaantuneet limput mutta en perhana ala remppaamaan ennen kuin alkaa olla ongelmia; ihan vaan varman päälle otan - auto kyllä toimii, se on aina vähän jyristellyt mutta auto on aika vanha ja ties kuin paljon sillä on ajettu...
Täytyy myöntää, että tällaista lopputulosta hieman salaa mielessäni pelkäsin. Luulisi nyt kuitenkin, että tällainen remontti olisi mahdollista tehdä ja saavuttaa parempi lopputulos, kuin mitä on alkutilanne.
Voisiko olla, että tuo koko linja, siis moottorin kiinnitys, kardaanin kumit/laakeri ja perän tukikumit kun ovat siellä vuosien saatossa kuluneet/löystyneet ja hakeutuneet johonkin yhdessä "haluamaansa" asentoon, niin sitten kun väliin laitetaan jotain uutta, niin eivät sitten enään oikein sovi yhteen?
JanneW124 kirjoitti:Erittäin hieno auto sulla!!

Olisikohan kardaanin puolikkaat lipsahtanut väärään asentoon paikalleen jolloin tasapainotus ei ole enää kohdallaan?
Tämä itselläkin tuli ensimmäiseksi mieleen.
seppola kirjoitti:

Ei olisi siis pitänyt tehdä koko remonttia.
No ei, oli kyllä omakin paljon parempi ennen
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Maanantaina jatketaan tutkimuksia....
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Perän ja vaihteiston kannatinkumit on helppo vaihtaa jos haluaa kokeilla.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Häksä kirjoitti:Perän ja vaihteiston kannatinkumit on helppo vaihtaa jos haluaa kokeilla.
Eiköhän ne kaikki uusiksi laiteta, myös moottorin tyynyt.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuli kyllä sellainenkin ajatus mieleen, että josko nivelien ja kannattimen kumilaatu on jotenkin erilaista kuin alunperin tehtaalla asennetuissa, eivätkä jousta/vaimenna värinöitä yms. yhtä hyvin. :problem: Onko kukaan saanut vastaavaa onnistumaan 100%?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tahtoomersun kirjoitti:
Häksä kirjoitti:Perän ja vaihteiston kannatinkumit on helppo vaihtaa jos haluaa kokeilla.
Eiköhän ne kaikki uusiksi laiteta, myös moottorin tyynyt.
älähän ylläty kun uusit perän kannatin kumit :wave:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Juu, eipä muuttunut miksikään. Tarkistettu, että kardaanin merkit kohdallaan, mutteri löysätty ja kiristetty uudelleen. Onko tähän kardaanin mutterin kiristykseen mitään ohjetta miten se tehdään oikein?

Perän kannatinkumit näytti ehjältä ja oli kimmoisat, eikä tuntunut ylimääräistä välystä. Näyttivät siltä kuin olisi joskus uusittu.

Seuraavaksi varmaan uusin moottorin ja vaihteiston kumit, ne eivät edes paljon maksa, eli ei haittaa vaikka olisi turha homma, ompahan sitten nekin kunnossa. Perässähän kumia onkin useampi ja osalla aika suolaiset hinnat ainakin KL:ssä :o joten mennään nyt keulasta perään päin.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu ne etummaiset perän pikku kumilla on vasta kappale hintaa :P
itte kiristin oman kartaanin keskimutterin sellaseen 8kp, tehin siihen oikein avvaimen :wink:
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja MouTine »

tahtoomersun kirjoitti:Onko kukaan saanut vastaavaa onnistumaan 100%?
2005 CLK55:seen vaihdoin aikoinaan kertarykäisyllä kannatinlaakerin, kumilimput ja vaihteiston tukikumin. Moottorin hydrolagerit olin jo vaihtanut aikaisemmin. Olin erittäin tarkka kardania katkaistaessa että menee takaisin samoille booreille ja merkitsin sen huolella. Kannatinlaakeri oli selvästi painunut kehdossaan alaspäin. Kumilimput olivat kovettuneet mutta ihan ehjät. Ei tullut värinöitä.

Metsästämäni olematon värinä lopulta löytyikin toisesta etuvanteesta. Oli sisäreuna painunut hiukan kasaan ja paikallinen vannepaja sai sen oikaistua. Pointti oli että mikään ei mennyt huonompaan suuntaan vaikka vaihtelin noi ed.main. osat voimalinjasta.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Tarkistettu, että kardaanin merkit kohdallaan
Mitkähän merkit on tarkistettu, onko sellaisia?

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

on siellä merkit, laitan sulle jos tarttee :wink:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:on siellä merkit, laitan sulle jos tarttee :wink:
Eikös merkit ole jos ristikon purkaa, toisessa puolessa kaksi muhkuraa ja toisessa yksi, mutta mites nuo poorit vai niitäkö varten se just on? On niin kauan kun purin viimeiksi, 17 vuotta...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tmznEE7JRpI[/youtube]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuo video on varmaan hyvä kun vain ymmärtäisin kieltä :think:
mutta ne kardaanin merkit W126:ssa on tälläset :arrow:

Kuva
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Se vaan on. Katselin siis lähinnä kuvia..heh

Siiss niin, niin kertakaikkiaan täydellisen kaunis tuo SEC. SECä ulkoa että sisältä.


Niin ja kun 126 S-mersuun kun istuu sisään, parempaa tunnetta ja rauhallisuutta en tiedä missään muussa autossa.

Siis tuo 126 sisustusKAAN ei hivo täydellisyyttä, vaan ylittää sen moninkertaisesti

Joo ja sitten asiaa. Tuo kummikappale ei välttämättä tee mitään muutosta värinään, vaikka sen vaihtaisi. Joskus kardaani alkoi täristään yli 80 nopeuksissa. ja sitten yhdessä ex-ex wanhassa autossa (etuveto), tärinä alkoi jossain 100 nopeuksissa. Eturenkaat olin lattanut pyörimään väärään suuntaan mitä edellisvuotena ollut. Kun vaihdoin renkaat edelliseen pyörimis-suuntaan, tärinä loppui.
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Kent ei puhu videossaan mitään noista kuvan touhottajan merkeistä, se laittaa oman merkkinsä maalarinteipillä :think: No, pääasia että joku merkki on, ja että ne on kohdallaan.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua, KARDAANI ONGELMA

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tarkennuksena, että tähänkin asentaja oli tehnyt merkit, ja ne oli kohillaan.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua.

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Toissaviikonloppuna aloin ihmettelemään, että mitä hittoa, SECillä alkanut kuukautiset, punaista öljyä läntti alla :problem: no tarkemman tutkimuksen jälkeen diagnoosi: ohjaustehostajan paineletku vuotaa.

Ollut hiukan kiireitä, niin vasta tälläviikolla ehdin asiaan perehtymään lisää. Kysely KL:ään uudesta letkusta ja heillä toimitusaika vähintään 2 viikkoa, joten en edes kysynyt hintaa. Vehosta uusi letku pikana, toimitusaika 2 päivää ja hintaa 120€. Tilasin siis Veholta ja tänään asentelin paikalleen. Oli muuten se pumpunpäässä oleva mutteri tiukasssa!
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Katsastus taas läpäisty :thumbup: talviunien aika!
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

SEC taas herätelty talven jäljiltä. Liikennekäyttöön en vielä ottanut, mutta koska loppui vuokrasoppari talvitallista, niin hain konttorilta siirtoluvan ja siirtelin omaan talliin odottelemaan parempia kelejä, joten Södertäljeläinen joutui ulkomajoitukseen.

Tosiaan lokakuun lopussa on SEC viimeksi ollut käynnissä ja lauantaina tärähti tulille, niinkuin olisi edellispäivänä viimeksi ajettu :thumbup:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja karra »

tahtoomersun kirjoitti:SEC taas herätelty talven jäljiltä. Liikennekäyttöön en vielä ottanut, mutta koska loppui vuokrasoppari talvitallista, niin hain konttorilta siirtoluvan ja siirtelin omaan talliin odottelemaan parempia kelejä, joten Södertäljeläinen joutui ulkomajoitukseen.

Tosiaan lokakuun lopussa on SEC viimeksi ollut käynnissä ja lauantaina tärähti tulille, niinkuin olisi edellispäivänä viimeksi ajettu :thumbup:
Eilen sama juttu isolla coupella, tänään loppui säilytyspaikan vuokraus. Oli outo fiilis mennä vaan Taipalsaarelle ja ottaa auto tallista, ilman mitään liikenteeseenkäyttöönottoja :P kun on museoauto 8) . Viime talvenahan tämä oli kotitallissa josta sitä ei tarvinnut kotiin hakea, ja keväällähän se museorekisteröitiin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

karra kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:SEC taas herätelty talven jäljiltä. Liikennekäyttöön en vielä ottanut, mutta koska loppui vuokrasoppari talvitallista, niin hain konttorilta siirtoluvan ja siirtelin omaan talliin odottelemaan parempia kelejä, joten Södertäljeläinen joutui ulkomajoitukseen.

Tosiaan lokakuun lopussa on SEC viimeksi ollut käynnissä ja lauantaina tärähti tulille, niinkuin olisi edellispäivänä viimeksi ajettu :thumbup:
Eilen sama juttu isolla coupella, tänään loppui säilytyspaikan vuokraus. Oli outo fiilis mennä vaan Taipalsaarelle ja ottaa auto tallista, ilman mitään liikenteeseenkäyttöönottoja :P kun on museoauto 8) . Viime talvenahan tämä oli kotitallissa josta sitä ei tarvinnut kotiin hakea, ja keväällähän se museorekisteröitiin.
Ensivuonna olisi mahkut tämäkin museoida.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja juusmo »

tahtoomersun kirjoitti:Liikennekäyttöön en vielä ottanut, mutta koska loppui vuokrasoppari talvitallista, niin hain konttorilta siirtoluvan
Miksi näin, jos saa kysyä? Netistähän auton saa naksuteltua liikennekäyttöön ja takaisin pois vaikka saman päivän aikana. Taitaa tulla halvemmaksi ja on joka tapauksessa vähemmän vaivaa kuin juosta konttorilla ja liimailla tarroja. Olettaen tietenkin että auto on kilvissä ja katsastettu, mitä tämä peli aiempien postausten perusteella on.

Hieno peli kyllä. C126 on upea laite.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja karra »

juusmo kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Liikennekäyttöön en vielä ottanut, mutta koska loppui vuokrasoppari talvitallista, niin hain konttorilta siirtoluvan
Miksi näin, jos saa kysyä? Netistähän auton saa naksuteltua liikennekäyttöön ja takaisin pois vaikka saman päivän aikana. Taitaa tulla halvemmaksi ja on joka tapauksessa vähemmän vaivaa kuin juosta konttorilla ja liimailla tarroja. Olettaen tietenkin että auto on kilvissä ja katsastettu, mitä tämä peli aiempien postausten perusteella on.

Hieno peli kyllä. C126 on upea laite.
Kas, minultakin meni tuo ohi. Ajoneuvoverosta taitaa tulla kympin maksu eli aika samoihin menee mutta vaivattomampaa tehdä netissä. Viime vuonna tein 500E kanssa siten että vein leimalle sen kun hain tallista ja ajoin sitten kotiin. Vaikka oli liikennekäytöstä poistettu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Joo, kymppihän siitä tosiaan menee veroa, ja päälle sitten vähintään yhden päivän vakuutukset ja se 5 euron maksu poistosta. Taitaa tulla muutaman euron kalliimmaksi kuin siirtolupa, mutta itse laskisin omalle ajalle enemmän arvoa :)

Tuo kympin minimi on kyllä ihan älytön. Ymmärrän, etteivät halua lähetellä senttien suuruisia laskuja, mutta saisivat hyvittää sen myöhemmissä ajoneuvoveroissa.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja RH »

juusmo kirjoitti:Joo, kymppihän siitä tosiaan menee veroa, ja päälle sitten vähintään yhden päivän vakuutukset ja se 5 euron maksu poistosta. Taitaa tulla muutaman euron kalliimmaksi kuin siirtolupa, mutta itse laskisin omalle ajalle enemmän arvoa :)

Tuo kympin minimi on kyllä ihan älytön. Ymmärrän, etteivät halua lähetellä senttien suuruisia laskuja, mutta saisivat hyvittää sen myöhemmissä ajoneuvoveroissa.
Kyllä sillä kahdeksalla-kymmenellä miljardilla tosiaan pitäisi jotain saada maksuttakin... :thumbup:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

juusmo kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Liikennekäyttöön en vielä ottanut, mutta koska loppui vuokrasoppari talvitallista, niin hain konttorilta siirtoluvan
Miksi näin, jos saa kysyä? Netistähän auton saa naksuteltua liikennekäyttöön ja takaisin pois vaikka saman päivän aikana. Taitaa tulla halvemmaksi ja on joka tapauksessa vähemmän vaivaa kuin juosta konttorilla ja liimailla tarroja. Olettaen tietenkin että auto on kilvissä ja katsastettu, mitä tämä peli aiempien postausten perusteella on.

Hieno peli kyllä. C126 on upea laite.
Konttori on tuossa vajaan kilsan päässä ja hoitui samalla muukin asia. 25 € tuo maksoi, joten varmaan aika samoihin hintoihin netin kautta. Aika ei nyt hirveä ongelma ole :wink:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Vastaa Viestiin