tahtoomersun kirjoitti:Eilen käyty SEC:in kanssa leimalla ja taas huomautuksitta läpi
Hienoa.
tahtoomersun kirjoitti:Eilen käyty SEC:in kanssa leimalla ja taas huomautuksitta läpi
Juu, kyllä tuo liikaa tiukkaamisen riski oli siinä mielessä, kun tuota kiristelin ja siksi melko varovainen koitin olla. Keula kun oli kokonaan ylhäällä, niin siinä ainakaan ei mitään ahdistusta tai ylimääräistä ääntelyä kuulunut.atlas kirjoitti:Luin tosta kun säädit simpukkaa...teepäs niin että kuusio ruuvia niin auki kun tulee ja sitten puoli kiinni...nimittäin jos arviolta avaat voit mennä vahingossa liian tiukalle ja lämmettyään leikkaa kiinni ja metsään mennään...toli jos otat varman päälle niin 3/4 kiinni kun otat kaikki auki...sammuksissa ja keski asennossa ratti.
Simpukan säädön kanssa oltava erityisen varovainen ja omalla vastuulla aina..itse olen säätänyt toista kymmentä simpukkaa...tosin itse ajan 1/4-1/2 kiinni mutta jos kuka ei ole tehnyt noita niin enemmän kiinni...käynnissä kuitenkin paine kirii silti enemmän välyksiä lisää pois.
Sitten on sellaisia tullut vastaan ettei auta enää säätäminen ja jää välystä ja roskis kamaa se..toista tilalle.
Kuorma-autoissa taas tullut vastaan että kiristys on päin vastainen kuin ha....
tahtoomersun kirjoitti:Parit reissut on kerinnyt SECilläkin heittään, eli Lahdessa ja Jyväskylän kuljetusmessuilla on tullut käytyä.
Aina vain jaksaa tuon V8:in kulutus ihmetyttää: Lahteen tuli mentyä Tampereelta Riihimäen kautta (sama reitti takaisin), joten motaria tuli päästeltyä yli 200km nopeudella 120-130km/h ja tuo RMK-Lahti sitten vähän rauhallisemmin, toki tilaisuuden tullessa ohituksia ei mitenkään vältelty... Koko reissun kulutus 12 l/100km
Jkylään sitten väkisinkin vauhdit jää alhaisemmiksi ja kulutus 9,5 l/100km
Tanssituomaria voisi tähän siteerata: "ei paha!"
Tuntuisi, että tehotkin ovat säilyneet vuosien saatossa mukavasti tallella, kun ohitukset sujuu ja kuskia naurattaa Kyllä bensakoneessa on jotain sellaista herkkyyttä mitä tuon dieselin vääntö ei pysty korvaamaan....
Tokihan tällainen onnistuu. Olisi myös kiva kuulla lisää tämän historiasta.Jussi L. kirjoitti:tahtoomersun kirjoitti:Parit reissut on kerinnyt SECilläkin heittään, eli Lahdessa ja Jyväskylän kuljetusmessuilla on tullut käytyä.
Aina vain jaksaa tuon V8:in kulutus ihmetyttää: Lahteen tuli mentyä Tampereelta Riihimäen kautta (sama reitti takaisin), joten motaria tuli päästeltyä yli 200km nopeudella 120-130km/h ja tuo RMK-Lahti sitten vähän rauhallisemmin, toki tilaisuuden tullessa ohituksia ei mitenkään vältelty... Koko reissun kulutus 12 l/100km
Jkylään sitten väkisinkin vauhdit jää alhaisemmiksi ja kulutus 9,5 l/100km
Tanssituomaria voisi tähän siteerata: "ei paha!"
Tuntuisi, että tehotkin ovat säilyneet vuosien saatossa mukavasti tallella, kun ohitukset sujuu ja kuskia naurattaa Kyllä bensakoneessa on jotain sellaista herkkyyttä mitä tuon dieselin vääntö ei pysty korvaamaan....
Silloin aikanaan kun edellinen omistaja sen osti nii heitettii sillä muutama pitkä reissu nii tosiaan kulutus oli sitä 10-12l/100km ja pidin sitä tosi maltillisena. Hyvä kuulla että SEC palvelee yhä hienosti ja on kunnossa. Pitäs joskus nährä jossain täällä pirkanmaalla, olisi hauska nähdä sitä autoa livenä nyt orkkisasussaan..
Jackie kommentoi että W124 saa takimmaisen lievää väkivaltaa käyttäen. Tästä en osaa sanoa mutta 500E ei onnistunut...tahtoomersun kirjoitti:Saako kardaanin rättinivelet pois paikoiltaan ilman koko kardaanin irroitusta? Jos vaihtaisi vaan tuon murtuneen nivelen nyt ja kannatinlaakerin sitten talven aikana , kun vaatii putkiston ja lämpösuojien purkamisen.
Hey, Nice!tahtoomersun kirjoitti:Tässä vielä kuva eiliseltä ajelureissulta. Pääsiäisen jälkeen saadaan korkeuskin oikeaksi.