W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: La 05.05.2018 16:52
karra kirjoitti:Tämähän oli harrasteparkissa Lahdessa, siinä sivummalla kentällä :D

Kyllä, siellähän se oli. Vähän ali-ikäisenä, mutta kun viittoivat eteenpäin, niin ajoin sinne :wink:
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"


Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ti 08.05.2018 17:01
Lämpömittari alkanut välillä temppuileen, eli putoaa välillä aivan nolliin ja taas välillä näyttää normaalisti. Anturi vaiko itse mittari kipeenä?
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ti 08.05.2018 17:31
Mun mielestä kuullostais kosketushäiriöltä mittaristossa jos se yht'äkkiä tipauttaa viisarin ja sitten taas nostaa. Tuskin se moottorin todellisia lämpöjä tuolla tavalla vaihtelis :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 09.05.2018 17:32
Hage kirjoitti:Mun mielestä kuullostais kosketushäiriöltä mittaristossa jos se yht'äkkiä tipauttaa viisarin ja sitten taas nostaa. Tuskin se moottorin todellisia lämpöjä tuolla tavalla vaihtelis :)

Juu, kyllä moottorin lämmöt tuntus olevan ok, mittari vaan temppuilee.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Pe 22.06.2018 10:42
Kattoluukku temppuilee edelleenkin,eli SEC:in kaksitoiminen kattoluukku jäi auki, eikä suostunut käyttökytkimestä enään liikahtamaan lainkaan. Väänsin käsipelillä sieltä tavaratilan puolelta hiukan kiinni päin ja kokeilin uudestaan, niin alkoikin taas toimimaan, mutta hiukan oudosti.

Kun luukun yrittää sulkea katkaisijasta ja luukun sukeuduttua ei irroita nappulasta, nousee takareuna ylös. Jos yrittää laskea takareunan alas ei tapahdu mitään, mutta kun painaa katkaisijasta luukkua auki, laskee takareuna ja sitten luukku liukuu auki. Mikäs ....ttu tälle nyt tuli? En ole tähän vieläkään keksinyt mitään ratkaisua. Mikä tuossa kattoluukun koneistossa menee vituralleen, että aiheuttaa tälläisen toiminnan?
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Pe 22.06.2018 21:46
Kuuluuko kumminkin moottorin surina kun painaa nappia?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: La 23.06.2018 09:04
Hage kirjoitti:Kuuluuko kumminkin moottorin surina kun painaa nappia?

Kyllä kuuluu
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2049
Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ti 26.06.2018 22:16
Edelinen omistaja korjasi siitä kerran kans kattoluukkua. Mites sekookos noissa kattoluukku kun akun vaihtaa? Jotenki mielikuva että jotain piti tehdä luukulle akun irrotuksen tai vaihdon jälkeen Tuskinpa nyt syynä tuohon mutta tulipa mieleen moinen kysymys...
Maailma tarvitsee esikuvia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 27.06.2018 21:33
MercMan kirjoitti:Edelinen omistaja korjasi siitä kerran kans kattoluukkua. Mites sekookos noissa kattoluukku kun akun vaihtaa? Jotenki mielikuva että jotain piti tehdä luukulle akun irrotuksen tai vaihdon jälkeen Tuskinpa nyt syynä tuohon mutta tulipa mieleen moinen kysymys...

Eiköhän näissä ole vielä sellaista "tyhmää" sähköä, eli ei vaikuta akun irroittaminen mihinkään toimintoihin.

Minulla on ollut sellainen tapa,että kun jätän auton talliin, niin irroitan akun kaapelin, eikä se ole koskaan kattoluukun tai minkään muunkaan toimintaan mitenkään vaikuttanut, paitsi että radioon pitää koodi syöttää.

Luukku alkoi temppuilemaan kesken ajon, eli ei suostunut sulkiessa liikkumaan ennenkuin sieltä takaluukusta ensin avitin.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Ke 27.06.2018 22:59
Heitetään ihan hatusta arvaus; onko kattoluukkua huollettu koska viimeksi esim. rasvauksella/öljyämisellä? Kun moottori surisee ja luukku kumminkin sulkeutuu niin ei vaijerinkaan pitäisi ainakaan olla poikki.
Itse käytän todella harvoin kattoluukkua kun keväällä on katupölyä, kesällä siitepölyä ja syksyllä sekä talvella liian märkää, loppukesästä ehkä pari kertaa on luukku kokonaan auki kun ei ole mitään noista yllämainituista. Saisikohan Veholta vielä ostettua tuota kattoluukulle tarkoitettua rasvaa?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5441
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: To 28.06.2018 09:09
raskaan liikenteen keskusvoitelu rasva käy oikein hyvin luukun voiteluun :wink:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL
ViestiLähetetty: To 28.06.2018 10:14
Luukun korjaus on varsin helppo.
Sisäpuolelta luukun verhous irti, etureunasta neljällä kiinnikkeelle verhoilu irti ja etukautta pois. Luukku on neljällä ruuvilla kiinni, ruuvit auki ja luukku yläkautta pois (merkkaa luukun paikka ennen ruuvien irroitusta)
Sen jälkeen pääset katsomaan luukun varret onko ehjät ja samalla helppo puhdistaa kiskot ja tarvittaessa uusia. Löytyy netistä uusia vipuvarsia sekä ohjuri muoveja yms..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11242
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 10.07.2018 09:54
tahtoomersun kirjoitti:Veikeitä nuo tehtaan ohjeet, kun niissä on tuota tilaa simpukan ympärillä vaikka kuinka paljon.... kuinkahan nuo työkalut laitetaan tuomnne pakosarjan ja simpukan väliin?, vai pitäisikö simpukka aina nostaa pöydälle :wink:

Saitko simpukan säädettyä tuolloin? Itsellä meni eilen 4 tuntia montulla; oman mokan takia varmaan puoli tuntia meni hukkaan, haluatko tarkempia neuvoja :D Pari työkalua piti muokata, perusvälineillä tosin.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5441
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Ti 10.07.2018 10:13
karra kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Veikeitä nuo tehtaan ohjeet, kun niissä on tuota tilaa simpukan ympärillä vaikka kuinka paljon.... kuinkahan nuo työkalut laitetaan tuomnne pakosarjan ja simpukan väliin?, vai pitäisikö simpukka aina nostaa pöydälle :wink:

Saitko simpukan säädettyä tuolloin? Itsellä meni eilen 4 tuntia montulla; oman mokan takia varmaan puoli tuntia meni hukkaan, haluatko tarkempia neuvoja :D Pari työkalua piti muokata, perusvälineillä tosin.

laitappa mulle ohjeita simpukan säädöstä paikallaan ja työkalujen muokkaamisesta, millaseksi pitää työkalut väännellä :roll:
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11242
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 10.07.2018 14:16
touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Veikeitä nuo tehtaan ohjeet, kun niissä on tuota tilaa simpukan ympärillä vaikka kuinka paljon.... kuinkahan nuo työkalut laitetaan tuomnne pakosarjan ja simpukan väliin?, vai pitäisikö simpukka aina nostaa pöydälle :wink:

Saitko simpukan säädettyä tuolloin? Itsellä meni eilen 4 tuntia montulla; oman mokan takia varmaan puoli tuntia meni hukkaan, haluatko tarkempia neuvoja :D Pari työkalua piti muokata, perusvälineillä tosin.

laitappa mulle ohjeita simpukan säädöstä paikallaan ja työkalujen muokkaamisesta, millaseksi pitää työkalut väännellä :roll:

Joo ensin tunkkasin konetta ylemmäs kuskin puolelta että sai sinne 19 mm kiintoavaimen väliin. En jaksanut käsivoimilla mutteria avata vaan kampesin sorkkaraudalla etupalkkia vasten niin että mutteri liikahti auki. Sitten otin sen 19 mm kiintoavaimen pois ja taivutin viilapenkissä sitä sopivaan kulmaan että sai käännettyä mutteria auki sen verran että sai avaimen aina uuteen asentoon, lenkkipäällä.

Sahasin 6 mm kuusiokoloavaimesta 20 mm pitkän tumpin ja työnsin sen sinne säätöruuvin päähän. Käytin 6 mm kiintoavainta kääntämiseen jotta sai sitä tappia eli säätöruuvia ulospäin. Säädin tapin kokonaan auki kunnes se pysähtyi ja kiristin reilut puoli kierrosta kiinnipäin. Ratin lonksuminen väheni kun kokeilin moottori sammuksissa sitä. Ratti liikkuu kehältään noin 20 mm ennen kun renkaat alkaa liikkumaan...

Mutterin kiristäminen oli oma hommansa koska se oli tiukka siihen säätöruuviin. Tekemäni 6 mm kuusiotappi oli koko ajan paikoillaan. Ujutin ensin lenkkiavaimen mutterin päälle. Ujutin sitten 6 mm kiintoavaimen lenkkiosan siihen tappiin ja pidin sitä koko ajan paikoillaan ja kiristin mutkalle väännetyllä kiintoavaimella mutterin. Tämä vaatii kätilön sormia.

Kokeilin moottori käydessä että ohjaus toimii. Ajoin autolla jonkun matkaa varovasti että paikat lämpeni ja totesin ohjauksen olevan parempi, eikä se jumittanut.

Tämän voi jokainen sitten tehdä omalla vastuullaan koska en osaa sanoa teinkö homman oikein :P .
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ti 10.07.2018 15:02
karra kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Veikeitä nuo tehtaan ohjeet, kun niissä on tuota tilaa simpukan ympärillä vaikka kuinka paljon.... kuinkahan nuo työkalut laitetaan tuomnne pakosarjan ja simpukan väliin?, vai pitäisikö simpukka aina nostaa pöydälle :wink:

Saitko simpukan säädettyä tuolloin? Itsellä meni eilen 4 tuntia montulla; oman mokan takia varmaan puoli tuntia meni hukkaan, haluatko tarkempia neuvoja :D Pari työkalua piti muokata, perusvälineillä tosin.

Juu kyllä sain säädettyä. Kuusiokoloavainta hieman lyhensin, että mahtui ja lenkkiavaimella sain lukitusmutterin auki, kun pistin ensin irrotusöljyä ja seuraavana päivänä aukesi.
Aika varovasti tuota säädin, kun ei silloin ollut tiedossa atlaksen ohjetta, mutta hyvä tuli, nyt on kehällä noin 2,5cm tyhjää liikettä.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ti 10.07.2018 18:59
Hiukan päässyt pitelemään kesälomaakin tässä ja tullut SECillä ajeltua vähän enemmänkin ja kyllä tämä on auto johon ihastuu joka kerta uudelleen ja uudelleen.
Pidän itseäni jonkinlaisena ns. "vanhanliiton ajomiehenä" sillä kortti on ollut jo vuodesta -83. Tästä varmaan johtuu, että pidän tällaisesta "suodattamattomasta" ajotuntumasta, jossa tien ja kuljettajan välissä ei ole turhanpäiväisiä tietokoneita, vaan tuntuma autosta ja informaatio sen kontaktista tiehen välittyy ratin ja penkin kautta kuljettajalle.
Oleellista on myös se, että moottori on vapaastihengittävä v8 ja että käskyt moottorille välittyy suoraan ja viiveettä, eikä vasta tietokoneen hyväksyminä.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11242
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 11.07.2018 07:52
tahtoomersun kirjoitti:
Pidän itseäni jonkinlaisena ns. "vanhanliiton ajomiehenä" sillä kortti on ollut jo vuodesta -83.


Itsellä vuodesta 1982.

tahtoomersun kirjoitti:Tästä varmaan johtuu, että pidän tällaisesta "suodattamattomasta" ajotuntumasta, jossa tien ja kuljettajan välissä ei ole turhanpäiväisiä tietokoneita, vaan tuntuma autosta ja informaatio sen kontaktista tiehen välittyy ratin ja penkin kautta kuljettajalle.
Oleellista on myös se, että moottori on vapaastihengittävä v8 ja että käskyt moottorille välittyy suoraan ja viiveettä, eikä vasta tietokoneen hyväksyminä.
Tämä on juurikin aivan just näin :thumbup:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ti 17.07.2018 21:08
Nyt kun on tällaista kohtuu lämpöistä keliä, on tullut ajeltua luukku auki ja kaikki lasit alhaalla, niin pääsee jo melko lähelle avoauto tunnelmaa :D

Jotenkin jänskästi muu liikenne ja kulkijat tuntuu olevan paljon konkreettisemmin läsnä, kuin lasien suojassa ajellessa.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11242
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 17.07.2018 21:28
tahtoomersun kirjoitti:Nyt kun on tällaista kohtuu lämpöistä keliä, on tullut ajeltua luukku auki ja kaikki lasit alhaalla, niin pääsee jo melko lähelle avoauto tunnelmaa :D

Jotenkin jänskästi muu liikenne ja kulkijat tuntuu olevan paljon konkreettisemmin läsnä, kuin lasien suojassa ajellessa.

Oiskohan me just samaa täs pähkäilty :D . Aika paljon pidän kattoluukkua kiinni kun aurinko tuppaa korventamaan vitiligo-ihoa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3614
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Ke 18.07.2018 07:52
karra kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
Pidän itseäni jonkinlaisena ns. "vanhanliiton ajomiehenä" sillä kortti on ollut jo vuodesta -83.


Itsellä vuodesta 1982.

tahtoomersun kirjoitti:Tästä varmaan johtuu, että pidän tällaisesta "suodattamattomasta" ajotuntumasta, jossa tien ja kuljettajan välissä ei ole turhanpäiväisiä tietokoneita, vaan tuntuma autosta ja informaatio sen kontaktista tiehen välittyy ratin ja penkin kautta kuljettajalle.
Oleellista on myös se, että moottori on vapaastihengittävä v8 ja että käskyt moottorille välittyy suoraan ja viiveettä, eikä vasta tietokoneen hyväksyminä.
Tämä on juurikin aivan just näin :thumbup:

Itse kun olen autoillut vasta vuodesta -87, enkä koskaan tämän reilun kolmenkymmenen vuoden aikana ole löytänyt itseäni 126-korisen coupen ratin ja penkin välistä, joten perustan kommenttini muihin saman aikakauden saman tuoteperheen ajolaitteisiin, eli niin halutessaan tämän kommentin voi sitten suodattaa täysin, jos haluaa :D .
Jotenkin vaan tulee mieleen, että eiköhän tämän tason Mersut liene kuitenkin juuri niitä kulkineita, joissa oman aikakautensa osalta on pyritty jo mahdollisimman hyvin "suodattamaan" sitä ajotuntumaa, jolloin auto tuntuu sekä mukavammalta että laadukkaammalta, siinä myös hienosti onnistuen :? . Jollain vanhalla Minillä veivatessa siitä suodattamattomuudesta kyllä syntyy aika erilainen kuva :wink: :wave: .
Muutoin kyllä osaan kuvitella tuon tunteen, kun johonkin kulkupeliin ihastuu aina uudelleen. Se on hieno fiilis, joka todistaa, että on onnistunut omissa harrasteajoneuvohankinnoissaan koko lailla täydellisesti :thumbup: .
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 18.07.2018 17:47
RH kirjoitti:
karra kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
Pidän itseäni jonkinlaisena ns. "vanhanliiton ajomiehenä" sillä kortti on ollut jo vuodesta -83.


Itsellä vuodesta 1982.

tahtoomersun kirjoitti:Tästä varmaan johtuu, että pidän tällaisesta "suodattamattomasta" ajotuntumasta, jossa tien ja kuljettajan välissä ei ole turhanpäiväisiä tietokoneita, vaan tuntuma autosta ja informaatio sen kontaktista tiehen välittyy ratin ja penkin kautta kuljettajalle.
Oleellista on myös se, että moottori on vapaastihengittävä v8 ja että käskyt moottorille välittyy suoraan ja viiveettä, eikä vasta tietokoneen hyväksyminä.
Tämä on juurikin aivan just näin :thumbup:

Jotenkin vaan tulee mieleen, että eiköhän tämän tason Mersut liene kuitenkin juuri niitä kulkineita, joissa oman aikakautensa osalta on pyritty jo mahdollisimman hyvin "suodattamaan" sitä ajotuntumaa, jolloin auto tuntuu sekä mukavammalta että laadukkaammalta: .

Ihan tätä en "suodattamattomuudella" tarkoittanut, vaan sitä miten ajaessa kuljettajalle välittyy tieto siitä, miten auto reagoi ja vastaa kuljettajan toimiin. Mukavuuteen tai epämukavuuteen tämä ei liittynyt mitenkään.Vähän ehkä vaikea ihan tarkkaan selittää......
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: La 04.08.2018 11:38
Tuli taas tehtyä vuosittainen öljynvaihto. Melkein päivälleen näkyi olevan vuosi edellisestä vaihdosta ja kilometrejä oli tullut vain 4300, eli ei ollut vielä ajamalla pilattu vanhatkaan öljyt, mutta ovathan taas uudet. 7,5 litraa tuli vanhaa öljyä ulos, joten noin 0,5l on tuolla matkalla kulunut. Ilmansuodatin tuli myös "vuosihuollossa" uusittua.

Öljyiksi laitoin jälleen Motulin 15w50, Motonetistä hommasin ja tasan 6€ oli hinta noussut vuodessa. Tulee pidettyä melko tarkkaa kirjanpitoa ostetuista osista ja tehdyistä/teetetyistä töistä ja nyt kun SEC on ollut minulla 4v 4kk ja 12 päivää
ja ajettu melko tarkkaan 20tkm, näyttää tilasto seuraavaa:

ostetut osat 2118,85€
teetetyt työt 1085,00€
myydyt tuuninkiosat 2010,00€
Viimeksi muokannut tahtoomersun päivämäärä La 04.08.2018 17:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: La 04.08.2018 13:32
20180729_163743-1.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2049
Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: La 04.08.2018 19:42
tahtoomersun kirjoitti:
20180729_163743-1.jpg



Upea se on.. koskaha saisi aikaiseksi nähtäillä jossain pirkanmaalla nii näkisi tuon secin orkkisasussaan ihan livenäkin :D
Maailma tarvitsee esikuvia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Pe 24.08.2018 23:47
Kävi ekan kerran tämän kanssa niin, ettei päässytkään liikkeelle :o Tulin töistä ja piti lähteä tallilta kotiin, niin ei startti inahtanutkaan. Kello oli tässävaiheessa jo lähempänä viittä

Vaikka vastauksen jo etukäteen tiesinkin, niin soitin kuitenki KLään ja kyselin uutta starttia, no eipä ollut. Venetmäki ei enään edes vastannut, joten lauantainen MB tourille lähtö alkoi näyttämään aika epävarmalta. Soitin vielä kuitenkin HYA CENTERIIN ja saivat sieltä hommattua uuden startin lempäälästä Startaxilta

Uusi startti paikalleen ja vääntämään avaimesta. Hyvin pyörittää, mutta ei edes lupaa lähteä käyntiin. Tässä kohtaa taisi tulla pari voimasanaa...hetken kun pähkäilin, niin totesin,
että bensapumppu ei toimi :(

Vika löytyi kuitenkin nopeasti, eli akun kenkä oli vielä kiristämättä kunnolla ja ilmeisesti virtaa ei enään startilta riittänyt bensapumpulle. Kenkä kunnolla kiinni ja toimii!!
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: La 25.08.2018 19:40
Touri ajeltu läpi ja hyvin starttaili, eli remontti sitten varmaan onnistui :thumbup:
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1508
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 29.08.2018 20:44
Itse kun en ehtinyt/saanut aikaiseksi, niin vaihdatin maanantaina korjaamolla SECiin kardaanin kuminivelet ja kannatinlaakerin kumeineen. Syy moiseen oli se aikaisemmin mainitsemani jurina vähän hätäisemmässä liikkeellelähdössä.

No eihän se sitten onnistunut kuitenkaan. Lähdössä kuulunut jurina kyllä hävisi, mutta tilalle tuli noin 50kmh ylöspäin varsinkin vedättäessä kuuluva ja tuntuva jurina/epätasapaino. Tämä on siis pahimmillaan 50-70kmh, mutta ei se hyvä ole missään nopeudessa. Aikaisemmin kulki tasaisesti kaikilla laillisilla nopeuksilla. Itse asiassa häiritsee sen verran ettei edes viitsi kauheasti ajella :(

Mikähän tässä voi mennä pieleen/muuttua näin totaalisesti? Korjaamo kyllä lupasi asian tutkia, mutta kertokaapa, jos jollain on kokemusta/tietoa mikä tämän voi aiheuttaa?
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 29.08.2018 21:07
Erittäin hieno auto sulla!!

Olisikohan kardaanin puolikkaat lipsahtanut väärään asentoon paikalleen jolloin tasapainotus ei ole enää kohdallaan?
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11242
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 30.08.2018 07:54
Harmi homma. Olin jo unohtanut nuorempana opitun homman eli if it works don't fix it ja pienen värinän takia huollatin oman 500E:n kardaanin, kävin ihan just kuin sinulla.

Vaihteiston ulostulolaipasta oli poorit kuluneet kun laippa oli löysällä akseliin, siis mutteri oli löysällä. En tiedä miksi toimi silloin niinkin hyvin mutta uudelleen kasattuna ja tiukatulla mutterilla lukitteineeen hakkasi niin perkeleesti ajossa. Homma meni takuuseen, maksoin vaan se uuden laipan, vajaa parisataa. Nyt toimii.

Jos kardaani on katkaistu, kutan varmaan on niin pitää laittaa samaan asentoon.

Omassa 300SEL 6.3 on jo rispaantuneet limput mutta en perhana ala remppaamaan ennen kuin alkaa olla ongelmia; ihan vaan varman päälle otan - auto kyllä toimii, se on aina vähän jyristellyt mutta auto on aika vanha ja ties kuin paljon sillä on ajettu...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Timppa ja 4 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi