W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Legge »

DBFI kirjoitti:
Legge kirjoitti:Onkos joku täällä leikkinyt Mercedes Me -sovelluksella? Isäukon sovellus sanoo koko ajan, että Eemelin ikkunat ovat auki, eikä niitä voi sulkeakaan. Vaatiiko tuo jonkun tietyn varusteen, jotta ikkunoita voisi ohjailla sovelluksen kautta?
Ei tietääkseni pysty ikkunoita ohjaamaan etänä. Vaimon autossa näytti aluksi samoin ikkunoiden olevan auki. Avasin ja suljin autosta käsin kaikki ikkunat ja sen jälkeen sovelluskin näki ne suljettuina.
Kiitti, nyt näkyy suljettuina. Ilmeisesti toinen takalasi oli itse asiassa millin auki.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

E-sarjan cabrion myynti alkanut:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uusi hinnasto julkaistu - nyt mukana mm. E63 ///AMG T ja E350d All Terrain:
http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 160617.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja harrives »

Legge kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
Legge kirjoitti:Onkos joku täällä leikkinyt Mercedes Me -sovelluksella? Isäukon sovellus sanoo koko ajan, että Eemelin ikkunat ovat auki, eikä niitä voi sulkeakaan. Vaatiiko tuo jonkun tietyn varusteen, jotta ikkunoita voisi ohjailla sovelluksen kautta?
Ei tietääkseni pysty ikkunoita ohjaamaan etänä. Vaimon autossa näytti aluksi samoin ikkunoiden olevan auki. Avasin ja suljin autosta käsin kaikki ikkunat ja sen jälkeen sovelluskin näki ne suljettuina.
Kiitti, nyt näkyy suljettuina. Ilmeisesti toinen takalasi oli itse asiassa millin auki.
Minullakin aluksi näytti, että ikkunat on auki. Väitän, että tuossa Mercedes Me sovelluksessa tapahtui jonkinlainen päivitys, kenties tietojen vaihtoa auton kanssa, vuorokauden kuluessa käyttöönotosta, jolloin asia korjaantui itsestään.

Sen sijaan karttoja en ole onnistunut päivittämään manuaalisesti tai automaattisesti. Manuaalisesti yritin tallentaa USB tikulle kannettavalla ja Download manager kyllä käynnistyy ja tunnistaa USB tikun, mutta lataus ei ala ollenkaan. Autosta katsoen päivitys on kyllä saatavilla, mutta kun yrittää ladata sen, niin lataus ei ala laisinkaan. Olen myös ihmetellyt saako tuohon auton esiasennettuun SIM korttiin lainkaan nettiyhteyttä Suomessa? Ilmeisimmin Vodafonen esiasennettusta yhteydestä on kyse, joka ei kuitenkaan ole saatavilla Suomessa. Otin netin takia lisävarusteeksi 4G kommunikaatiomodulinkin, joten onkohan se kokonaan hyödytön. Lähinnä nettiyhteyttä ajattelin pojan takia, joka katselee tabletista lastenohjelmia autossa. Ei tarttis sitten jakaa oman kännykän yhteyttä, kun olis aina auton nettiyhteys WLAN kautta jaettu pojan tablettiin. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
r.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 16.07.2011 21:02

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja r.e.t »

Commodore? Perusnavin päivitys onnistui kyllä vaivattomasti alkuperäisen kortin kanssa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jotain outoa meilläkin oli aluksi karttapäivityksien kanssa. Joku alue ei suostunut aluksi päivittymään autossa vaikka lataus onnistui. Taisin päivittää useampaa aluetta kerralla ja yksitellen tiputtaen lopulta onnistui, ellei sitten vaan sattumalta uudelleen lataus ja uusi päivitysyritys auttanut.

Meinasin sanoa että juuri reissulla jaoin nettiä ulkomaisen liittymän käyttäjälle, niin teinkin mutta toisesta autosta. Pitää kokeilla 213:sta. Omaan kännykkään sen nettijako näkyy mutta en ole koskaan oikeasti toimintaa kokeillut kun ei ole ollut tarvetta.
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja harrives »

DBFI kirjoitti:Jotain outoa meilläkin oli aluksi karttapäivityksien kanssa. Joku alue ei suostunut aluksi päivittymään autossa vaikka lataus onnistui. Taisin päivittää useampaa aluetta kerralla ja yksitellen tiputtaen lopulta onnistui, ellei sitten vaan sattumalta uudelleen lataus ja uusi päivitysyritys auttanut.

Meinasin sanoa että juuri reissulla jaoin nettiä ulkomaisen liittymän käyttäjälle, niin teinkin mutta toisesta autosta. Pitää kokeilla 213:sta. Omaan kännykkään sen nettijako näkyy mutta en ole koskaan oikeasti toimintaa kokeillut kun ei ole ollut tarvetta.
Kokeilin itse tuota laitteen (puhelimen wifi) liittämistä auton WLAN verkkoon. Se toimii kyllä, mutta dataa ei tule läpi eli ei pääse nettiin sitä kautta. Samoin auton Comand online järjestelmän omalla selaimella ei pääse mihinkään. Näyttäisi siis siltä, että http:// dataa ei tule läpi. Myöskään internet radio ei toimi, vaan se jää bufferoimaan. Muut MB appsit toimivat (sää, latauspitokkeiden haku jne...) eli ihan kuin jotain dataa tulisi läpi. Samoin kaikki muut Mercedes Me toiminnot toimii sovelluksella kuten myös reitin suunnittelu kännykästä ja lähettäminen auton naviin.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Vähän sekava kokonaisuus tuo HERMES moduulin ympärille rakennettu on-line palvelu. Vapaa internet vaatii erillisen sopimuksen Vodafonen kanssa. Taisi olla 4 viikon ilmainen kokeilujakso eli "raskaammasta datan käytöstä" pitää maksaa erillinen palvelumaksu. Sinänsä OK ettei kaikkien tarvitse tuota maksaa mutta toisaalta niin kömpelöä kun vaihtoehtona ei ole oman kännykän käyttö nettiyhteytenä entertainment palveluille kuten vanhemmissa autoissa.

En tiedä olenko itse räpeltänyt mutta Mercedes Me:ssä internet radio oli aktiivinen mutta "Internet autossa" ei. Ei tuossa internet radio silti toiminut kuten omassa (se on vanhempi, toimii oman kännykän nettiyhteydellä). Tulkitsin että nuo pitää erikseen aktivoida sekä Mercedes Me palvelusta että Vodafonen tilin kautta. Olisi vaan mukava tietää minkä verran laskuttavat ja millä spekseillä palvelun tarjoavat (kuukausivolyymi ja nopeus).
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

r.e.t kirjoitti:Commodore? Perusnavin päivitys onnistui kyllä vaivattomasti alkuperäisen kortin kanssa.
Juu ihan eri laitteita, tässä ei mitään korttia päivitetä ja päivitykset kyllä tippuu suoraan auton internet-yhteyden kauttakin kunhan kärsivällisyys riittää eikä bitit ole poikittain. Omasta mielestä vaan hölmöä siirtää auton dataliittymän kautta gigatavutolkulla dataa.
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja harrives »

DBFI kirjoitti:Vähän sekava kokonaisuus tuo HERMES moduulin ympärille rakennettu on-line palvelu. Vapaa internet vaatii erillisen sopimuksen Vodafonen kanssa. Taisi olla 4 viikon ilmainen kokeilujakso eli "raskaammasta datan käytöstä" pitää maksaa erillinen palvelumaksu. Sinänsä OK ettei kaikkien tarvitse tuota maksaa mutta toisaalta niin kömpelöä kun vaihtoehtona ei ole oman kännykän käyttö nettiyhteytenä entertainment palveluille kuten vanhemmissa autoissa.

En tiedä olenko itse räpeltänyt mutta Mercedes Me:ssä internet radio oli aktiivinen mutta "Internet autossa" ei. Ei tuossa internet radio silti toiminut kuten omassa (se on vanhempi, toimii oman kännykän nettiyhteydellä). Tulkitsin että nuo pitää erikseen aktivoida sekä Mercedes Me palvelusta että Vodafonen tilin kautta. Olisi vaan mukava tietää minkä verran laskuttavat ja millä spekseillä palvelun tarjoavat (kuukausivolyymi ja nopeus).
Tuota Vodafonen dataliittymää ei sitten saa Suomeen lainkaan, koska Vodafone ei operoi Suomessa. Hienoa! Maksat autosta maltaita ja auto ei edes toimi Suomessa kuten muualla. No seuraavaksi pitää varmaan yrittää selvittää autossa olevan esiasennetun SIM kortin tunnistetiedot ja mahdollisuudet ottaa nettiliittymä siihen Elisalta tai Telialta.

Siihen asti täytyy varmaan mennä päivittämään kartat Veho huoltoliikkeeseen ja alkaa kuormittamaan niitä näillä karttapäivityksillä.

Laitoin kyselyn Mercedes Me tukeen, että miten noi datapalvelut saa käyttöön Suomessa, kun Vodafone ei operoi täällä. Raportoin tänne foorumille sitten mitä vastaavat.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Käsittääkseni sieltä Mercedes Me tilin kautta pääsee tilaamaan sen datapalvelun ja ymmärsin että noiden "lisäpalveluiden" osalta sama tilanne muissakin maissa. Palvelu tilataan Vodafonelta jolla sopimus Elisan kanssa eli auton omistajan tarvii keskustella vain Mercedes Me palvelun kanssa.

Sieltä "hallinnoi palveluja" valikon kautta pitäisi nuo jutut löytyä.

Kannattaa niitä tukipalveluja käyttää mutta uskoisin että se karttapäivityskin lähtee aikanaan käyntiin. Juuri latailin toista kertaa päivitystä Suomen ja lähialueiden kartoista.
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja harrives »

DBFI kirjoitti:Käsittääkseni sieltä Mercedes Me tilin kautta pääsee tilaamaan sen datapalvelun ja ymmärsin että noiden "lisäpalveluiden" osalta sama tilanne muissakin maissa. Palvelu tilataan Vodafonelta jolla sopimus Elisan kanssa eli auton omistajan tarvii keskustella vain Mercedes Me palvelun kanssa.

Sieltä "hallinnoi palveluja" valikon kautta pitäisi nuo jutut löytyä.

Kannattaa niitä tukipalveluja käyttää mutta uskoisin että se karttapäivityskin lähtee aikanaan käyntiin. Juuri latailin toista kertaa päivitystä Suomen ja lähialueiden kartoista.
Kiitos tiedosta. Ainakin siis pitäisi osata siis kartat päivittää. Tässä voi tietysti olla vielä jotain alkujäykkyyttä, kun vasta 5.7 aktivoitiin Mercedes Me palvelut. Mulla menee Mercedes Me portaalista suoraan Vodafonen sivuille missä ilmoitetaan ettei tähän maahan (Suomeen) saa internet in the car palvelua. Toisaalta tarkemmin kun miettii, niin mikäli päivitykset alkaa toimia karttojen osalta ja muut palvelut, niin tuo dataliittymä voi osoittautua melko turhaksikin. Internet-radiota tuskin kukaan kuuntelee, auton selain on varmasti vaikeampi käyttää kuin kosketusnäytöltä puhelimesta ja netin voi jakaa kännykästäkin.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Vähän kun itsekin klikkailin pidemmälle niin sanoivat että "internet-palvelu ei ole saatavilla maassani" tai jotain sinne päin. Eihän minulla mitään maata edes ole, hyvä jos on varaa yhteen ruppuseen mersuun.

UKK:ssa sitten sanotaan:
Internet in the Car -palvelu on käytettävissä vain joissakin maissa. Maat, joissa voit rekisteröityä Internet in the Car -palveluun:

Tšekin tasavalta
Saksa
Kreikka
Unkari
Irlanti
Italia
Alankomaat
Portugali
Romania
Espanja
Iso-Britannia
Itävalta
Ranska
Sveitsi
Suomi

Tuo hännänhuippu kuulostaa tutulta. Nämä Mercedes Me palvelut ja sovellukset on tuotu aika raakileina ja varmaan siitä tuossa rekisteröinnissäkin kyse.
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja harrives »

DBFI kirjoitti:Vähän kun itsekin klikkailin pidemmälle niin sanoivat että "internet-palvelu ei ole saatavilla maassani" tai jotain sinne päin. Eihän minulla mitään maata edes ole, hyvä jos on varaa yhteen ruppuseen mersuun.

UKK:ssa sitten sanotaan:
Internet in the Car -palvelu on käytettävissä vain joissakin maissa. Maat, joissa voit rekisteröityä Internet in the Car -palveluun:

Tšekin tasavalta
Saksa
Kreikka
Unkari
Irlanti
Italia
Alankomaat
Portugali
Romania
Espanja
Iso-Britannia
Itävalta
Ranska
Sveitsi
Suomi

Tuo hännänhuippu kuulostaa tutulta. Nämä Mercedes Me palvelut ja sovellukset on tuotu aika raakileina ja varmaan siitä tuossa rekisteröinnissäkin kyse.
Huvittavinta on, että tuolla Vodafonen sivuilla nuo maat muuttuvat riippuen siitä minkä kielivalinnan tekee. Esimerkiksi englanninkielellä lista näyttää tältä:

Czech Republic
Germany
Greece
Hungary
Ireland
Italy
Netherlands
Portugal
Romania
Spain
United Kingdom
Austria*
France*
Switzerland*
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

E350:een 48V kevythybridi M264 (R4):
https://mbworld.org/forums/e-class-w213 ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false; :roll:
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja harrives »

Päädyin hakemaan oman W213 autoni Saksasta tehtaalta, joten voisin tähän kirjoitella hieman kokemuksia aiheesta.

Tilasin E 350e auton joulukuussa 2016, jolloin alunperin luovutuksen piti tapahtua huhtikuun 2017 lopulla. Tarkoitus oli myös luovuttaa samalla vaihdossa edellisen 212 korimallin auto. Useiden vaiheiden ja tuntikausien Mercedes W213 tubetuksen seurauksena päätin kuitenkin tammikuussa lisätä varustelua ja lisäsin ajoavustinpaketin. Muutoksen yhteydessä auton valmistumisajankohta siirtyi kesäkuulle distronic antureiden toimitusvaikeuksien takia. Koska vaihtoauto piti kuitenkin alkuperäisen sopimuksen perusteella luovuttaa vappuna, niin päädyin uuden auton osalta tehdasnoutoon, jolloin saisin auton käyttööni noin kuukautta aikaisemmin kuin tuotaessa auto Hankoon maahantuojan toimesta. En ollut koskaan aiemmin käynyt Sindelfingenin tehtaalla, joten myös kokemuksena tehdasnouto ja "koeajo" Saksan autobaanoilla kuulosti houkuttelevalta.

Tehdasnoutoon liittyvät valmistelut hoidettiin hienosti jälleenmyyjän ja maahantuojan toimesta. Auton arvioiduksi valmistumispäiväksi ilmoitettiin 22.6.2017, mutta lentolippuja Stuttgartiin ei saanut varata ennen kuin auto oli valmistunut. Ainahan tuotannossa saattaa sattua kaikenlaista. Ohjeiden vastaisesti varasin kuitenkin lennot etukäteen 29.6, mutta otin sellaiset liput joita voi tarvittaessa muuttaa. Auton valmistuttua maahantuojalta tuli pikakirjeenä valtakirja, jolla saisin auton haltuuni Sindelfingenin tehtaalta. Auto oli maahantuojan omaisuutta, kunnes se vasta Suomessa rekisteröitiin nimiini.

29.6 lähdettiin isäni (mersumies vuodesta 1983) kanssa autonhakureissuun Helsingistä Amsterdamin kautta Stuttgartiin (Stuttgartin lentokenttä on melko pieni, eikä sinne ole suoria lentoja Suomesta). Perillä otettiin lentokentältä taksi Sindelfingenin tehtaan asiakaskeskukseen (kundencenter). Tehtaan tuotantokapasiteetti on noin 1100 autoa vuorokaudessa (kolme vuoroa), joista noin 100 haetaan paikanpäältä, 700 laitetaan junaan ja 300 pakataan rekkoihin. Paikalle tuli siis jatkuvasti myös muita asiakkaita noutamaan autojaan.

Kundencenter oli tyylikäs paikka ja rakennuksen edustalla oli heti jos jonkinlaista mallia....AMG E 63s, AMG S63 Coupe, GT...

Meidät otettiin vastaan, laukuistamme huolehdittiin ja ohjattiin odottamaan asian käsittelyä. Odotustilat olivat tyylikkäät ja tilavat. Autoja oli tuotu myös näytille sisätiloihin...S Cabrio, E 220d, E Coupe. Paperiasiat oli hoidettu viimeisen päälle ja pääsimme pian nauttimaan Mercedeksen tarjoamaa lounasta ennen luovutusta. Lounaan jälkeen oli sovittu luovutus klo 12.15, joka tapahtui isossa luovutushallissa. Oli mielenkiintoista seurata lasiseinän takaa minkälainen auto kulloinkin tuli liukuovien takaa luovutushalliin luovutettavaksi asiakkaille. Sitten tuli oma vuoro. Speksien mukainen auto ajettiin luovutushalliin ja meidät tultiin noutamaan luovutukseen. Käytiin auton toiminnallisuus lyhyesti läpi, jonka jälkeen laukkumme tuotiin henkilökunnan toimesta ja pakattiin autoon. Auf wiedersehen ja hyvää matkaa :D

Ennen kotimatkaa käytiin kuitenkin vielä kahden tunnin tehdaskierroksella katsomassa miten E ja S sarjan autoja tehdään. Oli huikeata nähdä miten esimerkiksi Eemelin alusta ja kori syntyvät käytännössä 100% automaatioasteella robottien toimesta suuressa tehdashallissa. Koko auton valmistuminen tehtaalta kestää kaikkien työvaihden osalta 4 päivää. Maalausvaiheen jälkeen kori ja alusta yhdistetään, jonka jälkeen alkavat työvaiheet, joissa ihminenkin saa olla mukana :clap: Oli yllättävää kuinka lähelle tuotantoa pääsimme katsomaan eri työvaiheita. Suosittelen ehdottomasti tehdaskierrosta, jos tuollapäin sattuu vierailemaan.

Kotimatka sujui mukavasti uudella autolla Saksan baanoilla :lol: Tultiin Tanskan ja Ruotsin kautta Helsinkiin. Saksasta Tanskaan Puttgarden-Rödby (45 min) lautalla ja Tanskasta Ruotsiin Juutinrauman siltaa pitkin ja lopuksi Tukholmasta Helsinkiin Viking Linella. Liput Saksasta Ruotsiin (yht noin 150 euroa) kannattaa ostaa kombona lauttalippujen yhteydessä etukäteen. Saatiin ajaa suoraan VIP jonoon ja suoraan lautalle, kun oli etukäteen hankitut liput. Samoin siltamaksussa säästää pari kymppiä, kun ostaa liput yhdessä lauttalippujen kanssa.

Suomessa ajoin jälleenmyyjän pihaan, josta sain Suomen kilvet, Mercedes Me aktivoitiin ja auto rekisteröitiin nimiini. Kaikenkaikkiaan hienosti hoidettu järjestely jälleenmyyjän ja maahantuojan toimesta!

Monet ovat kyselleet mitä tuollainen E 350e hybridi oikeasti kuluttaa. Kotimatkalla (1700km) ei ladattu kertaakaan akkua ja keskikulutus oli 8.2 l/100km. Tuossa on mukana ihan kaikenlaista ajoa, kaupungeissa, moottoriteillä välillä hitaasti ja välillä 200km/h :roll: Suomessa olen lataillut ahkerasti kotona sekä kaupungilla, jolloin keskikulutus on ollut 5.1 l/100km. Mutta jos matkat ovat pääsääntöisesti lyhyitä ja on mahdollista ladata koko ajan, niin voi tuolla päästä merkittävästi vähemmällä. Jostain syystä on tullut vähän ajeltua huvikseenkin uudella autolla :D
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja harrives »

DBFI kirjoitti: Kannattaa niitä tukipalveluja käyttää mutta uskoisin että se karttapäivityskin lähtee aikanaan käyntiin. Juuri latailin toista kertaa päivitystä Suomen ja lähialueiden kartoista.
Oikeassa olit. Tänään aamulla havahduin, kun päivityksen symboli oli kadonnut. Kun katsoin päivityshistoriaa, niin ilmoitti karttapäivityksen olevan valmis. Hyvä näin.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eemeli on jo saamassa pieniä päivityksiä kuten kokonaan digitaalinen mittaristo vakioksi ja ja 2 USB-pistoketta takse:
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 45174.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W212FL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.03.2017 23:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja W212FL »

Hain omani viime viikon maanantaina. E220cdi 4-matic sedan. Luovutustilaisuudessa myyjä sanoi että nyt auton voi tilata muullakin kuin kiiltävän mustalla keskikonsolilla! Kertoi myös että muitakin muutoksia on hinnastoon tullut,en ole uskaltanut vitutuksen pelossa uutta hinnastoa vielä jatsoa.

Auto on kuitenkin hyvä ja ajotietokoneen näyttämä kulutus hämmästyttävän pieni,katsotaan totuus kun ajellaan toi eka tankillinen tyhjäksi.

Kuskin ikkunan alapuolinen kromilista on takapäästä hieman koholla ja siinä näkyy jotain liimaa tai jotain,ovat vissiin yrittäneet suomessa tuota korjata,no valitin jo myyjälle kun hän soitti,katsotaan sitten eka huollossa.

Autohan tuli 17 tuuman exclusive vanteilla ja pirellin kumeilla,halusin kesäksi kuitenkin 18 tuuman avantgarde vanteet ja myyjä antoi mun valita renkaat. Valitsin myyjän antamista vaihtoehdoista TM testissä hiljaisimmaksi mitatun Nokian Hakka Green kakkosen,mutta luovutuksessa mulle kerrottiin ettei sitä valmisteta tässä koossa. Tilalle oli laitettu Hakka Black. Maahantuoja ilmeisesti toimittaa vanteita Nokialle kun ne renkaat oli auton vieressä lavalla(en halunnut että vaihtavat niitä autoliikkeessä alle,koska naarmuttavat ne kuitenkin) Nokian pakkauksessa. Kotona pesin ja vahasin ne ja vaihdoin alle. Eilen auton pesun yhteydessä huomasin että toisen puolen renkaat on laitettu väärinpäin vanteille! Hienoa ja ammattimaista toimintaa kotimaiselta rengastehtaalta! Käyn tänään rengasliikkeessä ja lasku lähtee jälleenmyyjälle.

Viimeisenä varusteena lisäsin autooni "taustapeilistä projisoidun mb tähden". No tähti tulee maahan,muttei taustapeilistä.

Mutta hyvin menee kuitenkin. Kävi vielä niin että samoihin aikoihin tuli ostettua vaimolle 2008 S204 320cdi 4-matic,myös hopiaisena. Tuontiauto jossa on kaikenlaista epäilyttävää,mutta kirjoittelen siitä toisaalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Opettelen tuon w213:n systeemeitä.. Appsit ja netin käyttöyritys ei johtanut mihinkään muutakuin turhautumiseen.

please accept the TOS in mmc portal to enable MBApps ilmoitus tuli kuvattua kun yritin MB appseihin. Mikä TOS ? ja mmc..
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

markoala kirjoitti:Opettelen tuon w213:n systeemeitä.. Appsit ja netin käyttöyritys ei johtanut mihinkään muutakuin turhautumiseen.

please accept the TOS in mmc portal to enable MBApps ilmoitus tuli kuvattua kun yritin MB appseihin. Mikä TOS ? ja mmc..
TOS on luultavasti Terms of Service eli palvelun käyttöehdot.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Varmaankin. Pääsin puhelimella vodafonen johonkin sivulle mutta kieli oli sellainen että en osannut... Millähän sen kielen saa muutettua..
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

markoala kirjoitti:Varmaankin. Pääsin puhelimella vodafonen johonkin sivulle mutta kieli oli sellainen että en osannut... Millähän sen kielen saa muutettua..
Oletko kirjautunut Mercedes Me-palveluun, vaikkapa http://www.mercedes-benz.fi" onclick="window.open(this.href);return false; sivulta löytyvästä linkistä (pitäisi mennä suomenkielisenä)?

Lisäät oman auton sieltä, varmennus auton ruudulta jne?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kiitos, nyt olen. Vielä täytyy henkilöllisyys käydä varmistamassa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

All Terrain päässyt jo Brabuksen käsittelyyn:
http://www.brabus.com/pdf_cars4sale.php ... 80&fid=141" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

V6 diesel (OM642) on lokakuussa pienten päivitysten jälkeen jälleen tarjolla:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... rhaeltlich" onclick="window.open(this.href);return false;
Ridaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:34
Paikkakunta: Tampere

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ridaz »

Laaksonen kirjoitti:V6 diesel (OM642) on lokakuussa pienten päivitysten jälkeen jälleen tarjolla:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... rhaeltlich" onclick="window.open(this.href);return false;
OM642 on näemmä aika pitkäikäinen moottori, kun jo reilu kymmenen vuotta ollut tarjolla. Vaikkakin on päivityksiä tullut vuosien varrella.
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98

Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja S202 »

Näinköhän se suora kutonen jää haaveeksi kun dieselit muutenkin huonossa maineessa :twisted:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

S202 kirjoitti:Näinköhän se suora kutonen jää haaveeksi kun dieselit muutenkin huonossa maineessa :twisted:
Emmeköhän sen vielä viimeistään joskus ehkä parin vuoden päästä tapahtuvassa faceliftissä viimeistään saa myös Eemelin keulalle. Annetaan ensiksi lasten tautien suodattua pois Ässässä. Daimlerilla uskotaan dieseleillä olevan vielä tulevaisuutta ainakin seuraavan vuosikymmenen alkupuoliskolle. Jos Mazda tuo vuosikymmenen vaihteessa malleihinsa puristussytytteisen bensamoottorinsa, niin ehkä M-B:kin saa DiesOttonsa tuotantoon kenties jo reilun 5 vuoden päästä. katsotaan sitten alkaako h-a-dieseleiden aika olla eletty. Joissain visioissahan on koko poltomoottorien epäilty poistuvan henkilöautoista jo joskus 2020-30-luvulla, mutta aika näyttää, minkä voimalla tuolloin liikumme. Melko hybridimäiseltä tulevaisuus ainakin tällä hetkellä näyttää. :problem:
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mikä kytkin on kuljettajan ovessa istui lämmityksen kytkimen vieressä. Kytkimessä on istuimen kuva ja R. Lämmityslogoa ei ole, vain R. Mikä tuo kytkin on?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Vastaa Viestiin