E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Tulossa ens viikonloppuna Havinan rekassa saksasta kyseinen farkku. Koeajossa 750Nm vääntö ei kyllä jää huomaamatta, vaikka 350CDI sedanilla tottunu ajamaan. Mielenkiintoista tuo kulutuspuoli painava röhmy ja pitäisi 4 litralla kuulemma kulkea, vähän kyllä epäilyttää! Autossa 2 vuoden Junge Sterne niin helppo testata tuleeko ongelmia! Edellinen E350CDI meni reilun 2vuotta ongelmitta,yksi kattoluukun katkaisia paneeli vaihdettiin JS takuuseen!
Kiva myös nähdä miten tulli hinnoittelee, kun ei aikaisemmin ole tilastojen mukaan käytettynä tuotu, päästöt tosi pienet että sen mukaan pitäisi vero pysyä kohtuudessa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja hpl »

Näyttäs olevan elokuussa verotettu yksi tuollainen. Vm. 2012 42tkm 47500€, verotusarvo, 9461€ veroja.

Upea peli tulossa :thumbup:
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja TTL »

...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja markoala »

Omassa rämisi ratin alta lämpimällä säällä. Syynä väärin päin ollut klemmari mihin johto nippu osui.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja skibe »

jussilampi kirjoitti:750Nm vääntö
onko siinä nui paljo vääntöä?? :shock:
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

hpl kirjoitti:Näyttäs olevan elokuussa verotettu yksi tuollainen. Vm. 2012 42tkm 47500€, verotusarvo, 9461€ veroja.

Upea peli tulossa :thumbup:


Hyvä huomio,niinpä näyttää olevan verotettu, oma 1/2013 aj.52tkm niin vero varmaan samaa luokkaa!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Eikös tuo vääntö ole laskennallinen moottorin vääntö + sähkö moottori = 750nm . Eri juuttu sitten miten sitä on oikeesti tarjolla .

Ainakin mitä itse koeajoin E300 Bluetec hybrid , vas 350 Bluetec . Niin ero oli selvä kutoskoneen hyväksi . Jonka myös valitsin .
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Eikös tuo vääntö ole laskennallinen moottorin vääntö + sähkö moottori = 750nm . Eri juuttu sitten miten sitä on oikeesti tarjolla .

Ainakin mitä itse koeajoin E300 Bluetec hybrid , vas 350 Bluetec . Niin ero oli selvä kutoskoneen hyväksi . Jonka myös valitsin .

Kyllä se on ihan mitattu vääntö,Diessel 500Nm ja sähkömoottori 250Nm. Teho on vähintään riittävä Farmariautolle,joskin ei mikään kuuraketti ole, mutta varmasti yksi tehokkaimpia autoja kulutus ja auton paino huomioonotettaessa. Jos ei tehot riitä on mersulla paljon tehokkaampia moottoreita josta myös verottaja osaa rokottaa!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Hymn. Miksihän Mercedeksen omilla sivuila tekniset tiedot on vaan 500Nm . Ja kuitenkin vähemmän vääntävä kuutonen on kuitenkin 0.9 sekuntia 0 -100 nopeampi .

No ei jaksa jankuttaa . Niinkuin totesit verot on pienemmät ja kyllä sillä 300 hybridilläkin ehtii .
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Hymn. Miksihän Mercedeksen omilla sivuila tekniset tiedot on vaan 500Nm . Ja kuitenkin vähemmän vääntävä kuutonen on kuitenkin 0.9 sekuntia 0 -100 nopeampi .

No ei jaksa jankuttaa . Niinkuin totesit verot on pienemmät ja kyllä sillä 300 hybridilläkin ehtii .
Jos pistää eteen ja taakse moottorit, molemmissa 400nm vääntöä onko silloin 800nm yhteisvääntöä...onko moottorit sarjassa vai rinnan ?

Hyrbidillä oli muuten ajettu jossakin testissä lähes 2000km tankillisella, tosin...tankki on 85L.

.
Opel, "weird lieben autos"....
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja TTL »

...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Toi polttomoottorin + sähkömoottorin vääntö on mielenkiintoinen juttu. Mitenhän se lie menee paljon yhteisvääntöä on käytössä maximissaan.

Esim Lexus IS 300 hybrid tietoja lueskelin TM:stä

Sähkömoottori 105 kW, 300 Nm
Polttomoottori 133 kW, 221 Nm

Järjestelmän kokonaisteho: 164 kW
Kokonaisväännöstä ei puhuta mitään?

Vähän OT:na toi suomen autoverotus on kyllä ihan perseestä. Tälläisestä isopäästöisestä vanhasta ässästä joutuu näköjään maksamaan veroa enemmän, kun 10 vuotta uudemmasta vähäpäästöisestä autosta. Kyllähän se tietty saastuttaa niin pirusti luontoa, kun kilometrejä tulee 3000 vuodessa :roll:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Hymn. Miksihän Mercedeksen omilla sivuila tekniset tiedot on vaan 500Nm . Ja kuitenkin vähemmän vääntävä kuutonen on kuitenkin 0.9 sekuntia 0 -100 nopeampi .

No ei jaksa jankuttaa . Niinkuin totesit verot on pienemmät ja kyllä sillä 300 hybridilläkin ehtii .

Kylläkai Mersu ilmoittaa molempien moottoreiden tehot

E 300 BlueTec Hybrid T A Premium Business 2 143 150+20 (204+27) 500+250 109 56 950,- 11 838,37 68 788,37 1 195,- 1 015,-
E 300 BlueTec T A Premium Business 2 987 170 (231) 540 138 57 600,- 16 644,14 74 244,14 1 275,- 1 095,-
E 350 BlueTec T A Premium Business 2 987 185 (252) 620 138 60 200,- 17 398,90 77 598,90 1 315,- 1 135,-
E 350 BlueTec T 4Matic A Premium Business 2 987 185 (252) 620 160 62 700,- 22 604,80 85 304,80 1 425,- 1 245,-

Eli teho 150+20kW JA Vääntö 500+250Nm , 6 pyttynen 350CDI on 20Kw tehokkaampi joten kiihtyy 0,9sekunttia nopeammin,eli Hybridillä pitää lähtä 0,9sekunttia aikaisemmin.
Todellisuudessa takavetoinen mersu on huonoimpia lähtiöitä talvikelissä,jos sattuu Kupla tai Fiat 600 rinnalle kannattaa katsella muualle ja lähtä selvästi myöhempään ,tai laittaa 4-matic
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

jussilampi kirjoitti:Tulossa ens viikonloppuna Havinan rekassa saksasta kyseinen farkku. Koeajossa 750Nm vääntö ei kyllä jää huomaamatta, vaikka 350CDI sedanilla tottunu ajamaan. Mielenkiintoista tuo kulutuspuoli painava röhmy ja pitäisi 4 litralla kuulemma kulkea, vähän kyllä epäilyttää! Autossa 2 vuoden Junge Sterne niin helppo testata tuleeko ongelmia! Edellinen E350CDI meni reilun 2vuotta ongelmitta,yksi kattoluukun katkaisia paneeli vaihdettiin JS takuuseen!
Kiva myös nähdä miten tulli hinnoittelee, kun ei aikaisemmin ole tilastojen mukaan käytettynä tuotu, päästöt tosi pienet että sen mukaan pitäisi vero pysyä kohtuudessa.
Jos nuo väännöt 750Nm kerran löytyy .
Niin miksei sitä sitten ole laskettu teknisiin tietoihin yhteen ? Vai onko se jotenkin joko /tai 500/250Nm .

Vilkaisin Mercedes SLS AMG E-Cell mallin teknisiä tietoja . Siinä on 4 sähkömoottoria . 1000Nm . Ei sillä lue että 250+250+250+250 = 1000Nm
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja TTL »

...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Petri.Kemppainen kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Tulossa ens viikonloppuna Havinan rekassa saksasta kyseinen farkku. Koeajossa 750Nm vääntö ei kyllä jää huomaamatta, vaikka 350CDI sedanilla tottunu ajamaan. Mielenkiintoista tuo kulutuspuoli painava röhmy ja pitäisi 4 litralla kuulemma kulkea, vähän kyllä epäilyttää! Autossa 2 vuoden Junge Sterne niin helppo testata tuleeko ongelmia! Edellinen E350CDI meni reilun 2vuotta ongelmitta,yksi kattoluukun katkaisia paneeli vaihdettiin JS takuuseen!
Kiva myös nähdä miten tulli hinnoittelee, kun ei aikaisemmin ole tilastojen mukaan käytettynä tuotu, päästöt tosi pienet että sen mukaan pitäisi vero pysyä kohtuudessa.
Jos nuo väännöt 750Nm kerran löytyy .
Niin miksei sitä sitten ole laskettu teknisiin tietoihin yhteen ? Vai onko se jotenkin joko /tai 500/250Nm .

Vilkaisin Mercedes SLS AMG E-Cell mallin teknisiä tietoja . Siinä on 4 sähkömoottoria . 1000Nm . Ei sillä lue että 250+250+250+250 = 1000Nm


Varmaan järkevää ilmoittaa erikseen,jos esim.sähkömoottorin akku on ajettu tyhjäksi ei autossa ole kuin se 150Kw ja 500Nm ja jos nafta ajetaan loppuun ei autossa ole kuin 250Nm sähkömoottorissa. Varmasti valmistaja myös olettaa että nuin yksinkertaisen laskutehtävän osaa suurinosa laskea vaikka ilmoitetaan 500Nm+250Nm Ohessa valmistajan tekstiä hybridi autosta.

BlueTEC HYBRID – kahden voimanlähteen parhaat puolet
E 300 BlueTEC HYBRID on yksi luokkansa taloudellisimmista autoista. Dieselmoottorin teho on 150 kilowattia ja sähkömoottorin 20 kW. Yhdistetty kulutus on 4,5-4,4 l/100 km ja CO2-päästö ainoastaan 119-116 g/km.

Mercedes-Benz lähestyy asettamaansa tavoitetta – päästötöntä autoilua – ja korostaa samalla luomisvoimaansa: nelisylinterisen dieselmoottorin ja sähkömoottorin yhdistelmän avulla E-sarja tarjoaa yhden taloudellisimmista malleistaan tämän kokoluokan segmentissä. E 300 BlueTEC HYBRID on suunnannäyttäjä taloudellisuuden, vastuullisuuden ja mukavuuden saralla.

Hiljaista, rentoutunutta ajoa pitkillä automatkoilla: polttomoottori voi kytkeytyä täysin pois päältä, jos auto rullaa tasaisesti alle 160 km/h nopeudella. Tämä voi pienentää oleellisesti sekä polttonesteen kulutusta että päästöä. Tälle äärimmäisen taloudelliselle ja nautinnolliselle ajotilanteelle on annettu tekninen termi "vapaa rullaus".

Lisäksi käytettävissä on Vapaa rullaus+ -toiminto, joka voidaan aktivoida manuaalisesti ohjauspyörän vaihdevivulla. Näin polttonestettä säästyy entistä enemmän. Energian talteenotto pitää kulutuksen minimissä. Polttomoottori pysyy sammutettuna.

Molempia voimanlähteitä hyväksi käyttävä tehostustoiminto puolestaan lisää dynaamisuutta kiihdytyksiin. Moottoritilaan sijoitettu litium-ioni-akku ei pienennä käytössä olevaa tavaratilaa.

Taloudellisuus ja suoritusarvot ovat vaikuttavat: sähkömoottorin kanssa yhteistyössä 4-sylinterinen dieselmoottori on yksi tämän hetken taloudellisimmista voimanlähteistä tämän kokoluokan autoissa. Lisäksi moottori käy erittäin hienostuneesti.
Ajan hermolla: kompakti ja äärimmäisen tehokas litiumioniakku varaa energiaa, joka saadaan sähkömoottorilta ja jarrutusenergiaa talteen ottamalla. Energia on sitten käytettävissä tarpeen mukaan myöhemmin.
Huoletonta ajonautintoa: vakiovarusteista 7G-TRONIC PLUS automaattivaihteistoa on mukautettu varta vasten hybridiautoon. Kuljettaja ja matkustajat tuskin huomaavat siirtymistä polttomoottorikäytöltä sähkömoottorille tai vaihteiden kytkeytymisiä.
Äärimmäinen tehokkuus: tehoelektroniikka muodostaa itsenäisesti parhaan mahdollisen yhteyden dieselmoottorin ja sähkömoottorin välille. Sähkömoottori tukee dieselmoottoria tarjoamalla 250 Nm:n lisäväännön.
Innovatiiviset järjestelmät: jarrutusenergian talteenotto syöttää akulle lisäenergiaa autolla jarrutettaessa. ECO-start-stop-toiminto voi sammuttaa polttomoottorin esimerkiksi kun autolla pysähdytään liikennevaloihin. Moottori käynnistyy sitten automaattisesti talteen otettua energiaa hyväksi käyttäen.
Ympäristön erityisesti huomioon ottava tekniikka: lukuisat edistykselliset toimenpiteet kuten optimoitu aerodynamiikka, jarrutusenergian talteenotto ja ECO-start-stop-toiminto näkyvät erinomaisina arvoina.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Tuohan voisi olla kiinnostava, mutta onko niin, ettei löydy täysivetoisena, vai eikö mobilessa vaan ollut yhtään myynnissä?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja etrade »

TTL kirjoitti: Mm. imastointikompura on sähkötoiminen.
Laitas lisää tietoa, että onko ne tehny siitä täysin hermeettisen eli "ikuisen". Onko tuo jo sillä uudella yhdiste kylmäaineella joka syttyi palamaan testeis :) .
Sähkömoottori joka auttaa polttomoottoria on kolmivaiheinen taajuusmuuttajalla varmaankin niin onko kylmäkompura samoin taajuusmuuttajalla? Onko siellä jotkin isot akut että ilmastointia voi pitää päällä auto sammutettuna?
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Joissain hybrideissä perävaunun veto on kielletty . Onko mersun hybrideillä rajoitettu kärryn/vaunun veto ?
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja TTL »

...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Paljon tässä ketjussa on jo sanottukin, mutta annetaan vielä yksi ääni. Itse ajelen Helsingissä taksia lähinnä viikonloppuisin ikään kuin harrastuksena. Ennen työkaluna oli pitkään eemeli V6-dieselillä (ensin w211 280, sitten 2kpl w212 350cdi, joista jälkimmäinen 4-matic). Viime perjantaina pitkä(hkö) perinne päättyi, ja tilalle tuli otsikon mukainen 300 hybrid. Ennakkoluulot oli kovia, ja valitettavasti osa niistä jäi toteenkin.

Moottorien luonteita en kyllä 350cdi:n ja 300 hybridin välillä vertaisi millään tasolla samankaltaisiksi. Hybridilläkin kerkeää vallan mainiosti, mutta 350:n tuoma vaivattomuus kiihdytykseen ja erilaisiin liikennetilanteisiin tuo ajoon ihan erilaista miellyttävyyttä. Eniten kuitenkin häiritsee se prkleen neljä mukinen kone. Käynti on HUOMATTAVASTI rouheampaa ja äänekkäämpää, kuin V6:ssa. Ajattelin, että kaupungissa pääsisi kulkemaan paljon pelkän sähkömoottorin avulla, ja näin ollen tämä ei haittaisi, mutta näinhän asia ei alkuunkaan ole (eikä ole ilmeisesti tarkoitettukaan). Moottori käynnistyy liki heti, kun liikkeelle lähdetään. Epäsivistynyttä luonnetta ei myöskään auta se, että mielestäni vaihteisto ryntäyttää konetta kiihdytyksessä pienillä nopeuksilla tarpeettoman paljon. Lisäksi momentinmuuntimen puuttuminen tuo robottivaihteistoille tyypillisiä nykimisvaivoja esim. hidastetöyssyjen ja mäkilähtöjen yhteydessä.

On hybridissä hyviäkin puolia, päällimmäisenä toki pieni polttoaineen kulutus. 350 4maticin tietokone näytti pitkältä ajalta keskikulutukseksi 8,8l/100km. Uuden hybridin kulutus tuntuu tasaantuvan sinne kuuden pintaan. Takavetoinen 350 kylläkin vei yllättäen peräti 0,5-1l nelivetoa vähemmän sadalla, mikä oikeastaan tässä pitäisi olla vertailukohteena. Tässä täytyy muistaa, että (stadin) taksiajossa tahtoo mennä aina enemmän, kuin mitä normi ajossa. Jonkun mainitsema viiden pintaan oleva keskikulutus lienee yksityiskäytössä realistinen. Lukuina nuo erotukset ei kovin kammottavilta tunnu, mutta onhan kyseessä kuitenkin liki 30% pienempi kulutus! Kun kilometrejä tulee vuodessa sen 150 000, voi siitä laskea säästön. Ja onhan se kiva mennä ruuhkassa ilman, että moottori käy lainkaan. Ainakin, jos normi neloskoneellisiin verrataan. V6:ssa nyt sekään ei haitannut 8)
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja etrade »

TTL kirjoitti: Kaikki sahkolaitteet ja ilmastointi kylla pelittavat hyvin silloinkin kun diesel ei pyori.
Ok. Kysees on sitten auto millainen tulevaisuudes jokaisen auton tulis olla. Älä vaan missään nimes lähde huollattamaan ilmastointia, koska kysees kaiketi hermeettinen systeemi joka ei kylmäaineita päästä pihalle eli kuten jääkaappi joka voi toimia kymmeniä vuosia ( jos ei kukaan tiputa parvekkeelta alas jääkaappia ).
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja TTL »

...
Viimeksi muokannut TTL, La 21.02.2015 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2259
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Auton vaihdossa kyseisen mallin kanssa tulee sormille aika reippaasti :evil:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

cuuno kirjoitti:Auton vaihdossa kyseisen mallin kanssa tulee sormille aika reippaasti :evil:
Eikö muitten autojen ja mallien kanssa sitten ?
Mitä väliä, rahaa se vain on...pääasia ettei p******ä tartte antaa maksuksi....

.
Opel, "weird lieben autos"....
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja hpl »

Joko sait auton ajoon?
Tietää ruveta katteleen jos näkyisi liikenteessä.
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

hpl kirjoitti:Joko sait auton ajoon?
Tietää ruveta katteleen jos näkyisi liikenteessä.

Kyllä eilen haettiin Isökyröstä,Havinan rekkafirmasta! Uskomattoman tuntuinen auto,herättää parkkipaikalla huomiota kun menee kuin aave äänettömästi,suurissakin nopeuksissa kun löysää kaasun,pysäyttää moottorin ja menee rullaamalla ilman moottorijarrutusta! Tänään ajoin tarkoituksella 200km koelenkin rantatietä rajoitusten puitteissa että näkee kulutuksen ja kulutus 200km lenkillä 10,3l eli 5,15 sataselle ei paha yli 2000 kg autolle!
Ehkä takaisinkierrätyksen poisto ja pieni optimointi Tuikulla tulee jossain vaiheessa teetettyä! Ensviikolla autovero ilmoitus ja rekisteröinti katsastus,Tullin punakilvillä vielä liikutaan.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jussilampi kirjoitti:
hpl kirjoitti:Joko sait auton ajoon?
Tietää ruveta katteleen jos näkyisi liikenteessä.

Kyllä eilen haettiin Isökyröstä,Havinan rekkafirmasta! Uskomattoman tuntuinen auto,herättää parkkipaikalla huomiota kun menee kuin aave äänettömästi,suurissakin nopeuksissa kun löysää kaasun,pysäyttää moottorin ja menee rullaamalla ilman moottorijarrutusta! Tänään ajoin tarkoituksella 200km koelenkin rantatietä rajoitusten puitteissa että näkee kulutuksen ja kulutus 200km lenkillä 10,3l eli 5,15 sataselle ei paha yli 2000 kg autolle!
Ehkä takaisinkierrätyksen poisto ja pieni optimointi Tuikulla tulee jossain vaiheessa teetettyä! Ensviikolla autovero ilmoitus ja rekisteröinti katsastus,Tullin punakilvillä vielä liikutaan.
Bluetec ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Jos pikkuisen väännetään vielä maksimiväännöstä. Mikäli (sähkö)moottorin maksimiteho on 20kW, tekee se tuolle 1800rpm vähän rapiat 106Nm eli polttomoottorin ja sähkömoottorin maksimivääntö ei tällöin ole tuo 750Nm vaan noin 600Nm. (Sekä tollasen dieselkoneen että sähkömoottorin vääntö laskee huipun jälkeen kierrosnopeuden funktiona...) Se sähkömoottorin mainittu maksimivääntö on käytössä luultavasti noin 1000rpm asti (tällöinkin sähkömoottorin teho on 26kW). Ulkomaisissa artikkeleissa joissa tuota autoa oli koeajettu puhuttiin yhdistetystä väännöstä luokassa 580-590Nm, en tiedä mistä he ovat tuon tiedon kaivaneet. Itse en ainakaan pikaisella etsimisellä löytänyt mitään mersun dokumenttia sähkö- ja polttomoottorin yhteentuottamasta vääntömomentista.

Edit: Onnea vielä topicin aloittajalle uudesta autosta, kyllä tuolla varmasti liikenteen mukana pysyy! Toista se on näillä opiskelijamalleilla.... 360Nm
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
D`Artagnan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 11.07.2012 19:28

Re: E300 Bluetec hybrid,onko kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Tänään tuli taloon tällainen 2013 mallinen E300 Bluetec hybrid, valtioneuvoston kanslian entinen auto.
Hulppealta tuntuu kyllä ajo vaikka ei enää uusi olekaan. Ajettu n.130tkm.
Olisi kiva kuulla onko odotettavissa jotain tyyppivikoja tai vastaavia ja miten kyseinen automalli on muilla toiminut?
exät. W123 230 -76, W211 E320 -04, W212 200CDI -10, W212 200CDI -11, W212 300E Bluetec hybrid -13
Nykyinen: W212 250CDI -09
Vastaa Viestiin