5v kokemuksia S212
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
5v kokemuksia S212
Hiukan on ollut ajatuksissa luopua tupaöljymoottorista ja tänään kävin tällaisessa istumassa. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6177672" onclick="window.open(this.href);return false; Muuten ihan hieno, mutta tuo sisustus (kojelauta) vaan tökkii ja tähti puuttuu konepelliltä. Olisikohan tämä turbo viisaampi kampe kuin tuo ennen naamankohotusta oleva kompura? Nelipyttyisessä kuitenkin ajattelin pysyä ja juottaa enemmät bensat secille.
Viimeksi muokannut tahtoomersun, Pe 15.11.2019 17:10. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Ei kannata ostaa, jos tökkii ja epäilyttää hiemankin. Kuskinpaikalla viihtyminen on todella tärkeä asia autossa Muutenkin tuo on sellainen autoluokka, jota en oikein tajua. Farmarimersu, jota on yritetty tehdä urheilulliseksi jättämällä tähti pois ja laittamalla sisälle halvan näköiset alumiinilistat sekä kernieläimen nahasta tehdyt penkit.
Ja älkää kukaan vetäkö herneitä nenään, tämä oli vain minun mielipiteeni. Tottakai kuljetuskapasiteetti on monelle se tärkein kriteeri, mutta mun mielessäni farmarikori ja urheilullisuus sotivat todella pahasti keskenään
Kauas ollaan tultu 124 Sportlinen ajoista jolloin musta oli vielä mustaa ja nahka oli nahkaa.
Ja älkää kukaan vetäkö herneitä nenään, tämä oli vain minun mielipiteeni. Tottakai kuljetuskapasiteetti on monelle se tärkein kriteeri, mutta mun mielessäni farmarikori ja urheilullisuus sotivat todella pahasti keskenään
Kauas ollaan tultu 124 Sportlinen ajoista jolloin musta oli vielä mustaa ja nahka oli nahkaa.
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Minua itseäni viehättää ko. mallissa nimenomaan kuljetuskapasiteettia tukeva muotoilu, mutta muutoinhan tuo nyky-E on melkoinen markkinavoimien paineessa syntynyt itseluottamuksen puutos valmistajaltaan. Ratti on minusta hieno ja lämmityslaitteen säätimet, mutta muutoin olen kanssasi samaa mieltä. Antti tuosta urheilullisuudesta lausuikin jo tosi asiat. Osta 5-sarja bimmeri tai jos mersussa haluat pysyä ja bensaa polttaa, niin mikä ettei noin paljon paalua käytettyyn autoon laittaessa olisi vaihtoehtona päivittää tuo alkusarjan (?) 211 loppupään faceliftiksi narsistisesti jollain 388hv 5,5-litraisella bensakoneella ja nelivedolla .
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
antti--91 kirjoitti:Ei kannata ostaa, jos tökkii ja epäilyttää hiemankin. Kuskinpaikalla viihtyminen on todella tärkeä asia autossa Muutenkin tuo on sellainen autoluokka, jota en oikein tajua. Farmarimersu, jota on yritetty tehdä urheilulliseksi jättämällä tähti pois ja laittamalla sisälle halvan näköiset alumiinilistat sekä kernieläimen nahasta tehdyt penkit.
Ja älkää kukaan vetäkö herneitä nenään, tämä oli vain minun mielipiteeni. Tottakai kuljetuskapasiteetti on monelle se tärkein kriteeri, mutta mun mielessäni farmarikori ja urheilullisuus sotivat todella pahasti keskenään
Kauas ollaan tultu 124 Sportlinen ajoista jolloin musta oli vielä mustaa ja nahka oli nahkaa.
[ https://c2.staticflickr.com/6/5206/5344202236_5784052cf0_z.jpg ]
Puolinahka ei ole keinonahkaa. Eikä tuossa sportlinessä taida olla penkit täysnahkaa.
Kyllä uudemmissa korimalleissa mennään autoilussa aina eteen päin.
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Minäkin tykkään uusista asioista ja tavaroista noin yleensä, mutta kaikkihan tietää, ettei tämä nyt todellakaan ole mikään aukoton totuus.Forestman kirjoitti:Kyllä uudemmissa korimalleissa mennään autoilussa aina eteen päin.
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Monet jauhaa ettei uusissa ole mersun tähteä konepellissä. Mutta eikös siinä paikka sille ole ja jokainen voi sen siihen läntätä muutaman kympin panostuksella?
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Kyseisen liikkeen toimintatavan tuntien katselisin Mersua aivan jostain muusta liikkeestä...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Kirjoitat antti 91 ihan asiaa. Nämä ovat juuri niitä syitä miksi "päivitys" on lykkääntynyt. Kuljetuskapasiteetti ei ole ihan tärkein asia, mutta veturina tuo farkku on mielestäni parempi. Nykyistä eemeliä ennen oli väykkyfarkku ja oli veturina paljon ryhdikkäämpi kuin tuo 211 sedan(johtuneeko tasonsäädöstä). Urheilullisuus farkuista on kaukana kuin maa auringosta ja kyllä puu aina alumiinin voittaa. Kerni ei niin haittaa käyttöautossa ja varsikin kun on koira ja muutenkin sottapyttyjä autossa....antti--91 kirjoitti:Ei kannata ostaa, jos tökkii ja epäilyttää hiemankin. Kuskinpaikalla viihtyminen on todella tärkeä asia autossa Muutenkin tuo on sellainen autoluokka, jota en oikein tajua. Farmarimersu, jota on yritetty tehdä urheilulliseksi jättämällä tähti pois ja laittamalla sisälle halvan näköiset alumiinilistat sekä kernieläimen nahasta tehdyt penkit.
Ja älkää kukaan vetäkö herneitä nenään, tämä oli vain minun mielipiteeni. Tottakai kuljetuskapasiteetti on monelle se tärkein kriteeri, mutta mun mielessäni farmarikori ja urheilullisuus sotivat todella pahasti keskenään
Kauas ollaan tultu 124 Sportlinen ajoista jolloin musta oli vielä mustaa ja nahka oli nahkaa.
[ https://c2.staticflickr.com/6/5206/5344202236_5784052cf0_z.jpg ]
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Tämäkin on ollut mielessä, eikä ole poissuljettu vaihtoehto.RH kirjoitti:. Osta 5-sarja bimmeri tai jos mersussa haluat pysyä ja bensaa polttaa, niin mikä ettei noin paljon paalua käytettyyn autoon laittaessa olisi vaihtoehtona päivittää tuo alkusarjan (?) 211 loppupään faceliftiksi narsistisesti jollain 388hv 5,5-litraisella bensakoneella ja nelivedolla .
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Siis senverran korjaan ja tarkennan, että bimmeri ei ole vaihtoehto, mutta fl 211 kasilla ontahtoomersun kirjoitti:Tämäkin on ollut mielessä, eikä ole poissuljettu vaihtoehto.RH kirjoitti:. Osta 5-sarja bimmeri tai jos mersussa haluat pysyä ja bensaa polttaa, niin mikä ettei noin paljon paalua käytettyyn autoon laittaessa olisi vaihtoehtona päivittää tuo alkusarjan (?) 211 loppupään faceliftiksi narsistisesti jollain 388hv 5,5-litraisella bensakoneella ja nelivedolla .
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Varmaan toistaiseksi nuo bentsiini koneet kuitenkin jätetään pois laskuista ja pysytään tupaöljyssä. S 212 200cdi 2011 tuli otettua yöksi kotiin ja kunnon lenkki käytiin koeajamassa ja oli mieluisa. Valkoisessa värissä ja farkkukorissa nuo ponttoonikyljetkään ei näytä niin häiritseviltä. 200cdi ei nyt varsinaisesti mikään tykki ole, mutta pärjännee. Kojelauta on mikä on, mutta keppi ja tähti on sentään oikeassa paikassa. Kohtuu varusteet, tosin 18 tuumaisia fillareita en itse uutena olisi valinnut. Penkit ja valot on parhaat mitä itse olen henkilöautossa tavannut.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Mun mielestä auto liikkuu ihmeen rivakasti noilla 136 hevosvoimalla, ihan tarpeeksi
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Ihan varmasti ehtii. Rekkojen ohituksissa lisäteho ei olisi pahitteeksi, mutta kuitenkin suurin osa ajosta tulee kaupunki oloissa, eli käytännössä tehokkaamman moottorin tarjoamalle voimalle on vähänlaisesti käyttöä. Kärry on joskus perässä, mutta silloin ei paljon muutenkaan ohitella.S202 kirjoitti:Mun mielestä auto liikkuu ihmeen rivakasti noilla 136 hevosvoimalla, ihan tarpeeksi
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä, ehkä?
Joo kyllä mäkin omani jossain välissä lastutan, mutta ihmeen hyvin liikkuu vakionakin. Liekkö sitten vääntöä sen verran paljon että tehoa on paljon laajemmalla alueella mitä vanhemmissa cdi moottorreissa
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä. Päivitetty!
Niinhän siinä kävi, että tupaöljyssä pysyttiin ja bensakoneet jäi odottamaan seuraavia auton vaihtoja. Näin osin vaimon tahdosta, joka suurimmaksi osaksi autolla ajelee ja siis myös useimmiten tankkaa.
Uusi tulokas on siis valkoinen S 212 200 CDI premium busines vuodelta 2011 ja 171tkm ajettuna. Yksityiskäyttöinen ja 1 naisomistaja.
Pari päivää ja reilut 200km on tullut ajeltua tuplatusinalla, jonka muotoilullisia yksityiskohtia on tullut hiukan kritisoitua tälläkin foorumilla. Tässä muutama huomio nyt, noin niinkuin omistaja pohjalta:
1. Muotilultaan ainakin itseäni tämä farkku miellyttää enemmän kuin sedan. Jotenkin nuo ponttoonikyljet ei häiritse farkussa niin pahasti kuin sedanissa. Maski on niinkuin merssussa kuuluukin ja tähti siinä missä pitääkin, eli konepellin päällä.
2. Kojelautaa nyt varsinaisesti ei tyylikkääksi voi kutsua, mutta kyllä sen kanssa varmaan oppii elämään. Lähinnä tuo "pahka" mittariston vieressä ei miellytä ja katkaisijat ovat jotenkin sekavammat ja pienemmät ikänäöstä kärsivälle, kuin 211 mallin kojelaudassa. Monisäätöiset penkit on mukavat ja avarin sisustan tunnelmavalaistus tyylikäs.
3. Ajotuntuma on huomattavast tukevamman oloinen, alusta ja ohjaus tarkemman ja tukevamman oloiset. Muuttuva ohjaustehostus hitaassa vauhdissa mukavan kevyt ja tukevoituu vauhdin kasvaessa.
4. Mukautuvat ksenonit ovat valovuosien parannus 211:sen surkeisiin halogeeneihin ja jo pelkästään riitävä peruste autonvaihtoon. Kaukokäyttöinen webasto on sitten ihan silkkaa ylellisyyttä!
Tässä nyt muutamia huomioita alkumetreiltä ja pistetään lisää kun kilsat ja kokemukset karttuu. Niin ja yksi, ainakin itselle "vallankumouksellinen" muutos mersuissa kautta aikain: kun avaat konepellin, niin maski ei nousekkaan ylös
Uusi tulokas on siis valkoinen S 212 200 CDI premium busines vuodelta 2011 ja 171tkm ajettuna. Yksityiskäyttöinen ja 1 naisomistaja.
Pari päivää ja reilut 200km on tullut ajeltua tuplatusinalla, jonka muotoilullisia yksityiskohtia on tullut hiukan kritisoitua tälläkin foorumilla. Tässä muutama huomio nyt, noin niinkuin omistaja pohjalta:
1. Muotilultaan ainakin itseäni tämä farkku miellyttää enemmän kuin sedan. Jotenkin nuo ponttoonikyljet ei häiritse farkussa niin pahasti kuin sedanissa. Maski on niinkuin merssussa kuuluukin ja tähti siinä missä pitääkin, eli konepellin päällä.
2. Kojelautaa nyt varsinaisesti ei tyylikkääksi voi kutsua, mutta kyllä sen kanssa varmaan oppii elämään. Lähinnä tuo "pahka" mittariston vieressä ei miellytä ja katkaisijat ovat jotenkin sekavammat ja pienemmät ikänäöstä kärsivälle, kuin 211 mallin kojelaudassa. Monisäätöiset penkit on mukavat ja avarin sisustan tunnelmavalaistus tyylikäs.
3. Ajotuntuma on huomattavast tukevamman oloinen, alusta ja ohjaus tarkemman ja tukevamman oloiset. Muuttuva ohjaustehostus hitaassa vauhdissa mukavan kevyt ja tukevoituu vauhdin kasvaessa.
4. Mukautuvat ksenonit ovat valovuosien parannus 211:sen surkeisiin halogeeneihin ja jo pelkästään riitävä peruste autonvaihtoon. Kaukokäyttöinen webasto on sitten ihan silkkaa ylellisyyttä!
Tässä nyt muutamia huomioita alkumetreiltä ja pistetään lisää kun kilsat ja kokemukset karttuu. Niin ja yksi, ainakin itselle "vallankumouksellinen" muutos mersuissa kautta aikain: kun avaat konepellin, niin maski ei nousekkaan ylös
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä. Päivitetty!
Onnea vaan uudesta mersusta. Valkoinen on värinä hyvä mun mielestä. Minkälainen värimaailma sisällä?
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä. Päivitetty!
701 musta kangas/tekonahka ja sisäkatto harmaata kangasta, somisteosat 736 mustaa saarnia.repsikka kirjoitti:Onnea vaan uudesta mersusta. Valkoinen on värinä hyvä mun mielestä. Minkälainen värimaailma sisällä?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä. 1v. kokemuksia S212
Nostellaas ja päivitellään tätä hieman. Eli lähipäivinä tulee vuosi täyteen eemelin seuraajaksi hankitulla tusinalla. Kilometrejä on kertynyt n. 28000 ja varsin toimivaksi on tullut todettua. Ainoat viat on ollut heti alussa ilmaantunut ontuva tyhjäkäynti, jonka Vehossa takuuseen korjasivat ja takaa pimentynyt parkkitutkan anturi, muuten autossa ei ole ollut vikoja.
Ajettavuudeltaan on varsin miellyttävä, joskin alkuperäisvarusteena olevilla 18" pyörillä vetelee urissa , mutta talvirenkaina on 225 leveät 16" pyörät Hakkis seiskoilla ja niillä ei ongelmia ole. Avarin alusta on arkiajoon sopivan tarkka ja tanakka, eikä kallistele paljonkaan. Mutkatiellä on varsin kiva ajella, melko iso ero classikki eemeliin. Muuttuvatehosteinen/välityksinen ohjaus on hyvä, joskin alussa meinasi aina hiljaisella nopeudella kääntää liikaa.
Ulkonäkö on aina makuasia, mutta omaan silmään valkoinen farkku sopii hyvin ja mielestäni tämä on jotenkin tyylikkäämpi kuin faseliftattu versio. Sisustaan on alkanut tottumaan, vaikka kojelauta hiukan "italialaiselta" näyttääkin. Penkkien verhoilu on kieltämättä vähän halvahkon oloinen, eikä oikein muuhun autoon sovi. Muutoin sisusta on tiloiltaan ja käytettävyydeltään taattua E sarjaa.
200 cdi ei nyt mikään varsinainen katapultti ole, mutta voihan sitä lähteä vähän aikaisemmin, niin kerkiää varmasti. Toki tämäkin mittariin kerää yli 200, joka suomen oloissa riittää useimmiten, mutta kyllä 500E olisi tietysti parempi. No SECillä voi käydä sitten ajelemassa, kun alkaa liikaa ahdistaan. Vaihteisto 5v. ei ole ihan niin sulava ja pehmeätoiminen kun oli eemelissä, on ilmeisesti säädetty pyrkimyksenä päästä pienempiin päästö/kulutuslukemiin.
Kokonaisuutena varsin mieleinen peli tämä on ollut, eikä mitään kunnolla ärsyttävää ole tullut eteen, sellainen perusmersu. Ensi keväänä on sitten eka katsastus ja nähdään jatkuuko eemelistä tuttu nivelien vaihtorumba, mutta olen hiukan kuullut että ei välttämättä jatku. Pistetään lisää kokemuksia kun kilsoja karttuu.
Ajettavuudeltaan on varsin miellyttävä, joskin alkuperäisvarusteena olevilla 18" pyörillä vetelee urissa , mutta talvirenkaina on 225 leveät 16" pyörät Hakkis seiskoilla ja niillä ei ongelmia ole. Avarin alusta on arkiajoon sopivan tarkka ja tanakka, eikä kallistele paljonkaan. Mutkatiellä on varsin kiva ajella, melko iso ero classikki eemeliin. Muuttuvatehosteinen/välityksinen ohjaus on hyvä, joskin alussa meinasi aina hiljaisella nopeudella kääntää liikaa.
Ulkonäkö on aina makuasia, mutta omaan silmään valkoinen farkku sopii hyvin ja mielestäni tämä on jotenkin tyylikkäämpi kuin faseliftattu versio. Sisustaan on alkanut tottumaan, vaikka kojelauta hiukan "italialaiselta" näyttääkin. Penkkien verhoilu on kieltämättä vähän halvahkon oloinen, eikä oikein muuhun autoon sovi. Muutoin sisusta on tiloiltaan ja käytettävyydeltään taattua E sarjaa.
200 cdi ei nyt mikään varsinainen katapultti ole, mutta voihan sitä lähteä vähän aikaisemmin, niin kerkiää varmasti. Toki tämäkin mittariin kerää yli 200, joka suomen oloissa riittää useimmiten, mutta kyllä 500E olisi tietysti parempi. No SECillä voi käydä sitten ajelemassa, kun alkaa liikaa ahdistaan. Vaihteisto 5v. ei ole ihan niin sulava ja pehmeätoiminen kun oli eemelissä, on ilmeisesti säädetty pyrkimyksenä päästä pienempiin päästö/kulutuslukemiin.
Kokonaisuutena varsin mieleinen peli tämä on ollut, eikä mitään kunnolla ärsyttävää ole tullut eteen, sellainen perusmersu. Ensi keväänä on sitten eka katsastus ja nähdään jatkuuko eemelistä tuttu nivelien vaihtorumba, mutta olen hiukan kuullut että ei välttämättä jatku. Pistetään lisää kokemuksia kun kilsoja karttuu.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä. 1v. kokemuksia S212
Itse jättäisin omien kokemuksien perusteella nuo pienet bensakoneet kokonaan laskusta. Olen nähnyt useita varsinkin alkupään w212 250 bensakoneisia autoja joissa venttiilin ohjurit falskaa reilusti läpi ja myös näissä on jakoketju vikoja. Näistä uusista bensa kutoskoneista ei ole kokemuksia mutta edellisessä mallissa (w211) 5.0v8 oli luotettavin bensiini moottori. Itse ostaisin dieselin jos v8 kuluttaa lompakolle liikaa !
Dodge Charger 440 R/T 1969
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä. 1v. kokemuksia S212
Näinhän tämän järkeilin ja siksi tuohon vaihtoehtoon päädyin. Tietysti käytettyä ostaessa ratkaisee moni muukin asia ja tässä yksilössä sattui nyt tuo 200cdi olemaan.Ville126 kirjoitti:Itse jättäisin omien kokemuksien perusteella nuo pienet bensakoneet kokonaan laskusta. Olen nähnyt useita varsinkin alkupään w212 250 bensakoneisia autoja joissa venttiilin ohjurit falskaa reilusti läpi ja myös näissä on jakoketju vikoja. Näistä uusista bensa kutoskoneista ei ole kokemuksia mutta edellisessä mallissa (w211) 5.0v8 oli luotettavin bensiini moottori. Itse ostaisin dieselin jos v8 kuluttaa lompakolle liikaa !
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä. 1v. kokemuksia S212
Aika menee hapiaan ja tusinakin ollut jo 3v ja 2kk käytössä. Hyvin on pelittänyt, edellisen päivityksen jälkeen on vaihdettu pa-suodattimen jalka ja kaikki jarruhilppeet eteen ja taakse, muutoin on menty pelkillä huolloillla. Melkoinen parannus eemeliin (w211) joka söi niveliä kuin sika leipää. Kilometrejä on nyt 255000 ja matka jatkuu.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: suunnitteilla eemelin päivitystä. 4v. kokemuksia S212
Tuli tänään käytyä leimalla tusinalla ja läpihän se taas meni. Nyt kun tämä on ollut joku pari kuukautta vajaat neljävuotta ja kilometrejä on kertynyt n.97000 niin pakko todeta, että ainakin etupään nivelien osalta on tapahtunut kehitystä w211 verrattuna. Tähän ei ole vielä tarvinut vaihtaa kertaakaan ja tuohon 211 niitä sai vaihtaa joka vuosi. Kokonaisuutena on ollut kyllä huoleton kampe.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 4v. kokemuksia S212
Tänään lähti tusina kiertoon ja tilalle tuli S205 220CDI. Aika tarkkaan 5v ja 120tkm tuli tällä ajettua. Hyvä ja toimiva peli oli, eikä tuo om651 mitään antautumisen merkkejä antanut vielä 288tkn ajettunakaan. Vähillä remonteilla pääsi muutenkin, suodattimen jalka 2 kertaa vaihdettu, takajarruputki vaihdettu ja jarruhilppeet kaikki kertaalleen ja määränsäädin. Etupään niveliä yms. ei mennyt yhtään.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99