Persien alla nahka narajaa
Persien alla nahka narajaa
Nyt ei suinkaan ole kyse miitissä nautittujen keskioluiden jälkimainingeista vaan hieman toisenlaisesta, vaikkakin samalle seudulle paikantuvasta oireesta
Kuumien ja kuivien kelien seurauksena on kuskin penkin verhoilu alkanut narista, nitistä ja vikistä ikävästi, välillä melko äänekkäästikin . Olisiko tähän mitään kikkakolmosta tai Niksi-Pirkan parempaa konstia? Lisäksi kuulostaa, että nitinät tulevat kohteista, joihin ei suoralta kädeltä pääse pyykäisemään mitään kostuketta - siis verhoilun uumenista ja piilosaumoista tuntuisivat äänet tulevan. Vaan eipä tuonne istuimen sisuksiin tohtisi oikein mitään sprayöljyäkään summamutikassa ruiskia haisemaan.....
Vai pitääkö tulpat korvissa odotella kosteampia kelejä, jolloin asia poistunee päiväjärjestyksestä automaattisesti - nyt isomissa heitoissa soundi on kuin Fredi antaisi kyytiä Sirkka-Liisa Anttilalle 15-vuotiaalla hetekalla (mitäs se rouva kansanedustaja täällä tekee? "Odotan Siitosta" )..... Ilmiö on nyt ensi kertaa ajankohtainen tuon Daamin omistuskaaren aikana.
Kuumien ja kuivien kelien seurauksena on kuskin penkin verhoilu alkanut narista, nitistä ja vikistä ikävästi, välillä melko äänekkäästikin . Olisiko tähän mitään kikkakolmosta tai Niksi-Pirkan parempaa konstia? Lisäksi kuulostaa, että nitinät tulevat kohteista, joihin ei suoralta kädeltä pääse pyykäisemään mitään kostuketta - siis verhoilun uumenista ja piilosaumoista tuntuisivat äänet tulevan. Vaan eipä tuonne istuimen sisuksiin tohtisi oikein mitään sprayöljyäkään summamutikassa ruiskia haisemaan.....
Vai pitääkö tulpat korvissa odotella kosteampia kelejä, jolloin asia poistunee päiväjärjestyksestä automaattisesti - nyt isomissa heitoissa soundi on kuin Fredi antaisi kyytiä Sirkka-Liisa Anttilalle 15-vuotiaalla hetekalla (mitäs se rouva kansanedustaja täällä tekee? "Odotan Siitosta" )..... Ilmiö on nyt ensi kertaa ajankohtainen tuon Daamin omistuskaaren aikana.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Penkki huutaa vaan armoa - nahka vasten nahkaa näin kesällä, juu now?
Imeytä silikoniöljyä pullollinen siihen penkkiin, niin johan loppuu natinat. Kaupan päälle saat todella liukkaasti toimivan tuhkaluukun.
Ehkä se penkki tykkäsi kyttyrää siitä taljasta?
Imeytä silikoniöljyä pullollinen siihen penkkiin, niin johan loppuu natinat. Kaupan päälle saat todella liukkaasti toimivan tuhkaluukun.
Ehkä se penkki tykkäsi kyttyrää siitä taljasta?
Viimeksi muokannut PM, Ti 29.07.2003 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Eikö muuten ole koskaan pitänyt nahkaverhoilu ääntä? Näkynee sitten W123:ssa joko ikä tahi alempiluokkaisuus, kun siinä tietyt kohdat ovat narisseet koko ajan, kurveissa ainakin. En ole jaksanut käydä selvittämään eksaktia kohtaa sen tarkemmin: ei se haittaa.
P.S. On sitä pitänyt olla tyhmä. Meinasin hankkia Jakobsoniin uuden kuskin turvavyön (Klippan), koska soljen ylin aukko (muoviosasta) oli katkennut ja joku ed. omistajista liittänyt sen yhteen rautalangalla. Soittelin Turvavyö Oy:öön mielitekona tilata uusi vyö. Aikamme jankattuamme viimein tajusin, että samperi, kaikki turvavyöthän on asennettu vituralleen!
Nääs soljen muoviosan ylimmän aukon muovituksen sisällä ei menekään metallia, eli sillä ei ole ns. mitään muuta virkaa, kuin soljen penkin väliin/alasluiskahtamisen estäminen. Eli itse vyö kulkee vain sen mitättömän ylimmän aukon lävitse, joka ei pidä mitään kolaritilanteessa! Jos en olisi ollut julkisella paikalla, olisin potkinut itseäni per*iille puoli tuntia tuon tiedon saamisen jälkeen. Tänä iltana on siis tiedossa turvavyön uudelleenasennustalkoot.
P.S. On sitä pitänyt olla tyhmä. Meinasin hankkia Jakobsoniin uuden kuskin turvavyön (Klippan), koska soljen ylin aukko (muoviosasta) oli katkennut ja joku ed. omistajista liittänyt sen yhteen rautalangalla. Soittelin Turvavyö Oy:öön mielitekona tilata uusi vyö. Aikamme jankattuamme viimein tajusin, että samperi, kaikki turvavyöthän on asennettu vituralleen!
Nääs soljen muoviosan ylimmän aukon muovituksen sisällä ei menekään metallia, eli sillä ei ole ns. mitään muuta virkaa, kuin soljen penkin väliin/alasluiskahtamisen estäminen. Eli itse vyö kulkee vain sen mitättömän ylimmän aukon lävitse, joka ei pidä mitään kolaritilanteessa! Jos en olisi ollut julkisella paikalla, olisin potkinut itseäni per*iille puoli tuntia tuon tiedon saamisen jälkeen. Tänä iltana on siis tiedossa turvavyön uudelleenasennustalkoot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Oho!
Luokkaisuudesta en tiedä sanoa, mutta onhan noilla ikäeroakin jo reippaasti.
Tosiaan rahin verhoilut alkoivat nitistä tässä loman puolessa välissä, kun kuivankuumaa oli paahtanut parisen viikkoa. Siihen asti on ollut hiirenhiljaista ja -harmaata Takapenkki ja repsikankin tuoli pysyvät iäneti. Silikonista ei tiedä, voipi liukastua penkiltä laattialle ja toisaalta näillä helteillä ja juomavaliolla tuhkis pelaa turhankin liukkaasti
Kohta kaksi. Onko niin, että edes katsastuksessa ei ole tuota asennuskukkasta havaittu? Ylälenkkihän ratkeaa varmasti sopivassa äkkijarrutuksessakin, jos sattuisi vyö lukkiutumaan
Omistaja-asteellakin tuo saattaa jäädä helposti huomaamatta, mutta luulisi, että turvavyöt ovat yksi katsastustarkastuksen keskeisimmistä kohteista. Siinähän ei ole kysymys auton ns. yleisen teknisen kunnon (tavallaan) syynäämisestä, vaan tärkeintä on varmistaa auton liikenneturvallisuus ja katsastuksessa vaadittavien varusteiden kunto, toimivuus ja turvallisuus. Ja jos joku laite, kuten esim. vyöt, on asennettu, niiden pitää myös täyttää vaatimukset ja toimia - kuten esim. lisävalojenkin. Leimamieheltä aika paha "virkavirhe"?
Tosiaan rahin verhoilut alkoivat nitistä tässä loman puolessa välissä, kun kuivankuumaa oli paahtanut parisen viikkoa. Siihen asti on ollut hiirenhiljaista ja -harmaata Takapenkki ja repsikankin tuoli pysyvät iäneti. Silikonista ei tiedä, voipi liukastua penkiltä laattialle ja toisaalta näillä helteillä ja juomavaliolla tuhkis pelaa turhankin liukkaasti
Kohta kaksi. Onko niin, että edes katsastuksessa ei ole tuota asennuskukkasta havaittu? Ylälenkkihän ratkeaa varmasti sopivassa äkkijarrutuksessakin, jos sattuisi vyö lukkiutumaan
Omistaja-asteellakin tuo saattaa jäädä helposti huomaamatta, mutta luulisi, että turvavyöt ovat yksi katsastustarkastuksen keskeisimmistä kohteista. Siinähän ei ole kysymys auton ns. yleisen teknisen kunnon (tavallaan) syynäämisestä, vaan tärkeintä on varmistaa auton liikenneturvallisuus ja katsastuksessa vaadittavien varusteiden kunto, toimivuus ja turvallisuus. Ja jos joku laite, kuten esim. vyöt, on asennettu, niiden pitää myös täyttää vaatimukset ja toimia - kuten esim. lisävalojenkin. Leimamieheltä aika paha "virkavirhe"?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Oho!
Tottapa turiset. Autohan ei ole mulla mennyt kuin yhdestä katsastuksesta, eikä silloin ollut mitään mainintaa viasta, vaikka rautalanka on ihan näkyvillä ja vyö kulki pelkästään yhdestä aukosta. Olikohan katsastussedällä rukkaset kädessä .Jukka N. kirjoitti: Onko niin, että edes katsastuksessa ei ole tuota asennuskukkasta havaittu? Ylälenkkihän ratkeaa varmasti sopivassa äkkijarrutuksessakin, jos sattuisi vyö lukkiutumaan
Omistaja-asteellakin tuo saattaa jäädä helposti huomaamatta, mutta luulisi, että turvavyöt ovat yksi katsastustarkastuksen keskeisimmistä kohteista.
Leimamieheltä aika paha "virkavirhe"?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Onko nahka
Onko narinan aiheuttaja varmasti nahka?
Itsellä kuskin penkki narisi/natisi mystisesti ja loppujenlopuksi narina tulikin penkin alapuolelta. Penkki oli ns. istuttu hajalle. Yksi runkorauta oli mennyt poikki. Välttämättä sinulla ei ole rauta katkennut, mutta penkin alla on vaneripohja, joka joskus alkaa hankaamaan runkorautaan. Sinne väliin auttaa kunnon rasva. Siis silikoni on turhan löysää kamaa.
Ota siis penkki irti ja tutki asiaa tarkemmin.
Itsellä kuskin penkki narisi/natisi mystisesti ja loppujenlopuksi narina tulikin penkin alapuolelta. Penkki oli ns. istuttu hajalle. Yksi runkorauta oli mennyt poikki. Välttämättä sinulla ei ole rauta katkennut, mutta penkin alla on vaneripohja, joka joskus alkaa hankaamaan runkorautaan. Sinne väliin auttaa kunnon rasva. Siis silikoni on turhan löysää kamaa.
Ota siis penkki irti ja tutki asiaa tarkemmin.
Hyvä vinkki
Tack, ihan hyvä vaihtoehto. Tästä vehkeestä on otettuna vain takapenkki kerran pois, kun kajareita laitettiin. Tipahtaako etupenkki kiskoiltaan tarpeeksi eteen tai taakse työntämällä, kuten joissain kieseissä, vai tarviaako päästellä jostain pultteja tms. auki? Tämän jos saapi tietää, niin prosessi nopeutuu ja helpottuu oleellisesti - miksi keksiä pyörää uudestaan....
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Penkki on helppo irroittaa. Ensin jakkara ihan taka-asentoon. Avaa etupään ruuvit. Sitten vastaavasti istuin ihan etuasentoon (taisi helpottaa, jos istuin on myös korkeimmassa asennossa). Irroita persgrillien piuhat (2-tappiliitin) ja voilá, istuin on irti. Samalla voit tsekata, mitä kivaa istuimen alusta on syönyt, ja tiedä vaikka löytäisit istuimen valmistuspäivämäärän tai jälleen yhden kantakorttiliuskan .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Siis näin?
Eli ymmärsinkö oikein vaiko tapani mukaan umpimetsään? Eli kiskojen etupäässä on tosiaan peukalonpään kokoiset mutterit. Nämäkö toimivat myös jonkinlaisina stoppareina ja ne poistamalla rahi tulee sen verran vielä lisää eteen, että sen voi nostaa pois kiskojen "kulissista"? Toisin sanoen kiskoja ei tarvitse raksia vallan pois, eturuuvien poisto riittää?
Ei ainakaan kuulosta pahankaan vaikealta. Ties vaikka löytäisi pirusti Kourikauppojen jäljiltä kateissa olevaa pankin rahaa tuolta toppausten seasta Eikös sitä muutama miljardi siinä kriisissä kadonnut "savuna ilmaan".
Ei ainakaan kuulosta pahankaan vaikealta. Ties vaikka löytäisi pirusti Kourikauppojen jäljiltä kateissa olevaa pankin rahaa tuolta toppausten seasta Eikös sitä muutama miljardi siinä kriisissä kadonnut "savuna ilmaan".
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Siis näin?
Öö, siis itse penkkiä ei saa kiskoilta pois, ei ainakaan silloin, kun jalusta ja penkki ovat autossa. Kaikista helpoin on irroittaa koko satsi lattiasta irti. Näin minä olen aina tehnyt. Ja uskoisin, että penkin satutteleminen takaisin kiskoille olisi paljon vaikeampaa.
Ruuvit eivät taida näkyä kuin ihan ääriasennoissa, rumppaa myös korkeudensäätöä, sekin taisi vaikuttaa "näkyvyyteen".
Kokemukseni perustuu siis W116-W123-W124-autoihin, joissa kaikissa systeemi oli samanlainen.
1989 tapahtunut W124-penkkien muutos ei tainnut päteä W126:een? Eli tuoreimmissakin W126:ssa on jousipenkit?
Ruuvit eivät taida näkyä kuin ihan ääriasennoissa, rumppaa myös korkeudensäätöä, sekin taisi vaikuttaa "näkyvyyteen".
Kokemukseni perustuu siis W116-W123-W124-autoihin, joissa kaikissa systeemi oli samanlainen.
1989 tapahtunut W124-penkkien muutos ei tainnut päteä W126:een? Eli tuoreimmissakin W126:ssa on jousipenkit?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
- Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta
Re: Siis näin?
Mikähän muutos tuolloin tehtiin penkkeihin? Itselläni kun on '89 w124. Veljeni '91:ssä on jäykemmät "taksipekit" ja ne ovat pysyneet kuosissaan paremmin, nuo minun penkit on istuttu jo melko lyttyyn.Timo L. kirjoitti:1989 tapahtunut W124-penkkien muutos ei tainnut päteä W126:een? Eli tuoreimmissakin W126:ssa on jousipenkit?
t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
Re: Siis näin?
Tarkemmin siis penkit muuttuivat pahvikylkien myötä. En ole varma (Mauri tietänee ainakin), mutta minusta Mercedes-istuintyynyissä tätä ennen käytetty jousirakenne vaihtui toisenlaiseen "täytteeseen". Hmn, minkähänlaiset taas ovat "taksipenkit"?Sepekyy kirjoitti: Mikähän muutos tuolloin tehtiin penkkeihin? Itselläni kun on '89 w124. Veljeni '91:ssä on jäykemmät "taksipekit" ja ne ovat pysyneet kuosissaan paremmin, nuo minun penkit on istuttu jo melko lyttyyn.
t. S
Nuo pahvikyljen penkit ovat vanhempanakin paljon jämäkämmät kuin kapeakylkisen.
Uuden penkin erottaa myös (ainakin kangasverhoillussa) uudistuneesta kuosista, vanha oli se viirullinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä penkit muutuivat jotenkin erilaisiksi, mielestäni ovat jämäkämmän eivätkä jousta kuten vanhat, ja omat on vielä hyvässä kunnossa 400 tkm:n jälkeen kun kapeakylkisen penkit oli jo 250 tkm:n jälkeen keskeltä lysähtäneet.
Varsinaisesti mitä muutettiin, en tiedä, ehkä jouset vaan vahvemmiksi, kuosikin tosiaan muuttui.
Edit: joo ja nahkaisienkin kuosi muuttui poikittaisviirutetuksi, kun ennen nekin olivat pitkittäisillä viiruilla.
Varsinaisesti mitä muutettiin, en tiedä, ehkä jouset vaan vahvemmiksi, kuosikin tosiaan muuttui.
Edit: joo ja nahkaisienkin kuosi muuttui poikittaisviirutetuksi, kun ennen nekin olivat pitkittäisillä viiruilla.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Siis näin?
Juu, kokonaa vaan irti kiskoineen. Kuskin penkkiä joutuu tosiaan vielä etuasennon lisäksi nostamaan yläasentoon, kun takaruuveja irrottaa.Jukka N. kirjoitti:Eli ymmärsinkö oikein vaiko tapani mukaan umpimetsään? Eli kiskojen etupäässä on tosiaan peukalonpään kokoiset mutterit. Nämäkö toimivat myös jonkinlaisina stoppareina ja ne poistamalla rahi tulee sen verran vielä lisää eteen, että sen voi nostaa pois kiskojen "kulissista"? Toisin sanoen kiskoja ei tarvitse raksia vallan pois, eturuuvien poisto riittää?
Ei ainakaan kuulosta pahankaan vaikealta. Ties vaikka löytäisi pirusti Kourikauppojen jäljiltä kateissa olevaa pankin rahaa tuolta toppausten seasta Eikös sitä muutama miljardi siinä kriisissä kadonnut "savuna ilmaan".
Käännä sitten selkänoja "kuppiasentoon" ja ota niskatuki irti, kun penkki on vielä autossa. Huomattavasti mukavammin tulee autosta pihalle. Selkänojassahan oli se salanappi jota painamalla niskatuki irtoaa.
Varo ettei kiskot raavi oven karmeja ja varo kmyös ettei penkin muoviosat murru.
Minkä ihmeen takia ne noita kantakortin palasia piilottelee tollasiin paikkoihin?Timo L. kirjoitti:Samalla voit tsekata, mitä kivaa istuimen alusta on syönyt, ja tiedä vaikka löytäisit istuimen valmistuspäivämäärän tai jälleen yhden kantakorttiliuskan .
Tuolta coupen jakkarankin alta löytyi vihreetä valkosella liuska, joka oli varmaan liimattu penkin alle. Nyt se oli orpona pyörimässä irrallaan.
Ei siis turhan usein ollut penkin alta imuroitu.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Siis näin?
Jees, nyt selvisi loputkin. Alunperin oli tosiaan luulo, että penkki lähtee "raiteiltaan", mutta otetaan sitten kiskot mukaan Tuo salanappi löytyykin vaivatta, kun niskatuet ovat olleet kertaalleen irti, laittelin eräät tilapäiset penkinsuojat yläpäistään niskatukien raudoista läpi - pysyivät kunnolla paikoillaan.W126 kirjoitti: Juu, kokonaa vaan irti kiskoineen. Kuskin penkkiä joutuu tosiaan vielä etuasennon lisäksi nostamaan yläasentoon, kun takaruuveja irrottaa. Käännä sitten selkänoja "kuppiasentoon" ja ota niskatuki irti, kun penkki on vielä autossa. Selkänojassahan oli se salanappi jota painamalla niskatuki irtoaa.
Jos sieltä alta on rauta sittenkin poikki, niin onneksi hovimestari löytyy liki vastapäätä. Penkin kantaa sinne autotallista vaikka olkapäällä hitsaukseen
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
- Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta
Re: Siis näin?
Tämän "taksipenkin" rakenne pitäisi olla jäykempi kuin tavan jakkaroiden, näin ainakin yksi verhoilija sanoi veljeni auton jakkarasta, kun laittoi siihen turvavyön auki sahaaman paikan kuntoon. Samanlainen kangas on minulla ja veljellä ja kilometrejä on samoin reilu 520tkm.Timo L. kirjoitti:Tarkemmin siis penkit muuttuivat pahvikylkien myötä. En ole varma (Mauri tietänee ainakin), mutta minusta Mercedes-istuintyynyissä tätä ennen käytetty jousirakenne vaihtui toisenlaiseen "täytteeseen". Hmn, minkähänlaiset taas ovat "taksipenkit"?
Nuo pahvikyljen penkit ovat vanhempanakin paljon jämäkämmät kuin kapeakylkisen.
Uuden penkin erottaa myös (ainakin kangasverhoillussa) uudistuneesta kuosista, vanha oli se viirullinen.
Takapenkki on mun autosta, etupenkit veljen kärrystä:
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/juttua/meset.htm
t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77