Coupen hinta kohdallaan?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Coupen hinta kohdallaan?

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tässä alkaa mielestäni olemaan hinta jo aika lailla kohdallaan. Vai mitä mieltä ootte?

http://www.kolariautokeskus.net/keskus/14801.htm
230 C 1978
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Hmn

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hintaan ottamatta kantaa, nytpähän selvisi, mitä se Karo-sisustus tarkoittaa. Eikös tuo ole sama kuin Sportlinen sisustus?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Autotalo Hartikaisella olis tommonen vastaava mut 300CE -90 16500 euroa...kun kyselin siitä ni myyjä oli kysymättä valmis tiputtamaan hinnan 15000 euroon...
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Mikä coupeissa maksaa?

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Mikäs siinä on että coupet maksavat edelleen vanhaa rahaa satatonnia ja päällekin kun sedanit maksavat noin 30-50% coupen hinnasta?

Meinaan että onko coupessa käytetty alustassa vaikka eri osia 500E tavoin tai onko autossa muuten mekaanisesti jotakin "lisäarvoa" kuin se että takapenkille menemistä on hankaloitettu unohtamalla pari ovea?

Henkka
"Nättejä ovat ja mukavia ajaakin mutta ei kai pelkkä harvinaisuus Suomessa hintaa noin paljoa pitäisi nostaa???"

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Samaa kauraa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ei pitäisi olla coupessa mitään teknisiä eroja, pl. lyhyemmästä akselivälistä johtuvat poikkavuudet, siis kartaaniaksila, pakari jne.
Se että lisää maksamalla saa kaksi ovea vähemmän ja ahtaammat takatilat on sitten jokaisen oman valinnan paikka - suorituskykyä saa joka tapauksessa vastaavan sedanin verran, coupella ei ole edes käytännön painoetua puolellaan. Väittikö joku coupen olevan peräti 4-ovista aavistuksen raskaampi - tiedä häntä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Eroja voi tulla näistä :

- esim. 230 E/ 230 CE hintaero uutena (ovh) oli n. "satkun".
- Nyt TaxFreenä tuodun vero on korkeampi kuin 4-ovisen, koska
tullilaskee/ vertaa markkinahintaa.

Mutta saksassa hintaero ei ole kovin suuri, varsinkin 300 CE:n saisi
aika kivaan hintaan. Vero on vain jotenkin.... :cry:

Arvelen, että ohjehintaan vaikuttaa lähinnä pienemmät valmistussarjat,
sekä vakiona olevien varusteiden määrä ?
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Jep.

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ja hintaero muuten on aina, vaikka kyse olisi kovinkin rääppäisistä yksilöistä. Esimerkiksi meikäläiselle tarjottiin W123 230CE:ta, joka on kilvissä mutta seissyt pihalla vuoden. Peltihommia olisi ja nokalla on kaasari-kutonen eli alkup. kone on jossain muualla. Hintaa pari vuotta sitten leimatulla värkillä olisi 30 000 mummunmarkkaa. Siinä ei paljoa naurata, että autolla on ajettu naurettavat 140 000 km ja se on vielä vanhemman pään auto, ratista päätellen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vieras

Re: Jep.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Aku P kirjoitti: ...Esimerkiksi meikäläiselle tarjottiin W123 230CE:ta, joka on kilvissä mutta seissyt pihalla vuoden... nokalla on kaasari-kutonen eli alkup. kone on jossain muualla... Siinä ei paljoa naurata, että autolla on ajettu naurettavat 140 000 km ja se on vielä vanhemman pään auto, ratista päätellen.
Jotenkin alkoi soimaan korvissa korinvaihto...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Niin, tai...

Viesti Kirjoittaja Aku P »

sitten autoon vaan on räjähtäneen nelosen tilalle isketty kutonen. Tai on haluttu muhevammat soundit. Se 230CE-lätkä takapeilissä antaa aiheen olettaa tätä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Uusi ratti tuli mallivuodelle -80, samoin kuin tuo 230CE.

Aiemmat 230koneet olivat ruiskuttomia.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Oli kohdallaan...

Viesti Kirjoittaja Marko M »

...kerran auto myytiin parissa päivässä...
230 C 1978
Vastaa Viestiin