S124 E320 -95 tuli taloon

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

:D :D :D

Kuva


Nyt ymmärrän, miksi kaikki hehkuttaa, että W124 on niin loistava auto.
Ostin pari päivää sitten kyseisen helmen. Jos otsikossa on jotain mätää auton tyypin mukaan, korjatkaa.

Kyseessä on siis farmari E320 automaatti eli E-malli, ajettu 227 000 km.
Melkein kaikki kuitit ja huollot on tallessa ostohetkestä alkaen.
Auto on käytännössä virheetön sisältä ja päältä ja ruostesuojattu pari vuotta sitten. Maali kuplii kuskin puolen lokarin etupinnasta parin sormenpään kokoiselta alalta. Samoin jälkeenpäin asennetun kattoantennin ympäriltä halkaisijaltaan muutaman sentin alalta, tuossa kaikki! Ruostetta ei näy missään ja maalipinta on lähes virheetön. Nuo täytyy ottaa keväällä kiinni.
Ilmastointi ei toimi, kenno on kuulemma vuotanut. Se täytyy myös laittaa keväällä. Ajovalon pesurit ja pyyhkimet ei toimi. Täytyy tsekata, onko sulake irti.

Automaattilaatikko on 5-lovinen (lisävaruste) ja vahvistettu Siekkisellä, kuitissa lukee 1700 €.
Tämä on 7 hengen auto mustalla nahkasisustalla. Myös takaboksin penkit ovat nahkaa ja ne kääntyvät täysin lattian sisään.
Muita varusteita:

Lohkolämmitin, Sähköpenkit edessä, ulkolämpömittari, etupenkeissä lämmitys, musta nahkasisusta, AMG-nahkaratti, airbag apparin paikalla, säilytyslaatikko keskikyynärnojassa, kattoikuuna sähköllä, 5-vaihteinen automaatti, vakionopeussäädin, ratti säätyy sähköllä syvyyssuunnassa, niskatuet edessä sähköllä säätyvät, radio kasettipesällä ja 10-levyn CD-boksilla, tavaratilan suojapeite ja suojaverkko, meikkipeilit valolla molemmille, keskikyynärnoja edessä, automaatti-ilmastointi, kaikki ikkunat sähköllä, takalasin lämmitys, etuvalot pesureilla, kuljettajan oven exit-valo, air-pollution control? (mikähän tuo on?), 8-reikäiset aluvanteet, wood trim burred walnut root, BLU-RAY soitin (missähän tuo nyt on?), kaiuttimet takana, varkaudenesto, keskuslukot infrapunalla!!

Historia:
Ollut saksassa Bremerhavenissa Hampurin lähellä autoliikkeen edustusautona vuoden. Ajettu tuolla n. 5000 km. Sitten ollut sisäisen poliisin käytössä kevääseen 1999, tällöin ajettuna n. 50 000 km. Sitten ostanut saksalainen lääkäripariskunta, joka ajanut 10 000 - 15 000 km vuodessa. Suomalainen kaveri tuottanut Suomeen 2012, tällöin ajettuna n. 200 000 km. Laittanut sivuvilkut, antennin, Sportline-alustan, vahvistanut laatikon, vaihtanut tuulilasin ja termarin, tulpat, laittanut Lustigilla tummennukset takaosaan ja ajanut muutaman kymppitonnin. Sitten muuttanut korkean mäen päälle ja vaikeuksia ilman ASD-perää. Antanut vaihdossa Mersuliikkeeseen. Sieltä ostanut Mersuharrastaja autokauppias ja pitänyt myyntivarastossa. Sieltä minä tämän sunnuntaina bongasin. Lähdin käymään koeajolla ja tulin auton kanssa pois. Kaikki tapahtui muutamassa tunnissa, niin hyvä tämä auto on!

Myös peräöljyt ja laatikkoöljyt vaihdettu alle 70 000 km välein.

Auto on aivan loistava! Mieluummin ajan tällä kuin uudemmalla. Tämä auto säilytetään katoksessa ja ML saa olla lumisateessa.
Vaikka vuodessa ajosuoritteiden osalta tämä on kakkosautona, niin sydämessä tämä on ykkösauto.
Sanoin muuten vaimolle tänään, että tämän auton ajamiselle tulee sitten säännöt :wink:
Tällä ei saa revitellä, kovassa pakkasessa ei käynnistellä, parkkipaikalla ei saa jättää toisten autojen viereen, vaan pitää vähän kävellä, ei saa naarmuttaa, laukkua ei saa laittaa apparin jalkotilaan koska voi vetää naarmut jne. jne.
Keskustelu jäi jostain syystä kesken :lol:

Täytyy tarkastaa tuo maalipinnan värikoodi jostain.
Voisko joku auttaa varustelistan kanssa ja laittaa tänne? WDB1240921F326444.
Viimeksi muokannut rikugien, Ma 18.11.2019 17:34. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
W123 200 -84
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W124 E320T -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja RH »

rikugien kirjoitti: Jos otsikossa on jotain mätää auton tyypin mukaan, korjatkaa.
S124 = farkku
E: Niin, ja onneksi olkoon varmaan mieluisasta hankinnasta.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Info" onclick="window.open(this.href);return false;

199 CODE TOTEUTTAMISTA KOSKEVAT tilityspisteitä
221 Sähkökäyttöisen kuljettajan istuimen VASEN
222 Sähkökäyttöisen kuljettajan istuimen OIKEA
240 Ulkolämpötila
261 CANCEL symboli V 12
281 AMG OHJAUSPYÖRÄÄN
291 Etumatkustajan turvatyyny
300 Käsine. BRANCH EDESSÄ LAVA säilytyslokero
412 ELECTRIC liukuovi nostamiseen US-PTO
412 Kattoluukku
425 AKP 5 SPEED.
440 Tempomat
441 Sähkö. SÄÄDETTÄVÄ RUL.KOLONKA W 202 mekaniikka
538 AUTOMATIC-antenni ja DYNAMICS FRONT - NO
541 DUAL WIPE matkatavaroille ja PAS.SALONA
543 SOLNTSEZASCH.KOZ.S KOSM.ZERK.SLEVA ja selviytyä BL.
570 FOLDING edessä
581 Automaattinen ilmastointilaite
584 4 sähköiset ikkunannostimet, V124 6 STEKLOPODEMN.
593 TEPLOZ.ZEL.ST.PO kaista. OBOG.ZAD.ST., 1-SL.BEZ.ST.
600 Valojen puhdistusjärjestelmä
611 LIGHT kynnys kuljettajan oven
620 SYSTEM pakokaasun
652 LEGKOSPL. Levyjen 8-OTV.
731 Puutyö: ROOT OREHOV.DEREVA
812 Dynamics takana
812 Blu-ray soittimet
873 HEAT Vetovastuu vasemmalle ja oikealle
885 Lukitusjärjestelmä infrapuna DIST.UPR.I liikkumattomuus.
980 Ajoneuvojen katsastus todistuksen numero ja RAZR.NA EKSP.NA ZAV.TAB.DLYA EXP.
+358 18B8FE99
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnittelut, vaikuttaa hyvältä ostokselta! Tyyppivikana tuossa on biohajoava moottorin johtosarja, eli johtojen eristeet eivät kestä kuumuutta. Voit kokeilla johtoja konehuoneessa ja jos eristeet rapisevat ympäriltä ja kupari paistaa, varaudu remonttiin. Oikarit vaurioittavat ohjausbokseja ja aiheuttavat nykimistä ym.

Väri on 199 blauschwarz eli sinimusta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Timo L. kirjoitti:Onnittelut, vaikuttaa hyvältä ostokselta! Tyyppivikana tuossa on biohajoava moottorin johtosarja, eli johtojen eristeet eivät kestä kuumuutta. Voit kokeilla johtoja konehuoneessa ja jos eristeet rapisevat ympäriltä ja kupari paistaa, varaudu remonttiin. Oikarit vaurioittavat ohjausbokseja ja aiheuttavat nykimistä ym.

Väri on 199 blauschwarz eli sinimusta.
Tuo johtosarja on vaihdettu nyt Suomessaolon aikana, jäi vain tuossa aiemmin mainitsematta.
W123 200 -84
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja illinois »

Hyvä kun oli johtosarja vaihdettu. Tuohon muistaakseni maksaa KooÄllässäkin johtosarja 1100 € kahden nakutunnistimen kera. Toimintatonni säästyi seuraavaan remppaan.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnea hienon auton johdosta. Asenne on kohdallaan, siitä pisteet :D .

Paljos tuossa isommassa kuutosessa on tehoa, tuossahan on neliventtiilikansi kait? Aika jännä ois kokeilla viisiportaisella laatikolla olevaa lankkua, miten se vertautuu neliportaisiin niinku käytännön ajossa? Miten kiertää moottori maantienopeuksilla?

Oho, tulipahan kysymyksiä.

Yksi tuttu, täälläkin vaikuittava, on taltoinut lämpöiseen parikin hyvää lankkua eläkepäivien ajoa varten, ei toki verotettu ennen kun otetaan käyttöön vasta...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja atlas »

Hieno auto!
En halua pahoittaa mieltä mutta luulen että lokarin ja puskurin liitoksen ylä puolella jos on se sormenpään kokoiset ruoste läikät on siinä reiät jo eli koko lokari vaihtoon.
Jos tuntuu kalliilta maalauttaa muualla niin ota minuun yhteyttä niin vetäisen irtaallaan uuden lokarin maaliin ja maalit liukkaria Hirvosen auto väristä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

atlas kirjoitti:Hieno auto!
En halua pahoittaa mieltä mutta luulen että lokarin ja puskurin liitoksen ylä puolella jos on se sormenpään kokoiset ruoste läikät on siinä reiät jo eli koko lokari vaihtoon.
Jos tuntuu kalliilta maalauttaa muualla niin ota minuun yhteyttä niin vetäisen irtaallaan uuden lokarin maaliin ja maalit liukkaria Hirvosen auto väristä.
Luulenpa, että tilanne ei ole noin huono, mutta seurataan. Ruostetta ei siis ole näkyvissä ja tuo pikkukohta on "appelsiinilla".
Mutta seurataan ja kiitos tarjouksesta :thumbup: Varmasti tarvitsen apua myös tuon katon suhteen. Palataan keväämmällä, jos sopii.
W123 200 -84
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

karra kirjoitti:Onnea hienon auton johdosta. Asenne on kohdallaan, siitä pisteet :D .

Paljos tuossa isommassa kuutosessa on tehoa, tuossahan on neliventtiilikansi kait? Aika jännä ois kokeilla viisiportaisella laatikolla olevaa lankkua, miten se vertautuu neliportaisiin niinku käytännön ajossa? Miten kiertää moottori maantienopeuksilla?

Oho, tulipahan kysymyksiä.

Yksi tuttu, täälläkin vaikuittava, on taltoinut lämpöiseen parikin hyvää lankkua eläkepäivien ajoa varten, ei toki verotettu ennen kun otetaan käyttöön vasta...
En tullut katsoneeksi kierroslukumittariin maantiellä. Täytyypä vilkaista seuraavalla kerralla, infoan sitten tännekin.

Kyllähän tätä mersumiehet kokeilla saa. Jonkun verran matkustelen Itäisessä Suomessa Pohjois-Karjala-Savo -akselilla työhommeleiden takia. Useamman kerran vuodessa tulee myös käytyä Vantaalla työasioissa ja eiköhän aikataulu natsaisi meno- tai tulomatkalla pysähtyä Lappeenrannassa. Voin ilmoitella sulle seuraavasta reissusta, jos kiinnostaa?
W123 200 -84
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja RH »

karra kirjoitti: Paljos tuossa isommassa kuutosessa on tehoa, tuossahan on neliventtiilikansi kait? Aika jännä ois kokeilla viisiportaisella laatikolla olevaa lankkua, miten se vertautuu neliportaisiin niinku käytännön ajossa?
Minun muistilokeroni kertoisi, että 220hv. Sukulaismiehellä oli joskus tämän uustuontiallon harjalla tuommoinen nelipaikkainen sedani viisvaihteisena. Mitä tuosta tuolloin muistan, niin hieno auto oli ajoltaan ja kyydiltään. :thumbup:
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja pema »

Potkua on 220 pollea ja vääntää hyvin ja kakkua menee reippaasti mutta sehän on taas halpaa.
Mulla saman värinenkin ja ainoo mikä puuttuu on perseen lämmittimet mutta istun talvella lampaan taljalla.
Mersu vois alkaa uudestaan tehdä näitä AUTOJA ja unohtaa ne fiiiatit.
Hakusessa on "ajamaton" kasi koneella ja mielellään leveillä etu lokareilla.
Nautitaan kyydistä,mua usein hymyilyttää kun ajalen 20vuotta vanhalla autolla.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kuulostaa ja näyttää hyvältä löydöltä, toivottavasti myös on sitä.
Noi lokarit kannattaa tarkistaa sieltä sisäpuolelta. Mullakin oli ostettaessa repsikan puolen loksussa kukkasta pintapellissä, mutta sisältä löytyikin sitten enemmän mätää molmemmin puolin. Tässä on juttua omasta 124:sta ja ruosteenkorjauksesta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=125546" onclick="window.open(this.href);return false;
Lokarien ruostuminen sieltä sisältä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus riippumatta vuosimallista tai kilometreistä. Ja jos sieltä paikattavaa löytyy, niin ei kannata pettyä, mutta jos ei löydy, niin sit on syytä tuulettaa. :) Ongelmahan on niissä liian pienissä sisämuoveissa ja niiden kiinnikkeissä. Ruostuminen alkaa pikku hiljaa niistä kiinnikeruuveista etenemään ja prosessia nopeuttaa paska mikä kertyy sinne muovin ja pellin väliin.
Toinen varma ruostepaikka mikä kannattaa tarkistaa, on vuotavat takasivulasit. Kannattaa kurkata sen sisäpuolen tiivisteen alle takimmaiseen alakulmaan löytyykö kosteutta tai ruostetta.
Kyllä muakin hymyilytti aikanaan kun omani löysin Kuopiosta, on nää vaan niin pirun mukavia autoja päästellä.
Muakin kiinnostaisi tuo 5-portaisen lootan kierrokset esim. 100 tai 120km/h:n vauhdissa. Tehdashan lupaa muistaakseni 0,5l pienemmän kulutuksen nelivaihteiseen nähden matka-ajossa, paljonko tuo sulla käytännössä kuluttaa, oletko ehtinyt tekemään mittauksia?
Onko salaisuus vai paljonko jouduit köyhtymään noinkin hyvin varustellusta yksilöstä?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Täytyy keväämmällä tarkastella noita mahdolllisia ruostekohtia.

Tänään piti sitten rankaista meseä. Yllättäen pitääkin lähteä tällä reissuun ja ei aavistustakaan, lähteekö pakkasilla käyntiin.
Auto seisoi pari vuorokautta pakkasessa ja laitoin lämmittämättä käyntiin, pakkasta 22 astetta.
Käyntiin lähti laakista, ekat puoli minuuttia kävi pikkusen epätasaisesti, niin kuin olisi saanut liikaa bensaa. Sen jälkeen täysin tasainen kuutoskoneen käynti. Annoin käydä 5 minuuttia, että laatikossa kiertää öljyt. Sitten varovasti ajamaan ekat 5 minuuttia. En "pakottanut" laatikkoa vaihtamaan kierroksilla, vaan sitten, kun sitä huvitti. Auto lämpeni nopeasti ja mitään oireita mistään epäilyttävästä ei ollut. Sitten 10 minuutin jälkeen maantielle.
Maantiellä 80 vauhdissa kierrokset tasan 2000, 100 vauhdissa tasan 2500. Nopeudet siis todellisia, mittari näyttää 3 km/h liikaa.
Tämän jälkeen tuohon kyllä uskaltaa talviautona luottaa.

Kulutuksia en oo vielä mitannut, täytyypä ottaa ohjelmaan.
Viimeksi muokannut rikugien, Ti 15.10.2019 07:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 -84
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja karra »

rikugien kirjoitti:
karra kirjoitti:Aika jännä ois kokeilla viisiportaisella laatikolla olevaa lankkua, miten se vertautuu neliportaisiin niinku käytännön ajossa? Miten kiertää moottori maantienopeuksilla?
Kyllähän tätä mersumiehet kokeilla saa. Jonkun verran matkustelen Itäisessä Suomessa Pohjois-Karjala-Savo -akselilla työhommeleiden takia. Useamman kerran vuodessa tulee myös käytyä Vantaalla työasioissa ja eiköhän aikataulu natsaisi meno- tai tulomatkalla pysähtyä Lappeenrannassa. Voin ilmoitella sulle seuraavasta reissusta, jos kiinnostaa?
Juu oli niinkuin vertauskuvallinen ilmaisu. Mutta toki joskus voisi kokeilla tuollaista, ei ole siis yleinen auto tuo. Mutta ei paniikkia.
rikugien kirjoitti:Maantiellä 80 vauhdissa kierrokset tasan 2000, 100 vauhdissa tasan 2500. Nopeudet siis todellisia, mittari näyttää 3 km/h liikaa.
Itse asiassa tuo oma C180 kiertää myös aika vähäsen, siis alle 80 km/h olen sitä ajatellut. Mutta satasessa se on kait lähempänä 3 tonnia kuin 2500. Viisiportainen automaatti siinäkin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja pema »

Mitähän tällänen E320 farkku näillä kaikilla herkuilla makso tai olis maksanu Vehossa vuonna -95?
Silloin kaikki lisävarusteet oli järjettömissä hinnoissa.Olis vissiin saanu 3 kpl C200 dieseliä.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

pema kirjoitti:Mitähän tällänen E320 farkku näillä kaikilla herkuilla makso tai olis maksanu Vehossa vuonna -95?
Silloin kaikki lisävarusteet oli järjettömissä hinnoissa.Olis vissiin saanu 3 kpl C200 dieseliä.
Aika tarkalleen. Kun lähdetään 2.6.1994 -hinnastosta, jossa 124-sarja vielä kokonaisena on...

E 320 T 568 500 mk
C 200 D 249 000 mk

varusteiden noin-hinnat
automaatti 20 tmk
ilmastointiautomaatti 35 tmk
kattoluukku 15 tmk
metalliväri 9000 mk
sähköistuimet 16 tmk
tempomat 5000 mk

... niin vajaa satku ois pitänyt ottaa takataskusta että ois saanut sen kolmannen C 200 D:n. :-)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Olis pari kyssäriä tietäjiltä:

Alla on nastarenkaat Pirelli Winter Carving 195/65/15. Suurin osa ajosta on yksin tai kaksin ilman kuormaa. Mitä rengaspaineita suosittelette?
Edit: onhan tuolla takakontissa painoa. Auto tuntui liikkeelle lähdettäessä sutivan käytännössä aina. Kävin ostamassa 20millistä ja 200mm leveää rautaa 1m pätkissä 3 kpl. Yksi rautatanko painaa 32,2 kiloa eli yhteensä painoa tuli n. 95 kiloa. Tuolla painolla alkoi perä hiukan pomputtaa, joten otin yhden pois. Nyt painoa on siis n. 65 kg ja on hyvä. Kokeilin myös ääritilanteissa ja ohjattavuus ja auton käsittely on kunnossa. Lähtee paikaltaankin sutimatta. Laitoin painot siis mahdollisimman eteen ja kahden kynnysmaton väliin, joten eivät haittaa muuta käyttöä.

Haluan uusia soittimen. Tässä nykyisessä on kasettipesä ja takakontissa cd-boksi. Haluaisin sellaisen, missä olis bluetooth tai wifi, että saa kuunnella Spotify. Mitkähän liittimet tässä on, ei kai vielä vaan niitä valokuituväyliä?

Olisko kenelläkään tallessa vanhoja esitteitä tai hinnastoja tästä mallista?
Olis tosi hienoa, jos niitä saisi vaikka pdf
W123 200 -84
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Esitteitä kannattaa metsästää huuto.netistä tai Saksan eBaysta. Itse olen hankkinut molemmista hyvällä menestyksellä. 2.6.1994 Hinnaston voin skannata joku ilta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja karra »

rikugien kirjoitti:Haluan uusia soittimen. Tässä nykyisessä on kasettipesä ja takakontissa cd-boksi. Haluaisin sellaisen, missä olis bluetooth tai wifi, että saa kuunnella Spotify. Mitkähän liittimet tässä on, ei kai vielä vaan niitä valokuituväyliä?
Tuossa on ns ISO liittimet, ollut siis uutena. Ei ole mitään kuitutekniikkaa tuossa w124:ssä vielä. Onko siinä siis orkkis soittopelit vielä tallella?

Eihän lankun kojelautaan mikään tingeltangeli sovi, laita joku CD versio mikä soittaa itse poltettuja levyjä ja osaa ohjata boksia :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

karra kirjoitti:
rikugien kirjoitti:Haluan uusia soittimen. Tässä nykyisessä on kasettipesä ja takakontissa cd-boksi. Haluaisin sellaisen, missä olis bluetooth tai wifi, että saa kuunnella Spotify. Mitkähän liittimet tässä on, ei kai vielä vaan niitä valokuituväyliä?
Tuossa on ns ISO liittimet, ollut siis uutena. Ei ole mitään kuitutekniikkaa tuossa w124:ssä vielä. Onko siinä siis orkkis soittopelit vielä tallella?

Eihän lankun kojelautaan mikään tingeltangeli sovi, laita joku CD versio mikä soittaa itse poltettuja levyjä ja osaa ohjata boksia :D
Ei taida olla orkkis, vaan joku Pioneer. Musiikkia tulee Spotifysta kuunneltua niin paljon, että täytyy ostaa joku hillitty bluetooth-soitin. Jos sellaisia on olemassakaan
W123 200 -84
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Timo L. kirjoitti:Esitteitä kannattaa metsästää huuto.netistä tai Saksan eBaysta. Itse olen hankkinut molemmista hyvällä menestyksellä. 2.6.1994 Hinnaston voin skannata joku ilta.
Iso kiitos jo etukäteen!
W123 200 -84
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Timo L. kirjoitti:
pema kirjoitti:Mitähän tällänen E320 farkku näillä kaikilla herkuilla makso tai olis maksanu Vehossa vuonna -95?
Silloin kaikki lisävarusteet oli järjettömissä hinnoissa.Olis vissiin saanu 3 kpl C200 dieseliä.
Aika tarkalleen. Kun lähdetään 2.6.1994 -hinnastosta, jossa 124-sarja vielä kokonaisena on...

E 320 T 568 500 mk
C 200 D 249 000 mk

varusteiden noin-hinnat
automaatti 20 tmk
ilmastointiautomaatti 35 tmk
kattoluukku 15 tmk
metalliväri 9000 mk
sähköistuimet 16 tmk
tempomat 5000 mk

... niin vajaa satku ois pitänyt ottaa takataskusta että ois saanut sen kolmannen C 200 D:n. :-)
Ja mun auto, Karran mukaan, Suomessa 95, N: 1.385.000 mk :D. Ei tainnut montaa kauppaa tulla, vai tietääkö joku lukumäärän, olis mielenkiintoista tietää.
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja pema »

Ne 65 kilon rauta pätkät farkun kontista tulee aika kovaa lämärissä ohjaamoon.
Sama vaiva sutimisessa,väheni kun pidän tankin täynnä ja kun toi bensa on jo melkein ilmasta.
Voi olla tälläsen vanhan ukon kädet ristissä mutkissa jos saan sen sata heppaa lisää tehoa ja voi -68 saatu riekaleinen läsy olla länsmannin laatikossa jonkun aikaa.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Hieno auto. Tuota olen kyylänny jo varmaan loppusyksystä saakka kun kauan oli myynnissä.
En vaan saanut aikaseksi lähteä katsomaan kun oli sen verta kaukana.
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

EeKi kirjoitti:Hieno auto. Tuota olen kyylänny jo varmaan loppusyksystä saakka kun kauan oli myynnissä.
En vaan saanut aikaseksi lähteä katsomaan kun oli sen verta kaukana.
Viimeksi muokannut rikugien, Ti 15.10.2019 07:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 -84
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

pema kirjoitti:Ne 65 kilon rauta pätkät farkun kontista tulee aika kovaa lämärissä ohjaamoon.
Sama vaiva sutimisessa,väheni kun pidän tankin täynnä ja kun toi bensa on jo melkein ilmasta.
Voi olla tälläsen vanhan ukon kädet ristissä mutkissa jos saan sen sata heppaa lisää tehoa ja voi -68 saatu riekaleinen läsy olla länsmannin laatikossa jonkun aikaa.
Totta turiset, kyllähän tuossa riskinsä on. Mutta elämähän on täynnä riskejä, isompiakin. Auto on vaan paljon mukavampi ajaa, esim. kun kaupunkialueella on paljon risteyksiä. Pidän todennäköisyyttä siihen isoon lämäriin aika pienenä. Tällä keinolla mielestäni pienennän sitä. Maantienopeuksissa perä pysyy paremmin tiessä. Polanteisella tiellä ohitukseenkin on jotenkin varmempi lähteä, samoin kurveissa tuo tieto takakontin painoista rauhottaa. Tankkia olen pitänyt käytännössä aina täynnä
W123 200 -84
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Missähän tässä mahtaa olla moottorilämpötilan vai onko se nyt jäähdytysnesteen lämpötilan anturi?
Mittaristossa oleva lämpömittarin viisari saattaa yhtäkkiä hypätä 10-15 astetta ylöspäin, siis ihan puolessa sekunnissa. Humppailee vähän aikaa ja sitten rauhottuu. Normaalilämmöt on n. 85 astetta. Vai liittyyköhän tämä kannentiivisteen vuotoon?
Samoin ulkolämpötila näyttää näin nollan tienoilla jopa 20 astetta pakkasta. Missähän se anturi on?
Kosketushäiriöitä?
W123 200 -84
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ulkolämpötilanmittarin anturi on rekisterikilven takana. Todenäköisesti anturi on menossa rikki. Liitoksia ei ole matkalla sulakerasialle. Uusi anturi (n. 90 e) tulee piuhoineen, sulakerasian päässä joutuu vaan juotoshommiin.
W210:n anturi (n. 30 e muistaakseni) käynee myös, silloin liitoksen voi juotella siellä rekkarikilven luona.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 E320 -95 tuli taloon

Viesti Kirjoittaja aziz »

Termostaattikotelossa siinä kannen etuoikealla pitäisi olla se lämpötila-anturi, mutta veikkaan viaksi mittaristoa. Kosketushäiriö/hapettuma johdossa tai itse mittarissa. Mullakin jumppaa toisinaan polttoainemittari omiaan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Vastaa Viestiin