mutta ei muuta mihinkään tuota itse asiaa, kun defan johtoja käytettäessä siellä on aina niitä liittimiä väkisinkin. Joten eiköhän se IP44 luokitus riitä ja peskööt kuka haluaa painepesurilla konehuoneen, itse en pese, ei siitä tule omallakokemuksella kuin ongelmiaetrade kirjoitti:Kannattaa tutustua tarkemmin IP luokitukseen.
Jatkojohdon ollessa kyseessä on niiden liittimien luokitus IP44. Mikäli itse johto olisi niin reikäinen että sen IP luokitus olisi 44, olisi se hengenvaarallinen jos roikkuisi esimerkiksi vesilätäkössä.
TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Pesee nuo defan jatkojohdot jännitteettömänä niin ei saa sähköiskua
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Tarkoititko tällä noita defan johtojen liittämisiä/asentamista konehuoneeseen yleisesti, vai tuota minun tekemää liitäntäjohdon ja pistotulpan vaihtoa? Itse sovelsin tätä ja tulkitsin sen itselle edullisella tavalla :etrade kirjoitti:Verkkovirta eli pienjännite asennukset on aina luvanvaraista toimintaa missä käyttöönotto tarkastukset aina suoritettava.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960410" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokaiselle sähkönkäyttäjälle sallittuja korjaus- ja asennustöitä:
1. Yksivaiheisen jatkojohdon korjaus ja teko
2. Sähkölaitteen rikkoontuneen yksivaiheisen liitäntäjohdon ja pistotulpan vaihto, esimerkiksi:
* tavallisella pistotulpalla varustetun sähkölaitteen liitäntäjohdon ja pistotulpan vaihto
* suojamaadoitetulla pistotulpalla varustetun sähkölaitteen liitäntäjohdon ja pistotulpan vaihto
* rikkoontuneen suojaeristeisen laitteen (laitteen arvokilvessä -merkki) pistotulpan vaihto suojamaadoitettuun pistotulppaan, jolloin pistotulpassa oleva suojamaadoitusliitin jätetään kytkemättä.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Omiin kokemuksiin on hyvä monesti tukeutua. Omat kokemukseni moottoritilan "painepesusta" taas ovat, että niin kauan kuin painepesureita on ollut, olen pessyt konehuoneen sillä ilman yhtäkään ongelmaa. Itse asiassa aloin ihmettelemään kun siitä alettiin aikanaan suorastaan varoittelemaan. Kai varmuudenkin vuoksi samoihin aikoihin kun elektroniikka moninkertaistui konehuoneissa. Onhan nykyisten autojen kaikkien liittimien johdotusten, boxien ym. suojaus kuitenkin toista luokkaa kuin . . . ennen vanhaan. Tietysti ajatuksella että ne on edelleen pitävät. Jälki asennuksiahan voi olla.noroljan kirjoitti:mutta ei muuta mihinkään tuota itse asiaa, kun defan johtoja käytettäessä siellä on aina niitä liittimiä väkisinkin. Joten eiköhän se IP44 luokitus riitä ja peskööt kuka haluaa painepesurilla konehuoneen, itse en pese, ei siitä tule omallakokemuksella kuin ongelmiaetrade kirjoitti:Kannattaa tutustua tarkemmin IP luokitukseen.
Jatkojohdon ollessa kyseessä on niiden liittimien luokitus IP44. Mikäli itse johto olisi niin reikäinen että sen IP luokitus olisi 44, olisi se hengenvaarallinen jos roikkuisi esimerkiksi vesilätäkössä.
On tietysti selvä ettei mitään raskaan kaluston "tykkejä" tule käyttää. Mainostamatta niitä pieniä keltaisia joissa on kohtuulliset paineet ja kun pesee kohtuullisen etäisyyden päästä niin ilman ongelmia pitäisi selvitä jos vielä lopuksi (kohtuullisen matkan päästä) paineilmalla vähän kuivattelee.
Mutta kuten sanottu kokemukset ovat omiani.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Aamulla ja toisen kerran nyt aamupäivällä kokeultua, ensin virrat autoon - nappistartillinen - niin että mittaristo herää ja sitten vasta jalka jarrupolkimelle ja starttaus -> lämpömittari näyttää OK ja flektit ei pyöri.taky kirjoitti:OM626 koneisen kanssa TT-Thermo aiheuttanut pari kertaa - about 1/10 kerrasta - käynnistettäessä flektien käynnistymisen.
Sattumaako taas vai ei - testailu jatkuu - mutta virtojen kytkeminen avaa jotain nestekierrossa näin anturit oordingissa, jos suoraan startaus niin joku systeemi ei ehdi mukaan....?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
edit, ei mitään.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
taky kirjoitti: Aamulla ja toisen kerran nyt aamupäivällä kokeultua, ensin virrat autoon - nappistartillinen - niin että mittaristo herää ja sitten vasta jalka jarrupolkimelle ja starttaus -> lämpömittari näyttää OK ja flektit ei pyöri.
Sattumaa tuokin oli, tänä aamuna moottorin häiriövalo loisti mittaristossa! Syy lämpöanturihäiriö.
Päivän mittaan asiaa selvitellty lisää ja lopputulema, OM626 koneeseen ei voi asentaa vettä lämmittävää systeemiä toimivasti, ei Webastoa, Eberiä tms, ilman että moottorin ohjausjärjestelmä sekoaa (UUDENMAAN AUTOVARUSTELU & maahantuoja infoa).
Ainoa moottorinlämmitys vaihtoehto paistinpannu.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Terve!taky kirjoitti:taky kirjoitti: Aamulla ja toisen kerran nyt aamupäivällä kokeultua, ensin virrat autoon - nappistartillinen - niin että mittaristo herää ja sitten vasta jalka jarrupolkimelle ja starttaus -> lämpömittari näyttää OK ja flektit ei pyöri.
Sattumaa tuokin oli, tänä aamuna moottorin häiriövalo loisti mittaristossa! Syy lämpöanturihäiriö.
Päivän mittaan asiaa selvitellty lisää ja lopputulema, OM626 koneeseen ei voi asentaa vettä lämmittävää systeemiä toimivasti, ei Webastoa, Eberiä tms, ilman että moottorin ohjausjärjestelmä sekoaa (UUDENMAAN AUTOVARUSTELU & maahantuoja infoa).
Ainoa moottorinlämmitys vaihtoehto paistinpannu.
No onpa harmi. Joudutko Taky nyt vaihtamaan säteilylämmittimeen? Alfat ja Renaultit ovat oikutelleet aiemminkin "letkulämmittimien kanssa", nyt näköjään saa olla tarkkana myös uusien mersun mallien kanssa.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Ei hyvää päivää .taky kirjoitti:taky kirjoitti: Päivän mittaan asiaa selvitellty lisää ja lopputulema, OM626 koneeseen ei voi asentaa vettä lämmittävää systeemiä toimivasti, ei Webastoa, Eberiä tms, ilman että moottorin ohjausjärjestelmä sekoaa (UUDENMAAN AUTOVARUSTELU & maahantuoja infoa).
Ainoa moottorinlämmitys vaihtoehto paistinpannu.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, jos sekään on oikeasti vaihtoehto jos moottoria ajattelee esilämmitettävän - paitsi tallin laajennus jotta auto mahtuisi sisään, mutta se ei taida olla realistinen vaihtari.isalmela kirjoitti: Joudutko Taky nyt vaihtamaan säteilylämmittimeen?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Ompa kyllä älytöntä. Tuohon autoonko ei sitten saa lisälämmitintä edes tehtaalta uutena? Sopii hyvin pohjoismaihin sitten tuollainen
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Kyllä siellä lisävarustelistalla komeilee...noroljan kirjoitti:Tuohon autoonko ei sitten saa lisälämmitintä edes tehtaalta uutena?
228 Lisälämmitin, kaukokäyttö (=vain koodin 916 yht.).
Mitä lisäohjausta orginaalisysteemissä lie kun jälkiasennus ei onnistu, yksi aftermark asennus kuulemma tehty UA:ssa ja ongelmia piisaa eikä uusia asennuksia näillä näkymillä tehdä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 21.05.2014 01:09
- Paikkakunta: Turenki
- Viesti:
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Kyllä itsellä on kaikki autot konehuoneen painepesuripesun kestänyt, ja tulevat sen saamaan ainakin 2kertaa vuodessa. Tuttujenkin konehuoneet pesen aina, jos joudun jotain remonttia niihin tekemään. Huomattavasti mukavampi tehdä puhtaassa konehuoneessa.noroljan kirjoitti:mutta ei muuta mihinkään tuota itse asiaa, kun defan johtoja käytettäessä siellä on aina niitä liittimiä väkisinkin. Joten eiköhän se IP44 luokitus riitä ja peskööt kuka haluaa painepesurilla konehuoneen, itse en pese, ei siitä tule omallakokemuksella kuin ongelmiaetrade kirjoitti:Kannattaa tutustua tarkemmin IP luokitukseen.
Jatkojohdon ollessa kyseessä on niiden liittimien luokitus IP44. Mikäli itse johto olisi niin reikäinen että sen IP luokitus olisi 44, olisi se hengenvaarallinen jos roikkuisi esimerkiksi vesilätäkössä.
Eikä se vesi hetkellisesti mitään haittaa 230v vermeissäkään, jos sitä oikein reilusti on, niin kiehuuhan se pois.(joskus ulkojatkojohdon kanssa todettua.. )
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Kuitenkin tuolla samalla moottorilla olevaan nissaniin voi webaston asentaa suomessa jälkikäteen, mikä sen estää mersusssa?taky kirjoitti:Kyllä siellä lisävarustelistalla komeilee...noroljan kirjoitti:Tuohon autoonko ei sitten saa lisälämmitintä edes tehtaalta uutena?
228 Lisälämmitin, kaukokäyttö (=vain koodin 916 yht.).
Mitä lisäohjausta orginaalisysteemissä lie kun jälkiasennus ei onnistu, yksi aftermark asennus kuulemma tehty UA:ssa ja ongelmia piisaa eikä uusia asennuksia näillä näkymillä tehdä.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Joku ero mikä moottorinohjauksen tahi oheislaitteiden kanssa niissä on.airaksela kirjoitti: Kuitenkin tuolla samalla moottorilla olevaan nissaniin voi webaston asentaa suomessa jälkikäteen, mikä sen estää mersusssa?
Mutta ei anneta niin helposti periksi, seuraavaksi kokeillaan pienempitehoista lämppäriä, josko lämmöt ehtisi tasaantua paremmin eikä häröjä tulisi.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Vai pitäisikö se mersu ostaa mersun koneella, ei rellun?
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Niin, mutta eihän niihinkään enään saa diesel moottoria (OM651) lämmittävää webastoa - tehtaalta ainakaan.Patomursu kirjoitti:Vai pitäisikö se mersu ostaa mersun koneella, ei rellun?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mitenkäs 204:ssä? Siinä mielestäni Webasto lämmitti moottoriakin.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
205 edeltävissä onnistunee.tn62634 kirjoitti:Mitenkäs 204:ssä?
Testejä hidastaa nyt mahdollisen vikakoodin kuittaus - OM626 moottoriselle 205:lle ei - helposti ainakaan - näytä löytyvän palikkaa (järkihintaista?) jolla moottorinhäiriövalon saisi kuitattua pois muualla kuin huollossa.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Edelleen kiinnostaisi kuvat asennuksesta jos joku on laittanut tt-thermon W/S211:een. Ja vielä 320cdi:llä varustettuun.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Todellakin laitoin säteilylämppärin paikoilleen, mutta muutakin fiksiä.isalmela kirjoitti: No onpa harmi. Joudutko Taky nyt vaihtamaan säteilylämmittimeen?
Hieman kokemuksia lisää.
Tuontitekniikan kanssa asiaa pähkäiltiin ja sen perusteella päädyttiin kokeilemaan 500 wattista TT-Thermoa (niitä saa kysyttäessä myös DEFA liitännällä).
Nyt lämmitelty muutama viikko 500 wattisella, myös viikonloppuna paikoillaan ollut säteilylämmitin kytketty mukaan lämmitykseen
--> ongelmitta TT-Thermon paketti pelaa sekä ilman säteilylämmitintä tai sen kanssa rinnan näissä nollan pinnassa olleilla ilmoilla.
Pari OBD moottorinlämpötila havaintoa säteily + 500W TT-Thermo kokonaisuudesta tämän viikon aamuilta (kunnon pakkasia näin etelässä ei ole ollut)...
- lämmitystä 30 min -> +3C --> 19C (moottorinlämmöt OBD:stä)
- lämmitystä 45 min -> +5C --> 27C (moottorinlämmöt OBD:stä)
Säteilylämmitin ei näytä vaikuttavan moottorinesteiden lämmitykseen juuta eikä jaata (harmi kun OBD:stä Torquiella ainakaan ei saa öljyn lämpöjä selville OM626:stä), mutta pienemmällä lämmitysteholla (TT-Thermo) saatu moottorinohjausjärjestelmän sekoaminen hallintaan, ei syty härövalo eikä flektit huuda.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Eteläänkin nyt saatu pakkasta "kunnolla"!
-25C oli tänä aamulla klo 4.01 jolloin 500W TT-Thermo ajastetusti lähti päälle, klo 5:03 kun heräsin ja katsoin OBD:n, niin +8C:tä oli moottorin lämmöt.
Auto seisonut 12 tuntia ennen lämmityksen aloitusta parin kympin pakkasessa.
Puolisen tuntia vielä lisää ennen ajoon lähtöä, niin OBD:llä +13C moottorilla ja eipä hehkutuksen valo kuin vilahti mittaristossa ennen käynnistystä ja moottori käy nätisti.
Ja mikä tärkeintä, edelleeen ilman mitään ongelmia paketti toimii OM626:ssa.
-25C oli tänä aamulla klo 4.01 jolloin 500W TT-Thermo ajastetusti lähti päälle, klo 5:03 kun heräsin ja katsoin OBD:n, niin +8C:tä oli moottorin lämmöt.
Auto seisonut 12 tuntia ennen lämmityksen aloitusta parin kympin pakkasessa.
Puolisen tuntia vielä lisää ennen ajoon lähtöä, niin OBD:llä +13C moottorilla ja eipä hehkutuksen valo kuin vilahti mittaristossa ennen käynnistystä ja moottori käy nätisti.
Ja mikä tärkeintä, edelleeen ilman mitään ongelmia paketti toimii OM626:ssa.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Hienosti pelaa täälläkin v6 cdissä, koneenlämmöt siinä 60c mittariston mukaan , makaa firman töpselissä pitkin päivää on off.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mikä moottorityyppi?epk kirjoitti:Hienosti pelaa täälläkin v6 cdissä, koneenlämmöt siinä 60c mittariston mukaan , makaa firman töpselissä pitkin päivää on off.
Voi jollekulle myöhemmin olla avuksi kun miettii lämppärin asennusta.
Eilen työmaalla itsekin tökkäsin piuhan kiinni kun pakkeerasin - satakunta km ajoa alla - pakkasta jotain -12C.
Tunnin verran ehti siinä ollan ennenkuin kytkin virrat päälle ja lämmitystä about 35 min niin moottorin lämmöt oli +35 ennen starttia.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
320cdi V6 1500w tt-thermo
-20C noin. 1,5h->koneen lämmöt 36C. Katsottu ilmastoinnin "salavalikon" kautta. Vähä vähempi kun pakkasta samoilla ajoilla menee lämmöt 56C.
-20C noin. 1,5h->koneen lämmöt 36C. Katsottu ilmastoinnin "salavalikon" kautta. Vähä vähempi kun pakkasta samoilla ajoilla menee lämmöt 56C.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
täytyy vielä kommentoida edelliseen, täysin samat asteet oli mullakin eilen , -20c ulkona, kone 36c. vähemmillä pakkasilla tosiaan lähelle 60c.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Tänään -24C täydet 2h lämmitystä, vesi 33C. Tosin kotoo lähtö vähän kesti ja auto oli 6min ilman lämmitystä ennen starttia.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mikolla ja epk:lla samat lämmöt 20 pakkasessa. Jos ymmärsin aikaisemmasta oikein, niin Mikolla 1500W ja epk:lla 1000W tehot?
Miksei isompi teho nosta lämpöä korkeammaksi? Itse tässä mietin kumman laittaisi E270CDI:hen. Edellisen perusteella 1000W riittää mainiosti. Teillä vielä isommat koneet. Tosin massaa taitaa olla enemmän vanhassa rivikoneessa.
Miksei isompi teho nosta lämpöä korkeammaksi? Itse tässä mietin kumman laittaisi E270CDI:hen. Edellisen perusteella 1000W riittää mainiosti. Teillä vielä isommat koneet. Tosin massaa taitaa olla enemmän vanhassa rivikoneessa.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
juu mulla on 1kw malli.