TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siis suurin syy tt-termon hajoamiseen on että asennus asento väärä ja sitten ei malteta ajaa hieman autolla että se ilmaantuu...ilmaa kotelossa ja laite kiehuu ja tiiviste palaa.
Reilu on kyllä ollut myyjä takuun kanssa koska tietää tarkkaan että ne hajoaa just ton ilmauksen ja asennuksen takia koska tehtaalla on jokainen testattu hänen käskystään ja paine testattu myös joka myös nostaa hänen sisään osto hintaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
KB2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 17.06.2016 12:12

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja KB2 »

KB2 kirjoitti:On kokemusta. Riittävästi.

Käytössä on ollut Defan liittimellä oleva 1000KLD (https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000 ... piva-malli). Lämmitysteho riittää pari litraselle dieselille varmasti kaikissa olosuhteissa. Pienemmillä pakkasilla lyhytkin lämmitysaika riittää. Kiertovesipumppu todennäköisesti vielä tehostaa lämmön siirtymistä huomattavan paljon verrattuna Defan/Calixin pumputtomiin malleihin. Erittäin hyvä lämmitin, toimiessaan.

Ensimmäinen lämmitin kesti vajaat kaksi talvea ennen takuuvaihtoa. Takuuseen saatu laite asennettu viime syksynä ja taas rikki. Molemmissa sama vika eli vuotaa nestettä sähköliitännän koteloon. Ensimmäisen lämmittimen avasin ja rakenne ei vakuuttanut oikein miltään osin. Laitteen maadoitus oli sentään tehty kunnolla, joten siltä osin lämmitin on turvallinen. Uudemmassa näyttää päällepäin olevan erilaiset tiivisteet, mutta kestoikä jäi vanhempaa lyhyemmäksi. Pitkä alumiinirunko kiristettynä pitkillä pulteilla voi lämpölaajenemisen takia olla vaikea saada tiiviiksi pitemmäksi aikaa.

Kaksi raatoa riittää kokemukseksi, varsinkin kun vaihtaminen ei ahtaan tilan takia ole mikään puolen tunnin homma. Veikkaisin että Defan tai Calixin letkulämmitin tehostettuna laadukkaalla pumpulla on huomattavasti luotettavampi ja turvallisempi ratkaisu.
Viikonloppuna avasin uudemmankin version.

Eroja vanhempaan malliin on tiivisteissä. Vanhemmassa mallissa keskiosan kytkentäkopan tiivisteenä on kumitiiviste nestetilan suuntaan ja muotoon valettu kumitiiviste ulospäin. Uudessa nestetilan tiivisteenä on käytetty punaista massaa. Kytkentäkopasta ulospäin oleva tiiviste on jätetty kokonaan pois ja tilalla on ulkopuolelle kääräisty alumiiniteippi. Tällä tavalla puristus tulee ainoastaan nestetilan tiivisteelle, joten tiivistys pitäisi olla parempi. Myös pumpun pesän tiiviste oli vaihdettu o-renkaasta punaiseen massaan.

Räjäytyskuvan perusteella uudempi KLD2 näyttää tiivistyksen suhteen paremmalta.
KB2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 17.06.2016 12:12

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja KB2 »

x_ismo kirjoitti:
KB2 kirjoitti:On kokemusta. Riittävästi.

Käytössä on ollut Defan liittimellä oleva 1000KLD (https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000 ... piva-malli). Lämmitysteho riittää pari litraselle dieselille varmasti kaikissa olosuhteissa. Pienemmillä pakkasilla lyhytkin lämmitysaika riittää. Kiertovesipumppu todennäköisesti vielä tehostaa lämmön siirtymistä huomattavan paljon verrattuna Defan/Calixin pumputtomiin malleihin. Erittäin hyvä lämmitin, toimiessaan.

Ensimmäinen lämmitin kesti vajaat kaksi talvea ennen takuuvaihtoa. Takuuseen saatu laite asennettu viime syksynä ja taas rikki. Molemmissa sama vika eli vuotaa nestettä sähköliitännän koteloon. Ensimmäisen lämmittimen avasin ja rakenne ei vakuuttanut oikein miltään osin. Laitteen maadoitus oli sentään tehty kunnolla, joten siltä osin lämmitin on turvallinen. Uudemmassa näyttää päällepäin olevan erilaiset tiivisteet, mutta kestoikä jäi vanhempaa lyhyemmäksi. Pitkä alumiinirunko kiristettynä pitkillä pulteilla voi lämpölaajenemisen takia olla vaikea saada tiiviiksi pitemmäksi aikaa.

Kaksi raatoa riittää kokemukseksi, varsinkin kun vaihtaminen ei ahtaan tilan takia ole mikään puolen tunnin homma. Veikkaisin että Defan tai Calixin letkulämmitin tehostettuna laadukkaalla pumpulla on huomattavasti luotettavampi ja turvallisempi ratkaisu.
Mulla on nyt kolmatta talvea (aloitin lämmityskauden tänä aamulla taas) S204:ssä (OM651 kone) tuo 1000wattinen tt-thermo ja se on toiminut kuin junan vessa. Joko mulle on asttunut hyvä yksilö tai sitten asennuspaikka ja asento on ollut oikein. Tai sitten molemmat. Nyt kun kehun niin tiertysti hajoaa huomenna :D
Toivottavasti kestää vielä vuosia eteenpäinkin. Mulla nuo oli asennettuna samanlaisessa autossa, jäähdyttimen vieressa alhaalla ja pystössä, joten asennuspaikka piti olla ok.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Kuva

Siis jos se on tarkoitus asentaa putkeen johon etusormeni koskee niin niin melko taikuri täytyy olla. Vai voiko putken alusta lähteä alaspäin (siitä t-haarasta) ja koittaa pumppu laittaa sinne jonnekkin alemmas? Ja virtaus kohti jäähdytin nestesäiliötä?

Kone om651.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tuosta täytyy viedä lisäletkuilla se lämmitin muualle. Esim. alas jonnekin sisälokarin taakse. Kiertosuunta on niin, että sormesi vasemmalla puolelta olevalta pumpulta kylmä neste tulee ja lähtee sitä letkua pitkin lämpöisenä poispäin pumpulta.
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

Kuva


NRajis:lle YV:llä jo laitoinkin vastauksen kysymykseen, mutta laitetaan tännekkin.

Omani alkoi pätkiä vikavirtasuojaa -> rikki.

Kiitokset Tuontitekniikan Jari Väyryselle asian selventämisestä. Palvelu pelaa, joten siinä yksi syy hankkia TT-Thermo :thumbup:

Alla Jarin kommentti asennuksesta:
Ei ole kahta sanaa. Asennus on liian alhaalla. Jos asennat seuraavan sekin toimii aikansa ja rikkoutuu.
Ohjeessa on sanottu max nostokorkeus on 0,5-0,6 mtr. eli paisunnan yläpintaan tai sisäkennon yläpintaan, se on ylin kohta.
Lisäksi kun laite on edessä, tulee letkustosta sinne kennon yläkohtaan ns. redusoitua putkipituutta ja käyriä eli se syö nostokorkeutta.

Olen tutkinut, ja suunnitellut näitä jo vuosia. Tässä käy näin kun nostokorkeus ylitetään:
Laite toimii, mutta käy liian kuumana kun virtaus ei riittävästi jäähdytä vastuksen juuressa olevia tiivisteitä. Tiivisteet alkavat kovettua. Tulee vuotoa niiden kautta sähkötilaan > laukoo vikavirtaa.
Laitehan ei kuumene kun se toimii oikein. Se on vain noin 10 astetta lämpimämpi aina toimiessaan kun sen läpi virtaava neste.

Olemme korjanneet manuaaliin jopa kuvaan yksiselitteisesti että moottorin puolen välin alapuolelle korkeus suunnassa ei saa asennusta tehdä.
Lisäksi tulee imuun laskea letkun tasaisesti ilman suurempia pusseja.



Vielä en ole kerennyt "oikeaa" asennuspaikkaa tutkia S212:lle ja OM651:lle.
S212 250CDI
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Länsimaisten tuotteiden hintaa selittää kyllä hieman sekin, että ovat mietitty asennuspaikan ja toiminnan osalta automallikohtaisesti. Testailin tänään OM651:ssä alavesiletkuun tulevaa lämmitintä ja 550 wattia ilman pumppua lämmitti parin asteen pakkasessa ylävesiletkun pintalämmöksi yli kymmenen astetta. Startin jälkeen ei vielä lämpömittarissa näkynyt, mutta selvästi infrapunalämpömittarilla sohimalla moottoritilassa oli moottori lämmennyt.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Ed Hunter kirjoitti:[ https://i.imgur.com/9tCQN4n.jpg ]


NRajis:lle YV:llä jo laitoinkin vastauksen kysymykseen, mutta laitetaan tännekkin.

Omani alkoi pätkiä vikavirtasuojaa -> rikki.

Kiitokset Tuontitekniikan Jari Väyryselle asian selventämisestä. Palvelu pelaa, joten siinä yksi syy hankkia TT-Thermo :thumbup:

Alla Jarin kommentti asennuksesta:
Ei ole kahta sanaa. Asennus on liian alhaalla. Jos asennat seuraavan sekin toimii aikansa ja rikkoutuu.
Ohjeessa on sanottu max nostokorkeus on 0,5-0,6 mtr. eli paisunnan yläpintaan tai sisäkennon yläpintaan, se on ylin kohta.
Lisäksi kun laite on edessä, tulee letkustosta sinne kennon yläkohtaan ns. redusoitua putkipituutta ja käyriä eli se syö nostokorkeutta.

Olen tutkinut, ja suunnitellut näitä jo vuosia. Tässä käy näin kun nostokorkeus ylitetään:
Laite toimii, mutta käy liian kuumana kun virtaus ei riittävästi jäähdytä vastuksen juuressa olevia tiivisteitä. Tiivisteet alkavat kovettua. Tulee vuotoa niiden kautta sähkötilaan > laukoo vikavirtaa.
Laitehan ei kuumene kun se toimii oikein. Se on vain noin 10 astetta lämpimämpi aina toimiessaan kun sen läpi virtaava neste.

Olemme korjanneet manuaaliin jopa kuvaan yksiselitteisesti että moottorin puolen välin alapuolelle korkeus suunnassa ei saa asennusta tehdä.
Lisäksi tulee imuun laskea letkun tasaisesti ilman suurempia pusseja.



Vielä en ole kerennyt "oikeaa" asennuspaikkaa tutkia S212:lle ja OM651:lle.
Mitäs jos sen laittas suoraan tuohon kiertovesipumpun viereen. Pumpulta jonkin näköisellä u-lenkillä lämmittimeen. Ja lähtöön 90 kurvi ja suoraan alkuperäiseen letkuun kiinni? Lampun vaihto on sen jälkeen vähän hankala mutta mahtaako lämmitin toimia siinä? Sisähaaran vienti, onko helpoin sisälokarin takaa vai Tarviiko ottaa akku pois ja sitä kautta?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mahtaako TT mahtua siihen? Itsellä on Calixin CVH pumpulla siinä ja asennuspaikkana kyllä sen kanssa toimiva.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja NRajis »

tn62634 kirjoitti:Mahtaako TT mahtua siihen? Itsellä on Calixin CVH pumpulla siinä ja asennuspaikkana kyllä sen kanssa toimiva.
Kyllä se siihen nippanappa mahtuu, kun kokeilin.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Yhdessä C250 CDI:ssä minulla oli sellainen lituskainen TT-Thermo laitettuna jotenki paisuntasäiliön alle sisälokasuojaa vasten ja kierto väärinpäin. Siinä se toimi kyllä. Kuvakin on täällä jossain.

Tässä:

Kuva

Melkoinen puuhaviritys mutta sellaisiahan näistä tulee.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja NRajis »

tn62634 kirjoitti:Yhdessä C250 CDI:ssä minulla oli sellainen lituskainen TT-Thermo laitettuna jotenki paisuntasäiliön alle sisälokasuojaa vasten ja kierto väärinpäin. Siinä se toimi kyllä. Kuvakin on täällä jossain.

Tässä:

[ http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/WP_20141127_0051.jpg ]

Melkoinen puuhaviritys mutta sellaisiahan näistä tulee.
Tt kiinnitys vaikutti tuohon kohtaan olevan hiukan hankala, mutta täytyy hiukan sovitella ja katsella mihin sen saa kiinni, ilman lisärautoja tuskin mihinkään.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tässä norjalaisinsinöörin tapa asentaa lämmitin w205:seen om651 250d:hen. Vain kaksi klemmaria alavesiletkuun. En miettisi mitään muuta tähän koriin.

Kuva
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Kuva
Kuva

Tossa jotain ajatuksia miten sen voisi suht helposti tuohon saada, toisessa kuvassa hieman taaksepäin vinossa.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Omien kokemusten mukaan uskaltaisin tuossa kokeilla. Vedä Boschin siirtopumpulta sopivilla mutkilla letku tuonne TT-Thermon sisäänmenolle ja päältä sitten mutkalla alkuperäiseen letkuun. Mutta aja riittävän paljon ennen lämmittämistä, jotta ilmaantuu. Tuo siirtopumpun jälkeinen kohta on vähän sellainen, että kannattaa kuunnella alkaako vesi kiertää. Juuri samassa kohdassa toimii kyllä Calix Boschin erillispumpulla. Olen kolmessa eri autossa käyttänyt niitä.
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja NRajis »

tn62634 kirjoitti:Omien kokemusten mukaan uskaltaisin tuossa kokeilla. Vedä Boschin siirtopumpulta sopivilla mutkilla letku tuonne TT-Thermon sisäänmenolle ja päältä sitten mutkalla alkuperäiseen letkuun. Mutta aja riittävän paljon ennen lämmittämistä, jotta ilmaantuu. Tuo siirtopumpun jälkeinen kohta on vähän sellainen, että kannattaa kuunnella alkaako vesi kiertää. Juuri samassa kohdassa toimii kyllä Calix Boschin erillispumpulla. Olen kolmessa eri autossa käyttänyt niitä.
Siihen alan sitä juu sovittamaan kun vaan motonetin letku tilaus sekä defan johdot saapuvat. Samalla kun pistoketta sovitan puskuriin niin täytyy vielä tarkastaa ettei sitä saa tuolla lokarin takana ylemmäs.

Oliko joku sen sisäpistokkeen laittanut? Akku pois vai saako sisälokarin pois ottamalla?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
jjasse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 29.04.2013 22:38

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja jjasse »

Kannattaa huomioida asennuksessa nimeomaan tuo edellä mainittu että imuletkun pitää tullaa ylhäältä tasaisesti lämppäriin, ei alapuolelta. Ne joissa asennettu siten että imee alapuolelta tuntuvat hajoilevan, noissa lämmittimissä ei jaksa pumppu imeä kummoisesti verrattuna työntövoimaan. Itse laitellut letkut niin aina että imupuolelta letkussa neste laskee sinne itsestään niin ei tule kierto
-ongelmia.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13147
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

TT:stä en mitään tiedä mutta ihmettelenpä vaan pumpun tehoa jos suljetussa tilassa tekee tyhjiön taakseen. Luulisi että vesipatsas pumpusta poistuessaan ei mene kauheasti kasaan vaan työntää saman määrän vettä tulopuolelle.

Perinteisesti hyödynnetään kuuman veden omatoimista nostetta ylös, kylmän alas mutta eihän sitä pakko ole pumpata myötävirtaan. Näissä TT-hermoissa tuntuu muutenkin olevan omat fysiikan lait (ottoteho puolet lappuun merkitystä lämmitystehosta jne. :-)
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja NRajis »

Kuva

Kuva

Sinne se tt sujahti, katsotaan kauanko toimii.
Onneksi täällä ei vielä pakkasia ole niin saa ajella ainakin viikon, että ilma poistuu.
Alkuperäistä letkuakaan ei tarvinnut lyhentää.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

Tuli tuossa tilattua Saksasta Defa-yhteensopiva (vastaava kun TT-thermon SLD-1000) letkulämppäri edullisesti ja tarvisi asentaa se tuohon muijan -03 W203 220cdi (105kW OM646) meisseliin. Yritin tuloksetta kahlata foorumia läpi löytääkseni hyväksi havaitun asennuspaikan. Joku lienee tuollaisen vastakkaisilla puolilla olevilla letkulähdöillä olevan lämppärin joskus ko. moottorilla varustettuun asennellut? Autossa ei ole REST toimintoa.

Eli, mihin väliin laitetaan ja millaisia letkun pätkiä olisi hyvä olla lähellä jotta saisi lämppärin paikalleen?

Kiitos.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja taky »

Chrispe kirjoitti:Tuli tuossa tilattua Saksasta Defa-yhteensopiva..

Liitin on siis 1-1 Defan kanssa?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

taky kirjoitti:
Chrispe kirjoitti:Tuli tuossa tilattua Saksasta Defa-yhteensopiva..

Liitin on siis 1-1 Defan kanssa?
Juu, kyllä noita alkaa olla aika hyvin tyrkyllä. Olisiko liittimen patenttisuoja mennyt vanhaksi kun on alkanut maailmalta virrata suomen kauppoihin noita defan ulkojohdon kopioitakin. Monessa ebay:n täydellisessä lämppärisarjassa defa yhteensopivat liittimet mutta ulkojohto joko oranssi tai punainen.

Sen verran täytyy tän tyypin letkulämppäreistä sanoa että vaikka itselläni ei ole vielä ainoatakaan mennyt rikki niin näissähän ei ole vastaava takuu kun suomesta myydyllä tuotteilla. Toimintatakuu vs. 2 vuoden takuu. Itse olen valmis ottamaan sen riskin kun ei tuollainen tosiaan maksanut kun 60€ lähetyskuluineen niin saahan noita samalla rahalla maailmalta kaksi kun Suomesta yhden, ja jää vielä rahaa laatikolliseen asennusjuomaa...
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja taky »

Chrispe kirjoitti: Juu, kyllä noita alkaa olla aika hyvin tyrkyllä. Olisiko liittimen patenttisuoja mennyt vanhaksi kun on alkanut maailmalta virrata suomen kauppoihin noita defan ulkojohdon kopioitakin.
Juu patentti jutusta varmaan johtuu, mutta livenä kun ei nähnyt niin ei ollut 100% varmuutta - hyvä kun joku testannut niin tietää jatkossa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja Timo J »

taky kirjoitti:
Chrispe kirjoitti: Juu, kyllä noita alkaa olla aika hyvin tyrkyllä. Olisiko liittimen patenttisuoja mennyt vanhaksi kun on alkanut maailmalta virrata suomen kauppoihin noita defan ulkojohdon kopioitakin.
Juu patentti jutusta varmaan johtuu, mutta livenä kun ei nähnyt niin ei ollut 100% varmuutta - hyvä kun joku testannut niin tietää jatkossa.
Viime talvelta jäi mieleen noiden kiinalaisten lämppärijohtojen "takaisinvetodot".
Muistaakseni punainen "defa"johto ledivalolla aiheutti tulipaloriskin.

Hienoa, kuin noinkin tekninen laite kuin jatkoroikka saadaan ryssittyä :thumbup:
Avatar
Ismo84
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: To 27.04.2006 19:01
Paikkakunta: Muonio

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja Ismo84 »

Timo J kirjoitti:
taky kirjoitti:
Chrispe kirjoitti: Juu, kyllä noita alkaa olla aika hyvin tyrkyllä. Olisiko liittimen patenttisuoja mennyt vanhaksi kun on alkanut maailmalta virrata suomen kauppoihin noita defan ulkojohdon kopioitakin.
Juu patentti jutusta varmaan johtuu, mutta livenä kun ei nähnyt niin ei ollut 100% varmuutta - hyvä kun joku testannut niin tietää jatkossa.
Viime talvelta jäi mieleen noiden kiinalaisten lämppärijohtojen "takaisinvetodot".
Muistaakseni punainen "defa"johto ledivalolla aiheutti tulipaloriskin.

Hienoa, kuin noinkin tekninen laite kuin jatkoroikka saadaan ryssittyä :thumbup:
Ainaki jonku tarvikejohdon pää oli vähän liian väljällä mitoituksella tehty ja sen pystyi pienellä voimalla laittamaan väärin pistokkeeseen. Silloin maadoituksen napaan menee nolla tai vaihde, eli pahimmillaan auton koriin tulee 240 volttia. Sama riski on muuten rikkinäisissä pistokkeissa, joita näkee käytössä melko paljonkin.
W123
W463
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja skibe »

no nii
semmonen 1000w kld2 tuli laitettua tuohon w203 om646
hienosti lämpeää ja ei tarvi hirveästi hehkutella
pakkasia ootellessa
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Avatar
Chrispe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 06.02.2006 13:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja Chrispe »

skibe kirjoitti:no nii
semmonen 1000w kld2 tuli laitettua tuohon w203 om646
hienosti lämpeää ja ei tarvi hirveästi hehkutella
pakkasia ootellessa
Mihis väliin tökkäsit lämppärin?
Sumo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 17.06.2017 19:36

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja Sumo »

tn62634 kirjoitti:Mahtaako TT mahtua siihen? Itsellä on Calixin CVH pumpulla siinä ja asennuspaikkana kyllä sen kanssa toimiva.
Moro, Onko sulla siis cvh16 ja se calixin erilllinen pumppu? Onkoha kukaa kokeillu tuota calicxin Ph-mallin lämmitintä? Jossakin olin lukevinani et olis toimintavarmempi.. Tässä pähkäilen tuota tt thermoa mutta ei oikein laatu vakuuta.. tulisi 12vm c200cdi
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja taky »

Sumo kirjoitti:Onkoha kukaa kokeillu tuota calicxin Ph-mallin lämmitintä?

Tai DEFA LETKULÄMMITIN PTC:tä..
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Sumo kirjoitti:

Moro, Onko sulla siis cvh16 ja se calixin erilllinen pumppu? Onkoha kukaa kokeillu tuota calicxin Ph-mallin lämmitintä? Jossakin olin lukevinani et olis toimintavarmempi.. Tässä pähkäilen tuota tt thermoa mutta ei oikein laatu vakuuta.. tulisi 12vm c200cdi
Ei kun CVH19, kun se on oikeankokoisilla lähdöillä. Kahan asiantuntija suositti tuota CVH:ta, vaikka kysyin myös ensin PH:ta. Hyvin on toiminut useassa autossa CVH. Pumppusarjan olen tilannut Skruvatilta ja lämmittimet Motonetista.

Siksi Calix, koska Defan pumppusarja on ylihinnoiteltu. Muutenkin vakuuttaa kumikaapelillaan ym.
Vastaa Viestiin