TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo
ViestiLähetetty: Ma 18.05.2015 19:34
Vaimon auto W169 180CDI (2,0) kumpi 1000W vai 1500W KDL lämppäri ? Tonninen riittäisi myyjän mukaan, mutta haittaa vai hyötyä tuosta suuremmasta ? http://www.tt-thermo.fi/tuotteet.html?id=0/13 :think: :think: :think:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK

Avatar
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1520
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Ma 18.05.2015 19:37
Hienosti toimii 1500w lämmittimellä, onhan siinä termostaatti
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11712
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Pe 04.09.2015 06:38
Kuinka monta vuotta nämä on olleet jo autoissa kiinni, eli vieläkö toimii?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 15:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
ViestiLähetetty: Ma 07.09.2015 16:49
Pari talveakos näillä on takana JO?

Toistakymmentä kpl:tta asennellut, kaivureista Zastavaan ;)

Toistaiseksi kaikki ok.
Kesäaikana olisi toki suotavaa silloin tällöin kytkeä sähköt. Ehkäisee mahdollisisa hapettumia, jumiutumista, jne..
Sanotaan Webastosta ja Eberistäkin ihann samaa, jotta kesäisin olisi hyvä aika ajoin pistää hurisemaan.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17480
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Ma 07.09.2015 20:15
En laittaisi liian isoa...kokeilin omaan ja kiehuu ja sammuu eli reutoaa kokoajan ja jos letkutus ei tule ihan suorinta kautta niin se ahdistelee kiertoa niin piti minunkin muuttaa iso 1,5kw sitten tohon 1kw lämmittimeen niin alkoi lämpiämään nopeammin ja letkutkaan ei tuntuneet enää tulikuumilta .
Eli se hidastaa toimintaa kun termari katkaisee ja kiertopummppukin sammuu niin kuuma neste siinä pörrää pitkään kunnes viilenee tarpeeksi eli hitaampi se on lämmittämään moottoria kuin pienempi joka eli ole ylimitoitettu.

Toisekseen näihin mielestäni saa osia ettei tartte kokonaan ostaa uutta jos takuu ajan jälkeen ei pelaa.
Tuo että varmistaa vaikka auota käyttämällä että ei ole ilmaa lämppärissä kun kytkee sen päälle ettei vastus pala..tämä on tärkeää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ma 07.09.2015 21:14
atlas kirjoitti:Tuo että varmistaa vaikka autoa käyttämällä että ei ole ilmaa lämppärissä kun kytkee sen päälle ettei vastus pala..tämä on tärkeää.


Kyllä, itse täytin TT:n ennen ylemmän letkun kiinnitystä, ja päälle vielä ajoa pari päivää ennen koekäyttöä - ja eipä ainakaan ilmaa jäänyt ja lämppäri toimi toivotusti.

Ja ennen asennusta "ämpärikierrolla" testasin irrallisen TT:n toiminnan (pari pidempää letkua ämpäriin ja lämmitin ämpärin alapuolelle, lapolla letkut täyteen vettä ja lopuksi sähköt TT:lle, niin hyvin havaittavissa että lämmitys ja kierto pelaa) ettei suotta autoon viallista asenna - varmuuden maximointia kun joitain juttuja tullut verkossa eteen toiminta ongelmallisista yksilöistä.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 08:10
Sitten kun löytyis vielä pk seudulta asentaja jonkunmoista korvausta vastaan ??? Vinkki osavaasta pajastakin otetaan mielellään vastaan
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1659
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 08:36
Sitä on hankala saada asennettua, koska uudehkoissa autoissa ei vaan ole sopivia paikkoja oikein ja aika iso painava mötikkä pitäisi saada sopivaan paikkaan sopivaan kohtaan. Olen laittanut W204:seen, mutta en taida enää laittaa. Piti laittaa ryssänmutkaa ja puoli metriä letkua, kun en halunnut isompaa leikkelyä tehdä. Ei sähkölämmittimiä kai edes muualla Euroopassa käytetä kuin pohjoismaissa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 08:40
tn62634 kirjoitti:Olen laittanut W204:seen, mutta en taida enää laittaa.


Kuinka noin?

tn62634 kirjoitti:Piti laittaa ryssänmutkaa ja puoli metriä letkua, kun en halunnut isompaa leikkelyä tehdä.


S205:ssa selvisi kahdella 90:n kulmalla, uutta letkua max 2*10 cm.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1659
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 09:32
taky kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Olen laittanut W204:seen, mutta en taida enää laittaa.


Kuinka noin?


No kyllä se auto käymään lähtee ilman lämmitintäkin. :) Jos ei lähde niin Mersun Mobilo auttaa.

Mutta katsotaan nyt laitanko. Ei se hankala ole, jos tekee niin kuin viimeksi. Joka tapauksessa vaimon työpaikalla ei ole lämmitintolpaa niin sieltä toinen auto lähtee aina kylmästä. Omalla työpaikalla onkin lämmin parkkihalli.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 09:52
tony kirjoitti:Sitten kun löytyis vielä pk seudulta asentaja jonkunmoista korvausta vastaan ??? Vinkki osavaasta pajastakin otetaan mielellään vastaan


W169 180CDI olis auto johon etsin asentajaa...en tiedä onko paha laittaa ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK

Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 10:36
tn62634 kirjoitti:
taky kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Olen laittanut W204:seen, mutta en taida enää laittaa.

Kuinka noin?

No kyllä se auto käymään lähtee ilman lämmitintäkin. :)


No juu lähtee, mutta mukavuus pakkassäässä ihan jotain muuta kun auto lämmin ja tuuppaa lämmintä kokolailla heti startista, siksi lämppärit must juttu.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 20:42
Mikähän se TT-thermon kilpailija olisi? Etsin tiedon valtatieltä mutta en löytänyt. Tälläisen kyllä löysin, olisko hyvä?

http://www.lachschon.de/item/126951-Lac ... rimWinter/

Etsin kyllä sitä vihreätä, vasaralakan, väristä värkkiä.

EDIT: se oli siis tämä http://www.owlheizer.de/epages/62795520 ... ries/OWL4S, mutta ei enään vihreä :sick:
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti
ViestiLähetetty: Ke 09.09.2015 10:08
Tuo ei täytä Suomen sähköturvallisuusmääräyksiä. Konetilassa panssaroitu johto. Tuo TT-Thermoon käy defan johdot. Itsekin etsin noita jonkinverran mutta kun ei sopiaa löytynyt niin muutaman kympin kalliimmalla sai TT-Thermon. Tuossa kohtaa ei liikaa kannata säästää. Kiinasta ( alibaba ?) saanee tosi halpoja - kunnes joku saa sähköiskun :-(
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: Ke 09.09.2015 22:15
x_ismo kirjoitti:Tuo ei täytä Suomen sähköturvallisuusmääräyksiä. Konetilassa panssaroitu johto. Tuo TT-Thermoon käy defan johdot. Itsekin etsin noita jonkinverran mutta kun ei sopiaa löytynyt niin muutaman kympin kalliimmalla sai TT-Thermon. Tuossa kohtaa ei liikaa kannata säästää. Kiinasta ( alibaba ?) saanee tosi halpoja - kunnes joku saa sähköiskun :-(


Tiedä sitten, enkä tiedäkkään mutta. . .eipä ollut kaikissa TT-Thermoissakaan panssariputkea sähkäjohdoissa? (googlen kuvahaku oli syvällisen tutkimuksen menetelmä). Ei tosin ole tarkoitusta mitään polttaa tai sähköiskuja ottaa. Maksaa muuten ko. virman sivuilla 2,99€ 2m suojaputkea jonkinlaisilla päillä?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89

Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: To 10.09.2015 06:53
Nastamuumio kirjoitti:Tiedä sitten, enkä tiedäkkään mutta. . .eipä ollut kaikissa TT-Thermoissakaan panssariputkea sähkäjohdoissa?


Työkoneisiin tms tarkoitettuja, ei kevyeen kalustoon?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2306
Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
ViestiLähetetty: To 10.09.2015 11:06
Noita 1000W olen katsonut, pitäisi kahteen tai kolmeen autoon laittaa.

Niitä on kolmea mallia näköjään:
Kuva
Tämä on pistotulpalla (schuko?) ja 1m johdolla. Kyllä tätä mielestäni ihan autokäyttöön myydään.

Kuva
Defa yhteensopiva

Kuva
Defa yhteensopiva, kulmalla.

Toi viimeinen nyt varmaan olisi helpoin asentaa, kun kerta pystyyn pitää asentaa, mutta onko toi nyt hintansa arvoinen sitten?
W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto)
+ Invataksi
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 880
Liittynyt: La 14.06.2014 19:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään
ViestiLähetetty: To 10.09.2015 13:43
taky kirjoitti:
Nastamuumio kirjoitti:Tiedä sitten, enkä tiedäkkään mutta. . .eipä ollut kaikissa TT-Thermoissakaan panssariputkea sähkäjohdoissa?


Työkoneisiin tms tarkoitettuja, ei kevyeen kalustoon?


Ehkä, mutta mikäs niissä sitten tekisi eroa?

Rupesi kiinnostamaan, ja kohtuu sekavaa. Ilman mitään vastuuta sain selville seuraavaa (tämä on siis pohdiskelevaa jorinaa):

Suojamaadoitus runkoon lämmittimeltä ja tehdyiltä jakorasioilta ja "töpselistä". Panssaripuki pitää myös olla maissa => ei saa olla pelkkä kuori johdon päällä, mikä ei suojamaadoitu. Johto voidaan asentaa myös muuhun mekaaniseen suojaan => eli suojataan johtoa ulkopuoliselta vauriolta tai lämmöltä. Suojan ei ole tarkoitus "pitää sähköä sisällään". Yleensä metallia (kuten myös jakorasiat) mutta saa se muutakin ainesta olla, kunhan vaurioitunut johto vain menee maihin. Kaapelin tarvikkeiden pitää olla kyseiseen käyttöön sopivaa pinta-alaltaan ja eristykseltään ja rakenteeltaan + olosuhdekestoltaan. Myydystä järjetelmästä pitää tehdä käyttöönottopöytäkirja, missä on mitattu "eristysvastukset". Pumppu tai lämmitin saa sitten olla ihan mitä vain, kunhan ei ole vaarallinen sähköiltään (siis kyseiseen käyttöön ja asentoon tarkoitettu, kuten myös kaikki muuta asennusosat ja IP luokat). Ei ole vaatimusta lämmitimien etukäteistarkastuksesta. Joskus on kuulemma ollut. CE-hyväksyntä ei tarkoita juuri mitään tässä yhteydessä, paitsi myyjä lupaa sen olevan turvallinen mutta jo se ei olekkaan niin voi voi ja CE-merkintä voi koskea pelkkää lämmitintä/pumppua. Ei ole tarkoituksen mukaista viedä 1-vaiheista 230VAC/50Hz sähköa samoissa kaapelinipuissa 12/24VDC. Yleensä tai aina merkitään nämä 230V järjestelmät, ettei niihin mennä vahingossa ronkkimaan.

Näistä Defoista ja Calixeista mittauksia ei juurikaan tehdä kun ei osata tai sitten niitä voi koskea joku jatkoroikka-direktiivi (mikähän sekin on?) ja niitä saa lätkiä nippuun kuka hyvänsä (esim autonasentaja?). (Sähkö?)liikkeen käyttöönottotarkastuksessa mitataan aina ja kaikista kaikki syöttöjohtoa myöten. Lisäksi näistä yhteensopivista johdoista liikkuu markkinoilla tarvikejohtoja, missä ei välttämättä ole liittimet sellaisia, että esim verkkojohdon maadoitus tai 0-vaihe tai linja ylipäätään kytkeytyisi kunnolla.

Se sitten siitä varmuudesta, eli jos verkkojohto ei suojamaadoita, niin auton rungosta foorumilaisen läpi maadoittuu? Vaikka itse lämmitin olisi kuinka defa-yhteensopiva :think:

Oikeat osat väärässä paikassa => Vakuutusyhtiöt edellyttävät oiken tehtyä asennusta. Korvaus asiat ovat tapauskohtaisia ja riippuu vahingon suuruudesta, kuinka pitkälle järjestelmän historiaa halutaan mennä.

Viereen menee otsikosta mutta menköön. :roll: Itse kun tekee niin tulee sellainen, kun sattuu syntymään.

Minusta TT-Thermo vaikuttaa hyvältä valinnalta defa-johdoilla mutta OWL-Heizer on oikein asennettuna ja tarvittaessa tarkastettuna myös kelvollinen / laillinen tai ihan mikä tahansa Ali-Baba :?: . KYLMÄSTÄ KÄYMÄÄN!!!
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

***************************************************************
W210 2.0 E -95
W124 2.3 CE -89
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17480
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: To 10.09.2015 21:06
OWL-Heizer Toi on saman näköinen muuten kuin tt-termon 1850w lämmitin kiinnike rautoja myöten...varmaan sama laite mutta ei ehkä sitten täytä suomen säädäntöä vaikka eu:ssa ollaankin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 15:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
ViestiLähetetty: Ma 21.09.2015 02:25
noroljan kirjoitti:Noita 1000W olen katsonut, pitäisi kahteen tai kolmeen autoon laittaa.

Niitä on kolmea mallia näköjään:
[ https://asiakas.kotisivukone.com/files/tt-thermo.tarjoaa.fi/kuvat/tt-thermot/tt-thermo1000hinta.jpg ]
Tämä on pistotulpalla (schuko?) ja 1m johdolla. Kyllä tätä mielestäni ihan autokäyttöön myydään.

[ https://asiakas.kotisivukone.com/files/tt-thermo.tarjoaa.fi/kuvat/tt-thermot/tt-thermo1000wsldhinta.jpg ]
Defa yhteensopiva

[ https://asiakas.kotisivukone.com/files/tt-thermo.tarjoaa.fi/kuvat/tt-thermot/tt-thermo1000hinta2.jpg ]
Defa yhteensopiva, kulmalla.

Toi viimeinen nyt varmaan olisi helpoin asentaa, kun kerta pystyyn pitää asentaa, mutta onko toi nyt hintansa arvoinen sitten?



Mielestäni helposti "hintansa" arvoinen mkäli puntarin toiseen päähän laitetaan kaksi muuta "valtamerkkiä".
Näideen em. merkkien tuotteissa kun tahtoopi olla hinnoittelussa melkisesti "tyhjää".

Esim. Käliks; 0,5m elementtikaapeli 39,90€, 1m elementtikaapeli 42€, tai haaroitussarja 1m + 1,5m 69€--> noilla mitoilla ehkä Miniin.

Ja kas,, tämäpä uusi tuttavuus Käliksiltä:

CALIX LETKULÄMMITIN 1000W

- teho 1000 W
- 16-25 litran jäähdytysjärjestelmään
- lämmitin kytkeytyy automaattisesti päälle kun järjestelmän lämpötila laskee alle 60°C ja pois päältä kun lämpötila nousee yli 80°C
- helpompi asennus
- pienempi koko
- varustettu termostaatilla ja ylikuumenemissuojalla
- täydellinen sarja, joka sisältää lämmittimen, kaapelit sekä vaihtoehtoiset kiinnikkeet asentamista varten
- letkuliitäntä Ø 19 mm
- toiminta-alue +60°C...+80°C (+/- 5°C)
189.00€ / kpl

Kun taasen pelkkä 550w letkulämmitin samaiselta puljulta hintaan 77€




No itselläni ei ole lehmiä ojassa puolesta ei vastaan. Useita olen asennellut, niin näitä kahta, kuin TT-Thermoakin.
Sellainen muutos nyt on tapahtunut että, ellei asiakas nimenomaisesti vaadi jotainn tiettyä spesifiä merkkiä laitettvaksi, niin TT sinne sujahtaa.


Wanaha Cummissikin on äimänkäkenä kun hartiat ovat lämpöiset vaikka keuhkoihin virtaa pakkasilmaa :)
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 05.05.2013 23:58
ViestiLähetetty: Ti 22.09.2015 16:02
Täällä tuntuu jonkin verran olevan kokemusta asiasta niin pitääpä kysyä. Tarkoitus hankkia 1000w TT-thermo omaan mersuun ja olen miettinyt että ostanko mallin jossa on molemmat letkuliitännät suoria, vaiko kulmalla olevan.
Autona -03 E 320cdi. Kohtuu ahdasta taitaa olla joka tapauksessa. Ja lisäksi vielä että riittäähän tuo 1000w malli vaikka sivut suosittelee isompaa? En halua että alkaa lämpötolpista sulakkeet paukkumaan niin olisi turvallisempi.
-99 w210 300DT
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17480
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 25.09.2015 06:31
Se suorilla päillä pitää saada mielellään sellaiseen asentoon että alhaalta sisään neste ja ylhäältä ulos..toinen haluatko defa liitännällä vai pistotulpalla.
Toki kld pitää myös laittaa pystyyn.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti
ViestiLähetetty: Pe 25.09.2015 07:21
Miksu-211 kirjoitti:Täällä tuntuu jonkin verran olevan kokemusta asiasta niin pitääpä kysyä. Tarkoitus hankkia 1000w TT-thermo omaan mersuun ja olen miettinyt että ostanko mallin jossa on molemmat letkuliitännät suoria, vaiko kulmalla olevan.
Autona -03 E 320cdi. Kohtuu ahdasta taitaa olla joka tapauksessa. Ja lisäksi vielä että riittäähän tuo 1000w malli vaikka sivut suosittelee isompaa? En halua että alkaa lämpötolpista sulakkeet paukkumaan niin olisi turvallisempi.


Koska kumpikin pitää saada pystyasentoon ( noin joksikin, taisi sallia 45 asteen kallistuksen) niin kumlamallinen lienee pikkaisen helpompi letkuvetojen kannalta, jos se alaletku lähtee suoraan alas niin
pitäisi löytää valmis U-mutka , tavallisella letkulla menee helposti littanaksi jolloin vesi ei kierrä. Kulmamallisessa riittää 90 asteen kulma tai pelkkä letkukin, riippuen miten sen laittaa.
Muuta eroa noissa ei ole.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Pe 25.09.2015 08:56
x_ismo kirjoitti:...pitäisi löytää valmis U-mutka


Niitähän on..., esim https://www.motonet.fi/fi/kategoria/678/71098/Mutkaletkut
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Kuva

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 05.05.2013 23:58
ViestiLähetetty: Pe 25.09.2015 19:26
Kyllä se kulmamalli taitaa siis parempi olla. Onko siitä nesteen kierrolle haittaa jos letkuja joutuu pidentämään jonkin verran? Tottakai mahdollisimman lyhyillä laitetaan mutta lämmittimen paikan takia jos pitää laittaa vähän kauemmas.
-99 w210 300DT
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17480
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 25.09.2015 20:13
Miksu-211 kirjoitti:Kyllä se kulmamalli taitaa siis parempi olla. Onko siitä nesteen kierrolle haittaa jos letkuja joutuu pidentämään jonkin verran? Tottakai mahdollisimman lyhyillä laitetaan mutta lämmittimen paikan takia jos pitää laittaa vähän kauemmas.

Näissähän on kiertovesi pumput eli ei mitään kilometrin lenkkejä mutta minkä tarttee...ei vain tule kovia taitoksia jotka kuristavat kiertoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11712
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Su 27.09.2015 13:02
Miksu-211 kirjoitti:Autona -03 E 320cdi. Kohtuu ahdasta taitaa olla joka tapauksessa. Ja lisäksi vielä että riittäähän tuo 1000w malli vaikka sivut suosittelee isompaa? En halua että alkaa lämpötolpista sulakkeet paukkumaan niin olisi turvallisempi.



voisin kuvitella että se 500watin mallikin riittää, jos kerran ei kierrättävä defa letkulämppäri on samantehoinen ko. koneeseen niin miksei olisi samawattinen kierrättävä vähintään yhtä riittävä ?

itse arvon vielä onko tuolla nyt niin merkitystä omalla kohdalla että otanko vaan normaalin letkulämppärin (tallista ajoon ).
Avatar
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11712
Liittynyt: Pe 04.04.2003 14:13
Paikkakunta: 02
ViestiLähetetty: Su 27.09.2015 19:29
hmm, tiedä sitten jaksaako tuota tt thermoa ostaa, täältä löytyy kommenttia josta voinee päätellä että ei kovin laadukkaasti rakennettu tuote ole kyseessä (takuuseen mennyt muutamalla + mahdolliset käyntiääni ongelmat) : http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... 289&page=3


edit, ja löytyy tältäkin foorumilta näemmä asiakkaita jolla on levinnyt ekan talven jälkeen. Ei oikeen vakuuta laadullaan, neämmä 70e tärppi kiinassa ? laivataan tänne ja myydään laadukkaana ?
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17480
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Ma 28.09.2015 06:41
Näihin saa varaosia mitä ei muihin saa millään...ja nämähän on purettavia malleja.
Sitten ne takuuseen menneet niin on se kaveri myynyt niitä muuten perkeleesti.
Ja eihän missään ole nykyään laadun valvontaa eli ne kuuluu asiakkaalle...tietty prosentti jostain määrästä raakkia on kuulemma jees.
sitä paitsi suurin särkymisen syy on toi jos jää ilmaa sinne lämppäriin...palaa vastus ...sitten on tiiveys eli kasauksessa sattunut virhe.
Itse asentanut ja ostanut jo yli 5kpl...ei mitään ongelmaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ma 28.09.2015 06:47
epk kirjoitti:hmm, tiedä sitten jaksaako tuota tt thermoa ostaa,


Oli mikä tahansa letkuun liitettävä lämmityselementti, niin kiertovesipumppu mukaan, löytyy niin Defa kuin Calix:ltakin, kun pelkkä vastus on varsin tehoton koska pelkällä lämpötilaerolla nestekierto on vaatimaton.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Kuva
Seuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa




AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

lukitusturva.fi

www.merteil.fi