C-sarjan ongelmia S205 / W205

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
arii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 02.11.2008 13:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja arii »

W205 C 220 d amg premium edition, käyttöönotettu 1/2016

Viat 0 - 60 tkm ajalla (noin 1,5 vuotta), ajosta yli 90% tasaista maantieajoa:

- vääntyvät jarrulevyt edessä uudesta lähtien; koko auto tärisi jarrutettaessa, mitä kovempi vauhti sitä kovempi tärinä, auto myös puolsi aina samalle puolelle terävästi jarrutettaessa (ei tullut kuntoon koko aikana, lukematon määrä jarrulevyjä ja -paloja vaihdettiin, myös olka-akselit ja pyörännavatkin vaihdettiin, alkuun merkkihuolto luuli vian olevan auton takaosassa - tuli viisi ylimääräistä käyntiä korjaamolla :), ongelma uusiutui vähimmillään noin 2 viikon päästä osien vaihdosta, talvella kesti pidempään), ilmeisesti jokin laatuongelma
- moniurahihnan kiristin (vaihdettiin, ylimääräistä ääntä tuli)
- lämmönsäätöpaneeli (koko lämmitys/ilmasysteemi meni mykäksi)
- takapenkkien virtapistoke (kansi ei pysynyt paikallaan, jouduttiin vaihtamaan koko pistoke, tosin vaati vielä ylimääräisen käynnin korjaamolla, koska virtaa ei tullut koko pistokkeeseen vaihdon jälkeen)
- 7G vaihteisto; vaihdetta kytkettäessä satunnaisesti ylimääräinen kolahdus (koko auto nytkähti aina, jäi odottamaan softapäivitystä))
- vasemmanpuoleisesta sisäilmakanavasta tulevat ylimääräiset äänet (ihan kun hiiri asustaisi siellä, voideltiin korjaamolla useampaan kertaan, ei tullut kuntoon)
- sisämelu maantienopeuksissa erittäin voimakas (puolta halvemmissa autoissa ei läheskään näin kovia ääniä, esim. Golf, Octavia, myös Golf GTI jne.)

Kaikkiaan korjaamolla autoa piti käyttää 14 kertaa. Tämän päälle vielä pari normaalia huoltoa. Tämä riitti ja auto vaihtui :) En pysty kyllä suosittelemaan tätä uutta c-sarjaa kenellekkään.
MB E 200 EQ Boost AMG -19, sedan
ex
MB C 220d AMG Premium Edition -16, sedan
MB C 220 CDI -11, sedan (facelift),
MB E 200 CDI -00
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Päivitetäänpäs vähän tuota jollotusasiaa, kun tuli tehtyä kesän ja syksyn aikana alustamuutos ja sitten purettua se osittain pois.

Eli asensin autoon keskikesällä Eibachin Pro-kit jousisarjan ja Bilstein B8 iskarit. Heti muutoksen jälkeen huomasin, että jollotus oli vähentynyt siedettävälle tasolle. Sen kuuli, jos keskittyi siihen, mutta se ei ollut enää häiritsevä.

Eibachin alusta on kuitenkin minun makuun liian matala - etuakselin roiskeläpät raapivat vakioreitillä olevaan hidastetöyssyyn ellei aja siitä vinottain alle kävelyvauhtia. No go, purin madallusjouset pois talven alta mutta Bilsteinit jäivät.

Nyt tuttu jollotus on tullut takaisin ja tienpinnan epätasaisuudet tuntuvat paljon selvemmin. Auto on selvästi "karkeampi" kulultaan, eli vakiojousitus on liian pintakova tai vastaavasti Eibach on onnistunut luomaan jouseen sopivasti progressiivisuutta ja pintapehmeyttä. Pyöriteltyäni jousia rinnakkain käsissä, Eibach tuntuu painavammalta ja siinä on selvästi paksumpi materiaali jousena. Mikään muu ei muuttunut, renkaat on samat, keli on sama ja samoin ajoreitit.

Nyt pitäisi keksiä, että miten auto saatetaan lähemmäs vakiokorkeutta noilla Eibachin jousilla? Muissa malleissa on ollut niitä korkeudensäätöshimmejä, mutta tässä mallissa on vain taka-akselille yksi toinen vaihtoehto.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Otemari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 12.11.2013 08:05

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Otemari »

Moi.Olen lueskellut näitä w-205 sarjaan liittyviä ongelmia hieman ihmetellen mistä "jollottamisesta"on oikein kysymys.Rengas ääniähän kuuluu tavallisista autoista aina,täysin hiljainen auto on sitten jo aivan eri luokassa kuin nämä.Itse en ole havainnut mitään tavallisesta poikkeavaa ulinaa tms.Myöskin luin sivuikkunoista tulevasta suhinasta?? No myöskään tällaista en ole huomannut.Tämä nyt seitsemäs c-sarjalainen ja ehdottomasti paras tähän astisista ja vaikka on -14 malli eli ensimmäisiä tästä korimallista niin ainakaan vielä ei ole ollut yhtäkään vikaa,ei edes mitään lamppuakaan ole palanut.No ehkä vain hyvää tuuria,tiedä häntä.Omani on bensa koneella,rekisteröity elokuussa 2014.
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja jols »

Vähän samoilla jäljillä edellisen kirjoittajan kanssa. Nyt suurin osa kilometreistä tulee Skoda Octavia RS TDI 4x4 kulkineeseen ja siinä riittää suhinoita ja jollotuksia. En tiedä millaisia joissakin mersun yksilöissä nuo äänet ovat mutta itselläni ainakin hermo lepää kun pääsee tuon 205:n hiljaisuuteen, 19" gummitkaan eivät häiritse ääneltään.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja audioman »

Minulla on C220d 4matic, jolla on ajettu nyt 80 tkm. Uutena renkaiden jollotus oli sietämätöntä. Renkaat olevat Continental Sport Contactit, jotka jollotuksen takia vaihdettiin Eco Contacteihin parin kuukauden ajon jälkeen. Jollotus väheni, mutta ei loppunut. Michelinin kitkoilla jollotus käytännössä loppui. Eco Contactit tuli ajettua loppuun, ja tilalle tulivat Nokian Hakka Bluet. Ne eivät jollota kevätkarkealla tielläkään eikä moottoritienopeuksillakaan. Nyt olen tyytyväinen autoni äänimaailmaan.

Muuten auto on toiminut moitteetta. 75 tkm huollossa vaihdettiin jarrupalat. Myös edellinen C-Mersuni C220CDI toimi moitteetta sen 115 tkm, minkä auto minulla oli, yhdet jarrupalat ja levyt vaihdettiin 75 tkm huollossa.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Muutama päivä sitten venekerholla tuli mies kyseleen, kenen auto ja onko ollut paljon vikoja. Auto siis C200 3v ja 4 kk vanha nyt. Sanoin, ettei ole ollut ainuttakaan vikaa vielä. Hieman liioittelin, kun kuskin kynnyslista pudonnut jo 2 kertaa tielle. Kyseisellä miehellä ollut 3000 km ajettu esittelyauto C 160 tai180D ranskalaisella diesel motorilla ja kuulemma jatkuva korjaamokierre apulaitteiden hajottua moottorin ympäriltä ja myynyt auton sittemmin pois. Näin tuo laatu heittelee samankin mallin ympärillä.
C250Bluutekki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 20.10.2018 22:16
Paikkakunta: Uusikaupunki/Kauhajoki

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja C250Bluutekki »

Itsekin ostin ensimmäisen Mersuni (allekirjoitus) tämän vuoden maaliskuussa. Auto on liikkeen toimesta alkuvuodesta tuotu Saksasta, jossa se on ollut leasing-autona. Tätä ennen mulla on ollut kaksi Rellua, joihin olin tyytyväinen, mutta aattelin kokeilla jotain muuta välillä. Vanhan Mersunhan voi aina vaihtaa päikseen uudenkarheaan Relluun, jos alkaa kaduttaa. Olen Mersu-tehtaalla töissä, joten ei tämä ihan hyppy tuntemattomaan ollut.

Benzillä on nyt ajettu 158tkm, joista itse oon ajanut n.14tkm. Mitään vikaa ei ole ollut. Ainoastaan joku metallinen särinä kuuluu tyhjäkäynnillä ja taajama-ajossa konepellin alta. Vielä ei ole selvinnyt että mikä se on. Samaten oikianpuoleisimmasta ilmastoinnin suulakkeesta kuuluu joku napsutus kun sille puolelle lisää lämpöä.

Rengasmelusta en kyllä valittaisi, vaikka alla on 225/45/18 ja takana 245/40/18 kummit. Mitään jollotusta ei kyllä kuulu ja vertailukohtana on kuitenkin kaksi Renault Lagunaa, jotka kulkivat todella kuin sukkasillaan. Jonkun verran Mersussakin ikkunat suhisee, mutta ei häiritsevästi. Kone on melko karkeakäyntinen eli ainakaan ei jää epäselväksi, mitä polttoainetta tankkiin kaataa. Mitään nitinöitä tai natinoita ei kuulu mistään. Relluissa kuului kolinaa vähän joka puolelta, vaikka mitään vikaa ei löytynytkään.

Tällä suht. vähäisellä kokemuksella ei mulla ainakaan ole valittamista.
MB C250 T Bluetec Avantgarde aut. 2015
Splitti51
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 14.08.2012 09:47
Paikkakunta: Uusimaa

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Splitti51 »

Rengasmelua on kyllä liikaa, mutta ei minullakaan jollota. Ensimmäiset tonnit meni alkuperäis kesärenkailla kuin sukkasillaan sitten rengasmelu kasvoi mielstäni.
Ainoat viat on olleet nox-tunnistimet, niitä menee kuin leipää. Etummainen uusittu 22tkm ja 53tkm kohdalla. Nyt 73tkm kohdalla meni sitten taaempi. Odotellaan milloin menee taas etummainen, onhan sillä jo ajettu yli 20tkm.
Ja autona siis 4/2016 C250d 4Matic
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja illinois »

Jos harjapesussa käyttäää autoa niin hiukan kovemmalla pesuohjelmalla pari kertaa irronnut sivupeilien ulkokuoret osittain kiinnikkeistään.
Pesun jälkeen napsautaa lukituksen takaisin paikalleen niin ok.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
manfredraitala
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 06.01.2018 22:08

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja manfredraitala »

Hei

Onko tässä w205 mallissa vielä OM651 tyypin moottori käytössä ja Onko faktatietoa että kyseisen moottorin jakoketjun ja jakoketjun kiristäjän ongelmat olisi saatu kiinni jo tehtaalla? Onko kukaan kuullut että ketjuja olisi joutunut vaihtamaan?
Itsellä katselussa c250 Bluetec 4matic vm.2015 farkkuna(käyttöönotto vuoden 2014 lopussa) kilsat n. 150tkm
Lyökö näissä kätensä siihen itseensä?
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja pazo »

C200 bensa M274. NOX-tunnistin sytytti moottorivalon pari viikkoa sitten. Kuten Splitti51 edellä toteaa, niitä menee. Valmistaja vaihtoi goodwillina vaikka takuu on aikaa sitten umpeutunut - olisi ollut aika hintava varaosana. Runsaan kahden vuoden aikana ei muita vikoja.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

manfredraitala kirjoitti:Hei

Onko tässä w205 mallissa vielä OM651 tyypin moottori käytössä ja Onko faktatietoa että kyseisen moottorin jakoketjun ja jakoketjun kiristäjän ongelmat olisi saatu kiinni jo tehtaalla? Onko kukaan kuullut että ketjuja olisi joutunut vaihtamaan?
Itsellä katselussa c250 Bluetec 4matic vm.2015 farkkuna(käyttöönotto vuoden 2014 lopussa) kilsat n. 150tkm
Lyökö näissä kätensä siihen itseensä?
On om651 kone vm.2018 asti ja ei näissä loppupään om651 ole ketju ja kiristin ongelmat niin yleisiä/pahoja kuin alkupäässä oli. Kehitystä tapahtunut, mutta ei kai se vieläkään mikään huippu ole. Ketjun venyminen kai se ongelma, ei kai noita poikki ole juurikaan mennyt, varottelee venymisestään kylmällä koneella rallattamalla, voi mittauttaa ketjun venymää mielenrauhan saamiseksi ja jos on venynyt niin taitaa tonnin hujakoilla maksaa ketjun vaihto. Täydentäkööt viisaammat, omat näkemykset luettu täältä foorumilta ja kuultu marmorilta huoltomyyjiltä...
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Onko kokemuksia Goodyearin sound Gonford kesärengaista ,pitäis olla aikapaljon hiljaisemmat renkaat .On joku vaahtoeriste renkaan sisässä
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja simosami »

Uusi tuote, ei varmaan kokemuksia. Ei varmaankaan huononna

Googyear sivulta kopioitua:

Saatavilla kesä- ja talvirenkaisiin

Seuraavien Goodyearin tuotteiden tietyt kokovaihtoehdot ovat saatavilla SoundComfort-tekniikan kanssa.

Kesä: Talvi:
- EfficientGrip SUV - UltraGrip Ice Arctic SUV
- EfficientGrip Performance - UltraGrip Ice Arctic
- EfficientGrip - UltraGrip Ice SUV
- Eagle F1 Asymmetric 3 SUV - UltraGrip Ice 2
- Eagle F1 Asymmetric 3 - UltraGrip Performance SUV
- Eagle F1 Asymmetric 2 - UltraGrip Performance
juha.leppavuori
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 23.09.2019 18:28

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja juha.leppavuori »

Mb C S205 220d 2016, kohta 200tkm mittarissa, aika huoletonta ajoa:
- jarrulevyt vaihdettu kun oli kierot
- lamba- anturi vaihdettu
- auxliberty battery uusittu ( kondensaattori )
Onneksi on helppo huoltaa itse ja laatuosia saa edukkaasti
- seuraavaksi moniurahinna, v-pumppu, ohjurit, nesteet ja laturin vapaakytkin vaihtoon, samoin etulaakerit ennakoivana huoltona - ei ole maksettu mainos mutta AUTODOC on tosi hyvä kaveri
Coupe4matic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 14.03.2019 17:33

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Coupe4matic »

Ei ihan otsikon mukainen, mutta kai tähän voi raportoida. Itsellä C205, siis C200 Coupe 4Matic. Vuosimalli 2020. Ajettu 200 kilometriä. Tänään kävin ekan kerran tankkaamassa. Ei ongelmia tähän mennessä.
tomppa205
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 22.11.2019 08:13

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja tomppa205 »

Tuli siirryttyä bemarista mersuun ja alla on nyt s205 220bluetec exclusive, 177tkm mittarissa. Moottorin lämpöjä olen ihmetellyt kun vähänkin jos on pakkasta nousee lämmöt todella verkkaisesti. Mulla on päivittäinen työmatka reilu 60km suunta 100 ja 80 rajoituksilla pelkää maantietä ja esim. tänään pakkasta pari astetta ja lämmöt nousee ekan 30km matkalla reiluun 70 asteeseen eikä nouse siitä jos ei anna kunnolla happea. Maksimissaan sain lämmöt nousemaan loppumatkasta vähän reiluun 80 asteeseen. Lämpöjä seuraan torquella. Eilen vaihdatin uuden orkkis termostaatin mutta ei minkäänlaista parannusta noihin lämpöihin. Onko näissä muita termostaatteja kuin tuo päätermari? Entä onko tietoa miten näiden alipainetoiminen vesipumppu oikein toimii? Liekkö kierrättää kokoajan täysillä nestettä jos siinä joku säätö on? Webastoa ei autossa ole.

Toinenkin, mutta vielä vittumaisempi ongelma on perästä kuuluva jurina/hurina/mekaaninen raastava laakeriääni. Selvimmin kuuluu 60-85 nopeudessa ja muuttuu ulinaksi kun vauhtia yli satanen. Kokeiltu 3 eri rengassarjalla eikä ääneen vaikuta mutkittelu tai kaasun asento merkittävästi. Eilen huoltoliike kuunteli autoa nosturilla ja kuulema ääni tulis selkeästi perämurikasta. Öljyn seassa oli myös ollut metallimujua. Onko selkeä keissi vai vienkö vielä merkkarille varmistusdiagnoosiin? Autossa onneksi vielä liikkeen virhevastuuaikaa jäljellä. Ei oikein auvoisasti ole tämä mersumiehen elämä alkanut.
S205 220 Bluetec Exclusive -15
Tahtooglcn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Su 22.10.2017 10:05

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Tahtooglcn »

Tätä vanhaa keskustelua lukiessa tuli mieleen pieni ihmetys. Eivätkö kaikki koeaja autoa ennen ostamista? Kova rengasmelu tai jollotus ovat asioita, joiden luulisi tarttuvan koeajollakin korvaan.

Itselle tuli reilu vuosi sitten mieleen, josko ei hankkisikaan Glctä vaan uudistetun nelivetoisen C:n ilmajousilla, jotka siis antaisivat halutessa vähän lisää maavaraa. Sille on ihan tarvettakin toisinaan. Rahaakin säästyisi.
Yksi koeajo (ei tosin ilmajousitetulla, jota ei löytynyt ajettavaksi), ja homma oli selvä. Ei tullut minusta nelivetoisen C:n omistajaa. Aivan liikaa rengasmelua minun makuuni. En ihan keksinyt syytä vaihtaa tavaliiseksi autoksi melko hiljaista autoa meluisaan premiumiin.
Palasin siis alkuperäiseen suunnitelmaan eli sopivan GLCn jahtiin. Glcn olin useilla koeajoilla todennut hyvin hiljaiseksi ja se on sitä edelleen liki 35 tuhtta ajettuna.

Ei tulisi mieleenkään ostaa autoa ilman koeajoa ja juuri melu on keskeinen asia, jota yritän selvittää. Joku suorituskyky nyt on ihan toisarvoista, koska sitä on kaikissa vähänkin paremmissa nykyautoissa ihan tarpeeksi. Harmillisen usein tosin koeajoautoissa on sporttinen idioottirengastus, jonka vuoksi joku auto on saattanut meluisana pudota vaihtoehtojen joukosta suottakin. Jos toisaalta auto on hiljainen matalilla renkailla se on todennäköisesti vielä hiljaisempi sillä rengastuksella, jonka itse valitsisin.
Pari vuotta sitten ajelin vajaan viikon tehokkaalla E - sarjalaisella, jossa siis normiversiota matalampi rengas. Se oli kyllä hiljainen renkaista huolimatta. Ei jollottanut.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja markoala »

tomppa205 kirjoitti:Tuli siirryttyä bemarista mersuun ja alla on nyt s205 220bluetec exclusive, 177tkm mittarissa. Moottorin lämpöjä olen ihmetellyt kun vähänkin jos on pakkasta nousee lämmöt todella verkkaisesti. Mulla on päivittäinen työmatka reilu 60km suunta 100 ja 80 rajoituksilla pelkää maantietä ja esim. tänään pakkasta pari astetta ja lämmöt nousee ekan 30km matkalla reiluun 70 asteeseen eikä nouse siitä jos ei anna kunnolla happea. Maksimissaan sain lämmöt nousemaan loppumatkasta vähän reiluun 80 asteeseen. Lämpöjä seuraan torquella. Eilen vaihdatin uuden orkkis termostaatin mutta ei minkäänlaista parannusta noihin lämpöihin. Onko näissä muita termostaatteja kuin tuo päätermari? Entä onko tietoa miten näiden alipainetoiminen vesipumppu oikein toimii? Liekkö kierrättää kokoajan täysillä nestettä jos siinä joku säätö on? Webastoa ei autossa ole.

Toinenkin, mutta vielä vittumaisempi ongelma on perästä kuuluva jurina/hurina/mekaaninen raastava laakeriääni. Selvimmin kuuluu 60-85 nopeudessa ja muuttuu ulinaksi kun vauhtia yli satanen. Kokeiltu 3 eri rengassarjalla eikä ääneen vaikuta mutkittelu tai kaasun asento merkittävästi. Eilen huoltoliike kuunteli autoa nosturilla ja kuulema ääni tulis selkeästi perämurikasta. Öljyn seassa oli myös ollut metallimujua. Onko selkeä keissi vai vienkö vielä merkkarille varmistusdiagnoosiin? Autossa onneksi vielä liikkeen virhevastuuaikaa jäljellä. Ei oikein auvoisasti ole tämä mersumiehen elämä alkanut.


Perä rikki. Mene ilmoittamaan asia heti kun mahdollista myyjäliikkeelle.
Perän vaihto tai kaupanpurku.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
tomppa205
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 22.11.2019 08:13

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja tomppa205 »

Tahtooglcn kirjoitti:Tätä vanhaa keskustelua lukiessa tuli mieleen pieni ihmetys. Eivätkö kaikki koeaja autoa ennen ostamista? Kova rengasmelu tai jollotus ovat asioita, joiden luulisi tarttuvan koeajollakin korvaan.

Itselle tuli reilu vuosi sitten mieleen, josko ei hankkisikaan Glctä vaan uudistetun nelivetoisen C:n ilmajousilla, jotka siis antaisivat halutessa vähän lisää maavaraa. Sille on ihan tarvettakin toisinaan. Rahaakin säästyisi.
Yksi koeajo (ei tosin ilmajousitetulla, jota ei löytynyt ajettavaksi), ja homma oli selvä. Ei tullut minusta nelivetoisen C:n omistajaa. Aivan liikaa rengasmelua minun makuuni. En ihan keksinyt syytä vaihtaa tavaliiseksi autoksi melko hiljaista autoa meluisaan premiumiin.
Palasin siis alkuperäiseen suunnitelmaan eli sopivan GLCn jahtiin. Glcn olin useilla koeajoilla todennut hyvin hiljaiseksi ja se on sitä edelleen liki 35 tuhtta ajettuna.

Ei tulisi mieleenkään ostaa autoa ilman koeajoa ja juuri melu on keskeinen asia, jota yritän selvittää. Joku suorituskyky nyt on ihan toisarvoista, koska sitä on kaikissa vähänkin paremmissa nykyautoissa ihan tarpeeksi. Harmillisen usein tosin koeajoautoissa on sporttinen idioottirengastus, jonka vuoksi joku auto on saattanut meluisana pudota vaihtoehtojen joukosta suottakin. Jos toisaalta auto on hiljainen matalilla renkailla se on todennäköisesti vielä hiljaisempi sillä rengastuksella, jonka itse valitsisin.
Pari vuotta sitten ajelin vajaan viikon tehokkaalla E - sarjalaisella, jossa siis normiversiota matalampi rengas. Se oli kyllä hiljainen renkaista huolimatta. Ei jollottanut.
Tottakai koeajoin ja paljon tuli luettua rengasmelusta ennen auton ostoa. Jotain pientä jollotusta sain koeajolla aikaan. Kesärenkaina kun alla oli juurikin tälläkin foorumilla paljon parjatut contin sc5 niin arvelin äänien siis johtuvan renkaista. Ja kun auto muuten oli mieluinen lähes täyteen varusteltuna niin eihän sitä siinä autokuumeessa voinut jättää kauppaan. Nyt kun korva on virittynyt kuulemaan noita ääniä niin tuo laakeriääni pomppaa heti korville. Ääni ei ole kovin voimakas mutta kyllä sen kuulee rengasmelun yli kun osaa kuunnella.
S205 220 Bluetec Exclusive -15
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja audioman »

Tahtooglcn kirjoitti:Tätä vanhaa keskustelua lukiessa tuli mieleen pieni ihmetys. Eivätkö kaikki koeaja autoa ennen ostamista? Kova rengasmelu tai jollotus ovat asioita, joiden luulisi tarttuvan koeajollakin korvaan.

Itselle tuli reilu vuosi sitten mieleen, josko ei hankkisikaan Glctä vaan uudistetun nelivetoisen C:n ilmajousilla, jotka siis antaisivat halutessa vähän lisää maavaraa. Sille on ihan tarvettakin toisinaan. Rahaakin säästyisi.
Yksi koeajo (ei tosin ilmajousitetulla, jota ei löytynyt ajettavaksi), ja homma oli selvä. Ei tullut minusta nelivetoisen C:n omistajaa. Aivan liikaa rengasmelua minun makuuni. En ihan keksinyt syytä vaihtaa tavaliiseksi autoksi melko hiljaista autoa meluisaan premiumiin.
Palasin siis alkuperäiseen suunnitelmaan eli sopivan GLCn jahtiin. Glcn olin useilla koeajoilla todennut hyvin hiljaiseksi ja se on sitä edelleen liki 35 tuhtta ajettuna.

Ei tulisi mieleenkään ostaa autoa ilman koeajoa ja juuri melu on keskeinen asia, jota yritän selvittää. Joku suorituskyky nyt on ihan toisarvoista, koska sitä on kaikissa vähänkin paremmissa nykyautoissa ihan tarpeeksi. Harmillisen usein tosin koeajoautoissa on sporttinen idioottirengastus, jonka vuoksi joku auto on saattanut meluisana pudota vaihtoehtojen joukosta suottakin. Jos toisaalta auto on hiljainen matalilla renkailla se on todennäköisesti vielä hiljaisempi sillä rengastuksella, jonka itse valitsisin.
Pari vuotta sitten ajelin vajaan viikon tehokkaalla E - sarjalaisella, jossa siis normiversiota matalampi rengas. Se oli kyllä hiljainen renkaista huolimatta. Ei jollottanut.
Minulla on nyt menossa kolmas C-Mersu. Ensimmäinen oli takavetoinen C220CDI, toinen oli ilmajousitettu C220d 4matic ja nykyinen on ilmajousitettu C300d 4matic. Halusin matalan sedanin, jolla pärjää myös talvella huonosti auratulla mökkitiellä. Tähän tarpeeseeni ilmajousitettu C-sarjalainen on vastannut hyvin.

Molempieen nelivetojen harkinan yhteydessä koeajoin montakin eri C-Mersun versiota. Mikään koeajoautoista ei melunnut tai jollotanut sillä tavalla, että olisin siihen kiinnittänyt huomiota. Mutta minulle tullut C220d 4matic jollotti sietämättömästi varsinkin SportContact -kesärenkailla (koko 225/50R17). Kaikkein erikoisin juttu oli mielestäni tämä: kerran vuokrasin huollon ajaksi teräsjousilla, AMG-paketilla ja 18" renkailla varustetun omaani vastaavan C-Mersun. Se oli minun autoani selvästi hiljaisempi! Tämän totesi myös Vehon huollon kaveri. Oman autoni melun sain lopulta kohtalaisen matalalle tasolle vaihtamalla rengasmerkkiä. Tein sen johtopäätöksen, että auto on herkkä rengasvalinnoille. Goodyearin Sound Comfort -renkaita on sanottu olevan ajomelun kannalta oikea valinta näihin autoihin.

Nykyinen C300d 4matic on toista maata. Se on paljon hiljaisempi kuin edelliset. Alla on nyt Nokian kitkarenkaat, mutta eivät Conitnental-kesärenkaatkaan äänekkäiltä kuulostaneet. Osansa kokonaisuuteen toki tekee hiljaisempi moottori ja lisävarusteena ottamani ääntä vaimentavat etu- ja etusivulasit. Musiikkiakin on nyt kiva kuunnella. Väittäisin, että nykyinen autoni on selvästi hiljaisempi kuin ne E-sarjan taksit, joiden kyydissä olen usein lentokentälle mennyt.

Mutta jos unohdetaan rengasasiat, niin ensimmäinen vika mitä C Mersuissani ikinä on ollut löytyi pari päivää sitten. Kun äänenvoimakkuutta pudottaa ratin volumerullasta, niin musiikin toisto hyppää joskus seuraavaan kappaleeseen. Ei siis kovin iso vikatiheys eikä ongema ajettuihin kilometreihin (n. 250 000) nähden :D

Kaiken kaikkiaan olen nykyiseen autooni niin tyytyväinen, että en oikein osaa valittaa mistään. Tämä on ensimmäinen autoni, jossa ihan kaikki tuntuu olevan kohdallaan.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
_hakkis_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 12.12.2019 11:29

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja _hakkis_ »

Itsellä om 2019vm c220d 4matic. Mittarissa nyt 40 000, ja takaiskarit lopussa. Lisäksi tankatessa joutuu taitelemaan pistoolin asennon kanssa että saa polttoaineen tankkiin, onko tähän mitään ratkaisua tai kokemuksia?
KimeH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja KimeH »

_hakkis_ kirjoitti:Itsellä om 2019vm c220d 4matic. Mittarissa nyt 40 000, ja takaiskarit lopussa. Lisäksi tankatessa joutuu taitelemaan pistoolin asennon kanssa että saa polttoaineen tankkiin, onko tähän mitään ratkaisua tai kokemuksia?
Miten takaiskarit oirehtii?
Oman C200d:n kanssa en ole havainnut tankatessa mitään ongelmaa.

Mulla renkaat jollotteli käsittämättömästi mutta nyt Goodyear Sound Comfort renkailla (kesä sekä talvi) ja rengasmelu poissa tai normaali.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Nippe »

_hakkis_ kirjoitti:Itsellä om 2019vm c220d 4matic. Mittarissa nyt 40 000, ja takaiskarit lopussa. Lisäksi tankatessa joutuu taitelemaan pistoolin asennon kanssa että saa polttoaineen tankkiin, onko tähän mitään ratkaisua tai kokemuksia?
Eikös tuon ikäisessä autossa nuo ole vielä takuunalaisia hommia?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
CL203 C200K -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
_hakkis_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 12.12.2019 11:29

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja _hakkis_ »

KimeH kirjoitti:
_hakkis_ kirjoitti:Itsellä om 2019vm c220d 4matic. Mittarissa nyt 40 000, ja takaiskarit lopussa. Lisäksi tankatessa joutuu taitelemaan pistoolin asennon kanssa että saa polttoaineen tankkiin, onko tähän mitään ratkaisua tai kokemuksia?
Miten takaiskarit oirehtii?
Oman C200d:n kanssa en ole havainnut tankatessa mitään ongelmaa.

Mulla renkaat jollotteli käsittämättömästi mutta nyt Goodyear Sound Comfort renkailla (kesä sekä talvi) ja rengasmelu poissa tai normaali.

Tullu öljyt pihalle iskareista. Varskin nesteellä tankatessa on vaikeuksia.
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja audioman »

_hakkis_ kirjoitti:Itsellä om 2019vm c220d 4matic. Mittarissa nyt 40 000, ja takaiskarit lopussa. Lisäksi tankatessa joutuu taitelemaan pistoolin asennon kanssa että saa polttoaineen tankkiin, onko tähän mitään ratkaisua tai kokemuksia?
Tuo tankkausongelma kuulostaa kyllä joko bensapumpun vialta tai polttoaineen laatuongelmalta (vaahtoaminen?). Minä en ole havainnut tankatessa ongemia. Tankkaan Nesteen asemilla.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
RLE81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 03.01.2020 17:26

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja RLE81 »

:shifty: Ostin taannoin S205 vehkeen, C180 bensa, vm -15, 117k ajettu. Vasta huollettu.
Tässä jälkeenpäin on alkanut kuulua "huminaa" vasemmalta edestä, resonoi myös ratissa, joten tuulikaan se ei ole. Ei vaikuta ohjaukseen. Alkaa kuulua 20kmh vauhdissa, parhaiten ~60, mutta kovemmissa vauhdeissa ääni ei juuri kiihdy tai kovene.

Liikkeen myyjä ei ko. ääntä kuullut, huoltoliikkeen vianetsinnässä ei löytynyt mitään. Laakereita kiristettiin hieman, mutta ei vaikutusta. Jarrut OK. Seuraavaksi pitänee viedä rengasliikkeeseen kattomaan jos vanteissa olis joku myssy. Jos ei vanteetkaan ole lähde niin etuakseli?
Miinuksena se että toisis vanteita ei ole joilla kokeilla.
Katsastus 07/20.

Onko joku nuu törmännyt samaan, ja onko ehdotuksia mitä tehdä seuraavaksi. Veholle en viitsis itse viedä ja maksaa.
C180 (S205), vm. 2015
mese72
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 26.01.2020 12:21

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja mese72 »

RLE81 kirjoitti::shifty: Ostin taannoin S205 vehkeen, C180 bensa, vm -15, 117k ajettu. Vasta huollettu.
Tässä jälkeenpäin on alkanut kuulua "huminaa" vasemmalta edestä, resonoi myös ratissa, joten tuulikaan se ei ole. Ei vaikuta ohjaukseen. Alkaa kuulua 20kmh vauhdissa, parhaiten ~60, mutta kovemmissa vauhdeissa ääni ei juuri kiihdy tai kovene.

Liikkeen myyjä ei ko. ääntä kuullut, huoltoliikkeen vianetsinnässä ei löytynyt mitään. Laakereita kiristettiin hieman, mutta ei vaikutusta. Jarrut OK. Seuraavaksi pitänee viedä rengasliikkeeseen kattomaan jos vanteissa olis joku myssy. Jos ei vanteetkaan ole lähde niin etuakseli?
Miinuksena se että toisis vanteita ei ole joilla kokeilla.
Katsastus 07/20.

Onko joku nuu törmännyt samaan, ja onko ehdotuksia mitä tehdä seuraavaksi. Veholle en viitsis itse viedä ja maksaa.
Onko mitään löytynyt? noo käytin oman auton kulmien suuntauksessa boonuksena löyty moottorin vika koodi öljypumpun paineventtiili johtokatkos ....öljypohja irti+ tarkastus /vaihto hmmm noin tonni hintaa tolla työllä :( onko muillaa ollu samman moista ongelmaa ?? taitaa mennä tämäkin saksan ihme vaihtoon.....

c -farmari (s205) 200T -15 84k ajettu
Viimeksi muokannut mese72, Ti 04.02.2020 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Resonoi ratissa—> Ota airbagista kiinnii ja jos se heiluu sivuttain niin äänen lähde on siinä. Tästä löytyy Mersun oma korjausohje.
Jyrmy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 05.11.2009 22:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jyrmy »

S205 C350e, 2016 , ajettu 80tkm . ajovalot (led) valot huurtuu jonkunverran. Kuivuu kyllä lämpösessä tallissa mutta hitaasti

Veholla oon aatellu tässä poiketa.. ei kai toi ihan normaalia ole
Vastaa Viestiin