Mersu vai bemari?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Tikkar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: La 13.11.2004 18:50
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tikkar »

itellä on BMW 530i V8 -93 ja Isällä on MB E220 dsl -98. Mukavia autoja molemmat, bemari on ahtaampi sisältä ja ajotuntuma siiä on sporttisempi...
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

Joxi kirjoitti:Jos nelivetoa hakee, silloin kannattaa ostaa audi quatro :P
Minkä kokoinen :?: . A-nelonen vai? Mitens se liittyy Mersuun tai bemariin? Taas jotain sisäpiirin kauppojen jota en tiedä :x
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1609
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ihan turha tällä palstalla kysellä et ottaisko mersun vai jonkun muun merkin. Monella mersumiehellä on niin vahvat tunteet mersua kohtaan, että muut autot ei voi olla mitään. Ja moni ei ole varmaan kokeillutkaan muunmerkkisiä, mutta tietävät silti, että mersu paras kaikissa osa-alueissa. Pitää olla avarakatseisempi ja tutkia autoja objektiivisesti.
Esim. BMW ja MB ovat varmasti molemmat keskimääräistä laadukkaampia autoja. Moottorista ja mallista riippuen kalliita ylläpitää. Ei kukaan voi sanoa että mersu on parempi kuin bmw. Toinen on parempi jossain ominaisuudessa ja toinen toisessa. Turha tällaista keskustelua on käydä ei siinä kukaan mitään voita. Jokainen valitkoon autonsa omien tarpeittensa mukaan. Mulla on mersu, mutta voisin silti joskus myös ajella bmw:llä, mutta sieluni ei sovi oikein muunmerkkisiin :)
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

kardaani kirjoitti:Ihan turha tällä palstalla kysellä et ottaisko mersun vai jonkun muun merkin. Monella mersumiehellä on niin vahvat tunteet mersua kohtaan, että muut autot ei voi olla mitään. Ja moni ei ole varmaan kokeillutkaan muunmerkkisiä, mutta tietävät silti, että mersu paras kaikissa osa-alueissa. Pitää olla avarakatseisempi ja tutkia autoja objektiivisesti.
Esim. BMW ja MB ovat varmasti molemmat keskimääräistä laadukkaampia autoja. Moottorista ja mallista riippuen kalliita ylläpitää. Ei kukaan voi sanoa että mersu on parempi kuin bmw. Toinen on parempi jossain ominaisuudessa ja toinen toisessa. Turha tällaista keskustelua on käydä ei siinä kukaan mitään voita. Jokainen valitkoon autonsa omien tarpeittensa mukaan. Mulla on mersu, mutta voisin silti joskus myös ajella bmw:llä, mutta sieluni ei sovi oikein muunmerkkisiin :)
Mitä muuten oot mieltä jos ostaisin pemarin? Vai olisko mese parempi? :D
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

vesa kirjoitti: Mitä muuten oot mieltä jos ostaisin pemarin? Vai olisko mese parempi? :D
Ai bemarin :?: VI%&/(%U S/=/)(TA"¤#"%&NA PER(/"T/)(LE HE(&&VETTI :!: :!: :!:

TÄMÄ ON MERSUFOORUMI PER%¤"!¤"ELE EIKÄ MIKÄÄ PEMARI PASKA VOORUMI :idea: :idea: :idea:

:lol: :lol: :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Relatkaa nyt vähän, kyllähän muun merkkisistäkin autosta saa puhua, puhutaanhan niistä muillakin merkkiforumeilla.

Sitäpaitsi bemut on ihan hyviä autoja.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

itse omistin e30 325i bemarin ennen mersua

Viesti Kirjoittaja stanger »

mulla oli tosiaan tollanen "teini bemari" noin 4kk ajan...
ajettavuus oli mun mielestä ihmeen hyvä noin pieneks ja kiikkeräksi autoksi.
tuosta 325 bemarista mulla ei ole oikeastaan muuta pahaa sanottavaa
kuin tuo moottorin heikkous......

ensimmäinen moottori rikko tuli noin parin viikon sisällä..
Risteyksessä töpeksittiin ja ihmeteltiin että kuka ajais seuraavaks......
tästä suivaantuneena lähin täys kiihdytyksellä liikenteeseen....
kakkosella,hetkeä ennen rajoitinta päätti sitten kutos sylinterin imu venttiili sanoa työehtosopimuksensa irti......
no kone piti melkoisen konsertin ja sitten syttyi checpaneliin vikavaloja
niinkuin formulaan..... kylläpäs pikkuisen hävetti jäädä siihen penkereelle....
koko kone meni aika muusiksi, kutosen mäntä oli "jauhona" koneessa ja kiertokanki oli solmussa... samoten kansi meni paskaksi....


ostin sitten täys remontoidun moottorin,ja ajattelin että nyt kestää.........
meni noin kuukausi ja koneesta laukes öljypumppu vaikka se oli vaihdettu
rempan yhteydessä....(n.25 000km ajettu)ja alkup....
onneksi älysin ajoissa ennen kuin oli liian myöhäistä...

en väitä että bmw kaikki koneet olisivat noin susia,mulla oli varmaan
huonoa tuuria mutta siltikin se oli eka ja viimeinen bemu mulla...

-kyllä bemari on kiva auto ajaa-
Avatar
kimmo_m
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kimmo_m »

Joxi kirjoitti:Joo ei ne Bemaritkaan huolettomia ole.
Työkaveri toi saksasta vuosi sitten -97 528i farkun. Tällähetkellä mittarissa 170000km.
On tuohon joutunut vaihtamaan aika lailla uutta osaa.
Esim: taakse puslia, narina nivelet, eteen alatukivarsien puslat, koiranluut, ovitiivisteet, ilmastointilaitteen paneelin sekä uudet iskunvaimentimet. Lisäksi hammastanko alkanut vuotamaan, menee kohta sekin uusiksi. Tuulisella kelillä meinaa joutua ohjailemaan aika lailla, varmaan jotain vielä etupäähän uusittava.
Eiköhän nuo ole jokaisessa autossa kuluvia osia. :twisted:

BMW on ainakin minusta parempi ajettava ja muutenkin parempi joissan asioissa kuin mese. (MAKU ASIA JOSTA EI VOI KIISTELLÄ) 8) 8)

Tuosta ilmastoinnin ohjausyksiköstä vielä sen verran että niissä on pieni kondensaattori joissa on kylmäjuotos ja se rupee temppuilemaan täällä suomen oloissa aivan kuten MERSUJEN mittaristot.

Sittenvilä että mitenhän tuon bemun kilsat pitää paikkansa. :roll: :roll: Meinaan että jokainen auto alkaa olemaan ohjattavuudeltaan huono jos sillä on ajettu lähemmäksi 400tkm eikä mitään puslia ole vaihdettu pyörän :lol: tuentaan.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: itse omistin e30 325i bemarin ennen mersua

Viesti Kirjoittaja RH »

stanger kirjoitti: suivaantuneena lähin täys kiihdytyksellä liikenteeseen....
kakkosella,hetkeä ennen rajoitinta päätti sitten kutos sylinterin imu venttiili sanoa työehtosopimuksensa irti......
no kone piti melkoisen konsertin
Noin yleisesti vaan, että mistäköhän se johtuu, että niin monella "automiehellä" on sellainen käsitys, jotta jos auton moottori kiertää esim. 6500 ennen rajoitinta, niin sen kuuluu kestää normaalia ajoa noita kierroksia jatkuvasti käyttäen.
terv.nim. "Apua, autossani ei ole kuin kaksi vaihdetta" :roll: :lol: :wink:
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

MB vai BMW

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Mulla on ollu 2bemaria ja ei pahaa sanottavaa kallis korjata vai johtuiko
se nuoren miehen rahatilanteesta tiedä häntä kaikki maksaa.
Alkaa toi E60 näyttää aina vaan paremmalta meikäläisen silmään.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Kyllä pitäisi pitää kilometrit paikkansa tuossa työkaverin BMW:ssä. Ostettu merkkiliikkeestä ja huollot kyseisessä liikkeessä tehty.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Bemari E36 on helppo hallittava maastossa :shock: , tänään oli pyyhkäisty Ylivieskassa pellolle sellaisella ja ehkä aika kovalla vauhdilla...

Tiellä muutama kymmenen metriä loivasti oikealle ulos tieltä kaartavaa mustaa viivaa,
loikka ojan yli,
liittymän reunaan jäi puskurin jäännökset ym. palasia,
siitä pomppu,
seuraava lyhyt kosketus peltoon jotain 15-20 metrin päässä
(muovisilppua),
pomppu,
kymmenen metrin päässä laskeutuminen ja
vielä muutamia kymmeniä metrejä peltoa pitkin loivasti takaisin tielle kaartaen.

Kuski puolen eturattaassa näkyi olevan haritusta senverran että pitäisi olla kaareva keppi mittaamiseen.

Vaan eipä kaatunut eikä pyörähtänyt vaakatasossa, ellei sitten ilmassa ollessaan. :D

Toisella puolella tietä oli ollut pellolla Mazda(?) keulaa ja perää rutattuna.
oulaistenliikenne.fi
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Joo oli siinä aamulla töihin mennessä ihmettelyä kerrakseen kun autoja pellolla kahta puolen tietä :lol:

Masta oli menny ilmeisesti kattokerhoon...Työkaveri oli nähny nämä samat autot illalla kaupungilla kilvanajossa keskenään. Kossit perhana :x
E 290TDT Avantgarde
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Bemari oli ollut jollain kaiken lisäksi lainassa...olikohan vähän mennyt loikalla pitkälle ja masta oli kaverin viljelyksillä hyvä ettei ollut kesä ja viljapelto...
Itse tein ja säästin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nuo poijaat sais varmaan 200d:nki lipeämään hanskasta kesäkelillä :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Noin yleisesti vaan, että mistäköhän se johtuu, että niin monella "automiehellä" on sellainen käsitys, jotta jos auton moottori kiertää esim. 6500 ennen rajoitinta, niin sen kuuluu kestää normaalia ajoa noita kierroksia jatkuvasti käyttäen.
terv.nim. "Apua, autossani ei ole kuin kaksi vaihdetta
Kerro tämä mersun insseille. Oikein iletti kiihdyttää kun ensimmäisiä kertoja kokeilin mersun suorituskykyä. Laatikko nimittäin vinguttaa täysin surutta rajoittimeen asti ennen vaihtoa. Itse ei välttämättä manuaaliaskilla menisi yli 6000 rajan vaikka kone nätisti sinne vetääkin.
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

e320 kirjoitti:
Noin yleisesti vaan, että mistäköhän se johtuu, että niin monella "automiehellä" on sellainen käsitys, jotta jos auton moottori kiertää esim. 6500 ennen rajoitinta, niin sen kuuluu kestää normaalia ajoa noita kierroksia jatkuvasti käyttäen.
terv.nim. "Apua, autossani ei ole kuin kaksi vaihdetta
Kerro tämä mersun insseille. Oikein iletti kiihdyttää kun ensimmäisiä kertoja kokeilin mersun suorituskykyä. Laatikko nimittäin vinguttaa täysin surutta rajoittimeen asti ennen vaihtoa. Itse ei välttämättä manuaaliaskilla menisi yli 6000 rajan vaikka kone nätisti sinne vetääkin.
Kireempää nokkaan vaan, jos väännöt noin alhaalla on. :lol:
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Kun nyt Bemareista on puhetta niin pakko sanoa tämä:

Kävin koeajamassa samana päivänä peräkkäin sekä uuden BMW 3-sarjalaisen..eli 325:sen ja sen perään C200K Sportin..ihan vertailun vuoksi siis..koska kyseessä on keskenään kilpailevat mallit ja vieläpä suunnilleen samanhintaiset niin varsin hyvä oli vertailla mitä samalla rahalla saa..

Vaikka kuinka olisimme nyt Mersufoorumilla niin PAKKO on yhtyä täysin niihin ylistyksiin joita ulkolaiset autolehdet ovat koeajoraporteissaan uudesta 300-sarjasta vuodattaneet.
Se TODELLA ON mahtava auto varsinkin ajo-ominaisuuksiltaan. Yhtään ei ole liioiteltua kun eri artikkeleissa ko autosta on sanottu että se kulkee tiellä kuin tiellä yhtä jämäkän tukevasti ja suoraan kuin juna kiskoilla..se nimittäin todella kulkee siten.
325:sen 218heppainen kutoskone on niinikään varsin maukas paketti joka liikuttaa Bemaria erittäin pirteästi!
Kyseinen Bemari oli varustettu vakio-alustalla, joten mitä todennäköisimmin urheilualustalla tuntuma olisi ollut vieläkin parempi..jos mahdollista..
Kaikkiaan tämä uusi BMW 300-sarja oli TODELLA postiivinen yllätys jota ei turhaan ole artikkeleissa ylistetty!

Pakko se vaan on sanoa että ko Bemarin jälkeen C200K Sport tuntui aika vaisulta ajokilta. Sisätiloista tykkään Mersussa huomattavasti enemmän kuin Bemarissa, mutta ajo-ominaisuudet ovat C:ssä, jopa sport-alustalla, aika kaukana siitä mitä Bemarissa oli vakioalustalla. Moottorin vertailu on sikäli vähän epäreilua että Mersun kone on neloskone ja reilusti pienempi, joten ei siltä perustellusti voi odottaakaan samaa kuin Bemarin kutoskoneelta..mutta toisaalta tässäpä törmäämmekin Mersun ikuisuusongelmaan eli pienoiseen tehottomuuteen kilpailijoihinsa verrattuna..nimittäin siinä missä BMW tarjoaa samalla rahalla 218heppaisen V-kutosen, tarjoaa Mersu 160 heppaisen rivinelosen..ja se myös sitten ajossa tuntuu..

Kaikkiaan siis BMW on minusta onnistunut erityisen hyvin tämän uuden 300-sarjansa kanssa! Se ON hieno peli..ja kunhan siitä saadaan joskus coupe-versio markkinoille niin eipä ole kaukana ettei meikäläinen marssi oikopäätä BMW-kauppaan.. Coupea tosin on näillä näkymin luvassa VASTA 2007..joka minusta tuntui hieman oudon pitkältä ajalta odotella 300-sarjan coupea/ myydä uuden sedanin rinnalla vanhaa coupea..

Joo..ja sitten vielä se "pakollinen" vertailu Audiin.. :)

Vaikka kovasti olenkin ollut tyytyväinen Audiin..erityisesti ajo-ominaisuuksien ansiosta..niin pakko on myös todeta se että Audi on tuntunut lähestulkoon huonolta BMW:n jälkeen.. :shock: :?
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

MB vastaan BMW

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Vai on se BMW alkanut sitten tekemään V 6 !?
Minä kun kävin esittelyssä muutama viikko sitten niin siinä oli R6.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Re: MB vastaan BMW

Viesti Kirjoittaja jva »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Vai on se BMW alkanut sitten tekemään V 6 !?
Minä kun kävin esittelyssä muutama viikko sitten niin siinä oli R6.
Joo, sori..olet oikeassa..V-kutonen lipsahti varmaan siitä kun kirjoittaessani luin samaan aikaan artikkelia Mersun uusista V-kutosista.. :)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Bemari oli ollut jollain kaiken lisäksi lainassa...."

Oli ollut sekä BMW että Mazda "lainassa". :evil:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

jva kirjoitti:Kun nyt Bemareista on puhetta niin pakko sanoa tämä:

Kävin koeajamassa samana päivänä peräkkäin sekä uuden BMW 3-sarjalaisen..eli 325:sen ja sen perään C200K Sportin..ihan vertailun vuoksi siis..koska kyseessä on keskenään kilpailevat mallit ja vieläpä suunnilleen samanhintaiset niin varsin hyvä oli vertailla mitä samalla rahalla saa..
Hyvä jva! Tuo oli oikein mersumiehen puhetta. Voisin kuvitella, että omaat reilunpelin luonteen. Kilpailu on kovaa, eikä ollenkaan ole huono asia myöntää, jos toinen joskus on parempi. Häviö täytyy vaan niellä ja ajella näillä
mersuilla niin kauan kun "kehtaa" :oops: .
Vastaa Viestiin