Mercedes Me adapter

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Kellään kokemuksia tästä:
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... y/adapter/" onclick="window.open(this.href);return false;

Yritin ladata ohjelmaa google playsta, mutta valitti jotain että ei saatavissa kohdemaassasi. Tämän kai voisi jotenkin kiertää että ohjelman saisi ladattua? Tuota itse adapteria taitaa saada muutamalla kympillä tilattua netistä...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Missä olet noita adaptereita nähnyt muutamalla kympillä netissä?

Meinaatko että saksalainen liike aktivoi tilisi jos olet ladannut sovelluksen esiintyen sikäläisenä tms?
Activation of the Mercedes me Adapter services by the Mercedes-Benz Service partner after presentation of a valid ID and the registration certificate in person

Taitaa olla paras odotella että jossain vaiheessa palvelu aktivoidaan Ruotsiin, sitten odottelee vielä vähintään saman verran että Veholla panostetaan aiheeseen...
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Ebay:ssä nopealla vilkaisulla taisi olla halvimmat alle 50dollaria. Joo ja siis en niin tarkkaan lukenut tekstejä että se pitäisi vielä jotenkin aktivoida.. Siks vähän täältä kyselin viisaammilta ja ei tuo englannin kieli ole niin hyvin hallussa, että kaiken ymmärtäisin nopealla katselmuksella. Tämä ohjelma ja adapteri näytti kiinnostavalle niin ajattelin että täältä saa helpoiten apua siihen että olisiko tollainen mahdollista jollain tapaa ottaa käyttöön suomessa. Kun näin äkkiseltään heti tuli mieleen että jos jää odottelemaan Vehon tähän tarttumista, niin sitä päivää saa odotella...
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Nyt tämä palvelu taitaa jo suomessakin olla käytössä, ainakin onnistui rekisteröityminen ihan suomenkielisillä sivuilla ja kännykään pystyi ohjelman lataamaan. Ja tuon palikan aktivoiminenkin taitaa onnistua Mercedes me portaalin kautta netistä, nyt vain pitäisi tuo palikka hankkia, mitähän tuo marmorilla maksaisi ja onnistuukohan tuo homma ihan tee se itse hommana niinkuin olen ymmärtänyt? Ostaa tuon adapterin, tökkää sen autoon kiinni ja rekisteröityy netissä ja aktivoi sen sitä kautta toimintaan? Netin kautta tuota ainakin saa 50 euroon...
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja simosami »

Tarvii nettiyhteyden, miten se järjestyy?
Mitkä mersun mallit on tuettuna?

IPhone löytyy tästä:
https://appsto.re/fi/KKVw9.i" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä rekisteröitymis linkki:
https://me.secure.mercedes-benz.com/wps ... BIS9nQSEh/#" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Siis ei auto tarvii nettiyhteyttä vaan kännykkä joka muodostaa yhteyden bluetoothilla tohon mercedes me adapteriin, näin minä ymmärsin..
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja simosami »

nikopetterii kirjoitti:Siis ei auto tarvii nettiyhteyttä vaan kännykkä joka muodostaa yhteyden bluetoothilla tohon mercedes me adapteriin, näin minä ymmärsin..
Kyllä Volvon VOC (Volvo on call) toimii niin, että koti sohvalta voit tarkistaa ja säätää. Luulisi, että jotakin tämän tapaista olosi tässä.
Ja entäs huoltotiedot, eikös ne ole Mersun palvelimella?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

simosami kirjoitti:
nikopetterii kirjoitti:Siis ei auto tarvii nettiyhteyttä vaan kännykkä joka muodostaa yhteyden bluetoothilla tohon mercedes me adapteriin, näin minä ymmärsin..
Kyllä Volvon VOC (Volvo on call) toimii niin, että koti sohvalta voit tarkistaa ja säätää. Luulisi, että jotakin tämän tapaista olosi tässä.
Ja entäs huoltotiedot, eikös ne ole Mersun palvelimella?
En tiedä kyllä miten nuo mercedes me hommat toimii, pikaisesti olen niistä lueskellut ja uudemmat mersut eivät taida tarvita tota adapteria ja adapterin kanssa tais olla vuodesta 2003 alkaen tiettyihin mersuihin saa tämän, en muista ulkoa mihin kaikkiin malleihin tämä oli tuettuna, jossakin oli listattu mallit vuosilukuineen. Enkä enää muista missä lista oli, kun katsoin vain että oma w204 oli listalla ja rekisteröinti onnistui auton runkonumerolla jne.. Ja jos oikein ymmärsin niin tuolta mercedes me portaalista on myös mahdollista tarkastella oman auton sähköistä huoltohistoriaakin jonkun koodin avulla joka pitäisi näkyä paperisissa huolto dokumenteissa, enkä jaksanut autosta lähteä niitä hakemaan että olisin päässyt testaamaan..
Tässä joku linkki iltalehden juttuun asiasta:
http://m.iltalehti.fi/autot/20161010224 ... ogle.fi%2F" onclick="window.open(this.href);return false;
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja simosami »

Tässä linkki adapteriin , jonka voi tilata Suomeen 52€, ja lähetyskulut 17€.


http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-me ... Sw8vZXNexY" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja simosami »

Googlen käännös

Koe telematiikan jälkiasennus ratkaisu ei verkottuneet Mercedes-Benz-ajoneuvoja ja tullut osa Mercedes minua maailman.
Kaikki palvelut Mercedes minulle sovittimet yhdellä silmäyksellä:
▪ My ajoneuvo - säiliö tasolla, mittarilukema lokikirja ja pysäköinti aika
▪ Pysäköinti & Find - löytää auton milloin tahansa kätevällä
Ota Mercedes-Benz Huoltokumppanisi helppoa ja kätevää - ▪ My jälleenmyyjä
▪ Maintenance Management
▪ Muistutus - muistutetaan tärkeitä päivämääriä kuten HU
▪ Accident & Breakdown - saat nopea ja luotettava apu

Lisätietoja löytyy osoitteesta https://www.mercedes-benz.com/de/merced ... t/adapter/" onclick="window.open(this.href);return false;

▪ luokka 169 ja 176
▪ B-luokka 245 ja 246
▪ C-luokka 204 ja 205
▪ E-luokka 211 ja 212
▪ S-Class 221 ja 222
▪ CLA 117
▪ SLK SLC 171 ja 172
▪ SLS AMG 197
▪ GLA 156
▪ GLK 204
▪ M-luokka 164 ja 166
▪ GL 166
▪ R-Class 251

Tällä liitäntä, Mercedes minulle sovitin voi lukea ajoneuvon tiedot ja lähettää Bluetoothin älypuhelimeen.
Riippuen siitä, onko sovelluksen demo tilassa tai normaalissa tilassa, palveluista ja toiminnot ovat erilaisia.

on yhdessä Mercedes minulle APP, jotka ladataan erikseen kunkin APP Store

Lisää aiheesta englanniksi:
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... y/adapter/" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: löytyihän myös suomi:
https://www.mercedes-benz.com/fi/merced ... /adapteri/" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
jarkkoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 19.08.2016 07:47

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Taisi olla Vehon papereissa mainittu 27e hinnaksi tuolle adapterille, ja jos nyt en ihan väärin tulkinnut niin on vielä auki maksaako mitään esimerkiksi huollon yhteydessä.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

jarkkoo kirjoitti:Taisi olla Vehon papereissa mainittu 27e hinnaksi tuolle adapterille, ja jos nyt en ihan väärin tulkinnut niin on vielä auki maksaako mitään esimerkiksi huollon yhteydessä.
Tähän Vehon 27e hintaan en kyllä usko ennenkuin nään. :D Kummiskin netissä hintaa tolla on n.50e, niin kuulostaa oudolle että Veho noita möisi ns. puoleen hintaan... Tässä pari linkkiä mistä tota saa tilattua alle 50e ja samalla voi tilailla muutakin mersuun liittyvää jos tarvetta, postikuluista ei tietoo..
http://www.mercedes-originalteile.de" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.kunzmann.de/shop/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
jarkkoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 19.08.2016 07:47

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

Toki eri asia milöä myyvät ulos mutta tuo hinta oli paperissa; tais olla aiheeseen liittyvää koulutusmateriaalia mitä vilaukselta näin tiskillä kun tuosta kyselin. Eikös tuo uutisoitu aiemmin, että tulee tarjolle maksutta? Vai muistanko ihan väärin. No, kohtahan tuo selvinnee.
JagS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 21.12.2015 23:13
Paikkakunta: Nokia

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja JagS »

simosami kirjoitti:
nikopetterii kirjoitti:Siis ei auto tarvii nettiyhteyttä vaan kännykkä joka muodostaa yhteyden bluetoothilla tohon mercedes me adapteriin, näin minä ymmärsin..
Kyllä Volvon VOC (Volvo on call) toimii niin, että koti sohvalta voit tarkistaa ja säätää. Luulisi, että jotakin tämän tapaista olosi tässä.
Ja entäs huoltotiedot, eikös ne ole Mersun palvelimella?
Sen verran lueskelin tuolta englannin kieliseltä puolelta että tuo vanhempiin Mersuihin OBD2-porttiin asennettava Me-adapteri ei sisällä kotisohvaominaisuuksia.
Se on yhteydessä puhelimeen Bluetoothilla, eli vain silloin kun olet autossa ja virrat päällä. Käyttää puhelimen datayhteyttä / GPS:ää.
Puhelimen applikaation kautta voi toki ihmetellä ajon aikana tallennettua dataa myös kotisohvalla, mutta etänä ei voi olla yhteydessä autoon.

Uusissa Mersuissa joissa Me-connect tai joku semmonen on saatavilla, niin on mahdollisuus myös kotisohvaominaisuuksille.

https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... y/adapter/
ex.W212 220CDI
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja finnstar »

JagS kirjoitti:
simosami kirjoitti:
nikopetterii kirjoitti:Siis ei auto tarvii nettiyhteyttä vaan kännykkä joka muodostaa yhteyden bluetoothilla tohon mercedes me adapteriin, näin minä ymmärsin..
Uusissa Mersuissa joissa Me-connect tai joku semmonen on saatavilla, niin on mahdollisuus myös kotisohvaominaisuuksille.

https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... y/adapter/
Mitenkäs tuollainen Me-connect palvelinyhteys on toteutettu? Isoveli valvoo tietämättäsi...
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
JagS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 21.12.2015 23:13
Paikkakunta: Nokia

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja JagS »

finnstar kirjoitti:
JagS kirjoitti:
simosami kirjoitti:
nikopetterii kirjoitti:Siis ei auto tarvii nettiyhteyttä vaan kännykkä joka muodostaa yhteyden bluetoothilla tohon mercedes me adapteriin, näin minä ymmärsin..
Uusissa Mersuissa joissa Me-connect tai joku semmonen on saatavilla, niin on mahdollisuus myös kotisohvaominaisuuksille.

https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... y/adapter/
Mitenkäs tuollainen Me-connect palvelinyhteys on toteutettu? Isoveli valvoo tietämättäsi...
En ole siihen sen enempää perehtynyt, mutta myös me-adapterilta tallentuu jotain dataa Daimlerin palvelimelle ajon aikana. Eli hyväksyessäsi käyttöehdot, hyväksyt datan tallentamisen. Jos jaksaa lukea pienellä präntätyn niin voi selvitä mitä tallennetaan.

Alla lainaus mitä adapteri tallentaa Daimlerille:

Which of my data are sent to Daimler AG?
The following data are transmitted to the systems of Daimler AG: Vehicle identification number, odometer reading, tank fill level, remaining range, workshop and service code, ignition status, version number of control unit, where applicable. The transmission of the data is required to provide you or your co-users with the current vehicle status and be able to make you fitting maintenance offers. Daimler AG does not create movement profiles based on the transmitted data. Position data (if available) are only transmitted if you call customer support in the case of an accident or breakdown. Personal data such as the list of trips or refueling stops are stored solely on your smartphone and are not transmitted to the Daimler systems.
ex.W212 220CDI
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja simosami »

Kävin tilaamassa ME adapterin. Ja hinta marmorilla, joka ei edes ollut minun oma vakio paikka, oli 0€. Tulee tilauksesta, ilmeisesti muutama päivä menee.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simosami kirjoitti:Kävin tilaamassa ME adapterin. Ja hinta marmorilla, joka ei edes ollut minun oma vakio paikka, oli 0€. Tulee tilauksesta, ilmeisesti muutama päivä menee.
Hinta/laatu-suhde mersun tuotteeksi aika kohdallaan. :) Mitä meinaat adapterilla tehdä?
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja finnstar »

Me-connect alkaa oleen aikas kattava, tosin toimii vain uudemmissa mutta josko autoverouudistukset tai aika auta noin uuden auton hankinnassa
että tavallinen kuolevainenkin joskus pystyy ostamaan tuota tukevan auton.

https://www.youtube.com/watch?v=Hdniduz4AhQ" onclick="window.open(this.href);return false;
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
jarkkoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 19.08.2016 07:47

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

simosami kirjoitti:Kävin tilaamassa ME adapterin. Ja hinta marmorilla, joka ei edes ollut minun oma vakio paikka, oli 0€. Tulee tilauksesta, ilmeisesti muutama päivä menee.
Sopiiko kysyä mistä? Veholta vastasivat, ettei ole saatavilla vielä eikä hintakaan ole tiedossa.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

jarkkoo kirjoitti:
simosami kirjoitti:Kävin tilaamassa ME adapterin. Ja hinta marmorilla, joka ei edes ollut minun oma vakio paikka, oli 0€. Tulee tilauksesta, ilmeisesti muutama päivä menee.
Sopiiko kysyä mistä? Veholta vastasivat, ettei ole saatavilla vielä eikä hintakaan ole tiedossa.
Minua kiinostaisi myös, itse kävin Kuopion Hartikaiselta kyselemässä, niin varaosapuolen myyjä sano että ei vielä ole edes varmaa tietoa aletaanko näitä jakamaan ilmaiseksi tai myymään jollain hintaa ja jokatapuksessa ne on tilauskiellossa että ei ollut edes voinut vielä tilata varastoon Hartikaiselle niitä ja sanoi että käy tuossa huoltoneuvoja Nikon luona jos kiinnostaa enemmän tietää tästä adapterista että hän on juuri käynyt koulutuksessa asian tiimoilta ja kävin häntä jututtamassa ja hän kertoi että ei ole vielä tullut vahvistusta edes milloin adapteri hommat tulevat käyttöön, mutta tässä alkuvuoden aikana, ehkä jopa tammikuussa. Tuli aika kattava tietopaketti häneltä asian tiimoilta, mutta ei nyt riitä aika enempää selittää, mutta eipä sieltä hirveästi mitään uutta tietoa tullut mitä ei jo mersun sivuilta netistä löytäisi ja sanoi että odotellaanhan jokunen viikko niin ollaan viisaampia jne..
Oiler
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 06.08.2010 16:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Vaasan Käyttöautosta samanlainen vastaus: adaptereita ei ole vielä Suomessa tilattavissa eikä päätöstä hinnasta ole tehty, mutta luultavasti on ilmainen :thumbup: . Pitäisi olla tilattavissa helmi-maaliskuussa.

Tuota applikaatiota kokeilin sekä Applen että Googlen ympäristössä. Applen versio asentuu vain iPhoneen (ei iPadiin), mutta Googlen versio asentui hyvin Nexus 7 tablettiin.
Jopa Lumiaan löytyi epävirallinen Windows 10 applikaatio, jolla itse asiassa tein rekisteröitymisen ihan sujuvasti. Valitettavasti itse systeemiin ei sitten Lumialla enää päässytkään kirjautumaan. Valitettavasti sikäli, että applikaation demo on oikein hyvännäköinen ja puhelimessa tuota systeemiä varmaan tulisi kuitenkin käytettyä. No, odotellaan nyt ja katsellaan, mitä tuleman pitää.
------------------------------
MB E 250 CDI 4Matic T A '12
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja TLP »

Mä nyt en äkkiseltään keksi, miksi omaan autoon tarvitsisi tuo hankkia.
Kuitenkin oma auto ilman navia, facelift 211-korinen. Käsittääkseni nää saa palikalla kaikkiin 2003 jälkeisiin ?
Tietenkin jos on ilmainen niin pitää kokeilla, vaikkei vakituiseksi käyttäjäksi rupeaisikaan.
iPad yhteistyö ois kyllä pop
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja simosami »

Siitä oli ollut koulutus ilmeisesti ihan muutama päivä tai viikko sitten. Ehkä kaikki ei ole vielä käyneet?

Tässä on varaosa numero A2138203202

https://www.mercedes-benz.com/fi/merced ... /adapteri/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja juttua: https://www.autostadium.fi/index.php?topic=4320.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Simosami et vastannut meille uteliaille kyselijöille, että mistä marmorilta sait tilattua adapterin itsellesi? ;)
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja TLP »

Mä tein nyt kyselyn asiasta Käyttöautoon Jyväskylään, että onko heillä jo noita adaptereita.
Rekisteröin auton ja kai se ohjelmakin pitäis ladata jossain vaiheessa... ennen palikan hakua.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja arska10 »

En kyllä keksi tuolle palikalle mitään järkevää käyttöä. Voihan se olla kiva lelu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja TLP »

arska10 kirjoitti:En kyllä keksi tuolle palikalle mitään järkevää käyttöä. Voihan se olla kiva lelu
En varsinaisesti minäkään, mutta jos sen ilman saa niin haen pois.
Maksamaan en palikasta ala, kun ei se niin laajasti vanhemmassa mersussa toimi.
TLP kirjoitti:Mä tein nyt kyselyn asiasta Käyttöautoon Jyväskylään, että onko heillä jo noita adaptereita.
Rekisteröin auton ja kai se ohjelmakin pitäis ladata jossain vaiheessa... ennen palikan hakua.
Vastauksenkin sain:

"Moi.

Daimlerin tietokantaan pystyy tekemään asiakasprofiilin.
Adaptereille ei ole vielä tarkkaa toimitusaikaa olemassa, mutta parin kuukauden sisällä on oletus. "

Eli odottelemaan jäätiin :shock:
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

arska10 kirjoitti:En kyllä keksi tuolle palikalle mitään järkevää käyttöä. Voihan se olla kiva lelu
Noh noh, onhan siinä palikassa paljon hyödyllisiä toimintoja, itselle ainakin "ajopäiväkirjan" pito ehkä näppärää kulutuksineen jne.. Ja toisekseen mun ymmärtääkseni kaikki miehet tykkää leluista, varsinkin jos ne liittyy autoon. :D Ettei vaan Arskaa nyt vähä harmita ku ei itse pääse lelusta hyötymään, jos autona vm.97 mersu.. ;)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja arska10 »

nikopetterii kirjoitti:
arska10 kirjoitti:En kyllä keksi tuolle palikalle mitään järkevää käyttöä. Voihan se olla kiva lelu
Noh noh, onhan siinä palikassa paljon hyödyllisiä toimintoja, itselle ainakin "ajopäiväkirjan" pito ehkä näppärää kulutuksineen jne.. Ja toisekseen mun ymmärtääkseni kaikki miehet tykkää leluista, varsinkin jos ne liittyy autoon. :D Ettei vaan Arskaa nyt vähä harmita ku ei itse pääse lelusta hyötymään, jos autona vm.97 mersu.. ;)
En ollenkaan harmistu, Kun en sitä tarvitsisi kuintenkaan vaikka olisi uudempikin auto.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin