250 E farmari vm2012

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Merssu2012 E Farkku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 24.06.2016 15:20

250 E farmari vm2012

Viesti Kirjoittaja Merssu2012 E Farkku »

Moi,

olen hankkimassa ensimmäistä mersua ja nyt olen kiinnostunut tuosta 2012 vuoden E farmarista. Kone ois tuo 250 dieseli ja avantgarde varustein!

Kysymys kuuluu onko porukalla millaisia kokemuksia kyseisestä mallista / koneesta.

Tekniikka kaiketi iha ok eikä noita ruostumis- ja pumppusuutinongelmia enää ole?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 250 E farmari vm2012

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Merssu2012 E Farkku kirjoitti:Moi,

olen hankkimassa ensimmäistä mersua ja nyt olen kiinnostunut tuosta 2012 vuoden E farmarista. Kone ois tuo 250 dieseli ja avantgarde varustein!

Kysymys kuuluu onko porukalla millaisia kokemuksia kyseisestä mallista / koneesta.

Tekniikka kaiketi iha ok eikä noita ruostumis- ja pumppusuutinongelmia enää ole?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista
Tervetuloa foorumille!

Pari vinkkiä:
1) Laita myytävän auton linkki tänne kaikkien nähtäville. Saat paljon tarkempia mielipiteitä autosta, kuin pelkän mallin ja vuosimallin kertomalla.
2) Tuolta oikeasta yläkulmasta löytyy Etsi-kenttä. Laita siihen W212, niin saat paljon lisätietoa 2009-2015 E-Mersuista.

Autohan on varsin hyvä: tehokas ja taloudellinen moottori, hyvä 7-vaihteinen automaatti ja mukava ajotuntuma. Farmarimallien ilmajouset takana tarvitsevat silloin tällöin huoltoa (kondenssiveden poisto ja suodattimen vaihto). Onnea mersukaupoille!
Avatar
gemssy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 25.10.2009 16:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: 250 E farmari vm2012

Viesti Kirjoittaja gemssy »

W212 220CDi farmari vm. 2011 alkoi perä laskeutua yön aikana alas leudollakin kelillä, niin piti pussit vaihtaa. Kovalla pakkasella on laskenut jo parina talvena. Yllättävän helpot oli vaihtaa. Tunkilla ilmaan, pyörä irti. Irroitin ilmaletkun takapuskurin takaa venttiililtä, kun on paremmin näkösällä, kuin ilmatyynyssä paikallaan ollessa. Tukivarren alapuolen muovi irti, kallistuksen vakaajan mutteri irti, iskarin alapään läpipultti irti ja alatukivarren ulkopään läpipultti irti. Pussi lähtee ala tukivarresta kevyellä napautuksella ja yläpäästä ihan vetäisemällä. Ilmaletku irti pussista ja uusi yläpään kiinnitysklipsi paikalleen, jos meni rikki irrottaessa. Mulla ei mennyt kumpikaan. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Tunkilla tukivarresta ylös sen verran, että pussi pysyy paikallaan ja auto käyntiin. Tunkkia alas sitä mukaa, kun täyttää. Mulla piti täyttäessä pienen tauon välillä, mutta sitten jatkoi. Suojus ja pyörä paikalleen ja kaikki toimi sen jälkeen. Ei vikakoodeja, tms... Pussit tilasin Ebay:sta 2kpl rahteineen yht. 309€. Aika näyttää kauanko kestää... ;)
Samalla tein kompuran huollonkin. Uusi suodatin ja uudet ryynit kuivaimeen...
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
Vastaa Viestiin