W221 S-mersu käyttöautona
W221 S-mersu käyttöautona
W221 mersusta hyvin vahan keskustelua,aloitetaampa topiikki ko.aiheesta,kun naita assan omistajia kuitenkin on.
Pitkaan pahkailtyani takaisin mersumieheksi liittymista (pari W123 ja viim W124) yli 10v muilla merkeilla,nyt Grand Cherokee,
paadyin S-malliin, E-sarja vaihtoehtona.
Nyt ruvetaan porukalla ruotimaan, onko tallaisesta autosta paivittaiseen kayttoon ja mitka on kayttokustannukset?
Aloitetaan ostohinnasta: Uutena taalla (Espanja) 80k€-8v vanhana 15-35k€,hinnan pudotus nopeampaa,kuin E.sarjalla
Kyse 320 cdi mallista ts.8v vanhasta (ot kayttoon 2009) lahes 20 k€ ajettu 190 th km ja valmiilla vikalistalla Sillarahalla olis saanut 3 uutta Dacia dusteria 2 Kia Riota,2 samanikaista Jaggea....ym ym.
Hinnat ei ole taysin vertailukelpoiset,mutta tavan duunarin palkka on lahes puoltapienempi taalla,kuin Suomessa
Autokanta taalla on aika hyva, johtuen valtion "tapporahasta"yli 10 vanhoihin autoihin ja pitkista osamaksusopimuksista.
Aloitan jutun auton ulkopuolelta,tekniikaltaan viela aika nykyaikainen,moottori-voimansiirto pitkalti sama kuin W211 320 cdi
Ensiksi tarkistellaan ulkonakoa,mielestani tama on mersun 2000-luvun malleista ehka parhaiten onnistunut malli ulkonaollisesti
Ainut josta mina en "tykkaa"on etuvalojen muotoilu,keulamaski olis facessa teravavampi v,keulatahti on oikealla paikalla,ilman sita typeraa kuorma-autojen puolenmetrin korkuista tahtea.
Sivulinja on tyylikas,hiukan vanhanaikainen(niin minakin )Auto nayttaa paljon pinemmalta,mita se on.
Auton pera ei voi enaa paremman muotoiseksi tehda
Tama ehka huonoin kuvakulma,lamput ei oikei istu
Lokasuojat on miehekkaat,vanteet viela siistit
Ikkuna kaaret nattaa ohkasilta,tosiasiassa aika jamakat.
Jatkuu...
Pitkaan pahkailtyani takaisin mersumieheksi liittymista (pari W123 ja viim W124) yli 10v muilla merkeilla,nyt Grand Cherokee,
paadyin S-malliin, E-sarja vaihtoehtona.
Nyt ruvetaan porukalla ruotimaan, onko tallaisesta autosta paivittaiseen kayttoon ja mitka on kayttokustannukset?
Aloitetaan ostohinnasta: Uutena taalla (Espanja) 80k€-8v vanhana 15-35k€,hinnan pudotus nopeampaa,kuin E.sarjalla
Kyse 320 cdi mallista ts.8v vanhasta (ot kayttoon 2009) lahes 20 k€ ajettu 190 th km ja valmiilla vikalistalla Sillarahalla olis saanut 3 uutta Dacia dusteria 2 Kia Riota,2 samanikaista Jaggea....ym ym.
Hinnat ei ole taysin vertailukelpoiset,mutta tavan duunarin palkka on lahes puoltapienempi taalla,kuin Suomessa
Autokanta taalla on aika hyva, johtuen valtion "tapporahasta"yli 10 vanhoihin autoihin ja pitkista osamaksusopimuksista.
Aloitan jutun auton ulkopuolelta,tekniikaltaan viela aika nykyaikainen,moottori-voimansiirto pitkalti sama kuin W211 320 cdi
Ensiksi tarkistellaan ulkonakoa,mielestani tama on mersun 2000-luvun malleista ehka parhaiten onnistunut malli ulkonaollisesti
Ainut josta mina en "tykkaa"on etuvalojen muotoilu,keulamaski olis facessa teravavampi v,keulatahti on oikealla paikalla,ilman sita typeraa kuorma-autojen puolenmetrin korkuista tahtea.
Sivulinja on tyylikas,hiukan vanhanaikainen(niin minakin )Auto nayttaa paljon pinemmalta,mita se on.
Auton pera ei voi enaa paremman muotoiseksi tehda
Tama ehka huonoin kuvakulma,lamput ei oikei istu
Lokasuojat on miehekkaat,vanteet viela siistit
Ikkuna kaaret nattaa ohkasilta,tosiasiassa aika jamakat.
Jatkuu...
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Kyllähän nuo 221:t katseen kääntää missä vaan Mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.
W210 E320cdi
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Hieno auto ja näköjään vaalealla sisustalla, josta odotan kuvia kuumeisesti.
Mutta noi vanteet...on aivan kamalat eli ne vaihtoon välittömästi!
Mutta noi vanteet...on aivan kamalat eli ne vaihtoon välittömästi!
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: W221 S-mersu käyttöautona
No niin,tanaan aikalailla lepopaiva,kulunut viikko oli turhankin lammin,monenepaivana meni 40 ast rikki.
Tana aamuna pilvessa ja vain 25 lamminta
Taalla parhaillaan menossa loma kuukausi-kokoranta taynna lomalaisia ja tiet tukossa suunnilleen kokopaivan,niin eipa tee mieli autoilemaan.
Parinviikon paasta tilanne helpottuu.
Juu,vanteet alkuperaiset,on vain hyva ettei kotsea ole tuunailtu mihinkaan suuntaan.
Katsellaan nyt autoa sisapuolelta,vari on 204A leather brown.
Kaytetyn auton ostossahan ei aina pysty vareihin vaikuttamaan,mutta tama ulko/sisa yhdistelma miellytti.
Vaihtelua,kun Jeeppi kokomusta ulkoa ja sisalta(nahat),10 v.sita katseltu ,valilla vaalea natsaa paremmin.
Tama kuvakulma on yleisin mita tasta mallista nakee
Hillittya tyylikkyytta
tehty kahdelle,menee kolmaskin
Nahkatyo laadukasta,kuskinpenkki lahes uuden veroinen.
Takatila myos ehja,matto lik
Ovitoppari autom,pysayta puoleksisekunniksi,niin se on siina.
Laatutyota
Keskikonsolin kansilokero
Alemmasta napista aukeaa kokolokero,jaahdytys puhaltimella
Pikkutavaroille,tuhkis ja soittimen kansi
Hanskalokero etupenkin istuin osassa (etup,)
Aurikolasi kot ylhaalla
Asiapapereille
Taas pikkutavaroille
Jaakaappi puuttuu
Meikkipeilit,subbari,peruutus tutkan valot
Airbackeja vahan jokapuolella
Talta nayttaa sisatilat,seuraavaksi varmaan hallitalaitteet,vivut ja nappulat,palaillaan
Tana aamuna pilvessa ja vain 25 lamminta
Taalla parhaillaan menossa loma kuukausi-kokoranta taynna lomalaisia ja tiet tukossa suunnilleen kokopaivan,niin eipa tee mieli autoilemaan.
Parinviikon paasta tilanne helpottuu.
Juu,vanteet alkuperaiset,on vain hyva ettei kotsea ole tuunailtu mihinkaan suuntaan.
Katsellaan nyt autoa sisapuolelta,vari on 204A leather brown.
Kaytetyn auton ostossahan ei aina pysty vareihin vaikuttamaan,mutta tama ulko/sisa yhdistelma miellytti.
Vaihtelua,kun Jeeppi kokomusta ulkoa ja sisalta(nahat),10 v.sita katseltu ,valilla vaalea natsaa paremmin.
Tama kuvakulma on yleisin mita tasta mallista nakee
Hillittya tyylikkyytta
tehty kahdelle,menee kolmaskin
Nahkatyo laadukasta,kuskinpenkki lahes uuden veroinen.
Takatila myos ehja,matto lik
Ovitoppari autom,pysayta puoleksisekunniksi,niin se on siina.
Laatutyota
Keskikonsolin kansilokero
Alemmasta napista aukeaa kokolokero,jaahdytys puhaltimella
Pikkutavaroille,tuhkis ja soittimen kansi
Hanskalokero etupenkin istuin osassa (etup,)
Aurikolasi kot ylhaalla
Asiapapereille
Taas pikkutavaroille
Jaakaappi puuttuu
Meikkipeilit,subbari,peruutus tutkan valot
Airbackeja vahan jokapuolella
Talta nayttaa sisatilat,seuraavaksi varmaan hallitalaitteet,vivut ja nappulat,palaillaan
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Sisustan väri on väreistä parhain!
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: W221 S-mersu käyttöautona
On hieno Mersu
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Täysin samaa mieltä!Bercedes Menz kirjoitti:Sisustan väri on väreistä parhain!
Kuuluukohan tuossa hanskalokeron kynäkotelossa kansi kuten w220?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Rattiin vielä puuta, niin sitten täydellinen
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Voisi kuvitella, että on aika vakiovarusteilla 221-sarjaa sen kummemmin tuntematta?
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Esa H. kirjoitti: Kuuluukohan tuossa hanskalokeron kynäkotelossa kansi kuten w220?
Paikallista varustusta tuntematta, lyhyessä ainakin nahkajakkarat lisävaruste, takalasin verho, puhelinvarustus, metalliväri, tupakointivarustus, varmaan muutakintn62634 kirjoitti:Voisi kuvitella, että on aika vakiovarusteilla 221-sarjaa sen kummemmin tuntematta?
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Hyva,etta tulee kannanottoja,kiitos niista
Kynakotelonkansi nayttaisa puuttuvan,pitaa tarkistaa on sita alunperinkaan ollut
Ratti on Ruma,isolla R;lla-kaipaa puurattia.
Mersu on aina ollut tunnettu siita,ettei vakivarusteissa ole mitaa extraa,viela 80-luvun lopulla olijopa oikeanpuoleinen peili lisavaruste.
Taalla ns espanja autot on nakojaan miltei aina perusvarusteilla,niinkuin tamakin,tata mainostettiin"todos los extrat"
Kun mainittiin asiasta,niin myyjapappa tuhahteli "tarpeettomuksilla" ja onhan siina hierova penkki
Tupakointivarustus ollut kaytossa,kun katsoo kuskinpuleista A pilarin ja mattojen palojalkia
Parameter Value
200A LEATHER
204A LEATHER - BROWN
208B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - SPANISH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available
262B AIRBAGLABLE - SPANISH/ENGLISH
301 ASHTRAY PACKAGE
34N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
359U TANZANITE BLUE METALLIC FINISH
362B BATTERY LABEL - SPANISH
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
394 LINGUATRONIC-SPANISH
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
577L SPAIN
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
619 CORNERING ILLUMINATION
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
809 AEJ 08/1
814 DVD CHANGER
882 INTERIOR SAFEGUARD
883 POWER CLOSING SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
99N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A34 TORSIONAL DAMPER VARIANT
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A57 SINGLE-BATTERY ON-BOARD ELECTRICAL SYSTEM
F221 SERIES 221
FW LIMOUSINE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H03 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER MATT
HA REAR AXLE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
R01 SUMMER TIRES
R44 LIGHT ALLOY WHEEL 7-SPOKE DESIGN 17" ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V23 SPEED- + LOADINDEX 99W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Other information
Parameter Value
EU approval date 20080222
EU approval number e1*2001/116*0335*09
Additional info for engine
Parameter Value
Engine 642930 40 751663
AGG_VAR A 642 010 76 02
ETV_BM 64293040
ZUTEXT
Variant A 642 010 76 02
Number for spare parts 64293040
Text FUER DIESES FAHRZEUG KANN ALTERNATIV DER RUMPFMOTOR A642010804680 GELIEFERT
WERDEN
FOR THIS VEHICLE THE BASIC ENGINE A642010804680 CAN BE SUPPLIED ALTERNATIVE
Kynakotelonkansi nayttaisa puuttuvan,pitaa tarkistaa on sita alunperinkaan ollut
Ratti on Ruma,isolla R;lla-kaipaa puurattia.
Mersu on aina ollut tunnettu siita,ettei vakivarusteissa ole mitaa extraa,viela 80-luvun lopulla olijopa oikeanpuoleinen peili lisavaruste.
Taalla ns espanja autot on nakojaan miltei aina perusvarusteilla,niinkuin tamakin,tata mainostettiin"todos los extrat"
Kun mainittiin asiasta,niin myyjapappa tuhahteli "tarpeettomuksilla" ja onhan siina hierova penkki
Tupakointivarustus ollut kaytossa,kun katsoo kuskinpuleista A pilarin ja mattojen palojalkia
Parameter Value
200A LEATHER
204A LEATHER - BROWN
208B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - SPANISH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B No code designation available
262B AIRBAGLABLE - SPANISH/ENGLISH
301 ASHTRAY PACKAGE
34N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
359U TANZANITE BLUE METALLIC FINISH
362B BATTERY LABEL - SPANISH
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
394 LINGUATRONIC-SPANISH
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
577L SPAIN
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
619 CORNERING ILLUMINATION
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
809 AEJ 08/1
814 DVD CHANGER
882 INTERIOR SAFEGUARD
883 POWER CLOSING SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
99N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A34 TORSIONAL DAMPER VARIANT
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A57 SINGLE-BATTERY ON-BOARD ELECTRICAL SYSTEM
F221 SERIES 221
FW LIMOUSINE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H03 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER MATT
HA REAR AXLE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
R01 SUMMER TIRES
R44 LIGHT ALLOY WHEEL 7-SPOKE DESIGN 17" ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V23 SPEED- + LOADINDEX 99W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Other information
Parameter Value
EU approval date 20080222
EU approval number e1*2001/116*0335*09
Additional info for engine
Parameter Value
Engine 642930 40 751663
AGG_VAR A 642 010 76 02
ETV_BM 64293040
ZUTEXT
Variant A 642 010 76 02
Number for spare parts 64293040
Text FUER DIESES FAHRZEUG KANN ALTERNATIV DER RUMPFMOTOR A642010804680 GELIEFERT
WERDEN
FOR THIS VEHICLE THE BASIC ENGINE A642010804680 CAN BE SUPPLIED ALTERNATIVE
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Tuo on aika jännä, että Ässämersussa on nahkaverhoilu lisävaruste. Kerran olen istunut W221:ssa, jossa oli mustat tekstiilipenkit. W220-korimallissa ei ole koskaan tullut vastaan kangaspenkkejä, vaikka Nettiautoa tulee huvikseen selailtua aika paljon. W140:ssa ja sitä vanhemmissa toki näkee aika usein kangaspennkkejä.DBFI kirjoitti:Esa H. kirjoitti: Kuuluukohan tuossa hanskalokeron kynäkotelossa kansi kuten w220?
Paikallista varustusta tuntematta, lyhyessä ainakin nahkajakkarat lisävaruste, takalasin verho, puhelinvarustus, metalliväri, tupakointivarustus, varmaan muutakintn62634 kirjoitti:Voisi kuvitella, että on aika vakiovarusteilla 221-sarjaa sen kummemmin tuntematta?
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Tämä keskustelu ei oikein kuulu tähän threadiin mutta ne kangaspenkit on muistaakseni saanut vain pre-faceliftiin ja vain lyhyeen ja vain pienempien moottorimallien kanssa, siksi harvinaiset. Jos kangaspenkit olisi lisävaruste niin niitä saattaisi näkyä enemmänkin, monet kyllä tykkää enemmän kangaspenkeistä kuin nahkaisista.antti--91 kirjoitti:
Tuo on aika jännä, että Ässämersussa on nahkaverhoilu lisävaruste. Kerran olen istunut W221:ssa, jossa oli mustat tekstiilipenkit. W220-korimallissa ei ole koskaan tullut vastaan kangaspenkkejä, vaikka Nettiautoa tulee huvikseen selailtua aika paljon. W140:ssa ja sitä vanhemmissa toki näkee aika usein kangaspennkkejä.
Kyllä 220-koristakin on tehty kangaspenkeillä.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Löytyi yksi 221 kangaspenkeillä nettiautostakin pikahaulla, hauskan näköinen kyllä:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Se olis taas elake viikkoa lahempana
Jonkuverran nakyy kangaspenkkeja taalla olevan tassamallissa,olisin toki kelpuuttanut kangaspenkit.
Kylla kangaspenkit on huomattavan mukavat,verrattuna nahkoihin,varsinkin nain lampimaan aikaan.
Vertailua tulee paivittain,kun tyoautoissa on kangaspenkit,parintunnin ruuhkassaistumisen jalkeen pers ja selka on kuiva.
Toitten jalkeen20 min nahkalla,niin ed mainitut hikoilee heti.
Ilmastointi on kai lahinna puhallin penkinalla ja istuin osa rei´tetty (kuin tuo kirjoitetaan),kehitysta tapahtunee?
Ei ole kokemusta, toimiiko?
Jonkuverran nakyy kangaspenkkeja taalla olevan tassamallissa,olisin toki kelpuuttanut kangaspenkit.
Kylla kangaspenkit on huomattavan mukavat,verrattuna nahkoihin,varsinkin nain lampimaan aikaan.
Vertailua tulee paivittain,kun tyoautoissa on kangaspenkit,parintunnin ruuhkassaistumisen jalkeen pers ja selka on kuiva.
Toitten jalkeen20 min nahkalla,niin ed mainitut hikoilee heti.
Ilmastointi on kai lahinna puhallin penkinalla ja istuin osa rei´tetty (kuin tuo kirjoitetaan),kehitysta tapahtunee?
Ei ole kokemusta, toimiiko?
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Toimii... Imee ilmaa perforoinnin läpi.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Siirran nyt tanne tan kysymyksen,tasta hehkuvalotemppuilusta?
Olisko jollai kytkenta kaaviota 320cdi v6 hehkureleesta.
Ts mille sylinterille virta menee mitakin johtoa pitkin? Ovat niin hyvin pakattu,ettei purkamatta nahnyt hehkujohtojen vareja.
Menikohan ne nyt nain (luntti jai autoon) vasemmalta ylhaalta 4-johtoa vas alhaalta 2-johtoa menis hehkuille?
Olisko jollai kytkenta kaaviota 320cdi v6 hehkureleesta.
Ts mille sylinterille virta menee mitakin johtoa pitkin? Ovat niin hyvin pakattu,ettei purkamatta nahnyt hehkujohtojen vareja.
Menikohan ne nyt nain (luntti jai autoon) vasemmalta ylhaalta 4-johtoa vas alhaalta 2-johtoa menis hehkuille?
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Hehkut 1, 2, 3, 4, 7 ja 8. 6 maa ja 1 syöttö.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Ok,meneeko sylinteri jarjestys myos 1-1sylinteri, 2-2 sylinteri jne...8-6sylinteri?DBFI kirjoitti:Hehkut 1, 2, 3, 4, 7 ja 8. 6 maa ja 1 syöttö.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
- Paikkakunta: Tornio
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Hehkutuksesta en tiä,mutta auto on kaunis !
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Kiitti vaan,minustakin piisaa hehkuksi se kun aurinnko hehkuttaa riittavastifour-matic kirjoitti:Hehkutuksesta en tiä,mutta auto on kaunis !
Mittari naytti 1-liittimen vastuksen 160 ohm ja muut 1,4 ohm.
Ilmeisesti 1-pytyn hehku aihettaa merkkivalon jalkipalamisen.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Katsotaan sitten namikoita ,onko mersun insinoorit onnistuneet.
Eka kertaa assan penkille istuutuessa,tulee mieleen,mista aloittais? Kayttoohjekirja 515sivua
Penkin saato ovessa,saadot monipuoliset,mutta muisti puuttuu?Kaikkien ovinappuloiden logot helposti tunnistettavia.
Lisaa vasemmalle kadelle,kasijarru (sahkoinen)vapautetaan kuten ennenkin mersuissa,paallelaittaessa tonaistaan eteenpain,vanhanajan kasijarrupolinta kaipaa
Valokatkaisija,aina nain.isoin viiksi tietty valonvaidin/pyyhkija/lasin /valojen pesu.
Ylin viiksi on vakionopessaato(miksei rattinappuloilla,kuten esin Jeepissa)
Alin ratin saato,jokin muisti,koska rattinousee kun moottori sammutetaan.
Lahinna rattia formulavaihde -nappi
Oikealla puolen;Vaihdekeppi palannut oikeaan paikkaan,missa se olikin aina 70-luvulla asti
Musta latka formula vaihde +nappi.
Perinteinen avain kaynnistya.
Hiiri ja radio,puhelin,navig ja muutama muu toiminto,3-eri vaihteisto vaihtoehtoa.
Hiiri helppokayttoinen,tehty raudasta
Ilmanvaihto nappuloita paljon,mutta taas lookinen systeemi.
Hiirella tarvii saataa okeastaan vain puhallus suunta.Voi menna myos pelkalla autom. asennolla.
Takapenkkilaisille omat suutin saadot(takana)
Kello-hieno
Ratti on ruma,kuten aikasemmin jo todettiin,vasemm.nayton tapahtumia-oikell.puhelin
Nopeusmittari on naytossa,oljynpainemittari puuttuu?
Muutama nappula lisaa,ESP vanhanliiton miehena en tykkaa,etta kone painelee jarrua,jos mina komennan autoa
Esp ja koko ajon vakaus pitai saada tarvittaessanapista pois!
Nayton toimintoja ohjataan "rautahiirella"
Viela kurkataan konehuoneeseen ja alustaakin vois katsoa... palataan
Eka kertaa assan penkille istuutuessa,tulee mieleen,mista aloittais? Kayttoohjekirja 515sivua
Penkin saato ovessa,saadot monipuoliset,mutta muisti puuttuu?Kaikkien ovinappuloiden logot helposti tunnistettavia.
Lisaa vasemmalle kadelle,kasijarru (sahkoinen)vapautetaan kuten ennenkin mersuissa,paallelaittaessa tonaistaan eteenpain,vanhanajan kasijarrupolinta kaipaa
Valokatkaisija,aina nain.isoin viiksi tietty valonvaidin/pyyhkija/lasin /valojen pesu.
Ylin viiksi on vakionopessaato(miksei rattinappuloilla,kuten esin Jeepissa)
Alin ratin saato,jokin muisti,koska rattinousee kun moottori sammutetaan.
Lahinna rattia formulavaihde -nappi
Oikealla puolen;Vaihdekeppi palannut oikeaan paikkaan,missa se olikin aina 70-luvulla asti
Musta latka formula vaihde +nappi.
Perinteinen avain kaynnistya.
Hiiri ja radio,puhelin,navig ja muutama muu toiminto,3-eri vaihteisto vaihtoehtoa.
Hiiri helppokayttoinen,tehty raudasta
Ilmanvaihto nappuloita paljon,mutta taas lookinen systeemi.
Hiirella tarvii saataa okeastaan vain puhallus suunta.Voi menna myos pelkalla autom. asennolla.
Takapenkkilaisille omat suutin saadot(takana)
Kello-hieno
Ratti on ruma,kuten aikasemmin jo todettiin,vasemm.nayton tapahtumia-oikell.puhelin
Nopeusmittari on naytossa,oljynpainemittari puuttuu?
Muutama nappula lisaa,ESP vanhanliiton miehena en tykkaa,etta kone painelee jarrua,jos mina komennan autoa
Esp ja koko ajon vakaus pitai saada tarvittaessanapista pois!
Nayton toimintoja ohjataan "rautahiirella"
Viela kurkataan konehuoneeseen ja alustaakin vois katsoa... palataan
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Sulla on varmaan valikoiden syövereissä päällä asetus, joka helpottaa isomahaisten asettumista ratin taakse Näin ainakin tossa mun köyhien mallissa.cerdo kirjoitti: Alin ratin saato,jokin muisti,koska rattinousee kun moottori sammutetaan.
Komia on kyllä auto. Varsinkin sisältä. Vanteet lähtisi ehkä vaihtoon omalla kohdalla.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Varmaan eri sukupolven edustaja. Omasta mielestä nuo vakiot on klassiset, helpot putsata, ei mitään bling-blingiä ja 17 tuumaisena sopivat kumitkin. Eihän tällaisessa autossa urheilullinen ajotuntuma ole päällimmäinen tavoite. Makuasioita nämä on ja omasta näkemyksestäsi puhuitkin.Legge kirjoitti:
Vanteet lähtisi ehkä vaihtoon omalla kohdalla.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
En kaipaa mitään 20" bling-blingiä, mutta nuo kyseiset vanteet ovat vaan mielestäni susirumat. Ehkä eniten häiritsee törröttävä keskiö, joka jättää rumasti pultin päätkin esiin. Vaikkapa klassinen multispoke 18-tuumaisena sopisi kivasti.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Juu,kyllahan se vanteitten vaihtointo on vahentynyt verrattuna ensimmaisiin mersuihini 80-luvun alussa.
Alut piti saada alle,ja ylisuurilla renkailla pilata ajo-ominaisuudet
17" on nytten alla,kylla nakojaan kuvastoista loytyis hyvannakoisia vanteita.
Tuumamitat nakojaan sailyy rengasmittoina,ennen oli rakennuksilla tuumamitat, rautanauloissa ja myos puutavarassa,ykskin mies arveli,
kun tuumista puhuttiin-Ei se tuuma niin kovin isomitta ole,mutta kylla se nokassa nakyy ja kullissa tuntuu
Alut piti saada alle,ja ylisuurilla renkailla pilata ajo-ominaisuudet
17" on nytten alla,kylla nakojaan kuvastoista loytyis hyvannakoisia vanteita.
Tuumamitat nakojaan sailyy rengasmittoina,ennen oli rakennuksilla tuumamitat, rautanauloissa ja myos puutavarassa,ykskin mies arveli,
kun tuumista puhuttiin-Ei se tuuma niin kovin isomitta ole,mutta kylla se nokassa nakyy ja kullissa tuntuu
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Mersulla menty 3000km ja ensimaiset "mersuoireet"ilmaantui,viime torstaina motarille kiihdyttaessa havis tehot, no siinasitten noustiin vuorta ylospain rekkakaistalla,vilkut paalla kuuttakymppia.
Ensimaisesta liittymasta menin sivutielle sammutin moottorin ja kaynnistin uudelleen niin taas rupes ottamaan kierroksia normaalisti.
Tana aamuna kokeilin kuis auto pelaa,parin ensimmaisen startin jalkeen ei ottanut kierroksia kuin 3000.
Kolmannella startilla rupes pelaamaan normaalisti,kavi ajamassa parikymmenta km ja pelas.
Se nyt ihmetyttaa,eiko nayttoon tai mittariin kuulu tulla vikakoodia?
Ainut asia mista mittaristo kertoo on jarrupalojen vaihtokasky,ensin tuli kerran viikossa keltainen jarrupala varoitus,viime viikolla sitten joka startissa punainen teksti jarrupalojen vahdosta.
Jarrupalat laitoin tilaukseen, Aten jarrut nakyy olevan ja kulumistunnistin vain oikenpuoleisissa paloissa.
Polttoaine kulutus on 8.7l/100km,kai johtuen,etta kaksikertaa paivassa ajan moottoritieta vuoren yli ja loput kaupunkiajoa.
Rengasmelu karkealla pinnalla yllattavan kova,muutoinhan meno on kuin lentokoneessa istuis
Alusta ja moottoritila on viela esittelematta,korjataan tilanne jarrupalojen vaihdon yhteydessa.
Tallaisia assa kuulumisia tanaan.
-cerdo-
Ensimaisesta liittymasta menin sivutielle sammutin moottorin ja kaynnistin uudelleen niin taas rupes ottamaan kierroksia normaalisti.
Tana aamuna kokeilin kuis auto pelaa,parin ensimmaisen startin jalkeen ei ottanut kierroksia kuin 3000.
Kolmannella startilla rupes pelaamaan normaalisti,kavi ajamassa parikymmenta km ja pelas.
Se nyt ihmetyttaa,eiko nayttoon tai mittariin kuulu tulla vikakoodia?
Ainut asia mista mittaristo kertoo on jarrupalojen vaihtokasky,ensin tuli kerran viikossa keltainen jarrupala varoitus,viime viikolla sitten joka startissa punainen teksti jarrupalojen vahdosta.
Jarrupalat laitoin tilaukseen, Aten jarrut nakyy olevan ja kulumistunnistin vain oikenpuoleisissa paloissa.
Polttoaine kulutus on 8.7l/100km,kai johtuen,etta kaksikertaa paivassa ajan moottoritieta vuoren yli ja loput kaupunkiajoa.
Rengasmelu karkealla pinnalla yllattavan kova,muutoinhan meno on kuin lentokoneessa istuis
Alusta ja moottoritila on viela esittelematta,korjataan tilanne jarrupalojen vaihdon yhteydessa.
Tallaisia assa kuulumisia tanaan.
-cerdo-
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Tana aamuna auton kaynnistamisen jalkeen syttyi ekakertaa moottorin vikavalo ja hehkun merkkivalo jai palamaan.
Kaytin autoa TT-Tallerissa (Timo Tampsi),lukijan mukaanvika maf anturissa ja se aiheutti myos hehkuvalo hairion.
Maffit taytynee uusia (ensin puhdistaa,koemielessa )
Seurataan tilannetta
-cerdo-
Kaytin autoa TT-Tallerissa (Timo Tampsi),lukijan mukaanvika maf anturissa ja se aiheutti myos hehkuvalo hairion.
Maffit taytynee uusia (ensin puhdistaa,koemielessa )
Seurataan tilannetta
-cerdo-
Re: W221 S-mersu käyttöautona
tehdaampa huoltohommia,etta auton "vikalista"saadaan lyhemmaksi
Maf-sensorit pesin CRC air sensor cleanilla,ainakin toistaiseksi vikakoodit pysyneet pois.
Sensori alkuperainen ja likainen.
Dpf-anturi on myos antanut kerran vikakoodin,pitanee vaihtaa,halvempi,kuin maf-anturit 40€postikuluinen.
Maffit on n80€/kpl
Siella se hiukkasponton paine-eroanturi lymyilee.
Akku alkuperainen?
On kai se uskottava,onko tassa toista akkua? Vin koodi sanoo . yksakkusystem
Jarrupalojen kulumisesta varoittava valo palanut muutaman viikon,kovin varhain,etupaloissa viela 4-5mm piontaa ja takapaloja ei vaihdettu ollenkaan.
Levyilla mennaan viela jonkunmatkaa.
Kasijarru edelleen rummuilla?
Siina ne airmatikit
Tihkuu
Vaihteiston kannatinkumi loppu,varsinainen melun aihettaja,laitettiinuusi (25€),helppo vaihtaa
Ei ihme jos rajun kiihdytyksen jalkeen hieman "vipattaa",rattinivel alkuperainen?
Pohja ehja ei ole menty kivipellossa
Konehuone,aika siisti,mutta kun ne oljyt ei tahdo pysya riivisteen oikeallapuolella
Nain,talla eraa-cerdo-
Maf-sensorit pesin CRC air sensor cleanilla,ainakin toistaiseksi vikakoodit pysyneet pois.
Sensori alkuperainen ja likainen.
Dpf-anturi on myos antanut kerran vikakoodin,pitanee vaihtaa,halvempi,kuin maf-anturit 40€postikuluinen.
Maffit on n80€/kpl
Siella se hiukkasponton paine-eroanturi lymyilee.
Akku alkuperainen?
On kai se uskottava,onko tassa toista akkua? Vin koodi sanoo . yksakkusystem
Jarrupalojen kulumisesta varoittava valo palanut muutaman viikon,kovin varhain,etupaloissa viela 4-5mm piontaa ja takapaloja ei vaihdettu ollenkaan.
Levyilla mennaan viela jonkunmatkaa.
Kasijarru edelleen rummuilla?
Siina ne airmatikit
Tihkuu
Vaihteiston kannatinkumi loppu,varsinainen melun aihettaja,laitettiinuusi (25€),helppo vaihtaa
Ei ihme jos rajun kiihdytyksen jalkeen hieman "vipattaa",rattinivel alkuperainen?
Pohja ehja ei ole menty kivipellossa
Konehuone,aika siisti,mutta kun ne oljyt ei tahdo pysya riivisteen oikeallapuolella
Nain,talla eraa-cerdo-
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Sama V6 siellä näkyy olevan, mitä 211:ssa.
Läppämoottorista piuha irti ja sinne vastus, niin ei tarvi sen kanssa pelata.
Jossakin oli ohjeistus, miten se tehdään... tällä palstalla.
Tai sitten V-putken alta pelti niin, ettei pääse siihen läppämoottorin päälle tiputtelemaan.
Se on kuitenkin varmasti ihan hyvä kapistus, kun paljon vuoristossa ajat = moottorijarru tehokkaampi läppien kera
Nättihän tuo S on, harmi ettei sitä koskaan ole tehty farmarina... tai no, on CLS, mutta vähän turhan arvokkaita.
Kaverilla oli se V12:n samanlainen ja liikahteli mukavasti. Silloin tuntui, ettei siitä puuttunut mitään lisävarustetta... oli takapenkille varmaan varpaanrapsuttimetkin
Läppämoottorista piuha irti ja sinne vastus, niin ei tarvi sen kanssa pelata.
Jossakin oli ohjeistus, miten se tehdään... tällä palstalla.
Tai sitten V-putken alta pelti niin, ettei pääse siihen läppämoottorin päälle tiputtelemaan.
Se on kuitenkin varmasti ihan hyvä kapistus, kun paljon vuoristossa ajat = moottorijarru tehokkaampi läppien kera
Nättihän tuo S on, harmi ettei sitä koskaan ole tehty farmarina... tai no, on CLS, mutta vähän turhan arvokkaita.
Kaverilla oli se V12:n samanlainen ja liikahteli mukavasti. Silloin tuntui, ettei siitä puuttunut mitään lisävarustetta... oli takapenkille varmaan varpaanrapsuttimetkin
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149