W221 S-mersu käyttöautona

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja DBFI »

cerdo kirjoitti:
On kai se uskottava,onko tassa toista akkua? Vin koodi sanoo . yksakkusystem
Eikös kantakortti tuossa edellä ollut, missä siellä lukee yksiakkusysteemi? Pre-faceliftissä on kyllä kaksi akkua, edessä starttiakku ja consumer akku takakontissa takapenkin takana.
Avatar
Smirre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 26.10.2016 19:24
Paikkakunta: Nummela

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Ihmeellinen muotoilumoka minusta tuo etuovien kahvojen asettaminen etukenoon :mrgreen: Minua ainakin häiritsee kyseinen yksityiskohta joka kerta, kun katson autoani. Mikähän aivopieru muotoilijalle tuossa kohti on sattunut?

Auto ei ole yllättäen ihan niin vakaa, kuin mitä äkkiäarvaten saattaisi olettaa. Kulumisurat ainakin Hakkapeliitoilla heilauttelevat jonkin verran. Liekö nuo alla pyörivät 235/55/17 nakit turhan leveät suomiteille.
Talon kakkosauto Volvo V60 hakkaa suuntavakaudessa ässän suurinpiirtein 7-10. On alusta kunnossa. Veholla merkkihuollettu, pyöränkulmat kohdallaan ja välykset poistettu...
Yllättävän notkea kääntymään tuo Lang-mallikin, luulisi kankeammaksikin.

Aika mukava käyttishän tuo on. Rauhalliseen etenemistapaan omiaan, rata-autoksi tuota ei ole suunniteltukaan. Ässällä ei varsinaisesti tee mieli kaahata. Toisinaan reipas karstanpoisto motarilla aiheuttaa :oops: -efektin.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

No niimpa onkin,ovenkahvat ei ole missaan linjassa,suunnittelijaa on kesken kaiken pyydetty kahville ja kahvapisaroiden pyoritys hiirella on jaanyt siihen asentoon ja me saadaan karsia :)

Kuva

Sittempa akku asiaan toista akkua en loytanyt perakontista?

Kuva

Siella tuli niinsanotusti seinavastaan,ruuvasin pohja irti ja sen pitemmalle en paassyt,myoskaan aivan takana sivuilla ei ole akkua.

A57 SINGLE-BATTERY ON-BOARD ELECTRICAL SYSTEM ,Luulin,etta tama olis yksakku koodi? :(
No joku tietanee?


-cerdo-
Ridaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:34
Paikkakunta: Tampere

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Ridaz »

Toinen akku onkin takapenkin selkänojan takana, kontin päätyverhoilu pois ja sielä jos siis on ollakseen.

Ps. Enpä ollukkaan enne kiinnitäny huomioo ovenkahvoihin, pakko myöntää että erikoinen ratkasu
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98

Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Paatylevy ei vaikuta lahtevan perakonttiin pain,eika nay mitaan ruuveja/salpoja.

-cerdo-
Ridaz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ke 14.09.2011 21:34
Paikkakunta: Tampere

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Ridaz »

Jollen ihan väärin muista niin pitää kontin takimmainen pohjalevy pois, ja sitten vaan repäsee, se päätyosa menee osittain sivuverhoilujen taakse/alle. Kerran oon akun vaihtanut, mutta siitä on aikaa joten viisaammat voi korjata.
Kyllä se verhoilu lähtee kontin puolelle, koska sielä on mm. PSE pumppu.
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98

Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja DBFI »

cerdo kirjoitti:
A57 SINGLE-BATTERY ON-BOARD ELECTRICAL SYSTEM ,Luulin,etta tama olis yksakku koodi? :(
No joku tietanee?
-cerdo-
No tällä välin se A57 oli sinne listalle ilmestynyt. :)

Olisi kyllä mukava nähdä koko runkonumero (ei kai sekin ollut siellä samalla listalla), voisko olla joku testiversio faceliftin toteutuksesta.
Avatar
Smirre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 26.10.2016 19:24
Paikkakunta: Nummela

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Millaisilla rengaspaineilla W221 kuljettajat ajelevat? Minulla on alla tällä hetkellä Nokian Hakkapeliitta 8:t, kokoa 235/55/17. Noissa renkaissa tuntuisi kaikkein parhaimmalta kombinaatiolta niinkin korkeat paineet, kuin edessä 2,6 bar ja takana jopa 2,9 bar.
Auto on tehtaan suosittelemilla paineistuksilla ensinnäkin aika rauhaton ajettava näilllä suomen "pyöreäselkäisillä" ja uraisilla kestopäällyste teillä. Lisäksi auto rullaa todella huonosti. Kohtuullisessa alamäessä vauhti hiipuu. Nyt korkeammilla paineilla auto on suhteellisen vakaa ja se rullaa asiallisesti. Rengasmeluun paineilla ei korvakuulolta ole erityistä vaikutusta.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

TLP kirjoitti:Sama V6 siellä näkyy olevan, mitä 211:ssa.
Läppämoottorista piuha irti ja sinne vastus, niin ei tarvi sen kanssa pelata.
Jossakin oli ohjeistus, miten se tehdään... tällä palstalla.

Tai sitten V-putken alta pelti niin, ettei pääse siihen läppämoottorin päälle tiputtelemaan.
Se on kuitenkin varmasti ihan hyvä kapistus, kun paljon vuoristossa ajat = moottorijarru tehokkaampi läppien kera :thumbup:

Nättihän tuo S on, harmi ettei sitä koskaan ole tehty farmarina... tai no, on CLS, mutta vähän turhan arvokkaita.
Kaverilla oli se V12:n samanlainen ja liikahteli mukavasti. Silloin tuntui, ettei siitä puuttunut mitään lisävarustetta... oli takapenkille varmaan varpaanrapsuttimetkin :D
Eikai CLS ole mitään tekemistä S-mersun kanssa sehän on litistetty E - malli sama alusta!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Mersuja myydaan ja ostetaan,nyt paattyi ajokiksi tallainen.
Ajatus,etta olis pitempaankin minum ajokkina 8)
Vari muuttui sisalta ja ulkoa,muuten aikalailla saman oloinen,vuosimalli vuotta vanhempi 07.

Kuvasubir fotos

Kuvasubir imagenes

Kuvasube imagenes

Kuvaimagenes gratis

Kuullostellan ja katsellaan,kuis kay
doublesix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 11.12.2016 10:26

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja doublesix »

3 kuukautta sitten vaihtui 300C diesel-farkku W221 S:ään. Nyt on n.7 tkm rullattu menemään ja hienoa kyytiähän se on ollut. Väri ja sisusta sama kuin tuossa cerdon ensimmäisessä. Varustelistakin aika yks yhteen, single akusta ei ollut mainintaa. En ole kyllä sitä toista akkua takakontista löytänyt. :oops:

Samaa ihmetellyt kuin Smirrekin, samat renkaat, täytyy nostaa paineita.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja DBFI »

doublesix kirjoitti: Varustelistakin aika yks yhteen, single akusta ei ollut mainintaa. En ole kyllä sitä toista akkua takakontista löytänyt. :oops:
Se takakontin akku ei olisi Cerdon kuvassa näkynytkään kun se ei ole pohjapahvien alla vaan sen takaseinän paneelin takana. VIN-koodista selviää, kannattaisi laittaa heti viestiin jos on jotain epäselvää auton kokoonpanosta.

Erikoinen koodi se A57, varaosakirjasta sitä ei ainakaan puolisokea löydä mistään. Auton sarjanumerolla/valmistuspäivällä merkattu erillinen consumer battery.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

doublesix kirjoitti:3 kuukautta sitten vaihtui 300C diesel-farkku W221 S:ään. Nyt on n.7 tkm rullattu menemään ja hienoa kyytiähän se on:
No siita ei paase mihkaan,kyyti on omaaluokkaansa,jomka voi vain todeta ajamalla S-mallia :)

Tassa on 40% Michelinit alla,aika kovat paineet,kun ovat kuluneet keskelta hiukan enemman.
Kuopissa,karkealla pinnalla ja hidasteissa tunnostavat olevan hiukan kovemmat ja meluisat kuin ed kiina renkailla.
Ohjaus on myos hiukan jaykempi,moottorin teho tunnostas olevan pienempi,voi olla luulotautia 8)
Herkasti nousee 200;n,ei ollut oikein paikkoja kokeilla enempaa,kai nama tehot riittaa.
Toista akkua pitanee ruveta etsimaan,konehuoneen akku vaihdettu v15,yhta tiukasti ilman ruuveja/salpoja nayttaa takalevy istuvan paikallan :D
doublesix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 11.12.2016 10:26

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Löytyihän sen toinenkin akku :D . Elikä konehuoneen puolella AD 74 Ah ja takapenkin selkänojassa Exide 95 Ah. Takapaneli, mikä näkyy cerdon kuvassa ei ole millään ruuveilla tai muilla nipukoilla kiinni. Oikeasta alareinasta kun ottaa ylimääräisestä maton reunasta kiinni ja kiskaisee, niin sieltä se akku ja muukin tekniikka paljastuu.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

No siellahan se toinen akku,piilotteli pahvin takana.
Tarttee saada aika paattavaisesti pahvin reunasta kiinni,etta saat vedettya valiseinan pois 8)

Kuva
Valiseina poistettuna,keskella valkoinen polyuretaani levy kyynarnojan kohdalla,poistamalla saat rakennettua "suksiboxin"


Kuva
Yllapitoakku alkuperainen.

Kuva
Startti akku uusittu kaksi vuotta sitten,tassahan tuo on +-navan paalla olevassa tekstissa sanottu,kayttoakku matkalaukkutilassa
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Valilla hupiajelua.

https://www.youtube.com/watch?v=Ho1XrOy1nj0" onclick="window.open(this.href);return false;
doublesix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 11.12.2016 10:26

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Leppoisa cruisailu on aina asiaa! 8)
Samoihin maisemiin tullaan lokakuussa viikoksi ja tammikuussa talveksi. Vielä arvotaan ,tullaanko S:llä vai lentokoneella.
doublesix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 11.12.2016 10:26

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Ja ettei mene ihan off-topic, niin parin viikon seisonnan jälkeen kun starttasin, niin mittaritauluun syttyi teksti "vehicle is rising, wait briefly". Hävisi hetken kuluttua. Liittyykö tämä ilmajousitukseen vai yleiseen toimintojen herättelyyn?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja DBFI »

doublesix kirjoitti:Ja ettei mene ihan off-topic, niin parin viikon seisonnan jälkeen kun starttasin, niin mittaritauluun syttyi teksti "vehicle is rising, wait briefly". Hävisi hetken kuluttua. Liittyykö tämä ilmajousitukseen vai yleiseen toimintojen herättelyyn?
Ei ole mistään taivaaseen nousemisesta kyse vaan ihan maallisesta Airmaticin tasonsäädöstä (tavallista alemmas tipahtanut seisonnassa).

Ässässäkin on ohjekirja joka selostaa kaikki mittaristoon tulevat viestit.
doublesix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 11.12.2016 10:26

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^ Kiitos tarkennuksesta.

Ässässäkin on ohjekirja, tässä tapauksessa italian kielellä. Vaikka pastaa onkin syöty ja Alfoja ollut kymmenkunta, niin italian kieli ei vielä kovin hyvin taivu. :oops:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja DBFI »

doublesix kirjoitti:^ Kiitos tarkennuksesta.

Ässässäkin on ohjekirja, tässä tapauksessa italian kielellä. Vaikka pastaa onkin syöty ja Alfoja ollut kymmenkunta, niin italian kieli ei vielä kovin hyvin taivu. :oops:
Kaikissa tapauksissa voi ilmaiseksi ladata englanninkielisen ohjekirjan tai voi lukea suomenkielistä ohjekirjaa on-line tai ostaa suomenkielisen printatun ohjekirjan jos muutama kymppi autoon käytettävissä.

http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

doublesix kirjoitti:Leppoisa cruisailu on aina asiaa! 8)
Samoihin maisemiin tullaan lokakuussa viikoksi ja tammikuussa talveksi. Vielä arvotaan ,tullaanko S:llä vai lentokoneella.
Tervetuloa naihin maisemin,lentaen paasee tanne halvemmalla,kuin assalla.

Mutta;lentokoneessa saa istua herroiksi 4tuntia,assassa koko ajan :D

Kayttokokemuksia on vahanlaisesti tullut kirjoteltua,josko kesalomareissusta laittas jotain 8)
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Pelkan nurkka-ajon jalkeen,lahdemme emannan ka koeajamaan mesea hiukan pitemmalle.
Kuva

Suunnistamme Portugalin puolelle ensin etelaan Algarveen,se seutu on yksi mahdollinen viettaa elakepaivia,ehka hiukan edullisempi kuin tama aurikoranta,joka on tuskastuttavan taynna ja kesalla liian kuuma ja maisemaltaan ruma.
Tavarat mahtuu heittamalla mukaan,ilman pakkaamis seremonioita.

KuvaKuva


Ajoasennon saadot penkissa ja ratissa on hyvat,jokainen loytaa varmaan hyvan asennon.lisaksi penkit on tuuletettu.

KuvaKuva

Ilmastoinnin saadot on myos selkeat ja autom toimii
Kuva
Sitten tankki tayteen,nyt on halpaa 0,988€ diesel ja paanalle,5km jalkeen liikenne seisoo,kuten paivittain talla rantatiella Malaga-Estepona
Suunnistamme maksutielle,ensim 30km 7€ :o toinen 5,kolmas 3 neljas 4.

Menemme Malaga-Algericas-Cadiz-Sevilla-Huelva-Portug reittia.
Tie on hyva ja liikenne rauhallista 120vauhti ei tunnu missaan,hiukan suhisee,ei muuta metelia,pakko kayttaa vakkaria muuten nopeus karkaa
helposti 160 ja ylikin.
Tutkat on ilmoitettu isoilla kylteilla,mutta tanaan myos helikopteri tutka liikkeella joten malttia
Cadisiin asti kekinop 100 pinnassa kulutus nayttaa 6.4,sitten Sevillan kautta koukaten,(koska cuadalvivir joen yli menee vain pienia losseja eika tirdetty ottaako he turistaja lossill)
Huelvassa Columbuksen lahtopaikat katseluun 8)
KuvaKuva
Huelvasta Portugalin puolelle,ensimmain yopyminen Tavirassa.
Paivan saldo 495km 6.6l ajovasymista ei minkaan laista :(

Portugalin pulella tiet ehka hiukan huonompi pintaisia,kuin Espnjassa vaikka paikattuja ne nykyaan on jokapaikassa,pikkukylissa ei jalkakaytavia eika katuvaloja,moottoritiet maksullisia,autom lukulaitteet etelassa.
Lissabonin seudella maksutullit.

Tavira pieni rauhaisa kyla meren aarella,muttei rannassa,koska taalla on jo vuorovesi 2,5m
KuvaKuvaKuva
Matka jatkuu rantatieta Faro-Alpuf-Portim-Lagos- Sagres joka on euroopan mantereen lantisin nurkka.
KuvaKuva
Farossa luukappeli,luut ovat aitoja

Sagresia pitemmalle ei paasta ,saldo 170km 7.2l

Sagres on surfareitten paikka,nyt turisteja vahan,silti hotellit taynna,mukava leppoisa paikka,oltii pari yota taalla.
KuvaKuvaKuva

Tama on leppoisa pikkukyla,taalla voi vaimn olla mitaan tekematta.
Ilmasto on tuulinen,vilpoisa,raikas,Atlanttia riittaa amerikkaan asti.

Sittempa suunnistetaan Lissabonia kohti.
Navigaattori on helppokayttoinen ja ajo-ohjeet selkeita,tarvis paivittaa uudempaan versioon.

Ensin tankille menovesi Galpilla(ent Esso) 1,13€ ,tankkiin 52l 705km kulutus 7.4

Rantatieta pohjoiseen,paikalliset ohittelevat surutta paikkaan katsomatta 8) ,jyrkissa kurveissa huomaa mesen painon,muuten pikkutiet menee leikiten,reikia asvaltissa , kuten kotimaassakin.
Kuva
Lissabonissa hotelli lahes keskustassa,auto kellariin pariksipaivaksi,en viitsi kokolomaa etsia parkkipaikkoja.
saldo 298km 7.0l

Paivalippu 6.50€-silla paasee metroon ratikkaan bussiin laivaan.
KuvaKuvaKuva
Tama on vanha kaupunki,taalla pitais olla useampi viikko,ennenkuin paikat on katseltu :)

Viela pitaa vilkaista Sintraa,entista kunikaallisten lomakylaa,joka on aina taynna turisteja.
Kuva

Kuuden yopymisen jalkeen suunnistamme kohti Espanjaa,Padajosin kautta Cordoba-Malaga
Lissabonin pitkan sillan (17km) jalkeen alkaa samantien maaseutu ja liikenne tosi vahaista kohti rajaa,maksu 9 ja 5€ ,aika kallista.

Liikenne poliiseja ei nay tallapuolen ollenkaan,eika tutka ilmoituksia,perastakuuluu oliko tutkia,liikenne maltillista,Lissabonin aamuruuhkat leppoisia,ei mitaan agressioita.
Parkkipaikat kay monessa paikkaa lyhyeksi,taalla kuten myos Espanjassa on paljon pikkuautoja joilla parkkeeraminen on helppoa.
Mersun parkkitutkat on tosihyvat,niiden ka voi menna pieneenkin rakoon 8)

Potugalin herkut
KuvaKuva

Vesiputkien rakentamisessa ollut oma hommansa :)
Kuva

portugalin/Espanjan raja Padajosin etelapuolella
Kuva

Aurinko paistaa viela 4 aikaan ylhaalta
Kuva

Viimeisen paivan saldo yli 700km,ilman rasitusvammoja ,koko reissu 1767km keskikul 7.1 tosiasiassa lienee n7.5.
Kulutus on kokoisekseen tosi pieni,kaupungissa toki paasee 10l helposti,kotinurkilla on 9.1 aikalailla vuorten yli kiipeaminen nostaa hyvin akkia kulutusta.
Ajaminen on tosi vaivatonta 2-300km patkat yhtakyytia ei tunnu missaan :)
Kayttokustannukset on taalla isolleautolle kohtuulliset:vakuutus tayskaskolla 580€ ja tievero (kunnallinen) 160€,muita maksuja sitten ei ole.
Ens vuonna alkaa vuosittaiset katsastukset a n.40€.

Tassa taas jonkinlaista osviittaa taalla autoilemisesta,nayttaa mersufoorumillakin olevan taallakayvia ja tanne muuttavia jasenia

Autosta loytiyi nyt vain positiivisia puolia,tyhjakaynti savutusta sillointalloin,ERG putsauksen jalkeen ei savua,muutaman kerran karyamista?
Suutin vikaa ei ole saatu viela todetuksi,pitanee vieda Bosch-porukalle (mainittu toimivaksi dieselkorjaamoksi) kunhan saadaan kesalomat pidettya,jos savutusta viela ilmenee.
Vikakoodeja ei ole tullu,ehka enempi sensori hairioita.
Tallaista tallakertaa-cerdo-
rka1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 12.07.2017 10:36

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja rka1 »

Komeita maisemia ja komea auto. Vähän tuo s-sarja kuumottaa, mutta koko vain tuntuu isolta.
Eikö joku voisi ottaa yhteyttä Stuttgartiin ja pyytää niin valmistamaan s-sarjaa myös samaan kokoon kuin c-sarja.
Ei tuo nyt niin vaikeeta ole, s-sarjan tuotantolinjalla vain vähän pienemmät korit ja ovet jne. . .

Ostin eka mersun c 250 4matic vuoden -13 mallia ja kangaspenkeillä.
Penkit olivat kuin tehtaan pakasta otettuja, ei mitään venymistä vaan säilyttäneet ryhtinsä hyvin.
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

rka1 kirjoitti:Komeita maisemia ja komea auto. Vähän tuo s-sarja kuumottaa, mutta koko vain tuntuu isolta.
Eikö joku voisi ottaa yhteyttä Stuttgartiin ja pyytää niin valmistamaan s-sarjaa myös samaan kokoon kuin c-sarja.
Ei tuo nyt niin vaikeeta ole, s-sarjan tuotantolinjalla vain vähän pienemmät korit ja ovet jne. . .

Ostin eka mersun c 250 4matic vuoden -13 mallia ja kangaspenkeillä.
Penkit olivat kuin tehtaan pakasta otettuja, ei mitään venymistä vaan säilyttäneet ryhtinsä hyvin.
:lol: :lol: Eikö C-sarja nimenomaan ole eräänlainen pienoisversio Ässämersusta? Aina W201 & W126 ajoista lähtien C ja S ovat noudattaneet samoja muotoilupiirteitä ja esimerkiksi nykyiseen C-sarjaan (W205) saa jopa ilmajousituksen. Se on toki valitettavaa, että suuri osa Suomalaisista C-sarjalaisista on tylsiä Avantgarde-maskilla, puolinahkapenkeillä ja kylmillä alumiinilistoilla varustettuja "Business-malleja". Kyllä pikkumersustakin saa hienon, kun tilaa auton Exclusive-paketilla, vaaleilla nahkapenkeillä, jalopuusomisteilla yms.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja RH »

cerdo kirjoitti: Sitten tankki tayteen,nyt on halpaa 0,988€ diesel ja paanalle,5km jalkeen liikenne seisoo,kuten paivittain talla rantatiella Malaga-Estepona
Suunnistamme maksutielle,ensim 30km 7€ :o toinen 5,kolmas 3 neljas 4.
Halpaapa hyvinkin :lol:
:thumbup:
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Joo,C-sarja olis naille nurkille sopivan kokoinen,kun parkkipaikat on ahtaan laisia ja nitakin automaaraan nahden vahan.
Mutta suuruuden hulluus on sukuvika :lol: .
Aikapieneen valiin assakin menee,parkkianturit on luotettavat ja olen tyo Ducatolla treenannut parkkeeramista vuositolkulla.

Ettei mene vallan ylikehumiseksi,niin katsotaan huonojapuolia josko niita loytyis 8)
Rengasmelu vanhoilla Misukoilla on karkeallapinnalla yllattavan kuuluva,pahempi kohina kuin Gran Cherokessa,tata olen testannut vapaalla laskiessa 7km pitkan vuorenrinteen,desipelimittaria en ole muistanut koskaan ottaa mukaan,joten mututuntua tamakin lienee :o

Autossa on penkkien lammityj ja tuuletus,lammitysta en ole viela tarvinnut,tuuletus kylla kohisee,mutta vaikutus tunnostaa olevan heikko :?:
Onko penkit rei´itetty turhaan,ainakin rumemman nakoiset.

Perinteisia ovitoppareita ei tassa mallissa ole,vaan ovi lukittuu jos avatessa ovi pysaytetaan johonkin kohti mikrosekunniksi.
Mutta jos ovi vetastaan sopivalla vaudilla auki,niin se menee tappiin asti,ts naapurin auton kylkeen :(


Olen aina ihmetelly,miksei ovissa ole tormays suojia?
Auton valmistajille kovin helppo ja yksinkertainen ratkaisu,rupesin joskus jokuvuosi sitten suunnittelemaan ko topparia,mutta kesken niinkuin moni muukin projekti :D :D

Kuva
Siina yksi hahmotelma tuotekehittelyyn.


Etela koreassa esim on suunnilleen joka auton ovessa tarra topparit,muttei oiken naollisesti sovi :(
Kuva
Voishan nuo kokeeksi liimata,kuin kauan ne siina pysys 8)

Savutus ongelmaa ei ole taysin ratkaistu vielakaan,aamulla n 15km ajon jalkeen parkkeeratessa tulee pahan hajuista karya,myohemmin ei tule kokopaivana?
ERG;n putsaus lopetti valkoisen savun kokonaan,ahtopainevuotoa ja lamda anturivikaa eipaillan,tietoa ei sensijaan ole.

Ei tassa isommimn moittimista ole viela ollut,jos on pitka tyomatka niin assa on ehdoton kulkuvaline ,ajaminen on niin vaivatonta (myoskin aanetonta),yllapito ja varaosat on saman hintaisia kuin esim E-sarjassa

Katotaan syssymmalla lisaa
VilleJD
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 28.10.2015 08:36

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja VilleJD »

cerdo kirjoitti: Savutus ongelmaa ei ole taysin ratkaistu vielakaan,aamulla n 15km ajon jalkeen parkkeeratessa tulee pahan hajuista karya,myohemmin ei tule kokopaivana?
Pahanhajuinen käry saattaapi olla DPFn poltosta johtuvaa
ex VW typ. 181 Kubelwagen -74
ex W126 MB 420SEL -91
ex S211 MB E220T Cdi A Avantgarde -07
ex VW kupla "leikkipossu" Porche look - 74 (tallin pahnoilla jo 8 vuotta)
ex W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
ex S204 MB C220T Cdi A -08
W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
Mini Cooper S A -06
rka1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 12.07.2017 10:36

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja rka1 »

Halusin kokea miltä tuntuu s-sarjan hiljaisuus c-sarjan mersussa. Ostin kahden euron korvatulpat ja kokeilin.
Onhan se juhlaa, kun nelosdieselin nakutus häipyy ja rengasmelu kuuluu vain tasaisena huminana eli kyllä se
c kuskikin vai kokeilla ja tuntea miltä ässä kuskin auto tuntuu liikenteessä. . .
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3073
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W221 S-mersu käyttöautona

Viesti Kirjoittaja jysi »

rka1 kirjoitti:Ostin kahden euron korvatulpat ja kokeilin
Kun kymmenkertaistat sijoituksen ja ostat tulppamallin kuulokkeet, saat hyvän äänentoiston kaupanpäälle.
Niissä on vaan se "huono" puoli että soitettu musiikki ei kuulu auton ulkopuolellekaan.
Vastaa Viestiin