Eikös kantakortti tuossa edellä ollut, missä siellä lukee yksiakkusysteemi? Pre-faceliftissä on kyllä kaksi akkua, edessä starttiakku ja consumer akku takakontissa takapenkin takana.cerdo kirjoitti:
On kai se uskottava,onko tassa toista akkua? Vin koodi sanoo . yksakkusystem
W221 S-mersu käyttöautona
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Ihmeellinen muotoilumoka minusta tuo etuovien kahvojen asettaminen etukenoon Minua ainakin häiritsee kyseinen yksityiskohta joka kerta, kun katson autoani. Mikähän aivopieru muotoilijalle tuossa kohti on sattunut?
Auto ei ole yllättäen ihan niin vakaa, kuin mitä äkkiäarvaten saattaisi olettaa. Kulumisurat ainakin Hakkapeliitoilla heilauttelevat jonkin verran. Liekö nuo alla pyörivät 235/55/17 nakit turhan leveät suomiteille.
Talon kakkosauto Volvo V60 hakkaa suuntavakaudessa ässän suurinpiirtein 7-10. On alusta kunnossa. Veholla merkkihuollettu, pyöränkulmat kohdallaan ja välykset poistettu...
Yllättävän notkea kääntymään tuo Lang-mallikin, luulisi kankeammaksikin.
Aika mukava käyttishän tuo on. Rauhalliseen etenemistapaan omiaan, rata-autoksi tuota ei ole suunniteltukaan. Ässällä ei varsinaisesti tee mieli kaahata. Toisinaan reipas karstanpoisto motarilla aiheuttaa -efektin.
Auto ei ole yllättäen ihan niin vakaa, kuin mitä äkkiäarvaten saattaisi olettaa. Kulumisurat ainakin Hakkapeliitoilla heilauttelevat jonkin verran. Liekö nuo alla pyörivät 235/55/17 nakit turhan leveät suomiteille.
Talon kakkosauto Volvo V60 hakkaa suuntavakaudessa ässän suurinpiirtein 7-10. On alusta kunnossa. Veholla merkkihuollettu, pyöränkulmat kohdallaan ja välykset poistettu...
Yllättävän notkea kääntymään tuo Lang-mallikin, luulisi kankeammaksikin.
Aika mukava käyttishän tuo on. Rauhalliseen etenemistapaan omiaan, rata-autoksi tuota ei ole suunniteltukaan. Ässällä ei varsinaisesti tee mieli kaahata. Toisinaan reipas karstanpoisto motarilla aiheuttaa -efektin.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
No niimpa onkin,ovenkahvat ei ole missaan linjassa,suunnittelijaa on kesken kaiken pyydetty kahville ja kahvapisaroiden pyoritys hiirella on jaanyt siihen asentoon ja me saadaan karsia
Sittempa akku asiaan toista akkua en loytanyt perakontista?
Siella tuli niinsanotusti seinavastaan,ruuvasin pohja irti ja sen pitemmalle en paassyt,myoskaan aivan takana sivuilla ei ole akkua.
A57 SINGLE-BATTERY ON-BOARD ELECTRICAL SYSTEM ,Luulin,etta tama olis yksakku koodi?
No joku tietanee?
-cerdo-
Sittempa akku asiaan toista akkua en loytanyt perakontista?
Siella tuli niinsanotusti seinavastaan,ruuvasin pohja irti ja sen pitemmalle en paassyt,myoskaan aivan takana sivuilla ei ole akkua.
A57 SINGLE-BATTERY ON-BOARD ELECTRICAL SYSTEM ,Luulin,etta tama olis yksakku koodi?
No joku tietanee?
-cerdo-
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Toinen akku onkin takapenkin selkänojan takana, kontin päätyverhoilu pois ja sielä jos siis on ollakseen.
Ps. Enpä ollukkaan enne kiinnitäny huomioo ovenkahvoihin, pakko myöntää että erikoinen ratkasu
Ps. Enpä ollukkaan enne kiinnitäny huomioo ovenkahvoihin, pakko myöntää että erikoinen ratkasu
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Paatylevy ei vaikuta lahtevan perakonttiin pain,eika nay mitaan ruuveja/salpoja.
-cerdo-
-cerdo-
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Jollen ihan väärin muista niin pitää kontin takimmainen pohjalevy pois, ja sitten vaan repäsee, se päätyosa menee osittain sivuverhoilujen taakse/alle. Kerran oon akun vaihtanut, mutta siitä on aikaa joten viisaammat voi korjata.
Kyllä se verhoilu lähtee kontin puolelle, koska sielä on mm. PSE pumppu.
Kyllä se verhoilu lähtee kontin puolelle, koska sielä on mm. PSE pumppu.
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Re: W221 S-mersu käyttöautona
No tällä välin se A57 oli sinne listalle ilmestynyt.cerdo kirjoitti:
A57 SINGLE-BATTERY ON-BOARD ELECTRICAL SYSTEM ,Luulin,etta tama olis yksakku koodi?
No joku tietanee?
-cerdo-
Olisi kyllä mukava nähdä koko runkonumero (ei kai sekin ollut siellä samalla listalla), voisko olla joku testiversio faceliftin toteutuksesta.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Millaisilla rengaspaineilla W221 kuljettajat ajelevat? Minulla on alla tällä hetkellä Nokian Hakkapeliitta 8:t, kokoa 235/55/17. Noissa renkaissa tuntuisi kaikkein parhaimmalta kombinaatiolta niinkin korkeat paineet, kuin edessä 2,6 bar ja takana jopa 2,9 bar.
Auto on tehtaan suosittelemilla paineistuksilla ensinnäkin aika rauhaton ajettava näilllä suomen "pyöreäselkäisillä" ja uraisilla kestopäällyste teillä. Lisäksi auto rullaa todella huonosti. Kohtuullisessa alamäessä vauhti hiipuu. Nyt korkeammilla paineilla auto on suhteellisen vakaa ja se rullaa asiallisesti. Rengasmeluun paineilla ei korvakuulolta ole erityistä vaikutusta.
Auto on tehtaan suosittelemilla paineistuksilla ensinnäkin aika rauhaton ajettava näilllä suomen "pyöreäselkäisillä" ja uraisilla kestopäällyste teillä. Lisäksi auto rullaa todella huonosti. Kohtuullisessa alamäessä vauhti hiipuu. Nyt korkeammilla paineilla auto on suhteellisen vakaa ja se rullaa asiallisesti. Rengasmeluun paineilla ei korvakuulolta ole erityistä vaikutusta.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Eikai CLS ole mitään tekemistä S-mersun kanssa sehän on litistetty E - malli sama alusta!TLP kirjoitti:Sama V6 siellä näkyy olevan, mitä 211:ssa.
Läppämoottorista piuha irti ja sinne vastus, niin ei tarvi sen kanssa pelata.
Jossakin oli ohjeistus, miten se tehdään... tällä palstalla.
Tai sitten V-putken alta pelti niin, ettei pääse siihen läppämoottorin päälle tiputtelemaan.
Se on kuitenkin varmasti ihan hyvä kapistus, kun paljon vuoristossa ajat = moottorijarru tehokkaampi läppien kera
Nättihän tuo S on, harmi ettei sitä koskaan ole tehty farmarina... tai no, on CLS, mutta vähän turhan arvokkaita.
Kaverilla oli se V12:n samanlainen ja liikahteli mukavasti. Silloin tuntui, ettei siitä puuttunut mitään lisävarustetta... oli takapenkille varmaan varpaanrapsuttimetkin
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Mersuja myydaan ja ostetaan,nyt paattyi ajokiksi tallainen.
Ajatus,etta olis pitempaankin minum ajokkina
Vari muuttui sisalta ja ulkoa,muuten aikalailla saman oloinen,vuosimalli vuotta vanhempi 07.
subir fotos
subir imagenes
sube imagenes
imagenes gratis
Kuullostellan ja katsellaan,kuis kay
Ajatus,etta olis pitempaankin minum ajokkina
Vari muuttui sisalta ja ulkoa,muuten aikalailla saman oloinen,vuosimalli vuotta vanhempi 07.
subir fotos
subir imagenes
sube imagenes
imagenes gratis
Kuullostellan ja katsellaan,kuis kay
Re: W221 S-mersu käyttöautona
3 kuukautta sitten vaihtui 300C diesel-farkku W221 S:ään. Nyt on n.7 tkm rullattu menemään ja hienoa kyytiähän se on ollut. Väri ja sisusta sama kuin tuossa cerdon ensimmäisessä. Varustelistakin aika yks yhteen, single akusta ei ollut mainintaa. En ole kyllä sitä toista akkua takakontista löytänyt.
Samaa ihmetellyt kuin Smirrekin, samat renkaat, täytyy nostaa paineita.
Samaa ihmetellyt kuin Smirrekin, samat renkaat, täytyy nostaa paineita.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Se takakontin akku ei olisi Cerdon kuvassa näkynytkään kun se ei ole pohjapahvien alla vaan sen takaseinän paneelin takana. VIN-koodista selviää, kannattaisi laittaa heti viestiin jos on jotain epäselvää auton kokoonpanosta.doublesix kirjoitti: Varustelistakin aika yks yhteen, single akusta ei ollut mainintaa. En ole kyllä sitä toista akkua takakontista löytänyt.
Erikoinen koodi se A57, varaosakirjasta sitä ei ainakaan puolisokea löydä mistään. Auton sarjanumerolla/valmistuspäivällä merkattu erillinen consumer battery.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
No siita ei paase mihkaan,kyyti on omaaluokkaansa,jomka voi vain todeta ajamalla S-malliadoublesix kirjoitti:3 kuukautta sitten vaihtui 300C diesel-farkku W221 S:ään. Nyt on n.7 tkm rullattu menemään ja hienoa kyytiähän se on:
Tassa on 40% Michelinit alla,aika kovat paineet,kun ovat kuluneet keskelta hiukan enemman.
Kuopissa,karkealla pinnalla ja hidasteissa tunnostavat olevan hiukan kovemmat ja meluisat kuin ed kiina renkailla.
Ohjaus on myos hiukan jaykempi,moottorin teho tunnostas olevan pienempi,voi olla luulotautia
Herkasti nousee 200;n,ei ollut oikein paikkoja kokeilla enempaa,kai nama tehot riittaa.
Toista akkua pitanee ruveta etsimaan,konehuoneen akku vaihdettu v15,yhta tiukasti ilman ruuveja/salpoja nayttaa takalevy istuvan paikallan
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Löytyihän sen toinenkin akku . Elikä konehuoneen puolella AD 74 Ah ja takapenkin selkänojassa Exide 95 Ah. Takapaneli, mikä näkyy cerdon kuvassa ei ole millään ruuveilla tai muilla nipukoilla kiinni. Oikeasta alareinasta kun ottaa ylimääräisestä maton reunasta kiinni ja kiskaisee, niin sieltä se akku ja muukin tekniikka paljastuu.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
No siellahan se toinen akku,piilotteli pahvin takana.
Tarttee saada aika paattavaisesti pahvin reunasta kiinni,etta saat vedettya valiseinan pois
Valiseina poistettuna,keskella valkoinen polyuretaani levy kyynarnojan kohdalla,poistamalla saat rakennettua "suksiboxin"
Yllapitoakku alkuperainen.
Startti akku uusittu kaksi vuotta sitten,tassahan tuo on +-navan paalla olevassa tekstissa sanottu,kayttoakku matkalaukkutilassa
Tarttee saada aika paattavaisesti pahvin reunasta kiinni,etta saat vedettya valiseinan pois
Valiseina poistettuna,keskella valkoinen polyuretaani levy kyynarnojan kohdalla,poistamalla saat rakennettua "suksiboxin"
Yllapitoakku alkuperainen.
Startti akku uusittu kaksi vuotta sitten,tassahan tuo on +-navan paalla olevassa tekstissa sanottu,kayttoakku matkalaukkutilassa
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Valilla hupiajelua.
https://www.youtube.com/watch?v=Ho1XrOy1nj0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Ho1XrOy1nj0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Leppoisa cruisailu on aina asiaa!
Samoihin maisemiin tullaan lokakuussa viikoksi ja tammikuussa talveksi. Vielä arvotaan ,tullaanko S:llä vai lentokoneella.
Samoihin maisemiin tullaan lokakuussa viikoksi ja tammikuussa talveksi. Vielä arvotaan ,tullaanko S:llä vai lentokoneella.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Ja ettei mene ihan off-topic, niin parin viikon seisonnan jälkeen kun starttasin, niin mittaritauluun syttyi teksti "vehicle is rising, wait briefly". Hävisi hetken kuluttua. Liittyykö tämä ilmajousitukseen vai yleiseen toimintojen herättelyyn?
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Ei ole mistään taivaaseen nousemisesta kyse vaan ihan maallisesta Airmaticin tasonsäädöstä (tavallista alemmas tipahtanut seisonnassa).doublesix kirjoitti:Ja ettei mene ihan off-topic, niin parin viikon seisonnan jälkeen kun starttasin, niin mittaritauluun syttyi teksti "vehicle is rising, wait briefly". Hävisi hetken kuluttua. Liittyykö tämä ilmajousitukseen vai yleiseen toimintojen herättelyyn?
Ässässäkin on ohjekirja joka selostaa kaikki mittaristoon tulevat viestit.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
^ Kiitos tarkennuksesta.
Ässässäkin on ohjekirja, tässä tapauksessa italian kielellä. Vaikka pastaa onkin syöty ja Alfoja ollut kymmenkunta, niin italian kieli ei vielä kovin hyvin taivu.
Ässässäkin on ohjekirja, tässä tapauksessa italian kielellä. Vaikka pastaa onkin syöty ja Alfoja ollut kymmenkunta, niin italian kieli ei vielä kovin hyvin taivu.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Kaikissa tapauksissa voi ilmaiseksi ladata englanninkielisen ohjekirjan tai voi lukea suomenkielistä ohjekirjaa on-line tai ostaa suomenkielisen printatun ohjekirjan jos muutama kymppi autoon käytettävissä.doublesix kirjoitti:^ Kiitos tarkennuksesta.
Ässässäkin on ohjekirja, tässä tapauksessa italian kielellä. Vaikka pastaa onkin syöty ja Alfoja ollut kymmenkunta, niin italian kieli ei vielä kovin hyvin taivu.
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Tervetuloa naihin maisemin,lentaen paasee tanne halvemmalla,kuin assalla.doublesix kirjoitti:Leppoisa cruisailu on aina asiaa!
Samoihin maisemiin tullaan lokakuussa viikoksi ja tammikuussa talveksi. Vielä arvotaan ,tullaanko S:llä vai lentokoneella.
Mutta;lentokoneessa saa istua herroiksi 4tuntia,assassa koko ajan
Kayttokokemuksia on vahanlaisesti tullut kirjoteltua,josko kesalomareissusta laittas jotain
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Pelkan nurkka-ajon jalkeen,lahdemme emannan ka koeajamaan mesea hiukan pitemmalle.
Suunnistamme Portugalin puolelle ensin etelaan Algarveen,se seutu on yksi mahdollinen viettaa elakepaivia,ehka hiukan edullisempi kuin tama aurikoranta,joka on tuskastuttavan taynna ja kesalla liian kuuma ja maisemaltaan ruma.
Tavarat mahtuu heittamalla mukaan,ilman pakkaamis seremonioita.
Ajoasennon saadot penkissa ja ratissa on hyvat,jokainen loytaa varmaan hyvan asennon.lisaksi penkit on tuuletettu.
Ilmastoinnin saadot on myos selkeat ja autom toimii
Sitten tankki tayteen,nyt on halpaa 0,988€ diesel ja paanalle,5km jalkeen liikenne seisoo,kuten paivittain talla rantatiella Malaga-Estepona
Suunnistamme maksutielle,ensim 30km 7€ toinen 5,kolmas 3 neljas 4.
Menemme Malaga-Algericas-Cadiz-Sevilla-Huelva-Portug reittia.
Tie on hyva ja liikenne rauhallista 120vauhti ei tunnu missaan,hiukan suhisee,ei muuta metelia,pakko kayttaa vakkaria muuten nopeus karkaa
helposti 160 ja ylikin.
Tutkat on ilmoitettu isoilla kylteilla,mutta tanaan myos helikopteri tutka liikkeella joten malttia
Cadisiin asti kekinop 100 pinnassa kulutus nayttaa 6.4,sitten Sevillan kautta koukaten,(koska cuadalvivir joen yli menee vain pienia losseja eika tirdetty ottaako he turistaja lossill)
Huelvassa Columbuksen lahtopaikat katseluun
Huelvasta Portugalin puolelle,ensimmain yopyminen Tavirassa.
Paivan saldo 495km 6.6l ajovasymista ei minkaan laista
Portugalin pulella tiet ehka hiukan huonompi pintaisia,kuin Espnjassa vaikka paikattuja ne nykyaan on jokapaikassa,pikkukylissa ei jalkakaytavia eika katuvaloja,moottoritiet maksullisia,autom lukulaitteet etelassa.
Lissabonin seudella maksutullit.
Tavira pieni rauhaisa kyla meren aarella,muttei rannassa,koska taalla on jo vuorovesi 2,5m
Matka jatkuu rantatieta Faro-Alpuf-Portim-Lagos- Sagres joka on euroopan mantereen lantisin nurkka.
Farossa luukappeli,luut ovat aitoja
Sagresia pitemmalle ei paasta ,saldo 170km 7.2l
Sagres on surfareitten paikka,nyt turisteja vahan,silti hotellit taynna,mukava leppoisa paikka,oltii pari yota taalla.
Tama on leppoisa pikkukyla,taalla voi vaimn olla mitaan tekematta.
Ilmasto on tuulinen,vilpoisa,raikas,Atlanttia riittaa amerikkaan asti.
Sittempa suunnistetaan Lissabonia kohti.
Navigaattori on helppokayttoinen ja ajo-ohjeet selkeita,tarvis paivittaa uudempaan versioon.
Ensin tankille menovesi Galpilla(ent Esso) 1,13€ ,tankkiin 52l 705km kulutus 7.4
Rantatieta pohjoiseen,paikalliset ohittelevat surutta paikkaan katsomatta ,jyrkissa kurveissa huomaa mesen painon,muuten pikkutiet menee leikiten,reikia asvaltissa , kuten kotimaassakin.
Lissabonissa hotelli lahes keskustassa,auto kellariin pariksipaivaksi,en viitsi kokolomaa etsia parkkipaikkoja.
saldo 298km 7.0l
Paivalippu 6.50€-silla paasee metroon ratikkaan bussiin laivaan.
Tama on vanha kaupunki,taalla pitais olla useampi viikko,ennenkuin paikat on katseltu
Viela pitaa vilkaista Sintraa,entista kunikaallisten lomakylaa,joka on aina taynna turisteja.
Kuuden yopymisen jalkeen suunnistamme kohti Espanjaa,Padajosin kautta Cordoba-Malaga
Lissabonin pitkan sillan (17km) jalkeen alkaa samantien maaseutu ja liikenne tosi vahaista kohti rajaa,maksu 9 ja 5€ ,aika kallista.
Liikenne poliiseja ei nay tallapuolen ollenkaan,eika tutka ilmoituksia,perastakuuluu oliko tutkia,liikenne maltillista,Lissabonin aamuruuhkat leppoisia,ei mitaan agressioita.
Parkkipaikat kay monessa paikkaa lyhyeksi,taalla kuten myos Espanjassa on paljon pikkuautoja joilla parkkeeraminen on helppoa.
Mersun parkkitutkat on tosihyvat,niiden ka voi menna pieneenkin rakoon
Potugalin herkut
Vesiputkien rakentamisessa ollut oma hommansa
portugalin/Espanjan raja Padajosin etelapuolella
Aurinko paistaa viela 4 aikaan ylhaalta
Viimeisen paivan saldo yli 700km,ilman rasitusvammoja ,koko reissu 1767km keskikul 7.1 tosiasiassa lienee n7.5.
Kulutus on kokoisekseen tosi pieni,kaupungissa toki paasee 10l helposti,kotinurkilla on 9.1 aikalailla vuorten yli kiipeaminen nostaa hyvin akkia kulutusta.
Ajaminen on tosi vaivatonta 2-300km patkat yhtakyytia ei tunnu missaan
Kayttokustannukset on taalla isolleautolle kohtuulliset:vakuutus tayskaskolla 580€ ja tievero (kunnallinen) 160€,muita maksuja sitten ei ole.
Ens vuonna alkaa vuosittaiset katsastukset a n.40€.
Tassa taas jonkinlaista osviittaa taalla autoilemisesta,nayttaa mersufoorumillakin olevan taallakayvia ja tanne muuttavia jasenia
Autosta loytiyi nyt vain positiivisia puolia,tyhjakaynti savutusta sillointalloin,ERG putsauksen jalkeen ei savua,muutaman kerran karyamista?
Suutin vikaa ei ole saatu viela todetuksi,pitanee vieda Bosch-porukalle (mainittu toimivaksi dieselkorjaamoksi) kunhan saadaan kesalomat pidettya,jos savutusta viela ilmenee.
Vikakoodeja ei ole tullu,ehka enempi sensori hairioita.
Tallaista tallakertaa-cerdo-
Suunnistamme Portugalin puolelle ensin etelaan Algarveen,se seutu on yksi mahdollinen viettaa elakepaivia,ehka hiukan edullisempi kuin tama aurikoranta,joka on tuskastuttavan taynna ja kesalla liian kuuma ja maisemaltaan ruma.
Tavarat mahtuu heittamalla mukaan,ilman pakkaamis seremonioita.
Ajoasennon saadot penkissa ja ratissa on hyvat,jokainen loytaa varmaan hyvan asennon.lisaksi penkit on tuuletettu.
Ilmastoinnin saadot on myos selkeat ja autom toimii
Sitten tankki tayteen,nyt on halpaa 0,988€ diesel ja paanalle,5km jalkeen liikenne seisoo,kuten paivittain talla rantatiella Malaga-Estepona
Suunnistamme maksutielle,ensim 30km 7€ toinen 5,kolmas 3 neljas 4.
Menemme Malaga-Algericas-Cadiz-Sevilla-Huelva-Portug reittia.
Tie on hyva ja liikenne rauhallista 120vauhti ei tunnu missaan,hiukan suhisee,ei muuta metelia,pakko kayttaa vakkaria muuten nopeus karkaa
helposti 160 ja ylikin.
Tutkat on ilmoitettu isoilla kylteilla,mutta tanaan myos helikopteri tutka liikkeella joten malttia
Cadisiin asti kekinop 100 pinnassa kulutus nayttaa 6.4,sitten Sevillan kautta koukaten,(koska cuadalvivir joen yli menee vain pienia losseja eika tirdetty ottaako he turistaja lossill)
Huelvassa Columbuksen lahtopaikat katseluun
Huelvasta Portugalin puolelle,ensimmain yopyminen Tavirassa.
Paivan saldo 495km 6.6l ajovasymista ei minkaan laista
Portugalin pulella tiet ehka hiukan huonompi pintaisia,kuin Espnjassa vaikka paikattuja ne nykyaan on jokapaikassa,pikkukylissa ei jalkakaytavia eika katuvaloja,moottoritiet maksullisia,autom lukulaitteet etelassa.
Lissabonin seudella maksutullit.
Tavira pieni rauhaisa kyla meren aarella,muttei rannassa,koska taalla on jo vuorovesi 2,5m
Matka jatkuu rantatieta Faro-Alpuf-Portim-Lagos- Sagres joka on euroopan mantereen lantisin nurkka.
Farossa luukappeli,luut ovat aitoja
Sagresia pitemmalle ei paasta ,saldo 170km 7.2l
Sagres on surfareitten paikka,nyt turisteja vahan,silti hotellit taynna,mukava leppoisa paikka,oltii pari yota taalla.
Tama on leppoisa pikkukyla,taalla voi vaimn olla mitaan tekematta.
Ilmasto on tuulinen,vilpoisa,raikas,Atlanttia riittaa amerikkaan asti.
Sittempa suunnistetaan Lissabonia kohti.
Navigaattori on helppokayttoinen ja ajo-ohjeet selkeita,tarvis paivittaa uudempaan versioon.
Ensin tankille menovesi Galpilla(ent Esso) 1,13€ ,tankkiin 52l 705km kulutus 7.4
Rantatieta pohjoiseen,paikalliset ohittelevat surutta paikkaan katsomatta ,jyrkissa kurveissa huomaa mesen painon,muuten pikkutiet menee leikiten,reikia asvaltissa , kuten kotimaassakin.
Lissabonissa hotelli lahes keskustassa,auto kellariin pariksipaivaksi,en viitsi kokolomaa etsia parkkipaikkoja.
saldo 298km 7.0l
Paivalippu 6.50€-silla paasee metroon ratikkaan bussiin laivaan.
Tama on vanha kaupunki,taalla pitais olla useampi viikko,ennenkuin paikat on katseltu
Viela pitaa vilkaista Sintraa,entista kunikaallisten lomakylaa,joka on aina taynna turisteja.
Kuuden yopymisen jalkeen suunnistamme kohti Espanjaa,Padajosin kautta Cordoba-Malaga
Lissabonin pitkan sillan (17km) jalkeen alkaa samantien maaseutu ja liikenne tosi vahaista kohti rajaa,maksu 9 ja 5€ ,aika kallista.
Liikenne poliiseja ei nay tallapuolen ollenkaan,eika tutka ilmoituksia,perastakuuluu oliko tutkia,liikenne maltillista,Lissabonin aamuruuhkat leppoisia,ei mitaan agressioita.
Parkkipaikat kay monessa paikkaa lyhyeksi,taalla kuten myos Espanjassa on paljon pikkuautoja joilla parkkeeraminen on helppoa.
Mersun parkkitutkat on tosihyvat,niiden ka voi menna pieneenkin rakoon
Potugalin herkut
Vesiputkien rakentamisessa ollut oma hommansa
portugalin/Espanjan raja Padajosin etelapuolella
Aurinko paistaa viela 4 aikaan ylhaalta
Viimeisen paivan saldo yli 700km,ilman rasitusvammoja ,koko reissu 1767km keskikul 7.1 tosiasiassa lienee n7.5.
Kulutus on kokoisekseen tosi pieni,kaupungissa toki paasee 10l helposti,kotinurkilla on 9.1 aikalailla vuorten yli kiipeaminen nostaa hyvin akkia kulutusta.
Ajaminen on tosi vaivatonta 2-300km patkat yhtakyytia ei tunnu missaan
Kayttokustannukset on taalla isolleautolle kohtuulliset:vakuutus tayskaskolla 580€ ja tievero (kunnallinen) 160€,muita maksuja sitten ei ole.
Ens vuonna alkaa vuosittaiset katsastukset a n.40€.
Tassa taas jonkinlaista osviittaa taalla autoilemisesta,nayttaa mersufoorumillakin olevan taallakayvia ja tanne muuttavia jasenia
Autosta loytiyi nyt vain positiivisia puolia,tyhjakaynti savutusta sillointalloin,ERG putsauksen jalkeen ei savua,muutaman kerran karyamista?
Suutin vikaa ei ole saatu viela todetuksi,pitanee vieda Bosch-porukalle (mainittu toimivaksi dieselkorjaamoksi) kunhan saadaan kesalomat pidettya,jos savutusta viela ilmenee.
Vikakoodeja ei ole tullu,ehka enempi sensori hairioita.
Tallaista tallakertaa-cerdo-
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Komeita maisemia ja komea auto. Vähän tuo s-sarja kuumottaa, mutta koko vain tuntuu isolta.
Eikö joku voisi ottaa yhteyttä Stuttgartiin ja pyytää niin valmistamaan s-sarjaa myös samaan kokoon kuin c-sarja.
Ei tuo nyt niin vaikeeta ole, s-sarjan tuotantolinjalla vain vähän pienemmät korit ja ovet jne. . .
Ostin eka mersun c 250 4matic vuoden -13 mallia ja kangaspenkeillä.
Penkit olivat kuin tehtaan pakasta otettuja, ei mitään venymistä vaan säilyttäneet ryhtinsä hyvin.
Eikö joku voisi ottaa yhteyttä Stuttgartiin ja pyytää niin valmistamaan s-sarjaa myös samaan kokoon kuin c-sarja.
Ei tuo nyt niin vaikeeta ole, s-sarjan tuotantolinjalla vain vähän pienemmät korit ja ovet jne. . .
Ostin eka mersun c 250 4matic vuoden -13 mallia ja kangaspenkeillä.
Penkit olivat kuin tehtaan pakasta otettuja, ei mitään venymistä vaan säilyttäneet ryhtinsä hyvin.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Eikö C-sarja nimenomaan ole eräänlainen pienoisversio Ässämersusta? Aina W201 & W126 ajoista lähtien C ja S ovat noudattaneet samoja muotoilupiirteitä ja esimerkiksi nykyiseen C-sarjaan (W205) saa jopa ilmajousituksen. Se on toki valitettavaa, että suuri osa Suomalaisista C-sarjalaisista on tylsiä Avantgarde-maskilla, puolinahkapenkeillä ja kylmillä alumiinilistoilla varustettuja "Business-malleja". Kyllä pikkumersustakin saa hienon, kun tilaa auton Exclusive-paketilla, vaaleilla nahkapenkeillä, jalopuusomisteilla yms.rka1 kirjoitti:Komeita maisemia ja komea auto. Vähän tuo s-sarja kuumottaa, mutta koko vain tuntuu isolta.
Eikö joku voisi ottaa yhteyttä Stuttgartiin ja pyytää niin valmistamaan s-sarjaa myös samaan kokoon kuin c-sarja.
Ei tuo nyt niin vaikeeta ole, s-sarjan tuotantolinjalla vain vähän pienemmät korit ja ovet jne. . .
Ostin eka mersun c 250 4matic vuoden -13 mallia ja kangaspenkeillä.
Penkit olivat kuin tehtaan pakasta otettuja, ei mitään venymistä vaan säilyttäneet ryhtinsä hyvin.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Halpaapa hyvinkincerdo kirjoitti: Sitten tankki tayteen,nyt on halpaa 0,988€ diesel ja paanalle,5km jalkeen liikenne seisoo,kuten paivittain talla rantatiella Malaga-Estepona
Suunnistamme maksutielle,ensim 30km 7€ toinen 5,kolmas 3 neljas 4.
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Joo,C-sarja olis naille nurkille sopivan kokoinen,kun parkkipaikat on ahtaan laisia ja nitakin automaaraan nahden vahan.
Mutta suuruuden hulluus on sukuvika .
Aikapieneen valiin assakin menee,parkkianturit on luotettavat ja olen tyo Ducatolla treenannut parkkeeramista vuositolkulla.
Ettei mene vallan ylikehumiseksi,niin katsotaan huonojapuolia josko niita loytyis
Rengasmelu vanhoilla Misukoilla on karkeallapinnalla yllattavan kuuluva,pahempi kohina kuin Gran Cherokessa,tata olen testannut vapaalla laskiessa 7km pitkan vuorenrinteen,desipelimittaria en ole muistanut koskaan ottaa mukaan,joten mututuntua tamakin lienee
Autossa on penkkien lammityj ja tuuletus,lammitysta en ole viela tarvinnut,tuuletus kylla kohisee,mutta vaikutus tunnostaa olevan heikko
Onko penkit rei´itetty turhaan,ainakin rumemman nakoiset.
Perinteisia ovitoppareita ei tassa mallissa ole,vaan ovi lukittuu jos avatessa ovi pysaytetaan johonkin kohti mikrosekunniksi.
Mutta jos ovi vetastaan sopivalla vaudilla auki,niin se menee tappiin asti,ts naapurin auton kylkeen
Olen aina ihmetelly,miksei ovissa ole tormays suojia?
Auton valmistajille kovin helppo ja yksinkertainen ratkaisu,rupesin joskus jokuvuosi sitten suunnittelemaan ko topparia,mutta kesken niinkuin moni muukin projekti
Siina yksi hahmotelma tuotekehittelyyn.
Etela koreassa esim on suunnilleen joka auton ovessa tarra topparit,muttei oiken naollisesti sovi
Voishan nuo kokeeksi liimata,kuin kauan ne siina pysys
Savutus ongelmaa ei ole taysin ratkaistu vielakaan,aamulla n 15km ajon jalkeen parkkeeratessa tulee pahan hajuista karya,myohemmin ei tule kokopaivana?
ERG;n putsaus lopetti valkoisen savun kokonaan,ahtopainevuotoa ja lamda anturivikaa eipaillan,tietoa ei sensijaan ole.
Ei tassa isommimn moittimista ole viela ollut,jos on pitka tyomatka niin assa on ehdoton kulkuvaline ,ajaminen on niin vaivatonta (myoskin aanetonta),yllapito ja varaosat on saman hintaisia kuin esim E-sarjassa
Katotaan syssymmalla lisaa
Mutta suuruuden hulluus on sukuvika .
Aikapieneen valiin assakin menee,parkkianturit on luotettavat ja olen tyo Ducatolla treenannut parkkeeramista vuositolkulla.
Ettei mene vallan ylikehumiseksi,niin katsotaan huonojapuolia josko niita loytyis
Rengasmelu vanhoilla Misukoilla on karkeallapinnalla yllattavan kuuluva,pahempi kohina kuin Gran Cherokessa,tata olen testannut vapaalla laskiessa 7km pitkan vuorenrinteen,desipelimittaria en ole muistanut koskaan ottaa mukaan,joten mututuntua tamakin lienee
Autossa on penkkien lammityj ja tuuletus,lammitysta en ole viela tarvinnut,tuuletus kylla kohisee,mutta vaikutus tunnostaa olevan heikko
Onko penkit rei´itetty turhaan,ainakin rumemman nakoiset.
Perinteisia ovitoppareita ei tassa mallissa ole,vaan ovi lukittuu jos avatessa ovi pysaytetaan johonkin kohti mikrosekunniksi.
Mutta jos ovi vetastaan sopivalla vaudilla auki,niin se menee tappiin asti,ts naapurin auton kylkeen
Olen aina ihmetelly,miksei ovissa ole tormays suojia?
Auton valmistajille kovin helppo ja yksinkertainen ratkaisu,rupesin joskus jokuvuosi sitten suunnittelemaan ko topparia,mutta kesken niinkuin moni muukin projekti
Siina yksi hahmotelma tuotekehittelyyn.
Etela koreassa esim on suunnilleen joka auton ovessa tarra topparit,muttei oiken naollisesti sovi
Voishan nuo kokeeksi liimata,kuin kauan ne siina pysys
Savutus ongelmaa ei ole taysin ratkaistu vielakaan,aamulla n 15km ajon jalkeen parkkeeratessa tulee pahan hajuista karya,myohemmin ei tule kokopaivana?
ERG;n putsaus lopetti valkoisen savun kokonaan,ahtopainevuotoa ja lamda anturivikaa eipaillan,tietoa ei sensijaan ole.
Ei tassa isommimn moittimista ole viela ollut,jos on pitka tyomatka niin assa on ehdoton kulkuvaline ,ajaminen on niin vaivatonta (myoskin aanetonta),yllapito ja varaosat on saman hintaisia kuin esim E-sarjassa
Katotaan syssymmalla lisaa
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Pahanhajuinen käry saattaapi olla DPFn poltosta johtuvaacerdo kirjoitti: Savutus ongelmaa ei ole taysin ratkaistu vielakaan,aamulla n 15km ajon jalkeen parkkeeratessa tulee pahan hajuista karya,myohemmin ei tule kokopaivana?
ex VW typ. 181 Kubelwagen -74
ex W126 MB 420SEL -91
ex S211 MB E220T Cdi A Avantgarde -07
ex VW kupla "leikkipossu" Porche look - 74 (tallin pahnoilla jo 8 vuotta)
ex W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
ex S204 MB C220T Cdi A -08
W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
Mini Cooper S A -06
ex W126 MB 420SEL -91
ex S211 MB E220T Cdi A Avantgarde -07
ex VW kupla "leikkipossu" Porche look - 74 (tallin pahnoilla jo 8 vuotta)
ex W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
ex S204 MB C220T Cdi A -08
W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
Mini Cooper S A -06
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Halusin kokea miltä tuntuu s-sarjan hiljaisuus c-sarjan mersussa. Ostin kahden euron korvatulpat ja kokeilin.
Onhan se juhlaa, kun nelosdieselin nakutus häipyy ja rengasmelu kuuluu vain tasaisena huminana eli kyllä se
c kuskikin vai kokeilla ja tuntea miltä ässä kuskin auto tuntuu liikenteessä. . .
Onhan se juhlaa, kun nelosdieselin nakutus häipyy ja rengasmelu kuuluu vain tasaisena huminana eli kyllä se
c kuskikin vai kokeilla ja tuntea miltä ässä kuskin auto tuntuu liikenteessä. . .
Re: W221 S-mersu käyttöautona
Kun kymmenkertaistat sijoituksen ja ostat tulppamallin kuulokkeet, saat hyvän äänentoiston kaupanpäälle.rka1 kirjoitti:Ostin kahden euron korvatulpat ja kokeilin
Niissä on vaan se "huono" puoli että soitettu musiikki ei kuulu auton ulkopuolellekaan.