bensiini hybridi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 19.06.2009 09:22
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 13.05.2017 22:44
Legge kirjoitti:Tuo GLC:n (myös Coupen) hinnoittelu on varsin mielenkiintoinen poikkeus. 350e:n hinta on niin lähellä 220d:n hintaa, että olisi suorastaan hulluutta ostaa mitään muuta kuin 350e. C:n ja E:n kohdalla 220d on taaskin sen verta halvempi, että meikäläisen pelimarkoilla valinta kääntyisi niissä todennäköisesti 220d:hen.


Itse tilasin E 350e sen sijaan, että olisin tilannut E 220d. Monelta on jäänyt huomaamatta, että nuo autot ovat lähtökohtaisesti varusteltu siten, että plug-in hybridissä on vakiovarusteena:

- Comand-online
- Widescreen cockpit digitaalinen mittaristo
- Lisälämmitintä vastaava akun sähköllä ja mercedes me sovelluksella etänä ohjattava esilämmitin

Tuohon vielä lisää reilulla kädellä lisävarusteita, niin lopullinen ero vastaavanlaiseen 220d auton hankintahintaan autoveron vaikutuksesta oli marginaalinen. Vuosittainen ajoneuvovero on myös useita satasia halvempi E 350e mallissa.

Suorituskyky on myös parempi hybridissä.
W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 999
Liittynyt: To 14.09.2006 18:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere
ViestiLähetetty: Su 14.05.2017 17:43
harrives kirjoitti:
Legge kirjoitti:Tuo GLC:n (myös Coupen) hinnoittelu on varsin mielenkiintoinen poikkeus. 350e:n hinta on niin lähellä 220d:n hintaa, että olisi suorastaan hulluutta ostaa mitään muuta kuin 350e. C:n ja E:n kohdalla 220d on taaskin sen verta halvempi, että meikäläisen pelimarkoilla valinta kääntyisi niissä todennäköisesti 220d:hen.


Itse tilasin E 350e sen sijaan, että olisin tilannut E 220d. Monelta on jäänyt huomaamatta, että nuo autot ovat lähtökohtaisesti varusteltu siten, että plug-in hybridissä on vakiovarusteena:

- Comand-online
- Widescreen cockpit digitaalinen mittaristo
- Lisälämmitintä vastaava akun sähköllä ja mercedes me sovelluksella etänä ohjattava esilämmitin

Tuohon vielä lisää reilulla kädellä lisävarusteita, niin lopullinen ero vastaavanlaiseen 220d auton hankintahintaan autoveron vaikutuksesta oli marginaalinen. Vuosittainen ajoneuvovero on myös useita satasia halvempi E 350e mallissa.

Suorituskyky on myös parempi hybridissä.


Mites ilmajouset noissa malleissa? C 350e tuli ilmajousilla vakiona.
Työkalu: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 40 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 387
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 14.05.2017 19:23
harrives kirjoitti:Itse tilasin E 350e sen sijaan, että olisin tilannut E 220d. Monelta on jäänyt huomaamatta, että nuo autot ovat lähtökohtaisesti varusteltu siten, että plug-in hybridissä on vakiovarusteena:

- Comand-online
- Widescreen cockpit digitaalinen mittaristo
- Lisälämmitintä vastaava akun sähköllä ja mercedes me sovelluksella etänä ohjattava esilämmitin

Tuohon vielä lisää reilulla kädellä lisävarusteita, niin lopullinen ero vastaavanlaiseen 220d auton hankintahintaan autoveron vaikutuksesta oli marginaalinen. Vuosittainen ajoneuvovero on myös useita satasia halvempi E 350e mallissa.

Suorituskyky on myös parempi hybridissä.


Teknologiapaketin saa n. 4400 eurolla. Muistaakseni sen ruksimisen jälkeen 220d on edelleen palttiarallaa 6000 euroa halvempi. Toki sitä "säästää", jos on varaa ruksia vielä tuon jälkeen älyttömästi lisävarusteita, mutta sitten puhutaankin jo eri luokan rahamiehistä :) Ilmajousia ei tietääkseni ole vakiona E-hybridissä.
Ajossa: W205 C180 A Edition AMG 2018
Ex:
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 19.06.2009 09:22
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 16.05.2017 11:47
Legge kirjoitti:
harrives kirjoitti:Itse tilasin E 350e sen sijaan, että olisin tilannut E 220d. Monelta on jäänyt huomaamatta, että nuo autot ovat lähtökohtaisesti varusteltu siten, että plug-in hybridissä on vakiovarusteena:

- Comand-online
- Widescreen cockpit digitaalinen mittaristo
- Lisälämmitintä vastaava akun sähköllä ja mercedes me sovelluksella etänä ohjattava esilämmitin

Tuohon vielä lisää reilulla kädellä lisävarusteita, niin lopullinen ero vastaavanlaiseen 220d auton hankintahintaan autoveron vaikutuksesta oli marginaalinen. Vuosittainen ajoneuvovero on myös useita satasia halvempi E 350e mallissa.

Suorituskyky on myös parempi hybridissä.


Teknologiapaketin saa n. 4400 eurolla. Muistaakseni sen ruksimisen jälkeen 220d on edelleen palttiarallaa 6000 euroa halvempi. Toki sitä "säästää", jos on varaa ruksia vielä tuon jälkeen älyttömästi lisävarusteita, mutta sitten puhutaankin jo eri luokan rahamiehistä :) Ilmajousia ei tietääkseni ole vakiona E-hybridissä.


Lisälämmitin 1868 euroa eli hankintahinta vastaavalle dieselille noin 4000 edullisempi. Tämän lisäksi etäkäyttö tuohon lisälämmittimeen tapahtuu kännykästä netin kautta sovelluksella eli auton saa lämpimäksi vaikka maailman toiselta puolelta, kantama riittää :D

Hybridissä vuotuinen ajoneuvovero hieman yli 100 euroa. Paljonkohan on vastaavan dieselin käyttövoimavero + ajoneuvovero? Joka tapauksessa tuo lähtöhinnassa oleva 10t hintaero ei siis ole kahden varustelutasoltaan vastaavan auton hintaero.

Ilmajouset on E 350e mallissa lisävaruste.
W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 999
Liittynyt: To 14.09.2006 18:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere
ViestiLähetetty: Ke 02.08.2017 23:13
20 000 km kohta täynnä C350 e hybridillä.

Toistaiseksi ei ole ilmennyt minkäänlaista vikaa tai ongelmaa. Tämä on hieman yllättävää näinkin uuden tekniikan kanssa.

Kulutus on koko tuolta matkalta keskimäärin 4,9 l/100 km. Reissut hyvin vaihtelevia. Paljon maantietä myös. Akku ladattu keskimäärin kerran päivässä.
Työkalu: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 40 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 16:19
ViestiLähetetty: Pe 04.08.2017 09:11
jukka-tre kirjoitti:Tämä on hieman yllättävää näinkin uuden tekniikan kanssa.

Mihin tässä viitataan?

Elektroniikka ei todellakaan ole mitään uutta tekniikkaa. Oikosulkumoottoreita, inverttereitä, pulssiantureita jne jne on käytetty teollisuudessa jo hyvin pitkään. Niissä ei ole mitään uutta ja ihmeellistä ja niihin tulee vikoja huomattavasti epätodennäköisemmin kuin täysin mekaanisiin laitteisiin.
Wilhelm Maybach
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 999
Liittynyt: To 14.09.2006 18:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere
ViestiLähetetty: Ma 07.08.2017 20:39
Wilhelm_Maybach kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:Tämä on hieman yllättävää näinkin uuden tekniikan kanssa.

Mihin tässä viitataan?

Elektroniikka ei todellakaan ole mitään uutta tekniikkaa. Oikosulkumoottoreita, inverttereitä, pulssiantureita jne jne on käytetty teollisuudessa jo hyvin pitkään. Niissä ei ole mitään uutta ja ihmeellistä ja niihin tulee vikoja huomattavasti epätodennäköisemmin kuin täysin mekaanisiin laitteisiin.


Tossa on aika paljon ihan uutta, joka ei itsestään selvästi toimi, päinvastoin. Esim.

- Käyttöjärjestelmä on aivan uusi ja erilainen kuin missään muussa aikaisemmassa mallissa. Valintoja on paljon liittyen akun haluttuun kayttötapaan hybrid / e-mode / e-save / charge ja race / sport / comfort / eco -asetuksiin. Erilaisissa käyttötilanteissa eivät ole ollenkaan simppeleitä. Esim. mennessä ylämäkeen / alamäkeen vajaakaasulla noilla eri setupeilla, niin aina vaan sieltä löytyy loogisesti hyvä valinta. Moottoria ei käynnistetä turhaan ja nykimistä ei esiinny missään tilanteissa. On kokolailla hieno suoritus, että nyt 20 000 km kaikenlaista testanneena kaikenlaisissa olosuhteissa, ei ole ilmennyt minkäänlaista ongelmaa. Ehkä hienointa on sähkömoottorin ja polttomoottorin yhteistoiminnan saumattomuus. Jos ei katso kierroslukumittaria, ei välttämättä huomaa kummalla mennään. Niin hyvin noi on saatu pelaan yhteen.
- Asetuksia voi vaihtaa missä tilanteessa tahansa reaaliajassa. Vaikka kesken kiihdytyksen. Systeemi hoitaa asetuksen vaihdon esim. sport -asennosta comfort -asentoon ja päinvastoin ilman sen kummenpaa nykimistä. Vaikka siis kierrokset ja vaihde saattaa muuttua.
- Monet apulaitteet on jouduttu muuttamaan sähköllä toimiviksi, esim. ohjaustehostin, jarrutehostin, ilmastointi. Koska nehän tarvitaan, vaikka polttomoottori ei käy. Lämmitys toimii huomioiden sekä moottorin mahdollisen lämmön (vaikkei se kävisikään) ja sitten tukee sitä sähköllä tarpeen mukaan. Myös esilämmitys (netin kautta) pelaa moitteetta.

Ai niin vielä lisätieto: Nyt on mittarissa 19 000 km ja siitä 8500 km on menty ilman polttomoottoria. Näinkin iso osuus johtuu siitä, että systeemi sammuttaa polttomoottorin heti, kun sitä ei tarvita. Vaikka vauhtia olisi 120 km/h, jos mennään alamäkeen.
Työkalu: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 40 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9261
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ma 07.08.2017 20:49
Vilhelmin kanssa jälleen kerran samaa mieltä :) Oleellisilta osin ihan normitekniikkaa/elektroniikkaa ja kaikki edellytykset on olemassa sille ettei mitään ongelmia esiinny. Toisaalta on se polttomoottorikin aika vanhaa tekniikkaa ja silti niihin onnistutaan laittamaan aina uusia ja uusia tyyppivikoja, tavallisten vikojen lisäksi. Samoin vaikkapa alustan nivelet, joissakin malleissa eivät vaan kestä vaikka kestäviäkin on aiemmin osattu tehdä. Niinpä kannattaakin lueskella Jukan ja kumppaneiden kokemuksia varsinkin kun kilometrejä alkaa kertyä.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 999
Liittynyt: To 14.09.2006 18:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere
ViestiLähetetty: Ti 08.08.2017 22:14
Olenko minä ainoa foorumilla, joka ajelee hybridillä?

Ilmoittautukaa nyt ihmeessä muutkin. Ei ole kovin suurta intoa keskustella aiheesta muuta kuin omakohtaista kokemusta näiden kanssa omaavien kanssa.

Tosin voi olla, että olen aika lailla pioneeri. Pari kuukautta sitten näkemäni tilaston mukaan Suomessa on vain 97 kpl näitä C-sarjan hybridejä. Kuin paljon lie sitten muita malleja lisäksi. Joka tapauksessa aika harvassa ovat.

Ehkä palailen asiaan vuoden tai parin päästä, jos muitakin näistä oikeasti kokemusta omaavia alkaisi ilmaantua.
Työkalu: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 40 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 21.08.2017 14:37
ViestiLähetetty: Ma 21.08.2017 14:40
jukka-tre kirjoitti:Olenko minä ainoa foorumilla, joka ajelee hybridillä?

Ilmoittautukaa nyt ihmeessä muutkin. Ei ole kovin suurta intoa keskustella aiheesta muuta kuin omakohtaista kokemusta näiden kanssa omaavien kanssa.

Tosin voi olla, että olen aika lailla pioneeri. Pari kuukautta sitten näkemäni tilaston mukaan Suomessa on vain 97 kpl näitä C-sarjan hybridejä. Kuin paljon lie sitten muita malleja lisäksi. Joka tapauksessa aika harvassa ovat.

Ehkä palailen asiaan vuoden tai parin päästä, jos muitakin näistä oikeasti kokemusta omaavia alkaisi ilmaantua.


Pakko oli nyt sitten rekisteröityä :)

Ilmoittaudun mukaan ensi kuusta alkaen. Olen nyt kohta 7kk odotellut, että oma GLC 350e saapuisi Uudestakaupungista. Laittelen lisää infoja kun kaara on kotiutunut.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 21.08.2017 14:37
ViestiLähetetty: Ke 04.10.2017 06:14
Noniin... GLC kotiutettu. Mittarissa 41km, joten vielä on turhan aikasta antaa syväluotaavia analyysejä, mutta kyllä ensituntumat ovat mielettömät.

Kuva


Päivittelen lisää kokemuksia, kun niitä karttuu.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 19.11.2014 19:27
ViestiLähetetty: Ke 04.10.2017 13:57
s3lehtin kirjoitti:Noniin... GLC kotiutettu. Mittarissa 41km, joten vielä on turhan aikasta antaa syväluotaavia analyysejä, mutta kyllä ensituntumat ovat mielettömät.

[ https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171003/4ce20cc4f8621a4cf999d49df3d9165b.jpg ]


Päivittelen lisää kokemuksia, kun niitä karttuu.


Onnittelut uuden auton johdosta! Minulla on uuden liisarin tilaaminen ajankohtainen, ja alkukarsinnan jälkeen jäljellä olevat vaihtoehdot ovat VW Passat Variant GTE, MB C 350e T ja MB GLC 350e. Volvot (XC60, V90 T8) pomppaa hinnoiltaan sen verran yli kipurajan, että ne jäi alkukarsintaan. BMW 530e taas jäi listoilta liian pienen takakontin vuoksi. Ei vaan yli kymmenen vuoden farmariautoilun jälkeen tunnu luontevalta sedan hybridin myötä pienemmällä takakontilla varustettuna.

Passat tullut koeajettua jo kahteenkin kertaan, olisihan se edullinen, käytännöllinen ja vähäruokainen, mutta kun entisenä mersumiehenä kiinnostaisi kuitenkin myös nuo MB:t. GLCstä olen koeajanut sekä SUVin, että Coupen, ja SUV taitaisi olla noista enemmän se meikäläisen juttu. C -sarjan farkku pomppasi listalle vasta äskettäin kun vaikuttaisi olevan edullisia lisävarustepaketteja tarjolla.

Lähinnä kiinnostaisi tietää tuon MBn osalta esilämmitysjärjestelmän toimivuus talvikäytössä, mutta siitä ei taida olla tälläkään foorumilla oikein kokemuksia. Passattiin saisi polttoainekäyttöisen lisälämmittimen suht. järkevään hintaan, ja ajoprofiilista johtuen vielä siihen sitten rinnalle käyttöakun ylläpitolaturin.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 19.06.2009 09:22
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 04.10.2017 14:10
kamon71 kirjoitti:Lähinnä kiinnostaisi tietää tuon MBn osalta esilämmitysjärjestelmän toimivuus talvikäytössä, mutta siitä ei taida olla tälläkään foorumilla oikein kokemuksia. Passattiin saisi polttoainekäyttöisen lisälämmittimen suht. järkevään hintaan, ja ajoprofiilista johtuen vielä siihen sitten rinnalle käyttöakun ylläpitolaturin.


Edellisessä W212 oli tehdasasenteinen Webasto ja nykyisessä W213 E 350e siis tuo esi-ilmastointi vakiovarusteena, joka kesällä viilentää ja talvella lämmittää. Missään nimessä esi-ilmastointi ei ole yhtä tehokas kuin Webasto. Veikkaan, että ensimmäistä kertaa vuosiin ensi talvena saa skrapata ikkunoita. Myös pistokkeen kytkeminen on must tai muuten imaisee kyllä hybridin akun tyhjäksi.

Näillä syyskeleillä esi-ilmastointi on kuitenkin ollut itselleni ihan riittävän miellyttävä ja sen verran fiksu, että kytkee myös penkinlämmittimen päälle.
W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50
ViestiLähetetty: Ke 04.10.2017 17:16
s3lehtin kirjoitti:Noniin... GLC kotiutettu. Mittarissa 41km, joten vielä on turhan aikasta antaa syväluotaavia analyysejä, mutta kyllä ensituntumat ovat mielettömät.

[ https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171003/4ce20cc4f8621a4cf999d49df3d9165b.jpg ]


Päivittelen lisää kokemuksia, kun niitä karttuu.


Onnittelut tyylikkäästä pelistä. Kahden talven kokemuksella töpselihybridistä voin sanoa, että sähkölämmitys parjää hyvin Eberille/Webastolle eikä tarvitse edes missään piuhassa pitää. MB Connectilla tosi kätevä.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.10.2017 09:05
ViestiLähetetty: Su 22.10.2017 09:24
Eka viesti tällä foorumilla ja syy löytyy nimimerkistä..

s3lehtin, panepa kokemuksia etenkin kulutuksesta ja jarruista.

Kuten sanottu, GLC kiinnostaa kovasti ja hybridi noista vaikuttaa fiksuimmalta, kun isolle tavaratilalle ei ole enää suurta tarvetta.

Askarruttavia asioita ovat kuitenkin todellinen kulutus reippaassa moottoritieajossa ja tankin koko. Jokaisella on tietty omanlaisensa ajoprofiilit, mutta omani sisältää paljon moottorotieluukutusta mökkimatkalla. Jos sillä matkalla keskikulutus nousee 9-10 litraan, ei tuo sitten kuitenkaan ole minulle hyvä valinta. Mutta jos pysyy 7-8, litrassa sitten on. Koko matka ei sentään ole moottoritietä, Mökki on Mikkelin Anttolassa.
Ja onko tankki tosiaan vain 50 litraa, vai tuleeko siihen vielä se 7 litraa päälle. Vai sisältyykö se 7 litraa siihen 50 litraan?
Huonommassa vaihtoehdossa tankkausväli pitkällä matkalla on omaan makuun turhan lyhyt, riippuen tietysti siitä kulutuksesta.

Toinen kysymys liittyy jarruihin. Yhdessä koeajamassani hybridissä hidastuksessa esiintyi selvää nykimistä. Parissa muussa samanlaisessa en moiseen kiinnittänyt huomiota. Miten hidastuvuus sinulla, nykiikö vai hidastuuko tasaisesti. Eli oliko tuossa yhdessä vain yksilöongelma?

Kiitos vastauksista. Tarkoitus toki ajaa itse joskus koko matka, jos saan koeajopirssinnkoko viikonlopuksi käyttöön.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50
ViestiLähetetty: Ti 24.10.2017 08:55
Eipä tarvitse ounastella 9-10 litran kulutuksia missään olosuhteissa, paitsi jos lataat ajon aikana akut täyteen esim. seur. aamun kylmässä käynnistystä edeltävää lämmitystä varten (jos ei latauspaikkaa ole käytettävissä). Omalla 2.2 tonnin keijukaisella nyt 75 tkm takana ja kaikessa ajossa kulutus on jäänyt alle 6 litran sadalla - sisältäen aika paljon 130-150 km pätkiä. 60 litran tankilla pääsee keskimäärin 1000 kilometriä.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9261
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ti 24.10.2017 11:08
"Missään olosuhteissa" on vähän rohkea väite mutta aiemmin mainitut ajomatkat ei kyllä ole plugin-hybridille ollenkaan eduksi. Hybrid missään muodossa ei ole eduksi pitkässä matka-ajossa. Kaupunkiliikenteessä voi pelkkä hybridi antaa merkittävän edun. Plugin-hybrid sitten edullisimmillaan lyhyillä ajomatkoilla (akun kapasiteettiin suhteutettuna).

Tässä esimerkki joistakin olosuhteista (tämän hetken lukemat). Kokonaiskulutus tehtaan ja jälleenmyyjän siirtoajot mukaan lukien. Ihan varmasti tilanne muuttuu kun talvi painaa päälle. Kyse siis vaimon autosta, omassa ajossa varmaan menisi vähemmällä. :)

W213 hybrid.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.10.2017 09:05
ViestiLähetetty: Ti 24.10.2017 21:05
No juu, ihan noin pieniä kulutuksia en odota mökkimatkoille...
Kauppamatkat minullakin tietty onnistuisivat pelkällä sähköllä ja se riittäisi oikein hyvin, jos kaiken ajon keskikulutus pysyisi edes alle seitsemässä litrassa. Mutta varsinaisesti haen siis sitä, paljonko tuo bensakone hörppää bensaa silloin, kun ajoakku on tyhjä ja vakkarissa 135 km tunnissa (millä ei vielä pikavoittoja moottoritiellä saa).

Mökillä en saa autoa edes lataukseen, koska mökki on saaressa. Ja matkaa noin 250 km, josta yli puolet moottoritietä ja loputkin lähes pelkkää satasen aluetta kesärajoituksilla.
Nykyisen dieselkatumaasturin kaiken ajon keskikulutus on reilut 7,5 litraa, mutta tuo ei olekaan dieseliksi järin taloudellinen. Mersun diesel menisi varmaan ainakin litran pienemmällä kulutuksella. Kaikkiaan kuitenkin kilometrejä vuodessa Tulee dieselille turhan vähän, eli näistä se monimutkainen yhtälö syntyy.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50
ViestiLähetetty: Ke 25.10.2017 12:54
Pistokehybridin paras puoli on hinta ostettaessa, lisävarusteiden hinta ostettaessa (paitsi että Mersulla noita tulee jo kaupan päälle pistokehybridin valinneille roppakaupalla) sekä vuosittainen ajoneuvoveron suuruus.

Tuo bensan kulutus tuleekin sitten hyvänä kakkosena sen ohessa, että autosta myös tarvittaessa tehoja löytyy.

Omat ajot on 50% kaupunkipyöritystä viikolla, jotka (työpaikan) sähköllä lähes kokonaan ja loput 50% päivystystöihin ajoa 60-150 km pätkiä kerrallaan. 130 km/h moottoritien paahtamista ja kulutuksen seuraamista en ole toistaiseksi harrastanut. 60 km taipaleet taittuvat alle 5 litran sadalla ja 150 km taipaleet mitenkään pihistelemättä n. 6 litralla sadalla - lähtien täydellä ajoakulla.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.10.2017 09:05
ViestiLähetetty: Ke 25.10.2017 16:28
Hinta, lisävarusteiden hinta ja ja pieni ajoneuvovero ovat juuri perusteita omallekin kinnostukselleni. Eikä muhkea suorituskyky tuota kinnostusta varsinaisesti vähennä, vaikka ei se mitenkään ratkaiseva asia olekaan. Noiden mainittujen perusteella voisin sietää senkin, että polttoainekulut minun ajossani melko varmasti nousisivat jonkin verran suuremmiksi kuin dieselillä.

GLC.ssä ei ole kovin erikoisia lisävarusteita mukana hybridissä. Ainoa oikeasti merkittävä on Mercedes Me (vai mikä se nyt taas olikaan) jolla voi etäohjata esilämmitystä. Muut ovat melko turhia ulkonäköhärpäkkeitä. Mutta pelkästään edullinen autoverohan tuosta mallista tekee jo kiinnostavan.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00
ViestiLähetetty: Pe 27.10.2017 09:21
Näyttäisi uusimmassa hinnastossa c350 e hybridien hinnat pudonneet noin 7000 € :clap: . Mietinkin että pakko olla paljon katetta tuossa mallissa kun veron osuus noin pieni. Varmaan jatkossa paljoa muita bensamalleja kannata enää ostella, ellei neliveto ole ihan pakollinen.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1483
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Pe 27.10.2017 15:15
E sarjassa tuota hybridiä ei näytä löytyvän farkkuna ollenkaan :o en ainakaan hinnastosta löytänyt.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 19.11.2014 19:27
ViestiLähetetty: Pe 27.10.2017 21:32
tahtoomersun kirjoitti:E sarjassa tuota hybridiä ei näytä löytyvän farkkuna ollenkaan :o en ainakaan hinnastosta löytänyt.

Ei ole Eemelistä tosiaan hybridifarkkua vielä tarjolla, mutta huhujen mukaan olisi tulossa ensi vuonna tarjolle, ja pitäisi olla kuulemma pidempi toimintasäde sähköllä. Ja eiköhän tuo seuraavan generaation akusto jne. päivity sitten muihinkin malleihin pikkuhiljaa, C -sarjan alennukset voi johtua myös osittain tuosta, eli pyritään pääsemään vanhoista hybridiosista eroon ennen uusien mallien markkinoille tulemista. Olin itse jo tilaamassa tuota C hybridifarkkua liisariksi uudella alennetulla hinnalla, mutta taitaa käydä kuitenkin niin, että tilaan Audi Avant G-tronin, siihen kun saa Gasumilta ensimmäisen vuoden kaasut ilmaiseksi, ja hyppään plugin hybrid maailmaan sitten vasta kolmen vuoden päästä, kun on toivottavasti akustot ja toimintasäteet hieman paremmat kuin nykyisissä malleissa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50
ViestiLähetetty: La 28.10.2017 15:23
Mikä vika 1000 km:n ajomatkassa ilman piuhoihin tai letkuihin koskemista on nykyiselläänkään?
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 625
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: La 28.10.2017 16:20
Ja yksi mikä on tulossa on 48 V järjestelmä, jossa ei ole ns ajoakkua lainkaan, vaan sähköllä avustetaan kiihdytyksiä ja liikkeelle lähtöjä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41
ViestiLähetetty: La 28.10.2017 16:36
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Ja yksi mikä on tulossa on 48 V järjestelmä, jossa ei ole ns ajoakkua lainkaan, vaan sähköllä avustetaan kiihdytyksiä ja liikkeelle lähtöjä.
Mikä on mielestäsi ajoakun määritelmä? Koska tuolla uudella kaksilitraisella pystyy kyllä ajamaan pelkällä sähkölläkin, kuten nykyisellä dieselhybridilläkin, tosin lyhyitä matkoja tasaisella maalla tai alamäessä.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 999
Liittynyt: To 14.09.2006 18:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere
ViestiLähetetty: Pe 17.11.2017 20:11
s3lehtin kirjoitti:Noniin... GLC kotiutettu. Mittarissa 41km, joten vielä on turhan aikasta antaa syväluotaavia analyysejä, mutta kyllä ensituntumat ovat mielettömät.

Päivittelen lisää kokemuksia, kun niitä karttuu.


Onnea uudelle autolle!

Mulla tuli just 30 000 km (uudesta alkaen) täyteen. Tämä on leasing-auto sisältäen kaiken, joten huollon kustannuksista ei sen enempää tietoa, paitti tuo vakio-kuukausimaksu on 1000 Eur paikkeilla. Tuolta matkalta seuraavat kokemukset:

Kilometrit: 30 000 km
Pelkällä sähköllä ajettu ilman siis bensamoottorin käynnissä olemista: 13 000 km
Aika: 10 kk
Keskinopeus: 61 km/h
Viat: Ei ole ollut
Huollot: 1 kpl normi-huolto + renkaitten vaihdot 2 kertaa
Kulutus, bensa: 4.8 l/100km bensaa = 1440 litraa = 2200 Eur
Kulutus, sähkö: Ei ole tarkkaa lukemaa, mutta noin yksi lataus per. päivä = 6 kwh * 300 päivää = 1800 kwh = 200 Eur

Ajotapa: Paljon pitkää matkaa ja moottoritietä, jotka nostaa kulutusta. Ajeltu maltillisia nopeuksia, eli rajoitusten mukaan. Ladattu aina kun mahdollista, eli kotona, mökillä ja mahdollisuuksien mukaan myös reissujen päällä. Aina ajettu akku tyhjäksi ennen latausta, jolloin sähkön käyttö maksimoitu. Kaikki jarrutukset pyritty tekemään niin, että lataa akun, eli siis rauhallisesti. Muutenkin ennakoiva ajotapa. Mutta kyllä suorituskyky on testattu ihan tosissaan myös. Paljon hanat auki -kiihdytyksiä. Voi poijaat, notta lähtee :)
Työkalu: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 40 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1483
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Su 19.11.2017 12:20
Viimeviikolla tuli GLC:llä ajeltua muutama tunti ja reilut 200km. Mukava ja hieno laitehan tuo on ja ainakin tuollaisen lyhyehkön kokeilun aikana antoi varsin positiivisen kuvan itsestään.

Muutamia huomioita, mitä päällimmäiseksi mieleen jäi:
-lähtee valoista ihan helkutin hätäisesti. Meidän SEC:llä tai CLK:lla ei mitään jakoa tuon kanssa.
-Akun varaus laskee aika nopeasti, käytännössä sähköajo taitaa jäädä johonkin 30km hujakoille?
-Verkkovirralla älyttömän pitkä latausaika, eli käytännössä hankittava latausasema kotiin.
-Tavaratila yllättävän pieni, huomattavasti pienempi kuin S212:ssa.
-Muuten hyvä ajettava, mutta kurveissa takapää tuntuu jotenkin raskaalta, aivan kuin autossa jossa on paljon kuormaa taka-akselilla. Ei häiritsevä, mutta ainakin itse huomasin heti.
-Kohtuullinen kulutus, ajotietokoneen mukaan omasa ajossa oli kulutus 5,8l /100 km
-Pieni autovero ja eikös tuosta tule vielä saamaan sen 2500€ pois romutuspalkkiona, kun jonkun vanhan koslan vie kierrätykseen?
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 18.11.2017 15:18
ViestiLähetetty: To 23.11.2017 22:07
Vakavan harkinnan alla on laittaa uusi C 350 e hybridi farmari tilaukseen. Tuoreimmat kommentit kyseistä autosta puolesta/vastaan otetaan mielellään vastaan! Ja hyviä vinkkejä lisävarusteista, joita olisi hyvä ottaa mukaan jos sillä kannalla ollaan, että tämä on hyvä!

Mersumies
Mersumies
Viestit: 908
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 01.01.2018 17:02
Mielenkiintoisesti on kyllä nyt uuteen hinnastoon hinnoiteltu tuo hybridi. Ei paljon muita vaihtoehtoja kannata katsella alkupäästä, muutaman tonnin halvemmalla saa jotain 160/180-malleja dieselinä tai bensana, mutta heti mersun omalla dieselillä pomppaa jo ohi hybridin hinnan.

OP Kulku taitaa olla ainoa liisari josta näkee suoraan netistä hinnastot, alle 900€/kk farkkuhybridi 30 tkm vuosikilsoilla neljän vuoden sopparilla. Keskustelujen perusteella tosin tuo OP:n setti ei ole edes halvimmasta päästä noin yleensä, joten tarjouspyyntöjä laiteltava jos tässä kuume vielä nousee enempi.

Nettiautossa erikoisesti näyttää kaikki vähän käytetyt olevan vähintään samanhintaisia kuin listahinta uutena nykyhinnastossa, joten tehdastilaus omaksi tai leasing tuntuu jotenkin fiksuimmalta näissä, vaikka yleensä vuoden käytetyt on reilusti edullisin tapa päästä (lähes) uuteen kiinni.

Meinaa pikkuisen houkuttaa ottaa ensimmäistä kertaa ikinä bränikkä auto alle, käyttöetuna verotusarvokin jää sopivan alas. Työmatka alle 20 km suuntaansa ja toimiston pihalla on julkinen latauspiste, eli teoriassa pystyisi normiajot ajelemaan ilman bensaa, joten täysi autoetu jää näissä äkkiä kannattamattomaksi.
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280
entisiä mersuja: W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: nikopetterii ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi