Päästömittaus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2306
Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
ViestiLähetetty: Su 12.02.2017 10:05
MiHe kirjoitti:Väykky läpi 1,1 savuilla. Ei mitään muutakaan huomautettavaa (eli auto on kuin viski, alle 12-vuotias ei vaan ole 'valmis') :lol: Meinaan tuon rajapyykin jälkeen on loppunu uusintakatsastukset.

Eli eivät välittäneet ovenpielestä löytyvästä 0.9 arvosta... Uskaltaisikohan tuon omankin väykyn viedä näytille parin kolmenvuoden jälkeen vihdoin :problem:

Tuossa toisessa keskustelussa oli kanssa juttua tästä, liittyisiköhän tuohon tuo tulkinta:
viewtopic.php?f=2&t=182015&p=1178078#p1178078
W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto)
+ Invataksi


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 28.10.2011 15:50
ViestiLähetetty: To 16.02.2017 10:29
itsellä W210 E280 -96. Auto ollut itsellä käytössä n 5V, kilometrejä tullut vain n.30tkm
huoltoja ei ole juuri tehty muutakuin öljynvaihdot + suodatin säännöllisesti

katsastuksessa pomppasi päästöissä

tyhjäkäynnillä HC ppm: 179
kierroksilla HC ppm: 130 ja CO%0,68

pakoputkessa ei näkynyt mitään reikiä ym mut katastusjäbä mainitsi keskimmäisen pöntön kun kopisteli et siel kuulu jotain ylimäärästä kolinaa.
onko muita tehtäviä vinkata ennen kuin lähtee vaihtamaan tuon putkiston keskipöntön ? tai nippaskonsteja millä pääsömittaus läpi ?

OT: toinen hylky tuli seisontajarrusta 0,8 kN , viimevuoden katsastukseen kiristin takapenkin alla olevasta säädöstä ja meni sillä läpi mutta meni kiristys aika tappiin jo silloin
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11813
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: To 16.02.2017 10:55
rusinamosse kirjoitti:itsellä W210 E280 -96. Auto ollut itsellä käytössä n 5V, kilometrejä tullut vain n.30tkm
huoltoja ei ole juuri tehty muutakuin öljynvaihdot + suodatin säännöllisesti

katsastuksessa pomppasi päästöissä

tyhjäkäynnillä HC ppm: 179
kierroksilla HC ppm: 130 ja CO%0,68

pakoputkessa ei näkynyt mitään reikiä ym mut katastusjäbä mainitsi keskimmäisen pöntön kun kopisteli et siel kuulu jotain ylimäärästä kolinaa.
onko muita tehtäviä vinkata ennen kuin lähtee vaihtamaan tuon putkiston keskipöntön ? tai nippaskonsteja millä pääsömittaus läpi ?

OT: toinen hylky tuli seisontajarrusta 0,8 kN , viimevuoden katsastukseen kiristin takapenkin alla olevasta säädöstä ja meni sillä läpi mutta meni kiristys aika tappiin jo silloin


Huoltoja kannatta tehdä niin välttyy näiltä
putsarit tulpat eikä pelkiä öljyjä ja sen putsaria

oliko koliseva pönttö kat jos oli niin sitten voi olla hankalaa saada läpi ilman pöntön vaihtoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 567
Liittynyt: Ti 19.06.2012 09:18
Paikkakunta: Tampere - Pori
ViestiLähetetty: Pe 17.02.2017 08:38
Vanhojen linttojen omistajat voivat huokaista:
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/vanhat- ... -24283446/
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> Tampere - Pori P. 044-5867096
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala
ViestiLähetetty: Pe 17.02.2017 09:19
^Järki siis voitti tässäkin asiassa.
S211 E320 cdi -09
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 490
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: Pe 17.02.2017 11:07
Kovasti on taas tietoa toimittajalla, vai pelkästään tietämättömien pelottelua..

"Jos hiukkassuodattimesta on poistettu sisäosia tai diesel-moottori on lastuviritetty, ne näkyvät päästömittauksessa."

Suodattimen poisto nostaa toki, mutta ohjelmointia ei sieltä välttämättä nää...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 671
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Pe 17.02.2017 17:24
https://tekniikanmaailma.fi/autot/al-va ... astorajat/

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi palauttaa ensi viikolla vanhat päästörajat ennen vuotta 2011 ja osalle ennen vuotta 2012 rekisteröidyille dieseleille, henkilö- ja pakettiautoille, kirjoittaa Aamulehti.

Tämä on hyvä uutinen monille vanhojen dieselautojen omistajille, koska heidän autonsa eivät menekään hylkyyn katsastuksessa päästöjen takia.

Tekniikan Maailma kirjoitti äskettäin uusien rajojen aiheuttamista ongelmista.

Trafi määräsi joulukuun alussa katsastajat mittaamaan päästöt autotehtaiden ilmoittaman K-arvon mukaan, jos sellaisesta oli merkintä ajoneuvossa, esimerkiksi tyyppikilvessä. Yleisin henkilöautojen savutuksen K-kerroin on valmistajalta lähtevissä moottoreissa vain 0,5.

Ilman merkintää jätettyihin dieseleihin katsastajat saivat käyttää huomattavasti tehdasasetuksia korkeampia lukuja.

Trafi täsmensi dieselpäästöohjetta katsastustoimipaikoille näin:

"Olennaisin muutos ohjeessa on se, että valmistajan ilmoittamaa k-arvoa sovelletaan ainoastaan päästöluokasta Euro 5(V) alkaen. Jos valmistaja ei ole k-arvoa ilmoittanut, raja-arvona käytetään k ≤ 0,5 m-1 päästöluokan Euro 5(V) ja 6(VI) autoille.
Euro 5 –luokkaa vanhemmille autoille sovelletaan asetuksen 1245/2002 8 §:n mukaisia raja-arvoja eli päästötasosta ja moottorista riippuen: 1,5 m-1, 2,5 m-1 tai 3,0 m-1."
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2196
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: Pe 17.02.2017 17:52
:clap:
W213 220d + W201 1.8e
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: Pe 17.02.2017 18:26
Koskas mersuissa on tullut euro5-luokan moottorit tuotantoon?
S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2196
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: Pe 17.02.2017 18:33
651 ainakin w212 alusta alkaen eli 2009-
W213 220d + W201 1.8e
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: Pe 17.02.2017 18:47
Eli noissa (euro5) käytetään sitten valmistajan ilmoittamaa? Taitaa tuo oma 642.850 olla myös jo euro5?
Tuosta aamulehden jutusta saa käsityksen että koskee 2011 ja sitä uudenpia tuo valmistajan ilmoittama päästöarvo, hetken jo mietin tuon dpf:n suolistusta..
S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2306
Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
ViestiLähetetty: Pe 03.03.2017 06:25
Laitetaan nyt tähänkin tämä sama toisesta keskustelusta:

Tossa se uusi ohje:
https://www.trafi.fi/filebank/a/1487308 ... s_2017.pdf

Itse tulkitsisin tuon niin, että jos on Euro 5 (tai uudempi), niin käytetään valmistajan kilpeenhakattua arvoa. Jos sitä ei ole merkitty niin 0.5.

Jos taas päästöluokka ei ole tiedossa (Ei löydy ATJ:stä), niin vain silloin käytetään näitä päiviä:


tieto ajoneuvon päästöluokasta löytyy ATJ:stä. Jos tietoa ei ole saatavilla, pidetään EURO 5/V –vaatimusten voimaantuloa:

 1.10.2009 – ensi kertaa käyttöönotettava M- ja Nluokan ajoneuvo (raskaan kaluston päästöhyväksyntä)

 1.1.2011 – ensi kertaa käyttöönotettava M1-luokan (vertailumassa enintään 2000 kg) ja N1-luokan Ialaluokan ajoneuvo (kevyen kaluston päästöhyväksyntä) (vertailumassa = ajokuntoisen ajoneuvon massa + 25 kg)

 1.1.2012 - ensi kertaa käyttöönotettava muu kuin edellä mainittu M- ja N-luokan ajoneuvo kevyen kaluston päästöhyväksynnällä

E:
Nyt jopa se edellisen ohjeen virhe kertapolkaisulla olevasta määritelmästä on korjattu:

Tarkastettava auto saadaan hyväksyä tarkastusta jatkamatta heti, jos asianmukaisesti valmistellussa ja suoritetussa päästötestissä tai moottorin puhdistuksen aikana asianmukaisella tavalla ruiskutuksen katkaisun tai vastaavaan mittauksen ohjearvona olevaan pyörimisnopeuteen kiihdytettäessä mitataan:
- vapaasti hengittävälle moottorille absorptiokertoimeksi arvo, joka on alle 1,5 m-1
- ahtimella varustetulle moottorille alle 2,0 m-1
- päästöluokaltaan EURO 4/IV moottorille alle 1,0 m-1
- päästöluokaltaan EURO 5/V ja 6/VI moottorille alle valmistajan ilmoittama k-arvo tai, jos sitä ei ilmoitettu, alle 0,5 m-1
W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto)
+ Invataksi

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 16.05.2012 07:42
ViestiLähetetty: Ti 28.03.2017 16:50
repal kirjoitti:Ja ML -03 270CDI 0,8.

Kuvaako tuo valmistajan antama K-arvo nyt sitten paikallaan poljettavaa moottoria, kuten testi katsastuksessa tehdään, vai jotain yleistä keskiarvoa savutusarvolle autoa normaalisti käytettäessä? Jos paikallaan poljettavaa päästöä, niin korillahan ei ole tällöin mitään merkitystä. No joka tapauksessa aika kirjavia nuo lätkäistyt arvot näyttävät olevan.

Viimeksi pääsin arvoon 1,8, (pari vuotta sitten jopa 0,64) joten tarvii varmaan polkea savuja ennen katsastusta oikein huolella, jotta sais taas yhden lisävuoden autolle elinaikaa.


ML katsastettu hyväksytysti viime perjantaina 0,55 arvoilla. Suotta olin huolissaan vaikka tyyppikilven arvoilla oltaisiin jatkettu. Ennen katsastusta tankkasin prodieseliä pari tankillista ja katsastukseen vaihdoin uuden ilmansuodattimen; kaipa näilläkin oli osuutensa päästöissä.
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2306
Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
ViestiLähetetty: Ke 12.04.2017 21:15
noroljan kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Väykky läpi 1,1 savuilla. Ei mitään muutakaan huomautettavaa (eli auto on kuin viski, alle 12-vuotias ei vaan ole 'valmis') :lol: Meinaan tuon rajapyykin jälkeen on loppunu uusintakatsastukset.

Eli eivät välittäneet ovenpielestä löytyvästä 0.9 arvosta... Uskaltaisikohan tuon omankin väykyn viedä näytille parin kolmenvuoden jälkeen vihdoin :problem:

Tänään katsastettu väyrynen 0,95 savut. ehkä olisi saattanut mennä alle 0.9 jos olisi polkenut useamman vedon, mutta sillähän ei nyt ole enää väliä. 529 tkm näytti olevan mittarissa, muistelin että olisi jo lähemmäs 550 tkm :lol:
W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto)
+ Invataksi

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 13.10.2016 20:16
ViestiLähetetty: Pe 19.05.2017 18:20
Allekirjoittaneen auto katsatettu tänään. K-arvo 0,85 kun ovitarrassa 0,4. Ensirekisteröinti huhtikuu 2010. Käsittääkseni pitäisi olla euro5 auto. Hienoa, että meni läpi, mutta tuo trafin ohjeiden jäi vähän ihmetyttämään. Menikö oikein vai olisiko voinut mennä toisinkin.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 26.08.2010 20:08
Paikkakunta: kajaani
ViestiLähetetty: Pe 19.05.2017 19:56
JaTaVi kirjoitti:Allekirjoittaneen auto katsatettu tänään. K-arvo 0,85 kun ovitarrassa 0,4. Ensirekisteröinti huhtikuu 2010. Käsittääkseni pitäisi olla euro5 auto. Hienoa, että meni läpi, mutta tuo trafin ohjeiden jäi vähän ihmetyttämään. Menikö oikein vai olisiko voinut mennä toisinkin.


Riippuu moottorin EY-tyyppihyväksynnästä. Ei voi pelkästä ensirekisteröinti pvm.stä sanoa mihin euroon kuuluu
pärnänen
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 490
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: Su 21.05.2017 07:16
Ihan ajatuksena, mutta miten se vaikuttaa tuo ilmansuodin turbollisessa dieselissä päästöihin ?
Jos ei sitten ole niin tukossa, ettei yksinkertaisesti saa ilmaa riittävästi.

Onko tätä kukaan koskaan mitannut, vai onko vaan ns. urbaanilegenda turbottomalta ajalta ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13109
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 21.05.2017 07:19
Mitä tarkoitat ? Vaikuttaa se, autosta riippuen vaikuttaa uudenkin suodattimen paikoillaan oleminen.
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 490
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: Ma 22.05.2017 07:17
dealer kirjoitti:Mitä tarkoitat ? Vaikuttaa se, autosta riippuen vaikuttaa uudenkin suodattimen paikoillaan oleminen.


Sitä mietin, että kuinka paljon sillä on merkitystä, kun sen ilmantuoton kuitenkin hoitaa se turbo ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti
ViestiLähetetty: Ma 22.05.2017 09:06
TLP kirjoitti:
dealer kirjoitti:Mitä tarkoitat ? Vaikuttaa se, autosta riippuen vaikuttaa uudenkin suodattimen paikoillaan oleminen.


Sitä mietin, että kuinka paljon sillä on merkitystä, kun sen ilmantuoton kuitenkin hoitaa se turbo ?


Tukkoinen suodatin estää turbon ilmansaannin joten vähemmän happea. Vaikutus voi olla radikaali, yhdessä 306 tdi:ssä ilmansuodattimen vaihto tiputti kulutuksen 7.5l/100km -> 5.5l/100km.

Siitä voi päätellä miten tuo vaikuttaa päästöihin jne.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13109
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ma 22.05.2017 17:21
TLP kirjoitti:
dealer kirjoitti:Mitä tarkoitat ? Vaikuttaa se, autosta riippuen vaikuttaa uudenkin suodattimen paikoillaan oleminen.


Sitä mietin, että kuinka paljon sillä on merkitystä, kun sen ilmantuoton kuitenkin hoitaa se turbo ?

Juu, eli tukkoinen suodatin vaikuttaa tosi paljon turbodieselissä. Joskus pakokaasuista hylätty tulee kuntoon suodattimen vaihdolla vaikkei filtteri ole silminnähden huonossakaan kunnossa.
Ajattelin ensin että mietitkö mitä vaikutusta suodattimen paikallaan olemisella on K-arvoon.
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 490
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: Ma 22.05.2017 18:06
dealer kirjoitti:
TLP kirjoitti:
dealer kirjoitti:Mitä tarkoitat ? Vaikuttaa se, autosta riippuen vaikuttaa uudenkin suodattimen paikoillaan oleminen.


Sitä mietin, että kuinka paljon sillä on merkitystä, kun sen ilmantuoton kuitenkin hoitaa se turbo ?

Juu, eli tukkoinen suodatin vaikuttaa tosi paljon turbodieselissä. Joskus pakokaasuista hylätty tulee kuntoon suodattimen vaihdolla vaikkei filtteri ole silminnähden huonossakaan kunnossa.
Ajattelin ensin että mietitkö mitä vaikutusta suodattimen paikallaan olemisella on K-arvoon.


No sitä mä just mietin, tosin kun on toi hitupönttö.. niin eipä sillä ole vaikutusta ollut K-arvoon, onko suodattimet uudet vai 1v vanhat.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 671
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 22.05.2017 19:29
Ei se turbo sieltä filsun läpi väkisin ilmaa puske. Googlettakaas paljonko ilmaa siinä palotapahtumassa tarvitaan niin johan alkaa ilmanputsarin merkitys avautua :D
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 02.10.2016 11:37
ViestiLähetetty: To 17.08.2017 17:15
Okei, eli onko tollasessa viimeisimmässä 2008vm w211 E220 koneessa siis k arvon rajana tuo 1.5? Tässä juuri yhtä tuollaista viimeisimpiä valmistettuja w211 korista kattellut jossa oli juuri viimeviikolla katsastuksessa k arvo 0,4. Mietin vaan että kuinka lähellä rajaa menee? Tossa kyseisessä yksilössä ei ainakaa trafin autovertailupalvelun energiamerkinnän mukaan ole DPF:ääkään ja eiks DPF tullut pakolliseksi juuri tohon euro5 luokkaan, joten voisi päätellä että tuo laitos olisi euro 4 ja täten raja arvolle 1,5. Onko homma näin?
Nykyinen kulkine: W211 E220 CDI vuosimalli 2009

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 02.10.2016 11:37
ViestiLähetetty: Pe 18.08.2017 17:12
Itselle vastauksena: kyllä juuri näin on, autossa on euro 4 kone, joten siihen sovelletaan tuota 1,5 k raja-arvoa vaikka tyyppikilvessä lukee 0,6. Varmistettu katsastus-sedältä soittamalla ja kysymällä.
Nykyinen kulkine: W211 E220 CDI vuosimalli 2009

Mersumies
Mersumies
Viestit: 942
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 30.11.2017 19:47
Millä logiikalla oikein nuo maksimiarvot menee, yhä vähän sekavaa... 2008 DPF:llä varustetun ärrän raja-arvo olisi ollut 3. Loukku toiminnassa joten toki meni heittämällä läpi, 0,04 antoi. Ei paljon softaus ja EGR:n poisto vaikuta selkeästi. :D
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala
ViestiLähetetty: La 02.12.2017 18:21
Itsellä S211 320cdi rek -09. Euro4, hitupönttö tyhjätty, egr off, tuikutettu, ovitarrassa 0,5. Katsastuksessa k-arvo 0,3. Tankissa oli Neste Mydieseliä joka varmaan pudotti k-arvoa.
S211 E320 cdi -09

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1406
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: La 02.12.2017 20:47
Jonen autoki tiputtaa vielä K arvoo jahka tulee kilsoja lisää Myyllä....
Star
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 671
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 19.02.2018 18:28
katsastus.jpg


Tänään tuli taas uusi luonnos toukokuun katsastusuudistuksen arvosteluperusteista, tuossa päästömittaukset dieseleille pähkinänkuoressa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1519
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ti 20.02.2018 10:16
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:
katsastus.jpg


Tänään tuli taas uusi luonnos toukokuun katsastusuudistuksen arvosteluperusteista, tuossa päästömittaukset dieseleille pähkinänkuoressa.


1.9-16 jälkeen rekisteröidystäkö k-arvoa ei enään ryntäyttämällä testata?
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi