Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

vähän samoja kokemuksia. monta 201:stä ja monta 124:sta on ollut. ne on olleet mulle mieluisimpia ja parhaimpia autoja. sitten oli paria eri koppasta ässää ja yks jo toisen vuosituhannen pemarikin + monia muita romuja ja eri merkkisiä. ei noissa uudemmissakaan mitään varsinaista vikaa ollut, mutta jotenkin veri vaan vetää näihin vanhempiin päin. 201 on mukava auto ajella, helppo ja halpa huoltaa, sekä ylläpitää, niin kait se riittää, että tälläsistä vanhuksista tykkää. jonkinlainen mystinen mukavuuden tuntuma näissä vain on.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

pera8x kirjoitti:jonkinlainen mystinen mukavuuden tuntuma näissä vain on.
Juuri näin! :thumbup:

Mullahan ei ole kokemusta kun (vain) kahdesta 124:sta. Joskin, molemmat oli kyllä sitten huippuyksilöitä. Ja sitten oli se valkea 123, joka taasen oli hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaisesti paras autoni tähän saakka. Että kyllä se minunkin veri vaan vetää näihin wanhuksiin. Möhköä olis tietty vielä kiva päästä joskus kokeilemaan, ei välttämättä omana mutta sillai koeajomaisesti... :) Sitä kun väittävät vielä laadukkaammaksi kuin 124:n, niin senhän täytyy olla jo suorastaan maanpäällinen taivas! :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

möhkö oli kyllä hieno auto kaikinpuolin. sairaan kallis vaan pitää, ainakin tuo diiseliversio. verot jotain tonnin luokkaa per vuosi ja kulutus ihan älytön diiselille.. jos verotus olisi kevyempi ja kulutus edes siellä päin järkilukemia, niin mulla olisi varmaan vieläkin se sama möhkö. rauhakseen, kun ajeli, niin 10 satasella pääsi. ei oikein ollut mikään taloudellisuus ihme se auto. muuten kyllä veti vertoja kakkosneloselle. tosin siinäkin joitain melkosen kalliita vikakohteita. multahan kyrvähti keskuslukituksen pumppu. ja mitä kaikkea muuta se pumppu nyt tekikään, niin se pimeni. jostain kattelin, niin monta satasta olisi saanut laittaa pöytään, että saisi korvaavan käytetyn edes tilalle. säkällä siihen kävi jonkun vanhan akkuporakoneen moottori lähes heittämällä, niin sain asian korjattua. noi on just noita asioita, mistä en tykkää noissa paremmissa autoissa. jotkin varaosat maksaa ihan tolkuttomasti ja tuossakin kuitenkin kyseessä vielä kohtuu vanha auto, eikä sen arvo kuitenkaan mitään tähtitaivaallisia ollut. olikohan sen nyt 96 vuosimallinen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pakardinen kirjoitti:
pera8x kirjoitti:jonkinlainen mystinen mukavuuden tuntuma näissä vain on.
Juuri näin! :thumbup:

Mullahan ei ole kokemusta kun (vain) kahdesta 124:sta. Joskin, molemmat oli kyllä sitten huippuyksilöitä. Ja sitten oli se valkea 123, joka taasen oli hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaisesti paras autoni tähän saakka. Että kyllä se minunkin veri vaan vetää näihin wanhuksiin. Möhköä olis tietty vielä kiva päästä joskus kokeilemaan, ei välttämättä omana mutta sillai koeajomaisesti... :) Sitä kun väittävät vielä laadukkaammaksi kuin 124:n, niin senhän täytyy olla jo suorastaan maanpäällinen taivas! :D
Vähän menee offtopicin puolelle, mutta mulla on käyttöautona omasta mielestäni W124 sieltä parhaasta päästä (eli tehokkain diesel + mukavasti varusteita ja ikäisekseen ok kunnossa) ja toinen W124 diesel on tallissa kevyttä koriremonttia kokemassa ja silti viime aikoina olen jostain syystä alkanut haaveilla W123 300D:stä käyttöautona. Sehän on aika lailla kaikilta käyttöominaisuuksiltaan heikompi, eli hitaampi, kuluttaa enemmän, meluisampi, huonommat istuimet, yleisesti askeettisempi, melkein aina vähemmillä varusteilla jne., mutta joku käsittämätön juttu sellaisessa houkuttelee aivan mahdottomasti. Ehkä se on vaan se W123 dieselin yksinkertaisuus, konstailemattomuus ja jyhkeys, joka vetää puoleensa. Jos pääsisi tekemään reissua hyväkuntoisella 300D:llä, jossa olisi sama väri ja samanlainen sisusta kuin tässä: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/7960474, niin olisin ikionnellinen (taas jonkun aikaa). Semmoisella lapsuudessa on reissattu, ja lopulta se oli itselläkin käyttöautona jokusen kuukauden. Aluksi en tykännyt siitä juuri lainkaan, kunnes jossain vaiheessa rupesin näkemään sen auton hohdon. Harmittaa, että se silloin myytiin. Se olikin sitten tähän mennessä viimeinen auto, jonka olen myynyt, ja se tapahtui vuonna 2002...

Kuvittelisin siis ymmärtäväni paremmin kuin hyvin tuota viehätystä vanhoihin Mersuihin.


Jos nyt sentään vähän palataan tämän topicin aiheeseen, niin olikos muissa Mersuissa tuollaista tavanomaista käsijarrua sen poljinkäyttöisen seisontajarrun sijaan? Ei tuu itselle äkkiä mieleen. Nykyisissä taitaa olla jo sähkötoimiset noi käsijarrutkin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja karra »

Nozki kirjoitti:Vähän menee offtopicin puolelle, mutta mulla on käyttöautona omasta mielestäni W124 sieltä parhaasta päästä (eli tehokkain diesel + mukavasti varusteita ja ikäisekseen ok kunnossa) ja toinen W124 diesel on tallissa kevyttä koriremonttia kokemassa ja silti viime aikoina olen jostain syystä alkanut haaveilla W123 300D:stä käyttöautona. Sehän on aika lailla kaikilta käyttöominaisuuksiltaan heikompi, eli hitaampi, kuluttaa enemmän, meluisampi, huonommat istuimet, yleisesti askeettisempi, melkein aina vähemmillä varusteilla jne., mutta joku käsittämätön juttu sellaisessa houkuttelee aivan mahdottomasti. Ehkä se on vaan se W123 dieselin yksinkertaisuus, konstailemattomuus ja jyhkeys, joka vetää puoleensa.

Jos nyt sentään vähän palataan tämän topicin aiheeseen, niin olikos muissa Mersuissa tuollaista tavanomaista käsijarrua sen poljinkäyttöisen seisontajarrun sijaan? Ei tuu itselle äkkiä mieleen. Nykyisissä taitaa olla jo sähkötoimiset noi käsijarrutkin.
Joo vanhoissa on sitä jotain mikä viehättää käyttöauton ominaisuuksissa, tai siis etenkin noissa kasari-ysärimersuissa eli youngtimereissa, sitä vanhemmat menee jo oldtimer-kastiin.

Geessä on seisontajarrukahva mutta sehän onkin sukujaan Steyr-Puch.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Kovasti sitä ihmiset etenkin EI autoihmiset ihmettelevät kun ajaa vanhalla autolla vaikkaki Mersulla että voiko siihen luottaa ja eihän tuollaisella voi enää ajaa ja eio ilmastointia jne.

Kummasti vain voi luottaa noihin Mersun "superlujiin legenda malleihin" varsinkin siis dieselinä.. Yksinkertaisuus on hyvä asia kun puhutaan autoista.
Ainoa asia mikä harmittaa on se että vanhaa ei saa enää uutena :D Kyllä mulle uudehko 123, 124 tai 201 kelpaisi. :D
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2741
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Joskus leikinyt ajatuksella, että olisi ollut uutena ja ajamattomana mahdollisuus varastoida ja suojata kunnolla 123, 124 ja 126 ja voisi ottaa ne nyt liikenteeseen.... :P
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Joku mölö-Erkki oli ruuvannut kickdownin vaijerin ihan täysin auki. Tästähän aiheutui tässä lopputalven aikana parikin yllättävää ohitustilannetta, kun vähäinenkin kaasun vähänkään reilumpi painallus heitti kickdownin peliin jopa E -asennolla ja kaikki voimavarat vapautui ja lippis lensi takapenkille ja esinahkakin vähän matkaa vetäytyi taakse sen räjähtävän kiihtyvyyden voimasta. :crazy: Economy siis toimi räväkämmin kuin Standardin toivoisi toimivan...

Nyt minä sitten kirrasin vähän sitä vaijeria. Niin eipähän lennä lippis enää. Siihen toiseen asiaan en nyt enää palaakaan tämän enempää...

PS. Koskaan en oo lippistä käyttäny. Ainakaan moneen vuoteen.

:)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakardinen kirjoitti:Sitten joku vois myydä minulle siihen kuskin oveen sen lukitusmekanismin. Avainpesä ja se pesästä lähtevä tappi ovat kyllä ehjiä, mutta se valkea muovipylpyrä jota se tappi pyörittää on rikkipaskana.
Eipäs tarviikaan myydä, kun kerran sain tässä kerran ajatuksen. Kun mullahan on vielä se elimenluovuttajaraato tuolla jemmassa, niin siitäpä tulikin mieleen, että onkohan lukkomekanismi samanlainen w124:ssa ja w201:ssä...? :roll:

Soitto MersuJeesukselle Toivalaan. Eipä muistanut tarkalleen mekanismien sopivuutta keskenään, epäili kyllä että eivät käy päikseen. Mutta antoi semmosen ohjeen, että vaiha se rikki oleva pylpyrä siitä w124:n lukosta jos se on ehjä. Hohoo! Tuumasta toimeen!

Ja ehjähän se. Tänään purin (lievää väkivaltaa käyttäen... :problem: ) lankunraadosta lukon irti, irrotin sen pylpyrän siitä lukkorungosta ja nyt se oottelee kyökin sivupöydällä huomista. Huomenna tenavan ovipahvee irti, ehjä pylpyrä lukkorunkoon paikalleen ja jee! Kuskin oven lukko toimintakunnossa! :thumbup: Näin siis ainakin teoriassa... :D

Muuten en oo juuri muuta tehny kun ajellu. Mikäpä se on ajellessa, kun auto toimii. Kesävanteita tuossa yhtenä päivänä mallailin ja pienen pientä ohjelmaa on tiedossa sillä saralla... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Jepajee. Kuskin oven lukko toimii. :thumbup:

Muutamat perkeleethän siinä taas irtosi tuota väkertäessä, mutta mitään rikkomatta meni vaihto-osa paikalleen ja lukko alkoi pelaamaan. Nyt pitäis vielä ruveta metsästelemään niitä jäljellä olevia sähkövikoja, joka halvaannuttaa mm. keskuslukon.

Kesävannerevohkakin saatu tänään aluilleen... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakardinen kirjoitti:Nyt pitäis vielä ruveta metsästelemään niitä jäljellä olevia sähkövikoja, joka halvaannuttaa mm. keskuslukon.
Ja voi kdisdus, että johan siinä osasikin olla pienessä Mersussa iso vika... :lol:

Minä tuossa syksyllä ohikulkiessani kävin Toivalassa tutun MersuJeesuksen luona, että tämmöstä vikaa eikä syytä löydy. Ei vaikka kuinka ite etsin, tai että työkaverin (entiseltä ammatiltaan sähöasentaja) kanssa etsittiin. Virta kulkee kyllä sulakkeen läpi, mutta keskuslukon pumpulle asti sitä virtaa ei riitä. Eikä kyllä persgrillien kytkimillekään. Eikä apparin peli säädy napista. Marko sano, että tuo 30.10. tänne, niin katotaan.

Minähän vein, kun kerta lupasin. Homma meni näin:
-klo 12.00 sovittuna aikana Mese sisälle halliin
-otettiin takaistuin irti
-Marko katto valokynällä, juuei tule virtaa keskuslukon pumpulle
-konepelti ja sulakerasia auki
-valokynällä taas mittailua, juu täällä kulkee virta
-ratin alta potkumuovi irti, että pääsee sulakerasian alapintaan ja johtonippujen pistokkeisiin käsiks (tämän olin kyllä jo Markon kehoituksesta tehny jo itekin, muttamutta...)
-Marko tuhertaa pari minuuttia siellä kuskin jalkatilassa, nousee ylös, kääntää avaimesta virrat päälle ja painaa istuinlämmittimen nappia, kas: valot syttyy ja rele napsahtaa
-sitten taas keskuslukon pumpulle ja valokynällä testi: nythän tänne tulee virta
-ovet kiinni, avain pois virtalukosta ja testaamaan
-keskuslukitus toimii
-istuinlämmittimet toimii
-apparin peilin sähösäätö toimii.

Tässä vaiheessa kysyin: "Mitä v***ua sinä sille teit?!" :shock:
Vastaus oli: "Minä korjasin sen." :D
Kello oli tällöin 12.15. :wink:

Siellä on jossain vaiheessa joku ropelihattu käyny remonttia korjaamassa. Yhden johtonipun pistoke oli laitettu väärään reikään. Hassuahan tässä sinänsä on se, että niitähän ei käytännössä voi laittaa väärään paikkaan, jokaiselle pistokkeelle on omankokoinen ja -muotoinen reikä siellä sulakerasian pohjassa. Mutta kun juuri tuo nimenomainen pistoke oli pieni, niin se oli laitettu sellaseen isoon reikään jossa se kyllä pysyi paikallaan. Mutta kun ei ole oikeassa kohti, niin eihän siellä silloin virtakaan kulje...

Voeh nyh helevetti... :lol:

Nyt on niin kiva, kun kaikki vähät sähöjutut toimii. Tässä oli näitä kylmiäkin aamuja, niin ai että on kyllä mukava kun kotoa lähtee, niin kahden kilometrin ajon jälkeen rupeaa tulemaan lämmintä ilmaa hyttään ja persiekin lämpiää. Ihan eri peli kun aikaisempi Väyrynen! :thumbup:

Vielä pitää termari vaihtaa, lämmöt ei normaaliin asti nouse. Ja visko pitää vaihtaa kans, se ei lähe pyörimään.

Mutta kaikenkaikkiaan, on hyväkiva peli. Onon. Minä niin kovasti tykkään! :)




PS. Kovastipaljon tekis kyllä mieli englanninmallin sähkösäätöistä apparin peiliä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Onkos tästä autosta ollut kuvia kesävanteilla?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pakardinen kirjoitti:
Pakardinen kirjoitti:Nyt pitäis vielä ruveta metsästelemään niitä jäljellä olevia sähkövikoja, joka halvaannuttaa mm. keskuslukon.
Ja voi kdisdus, että johan siinä osasikin olla pienessä Mersussa iso vika... :lol:

Minä tuossa syksyllä ohikulkiessani kävin Toivalassa tutun MersuJeesuksen luona, että tämmöstä vikaa eikä syytä löydy. Ei vaikka kuinka ite etsin, tai että työkaverin (entiseltä ammatiltaan sähöasentaja) kanssa etsittiin. Virta kulkee kyllä sulakkeen läpi, mutta keskuslukon pumpulle asti sitä virtaa ei riitä. Eikä kyllä persgrillien kytkimillekään. Eikä apparin peli säädy napista. Marko sano, että tuo 30.10. tänne, niin katotaan.

Minähän vein, kun kerta lupasin. Homma meni näin:
-klo 12.00 sovittuna aikana Mese sisälle halliin
-otettiin takaistuin irti
-Marko katto valokynällä, juuei tule virtaa keskuslukon pumpulle
-konepelti ja sulakerasia auki
-valokynällä taas mittailua, juu täällä kulkee virta
-ratin alta potkumuovi irti, että pääsee sulakerasian alapintaan ja johtonippujen pistokkeisiin käsiks (tämän olin kyllä jo Markon kehoituksesta tehny jo itekin, muttamutta...)
-Marko tuhertaa pari minuuttia siellä kuskin jalkatilassa, nousee ylös, kääntää avaimesta virrat päälle ja painaa istuinlämmittimen nappia, kas: valot syttyy ja rele napsahtaa
-sitten taas keskuslukon pumpulle ja valokynällä testi: nythän tänne tulee virta
-ovet kiinni, avain pois virtalukosta ja testaamaan
-keskuslukitus toimii
-istuinlämmittimet toimii
-apparin peilin sähösäätö toimii.

Tässä vaiheessa kysyin: "Mitä v***ua sinä sille teit?!" :shock:
Vastaus oli: "Minä korjasin sen." :D
Kello oli tällöin 12.15. :wink:

Siellä on jossain vaiheessa joku ropelihattu käyny remonttia korjaamassa. Yhden johtonipun pistoke oli laitettu väärään reikään. Hassuahan tässä sinänsä on se, että niitähän ei käytännössä voi laittaa väärään paikkaan, jokaiselle pistokkeelle on omankokoinen ja -muotoinen reikä siellä sulakerasian pohjassa. Mutta kun juuri tuo nimenomainen pistoke oli pieni, niin se oli laitettu sellaseen isoon reikään jossa se kyllä pysyi paikallaan. Mutta kun ei ole oikeassa kohti, niin eihän siellä silloin virtakaan kulje...

Voeh nyh helevetti... :lol:

Nyt on niin kiva, kun kaikki vähät sähöjutut toimii. Tässä oli näitä kylmiäkin aamuja, niin ai että on kyllä mukava kun kotoa lähtee, niin kahden kilometrin ajon jälkeen rupeaa tulemaan lämmintä ilmaa hyttään ja persiekin lämpiää. Ihan eri peli kun aikaisempi Väyrynen! :thumbup:

Vielä pitää termari vaihtaa, lämmöt ei normaaliin asti nouse. Ja visko pitää vaihtaa kans, se ei lähe pyörimään.

Mutta kaikenkaikkiaan, on hyväkiva peli. Onon. Minä niin kovasti tykkään! :)




PS. Kovastipaljon tekis kyllä mieli englanninmallin sähkösäätöistä apparin peiliä...
Ennenkuin vaihtaa viskon kannattaa katsoa että magneettukytkin toimii antamalla sille suoraan virtaa. Mulla tenavassa kävi niin että muistaakseni rikkinäinen pissapojan suutin esti viskon kytkeytymisen... :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

MercMan kirjoitti:Onkos tästä autosta ollut kuvia kesävanteilla?
Ei ole. Ei ehtiny tälle kesälle vielä kesävanteet... :|
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

AK47 kirjoitti:Ennenkuin vaihtaa viskon kannattaa katsoa että magneettukytkin toimii antamalla sille suoraan virtaa. Mulla tenavassa kävi niin että muistaakseni rikkinäinen pissapojan suutin esti viskon kytkeytymisen... :D
Täytyypä joskus testailla... :thumbup:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pakardinen kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Ennenkuin vaihtaa viskon kannattaa katsoa että magneettukytkin toimii antamalla sille suoraan virtaa. Mulla tenavassa kävi niin että muistaakseni rikkinäinen pissapojan suutin esti viskon kytkeytymisen... :D
Täytyypä joskus testailla... :thumbup:
Nii onko siinä visko vai magneettikytkin? Tuskin molempia, minähän en näitä bensavehkeitä niin tunne, mutta esim 124:ssä 200D muistaakseni on magneettikytkimellä ja pitemmät dieselit viskolla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ainakin omassa 1991 mallissa on sähkötuuletin, varmaan - 90 mallissakin. Tuuletinta ohjaava lämpötila anturi on luultavasti rikki jos puhallin ei toimi. Sijaitsee kannen etuosassa vasemmalla.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No katohan Ville pirua, siinä se taas nähtiin tämä tietämättömyys. :)

Minä oon ollu aina siinä uskossa, että näissä Aatamin aikasissa Mersuissa on kaikissa viskokytkimellä toimiva tuuletin... Nää tärpättivehkeet on mulle niin outoja...

Eli tässä pitäs olla sähöllä pelaava flekti?
Sitten pitääkin testata tuon anturin toiminta. :wave:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Viimeisestä viestistähän ei ole ihan vielä kolmeakaan vuotta! :D

Pikkunen on toiminut vallan hienosti. Muutamankin kerran kylillä liikkuessa on tultu juttusille, että onpa kyllä hienon näkönen vanha Mese! Ja sitähän se on... :)

Mutta, siitäkin huolimatta. Tämä saattais olla myytävänä arvostavaan kotiin, mielestäni ihan kohtuullista rahallista korvausta vastaan. Minä oon vaan perversoitunut tuohon tupaöljyn katkuun, että dieseli pitäs saaha. Ja kun kiinnostava yksilö saattas olla jopa myytävänäkin, niin pitäähän sitä nyt jotain tehdä.

Otapa yhteyttä, jos eniromaisen hienokuntoinen pikkumese kiinnostaa!!!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin