W212/S212 hakusessa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
-mIDE-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 06.03.2017 14:59

W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja -mIDE- »

Eli otsikon mukainen E220 facelift (2013>) hakusessa. Tyyppivikoja? Mitä kannattaa ottaa huomioon autoa tarkistettaessa? Pakolliset ja turhat varusteet? Kaikki info ja apu tervetullutta ensimmäistä mersua hankkivalle.
Avatar
zatiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ke 24.03.2010 09:44

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja zatiainen »

Jep stemiä projektiin, ohi otsikon mutta

mikä ero on ennen ja faceliftauksen jälkeen. Ainakin etulyhdyt näyttäisivät olevan erilaiset.

Tr
Lahti
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Puskurit ja valot, ja sisältä vähän erilainen. Missähän vaiheessa tuli 9g-vaihteistoja saataville?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Etenkin ulkonäöllisesti tuli suuriakin muutoksia faceliftiin verrattuna esim. w211. Tekniikka on päivittynyt vähän pikkuhiljaa mallisarjan aikana. Esim. sähkömekaaninen ohjaustehostin tuli vuosimalliin 2012, samoin värinäyttö mittaristoon.

Takavetoisiin 300/350 bluetecceihin 9g-tronic tuli 2014 alussa. Niitä tuntuu olevan vähän sekaisin silloin alkuvuonna rekisteröidyistä 7g ja 9g, mutta ilmeisesti ainakin 4/2014 eteenpäin kaikissa takavetoisissa V6 blueteceissä on 9-lovinen. Nelivetoisissa on kaikissa 7g-tronic (w212:ssa).
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
CDI320CLS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Ke 11.09.2013 08:24
Paikkakunta: Nummela

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja CDI320CLS »

Tuossa olisi oiva peli vaikka ei 220d olekaan.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8461824" onclick="window.open(this.href);return false;
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ei sillä varmaan isompaa merkitystä ole onko 200 vai 220. Ainakin 204-koria 200 CDI vie ihan riittävästi ja kulkee yli kahtasataa melko vaivattomasti.
mapas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 12.03.2017 23:08

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja mapas »

Mersu-kuumetta pukkaa : https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8591526" onclick="window.open(this.href);return false;

Antakaas Mersu-tietäjät kommentteja. Kuuluuko tämä jakopää/suutin/ketju/hammaspyörä.. ongelmaisiin? Jos kuuluu ja sattuu suuria remontteja, tuleeko liike kustannuksissa vastaan kun on 2011-malli jo?
Onko tämä OM651-moottorillinen eli jakopää vaikesti takana?
Onko tämä malli 7-vaihteinen?

Muuta kommenttia tuosta Mersusta...

// Mersuko?
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ei tarvinne tuossa vielä jakopäätä 200000 kilometriin miettiä. Muuten vähän niukahko varustus.
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Vajaan parin vuoden kokemuksella....

Parkkitutkia menee jonkin verran. Vanhanmallisissa joku kumimainen tausta antureissa, uudet kokomuoviset (ainakin ne mitkä olen itse tilannut), joten voisi kuvitella kestävän paremmin. Edullisia kun jaksaa googlettaa, laadun kanssa taitaakin sitten olla vähän tuurista kiinni, omat ovat toimineet. Ainakin w-malliin takapuskuriin nopea/helppo vaihtaa.

Ajovaloissa (ILS) joku harmaa V-muotoinen varjostuma umpioiden sisäpuolella. Mitä olen lueksinut, tuntuu olevan tyyppivika ainakin alkupään autoissa. Tuohonkin on joku puhdistussetti olemassa. Suunnitelmissa kokeilla auttaako se pilvetöntä päivää pidemmälle?

Hirveesti kehuja ei uskalla antaa koska sillonhan se laukeaa tuonne parkkipaikalle, vielä ei oo niin tehnyt :D
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

Mihkaili kirjoitti: Ajovaloissa (ILS) joku harmaa V-muotoinen varjostuma umpioiden sisäpuolella. Mitä olen lueksinut, tuntuu olevan tyyppivika ainakin alkupään autoissa. Tuohonkin on joku puhdistussetti olemassa. Suunnitelmissa kokeilla auttaako se pilvetöntä päivää pidemmälle?
Sama täällä ja tyyppivika on. Nähtävästi valon lämpösäteily kärventää umpion materiaalia joka "höyrystyy". Valoilla kyllä näkee vielä, mutta usva lasissa on sitä luokaa, että pakko sillä joku vaikutus on olla. Jokuhan oli foorumilla puhdistusaineen hommannut ja virkannut itse työkalun :thumbup:
S212 250CDI
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Kävin juuri marmoritiskilla, korjaussetti vaatimattomat 273€ :shock:

Tuossa ohje kuinka toimia http://www.benzworld.org/forums/attachm ... er_1-1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta saa tuota litkua jos haluaa juuri ohjeenmukaista ainetta https://www.netcaravan.fi/product/6171/ ... tusaine-1l" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosin samaa isopropanolia (100%) saa myös tuolta http://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja-n ... /p/129564/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ompelee itse mikrokuituliinojen sisälle magneetit (eli tekee kaksi "tyynyä" joista umpion sisällä oleva kastellaan litkulla) ja voila.

Muokattu isopropanol-linkkiä!
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

Kysyikkö hintaa toimenpiteelle? Totta tuo kääntymisvalon reijästä putsataan, ei siinä voi puolta tuntia kauempaa mennä.
S212 250CDI
mapas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 12.03.2017 23:08

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja mapas »

Kiitos vastauksista. Mitkä ovat mielestänne tärkeimmät varusteet mitä tuosta Mersusta puuttuu? Itselläni on tässä sellainen pirssi, jossa ei oikein ole mitään varusteita ja ei niitä osaa vielä oikein arvostaa...

// Mersu-kuumeinen
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Eihän siitä mitään oleellista puutu, kun on xenonvalot, automaatti ja navigaattori. Sen sijaan mitään arjen pikku luksusta ei ole. Itse ehkä vaatisin tässä hintaluokassa Comand Online - järjestelmän. Vähän ajettu, mutta samassa hintaluokassa vähän enemmän ajetussa saa enemmän varusteita. Tottakai pitää punnita kilometrilukemat vs varusteet, mutta esim. ykkönen kilometrien edessä ei vielä näy missään. :)
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Ed Hunter kirjoitti:Kysyikkö hintaa toimenpiteelle? Totta tuo kääntymisvalon reijästä putsataan, ei siinä voi puolta tuntia kauempaa mennä.
Eivät edes tarjonneet koko operaatiota enkä kyllä hinnan kuultuani kysellytkään. Käsitin ettei korjaussettiä ole koskaan nähneetkään?
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
W212FL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.03.2017 23:14

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja W212FL »

Jos 200tkm ajettu facelift elegance kiinnostaa niin täällä ois sellainen. Laittelen lisäinfoo jos jotakuta kiinnostaa.
CLS
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 20.05.2015 09:01

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja CLS »

Moi,
Tuollainen W212 tai S212 olisi mahdollisesti tarkoitus ostaa ja samalla vaihtuu siis merkkikin :o
Eli nuo 200/220/250cdi koneet ovat siis sama kone mutta 220/250 kahdella turbolla?

Onko noissa keskenään eroja, että jotakin mallia kannattaisi välttää?
Tapahtuuko vuosimalleissa merkittäviä muutoksia?
Ja miten tuo jakopää. Mitä pitää olla korjattuna, kun tuollaista harkitsee vai onko viat korjattu vasta sitten kun ongelmia ilmenee? Ja onko tuo ongelma yleensä siis ilmennyt äänenä? Mitä tuossa yhteydessä on vaihdettu? Toistuuko ongelmat korjatuissa koneissa?

Entä tuo automaattien glykoli-ongelma koskeeko se vielä tätä mallia?
Miten nuo automaatit muuten onko niissä parannuksia/huononnuksia vuosimallien välillä?
Ja ilmeisesti nuo laatikonöljyt olisi tarpeen vaihdella määräajoin, mikä on suositeltu vaihtoväli?
Olisiko tuo 350cdi huomattavasti parempi valinta vai tuoko mukanaan omat ongelmat?
Muuta huomioitavaa? :)
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja jusi »

Nelipyttyisissä sama kone, mitä nyt 200:ssa ei ole kaksoisahdinta. Suuttimissa on eroa myös 220:n ja 250:n välillä. Ohjelmoimalla kaikista saa riittävästi potkua perheauton mittapuulla.

Merkittävimmät muutokset on nelipyttyisissä lähinnä siinä, että loppuvuodesta 2011 on tehty jakopäähän parannuksia ja 5-lovinen laatikko vaihtuu 7-vaihteiseen. Uudemmissa nelipyttyisissä ei jakopään kanssa ole kauheasti ongelmia, eikä ketjun vaihtokaan ole järisyttävän kallis. Kiristimen vaihto suorastaan edullinen. Minulla on 11/2011 valmistettu MY 2012, jolla on rullattu 188 tkm. Ketju ei ääntele kylmänä eikä lämpimänä. Mutta viimeistään 300-400 tkm paikkeilla kiristimen ja ketjunkin uusiminen on tavallista. Jotkut täällä haukkuvat OM651:n maan rakoon, kai siksi että alakerran laakerituhoja on joillekin käynyt, mutta monet ajaa satoja tuhansia ilman murheita.

7G:n pitäisi tietysti vaihtaa kylmänä ja lämpinämä ilman nykimisiä. Kaikenlaisista nykimisongelmista on täällä foorumilla kerrottu ja itsekin vaihdatin öljyt+vaihteiston softan kun alasvaihto 4->3 alkoi hieman tuntua. Glykoliongelma on 10 vuotta vanhempien juttu. 7G:ssa ainakin MY2012 vaihteiston öljynvaihtoväli on 125 tkm, jota foorumin asiantuntijat ovat pitäneet liian pitkänä.

Omasta kokemuksestani uskallan väittää, että W/S 212 on vähävikainen ja luotettava auto. Minulla ainoa vika viimeisen 2,5 vuoden aikana on ollut vasemman takaoven kahvamekanismi. Ja parkkitutkan antureita tietysti. Jarrujen alipainepumppu on jonkinlainen tyyppivika. Kuuntelee, tuleeko jarrua painaessa ääntä. Jos ostaa farmarin tai Airmaticin, niin kannattaa heti vaihtaa tai kuivata ilmakompressorin ryynit ja vaihtaa suodatin.

V6-koneiset on merkittävästi kalliimpia. Totta kai V6 on kaikin puolin makeampi, jos budjetti antaa myöten. Tietäjät sanokoot enemmän - tämä oli tyytyväisen OM651-mersukuskin kommentti.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

Tarkastuslista:
- Alipainepumppu (siriseekö,päriseekö,kiliseekö paikallaan jarrua voimakkaasti polkiessa)
- Penkinlämmittimet (aika herkkään tuntuu elementit katkeilevan)
- Jakopää (päriseekö kylmäkäynnistyksessä, asiantunteva korjaamo tarkastaa tarvittaessa venymän)
- Muuten huolto-ohjelman mukaan huollettu?

Itse näkisin, että jos ylläolevat on kunnossa ja muuten siisti peli niin ei muutako kaupoille. Onhan tuo nelipyttyinen tietysti vähän karskin kuuloinen tyhjäkäynnillä, mutta eipä tuo ajaessa itseäni häiritse E-mersussa. Tietysti varusteet oman maun mukaan lisäksi (nahkasisusta, AMG-Styling, COMAND, ILS-valot yms. on ihan kivoja :mrgreen: )
S212 250CDI
CLS
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 20.05.2015 09:01

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja CLS »

jusi kirjoitti:Nelipyttyisissä sama kone, mitä nyt 200:ssa ei ole kaksoisahdinta. Suuttimissa on eroa myös 220:n ja 250:n välillä. Ohjelmoimalla kaikista saa riittävästi potkua perheauton mittapuulla.

Merkittävimmät muutokset on nelipyttyisissä lähinnä siinä, että loppuvuodesta 2011 on tehty jakopäähän parannuksia ja 5-lovinen laatikko vaihtuu 7-vaihteiseen. Uudemmissa nelipyttyisissä ei jakopään kanssa ole kauheasti ongelmia, eikä ketjun vaihtokaan ole järisyttävän kallis. Kiristimen vaihto suorastaan edullinen. Minulla on 11/2011 valmistettu MY 2012, jolla on rullattu 188 tkm. Ketju ei ääntele kylmänä eikä lämpimänä. Mutta viimeistään 300-400 tkm paikkeilla kiristimen ja ketjunkin uusiminen on tavallista. Jotkut täällä haukkuvat OM651:n maan rakoon, kai siksi että alakerran laakerituhoja on joillekin käynyt, mutta monet ajaa satoja tuhansia ilman murheita.

7G:n pitäisi tietysti vaihtaa kylmänä ja lämpinämä ilman nykimisiä. Kaikenlaisista nykimisongelmista on täällä foorumilla kerrottu ja itsekin vaihdatin öljyt+vaihteiston softan kun alasvaihto 4->3 alkoi hieman tuntua. Glykoliongelma on 10 vuotta vanhempien juttu. 7G:ssa ainakin MY2012 vaihteiston öljynvaihtoväli on 125 tkm, jota foorumin asiantuntijat ovat pitäneet liian pitkänä.

Omasta kokemuksestani uskallan väittää, että W/S 212 on vähävikainen ja luotettava auto. Minulla ainoa vika viimeisen 2,5 vuoden aikana on ollut vasemman takaoven kahvamekanismi. Ja parkkitutkan antureita tietysti. Jarrujen alipainepumppu on jonkinlainen tyyppivika. Kuuntelee, tuleeko jarrua painaessa ääntä. Jos ostaa farmarin tai Airmaticin, niin kannattaa heti vaihtaa tai kuivata ilmakompressorin ryynit ja vaihtaa suodatin.

V6-koneiset on merkittävästi kalliimpia. Totta kai V6 on kaikin puolin makeampi, jos budjetti antaa myöten. Tietäjät sanokoot enemmän - tämä oli tyytyväisen OM651-mersukuskin kommentti.
Kiitoksia vastauksista :)

Pari lisäkysymystä olisi, kulkeeko tuo paranneltu jakopää ja 7G laatikko käsi kädessä vai voiko olla uudempi laatikko mutta tuo vanhempi jakopää? Tietääkö tuota jakopään muutosta jostakin koodista yms? Kun on jonkin verran noita 2011 vuonna tehtyjä malleja juuri kaupan, niin tietäsi sitten heti kumpaa versiota ovat. Ja miten tuon laatikon saa helpoiten selville, että onko se 5v vai 7v? (tarkoitan esim. myyntikuvaa katsomalla eli muuttuiko ulkonäölliseti jokin) kun ei ole ihan avautunut tuo rattivaihde/lattiavaihde systeemi :o
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja S202 »

jusi kirjoitti:V6-koneiset on merkittävästi kalliimpia. Totta kai V6 on kaikin puolin makeampi, jos budjetti antaa myöten. Tietäjät sanokoot enemmän - tämä oli tyytyväisen OM651-mersukuskin kommentti.
Ei se ero nyt ihan mahdoton ole. Moottorin ääni on eristetty muutenkin niin hyvin että juuri sen kuulee kumpi sielä raksuttaa, jos kuuntelee.
S124 300TE
S211 E500
Juutana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 07.11.2018 16:51

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja Juutana »

Jatketaan ketjua kun sellainen löytyi. (olen siis todistettavasti käyttänyt hakua... :D )

Onko 9G-tronic lisähintansa väärti? Toki se kompensoituu veroissa takaisinpäin pienemmän päästöarvonsa takia. Arvon tiukasti E 220-E 350 välikössä ja jotenkin E250 tuntuisi fiksulta vaihtoehdolta ja 7G-troniceja ja 9G-troniceja on tuossa porukassa sekaisin aika paljon. Lastutus on vähän turn off, joten sen takia olen miettinyt suoraan tehokkaampia malleja.

Omia hakuehtoja on ollut:

-Junge Sterne (kannattaako tästä tinkiä, jos esim liisariyhtiön outlet-myynnistä saa paremman samalla hinnalla?)
-Farkkumalli
-Distronic Plus ja jonoaputoiminto (onko muuten aina tuo "stop and go mukana? onko se sama kuin DTR+Q?)
-vm 2014-2015
-Ajettu vajaa 100tkm.
-hinta pitäisi veroineen ja hyvineen jäädä alle 35-36k. Verojen osuudeksi ajattelen noilla ehdoilla tulevan noin 7000-8500e, riippuen moottorista ja vuosimallista

Seuraavista plussaa:
-Webasto (laitatan jos ei ole, eli huomioidaan hinnassa)
-Talvirenkaat (Ostan 17" kitkat jos ei autossa ole)
-Panorama-katto (penskat tykkäisi, muttei mikään pakollinen, näitä on harvassa)
-Nahkapenkit (puolinahkoja eli Artico? kannattanee välttää?)
-Keyless Go, eli avaimet pysyy taskussa (lelu, mutta siihen oon tottunut nykyisessä)

Tuo Distronic on sellainen, että käytännössä pitää lähteä Saksasta hakemaan kun niitä ei suomalaisissa autoissa ole. Nelivedot olen jättänyt pois vaihtoehdoista, koska se nostaa veroja, kulutusta ja huoltokuluja Suomessa. Auto tulee reippaaseen matka-ajoon, eli oletettavasti kilsoja tulee noin 35-45tkm vuodessa ja autoa olisi tarjoitus pitää seuraavat 150tkm.

Tuleeko teillä mieleen mitä olen jättänyt nyt tässä huomioimatta? Auton etsintään on aikaa joulukuun loppuun, jolloin nykyinen liisari lähtee työpaikan vaihdon mukana.
S212 E350 BlueTEC vm 2014
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Juutana kirjoitti: Tuleeko teillä mieleen mitä olen jättänyt nyt tässä huomioimatta? Auton etsintään on aikaa joulukuun loppuun, jolloin nykyinen liisari lähtee työpaikan vaihdon mukana.
Airmatic?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Juutana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 07.11.2018 16:51

Re: W212/S212 hakusessa

Viesti Kirjoittaja Juutana »

tj86430 kirjoitti:
Juutana kirjoitti: Tuleeko teillä mieleen mitä olen jättänyt nyt tässä huomioimatta? Auton etsintään on aikaa joulukuun loppuun, jolloin nykyinen liisari lähtee työpaikan vaihdon mukana.
Airmatic?
Vähän mulle sellainen +/- juttu. Kiva lelu, mutta kompura ja pussit ihanan kalliita. Tosin farkuissa on ne takapussit joka tapauksessa, joten kai sitä samaan konkurssiin menisi etupussien rikkoutumisetkin... :D Lisähintaa en siitä haluaisi maksaa.
S212 E350 BlueTEC vm 2014
Vastaa Viestiin