W212/S212 hakusessa
W212/S212 hakusessa
Eli otsikon mukainen E220 facelift (2013>) hakusessa. Tyyppivikoja? Mitä kannattaa ottaa huomioon autoa tarkistettaessa? Pakolliset ja turhat varusteet? Kaikki info ja apu tervetullutta ensimmäistä mersua hankkivalle.
Re: W212/S212 hakusessa
Jep stemiä projektiin, ohi otsikon mutta
mikä ero on ennen ja faceliftauksen jälkeen. Ainakin etulyhdyt näyttäisivät olevan erilaiset.
Tr
mikä ero on ennen ja faceliftauksen jälkeen. Ainakin etulyhdyt näyttäisivät olevan erilaiset.
Tr
Lahti
Re: W212/S212 hakusessa
Puskurit ja valot, ja sisältä vähän erilainen. Missähän vaiheessa tuli 9g-vaihteistoja saataville?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W212/S212 hakusessa
Etenkin ulkonäöllisesti tuli suuriakin muutoksia faceliftiin verrattuna esim. w211. Tekniikka on päivittynyt vähän pikkuhiljaa mallisarjan aikana. Esim. sähkömekaaninen ohjaustehostin tuli vuosimalliin 2012, samoin värinäyttö mittaristoon.
Takavetoisiin 300/350 bluetecceihin 9g-tronic tuli 2014 alussa. Niitä tuntuu olevan vähän sekaisin silloin alkuvuonna rekisteröidyistä 7g ja 9g, mutta ilmeisesti ainakin 4/2014 eteenpäin kaikissa takavetoisissa V6 blueteceissä on 9-lovinen. Nelivetoisissa on kaikissa 7g-tronic (w212:ssa).
Takavetoisiin 300/350 bluetecceihin 9g-tronic tuli 2014 alussa. Niitä tuntuu olevan vähän sekaisin silloin alkuvuonna rekisteröidyistä 7g ja 9g, mutta ilmeisesti ainakin 4/2014 eteenpäin kaikissa takavetoisissa V6 blueteceissä on 9-lovinen. Nelivetoisissa on kaikissa 7g-tronic (w212:ssa).
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W212/S212 hakusessa
Tuossa olisi oiva peli vaikka ei 220d olekaan.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8461824" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8461824" onclick="window.open(this.href);return false;
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: W212/S212 hakusessa
Ei sillä varmaan isompaa merkitystä ole onko 200 vai 220. Ainakin 204-koria 200 CDI vie ihan riittävästi ja kulkee yli kahtasataa melko vaivattomasti.
Re: W212/S212 hakusessa
Mersu-kuumetta pukkaa : https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8591526" onclick="window.open(this.href);return false;
Antakaas Mersu-tietäjät kommentteja. Kuuluuko tämä jakopää/suutin/ketju/hammaspyörä.. ongelmaisiin? Jos kuuluu ja sattuu suuria remontteja, tuleeko liike kustannuksissa vastaan kun on 2011-malli jo?
Onko tämä OM651-moottorillinen eli jakopää vaikesti takana?
Onko tämä malli 7-vaihteinen?
Muuta kommenttia tuosta Mersusta...
// Mersuko?
Antakaas Mersu-tietäjät kommentteja. Kuuluuko tämä jakopää/suutin/ketju/hammaspyörä.. ongelmaisiin? Jos kuuluu ja sattuu suuria remontteja, tuleeko liike kustannuksissa vastaan kun on 2011-malli jo?
Onko tämä OM651-moottorillinen eli jakopää vaikesti takana?
Onko tämä malli 7-vaihteinen?
Muuta kommenttia tuosta Mersusta...
// Mersuko?
Re: W212/S212 hakusessa
Ei tarvinne tuossa vielä jakopäätä 200000 kilometriin miettiä. Muuten vähän niukahko varustus.
Re: W212/S212 hakusessa
Vajaan parin vuoden kokemuksella....
Parkkitutkia menee jonkin verran. Vanhanmallisissa joku kumimainen tausta antureissa, uudet kokomuoviset (ainakin ne mitkä olen itse tilannut), joten voisi kuvitella kestävän paremmin. Edullisia kun jaksaa googlettaa, laadun kanssa taitaakin sitten olla vähän tuurista kiinni, omat ovat toimineet. Ainakin w-malliin takapuskuriin nopea/helppo vaihtaa.
Ajovaloissa (ILS) joku harmaa V-muotoinen varjostuma umpioiden sisäpuolella. Mitä olen lueksinut, tuntuu olevan tyyppivika ainakin alkupään autoissa. Tuohonkin on joku puhdistussetti olemassa. Suunnitelmissa kokeilla auttaako se pilvetöntä päivää pidemmälle?
Hirveesti kehuja ei uskalla antaa koska sillonhan se laukeaa tuonne parkkipaikalle, vielä ei oo niin tehnyt
Parkkitutkia menee jonkin verran. Vanhanmallisissa joku kumimainen tausta antureissa, uudet kokomuoviset (ainakin ne mitkä olen itse tilannut), joten voisi kuvitella kestävän paremmin. Edullisia kun jaksaa googlettaa, laadun kanssa taitaakin sitten olla vähän tuurista kiinni, omat ovat toimineet. Ainakin w-malliin takapuskuriin nopea/helppo vaihtaa.
Ajovaloissa (ILS) joku harmaa V-muotoinen varjostuma umpioiden sisäpuolella. Mitä olen lueksinut, tuntuu olevan tyyppivika ainakin alkupään autoissa. Tuohonkin on joku puhdistussetti olemassa. Suunnitelmissa kokeilla auttaako se pilvetöntä päivää pidemmälle?
Hirveesti kehuja ei uskalla antaa koska sillonhan se laukeaa tuonne parkkipaikalle, vielä ei oo niin tehnyt
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W212/S212 hakusessa
Sama täällä ja tyyppivika on. Nähtävästi valon lämpösäteily kärventää umpion materiaalia joka "höyrystyy". Valoilla kyllä näkee vielä, mutta usva lasissa on sitä luokaa, että pakko sillä joku vaikutus on olla. Jokuhan oli foorumilla puhdistusaineen hommannut ja virkannut itse työkalunMihkaili kirjoitti: Ajovaloissa (ILS) joku harmaa V-muotoinen varjostuma umpioiden sisäpuolella. Mitä olen lueksinut, tuntuu olevan tyyppivika ainakin alkupään autoissa. Tuohonkin on joku puhdistussetti olemassa. Suunnitelmissa kokeilla auttaako se pilvetöntä päivää pidemmälle?
S212 250CDI
Re: W212/S212 hakusessa
Kävin juuri marmoritiskilla, korjaussetti vaatimattomat 273€
Tuossa ohje kuinka toimia http://www.benzworld.org/forums/attachm ... er_1-1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta saa tuota litkua jos haluaa juuri ohjeenmukaista ainetta https://www.netcaravan.fi/product/6171/ ... tusaine-1l" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin samaa isopropanolia (100%) saa myös tuolta http://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja-n ... /p/129564/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ompelee itse mikrokuituliinojen sisälle magneetit (eli tekee kaksi "tyynyä" joista umpion sisällä oleva kastellaan litkulla) ja voila.
Muokattu isopropanol-linkkiä!
Tuossa ohje kuinka toimia http://www.benzworld.org/forums/attachm ... er_1-1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta saa tuota litkua jos haluaa juuri ohjeenmukaista ainetta https://www.netcaravan.fi/product/6171/ ... tusaine-1l" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin samaa isopropanolia (100%) saa myös tuolta http://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja-n ... /p/129564/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ompelee itse mikrokuituliinojen sisälle magneetit (eli tekee kaksi "tyynyä" joista umpion sisällä oleva kastellaan litkulla) ja voila.
Muokattu isopropanol-linkkiä!
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W212/S212 hakusessa
Kysyikkö hintaa toimenpiteelle? Totta tuo kääntymisvalon reijästä putsataan, ei siinä voi puolta tuntia kauempaa mennä.
S212 250CDI
Re: W212/S212 hakusessa
Kiitos vastauksista. Mitkä ovat mielestänne tärkeimmät varusteet mitä tuosta Mersusta puuttuu? Itselläni on tässä sellainen pirssi, jossa ei oikein ole mitään varusteita ja ei niitä osaa vielä oikein arvostaa...
// Mersu-kuumeinen
// Mersu-kuumeinen
Re: W212/S212 hakusessa
Eihän siitä mitään oleellista puutu, kun on xenonvalot, automaatti ja navigaattori. Sen sijaan mitään arjen pikku luksusta ei ole. Itse ehkä vaatisin tässä hintaluokassa Comand Online - järjestelmän. Vähän ajettu, mutta samassa hintaluokassa vähän enemmän ajetussa saa enemmän varusteita. Tottakai pitää punnita kilometrilukemat vs varusteet, mutta esim. ykkönen kilometrien edessä ei vielä näy missään.
Re: W212/S212 hakusessa
Eivät edes tarjonneet koko operaatiota enkä kyllä hinnan kuultuani kysellytkään. Käsitin ettei korjaussettiä ole koskaan nähneetkään?Ed Hunter kirjoitti:Kysyikkö hintaa toimenpiteelle? Totta tuo kääntymisvalon reijästä putsataan, ei siinä voi puolta tuntia kauempaa mennä.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W212/S212 hakusessa
Jos 200tkm ajettu facelift elegance kiinnostaa niin täällä ois sellainen. Laittelen lisäinfoo jos jotakuta kiinnostaa.
Re: W212/S212 hakusessa
Moi,
Tuollainen W212 tai S212 olisi mahdollisesti tarkoitus ostaa ja samalla vaihtuu siis merkkikin
Eli nuo 200/220/250cdi koneet ovat siis sama kone mutta 220/250 kahdella turbolla?
Onko noissa keskenään eroja, että jotakin mallia kannattaisi välttää?
Tapahtuuko vuosimalleissa merkittäviä muutoksia?
Ja miten tuo jakopää. Mitä pitää olla korjattuna, kun tuollaista harkitsee vai onko viat korjattu vasta sitten kun ongelmia ilmenee? Ja onko tuo ongelma yleensä siis ilmennyt äänenä? Mitä tuossa yhteydessä on vaihdettu? Toistuuko ongelmat korjatuissa koneissa?
Entä tuo automaattien glykoli-ongelma koskeeko se vielä tätä mallia?
Miten nuo automaatit muuten onko niissä parannuksia/huononnuksia vuosimallien välillä?
Ja ilmeisesti nuo laatikonöljyt olisi tarpeen vaihdella määräajoin, mikä on suositeltu vaihtoväli?
Olisiko tuo 350cdi huomattavasti parempi valinta vai tuoko mukanaan omat ongelmat?
Muuta huomioitavaa?
Tuollainen W212 tai S212 olisi mahdollisesti tarkoitus ostaa ja samalla vaihtuu siis merkkikin
Eli nuo 200/220/250cdi koneet ovat siis sama kone mutta 220/250 kahdella turbolla?
Onko noissa keskenään eroja, että jotakin mallia kannattaisi välttää?
Tapahtuuko vuosimalleissa merkittäviä muutoksia?
Ja miten tuo jakopää. Mitä pitää olla korjattuna, kun tuollaista harkitsee vai onko viat korjattu vasta sitten kun ongelmia ilmenee? Ja onko tuo ongelma yleensä siis ilmennyt äänenä? Mitä tuossa yhteydessä on vaihdettu? Toistuuko ongelmat korjatuissa koneissa?
Entä tuo automaattien glykoli-ongelma koskeeko se vielä tätä mallia?
Miten nuo automaatit muuten onko niissä parannuksia/huononnuksia vuosimallien välillä?
Ja ilmeisesti nuo laatikonöljyt olisi tarpeen vaihdella määräajoin, mikä on suositeltu vaihtoväli?
Olisiko tuo 350cdi huomattavasti parempi valinta vai tuoko mukanaan omat ongelmat?
Muuta huomioitavaa?
Re: W212/S212 hakusessa
Nelipyttyisissä sama kone, mitä nyt 200:ssa ei ole kaksoisahdinta. Suuttimissa on eroa myös 220:n ja 250:n välillä. Ohjelmoimalla kaikista saa riittävästi potkua perheauton mittapuulla.
Merkittävimmät muutokset on nelipyttyisissä lähinnä siinä, että loppuvuodesta 2011 on tehty jakopäähän parannuksia ja 5-lovinen laatikko vaihtuu 7-vaihteiseen. Uudemmissa nelipyttyisissä ei jakopään kanssa ole kauheasti ongelmia, eikä ketjun vaihtokaan ole järisyttävän kallis. Kiristimen vaihto suorastaan edullinen. Minulla on 11/2011 valmistettu MY 2012, jolla on rullattu 188 tkm. Ketju ei ääntele kylmänä eikä lämpimänä. Mutta viimeistään 300-400 tkm paikkeilla kiristimen ja ketjunkin uusiminen on tavallista. Jotkut täällä haukkuvat OM651:n maan rakoon, kai siksi että alakerran laakerituhoja on joillekin käynyt, mutta monet ajaa satoja tuhansia ilman murheita.
7G:n pitäisi tietysti vaihtaa kylmänä ja lämpinämä ilman nykimisiä. Kaikenlaisista nykimisongelmista on täällä foorumilla kerrottu ja itsekin vaihdatin öljyt+vaihteiston softan kun alasvaihto 4->3 alkoi hieman tuntua. Glykoliongelma on 10 vuotta vanhempien juttu. 7G:ssa ainakin MY2012 vaihteiston öljynvaihtoväli on 125 tkm, jota foorumin asiantuntijat ovat pitäneet liian pitkänä.
Omasta kokemuksestani uskallan väittää, että W/S 212 on vähävikainen ja luotettava auto. Minulla ainoa vika viimeisen 2,5 vuoden aikana on ollut vasemman takaoven kahvamekanismi. Ja parkkitutkan antureita tietysti. Jarrujen alipainepumppu on jonkinlainen tyyppivika. Kuuntelee, tuleeko jarrua painaessa ääntä. Jos ostaa farmarin tai Airmaticin, niin kannattaa heti vaihtaa tai kuivata ilmakompressorin ryynit ja vaihtaa suodatin.
V6-koneiset on merkittävästi kalliimpia. Totta kai V6 on kaikin puolin makeampi, jos budjetti antaa myöten. Tietäjät sanokoot enemmän - tämä oli tyytyväisen OM651-mersukuskin kommentti.
Merkittävimmät muutokset on nelipyttyisissä lähinnä siinä, että loppuvuodesta 2011 on tehty jakopäähän parannuksia ja 5-lovinen laatikko vaihtuu 7-vaihteiseen. Uudemmissa nelipyttyisissä ei jakopään kanssa ole kauheasti ongelmia, eikä ketjun vaihtokaan ole järisyttävän kallis. Kiristimen vaihto suorastaan edullinen. Minulla on 11/2011 valmistettu MY 2012, jolla on rullattu 188 tkm. Ketju ei ääntele kylmänä eikä lämpimänä. Mutta viimeistään 300-400 tkm paikkeilla kiristimen ja ketjunkin uusiminen on tavallista. Jotkut täällä haukkuvat OM651:n maan rakoon, kai siksi että alakerran laakerituhoja on joillekin käynyt, mutta monet ajaa satoja tuhansia ilman murheita.
7G:n pitäisi tietysti vaihtaa kylmänä ja lämpinämä ilman nykimisiä. Kaikenlaisista nykimisongelmista on täällä foorumilla kerrottu ja itsekin vaihdatin öljyt+vaihteiston softan kun alasvaihto 4->3 alkoi hieman tuntua. Glykoliongelma on 10 vuotta vanhempien juttu. 7G:ssa ainakin MY2012 vaihteiston öljynvaihtoväli on 125 tkm, jota foorumin asiantuntijat ovat pitäneet liian pitkänä.
Omasta kokemuksestani uskallan väittää, että W/S 212 on vähävikainen ja luotettava auto. Minulla ainoa vika viimeisen 2,5 vuoden aikana on ollut vasemman takaoven kahvamekanismi. Ja parkkitutkan antureita tietysti. Jarrujen alipainepumppu on jonkinlainen tyyppivika. Kuuntelee, tuleeko jarrua painaessa ääntä. Jos ostaa farmarin tai Airmaticin, niin kannattaa heti vaihtaa tai kuivata ilmakompressorin ryynit ja vaihtaa suodatin.
V6-koneiset on merkittävästi kalliimpia. Totta kai V6 on kaikin puolin makeampi, jos budjetti antaa myöten. Tietäjät sanokoot enemmän - tämä oli tyytyväisen OM651-mersukuskin kommentti.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W212/S212 hakusessa
Tarkastuslista:
- Alipainepumppu (siriseekö,päriseekö,kiliseekö paikallaan jarrua voimakkaasti polkiessa)
- Penkinlämmittimet (aika herkkään tuntuu elementit katkeilevan)
- Jakopää (päriseekö kylmäkäynnistyksessä, asiantunteva korjaamo tarkastaa tarvittaessa venymän)
- Muuten huolto-ohjelman mukaan huollettu?
Itse näkisin, että jos ylläolevat on kunnossa ja muuten siisti peli niin ei muutako kaupoille. Onhan tuo nelipyttyinen tietysti vähän karskin kuuloinen tyhjäkäynnillä, mutta eipä tuo ajaessa itseäni häiritse E-mersussa. Tietysti varusteet oman maun mukaan lisäksi (nahkasisusta, AMG-Styling, COMAND, ILS-valot yms. on ihan kivoja )
- Alipainepumppu (siriseekö,päriseekö,kiliseekö paikallaan jarrua voimakkaasti polkiessa)
- Penkinlämmittimet (aika herkkään tuntuu elementit katkeilevan)
- Jakopää (päriseekö kylmäkäynnistyksessä, asiantunteva korjaamo tarkastaa tarvittaessa venymän)
- Muuten huolto-ohjelman mukaan huollettu?
Itse näkisin, että jos ylläolevat on kunnossa ja muuten siisti peli niin ei muutako kaupoille. Onhan tuo nelipyttyinen tietysti vähän karskin kuuloinen tyhjäkäynnillä, mutta eipä tuo ajaessa itseäni häiritse E-mersussa. Tietysti varusteet oman maun mukaan lisäksi (nahkasisusta, AMG-Styling, COMAND, ILS-valot yms. on ihan kivoja )
S212 250CDI
Re: W212/S212 hakusessa
Kiitoksia vastauksistajusi kirjoitti:Nelipyttyisissä sama kone, mitä nyt 200:ssa ei ole kaksoisahdinta. Suuttimissa on eroa myös 220:n ja 250:n välillä. Ohjelmoimalla kaikista saa riittävästi potkua perheauton mittapuulla.
Merkittävimmät muutokset on nelipyttyisissä lähinnä siinä, että loppuvuodesta 2011 on tehty jakopäähän parannuksia ja 5-lovinen laatikko vaihtuu 7-vaihteiseen. Uudemmissa nelipyttyisissä ei jakopään kanssa ole kauheasti ongelmia, eikä ketjun vaihtokaan ole järisyttävän kallis. Kiristimen vaihto suorastaan edullinen. Minulla on 11/2011 valmistettu MY 2012, jolla on rullattu 188 tkm. Ketju ei ääntele kylmänä eikä lämpimänä. Mutta viimeistään 300-400 tkm paikkeilla kiristimen ja ketjunkin uusiminen on tavallista. Jotkut täällä haukkuvat OM651:n maan rakoon, kai siksi että alakerran laakerituhoja on joillekin käynyt, mutta monet ajaa satoja tuhansia ilman murheita.
7G:n pitäisi tietysti vaihtaa kylmänä ja lämpinämä ilman nykimisiä. Kaikenlaisista nykimisongelmista on täällä foorumilla kerrottu ja itsekin vaihdatin öljyt+vaihteiston softan kun alasvaihto 4->3 alkoi hieman tuntua. Glykoliongelma on 10 vuotta vanhempien juttu. 7G:ssa ainakin MY2012 vaihteiston öljynvaihtoväli on 125 tkm, jota foorumin asiantuntijat ovat pitäneet liian pitkänä.
Omasta kokemuksestani uskallan väittää, että W/S 212 on vähävikainen ja luotettava auto. Minulla ainoa vika viimeisen 2,5 vuoden aikana on ollut vasemman takaoven kahvamekanismi. Ja parkkitutkan antureita tietysti. Jarrujen alipainepumppu on jonkinlainen tyyppivika. Kuuntelee, tuleeko jarrua painaessa ääntä. Jos ostaa farmarin tai Airmaticin, niin kannattaa heti vaihtaa tai kuivata ilmakompressorin ryynit ja vaihtaa suodatin.
V6-koneiset on merkittävästi kalliimpia. Totta kai V6 on kaikin puolin makeampi, jos budjetti antaa myöten. Tietäjät sanokoot enemmän - tämä oli tyytyväisen OM651-mersukuskin kommentti.
Pari lisäkysymystä olisi, kulkeeko tuo paranneltu jakopää ja 7G laatikko käsi kädessä vai voiko olla uudempi laatikko mutta tuo vanhempi jakopää? Tietääkö tuota jakopään muutosta jostakin koodista yms? Kun on jonkin verran noita 2011 vuonna tehtyjä malleja juuri kaupan, niin tietäsi sitten heti kumpaa versiota ovat. Ja miten tuon laatikon saa helpoiten selville, että onko se 5v vai 7v? (tarkoitan esim. myyntikuvaa katsomalla eli muuttuiko ulkonäölliseti jokin) kun ei ole ihan avautunut tuo rattivaihde/lattiavaihde systeemi
Re: W212/S212 hakusessa
Ei se ero nyt ihan mahdoton ole. Moottorin ääni on eristetty muutenkin niin hyvin että juuri sen kuulee kumpi sielä raksuttaa, jos kuuntelee.jusi kirjoitti:V6-koneiset on merkittävästi kalliimpia. Totta kai V6 on kaikin puolin makeampi, jos budjetti antaa myöten. Tietäjät sanokoot enemmän - tämä oli tyytyväisen OM651-mersukuskin kommentti.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W212/S212 hakusessa
Jatketaan ketjua kun sellainen löytyi. (olen siis todistettavasti käyttänyt hakua... )
Onko 9G-tronic lisähintansa väärti? Toki se kompensoituu veroissa takaisinpäin pienemmän päästöarvonsa takia. Arvon tiukasti E 220-E 350 välikössä ja jotenkin E250 tuntuisi fiksulta vaihtoehdolta ja 7G-troniceja ja 9G-troniceja on tuossa porukassa sekaisin aika paljon. Lastutus on vähän turn off, joten sen takia olen miettinyt suoraan tehokkaampia malleja.
Omia hakuehtoja on ollut:
-Junge Sterne (kannattaako tästä tinkiä, jos esim liisariyhtiön outlet-myynnistä saa paremman samalla hinnalla?)
-Farkkumalli
-Distronic Plus ja jonoaputoiminto (onko muuten aina tuo "stop and go mukana? onko se sama kuin DTR+Q?)
-vm 2014-2015
-Ajettu vajaa 100tkm.
-hinta pitäisi veroineen ja hyvineen jäädä alle 35-36k. Verojen osuudeksi ajattelen noilla ehdoilla tulevan noin 7000-8500e, riippuen moottorista ja vuosimallista
Seuraavista plussaa:
-Webasto (laitatan jos ei ole, eli huomioidaan hinnassa)
-Talvirenkaat (Ostan 17" kitkat jos ei autossa ole)
-Panorama-katto (penskat tykkäisi, muttei mikään pakollinen, näitä on harvassa)
-Nahkapenkit (puolinahkoja eli Artico? kannattanee välttää?)
-Keyless Go, eli avaimet pysyy taskussa (lelu, mutta siihen oon tottunut nykyisessä)
Tuo Distronic on sellainen, että käytännössä pitää lähteä Saksasta hakemaan kun niitä ei suomalaisissa autoissa ole. Nelivedot olen jättänyt pois vaihtoehdoista, koska se nostaa veroja, kulutusta ja huoltokuluja Suomessa. Auto tulee reippaaseen matka-ajoon, eli oletettavasti kilsoja tulee noin 35-45tkm vuodessa ja autoa olisi tarjoitus pitää seuraavat 150tkm.
Tuleeko teillä mieleen mitä olen jättänyt nyt tässä huomioimatta? Auton etsintään on aikaa joulukuun loppuun, jolloin nykyinen liisari lähtee työpaikan vaihdon mukana.
Onko 9G-tronic lisähintansa väärti? Toki se kompensoituu veroissa takaisinpäin pienemmän päästöarvonsa takia. Arvon tiukasti E 220-E 350 välikössä ja jotenkin E250 tuntuisi fiksulta vaihtoehdolta ja 7G-troniceja ja 9G-troniceja on tuossa porukassa sekaisin aika paljon. Lastutus on vähän turn off, joten sen takia olen miettinyt suoraan tehokkaampia malleja.
Omia hakuehtoja on ollut:
-Junge Sterne (kannattaako tästä tinkiä, jos esim liisariyhtiön outlet-myynnistä saa paremman samalla hinnalla?)
-Farkkumalli
-Distronic Plus ja jonoaputoiminto (onko muuten aina tuo "stop and go mukana? onko se sama kuin DTR+Q?)
-vm 2014-2015
-Ajettu vajaa 100tkm.
-hinta pitäisi veroineen ja hyvineen jäädä alle 35-36k. Verojen osuudeksi ajattelen noilla ehdoilla tulevan noin 7000-8500e, riippuen moottorista ja vuosimallista
Seuraavista plussaa:
-Webasto (laitatan jos ei ole, eli huomioidaan hinnassa)
-Talvirenkaat (Ostan 17" kitkat jos ei autossa ole)
-Panorama-katto (penskat tykkäisi, muttei mikään pakollinen, näitä on harvassa)
-Nahkapenkit (puolinahkoja eli Artico? kannattanee välttää?)
-Keyless Go, eli avaimet pysyy taskussa (lelu, mutta siihen oon tottunut nykyisessä)
Tuo Distronic on sellainen, että käytännössä pitää lähteä Saksasta hakemaan kun niitä ei suomalaisissa autoissa ole. Nelivedot olen jättänyt pois vaihtoehdoista, koska se nostaa veroja, kulutusta ja huoltokuluja Suomessa. Auto tulee reippaaseen matka-ajoon, eli oletettavasti kilsoja tulee noin 35-45tkm vuodessa ja autoa olisi tarjoitus pitää seuraavat 150tkm.
Tuleeko teillä mieleen mitä olen jättänyt nyt tässä huomioimatta? Auton etsintään on aikaa joulukuun loppuun, jolloin nykyinen liisari lähtee työpaikan vaihdon mukana.
S212 E350 BlueTEC vm 2014
Re: W212/S212 hakusessa
Airmatic?Juutana kirjoitti: Tuleeko teillä mieleen mitä olen jättänyt nyt tässä huomioimatta? Auton etsintään on aikaa joulukuun loppuun, jolloin nykyinen liisari lähtee työpaikan vaihdon mukana.
Re: W212/S212 hakusessa
Vähän mulle sellainen +/- juttu. Kiva lelu, mutta kompura ja pussit ihanan kalliita. Tosin farkuissa on ne takapussit joka tapauksessa, joten kai sitä samaan konkurssiin menisi etupussien rikkoutumisetkin... Lisähintaa en siitä haluaisi maksaa.tj86430 kirjoitti:Airmatic?Juutana kirjoitti: Tuleeko teillä mieleen mitä olen jättänyt nyt tässä huomioimatta? Auton etsintään on aikaa joulukuun loppuun, jolloin nykyinen liisari lähtee työpaikan vaihdon mukana.
S212 E350 BlueTEC vm 2014