kannattava tuonti?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

kannattava tuonti?

Viesti Kirjoittaja emppu »

http://www.mobile.de/SIDGvDfelqkMbfMEsL ... 124141167&

Paljonkohan tälläsestä pitää maksaa veroa? Taitaa olla käyttökustannukset aika kovat?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

jep

Viesti Kirjoittaja juha »

kivat lehmännahkapenkit ;-) Kevyt duuni vaihtaa vesipumppu tai kampiakselin stefa....
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Terve!

On varmaan tuon markkina-arvon määrittäminen aikas vaikeeta, koska tuskin tuollaisia aikaisemmin on Suomeen tuotu. Sanoisin silti, että alle 15 000 euroa. Ajokilometrejä sentään yli 300 000. Ja yleensä tulli on hieman joustanut niissä tapauksissa, joissa markkina-arvoa ei ole voitu määrittää. (Verrattu pienempään moottorikokoon jne.). Eli suhkot halvalla luulisi tuon lähtevän. Vakuukset/huollot/mahdollisten vikojen korjaukset ovat taas oma lukunsa.

Hevosia enemmän kun SL 55 AMG:ssa, joten tuolla määrällä luulisi kerkiävän 8)
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Juu, veikkaan että tuolla ehtii perille 8) . Katsopas vaan sit ettei inssi ekassa checkissä täällä irvaile ja pyöristä moottoriarvoja sopivasti ylöspäin makunsa mukaan niinkuin mulla ja kappas, sit vakuutusyhtiölle kyllä meneekin niitä maksuja koko ajan..

Ja kardaanin kanssa varmaan leikit ensimmäiseks kun jotain tuolle joudut tekemään... Mut eiköhän se näissä ehtivissä MB:ssä oo aina sukuvika.

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

JoniAskola kirjoitti:Terve!

On varmaan tuon markkina-arvon määrittäminen aikas vaikeeta, koska tuskin tuollaisia aikaisemmin on Suomeen tuotu. Sanoisin silti, että alle 15 000 euroa. Ajokilometrejä sentään yli 300 000.
Meinasitko että Brabuksen virittämän kuussatasen Ässän joku myis Suomessa 15 k eurolla :?: :?: :?:, jos pidät sitä "markkina-arvona".... Kun pienempikoneisista huonommin varustelluistakin pyydetään reilusti enemmän...

Pyytäähän sakemannikin tuosta lähes kympin...
Myykää vaan mulle jos tolla hinnalla.... :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Wile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ke 06.08.2003 19:36

Viesti Kirjoittaja Wile »

juhis2000 kirjoitti: Meinasitko että Brabuksen virittämän kuussatasen Ässän joku myis Suomessa 15 k eurolla
Eiköhän Joni meinannut että verot jäävät alle 15 tuhannen...
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Kyllä yllittää 15000€

Viesti Kirjoittaja JS »

Tuntien Suomen tullin kaikenkattavan verokäytännön niin sanoisin 25000€ olisi lähempänä...

Tullihan laskee sen varaan ettei kukaan valita vaan maksaa mielummin kuin vaivautuu täyttämään kaavakkeita ja uhmaamaan heidän päätöksiään.. :P
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

juhis2000 kirjoitti: Meinasitko että Brabuksen virittämän kuussatasen Ässän joku myis Suomessa 15 k eurolla :?: :?: :?:, jos pidät sitä "markkina-arvona".... Kun pienempikoneisista huonommin varustelluistakin pyydetään reilusti enemmän...

Pyytäähän sakemannikin tuosta lähes kympin...
Myykää vaan mulle jos tolla hinnalla.... :wink:
No en ihan kyllä markkina-arvoa tarkoittanut vaan lähinnä veroa joka pitäisi maksaa. Jos kuvitellaan, että veroja tulisi 15 000 euroa, niin markkina-arvo olisi siinä ~35 000-40 000 euron hujakoilla.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

JoniAskola kirjoitti:
juhis2000 kirjoitti: Meinasitko että Brabuksen virittämän kuussatasen Ässän joku myis Suomessa 15 k eurolla :?: :?: :?:, jos pidät sitä "markkina-arvona".... Kun pienempikoneisista huonommin varustelluistakin pyydetään reilusti enemmän...

Pyytäähän sakemannikin tuosta lähes kympin...
Myykää vaan mulle jos tolla hinnalla.... :wink:
No en ihan kyllä markkina-arvoa tarkoittanut vaan lähinnä veroa joka pitäisi maksaa. Jos kuvitellaan, että veroja tulisi 15 000 euroa, niin markkina-arvo olisi siinä ~35 000-40 000 euron hujakoilla.
Tuo ehkä lähempänä totuutta...ei muuta kun tuokaas moinen maahan, niin sitenhän oikeat verojen määrätkin selviää... :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Yllättävän ahtaat takajalka tilat tollasessa. Äkkinäinen olis luullu että tuolla mahtuu istumaan vaikka jalat suorana. :shock:

Mutta konehuoneen puolella vasta täyttä onkin, parempi pitää pelti kiinni jos tollasen omistaa. Jättää ne pellin toisella puolella olevat asiat ihan toisten huoleksi.

Mitenköhän tollasen osat ja muut huollot? Tässä keväällä yksi huoltoasema mainosti auton keväthuoltoa johon kuului nesteiden tarkistukset/lisäykset, tulpat, jarrupalojen tarkistus ja jotain muuta könttäsummana n.200€. Tollasen veis tulppien vaihtoon niin vois tulla yrittäjällä hieman takkiin :D

Jos ton hintaluokan autoa olisin Saksasta hankkimassa niin toisin kyllä ihan perus karkeen 500E pienellä todellisella ajomäärällä.. Piisais ihan mulle 8)
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

tullia

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kuulkaas nyt jos tosta mun 500e ,maksoi tullit 12370ja markkina arvo 36tuh, niin tollanen tullin mielestä varmaan 100000€ ja siitä prossat niin varmaan 35tuh€ aika lähellä
Terveisin Jamppa
saksalaista rautaa
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: tullia

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

jamppa kirjoitti:Kuulkaas nyt jos tosta mun 500e ,maksoi tullit 12370ja markkina arvo 36tuh, niin tollanen tullin mielestä varmaan 100000€ ja siitä prossat niin varmaan 35tuh€ aika lähellä
Terveisin Jamppa
saksalaista rautaa
No johan tolla 100 000€ nyt saa jo uuden viissatasen eemelin. Aattele nyt tuota auton ikää ja kilometrejä.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

600 mesen hinta

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Joo jatkan mihin äsken jäin,eli jos uusi 500e maksaa 94000€ lisätään mulle nahka toppaukset ja kattoluukku päästään siihen satkuun.Mut jos otat tollasen ässän vaikka vanhan , niin kyllä toi tulli varmaan hinnoittelee noi kaikki toppaukset erikseen.Mutta käykää toki ostamassa pois ja kertokaa sitten kuinka väärässä olin.OLi ton 500e tullaus jo sellainen operaatio , et itse en tollasta hienoutta sinne veis.

Terveisin Jamppa
on tota saksalaista rautaa 7 tonnia kiloina
Vastaa Viestiin