Ihan hyvä pointti. Varmasti aiheuttaa vaikka mitä.markoala kirjoitti:Takakelkan etukumit voi olla väljät myös.
Onko havaintoja, missä km alkaa väsyä? Ja löytyykö normi sorkkarauta vääntelylä? Katsastuksessa?
Ihan hyvä pointti. Varmasti aiheuttaa vaikka mitä.markoala kirjoitti:Takakelkan etukumit voi olla väljät myös.
Onpas hienoa lukea oikeaa faktaa!198859 kirjoitti:Itsellä w212 -09 sedan. Vetelyä oli. Olen tutkinut asiaa paljon. Syynä liika auraus takana. Ajossa veto kääntää vielä lisää aurausta. Säätelin aurauksen lähelle nollaa. Muutaman minuutin voi jättää. Auto lähentelee junan ominaisuuksia entiseen verrattuna. Joku mainitsi foorumilla aikaisemmin samaa. Renkaatkin kuluvat tasaisesti. Eteen voi lisätä 1 minuutti/ rengas ylimääräistä. Renkaisiin reilusti 0,5 kiloa ylimääräistä painetta. Tietysti muut kulmat arvoihinsa. Laita kaveri kiihdyttämään ja jarruttamaan vuorotellen ja katso itse sivuikkunasta miten auraus muuttuu veto päällä takana niin ymmärrät. Hurjempi kuski tuon näkee myös itse sivupeilistä. Suurella aurauksella ohjaa se rengas, millä pito on!
Lähelle 0:llaa198859 kirjoitti:SIMOSAMI, oletko todella tuota mieltä ( auraus nollaan) myös eturenkaitten osalta? Itsellä jäänyt käsitys vuosien saatossa, että hieman ylimääräistä poistaa levottomuutta. Tosin en ole testannut tuota O- aurausta eturenkailla.
Sen verta pienestä aurauksesta kokemusta C36 kanssa että ns tehdasarvojen sisällä meni talvikelillä kuin puuvaappu. Säätelin aurauksen alarajan alapuolelle mutten nollaan sentään. Alkoi kulkea liukkaalla suoraan ja ratinkin sain suoraan vaikkei ns merkkihuolto tyninharjulla saanut. Valittivat että on välystä jossain. Samaa valitti kolarikorjaamo Karkkilassa ja eivät saaneet rattia suoraan... Ite piti säätää. Ihan vanteen etu ja takareunasta mittasin ja laskin kulmat siitä. Kukaan ei mistään sitä hemmetin välystä löytänyt.198859 kirjoitti:Simosami, tuo auraus edessä lähelle nollaa. Perustuuko tämä sinun omaan kokemukseen?
Mikä on käsityksesi asiasta että 212:n tehdasarvot eivät pelitä.
Mitä mieltä olet: jättivät säädöissä vasemman etusen camperin ääriarvoon miinuksen puolelle...oikea on vähän miinukseen päin ohjearvosta. Vaikuttaako kulkuun. Aurausta jäi 1,3 mm...pitänee otta 1 mm pois !?
Takana onkin jo vajaa 1 mm
Olisko heittää suuntausraportista kuvaa tänne?Italialainen kirjoitti:Minulla on w212 vm.2010. Kun ostin auton pari vuotta sitten, sillä oli ajettu 100tkm. Kävin koeajamassa monta vastaavaa autoa ja ne kyllä kulki pääsääntöisesti kuin juna. Tästä kyseisestä yksilöstä huomasi heti, että ajettavuudessa on pientä vetelyä. Laitoin sen kuitenkin leveiden loppuunajettujen renkaiden piikkiin. Ajettavuus toki parani uusien renkaiden myötä, mutta ei ole edelleenkään läheskään niin hyvä kuin pitäisi olla. Ongelma on sekä kesä- että talvirenkailla. Huollossa olen parissakin paikassa pyytänyt tarkistamaan alustan, mutta mitään vikaa ei ole löytynyt. Ei myöskään katsastuksessa. Nelipyöräsuuntaus on niin ikään tehty. En usko, että vika on rengaskulmissa. Niitä viilaamalla varmaan saadaan ajettavuutta hieman parannettua, mutta kyllä perussyy on jossain muualla. Perstuntuma on, että vika on takapäässä, koska auto "luikertelee" pienissäkin urissa ja vaatii jatkuvaa ohjaamista.
Onko joku vaihtanut takakelkan kumeja ja havainnut sillä olevan vaikutusta asiaan?
takajousien ehjyys on todella tärkeä suoraan menoon. jos toinen takakulma ei kanna, niin ohjaa kaasusta. tiedä sitten miten vaikuttaa jos esim ilmaiskari tms on erilainen eri puolella, varmasti vaikuttaa sekin.miksi autoni 212 v.2010 vänkee kiihdyttäessä vasemmalle ja kun löysää kaasun vänkää oikealle. Onko kytköksiä näissä toisiinsa? Pähkäiltävää lukijoille lauantain ratoksi! Faktanjanoni on kylty
Kapeat renkaan ei vedä , koska kosketuspinta asfaltin kanssa on pienempi.postmanbat kirjoitti: ↑Ke 10.02.2021 22:24 Vetely ja urat hävis kun vaihdoin eri vanteet ja renkaat alle. Eli kapeammat ja isommalla et llä. Vakio et on luokkaa 47? ekoissa vanteissa 35 joilla veteli.