Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Helsingin reissu heitettiin edellisenä vkl:na. Auto on aivan tajuttoman hyvä matka-auto. Tosin täyteen lastattuna tehoa ei ole liikaa. Kickdownilla ei tee motarinopeuksissa mitään, tai sitten en vaan osaa vielä ajaa tuolla. Tuikutus tms. taitaa olla välttämätöntä.

Otos Mäntsälän Shelliltä, Mastodong vs. C-sarjan tilaihme
2017-07-07 19.57.11.jpg
Perillä majapaikassa vein auton parkkiin, niin eikös viereen änkeä facelifti:
2017-07-07 22.25.24.jpg
2017-07-07 22.25.34.jpg
2017-07-07 22.26.05.jpg
Kaveri kertoi ostaneensa auton alkuvuodesta, muuten mennyt hyvin mutta etuvetoakselit tai niiden nivelet vaihdettu myyjäliikkeen piikkiin, toista tonnia kappale.
---
Zubehöriä tilattu, Saksasta löytyi originaalit kuulokkeet takatilan viihdepakettiin ja jenkkilästä roiskeläpät. Daimlerilta ei saa enää uusia läppiä, ja hinta on jenkkilän mukainen, 230 e + rahti. Vehon kautta tuli kumimattosarja vajaa 150 e. Kolmannen rivin matot vaan on suunniteltu ilmeisesti 4+2-mallia varten, kun ottavat kiinni keskirivin keskipenkin kiskoihin. Täytyy vielä sovitella. Veholta tuli myös lastausaukon suojamatto (haitari) puskurin päälle n. 50 e, 212-alkuisella varaosanrolla. Tulee kiinni joko tarralla kontin mattoon tai tavaratilan kiinnityslenkkeihin. Käytännöllinen kun lastaa rattaita tms.

Takimmaisista sivuikkunoista lähti kalvot helposti, takaluukkuun taidan jättää kalvon paikalleen. Iskari vaihdettiin samalla kun laturin vapaakytkinkin. Nyt ei kolise käynnistettäessä eikä ajossa. Pesurin takaiskuja asennettaessa huomasin, että jousituksen kompressorin valkeista muoviputkista yksi oli hangannut sisälokasuojaan. Se sai suojaksi ilmastointiteippiä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit

Viesti Kirjoittaja RH »

Timo L. kirjoitti: Kickdownilla ei tee motarinopeuksissa mitään, tai sitten en vaan osaa vielä ajaa tuolla. Tuikutus tms. taitaa olla välttämätöntä.
..tai sitten olis vaan pitänyt löytää se bensaveekasi... :D :wave:
Samat havainnot jo aikanaan CDI-kuutospaavolla ajellessa. Väännöllä se liikkui, ei polkemisella 8) .
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Moi

Tuohon rengastus aiheeseen. Mun ärrässä oli ostaessa alla orkkisrengastus 255/55-18 ärrän orkkis vanteilla. Pistelin talveksi niille vanteille 235/60-18 nastarenkaat. Ajettavuus parani entisestään kun talvirengas meni alle. Nyt taas keväällä kun pistelin 255 renkaan alle niin vähän muuttui huonompaan suuntaan, ei toki huonoksi, mutta 235 talvirengas on parempi. No nämä erot on niin pieniä, että voi johtua ihan renkaastakin. Kesävanteiksi tuli siis sama 18 tuumaa kun tuontikumet oli kohtuu hyvässä iskussa ja sattui sopivasti eteen uudet ML/R aidot Brabus Q vanteet. Näissä onkin sitten jo aikasta lailla pieni ET, joten juuri tuota kylkien likaantumista esiintyy jos hiekkateilke pitää ajella, mutta se kärsittäköön kun alla ne on ihan maukian näkööset :).

Kulkupuoleen kaipaisin kans kyllä hieman piristystä. Ei tuolla nyt jalkoihin jää, mutta kyllä sen rekan ohi vois ripemminkin mennä... Itse vaan miettinyt että olisko järjestys ennen softausta ottaa alkuun tukkeet pois pakarista ja sen jälkeen softa? Säästäiskö se näitä "peltipakosarjoja" ja ahdinta jos lopun putken vastapaine olis minimoitu? Alkuosan vois tehdä uusiksi ja panna orkkikset jemmaan jos noi partikkelijutut menee tulevaisuudessa liian hankaliksi...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juu ei löytynyt jenkkilästäkään orkkisläppiä ja Suomesta löytyneet takaläpät olivat pre-facelift -malliin. Nyt on tulossa orkkiksen näköiset läpät Kiinasta hintaan 30 e... :roll:. Suomenkielinen käyttöohjekirja tuli noin parin kuukauden odottelun jälkeen, nyt niitä pitäisi siis löytymän Veholta.

Sain klubilaiselta hankituksi autoon hyväkuntoiset W164:n ET60-alut kumeineen. Päällä on Nordexx NS9000 -kiinankumit, ekat sellaiset mulla. Vaikutelma on erittäin hiljainen ja pehmeä, tosin paineetkin ovat nyt vakiot, Nokialaisilla oli korkeammat. Näissä ei ole rengaspainetunnistimia. Omasta mielestäni auto on rauhallisemman näköinen näillä vanteilla.
2017-08-10 19.02.49.jpg
2017-08-10 21.40.07.jpg
Kuuluisiko pulttien tulla näissä vanteissa ulkopinnan tasaan, kuten W124:n aikaan?
Listoille ja kahvoille en ole saanut tehtyä mitään.

Heinäkuun lopulla kävimme kolmen yön kesälomareissulla Kymenlaakson seudulla. Auto on edelleen tajuttoman hyvä matka-auto. Se on hiljainen, äänimaailma on miellyttävä. Vakiostereot ovat hyvät. Jokaisella on tilaa matkustaa. Sillä on helppo pitää yllä korkeatakin etenemisvauhtia tulematta väsyneeksi. Penkit ovat mahtavat etenkin ortopedi-istuimina. Meidän kuuden hengen matkatavarat mahtuivat kaksine matkarattaineen juuri kyytiin. Kontin pohjan alla olevaan lokeroon mahtui kolme koululaisreppua.
2017-07-27 21.42.35.jpg
Kuvan levähdyspaikalta Lietveden silloilta reippaasti kiihdyttäessäni auto kävi nyhtämään rajusti. Piti kiihdyttää tosi rauhallisesti. Auto ei vastannut kaasuun juurikaan eikä vaihtanut pienempää. Muutaman kilsan jälkeen vedin sivuun ja sammutin auton. Uudelleen käynnistettäessä vika katosi ja värkki on toiminut moitteetta sen jälkeen. Mikä lie ollut?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1519
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit

Viesti Kirjoittaja illinois »

Mahtaisko DPF olla tukossa ja nousee paineet putkistossa liikaa -> vikatila.
Pakkopoltto on turhaa hommaa enemmän ajetuissa, tuskin auttaa. Hitupöntölle kunnonpesu (auttaa hetkeksi) tai paras olisi sisuskalujen poisto ja samalla ohjelmistoon muutos ja piristys.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Piuhan päähän vaan. Turbon/imuputken tiiviste ehjä ja kunnolla paikallaan, ettei tiputtele läppämoottorin päälle->läpät takertelee?
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vaihteisto-ongelma ei ole uusiutunut. Kiinan roiskeläpät kävivät eteen hienosti. Takaläpät eivät sopineet suoraan ja sorvaaminen odottaa inspiraatiota. Kesällä vaihdettu Aerosus-ADS-iskari kesti noin 7000 km, joten kovin hyvää arvosanaa sille ei voi antaa. Se kävi kolisemaan samalla tavalla kuin alkuperäinen. Sain reklamaatiolla Bilstein-iskarin tilalle.

Öljynvaihdosta on kulunut nyt noin 10 tkm ja kappas kummaa, öljyn pinnan ilmoitus tuli tauluun. Auto ei merkkaile, joten syövätkö nämä öljyä? Pientä vuotoahan tyypillisissä paikoissa on.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2462
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Paljonkos laitoit öljyä vaihdossa? ML:n ohjekirja sanoo tilavuudeksi 9,5l ja WISsistä tulostettu huoltokortti kertoo että laita 8,5l. Itse laitoin 9l ja ei ihan ylämerkkiin mennyt. Ja ei ainakaan itsellä syö öljyä 2 vuotta ja 19 tkm oli viimeksi vaihtoväli ilman lisäystä tai varoituksia (220 tkm mittarissa).
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Vajuu öljypinta pikkuhiljaa itselläkin, n. 6000 km öljynvaihdosta jonka jälkeen oli ylärajassa, nyt alkaa olla jo tikussa pinta aika alhaalla, valittanut ei ole vielä. Leimalla inssi valitteli että öljypohja on öljyinen joten jostain vuotaa ulospäin vaikka yläpuolelta katsottuna kaikkialla on kuivaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Liikkeessä huollon yhteydessä vaihdettiin öljyt. Kuitissa luki 8 l Mobil 5w30 esp... Onko siellä nyt ollu 8 vai 8,5.

Ajattelin kuitenkin vaihtaa öljyt tässä 10-12 tkm tienoilla. Aiemmin olen käyttänyt kaikissa autoissa Teboil Diamond Diesel 5W40 - öljyä, jolla on myös tähän moottoriin soveltuvat luokitukset. Mitään mainintaa tuhkaamattomuudesta ei ole. Mihin se tuhkaamattomuus (esp?) vaikuttaa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja luokyio »

DPF kestää puhtaampana
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13147
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tällaistako:
Teboil Diamond Diesel 5W-40

Loistavat puhtaanapito-ominaisuudet omaava täyssynteettinen moottoriöljy, joka on räätälöity kaikenikäisiin kevyen kaluston dieselmoottoreihin. Se säilyttää optimaaliset voiteluominaisuutensa raskaassakin ajossa ja se soveltuu erinomaisesti pumppusuutindieselmoottoreille sekä useimpiin partikkelisuodattimilla ja katalysaattoreilla varustettuihin moottoreihin.

Viskositeetti: SAE 5W-40
Suorituskyky: API SN, SM/CF; ACEA C3; BMW LL-04; MB 229.51; VW 505.01/505.00; Ford M442C917-A; Quality level: ACEA A3/B4


Lukee tuossa että on vähätuhkaista, se viimeinen ykkönen MB 229.51 luokituksessa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

DBFI kirjoitti:Tällaistako:
Teboil Diamond Diesel 5W-40

Loistavat puhtaanapito-ominaisuudet omaava täyssynteettinen moottoriöljy, joka on räätälöity kaikenikäisiin kevyen kaluston dieselmoottoreihin. Se säilyttää optimaaliset voiteluominaisuutensa raskaassakin ajossa ja se soveltuu erinomaisesti pumppusuutindieselmoottoreille sekä useimpiin partikkelisuodattimilla ja katalysaattoreilla varustettuihin moottoreihin.

Viskositeetti: SAE 5W-40
Suorituskyky: API SN, SM/CF; ACEA C3; BMW LL-04; MB 229.51; VW 505.01/505.00; Ford M442C917-A; Quality level: ACEA A3/B4


Lukee tuossa että on vähätuhkaista, se viimeinen ykkönen MB 229.51 luokituksessa.
Hyvä hyvä! Eli voin käyttää vielä samaa ölppää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - vanteit

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Timo L. kirjoitti:Vaihteisto-ongelma ei ole uusiutunut. Kiinan roiskeläpät kävivät eteen hienosti. Takaläpät eivät sopineet suoraan ja sorvaaminen odottaa inspiraatiota. Kesällä vaihdettu Aerosus-ADS-iskari kesti noin 7000 km, joten kovin hyvää arvosanaa sille ei voi antaa. Se kävi kolisemaan samalla tavalla kuin alkuperäinen. Sain reklamaatiolla Bilstein-iskarin tilalle.

Öljynvaihdosta on kulunut nyt noin 10 tkm ja kappas kummaa, öljyn pinnan ilmoitus tuli tauluun. Auto ei merkkaile, joten syövätkö nämä öljyä? Pientä vuotoahan tyypillisissä paikoissa on.
Se oma C320 cdi OM642:lla ei ainakaan 25tkm välillä syönyt öljyä. Kun vaihtelin öljyt, niin vähintään tuo 8,5 litraa tuli pois, ja pikkasen reilut 8,5 litraa sinne laitoin takaisin niin, että mittatikku näytti noin puolta väliä. Myöskään yksikään noista meidän OM642 taxeista ei muistaakseni ole syönyt missään vaiheessa auton elinkaarta öljyä. Olisiko sinne mennyt vaan hiukka niukasti sitä öljyä vaihdon yhteydessä?

Kun puhe oli tuosta kickdownin käytöstä ja kiihtyvyydestä, niin kyllä itsellä on ollut se havainto näiden ahdettujen dieseleiden kanssa, että parhaan kiihtyvyyden saavuttaa painamalla kaasu pohjaan ilman, että painaa kickdownia. Pykältää yhden-pari alaspäin, ja kierrokset asettuu mukavasti parhaalle vääntöalueelle. Auto ei tällöin myöskään "turhaan" nosta kierroksia ohi huipputehoalueen, mikä taas mielestäni tapahtuu kickdownilla kiihdyttäessä.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 871
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja esukki »

Mulla kuluu sen verran että 20tkm vaihdon jälkeen oli alaviivassa
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ärrä on pelannut loistavasti, etupää vaan on alkanut painua seistessä alas yhä tiheämmin. Ml. noin 205 tkm. Talviluukki orkkis-18" pyörillä:
IMG_20180220_152531.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

Tulipahan harrastettua duunarin verosuunnittelua ja haettu vastaavaan autoon kitkat viipurin vianorilta. 255/55-18
Tarkoitus oli jättää osto keväälle mutta ei se kesä toistaiseksi näytä merkkejä saapumisesta.

Eka kerta rajan tuolla puolella ja vaikka laskee viisumin hinnan mukaan niin oli aika kustannus tehokasta.
Kotka --> kotka 15.30-21.00 välissä syötiinkin viipurissa.

Suomalaisella kortilla vingutin kun ei tahtonut aika riittää rahan vaihtoon, vasta lähtiessä tajusin että niillä on kello tunnin enemmän kuin täällä.
Ennen kellojen siirtoa...
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Päästelin noilla 5W30:llä nyt sen viitisentoista tuhatta kilometriä. Tilalle laitoin em. 5W-40:t. B-huolto odottaa vajaan kymppitonnin päässä. En odota, että öljyn syönti muuttuu miksikään, vaan että ei tarvitse pelata eri merkkisten öljyjen kanssa. Rahapussi kestänee kerran vuodessa merkkiliikkeen huollon, oli alle 300 e viimeksi. Säilyy Mobilo, ruostumissuojat (!) ja asiakassuhde kunnossa :-D.

Etuilmajouselle tarttis nyt tehrä jotain, saattaa valua parin tunnin sisään tyhjäksi. Tsekkailin painelinjoja kompuran luota, ja havaitsin jonkun aikaa sammutuksesta hiljaista ruplatusta kompuralta. Sellaista, kuin ilma purkautuisi veden joukkoon ahtaasta reiästä hiljalleen. Aamulla sitä ei enää kuulunut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Reilu viikko sitten vaihdettiin etupussi ja -jalka Arnottin valmistamaan. Nyt pari päivää sitten näyttöön tuli Airmaticin kuva ja teksti "Malfunction". Autoa korotettaessa sanoi ensin "Compressor cooling down" eli kompura jäähtyy, myöhemmin "Level control not permitted" eli tasonsäätö ei sallittu. Kompuran ääni kyllä kuuluu tosi pitkään verrattuna normitilanteeseen.

Pitäisikö tsekata ne korkeusanturit, vai onko joku muu tietty paikka?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6249
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - pussiva

Viesti Kirjoittaja MiHe »

tehtiinkö sille painetestit sen tolpan vaihdon jälkeen, ettei jääny vuotoo johonkin? Onhan se kompurakin voinut jo väljistyä varsinkin jos joutu tekemään extraduunia sen vuotaneen tolpan kanssa, en kyllä muista oliko sille kompuran tuotolle painetestissä joku varsinainen aikaraja.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - pussiva

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä oli painetestit tehty ja tehtiin nyt uudelleen. Kompura teki vain 8 baria testissä 16 barin sijaan. No eikun uutta paikalle MB-Osasta klubialennuksella, Arnottin eli AMK- OE-valmistajan tuote reilulla 300 eurolla. Merkkiliikkeen osa 1114 euroa, sisältäen tosin imuletkun ja suodattimen. Nyt on pysynyt ylhäällä ja kaikki tasonsäädöt toimivat ym. toimivat. Tosin pari päivää sitten syttyi moottoridiagnoosivalo... :lol: Lie pakokaasujen lämpötilatunnistimesta johtuva, koska sitä se herjasi keväälläkin. Nytkö se toinen on rikki, kun yhden uuden jo vaihdoin?

Ilmapusseja on siis uusittu
25.1.2016 km 152138 oikea taka
27.2.2017 km 183665 vasen taka
13.3.2017 km 183212 oikea etu (jousijalka, originaali osa)
11.6.2018 km 208235 vasen etu (jousijalka, Arnott).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Magge--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 19.10.2010 02:12

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic - pussiva

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Timo L. kirjoitti:Kyllä oli painetestit tehty ja tehtiin nyt uudelleen. Kompura teki vain 8 baria testissä 16 barin sijaan. No eikun uutta paikalle MB-Osasta klubialennuksella, Arnottin eli AMK- OE-valmistajan tuote reilulla 300 eurolla. Merkkiliikkeen osa 1114 euroa, sisältäen tosin imuletkun ja suodattimen. Nyt on pysynyt ylhäällä ja kaikki tasonsäädöt toimivat ym. toimivat. Tosin pari päivää sitten syttyi moottoridiagnoosivalo... :lol: Lie pakokaasujen lämpötilatunnistimesta johtuva, koska sitä se herjasi keväälläkin. Nytkö se toinen on rikki, kun yhden uuden jo vaihdoin?

Ilmapusseja on siis uusittu
25.1.2016 km 152138 oikea taka
27.2.2017 km 183665 vasen taka
13.3.2017 km 183212 oikea etu (jousijalka, originaali osa)
11.6.2018 km 208235 vasen etu (jousijalka, Arnott).

Onko autolla kenties pakitettu pariviikkoa vai .. ? :wink:
2011 S212 350 CDI 4matic
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

En tiedä, tuo lukema oli piirimyyjän kuitissa. Muistelen omistajan sanoneen, että vaihtotyö tehtiin kuitenkin jossain mualla. Nyt edessä on siis Mersun osa että Arnottin osa vuoden ja 25 tkm välein vaihdettuna, testin paikka.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
MimmiL
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 28.07.2018 14:12

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja MimmiL »

Hei!

Meidän mersun ohjekirja puhuu vaan saksaa, eikä kuulu mun hallitsemiin kieliin. Joten,
Saako takimmaisiin penkkeihin asentaa minkä vain turvaistuimen? Isofixithän sieltä löytyy, mutta luin toisaalta ettei silti sinne saisi asentaa kaikenlaisia istuimia. Eli löytyykö ohjekirjasta tähän jotain ohjetta?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

MimmiL kirjoitti:Hei!


Meidän mersun ohjekirja puhuu vaan saksaa, eikä kuulu mun hallitsemiin kieliin. Joten,
Saako takimmaisiin penkkeihin asentaa minkä vain turvaistuimen? Isofixithän sieltä löytyy, mutta luin toisaalta ettei silti sinne saisi asentaa kaikenlaisia istuimia. Eli löytyykö ohjekirjasta tähän jotain ohjetta?
En tiiä, ei meillä siellä isofixia kuitenkaan ole. Selkä menosuuntaan kahdella rivillä vielä joku vuosi :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Miksei sinne saisi asentaa mitä vain jotka menee hyvin paikalleen, vieläpä isofixillä?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
MimmiL
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 28.07.2018 14:12

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja MimmiL »

luokyio kirjoitti:Miksei sinne saisi asentaa mitä vain jotka menee hyvin paikalleen, vieläpä isofixillä?
En tiedä, näin vain luin toisaalta jossa oli perehdytty turvaistuimiin, että kaikkiin autoihin ei saisi kaikille paikoille asentaa kaikkia istuimia, ja kehoitettiin katsomaan oman auton ohjekirjasta miten on. Sillä aloin asiaa miettiäkkin.

Eli ne fixit ei olekaan siellä vakiona. Meillä on siis 6-paikkanen, ja neljässä penkissä on fixit. Meilläkin menee vielä kaukalossa pienin kuskin takana, yksi turvavyöistuimessa siellä takana ja kaksi sentään jo pärjää ilman :D
Kunhan mielenkiinnosta mietin onko siihen jotain sääntöä auton ohjekirjassa :)
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

Osassa autoissa taitaa turvaistuinten sijoittelua olla rajoitettu esim , lattian alla olevien lokeroiden johdosta.
Eli ilmeisesti "lattia" ei välttämättä kestä istuimen jalkaa jos on sen mallinen.

Isofixeillä varustetussa äRrässä ei ollut rajotteita.
Omassa taitaa takapenkeillä olla myös "toptether" kiinnitys mahdollisuus, vai mikä olikaan
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No niin, nyt olisi edessä takailmastoinnin putkien vaihto, putket tulevat Saksasta. Onko kukaan tehnyt hommelia, WIS:n mukaan ei mitään ihmeitä. Jotain leikkaustyökalua ohjeen mukaan tarvitaan, mutta miten putket liitetään, mutteriliitos vai?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Elämää Ärrierin kanssa 2008 R 320 CDI L 4Matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Päätin sitten teetättää rempan piirimyyjällä. Putkien liitoksessa tarvittiin erikoistyökalua. Työ itsessään helppo, kun putket kulkevat suoraan pohjan alla. Samalla vaihdatin vaihteiston öljynjäähdyttimen putket. Litra öljyä oli jo vuotanut laatikosta ulos! Osat tulivat alkuperäisinä carparts-prosilta eli Bayerische Taxi-einkauf -liikkeestä. Pelkät ilmastoinnin putket tulivat n. 150 e edullisemmaksi kuin Suomesta.

Miksi muuten kutsutaan sitä SA 386 puhelinpaketin osaa, johon puhelin kytketään? Joku liitin on jo valmiina keskikyynärnojakotelossa, etuistuinten välissä. Eli minkä tarvitsen siihen, jotta voin kytkeä oman puhelimeni auton systeemiin?

Edit: jäikin lisäämättä pari kuvaa. Löysin oik. takaovesta ilmeisesti ruostetta. Näyttää jännästi alumiinioireelta, mutta luukut on peltiä. Mitähän tuolle tekisi vai ootetaanko että tulee läpi? :?
IMG_20180829_121307.jpg
IMG_20180829_121231.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin