Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
PeteA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 07.04.2017 10:10

Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja PeteA »

On ehkä hieman myöhäistä tämmöistä kysellä, sillä ensimmäinen Mersu on jo tilauksessa :think: Mieleeni vain juolahti kysymys, kun täällä palstalla toisaalla pohditaan, kestääkö mekkeri muutaman tuhannen kilometrin matkaa Eurooppaan? Itse sellaisen matkan tein vanhalla Nissanilla ilman mitään ongelmia. Toinen asia mikä mekkerin laadussa ihmetyttää on se, että tänään näin jo neljännen mekkerin kuukauden sisään jättäneen tielle. Mallia ja vuosimallia en osaa autoista vielä sanoa, mukana oli kuitenkin uudehkokin maasturimersu. Joku manaili syylliseksi nykyautojen lisääntynyttä elektroniikkaa, mutta kyllä perus-mersuissa on sitä vähemmän kuin halvemmissa pikkuautoissakin. Toki lisärahallahan saa mersuun vaikka mitä, mutta onko perusmersujen laatu heikentynyt? :problem:
Viimeksi muokannut PeteA, Ma 05.06.2017 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja Legge »

Kyllähän ne Mersut varmaan hajoaa siinä missä muutkin autot. Suurin osa antureista sun muista pikkunippeleistä tulee samoilta valmistajilta kuin halvempiin kotteroihin. Laatuero kaiketi näkyy eniten sisätiloissa ja ulkokuoressa. Itse en tosin muista, milloin olisin nähnyt uudemman Mesen hinurin lavalla...varmaan 2013, kun oma A vietiin Veholle :lol: Matka jatkuu Mobilolla :thumbup:
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja epk »

Samaa paskaa kuin muillakin, ehkä joiltain osin vielä kuitenkin teknisesti parempi kuin muut.

Kun kerran pitää valita huonoista niin valitsin vähiten huonoimman ja ajelen sillä :D (siis Mersulla).

Miksei voisi harkita toista merkkiä kokeilun vuoksi, se vaan että ei takavetoisissa on vaihtoehdot aika nollissa eikä huonompaan halua vaihtaa, just sisustan laatu jne.
Avatar
PeteA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 07.04.2017 10:10

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja PeteA »

Piti tuohon "alkuperäiseen" viestiini vielä laittaa, mutta unehtui :wtf: huvittava piirre noiden uusien S/W213 mallien feikkipakoputkista (aukoista takapuskurissa), joissa muissa autoissa on pakoputket, mutta mesessä vain "hienot" kromikoristeet :clap:
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ei se myytti vielä sentään ole, mutta laatu tuntuu heikenneen vuosien mittaan aivan kuten kaikissa muillakin merkeillä. Osittain se johtuu siitä että autojen sähköistyminen ja niiden vikojen löytäminen on välillä henkimaailman juttuja, toinen taas on se että materiaalien laadusta pihistellään isompien voittojen toivossa. Ei enää toista W123/124:ää kannata tehdä kun kuka ostaa uuden mallin jos vanhalla ajaa mittarin ympäri ilman isompia murheita. Jos koskaan ostan uutta autoa niin se pitäisi olla ihan top end -mallia sekä mielellään aina facelift, tosin en tiiä haluaisinko koskaan W222:n facelftiä kun niihin on kuulema tulossa jotkut hiukkaspöntöt? :?

Edit: Joka tapauksessa onnea tulevalle autolle ja toivotaan ettei mikään mene rikki :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja Legge »

PeteA kirjoitti:Piti tuohon "alkuperäiseen" viestiini vielä laittaa, mutta unehtui :wtf: huvittava piirre noiden uusien S/W213 mallien feikkipakoputkista (aukoista takapuskurissa), joissa muissa autoissa on pakoputket, mutta mesessä vain "hienot" kromikoristeet :clap:
Olet väärässä...ei niissä ole edes reikiä :lol: Naurettavathan ne ovat. Ihan niinkuin tuplaputket ylipäätään 4-mukisessa peruskotterossa.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja simoks »

Itellä kun ei olekkaan muuta kun antiikkisia autoja ja vielä ihan käyttöautona.. niin välillä tulee mietittyä mihin sitä joutuu esim 15v päästä jos aletaan siirtyä sähköautoihin ennenpitkää. Pakko varmaan muuttaa Tampereelle duunin lähelle ettei tarvii autoa enää :| Ei nuo uudemmat mersut oikein oo ikinä säväyttäny, ja ihanku sitä olis niihin edes varaakaan :D Ennen oli kaikki paremmin perkele!! :mrgreen:
W210 E320cdi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

PeteA kirjoitti:Piti tuohon "alkuperäiseen" viestiini vielä laittaa, mutta unehtui :wtf: huvittava piirre noiden uusien S/W213 mallien feikkipakoputkista (aukoista takapuskurissa), joissa muissa autoissa on pakoputket, mutta mesessä vain "hienot" kromikoristeet :clap:
Ei mese nyt ainoa ole, ainakin jossain mopoautossa olen nähnyt vastaavat :lol: :lol: :lol: :lol:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja pema »

tahtoomersun kirjoitti:
PeteA kirjoitti:Piti tuohon "alkuperäiseen" viestiini vielä laittaa, mutta unehtui :wtf: huvittava piirre noiden uusien S/W213 mallien feikkipakoputkista (aukoista takapuskurissa), joissa muissa autoissa on pakoputket, mutta mesessä vain "hienot" kromikoristeet :clap:
Ei mese nyt ainoa ole, ainakin jossain mopoautossa olen nähnyt vastaavat :lol: :lol: :lol: :lol:
Jos autosta löytyy tupla putket niin niistä pitää tulla ääntä et tietää että siellä on moottori.
Mikään ei ole järkyttävämmän näköistä kuin uusi märssy jossa edessä ja takana ja helmoissa putken päissä jotain kiiltävää ehkä muovia ei kait sentään kromia kuttaperkassa ole,tulee mieleen pussihousun -95 paavo josta peitelty(yritetty)ruosteet mutta karseen näköisiä on noi "metalli"helmat ja puskurit ja vielä varsinkin märssyssa.
Voiskohan ne siellä uudessakaupungissa tehdä vielä muutaman uuden ykskaksnelkun vaikka ruokiksella niin saatais AUTOJA :D
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja jusi »

Ei se laatu ole myytti. Nykymersuillakin ajetaan hurjia lukemia, koneet ja laatikot kestää. 500 tkm ajetuissa 2010-luvun vehkeissä on sisusta jämptissä kunnossa. Harvoja autoja saa myytyä reilusti ajettuna, mutta
Mersuista joutuu maksamaan paperirahaa vaikka kilometrejä olisi +400 tai +500. Omat kokemukset eivät ole riittävä otanta, mutta itselläni ei ole ollut niin huolettomia autoja kuin Mersut mitä omistan. Bemaritkin on tosi hienoja laitteita, mutta kavereilla tuntuu olevan niissä murheita enemmän. Ja tältä foorumilta löytyy tarvittava tieto kunkin mallin ominaisuuksista ja ongelmista meille maallikko-omistajille, jotka yrittävät itse pitää autostaan huolta.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja S202 »

w204 ja w212 malleissahan yleinen laatu parantui aika lailla, joskaan ne vanhemmatkaan mitään ranskalaisia tai italialaisia olleet.
S124 300TE
S211 E500
saintiel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 23.01.2015 16:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja saintiel »

Viime kesänä tehtii tuollainen euroopan reissu parissa viikossa vm.2012 E 220cdi faceliftillä. Saksa-itävalta-tsekki-puola-baltiat-suomi. Ei mitään ongelmaa missään vaiheessa ja kyyti oli 160kmh baana vauhdissaki nautittavaa.
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja BHN »

Usein ylihintainen verrattuna muihin "ihan hyviin" saksalaisiin. Toisaalta helpompi myydä kuin moni muu merkki. Tiettyjen mallien ruoste ongelmat , glykolit lootaöljyissä, jakopää etc. ovat olleet kyllä käsittämättömiä kömmähdyksiä.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Näitä kömmähdyksiä on niillä muilla "hyvillä" saksalaisilla vähintäänkin tarpeeksi. Joku audi jossa kaikki koneet on öljyjuoppoja ja jos jakopäästä ketju löytyy niin erossa kannattaa pysyä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
terasjussi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja terasjussi »

Hage kirjoitti:Ei enää toista W123/124:ää kannata tehdä kun kuka ostaa uuden mallin jos vanhalla ajaa mittarin ympäri ilman isompia murheita.
Nämä mallit ovat insinöörien suunnittelemia, nykyään käytetään ekonomeja.
:wink:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hage kirjoitti:Ei enää toista W123/124:ää kannata tehdä kun kuka ostaa uuden mallin jos vanhalla ajaa mittarin ympäri ilman isompia murheita.
Niinpä. Fordillahan myös tekivät tämän mittapuun mukaan yhtä kestäviä autoja, tosin matkamittarissa oli yksi numero vähemmän.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

terasjussi kirjoitti:
Hage kirjoitti:Ei enää toista W123/124:ää kannata tehdä kun kuka ostaa uuden mallin jos vanhalla ajaa mittarin ympäri ilman isompia murheita.
Nämä mallit ovat insinöörien suunnittelemia, nykyään käytetään ekonomeja.
:wink:
Jep. Eikös W201 ollut viimeinen malli, jossa tehtiin ensin auto, ja sitten katsottiin mitä se maksaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ennen rysleri-seikkailua meni hyvin, mutta kun siihen palaneita miljardeja piti alkaa tienaamaan takaisin, niin sitten alkoi ongelmat :thumbdown:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

S202 kirjoitti:Näitä kömmähdyksiä on niillä muilla "hyvillä" saksalaisilla vähintäänkin tarpeeksi. Joku audi jossa kaikki koneet on öljyjuoppoja ja jos jakopäästä ketju löytyy niin erossa kannattaa pysyä.
Mersun M271 ketjuissa ei ole mitään ongelmaa? Kestää se minkä jakohihna :lol: on vai hitokseen kalliimpi vaihtaa :problem:
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Samoin viime kesänä tuli ajettua pikku reissu: Saksa - Ranska - Italia - Itävalta - Saksa - Tanska - Ruotsi ja Suomi. Kyllä tuollaisen käytetyn Mersun uskaltaa vielä ostaa. :wink:

Totuus on kuitenkin se, että autot tulevat koko ajan teknisemmiksi ja siitä syystä kunkin sarjan alkupään autoissa on tyyppivikoja - merkistä riippumatta ja näin on myös Mersuissa. Samoin (pysyvästi) mennyttä on aika jolloin tähtikeulan kunnia-asia oli tehdä maailman paras auto, vaikka sitten muotoilultaan vähän konservatiivinen ja enemmän ylellinen kuin suorituskykyinen. Nykyään pitää olla mallia ja versiota niin joka lähtöön ja joka asiakkaalle, että kaikki ei enää mahdu pakettiin mukaan.

Uusi C on pinnoltaan alumiinia joten sen saaminen kukkimaan vanhempien korimallien tavoin vaatii jo yritystä, alusta on täysin suojattu muovilla kiveniskuja vastaan ja vapaaehtoisella ruostesuojaamisella hoitaa kotelot myös seuravaalle käyttäjälle. Oikeasti ne on ne sähköheebelit mitkä noissa menee, jos kohdalle sattuu.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Ei ole mikään myytti, sen huomaa vaikka tästä naapurifoorumin W204 300tkm kertomuksesta:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=61048" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun auto on 300tkm jälkeen vielä alkuperäisillä alustan osilla (pl. Iskarit), ajoltaan ja sisustaltaan varmasti uudenveroinen. Laatupeli.

Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

egyptian kirjoitti:
Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroa
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät :shock:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja RH »

Olin eilen autoa huollattamassa ja siinä aikani kuluksi kävin peräkanaa kokeilemassa tuota nykyistä A-sarjalaista sekä uutta C3-sitikkaa. No, hintaluokathan ei kohtaa tietty yhtään, ja mersuun sisälle istahtaessa kyllä tuo laatuvaikutelma oli kieltämättä aivan eri auringon takaa. Mutta heti ajoon lähteissä vertailuhavainto, että rengasääniltään selvasti meluisampi, jopa häiritsevässä määrin, tuosta kaksikosta oli A. Kaiken lisäksi jotain helinää ja räminää resonoi auton sisällä, vaikka valmistusmateriaaleja tuijottaen luulisi olevan juuri päinvastoin. AMG-paketti ja jäätävän matalat renkaat toki A:ssa, mutta silti... :wtf:
Siitä sitten osaa sanoa mitään, kummalla kauemmas ajelisi :eh: .
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nastamuumio kirjoitti:
S202 kirjoitti:Näitä kömmähdyksiä on niillä muilla "hyvillä" saksalaisilla vähintäänkin tarpeeksi. Joku audi jossa kaikki koneet on öljyjuoppoja ja jos jakopäästä ketju löytyy niin erossa kannattaa pysyä.
Mersun M271 ketjuissa ei ole mitään ongelmaa? Kestää se minkä jakohihna :lol: on vai hitokseen kalliimpi vaihtaa :problem:
Vaihtoväli samaa luokkaa kuin remmeillä, mutta eipä taida olla remmisavottaa kalliimpi kun vertaa audeihin. Riippuu toki mallista.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

dealer kirjoitti:
Nastamuumio kirjoitti:
S202 kirjoitti:Näitä kömmähdyksiä on niillä muilla "hyvillä" saksalaisilla vähintäänkin tarpeeksi. Joku audi jossa kaikki koneet on öljyjuoppoja ja jos jakopäästä ketju löytyy niin erossa kannattaa pysyä.
Mersun M271 ketjuissa ei ole mitään ongelmaa? Kestää se minkä jakohihna :lol: on vai hitokseen kalliimpi vaihtaa :problem:
Vaihtoväli samaa luokkaa kuin remmeillä, mutta eipä taida olla remmisavottaa kalliimpi kun vertaa audeihin. Riippuu toki mallista.
Audissa hihnan vaihto AutoJerryn mukaan ka. 649€ A6-runkoisille, Lienee samaa muillekin v6 malleille. Mitenkään Olumpiavolkkaria puolustelematta, niin siinäkin on vanhemmat värkit kestävämpiä. Ja jos tarkoitit verrata ketjujen vaihtoa, niin sehän on Audissa jotai käsitämätöntä scheisseä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja D-MB »

PeteA kirjoitti:Vähän myöhäistä tämmöistä kysellä, sillä eka Mersu on jo tilauksessa :think: Mieleeni vaan juolahti nyt tuollainen kysymys, kun palstalla toisaalla pohditaan, kestääkö auto muutaman tuhannen km Eurooppatourin... (itse sellaisen tein wanhahkolla Nissanilla ilman mitään ongelmia) ja toisaalta "taasen" tänään työmatkalla (neljäs kerta kuukauden sisään) oli auto "jättänyt tielle" ja kyseessä Merkkerin E sarjalainen (siis kolmas E kuukauden sisään)... vuosimallia en osaa sanoa. Viime viikolla melkein vastaavalla paikalla oli uudehko maasturimersu. Joku manaili syylliseksi nykyautojen lisääntynyttä elektroniikkaa, mutta kyllä perus-mersuissa on sitä vähemmän kuin halvemmissa pikkuautoissakin... toki lisärahalla saa mersuun vaikka mitä. :problem:
Vaikeahan näihin viesteihin on vastata, kun kirjoitusvirheitä on niin paljon että koko viestin ajatusta on vaikea ymmärtää. Mitä ainakin omiin mersuihin tulee niin yksikään ei ole koskaan jättänyt tielle ja nykyisellä on ajettu yli 200k+. Yleensä pitkiä matkoja Saksasta Lappiin ja Espanjaan yli 2000 km suuntaansa. Ainakin Mersuissa on vähemmän virheitä kuin PeteAn viesteissä.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
D`Artagnan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 11.07.2012 19:28

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja D`Artagnan »

Meillä on ollut W123 230 bensa-76 mallinen 90 luvun ihan alusta johonkin -97 asti, ja sen kanssa tuli reissattua ympäri Suomea kesälomareissuilla ja muutenkin hoidettua kaikki ajot. Kytkin oli ainoa isompi murhe siinä jonka joutui korjaamaan. Hyvin kestävä ja laadukas auto.
Seuraava MB olikin sitten 2010 luvulla W211 E320 -04 automaatti bensakoneella, joka myös suoriutui ihan hyvin, mutta paljon epävarmempi olo tuolla oli lähteä liikkeelle. Takaraivossa oli myös kokoajan sen sähköisen jarrujärjestelmän mahdollinen hajoaminen (auto alle 100tkm silloin vielä ajettu) niin vaihdettiin se tuohon nykyiseen W212 200cdi automaattiin. Se on pelannut näihin päiviin asti hyvin mutta nyt makaa tallissa kun ei käynnisty enää. Ilmeisesti virtalukko rikki ja auto pitää hinata Veholle ensi viikolla (miksi nämä aina hajoavat viikonloppuna?)
W124 sarjalaiseen kynnet eivät koskaan yltäneet silloin kun olisi ollut vielä ns. käyttöauton iässä. Pidän sitä kuitenkin itse ns. viimeisenä kunnon Mersuna jossa rahalle sai oikeasti paljon katetta. Näissä uusissa on liikaa liian herkkiä sähkölaitteita, jotka johtavat helposti koko matkan teon pysähtymiseen. Eikä korjaus ole halpaa tai helppoa.
exät. W123 230 -76, W211 E320 -04, W212 200CDI -10, W212 200CDI -11
Nykyinen: W212 300E Bluetec hybrid -13
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja RH »

D-MB kirjoitti:
PeteA kirjoitti:Vähän myöhäistä tämmöistä kysellä, sillä eka Mersu on jo tilauksessa :think: Mieleeni vaan juolahti nyt tuollainen kysymys, kun palstalla toisaalla pohditaan, kestääkö auto muutaman tuhannen km Eurooppatourin... (itse sellaisen tein wanhahkolla Nissanilla ilman mitään ongelmia) ja toisaalta "taasen" tänään työmatkalla (neljäs kerta kuukauden sisään) oli auto "jättänyt tielle" ja kyseessä Merkkerin E sarjalainen (siis kolmas E kuukauden sisään)... vuosimallia en osaa sanoa. Viime viikolla melkein vastaavalla paikalla oli uudehko maasturimersu. Joku manaili syylliseksi nykyautojen lisääntynyttä elektroniikkaa, mutta kyllä perus-mersuissa on sitä vähemmän kuin halvemmissa pikkuautoissakin... toki lisärahalla saa mersuun vaikka mitä. :problem:
Vaikeahan näihin viesteihin on vastata, kun kirjoitusvirheitä on niin paljon että koko viestin ajatusta on vaikea ymmärtää. Mitä ainakin omiin mersuihin tulee niin yksikään ei ole koskaan jättänyt tielle ja nykyisellä on ajettu yli 200k+. Yleensä pitkiä matkoja Saksasta Lappiin ja Espanjaan yli 2000 km suuntaansa. Ainakin Mersuissa on vähemmän virheitä kuin PeteAn viesteissä.
Niistä kirotuvieheistä tiiä... pilkkujakin tuossa sentään on viljelty aika kunniakkaasti :eh: .
Enemmän hankaluutta viestin aukeamisessa ehkä kuitenkin lisää kirjoittajan selvästi potema sama sairaus allekirjoittaneen kanssa, nimittäin pikaisesti syntyneen tajunnanvirran siirtäminen yhtä pikaisesti suoraan kirjalliseen muotoon.
Esimerkiksi usein tekstissä toistuvat peräkkäiset pisteet, välimerkkien korvaamineen korvaaminen hymiöillä, lainausmerkit ja toistuva sulkumerkkien käyttö kieltämättä lisäävät lukijan vastuuta ymmärtämästään niin paljon, että itsekin luin tuon kyllä kahdesti. Toisaalta, näin some-aikana, tuota voisi jopa ehkä jo pitää ihan omanlaisenaan kirjoittamisen tyylilajina.
läyhy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 09.10.2013 01:32

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja läyhy »

Vuonna 1993 tuli uusi w202. Muistaakseni Tuulilasissa haastateltiin Saksan MB tehtaan inhinjööriä joka kertoi "viisaita" sanomalla: Emme enää pyri tekemään maailman kestävämpiä autoja hinnalla millä hyvänsä...Sen kyllä huomaa kun näkee W202 liikenteessä, ruostetta enemmän kun laki sallii... :crazy:
Avatar
PeteA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Pe 07.04.2017 10:10

Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?

Viesti Kirjoittaja PeteA »

tahtoomersun kirjoitti:
egyptian kirjoitti:
Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroa
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät :shock:
Nyt minua alkoi jännittämään, millaisen auton mahdan saada, kun mekkerissä kaikki osat ovat näköjään "lisävarusteita"??? :roll:
Mahtaako tuon B16 paketin saada "jälkiasennettuna"? Yritin kirjoittaa hieman selvemmin, jotta myös D-MB saisi tekstistäni selvää :)
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Vastaa Viestiin