Ilmastointilaitteen jälkiasennus, (190.een). itse

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
läyhy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 09.10.2013 01:32

Ilmastointilaitteen jälkiasennus, (190.een). itse

Viesti Kirjoittaja läyhy »

Olen miettinyt otsikonmukaista "haastetta". Ei siinä ole mitään järkeä, mutta jos löytyy magee rassi W201 kopalla, eikä ole ilmastointilaitetta. Mistä löytyisi "kapineet" edullisesti? Sopiiko vaikka 202 laite? vaikka osittain...niin ja saako tuollaista itse edes asentaa? Tarvitseeko kylmälaiteasentajan pätevyyden?

Kiitos etukäteen...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Ilmastointilaitteen jälkiasennus, (190.een). itse

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Äkkiseltään ei ihan varmasti mitään järkeä ruveta jälkiasentaan ilmastointia 190:een , sillä osta suoraan sellainen missä ilmastointi on :


Tässä nettiauton tarjonta:


https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/8606271" onclick="window.open(this.href);return false;


https://www.nettiauto.com/listAdvSearch ... d_agent&PN" onclick="window.open(this.href);return false;[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?brand=mercedes-benz@brand_model=190@id_vehicle_type=1@yto=1995@qs=Y?id=151325484@tb=tmp_find_agent




Tässä Saksan tarjonta:

Tässä olisi ilmastonti sekä webasto:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ilmastointilaitteen jälkiasennus, (190.een). itse

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos päädyt asentamaan ilmastoinnin hanki kokonainen purkamaton romuauto jossa on ilmastointi ja siirrä osat siitä. Samaa korimallia ja mielellään samalla moottorilla. (= ei kannata)
oulaistenliikenne.fi
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Ilmastointilaitteen jälkiasennus, (190.een). itse

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Jos päädyt asentamaan ilmastoinnin hanki kokonainen purkamaton romuauto jossa on ilmastointi ja siirrä osat siitä. Samaa korimallia ja mielellään samalla moottorilla. (= ei kannata)
Noo, miten sen nyt ottaa. Jos on taipumusta joutua huonoille teille liian heloosti niin tommonen projekti saa pysymään kotosalla muutaman päivän poissa pahanteosta tai muusta joutavasta. Opettaa varmaan pois luovuttaja asenteesta ja kehittää sinnikkyyttä ja ehkä hermojakin yms.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
läyhy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 09.10.2013 01:32

Re: Ilmastointilaitteen jälkiasennus, (190.een). itse

Viesti Kirjoittaja läyhy »

Hyviä kommentteja sano...On siellä "germaaniassa" siisti sportline, mutta hintapyynti aika kova. Mutta jos haluaa helpolla päästä niin siitä, mutta ei saa papukaijamerkkiä rintaan....

No pojat on poikia tavataan sanoa, siis aina pienessä "pahanteossa". Mitä sillä nyt sitten kukin tarkoittaa. :?:
Avatar
smaxi11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 22.03.2011 18:00

Re: Ilmastointilaitteen jälkiasennus, (190.een). itse

Viesti Kirjoittaja smaxi11 »

Menee merkistä hiukan ohi, mutta yhden kerran olen asentanut jälkiasennus ilmastoinnin (Toyota Yaris) Olihan taivaallinen työmaa. 2pv siihen kahdelta mieheltä meni.

Helpottaa projektia kun suoraan purkaa kojelaudan pois ja johtosarjat/läpiviennit esille, Yleensä jos autoa saanut ilmastoinnilla niin paikat sille löytyy, eli pulttaa kiinni kamaa, samaten sulake boxeissa valmiit kohdat mihin johdot vedetään.

Purku auton puolesta liputan itsekkin. nimittäin voi olla tiskiltä syötävän hintainen paketti ostettavaksi on nimittäin sitä osaa ihan hitusen paljon :)

Eli ei mikään mahdoton projekti nyt kuitenkaan jos itsellä mieluinen auto ja ilmastointi ainoa puute.
300 24v CE -92 Käyntiin poljettu projekti Om606
300d W210 -95 elimen luovuttaja
230 CE -87 pellin luovuttaja
Bmw 316 -99 "LowRider"
Bmw X5 4,4 -02 Käyttis
Vastaa Viestiin