E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Päivää palstalle. Tuli liityttyä mersumiesten klaaniin otsikon ostoksen myötä. En minä varsinaisesti Mersua ollut ostamassa, mutta sopiva yksilö osui kohdalle, kyyti miellytti ja ennen kaikkea tarjosin liikaa :lol: Kahden omistajan suomiauto, oli mennyt lunastukseen minusta aika mitättömästä syystä: pieni lommo etulokasuojassa ja takapyörän ripustukset solmussa. Ostin korjattuna ja katsastettuna. Viikko sitten torstaina tein kaupat ja ajoin 70 km kotiin, sen jälkeen ollut seisonnassa kun ollut lomareissua ym. ja sattuneista syistä tarvinut ajella muilla menopeleillä. Että sormet jo vähän syyhyää päästä kunnolla tien päälle. Eilinen ja tämä päivä meni perusteellisessa putsissa sisältä ja päältä.

Päälimmäiset havainnot ja fiilikset tähän mennessä:
- Ihan siisti ja muutenkin sitä mitä kuvittelin auton olevankin, tosin maalivikoja on pikkaisen enemmän löytynyt kun mitä ostaessa huomasin (oikeaoppisesti vesisateessa tehty koeajo ja kauppa...)
- Ominaisuuksia tuntuu olevan. Tietysti käyttöohje oli jäänyt johonkin matkan varrelle, mutta netistä kaivoin ameriikan mallin manuaalin ja sitä olen nyt tavannut sivulle 174/440. Varusteiden ja ominaisuuksien määrään nähden komentosilta on onnistuttu pitämään melko selkeänä ja helposti lähestyttävänä
- Vähän harmaavarpunenhan tuo on, muutenkin kuin väriltään. Tuntuu että joka neljäs vastaantuleva auto on samanlainen - vielä kun ei ole silmä oikein harjaantunut erottamaan Mersun malleja - vuosimalleista puhumattakaan - toisistaan. Mutta vähäeleisen tyylikäs ja kyllähän harmaa on laiskan miehen väri :roll: Toisaalta kovakaan puunaus ei sitä juuri muuksi muuta, totesin juuri.
- Sisusta muuten tyylikäs, mutta mittaristosta en oikein tykkää, ihan kuin se olisi nykäisty jostain japonialaisesta peruskinneristä.
- Ajokokemuksia tosiaan toistaiseksi vähän, ei oikein osaa vielä sanoa juuta eikä jaata. Kokemus on osoittanut että vähintään 500 km pitää ajaa, ennenkuin osaa oikein mitään kommentoida. Mutta ei se nyt ainakaan huono ole. Jaa no adaptiivisesta nopeussäätimsestä totesin että maksimiin säädettynäkin pitää etäisyyden edellä menevään minun makuun liian pienenä. Saksassa ei tietysti kivet ja nastat ropisekaan samaan malliin.

Havaitut viat ja puutteet:
- Se käsikirja (vai -t) puuttuu, pitää kysäisitä edelliseltä omistajalta jos on hänellä vielä tallessa
- Oikea reaktiotanko väljä
- Oikean ajovalon korkeussäätö ei toimi, pysyy napakasti ala-asennossa. Hyviä neuvoja otetaan vastaan.
- Pieniä käytön jälkiä siellä täällä, mutta ikä huomioiden varsin siisti. Suomiautostatus valitettavasti näkyy alustassa ja kiveniskemien määrässä.
- Navigaatiolaitteeseen ei kuulemma saada yhteyttä. Kyllä siellä joku purkki takaluukussa on

Tarpeet n. kiireellisyysjärjestyksessä. Saa tarjota tai vinkata mistä löytyy:
- Se reaktiotanko
- Vannesarja kesärenkailla tai ilman, OEM-tyyliä mieluusti ja kokolailla virheettömät sais olla. 17-19 tuumaa.
- Ne manuaalit, suomenkieliset.
- Roiskeläpät eteen, riittävästi on kyljet jo saaneet hiekkapuhallusta. Mistähän löytyisi sellaiset ei ihan törkeen näköiset? En nyt ala itse roiskeläppäkumista askartelemaan...
- Sisustaan B-pilarin alaosan verhoilu kuskin puolelle. Mistä?
- OIkean takaoven kynnyslistan alla oleva muovinen "kehys". Mistä?

Tulevaisuuden suunnitelmat
- Auto on hankittu toiseksi käyttikseksi, kun pari talvea on nyt mennyt harrastekalustolla ja tuntuu että se saa riittää. Keväällä voi olla ettei enää tarvi kahta käyttöautoa niin pitää viimeistään sitten päättää että onko tämä tullut meille pidemmäksikin aikaa. Oikeastaan olin etsimässä jotain ihan erilaista, mutta tässä on kaikki perheen käyttöautolta vaaditut ominaisuudet (paitsi koukku pitää vielä laittaa), niin voisi olla mahdollisesti Volkkarin seuraaja sitten.
- Mukana tuli täysi kierros jarrukamoja (pala ja levyt), tarvii ne vaihdella kunhan inspiraatio iskee. Onkos mitä kommervenkkejä tuon sähköhydraulisen jarrujärjestelmän kanssa, varmaan jostain intternetin syövereistä ohjeet löytyy?
- Meinasin myllyttää ja laittaa pinnoitteen, mutta kun huomasin että vähän paikkamaalailuakin olisi, niin laitoin nyt vain vahan. Ehkäpä "syssymmällä" sitten
- Tietysti nuo viat pitää laittaa kuntoon asap

Sitten vielä niitä huulen pyöreyttä aiheuttaneita juttuja (onhan niitä jotain jo tuossa edellä):
- Saako tuon Comandin juttelemaan modernien älypuhelimien kanssa jollain konstilla?
- Mistähän tuota Navin toimimattomuutta lähtisi purkamaan? "Navigation Device unavailable" kuuluu herja. Tosin eipä sille juuri käyttöä taida olla, mutta olisihan se kiva saada toimimaan kun sellainen kerran on
- Mitä tarkoittaa "light circuit headlamp mode", vaihtoehdot manual/constant? Ei ollut ameriikan Joen manuaalissa tuollaista

Siinäpä aluksi tarinaa, jotain varmaan unohtuikin, palailen niihin sitten - ja varmasti uuttakin ihmeteltävää ilmaantuu. Saa kommentoida tai olla kommentoimatta, mutta kaikki viisaus otetaan kiitollisuudella vastaan. :thumbup:
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Jaa niin, huolloistahan minun piti vielä kysellä:
- Löytyykö jostain tietoa mitä eri huoltoihin sisältyy? Huoltokirjassa ei ollut esim. lukkojen tai penkin mekanismien rasvauksesta, vaihteiston öljyntarkistuksista tms. mitään mainintaa.
- Löytyy vaihtovälit ilman-, raitisllman-, aktiivihiili- ja yhdistelmäsuodattimelle. Ilmeisesti 4-alueisen ilmastoinnin yhteydessä pitäisi olla aktiivihiilisuodatin, mutta sitä ei oltu merkitty vaihdetuksi lainkaan. Entä mikä on yhdistelmäsuodatin ja missä se sijaitsee?
- Jarrunesteen vaihto olisi ajankohtaista, siinä yhteydessä pitää kuulemma tehdä paineenvaraajan esipaineen tarkistus. Mites tämä tapahtuu?

Kiitos taas, varuilta jo etukäteen!
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6265
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

valojen manual/constant vaikuttaa ajovalojen toimintaan eri valokatkaisijan asennossa, riippuu myös maakoodauksesta toimivatko ajovalot aina automaattisesti vai valoanturilla. En muista ulkoa miten toimi, kokeilemalla selviää.

Suomenkielisen ohjekirjan saa veholta kohtuuhintaan.

Raitisilma ja kombifilter on sama asia, vänkärin puolella pikkuakun päällä.

Roiskeläpät tilasin orkkisosana bald.de:stä, saa toki veholtakin, tai tarvikeena ebaysta. Avantgarde eri läpät kuin muissa, en muista vaikuttiko 4matic lppämalliin.

W211:n huollot on aika hanurista selvittää ASSYST plussa kun saattaa perushuoltojen lisäksi pyytää muitakin holtoja... foorumilta löytyy kyllä jonkinlainen lista. Mittariston huoltokoodin kun lykkää sähköiseen huoltolomakkeeseen ESSiin niin antaa tavittavat vaihtokohteet.

Jarrunesteen vaihtoon pitää oikeastaa olla star käytössä (en muista osasiko boschilainen tehdä ilamuksen myös), ja painevaihtaja. Starilla saa myös deaktivoitua jarrut palojen vaihtoa varten, vaikka kyllä jengi niitä on vaihdellut ilman testeriäkin. Juttua tosiaan tästäkin foorumilla.

Niissä kehys- ja listaosissa yms. on mersun osanumero, ebaysta etsimään tai sitten romikselta. Jos osa nyt puuttuu katsoo toiseltapuolen ja sitten tekee salapoliisia mikä numero on vastakkaisen puolen (Jos ei ole EPC:tä käytössä) Saa toki varmaan osat esim. baldistakin, mutta osanumero tarvitaan mieluusti sinnekin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Juu ei ne osat puutu, mutta uusia kaipaa jos täydellisen haluaa. Se tosiaan jäi pois että Avantgarde ja sedan kyseessä. Jaa-a tulikohan tästä ensimmäinen käyttis jonka huollot tulee teetettyä liikkeessä... Riittäähän noissa muissakin harrastamista kyllä.

Kiitokset vastauksista, uusia kysymyksiä herää sitä mukaa, mutta onpa tuossa jo ainakin hakusanoja foorumille ;-)
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja harriba »

Muistaakseni tuohon -04:seen ei saa mitään tolkullista Bluetooth handsfreetä. Aikoinani omaani selvittelin asiaa ja päädyin laittamaan autoon 6310i-luurin rinnakkais-simmillä, siinä kun sattui tuolle olemaan paikka. Jossain vaiheessa ja jollain varustuksella fiksatun luurin paikalle voi laittaa Mersun bluetooth-mokkulan, mulla se ei ollut mahdollista eikä tarpeen. Mutta voi olla että muistan väärin.

Jos autossa ei ole mitään puhelinvalmiuksia niin todnäk halvemmaksi tulee ostaa joku Android-kiinanmankka johon saa kaikki mahdolliset himmelit, ja heittää sillä orkkiscomandilla kuikkaa.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

On siinä puhelimelle paikka. Justiinsa jotain tuollaista viritystä mietin itsekin, mutta kun ei tiennyt mikä puhelinmalli siihen käy.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja epk »

tuohon käynee vanhemman mallinen viseeo jolla saa hf bt toimimaa.
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Vähän googlailua ja tämä video lisäsivät ymmärrystä noiden ilmansuodattimien suhteen, tosin videostakin sai sen virheellisen käsityksen että kaikissa 4-alueilmastoinneissa olisi aktiivihiilisuodattimet ja E500:ssa olisi 4-alueilmastointi, jolloin minunkin autossa nuo aktiivisuotimet pitäisi olla. Kurkkaus hanskalokeron alle, niin ei ole. Video tosin käsittelee ameriikan markkinoita, niin voi olla siellä vähän eri juttu. Mutta näin kästin:

- Jos koejaludassa on erillinen nappi ilmansuodatukselle, on autossa kaksi aktiivihiilisuodinta hansikaslokeron alla + raitisilmasuodatin konehuoneen puolella
- Jos nappia ei ole, on vain raitisilmasuodatin. Suodatin kuuluisi olla silloin ns. yhdistelmäsuodatin, eli sisältää myös aktiivihiiltä. Pelkkä paperinen suodatin on samanmuotoinen ja vaihtokelpoinen yhdistelmäsuodattimen kanssa mutta ei yhtä tehokas.

Minulla onneksi tuo alempi, huomattavasti halvempi vaihtoehto. Joskus näinkin. Tosin jos niitä aktiivisuotimia ei käytä, niin eipä niitä varmaan vaihtaakaan tarvi.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6265
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

kyllä mä pidin siellä konehuoneen puolella aktiivihiiliversioo, siinä jostain syystä hintaero oli maltillinen paperiseen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Juu niinhän se kannattaa. Se kait on huolto-ohjelmassa mainittu yhdistelmäsuodatin viralliselta nimeltään.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Onko tällä autolla runkonumeroa (VIN-koodi), voisi vilkaista mistä se on tehty. Tuo navigaattoriongelma riippuu ihan varustuksesta.
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Kyllä on, laitoin viestiä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eli on siellä Navi-prosessori ainakin tehtaalta lähtiessä ollut.
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Navin päässä ainakin oli piuhat kiinni. Kojelautaa en nyt tähän hätään ala purkamaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pertti K kirjoitti:Navin päässä ainakin oli piuhat kiinni. Kojelautaa en nyt tähän hätään ala purkamaan.
Kojelaudan päässä piuhat on kiinni kun kerran head unit toimii ja radiosta tulee ääntä. Oliko levyasemassa karttalevy paikallaan? Jospa se sittenkin sanoo noin kun karttalevyä ei ole paikalla tai huono levy? Mitäs se käyttöohjekirja sanoo tuosta navin virheilmoituksesta?

Tietenkin sellainenkin mahdollisuus että navin takana johdot paikallaan mutta irti toisesta päästä. En kyllä usko että kukaan olisi navi-prossua sillä tavalla poistanut kuitulenkistä.
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

En tiedä onko levyä, mutta ulostusnapista painaminen ei ainakaan tehnyt mitään. Eikä näy levyä kun siitä aukosta kurkkii, tosin ei taida näkyä vaikka siellä sisällä oliskin.
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Pari tuhatta km takana ja penkki on jo muotoutunut omaan ahteriin sopivaksi, niin uskaltaa jo sanoa että mieluista kyytiä tarjoaa. Voi ajella vaikka pidempäänkin jos hyvin pelaa.

Voisikohan joku ystävällinen sielu postata minulle varustekoodit, niin jäisi ehkä jokunen tyhmä kysymys kysymättä (paljon niitä tulee siitä huolimatta, sori siitä). Valmistenumero on WDB2110831X168235. Kiitos jo etukäteen!
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Tässäpä tulee ukrainalaiselta sivulta:

Ident. number (FIN) WDB2110831X168235
VIN WDB2110831X168235
Baumuster 211083
Sales name E 500 4MATIC
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... uz9j9hqa9l" onclick="window.open(this.href);return false;
Order number 0 4 529 14119 (Destination: Finland)
Delivery date 08 07 2004
PAINT1 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Interior color 841A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
Engine 113969 30 604375
Gearbox 722672 05 454304

204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
21N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
24N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
28N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
413 FULL GLAZED ROOF WITH EXTERNAL RUNNING SLIDING ROO
419 SOLAR MODULE
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
529L FINLAND
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
633 LA 17" 5 SPOKE DESIGN WITH WIDE TIRES
668 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/ TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
805 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
840A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
841A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
881 REMOTE TRUNK LOCKING
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
M50 DISPLACEMENT 5.0 LITER
N28 EXCHANGE NOT ALLOWED, BODY/ORDER AS OF OFL W/ PA1
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Kiitos! Samoin kuin Arska10 joka lähestyi yv:llä.
Kater
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 08.08.2018 16:44

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Kater »

Onko se Staubfilter suomeksi raitisilmasuodatin? Ja jos tuo Kombifilter on myös raitisilmasuodatin, niin mitä minä en tajua tässä? Mulla siis C200k 2005 bensa aut. Kun huoltokirjan (saksa) mukaan noita kumpastakin on näköjään vaihdeltu.

Vai liekkö niin, että eri huoltoukko on vaan vaihtanut sen raitisilmasuodattimen ja ruksannu vaan eri paikkaan tuon ruksin, jos se samaa tarkoittaa?
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: E500 4Matic '04 ja uusi mersumies huuli pyöreänä

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Tein oman aiheen
Kater kirjoitti:Onko se Staubfilter suomeksi raitisilmasuodatin? Ja jos tuo Kombifilter on myös raitisilmasuodatin, niin mitä minä en tajua tässä? Mulla siis C200k 2005 bensa aut. Kun huoltokirjan (saksa) mukaan noita kumpastakin on näköjään vaihdeltu.

Vai liekkö niin, että eri huoltoukko on vaan vaihtanut sen raitisilmasuodattimen ja ruksannu vaan eri paikkaan tuon ruksin, jos se samaa tarkoittaa?
:wink:
A170cdi-00 1999-
Vastaa Viestiin