Vaihelaatikko ongelmat?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Ensimmäinen auto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 12.05.2017 17:01

Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Ensimmäinen auto »

Haussa ollut diesel e-mersut vm. 01-03 niin onko automaattilaatikon ongelmia paljonkin n.270-350tkm ajetuissa mersuissa? Tai ylipäätänsä paljonko niillä ajaa ennenku alkaa kallista laatikkoremppaa tulemaan? Tiedän kylläkin että riippuu paljolti ylläpidostakin mutta näin yleisesti ottaen. Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Noissa oli lapsentautina jäähdyttimen glykolit päässeet vaihteistoöljyjen sekaan ja rikkoneet niitä. Näin 15v jälkeen luulisi kaikkien olevan jo korjattu ja kunnossa siltä osin. Mekaanisesti erittäin kestävä laatikko, eikä tuollaiset kilometrit tunnu missään.

Tuosta ylläpidosta mietiskelin; noihin aikoihin ei varmaan vaihteistoöljyjä juuri vaihdeltu. Jos siis auton huoltohistoriassa on merkintöjä öljyjen vaihdosta, niin onko se merkki hyvästä huolenpidosta, vai siitä, että vaihteisto on jotenkin oireillut?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Niin kumpaa tässä nyt tarkoitetaan W210, virallisesti 2001 ja 2002 mallit (koodi 801 ja 802), rekisteröity myös 2003 vaikkakin ovat mallivuotta 2002. Näissä ei jäähdytinneste ongelmia.

211 kori virallisesti 2003 eteenpäin, mutta rekisteröity ensimmäiset 2002, näissä noita surkeita kennoja ollut.

Muuten lueppa 722.6 laatikosta foorumilta, hyvä ja kestävä. Itsellä kohta 550tkm 2002 mallisessa S210:ssä takana ja ei minkäänlaisia ongelmia laatikossa ollut (auto ollut itsellä 10 vuotta ja ajettu joku 350 tkm.). Öljyjäkin turhan harvaan vaihdettu lootikkoon. Viimevaihdosta joku 100 tkm, joten vähän on yli jo menty...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja egyptian »

noroljan kirjoitti:Niin kumpaa tässä nyt tarkoitetaan W210, virallisesti 2001 ja 2002 mallit (koodi 801 ja 802), rekisteröity myös 2003 vaikkakin ovat mallivuotta 2002. Näissä ei jäähdytinneste ongelmia.
...
Tosiaan joo, tässähän puhutaankin varmaan 210:sta
Ensimmäinen auto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 12.05.2017 17:01

Re: Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Ensimmäinen auto »

[quote="noroljan"]Niin kumpaa tässä nyt tarkoitetaan W210, virallisesti 2001 ja 2002 mallit (koodi 801 ja 802), rekisteröity myös 2003 vaikkakin ovat mallivuotta 2002. Näissä ei jäähdytinneste ongelmia.

211 kori virallisesti 2003 eteenpäin, mutta rekisteröity ensimmäiset 2002, näissä noita surkeita kennoja ollut.




https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e ... 8&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Tällaista olen katsellut mutta hinta vähän epäilyttää onko liian halpa ollakseen sitten hyvä? Ja noista koodeista ei itsellä ole hirveänä tietoa joten onko tämä sitten sitä kumpaa mallia?
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Sehän on W211. Näenkö oikeen, olisko apumiehen ovet joskus maalattu, vähän tummempia? Syy maalaukselle tietty kiinnostaa mutta ei sen takia kannata hylkyyn panna tämän hintaista autoa!
Omat juttunsahan näissä on, mutta vaikkapa tältä foorumilta löytyy apua (ja avuliaita) todella hyvin!
SBC-jarrut, jäähdytinnesteen mahdollinen vuoto laatikkoöljyn sekaan. + pitkä lista muitakin "ominaisuuksia" mitä ei mun mielestä kannata säikähtää!
Tätä palstaa vaan selailemaan!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Näistä on tarjontaa ihan mahdottomasti nykypäivänä, käykää vaikka katsomassa tullin veropäätöksiä. Noita vähän vanhempiakin tuodaan joka kuukausi kymmeniä. Että ei ne tuon kalliimpia voi ollakkaan. Automaattilaatikko kestää karkeasti tuplaten moneen muuhun verraten.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

egyptian kirjoitti:
noroljan kirjoitti:Niin kumpaa tässä nyt tarkoitetaan W210, virallisesti 2001 ja 2002 mallit (koodi 801 ja 802), rekisteröity myös 2003 vaikkakin ovat mallivuotta 2002. Näissä ei jäähdytinneste ongelmia.
...
Tosiaan joo, tässähän puhutaankin varmaan 210:sta
Ei sitten kuitenkaan puhuttukkaan :D

Ton ikänen ja suomi auto, niin se ruoste. Sen takia saattaa olla oviakin maalattu...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Ensimmäinen auto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 12.05.2017 17:01

Re: Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja Ensimmäinen auto »

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e ... 8&vifNav=Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Mitä kannattaa kattoa tarkkaan ja kysellä tän ikäisestä ja näin "paljon" ajetusta mersusta? Ja ylipäätänsä mietteitä mitä tulee mieleen? Onko nämä mersut myös kalliita huoltaa/korjata jos vikoja ilmenee?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vaihelaatikko ongelmat?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Riippuu mitä hajoaa, onko kallista. Osat on keskimäärin halpoja. Ylläpito ei pitäisi olla keskivertokansalaiselle kustannuksiltaan ylipääsemätön juttu, mutta varmaankin toyotacorollalla pääsee halvemmalla.
Vaihteistot kestää (pl. glykoliongelma mutta ne alkaa olla laitettu)

Alhaisiin kilometreihin (15 vuotta vanhassa diesel-mersussa alle 300tkm on vähän) suhtautuisin aina varauksella ellei kauppaa tehdä ensimmäisen-toisen omistajan kanssa. Edellisen viestin linkin auton hinta on 7400 euroa, mitä sillä rahalla saa samasta korimallista jos laittaa kilometrirajaksi vaikka 450000-500000...
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin