-98 180 W202 automaatti, Bensa-ruiskukoneella

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jätkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 09.09.2015 08:26

-98 180 W202 automaatti, Bensa-ruiskukoneella

Viesti Kirjoittaja Jätkä »

Kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja reagoi kaasupolkimeen mainiosti, eikä mitään ongelmia.
Mutta ajappa semmoiset 25 km ja kun pysähdyt vaikkapa liikennevaloihin odottamaan ja kun tuleeaika lähteä liikkeelle painat tietysti kaasua, jolloin kone meinaa sammua, kierrokset ensin laskee ja töks. Muuten kyllä käy ja kukkuu kun saa vauhtiin, ja kulkisi vaikka kahtasataa, mutta tuo liikkeellelähtö lämpimänä keljuttaa. töks-töks..urrurrurrrrr.
Tiellä käytän aika säännöllisesti vakionop.säädintä ja kaikki toimii hyvin matalissakin nopeuksissa.
Mikä vialla?
Lootaan on vaihdettu öljyt ja suodattimet säännöllisesti, sytytystulpat on vaihdettu, öljyt ja suodattimet kaikkinensa on vaihdettu säännöllisesti. Bensiininä käytän 98E tä
Nyt eilen lorautin pullollisen 50 litraan , suuttimienpuhdistusainetta kallista litkua, melkein kolmekymppiä maksoi, saas nähdä tepsiikö se vai menekö entisestään huonommaksi?

Täytyykö palata entisiin kaasarimalleihin ja manuaalilootiin. Nää sähköiset hilavitkuttajat kun on niin henkimaailman juttuja...

Suomi24 palstalla yritin kysyä neuvoja, sain viisaan vastauksen "Kysy ameriikan presidentiltä", valitettavasti ei ole kuumaalinjaa että voisin soittaa trumpille, joten kysyn nyt täällä!

Täällä sentään varmaan on paljon fiksumpaa tietoa tarjolla?


Jätkä
Jätkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 09.09.2015 08:26

Re: -98 180 W202 automaatti, Bensa-ruiskukoneella

Viesti Kirjoittaja Jätkä »

Tuokin vika tuli sitten paikannettua, ensin epäilin KYB venttiiliä, mutta kun vikaa ilmeni kostealla kelillä, niin ajattelin että josko se olisi vika sähkölaatikon liitosjohdossa ja siellähän se, oli maantiesuola ja muu sonta tehneet tehtäviään. Eli liitokset vihreessä kuparihomeessa. Ei muuta kuin fosforihappoa suihautuksen liittimen koskettimiin ja paineilmaa ja yleisöljyä perään kohta, ja taas mennään kuin ei mitään..

Kun se liitin on niin kivassa paikassa, lootan etualakulmassa, ja vieressä on kuumat katin putket ja raparoiskuu suoraan päälle..

Suolaa suolaa enemmän suolaa, sillä jumii kaikki...

Niin siis KYB makasi aukiasennossa , kuvitelleen että on vitonen silmässä jatkuvasti, kun sähköimpulssit ei kulkeneet liittimien kautta..

Korjaukseen kului 3 euroa rahallista rahaa, pullo kossua, aski norttia ja hirmunen määrä ähellystä ja noitumista autotallin lattialla , auton alla selällään maaten..

Mutta kylläpä kannatti...

Vaan ei se polttoainejärjestelmän pesuainekaan ollut turha investointi. Polttoaineen kulutus väheni ja jonkin verran löytyi tehojakin enemmän. Katsastuksessa tehty päästömittauskin antoi huippuarvot, siis päästöt oli pienemmät kuin jossain uudessa japanilaisessa vähäpäästöisessä korppusahassa. En muista aineen merkkiä, mutta paikalliselta fixuksen jälleemyyjältä ostin ja jotain 25 egeä maksoin..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: -98 180 W202 automaatti, Bensa-ruiskukoneella

Viesti Kirjoittaja atlas »

Öljy on noissa se ongelma kun on pitkään öljyt ja pistoke vaihtamatta mutta jos siellä on paskaa ja hapettunut on joku jättänyt alumiinisen suojapellin paikalleen jättämättä pistokkeen edestä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jätkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 09.09.2015 08:26

Re: -98 180 W202 automaatti, Bensa-ruiskukoneella

Viesti Kirjoittaja Jätkä »

No kun ei ole öljyissä vikaa, kun vaihdan itse, omalla verstaalla, suodattimen ja öljyt säännöllisesti n 15-20 donan välein ja ei ole jäänyt koskaan ylimääräisiä osia pöydälle, joten kaikki menee sinne mistä niitä otetaankin.
Se nyt ihan oikeasti oli se sähköliitin vikana, eli hapettunut ja kun se sai vettä tai muuta kosteutta, niin se rupes pätkimään.
Käytinhän mä sitä yhdellä korjaamolla ja mielellään olisivat tehneet semmoisen 1500 -2000 euron remontin...? Ja sitten nekin olisvat vaihtaneet sen liittimen tai vain putsanneet..
Mutta mulla kyllä on semmoinen paha tapa, että jos mä vien autoa huoltokorjaamolle, niin mä jo viedessäni ilmoitan, että jos mitä kamaa autoon tarvitsee vaihtaa, niin entiset osat on löydyttävä näytettäväksi. Aika harvoin on turhia osia vaideltu yleensä..
Emännän Fiestan kerran vein hihnanvaihtoon ja ne siellä korjaamolla selitteli että siihen pitää samalla vaihtaa vesipumppu, ynnä muuta älpäkettä lisäksi. No mikäpä siinä mä sanoin, mutta entiset osat näytille sitten mukaan, jos mä vaikka teen niistä jonkun härvelin.
Joo olihan se vesipumpunkin raato jostain siihen laatikkoon kaiveltu. Mutta sittenpä kävi kakkahomma, kun se "vaihdettu" vesipumppu rupesi vuotamaan, n. 2 viikon päästä. No ei kun takaisin vaan liikkeelle, menttaliteetilla että tehän vaihdatte siihen takuuna uuden. Niin sitten ne selittelikin ettei sitä oltukaan vaihdettu. Sitten ihmeteltiin kun laskuun oli kuitenkin merkattu vesipumppu ja "entinen" osakin oli laitettu mukaan. Joka ei kuitenkaan ollut se entinen osa, kun Fiestan vesipumppu pyöriikin moniurahihnalla, eikä hammashihnalla. Mutta mä totesin vaan että te vaihdatte sen pumpun takuutyönä, maksoi mitä maksoi, muuten aletaankin tutkimaan asiaa tarkemmin ja selvitetään kaikki muutkin remontit ja tarkkaan, että valitte siitä.. Vaihtoivat eikä tullut laskua.. Mutta siinä huoltoliikkeessä ei olla asioitu sen koomin ja siitä Foordistakin hankkiuduttiin eroon pikapikaa. Nyt on saksalaista emännänkin alla. Auto on saksankieltä ja tarkoittaa autoa.

Matkailuautoonkin tuli semmoinen vika tässä taannoin, että rupes vuotamaan ruiskupumpun akselilta koneen alle polttoaineet. Aina oli aamusella lammikko alla ja sai sahata käymään. Siihenkin olisivat yhdellä dieselkorjaamolla tehneet mielellään parintonnin remontin. Oikeasti homma hoitui itse tehden, 5 euron hintaisella stefalla! No vaihdoinhan siinä samalla sitten jakopäänremmin joka maksoi ehkä sen kolmekymppiä.

Mielellään aina kaikki on auttamassa, kun haluavat palkakseen tonnitolkulla rahaa, kukapa nyt ei ..

Yleinen totuushan on että kaupankäynti perustuu aina pienee huijaukseen, joskus jopa hieman suurempaankin.

Mä en vaan suostu retkutettavaksi, oon sen verran jo oppirahoja aikoinaan maksanut.
Vastaa Viestiin